Heel snel. Het is nu al weer hosannaquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:09 schreef Klaphark het volgende:
Nice! Ben benieuwd hoe snel hij F1 weer populair kan maken in Nederland.
Iddquote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:30 schreef Coelho het volgende:
Wat zal de snelheid van de F3 tegenvallen na vandaag... Volgens mij overeenkomstig met een hele rit op de snelweg en dan ineens terug naar 50 moeten in een dorp. Dan lijkt het ook niet vooruit te branden...
Op het verstappen forum lopen ze nu al de hele dag met de kleine jongen omhoogquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heel snel. Het is nu al weer hosanna
Van de STR websitequote:Max Verstappen (STR-01)
First Practice Session - Best lap: 1:38.157, pos. 12th, 22 laps
"Today for me it was all about getting experience in the car, especially on a difficult track like Suzuka. I was impressed with the engine power. The car is bigger compared to the one I'm used to in Formula 3 and there are a lot more things to think about while you're driving, so I had to use some laps to get confident with such a different car. I was not taking any risks and I drove within my limits for all the session, doing as much mileage as possible. I have to thank Red Bull and Scuderia Toro Rosso for giving me the possibility to be in the car already this year on Fridays and get well prepared for next year. I find myself very comfortable in this team and I like my working group. I hope to drive also in Austin, Sao Paolo and Abu Dhabi. Now that I know what it means to drive a Formula 1 car, I'm looking forward to it even more."
quote:The real positive was Max's performance as he drove a fantastic first session. We are very pleased with him, as he settled in very well and produced laps times we would not have expected for a first day.
redelijk, want zelfs het anti-F1 NOS meldde 't daarnetquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:09 schreef Klaphark het volgende:
Nice! Ben benieuwd hoe snel hij F1 weer populair kan maken in Nederland.
Melbourne komend jaar bij de start van het nieuwe seizoen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:23 schreef Mani89 het volgende:
Wanneer gaat Max zijn eerste Formule 1 races rijden?
en wie zegt dat ze beiden hetzelfde programma hadden? Sorry hoor, maar aan je 4 en 8 ronden is gewoon geen peil aan op te trekken.....quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:22 schreef Geralt het volgende:
http://www.verstappen.nl/(...)sionLapTimes_V01.pdf
Daar alle rondetijden van iedereen.
Kvyat heeft van de 26 gereden rondes er 4 onder de 1:40 zitten
Max heeft van de 22 gereden rondes er 8 onder de 1:40 ziiten
*knip*
Dat is niet gewoon goed; dat is héél erg goed.
Mooi gedaan. Natuurtalentje zeker
Cool, tot dan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Melbourne komend jaar bij de start van het nieuwe seizoen.
Karel Aalbersquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:27 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Cool, tot dan.
Laatste Formule 1 race die ik heb gezien was toen Karel Aalbers met brandslang en al de pitstraat uit reed, die mafketel. Toen vond ik het wel leuk geweest.
Nee natuurlijk niet, maar dat maakt het toch niet minder leukquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en wie zegt dat ze beiden hetzelfde programma hadden? Sorry hoor, maar aan je 4 en 8 ronden is gewoon geen peil aan op te trekken.....
En dan zonder brandslangquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Karel Aalbers![]()
![]()
![]()
Ik moest glimlachen erdoorik ga ervanuit dat je Christijan Albers bedoelt
Het was ook een defect, lag niet aan Max z'n rijstijl in elk geval.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
redelijk, want zelfs het anti-F1 NOS meldde 't daarnet
Er werd nog net niet gezegd "hij blies zijn motor op", het werd tenminste "een defect" genoemd
quote:[...]
The headlines are that, according to the timing data, Verstappen was:
* Around 0.443s Slower than Kvyat
* Slower in Sector 1 and Sector 2, but faster in Sector 3 and slightly faster in the Speedtrap (which suggests a good speed through 130R).
According to the Race Control Messages he went off at Turn 9 (Degner 2) at 11:18 and continued, but stopped with engine failure at T6 shortly afterwards.
As you can see he was generally a little slower than Kvyat to begin with, as you would expect. Perhaps he was pushing a bit harder during the final run of the session where he made a mistake, and he might also have had a lower fuel load than Kvyat at this stage.
Rosberg gives a reference for a faster car, so clearly Verstappen is relatively close to Kvyat and has done enough here to show the team that he has good speed.
Given his limited time in an F1 car to date, plus the difficulty for the team of not being able to give the youngster advice via team radio due to the new ban on engineers ‘coaching’ drivers, this has to be considered a promising start.
Zo kun je pas goed zien hoe weinig grip die belachelijke banden hebbenquote:
Nee hoorquote:
Zeg ik dan het tegendeel? Ik denk toch dat ik met ''tenminste'' duidelijk heb gemaakt dat ze het juist gezegd hebben voor de veranderingquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 18:39 schreef SiGNe het volgende:
Het was ook een defect, lag niet aan Max z'n rijstijl in elk geval.
Nee, dat was ook geen kritiek naar jou toe maar meer dat de media het soms wel zeggen terwijl er dus een defect was.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee hoor
[ afbeelding ]
[..]
Zeg ik dan het tegendeel? Ik denk toch dat ik met ''tenminste'' duidelijk heb gemaakt dat ze het juist gezegd hebben voor de verandering
ah zo ja, zelfde als wat ik dus bedoeldequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nee, dat was ook geen kritiek naar jou toe maar meer dat de media het soms wel zeggen terwijl er dus een defect was.
Ik vrees het niet, maar het zou niet meer dan terecht zijn denk ik.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Volgende maand verkiezing van sportman/sportvrouw/enz. van het jaar. Max talent van het jaar?
"Ik vrees van niet" omdat er op autosport neergekeken wordt want het is maar een beetje sturen, gas geven en remmen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vrees het niet, maar het zou niet meer dan terecht zijn denk ik.
Dat is wel grofweg de gedachte erachter ja.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
"Ik vrees van niet" omdat er op autosport neergekeken wordt want het is maar een beetje sturen, gas geven en remmen?
Eerder volgend jaar als hij het uitstekend doet in zijn eerste seizoen F1.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Volgende maand verkiezing van sportman/sportvrouw/enz. van het jaar. Max talent van het jaar?
Ja en, wil je dan weer ''slot racing'' zien, trijntje rijden?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zo kun je pas goed zien hoe weinig grip die belachelijke banden hebben.
Nope, ik denk het niet. Nederlandse topsport bobo's hebben oogkleppen op en hebben geen kijk op auto & motorsport.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Eerder volgend jaar als hij het uitstekend doet in zijn eerste seizoen F1.
Wie en wat? Volgens mij zit je er een beetje naast.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Voorbeeldje, nog niet zo lang geleden behaalde Kevin vd Mark zijn wereld titel in het lange afstands racen op de motoren.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wie en wat? Volgens mij zit je er een beetje naast.
Echt geen idee waar dat over gaat als 'normale' sportvolger en nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:13 schreef Meike26 het volgende:
Zal vermoeidheid wel zijn... Moet dus Michael vd Mark zijn, in klasse supersport..
Wow ! Jos, wat een mooi interview heb je hier even weggewerkt zegquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:50 schreef alwaysonhold het volgende:
Jos over Max in beeld http://video.sport1.nl/ma(...)elijking-gek-en-mooi
quote:Voormalig wereldkampioen Mika Hakkinen vindt Max Verstappen te jong om uit te komen in de Formule 1.
De Nederlander, die afgelopen dinsdag zijn zeventiende verjaardag vierde, maakte vrijdag tijdens de eerste vrije training voor de Japanse Grand Prix zijn Formule 1-debuut.
Hij noteerde in dienst van Toro Rosso de twaalfde tijd op Suzuka.
"Zeventien jaar is te jong voor de Formule 1, het risico is groot", zegt Hakkinen in gesprek met de BBC.
"Je gaat niet naar de Formule 1 om te leren, je moet er klaar voor zijn. In de Formule 1 krijg je gewoon niet de kans om veel te leren."
Verstappen zal dit seizoen nog een aantal keer in actie komen tijdens een vrije training. Volgend jaar fungeert hij als vaste coureur bij Toro Rosso.
Bij de openingsrace in Australië volgend seizoen is Verstappen zeventien jaar en 164 dagen oud, waarmee hij de jongste coureur aller tijden wordt in de koningsklasse van de autosport.
Dit kan ook een tussenoplossing zijn. Dat ze Max in 2016 in de Red Bull neer zetten.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 03:06 schreef M.Melandri het volgende:
Kvyat volgend jaar naar RBR, ergens wel jammer voor Max. Als hij Kvyat kon verslaan dan kon hij misschien in 2016 al bij RBR rijden.
Laat Max nou eerst eens 2 of 3 jaar bij STR rijden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 07:12 schreef WEST het volgende:
[..]
Dit kan ook een tussenoplossing zijn. Dat ze Max in 2016 in de Red Bull neer zetten.
Dafuq, heb gewoon het woordje ''stof'' er zelf bij verzonnenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:25 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Kan je daar ook een brand mee blussen dan? ;-)
Ik denk echt dat ze voor 2016 Max naar Red Bull doen. Maar het is sowieso eerst afwachten hoe hij het volgend jaar doet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:28 schreef Toekito het volgende:
[..]
Laat Max nou eerst eens 2 of 3 jaar bij STR rijden.
als Vettel zou gaan ja...maar nu is alles anders. Ja gaat Ricci of Kviyat niet offeren voor een rookkie na een jaar. Denk dat Vettel serieus Max in de weg zit met deze beslissing.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:13 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik denk echt dat ze voor 2016 Max naar Red Bull doen. Maar het is sowieso eerst afwachten hoe hij het volgend jaar doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |