dincky | zondag 28 september 2014 @ 16:07 |
De titel zegt het al, wat is een leuke en goedkope beginners auto? Met goedkoop bedoel ik de wegenbelasting en de verzekering. De auto zelf mag +/- ¤2000. Wie weet dus een leuk (licht) autootje voor me? | |
Geralt | zondag 28 september 2014 @ 16:07 |
Mazda Demio ![]() | |
Geralt | zondag 28 september 2014 @ 16:08 |
Iets anders dan je standaard adviezen in dezelfde klasse. Wordt wel gezien als de ouwelullen auto bij uitstek, maar als je daar geen problemen mee hebt dan rij je dus wel mooi in de auto waar iedereen mee begon bij Gran Turismo op de Playstation ![]() | |
ChesterPerry | zondag 28 september 2014 @ 16:09 |
polo, seat ibiza, seat cordoba, opel corsa bouwjaren 2000-2002 | |
LasTeR | zondag 28 september 2014 @ 16:10 |
Dat ding was niet vooruit te branden. ![]() | |
hugecooll | zondag 28 september 2014 @ 16:11 |
Hij kwam me al bekend voor ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 september 2014 @ 16:11 |
Dit hoort niet in FHF maar (bv) in PTA. Het is geen vraagbaak hier, kan dat niet eens wat duidelijker aangegeven danwel gecommuniceerd worden? | |
NieuweNier | zondag 28 september 2014 @ 16:13 |
Wat moet je met zo'n klein kutblik ![]() Comfortabler en veiliger zijn bijvoorbeeld een Ford Mondeo of Focus, Mazda 6, Volvo V40, Peugeot 406 of 407, Saab 9-5, etc. | |
dincky | zondag 28 september 2014 @ 16:55 |
Deze zijn 9/10 keer al kapot gemaakt door uhh... De (nep) Marokkanen | |
ChesterPerry | zondag 28 september 2014 @ 18:24 |
Probeer gewoon een betrouwbare verkopen te vinden die zijn beurten heeft gehad, als je er 1 koopt met 120.000/240.000 kijk dan of de riem recent is vervangen | |
Pharkus | zondag 28 september 2014 @ 19:20 |
PTA + bezem | |
balmoralmartijn | zondag 28 september 2014 @ 19:26 |
Ik zou zeker weten voor een Japanner gaan, in jouw geval zou ik kijken naar een Suzuki Baleno. Licht en krachtig met de juiste motor van 1.6. | |
Anne | zondag 28 september 2014 @ 19:48 |
Uit onze FAQ:Daarom graag even je wensen- en/of eisenlijstje uitbreiden. Anders wil ik je namelijk graag naar de zoekfunctie verwijzen en gaat dit topic dicht. | |
NieuweNier | zondag 28 september 2014 @ 20:38 |
Dat is 1 van de meeste onveilige auto's van de laatste 30 jaar. ![]() http://www.euroncap.com/tests/suzuki_baleno_1998/42.aspx 1 ster euroncap ![]() Ik dacht dat 4 sterren slecht waren ![]() | |
Tomatenboer | zondag 28 september 2014 @ 21:43 |
Nissan Micra als het betrouwbaar en goedkoop moet zijn. Peugeot 106 of Renault Clio als het leuk en comfortabel moet zijn. Out-of-the-box opties; Mazda MX-5, Daihatsu YRV (turbo), Audi A2 misschien? | |
Bami-Powner | zondag 28 september 2014 @ 21:46 |
toyota corolla bazenbak | |
Tinos85 | zondag 28 september 2014 @ 21:50 |
Ja die zijn echt goedkoop in de wegenbelasting, onderhoudt en verzekering. | |
Wildervankstertje | zondag 28 september 2014 @ 21:52 |
Suzuki Alto of Swift, Nissan Micra, Seat Arosa, Daihatsu Cuore, Subaru Vivio. | |
Hyperdude | zondag 28 september 2014 @ 21:59 |
MX-5 Of wil je al aan kinderen beginnen? 😎 | |
NieuweNier | zondag 28 september 2014 @ 22:06 |
Ik zie het op deze manier: als jongere is een auto verzekeren debiel duur. Je betaald rond de 100 euro per maand om schade die je aan anderen brengt te verzekeren. Je eigen gezondheid verzeker je er echter niet mee. Door een paar tientjes meer te betalen op maandbasis voor de extra kosten van een veilige auto, verzeker je je eigen gezondheid en leven. Dat vind ik een belangrijkere verzekering dan blikschade aan anderen... Overigens is mijn Mondeo ontzettend goedkoop op maandbasis. ![]() | |
Pizza_Boom | zondag 28 september 2014 @ 22:25 |
Alsof Euro NCAP wat zegt. Verander 1 parameter iets in de test en de auto scoort geen 5 sterren meer. Ik ga liever naar een merk als Volvo dat echt zelf onderzoek doet en TL geraakte wrakken van echte ongelukken opkoopt voor analyse dan naar een merk dat zijn auto's bouwt op basis van de Euro NCAP eisen. En ja, Euro NCAP heeft een hoop goeds gedaan op het gebied van autoveiligheid en zonder was het absoluut minder veilig geweest, maar levert ook een hoop schijnveiligheid op. Mensen denken dat een auto die flink in elkaar kreukt op de motorkap onveiliger is dan een auto die dat niet doet, terwijl dat wel je remzone is. Hoe langer die kreukelzone, hoe beter. Een auto die 100% kooi is (zoals de befaamde Renault Modus) die kan voor veel zwaarder inwendig letsel zorgen dan een auto met een goede kreukelzone. | |
MissionPhailed | zondag 28 september 2014 @ 22:30 |
![]() Jij denkt dat je in een grotere auto ab-so-luut onkwetsbaar bent? Ook in je Mondeo word je gewoon tot een bloederige slijk gereden als er een vrachtwagen o.i.d over je heen walst. Zie bijv. dit: | |
Pizza_Boom | zondag 28 september 2014 @ 22:43 |
Een grote, relatief onkwetsbare auto, dus formaat Mondeo, blijft in mijn ogen toch de Volvo 850. Ons aller | |
NieuweNier | zondag 28 september 2014 @ 22:44 |
Ik ben het met je eens dat recente Volvo's veiliger zijn dan de competitie. Echter zie je dat Volvo, naast real life veiligheid, ook goed heeft gescoord in de Euro Ncap testen. En ze waren met grote afstand de beste in de nieuwe IIHS testen. De testen geven duidelijk aan dat de ene auto wel veilig is en de ander niet. Het klopt inderdaad dat een goede kreukelzone belangrijk is. Prioriteit 1 is echter ervoor zorgen dat er overlevingsruimte is. De mensen in de auto hebben weinig aan een slome de-acceleratie wanneer hun knieën de achterbank in geduwd zijn. Vervolgens is het belangrijk dat de airbags en riemen goed werken. (Dat doen ze in mjjn mondeo bijvoorbeeld niet waardoor hij slecht scoort ![]() EuroNcap vergelijkt natuurlijk ook alleen binnen klasses. Een V70 met 5 sterren is veiliger dan een Corsa met 5 sterren wanneer ze tegen elkaar klappen. Folksam, een auto verzekeraar uit Zweden, heeft een leuk onderzoek gedaan. Ze hebben bij echte ongelukken gekeken hoe goed de passagiers ervan af kwamen. https://www.google.nl/url(...)vm=bv.76247554,d.bGQ Je ziet duidelijk dat Ncap sterren uitmaken. Mijn 4 sterren mondeo is gemiddeld veilig. Een Japanse grafkist met 2 sterren onveilig. En bijvoorbeeld een Volvo of 5 sterren Renault zeer veilig. (De laguna blijkt een van de meest veilige auto's te zijn, zoals ook bewezen in bijvoorbeeld fifth gear met een knaller tegen een boom) Er zijn inderdaad factoren die een klein verschil maken. De Saab 9-5 is bijvoorbeeld van 4 naar 5 sterren gegaan door een gordel piepje. Wel is duidelijk dat de Ncap concludeerde dat de Saab 9-5 een veilige auto was. Zeker als je het plaatje met kleuren erbij pakt. Het is niet geweldig. Maar het geeft een goede indicatie. | |
NieuweNier | zondag 28 september 2014 @ 22:47 |
Natuurlijk kan je altijd dood gaan. Je kan ook dood gaan doordat de bliksem in je hoofd inslaat. Echter is de kans in een veilige auto veel kleiner. In een Saab ben je dronken en bellend veiliger dan in een Alto nuchter. De gevolgen van een ongeluk zijn gewoon veel minder groot. Je moet in een veilige auto echt goed je best doen jezelf dood te rijden. Verkeerd inhalen op een provinciale weg ofzo. Of met 180 waar je 60 mag uit de bocht vliegen tegen een boom. Als je met 60 tegen diezelfde boom rijdt in een XC90 ofzo loop je naar alle waarschijnlijkheid zonder verwondingen weg. En in een Alto ben je op slag dood. | |
NieuweNier | zondag 28 september 2014 @ 22:52 |
Die was inderdaad extreem veilig voor zijn tijd. Ook veiliger dan mijn nieuwere mondeo bijvoorbeeld. Echter staat techniek niet stil en zijn recente Volvo's nog veiliger geworden. De nieuwe XC90 als perfect voorbeeld. Bovendien is er meer focus op het voorkomen van ongelukken. | |
NieuweNier | zondag 28 september 2014 @ 22:54 |
Off topic vind ik het trouwens zeer geweldig dat Volvo hun auto's niet alleen ontwerpt om hun eigen passagiers te beschermen. Ze zijn ook ontworpen de passagiers van andere auto's te beschermen door er bijvoorbeeld niet overheen te rijden | |
Pizza_Boom | zondag 28 september 2014 @ 22:57 |
Ik ken een verhaal van een Volvo V70 classic (eerste V70 en directe opvolger van de 850) die achterop een Micra ofzo geklapt was. Micra compleet in de kreukels, V70 slechts een paar krassen en een kapot koplampglas. | |
NieuweNier | zondag 28 september 2014 @ 23:02 |
Het zijn echt geweldige auto's. De giller is nog dat het niet is zoals bij een oude Amerikaan dat er dus geen kreukelzone is. Wanneer het echt nodig is kan die voorkant je leven wel redden. Overigens zal het met een nieuwe aygo niet anders zijn. Een maat van mij heeft de deur van een Aygo helemaal in elkaar gereden met mjjn mondeo. Mijn bumper had geen schade... | |
Sounddragon | zondag 28 september 2014 @ 23:03 |
Can we cut the 'überveilige' sleepboten bullshit en go ontopic? TS zoek een LICHTE en GOEDKOPE auto, en géén low-budget veel te zware zuipschuit. En nee, ik wens ook geen remarks over dat ze wind mee en bergaf stiekum eens per milennium wel eens 1 op 15 halen. Het ravijn in met die verjaardagspraat ![]() Dank u ![]() | |
MissionPhailed | zondag 28 september 2014 @ 23:10 |
Je overschat de veiligheid van grotere auto's schromelijk. Bezopen in een Saab veiliger dan nuchter in een Alto? Ongedeerd wanneer je je XC90 tegen een boom parkeert met 60 km/u? Volgens je redenering moeten fietsers en voetgangers dan wel levensmoe zijn, want die begeven zich immers ook in het verkeer. Natuurlijk zijn grotere auto's veiliger dan kleinere (en vooral oudere) exemplaren, maar die feiten trek je wel érg in het extreme. Zélf alert zijn in het verkeer speelt een grotere rol in het verkeer dan je nu wellicht denkt. Ik neem aan dat, naarmate je meer en meer jaren op de weg ervaart, een realistischere blik zult ontwikkelen op de gang van zaken ... ! | |
balmoralmartijn | zondag 28 september 2014 @ 23:20 |
Nee joh als je maar geen rover 100 neemt, dan valt deze suzuki dik mee ![]() | |
Kriegel | maandag 29 september 2014 @ 02:34 |
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=257241669 Leuk, licht, lage lasten, leuk, waardevast, betrouwbaar, leuk. Onpraktisch, dat wel, en er bestaan vast zuinigere autootjes in dat budget. En modernere. | |
dincky | donderdag 2 oktober 2014 @ 15:32 |
bedankt allemaal ![]() | |
sturmpie | donderdag 2 oktober 2014 @ 16:17 |
honda civic | |
Sounddragon | donderdag 2 oktober 2014 @ 18:06 |
|