Klinkt heerlijk!quote:Op zondag 28 september 2014 15:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben net een paar uur gewandeld, net buiten de stad. Het is hier zo mooi, en het was prachtig weer. Nog even heerlijk op een grote steen liggen kletsen.
Vanavond maken we spätzle. Voor de Duutser käsespätzle, voor mij spätzle met stoofvlees van klapstuk. Ben benieuwd hoe dat smaakt, het vlees heeft gister 10 uur liggen stoven, en viel van de botten af. Heb al het vet er vanaf geschraapt, van 1.5 kilo vlees had ik denk ik 500 gram over ofzo.
Leuk om zulke oude advertenties te zienquote:Op zondag 28 september 2014 15:26 schreef golfer het volgende:
Overigens voor de iets minder oudere jongeren: de TT verwijst naar een legendarische reclamecampagne voor het wolmerk uit de jaren 70 van de vorige eeuw.
[ afbeelding ]
Triest voor die mensenquote:Op zondag 28 september 2014 16:43 schreef Lonaa het volgende:
Poeh. Ik hoorde net allerlei gillende sirenes. Best wel heel veel, dus even kijken wat er gebeurd is, is er tijdens een evenement in Haaksbergen een monstertruck het publiek ingereden.Er liggen mensen op straat, gewonden, reanimaties.
http://www.tubantia.nl/re(...)haakbergen-1.4554346
Ik kan het niet helpen dat ik hier kippen vel en hele nare flashbacks van krijg.![]()
gatver. in dat dorp wonen m'n ouders en ben ik opgegroeid! Ik kan me niet voorstellen dat m'n ouders daar waren, maar toch maar even bellen...quote:Op zondag 28 september 2014 16:43 schreef Lonaa het volgende:
Poeh. Ik hoorde net allerlei gillende sirenes. Best wel heel veel, dus even kijken wat er gebeurd is, is er tijdens een evenement in Haaksbergen een monstertruck het publiek ingereden.Er liggen mensen op straat, gewonden, reanimaties.
http://www.tubantia.nl/re(...)haakbergen-1.4554346
Ik kan het niet helpen dat ik hier kippen vel en hele nare flashbacks van krijg.![]()
quote:Op zondag 28 september 2014 16:52 schreef Lonaa het volgende:
Oh ruk Jagar.Hopelijk heb je ze al te pakken?
Fijn.quote:
Er wordt al gesproken over 1 dode, 6 reanimaties en minimaal 40 gewonden.quote:Op zondag 28 september 2014 16:54 schreef golfer het volgende:
Heftig zeg.![]()
Hopelijk blijft het bij gewonden.
Oh wat een paniek.. gatver..quote:Op zondag 28 september 2014 16:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bewegend beeld: https://www.facebook.com/video.php?v=10152427902137712
mijn vader is er even heen gefietst, en er was nog een traumahelikopter geland. Er stonden wel 20 ambulances, zei hij. En hij sprak over 3 doden...quote:Op zondag 28 september 2014 16:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Fijn.
Ik kon het ook niet helpen dat ik me af vroeg of ik mensen ken in mijn omgeving die zoiets zouden bezoeken.
Wat afschuwelijk!quote:Op zondag 28 september 2014 16:56 schreef Lonaa het volgende:
Er wordt al gesproken over 1 dode, 6 reanimaties en minimaal 40 gewonden.
GRIP 3 en SIGMA is ingezet.
Ja, ambu's van uit de hele omgeving zijn er naar toe. Daarom hoorde ik ook loeiende sirenes vanaf hier. Dat waren de ambu's die van Enschede naar Haaksbergen gingen. MST schijnt ook z'n rampenplan ingezet te hebben.quote:Op zondag 28 september 2014 17:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
mijn vader is er even heen gefietst, en er was nog een traumahelikopter geland. Er stonden wel 20 ambulances, zei hij. En hij sprak over 3 doden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Ja, bizar he? Ik heb er geen woorden voor. Wie bedenkt dat nou, dat mensen rustig om een paar meter afstand kunnen gaan staan?quote:Op zondag 28 september 2014 17:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat afschuwelijk!En wat een vreselijke barriere, duidelijk alleen daar om het publiek op een afstand te houden. Als je naar youtubefilmpjes van monstertruck events kijkt zie je betonnen wanden en dergelijke en vooral een enorme afstand tussen publiek en truck. Dit wordt vingertjes wijzen en waarschijnlijk terecht.
quote:Op zondag 28 september 2014 17:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ambu's van uit de hele omgeving zijn er naar toe. Daarom hoorde ik ook loeiende sirenes vanaf hier. Dat waren de ambu's die van Enschede naar Haaksbergen gingen. MST schijnt ook z'n rampenplan ingezet te hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.snap ik wel.. Zo'n traumatische ervaring komt dan gewoon weer keihard naar boven..
@ Isa: je kan er iig van uit gaan dat zo iets nooit meer op deze manier georganiseerd zal worden idd..
Het leek wel of het gaspedaal vast zat of zo..
quote:Op zondag 28 september 2014 17:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ambu's van uit de hele omgeving zijn er naar toe. Daarom hoorde ik ook loeiende sirenes vanaf hier. Dat waren de ambu's die van Enschede naar Haaksbergen gingen. MST schijnt ook z'n rampenplan ingezet te hebben.ja, snap ik. Het grijpt mij ook aan, maar vooral omdat het zo dichtbij is (max 400 m. van m'n ouderlijke huis vandaan)...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of dat de bestuurder 'out' was na de landing.quote:Op zondag 28 september 2014 17:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]snap ik wel.. Zo'n traumatische ervaring komt dan gewoon weer keihard naar boven..
@ Isa: je kan er iig van uit gaan dat zo iets nooit meer op deze manier georganiseerd zal worden idd..
En alsof ie er niks aan kon doen ja. Zo, hup, de mensenmassa in.quote:Op zondag 28 september 2014 17:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]snap ik wel.. Zo'n traumatische ervaring komt dan gewoon weer keihard naar boven..
Ik denk ook niet dat de truckdriver hier de schuldige is, als je zo afgaat op het publiek en niet remt dan is er of iets ontzettend mis met je truck (gaspedaal vast oid) of je bent in een moordbui, maar dat laatste lijkt me een stuk minder waarschijnlijkquote:Op zondag 28 september 2014 17:16 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja, dat snap ik inderdaad ookquote:Op zondag 28 september 2014 17:17 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, snap ik. Het grijpt mij ook aan, maar vooral omdat het zo dichtbij is (max 400 m. van m'n ouderlijke huis vandaan)...
Zou er dan geen safety op zitten dat ie stopt?quote:Op zondag 28 september 2014 17:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Of dat de bestuurder 'out' was na de landing.
Nee, ik denk idd dat dit echt een freak accident is.. Wat zal die bestuurder ook kapot zijn nu zegquote:Op zondag 28 september 2014 17:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat de truckdriver hier de schuldige is, als je zo afgaat op het publiek en niet remt dan is er of iets ontzettend mis met je truck (gaspedaal vast oid) of je bent in een moordbui, maar dat laatste lijkt me een stuk minder waarschijnlijk
nos.nlquote:Bij het ongeluk zijn twee kinderen overleden. 15 mensen zijn gewond geraakt. Dat laat burgemeester Hans Gerritsen weten.
Ik zit net naar andere beelden te kijken van de overkant en daar zag je duidelijk dat vooraan de kleintjes stonden (achter een touwtje), zodat ze het goed konden zien.quote:
meestal niet. het is een lege koets van een auto die hoog op de poten staat.quote:Op zondag 28 september 2014 17:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zou er dan geen safety op zitten dat ie stopt?
Ja idd..quote:Op zondag 28 september 2014 17:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zit net naar andere beelden te kijken van de overkant en daar zag je duidelijk dat vooraan de kleintjes stonden (achter een touwtje), zodat ze het goed konden zien.
Op andere filmpjes zie je hem die draai gemakkelijk maken hoor.. Het was krap, maar in theorie kon het..quote:Op zondag 28 september 2014 17:32 schreef z80 het volgende:
ook even wat beelden gekeken. maar wie zet er publiek neer binnen de draaicirkel van de truc.
deze kon onmogelijk de draai maken. zelfs als deze wel recht over de rij auto's heen gegaan was.
Maar dat het al krap was, is toch al idioot eigenlijk? Die truck moet toch ook een beetje uit kunnen wijken? En blijkbaar is dat jarenlang goed gegaan.quote:Op zondag 28 september 2014 17:33 schreef Sunnythesun het volgende:
Op andere filmpjes zie je hem die draai gemakkelijk maken hoor.. Het was krap, maar in theorie kon het..
Ja uiteraard is dat idioot! Hoe link het al die jaren geweest is weet men nu dus... het hoeft maar één keer fout te gaan.quote:Op zondag 28 september 2014 17:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat het al krap was, is toch al idioot eigenlijk? Die truck moet toch ook een beetje uit kunnen wijken? En blijkbaar is dat jarenlang goed gegaan.
Geen idee, maar ik kijk er wel naar.. soort van bevestiging of zo. Ik weet het niet.quote:Op zondag 28 september 2014 17:38 schreef RobinOok het volgende:
Dit is trouwens wel wat ik net bedoelde met "daar ga ik echt niet op klikken, dat hoef ik echt niet te zien!". Waarom klikt een mens daarop? Wat voegen die beelden toe? Behalve eventuele nachtmerries? Ik vind het zo ook al erg genoeg.
Dit is voor mij geen nachtmerriewaardig beeld. Het is vooral de nieuwsgierigheid. Wat gebeurde er?quote:Op zondag 28 september 2014 17:38 schreef RobinOok het volgende:
Dit is trouwens wel wat ik net laatst bedoelde met "daar ga ik echt niet op klikken, dat hoef ik echt niet te zien!". Waarom klikt een mens daarop? Wat voegen die beelden toe? Behalve eventuele nachtmerries? Ik vind het zo ook al erg genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |