abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145001867
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 22:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zelf altijd wel voorzichtig geweest, maar ik ken zat verhalen van overleden moederborden. Een beetje kortsluiting in het mobo en hij is dood. Ik weet daarom ook dat ik ooit extreem veel mazzel heb gehad met een overleden voeding.
Mooi dat je het in ieder geval niet hebt meegemaakt met een mobo.

Echt, ik had gewoon rustig even instructies moeten volgen in plaats van eigenwijs maar zelf proberen. :{
pi_145003821
Als er mensen zijn die een oud socket 775 moederbord willen doneren dan mag dat. :@
pi_145005289
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 23:03 schreef robin007bond het volgende:
Als er mensen zijn die een oud socket 775 moederbord willen doneren dan mag dat. :@
Je bent net drie jaar te laat, anders had ik er nog een voor je gehad :P
pi_145005307
Op MP zijn ze toch wel voor een appel en een ei te krijgen?
pi_145008452
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 23:36 schreef DrNick het volgende:
Op MP zijn ze toch wel voor een appel en een ei te krijgen?
Ik weet niet. Wellicht dat ik dan beter gelijk een nieuwe kan kopen.
  maandag 29 september 2014 @ 07:42:01 #56
54408 Parzival
Where it happens
pi_145008705
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr

nou 29 euro is wel heel goedkoop hoor ;) (zelfs nog met proc)

maar.. is dit de eerste PC die je in elkaar schroeft ofzo?
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_145009391
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 07:42 schreef Parzival het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr

nou 29 euro is wel heel goedkoop hoor ;) (zelfs nog met proc)

maar.. is dit de eerste PC die je in elkaar schroeft ofzo?
Hmm, ja dat kan, maar dan heb ik er een processor bij die ik niet hoef. Ik heb verder gekeken en zie inderdaad goedkope moederborden. Maar dan nog kan ik net zo goed voor een nieuwe gaan vind ik. Als ik er dan toch geld aan moet besteden.

Overigens krijg ik het moederbord voor mijn verjaardag, omdat ik die kast dus ook voor mijn verjaardag heb gekregen en mijn ouders dat wel erg zuur vonden voor me.

Nee, dit is niet mijn eerste PC. Ik ben gewoon wat warrig en die stap van de standoffs vergeten. ;(
  maandag 29 september 2014 @ 08:56:38 #58
54408 Parzival
Where it happens
pi_145009421
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 08:53 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nee, dit is niet mijn eerste PC. Ik ben gewoon wat warrig en die stap van de standoffs vergeten. ;(
sorry hoor.. maar dat is echt gewoon TE dom voor woorden.. ik heb vroeger heul veel systemen gebouwd.. en ook foutjes gemaakt.. maar die dingen vergeten echt nog nooit..

(mooiste was.. modem in een systeem prikken waarvan ik dacht dat die uitstond.. en die was blijkbaar in sleep mode.. dus modem erin.. en ineens.. monitor aan -> found new hardware en nog werken ook :) )
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_145009491
quote:
Op zondag 28 september 2014 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoewel het altijd wordt aanbevolen om maatregelen te nemen om statische stroompjes via je huid te voorkomen (metalen bandje, niet op tapijt staan etc.) komt het in de praktijk erg weinig voor dat je daadwerkelijk op die manier je hardware kan slopen. Een verkeerde aansluiting zou normaal gesproken ook niet je hardware mogen beschadigen zolang je geen lomp geweld gebruikt. Ik gok momenteel dus dat er toch een ander probleem is dan een kortsluiting van het moederbord.

Is dat moederbord nog een beetje up to date?
- USB 3.0?
- SSD-aansluiting?
- socket voor huidige CPU?
- sneller RAM-geheugen?
- aansluitingen voor allerlei externe hardware (2 sloten naast elkaar voor een goede grafische kaart etc.)

Ik vraag me trouwens wel af of dat het voor jou wel belangrijk is dat de hardware topnotch is aangezien jij als Linux-gebruiker weinig veeleisende spellen zal spelen (al kan een emulatie van een primitiever spel ook behoorlijk veel eisen van je computer).
Hij heeft z'n moederbord gemonteerd zonder afstandsbussen en vervolgens tóch de backplate weten te plaatsen.
Het lijkt me vrij veilig te stellen dat er érgens in dat traject lomp geweld aan te pas moet zijn gekomen. _O-
  maandag 29 september 2014 @ 09:20:03 #60
54408 Parzival
Where it happens
pi_145009764
quote:
6s.gif Op maandag 29 september 2014 09:03 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Hij heeft z'n moederbord gemonteerd zonder afstandsbussen en vervolgens tóch de backplate weten te plaatsen.
Het lijkt me vrij veilig te stellen dat er érgens in dat traject lomp geweld aan te pas moet zijn gekomen. _O-
beetje buigen..
  maandag 29 september 2014 @ 09:21:11 #61
54408 Parzival
Where it happens
pi_145009780
kunnen ze niet gewoon dit sponsoren?

V&A / [TK] Intel Core i7 2600 PC
pi_145009807
quote:
Op maandag 29 september 2014 09:20 schreef Parzival het volgende:
Beetje buigen..
Beetje lomp geweld dus.
pi_145009849
quote:
Op zondag 28 september 2014 21:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom denk jij dat dat kortsluiting veroorzaakt?
Wat zou er anders moeten gebeuren als je een moederbord koud op een stalen plaat monteert ? :{
  maandag 29 september 2014 @ 09:27:22 #64
54408 Parzival
Where it happens
pi_145009888
quote:
6s.gif Op maandag 29 september 2014 09:25 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Wat zou er anders moeten gebeuren als je een moederbord koud op een stalen plaat monteert ? :{
hij mag er ook warm op hoor..
pi_145009904
quote:
Op maandag 29 september 2014 09:27 schreef Parzival het volgende:
Hij mag er ook warm op hoor..
Iets 'koud' ergens op monteren houdt in dat er niks tussen zit.
pi_145010557
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 08:56 schreef Parzival het volgende:

[..]

sorry hoor.. maar dat is echt gewoon TE dom voor woorden.. ik heb vroeger heul veel systemen gebouwd.. en ook foutjes gemaakt.. maar die dingen vergeten echt nog nooit..

(mooiste was.. modem in een systeem prikken waarvan ik dacht dat die uitstond.. en die was blijkbaar in sleep mode.. dus modem erin.. en ineens.. monitor aan -> found new hardware en nog werken ook :) )
:'(

Het kan de beste overkomen. Daarnaast zaten die dingen niet in mijn oude kast, dus werd ik er op die manier niet aan herinnerd.
pi_145051874
quote:
6s.gif Op maandag 29 september 2014 09:03 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ach ja, in ieder geval een mooie les voor hem en een aantal andere mensen die dit lezen/horen. De prijs voor deze les valt nog mee aangezien het een sterk verouderd moederbord is. Nu kan hij tenminste ook eens van USB 3.0 genieten. :)
Ik wil zelf binnen een niet al te lange tijd een computer in elkaar zetten, ik was al van plan om zeer voorzichtig te zijn en rustig alles op te zoeken en braaf handleidingen te lezen (waar nodig), dit soort verhalen motiveert daar extra voor.

Best belachelijk trouwens dat ze zo lang hebben gewacht met 3.0 uit te geven. Meer dan wat extra draadjes was er niet voor nodig, ik vermoed dat deze heren voorzagen dat daar snel behoefte aan zou bestaan maar dat ze bewust hebben gewacht met dat te maken om extra te verkopen (eerst 2.0 verkopen en dan 3.0 leidt tot hogere verkopen dan direct 3.0 uitbrengen).

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 30-09-2014 13:43:40 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145052144
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ach ja, in ieder geval een mooie les voor hem en een aantal andere mensen die dit lezen/horen. De prijs voor deze les valt nog mee aangezien het een sterk verouderd toetsenbord is. Nu kan hij tenminste ook eens van USB 3.0 genieten. :)
Ik wil zelf binnen een niet al te lange tijd een computer in elkaar zetten, ik was al van plan om zeer voorzichtig te zijn en rustig alles op te zoeken en braaf handleidingen te lezen (waar nodig), dit soort verhalen motiveert daar extra voor.

Best belachelijk trouwens dat ze zo lang hebben gewacht met 3.0 uit te geven. Meer dan wat extra draadjes was er niet voor nodig, ik vermoed dat deze heren voorzagen dat daar snel behoefte aan zou bestaan maar dat ze bewust hebben gewacht met dat te maken om extra te verkopen (eerst 2.0 verkopen en dan 3.0 leidt tot hogere verkopen dan direct 3.0 uitbrengen).
Mijn advies is inderdaad om er echt rustig voor te gaan zitten. Ik was erg enthousiast en juist omdat ik het vaker heb gedaan dacht ik dat ik alles wel goed zou doen.

Mensen maken fouten, en een stapje vergeten kan iedereen overkomen. Daarom altijd handig om er een filmpje bij te hebben of iets dergelijks.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2014 13:35:33 ]
pi_145052419
TS kan dus nu ook een berichtje gaan plaatsen in dit topic DIG / Wat was jullie grootste blunder wat betreft jullie PC's :D :P
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_145052461
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:44 schreef sjoemie1985 het volgende:
TS kan dus nu ook een berichtje gaan plaatsen in dit topic DIG / Wat was jullie grootste blunder wat betreft jullie PC's :D :P
Inderdaad. :D
pi_145052467
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mijn advies is inderdaad om er echt rustig voor te gaan zitten. Ik was erg enthousiast en juist omdat ik het vaker heb gedaan dacht ik dat ik alles wel goed zou doen.

Mensen maken fouten, en een stapje vergeten kan iedereen overkomen. Daarom altijd handig om er een filmpje bij te hebben of iets dergelijks.
Vraag aan mij hoe die hardware ongeveer werkt en ik kan je een aardig technisch antwoord geven en er wat natuurkunde en wiskunde in verwerken maar dit soort praktische zaken (steuntjes onder het moederbord) zou ik ook moeten opzoeken. Dat weet je alleen maar als je het toevallig al eens hebt gedaan of gezien. Het eerste wat ik zou doen nadat ik alle onderdelen heb uitgezocht en heb gecontroleerd dat het moederbord goed in die kast past: het lezen hoe je het moederbord in de kast plaatst en waar je het best de voeding en de koelingselementen plaatst. Pas als dat in orde is, uiteraard nadat ik de CPU en het RAM-geheugen heb geplaatst, ga ik me druk maken om de rest.
#NoDAPL
pi_145052501
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:44 schreef sjoemie1985 het volgende:
Aangezien ik sportief ben zal ik er ook wat plaatsen.
#NoDAPL
pi_145052507
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vraag aan mij hoe die hardware ongeveer werkt en ik kan je een aardig technisch antwoord geven en er wat natuurkunde en wiskunde in verwerken maar dit soort praktische zaken (steuntjes onder het moederbord) zou ik ook moeten opzoeken. Dat weet je alleen maar als je het toevallig al eens hebt gedaan of gezien. Het eerste wat ik zou doen nadat ik alle onderdelen heb uitegzocht en heb gecontroleerd dat het moederbord goed in die kast past: het lezen hoe je het moederbord in de kast plaatst en waar je het best de voeding en de koelingselementen plaatst. Pas als dat in orde is, uiteraard nadat ik de CPU en het RAM-geheugen heb geplaatst ga ik me druk maken om de rest.
^O^
pi_145052687
Tegenwoordig gebruiken veel mensen thermische pasta. Ik vraag me af hoe effectief dat is aangezien het er min of meer lukraak op wordt gesmeerd en ik niet weet hoelang dat er op blijft zitten. Is het een marketinghype, is het slechts in bepaalde gevallen aan te raden (zware overklokkers) of zou eigenlijk iedereen het moeten gebruiken?
#NoDAPL
pi_145053031
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tegenwoordig gebruiken veel mensen thermische pasta. Ik vraag me af hoe effectief dat is aangezien het er min of meer lukraak op wordt gesmeerd en ik niet weet hoelang dat er op blijft zitten. Is het een marketinghype, is het slechts in bepaalde gevallen aan te raden (zware overklokkers) of zou eigenlijk iedereen het moeten gebruiken?
:? Thermische pasta wordt al gebruikt zolang er koellichamen bestaan, al ver voordat men die in computers ging toepassen. Zonder thermische geleidingspasta zal een koeler niet/nauwelijks werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')