50. Op een drukke zondagquote:Op zondag 28 september 2014 20:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Een briefje van 30 euro had natuurlijk moeten opvallen.
Ze zegt dat ze wel zon apparaat hebben, maar dat ze bij 1 klant ( van dat neppe briefje ) het was vergeten... Vreemd verhaal.quote:Op zondag 28 september 2014 20:19 schreef karr-1 het volgende:
Ze hebben daar toch van die speciale apparaten waar alle biljetten boven een bepaalde waarde door heen gaan?
Ik weet dat het jaren geleden bij de McDonalds wel onderdeel van je training was.
Tja dat is inderdaad vreemd. Ik kan me voorstellen dat een WG dat op zijn minst vreemd vind. Zeker als de procedures duidelijk zijn en van tevoren besproken.quote:Op zondag 28 september 2014 20:23 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Ze zegt dat ze wel zon apparaat hebben, maar dat ze bij 1 klant ( van dat neppe briefje ) het was vergeten... Vreemd verhaal.
Maar ze kunnen het niet van het loon afhouden zei ze en de eigenaar had gevraagd of ze morgen ochtend komt om dat 'briefje af te geven'quote:Op zondag 28 september 2014 20:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tja dat is inderdaad vreemd. Ik kan me voorstellen dat een WG dat op zijn minst vreemd vind. Zeker als de procedures duidelijk zijn en van tevoren besproken.
Welk briefje af te geven? WG denkt dat ze het geld gestolen heeft of zo?quote:Op zondag 28 september 2014 20:30 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Maar ze kunnen het niet van het loon afhouden zei ze en de eigenaar had gevraagd of ze morgen ochtend komt om dat 'briefje af te geven'
Is dat ook niet raar?
Sure, net bij die ene klant. Klinkt als opzet of ze controleerde ze consequent gewoon niet.quote:Op zondag 28 september 2014 20:23 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Ze zegt dat ze wel zon apparaat hebben, maar dat ze bij 1 klant ( van dat neppe briefje ) het was vergeten... Vreemd verhaal.
Om het valse geld teryg te betalen, het kon niet volgens haar van het loon afgehaald worden..quote:Op zondag 28 september 2014 20:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Welk briefje af te geven? WG denkt dat ze het geld gestolen heeft of zo?
Haha, wat een grapjas.quote:Op zondag 28 september 2014 21:21 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Om het valse geld teryg te betalen, het kon niet volgens haar van het loon afgehaald worden..
Nee, de postbode.quote:Op zondag 28 september 2014 21:25 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Wie? De baas? Ik vind het ook raar ...
Precies, zo dacht ik er ook over ja!quote:Op zondag 28 september 2014 21:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, de postbode.
Dit is ondernemersrisico, ze hoeft dit niet terug te betalen als ze te goeder trouw was.
Hij mag haar een berisping geven wegens het niet volgen van de procedures, maar daar houdt het wel mee op.
Als zij per ongeluk een glas laat vallen, moet ze die dan ook vergoeden?quote:Op zondag 28 september 2014 21:21 schreef Vlaggenroof het volgende:
Om het valse geld teryg te betalen, het kon niet volgens haar van het loon afgehaald worden..
Het schijnt als een biljet per ongeluk met de was meegegaan is, dat bij black-light het biljet al wat blauwer uitslaat, dus door zo'n apparaat als vals gezien wordt.quote:Op zondag 28 september 2014 21:54 schreef Wildervankstertje het volgende:
100% zeker dat het echt vals geld is? Moeder van mijn ex wilde eens in een supermarkt betalen en dat apparaat waar ze de biljetten mee controleren gaf aan dat het een vals biljet was. Geld werd dus niet aangenomen, zij vervolgens ermee naar de bank voor onderzoek en 2 weken later kreeg ze te horen dat het biljet niet vals was.
Stel dat de wg haar verplicht om glazen altijd op een dienblad door de tent te dragen, en wn doet dit niet en de glazen vallen hierdoor uit haar handen.quote:Op zondag 28 september 2014 21:57 schreef exelletor het volgende:
[..]
Als zij per ongeluk een glas laat vallen, moet ze die dan ook vergoeden?
Horeca is af en toe echt.
Mijn ervaring leert dat, als het druk is, dat scannen slechts steekproefsgewijs gebeurt. Wellicht heeft ze er 100 gescand, 40 niet, en één van die 40 was vals.quote:Op zondag 28 september 2014 21:57 schreef hottentot het volgende:
Dat je één keer ervoor kiest om niet te scannen en dit gelijk een vals briefje is geloof ikzelf niet.
Kan mij goed voorstellen dat hij de biljetten zelf door zo'n apparaat gooit op het einde van de werkdag om alles te tellen voordat hij het geld in de envelop voor de bank doet. Dat deden wij bij onze beurzen vroeger ook.quote:Op zondag 28 september 2014 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn ervaring leert dat, als het druk is, dat scannen slechts steekproefsgewijs gebeurt. Wellicht heeft ze er 100 gescand, 40 niet, en één van die 40 was vals.
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe die opperburgerflipper weet dat het briefje vals is. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat in het restaurant zelf alles nog een keer wordt gescand, en de melding van de geldwagens krijg je pas een paar dagen na het transport. Dus dan kan het nooit van vandaag zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |