abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 september 2014 @ 13:05:45 #1
381212 Gulara
From the future
pi_144979214
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

zondag 28 september 2014 @ 13:06:05 #2
381212 Gulara
From the future
pi_144979222
Je kunt hier dus tot $100 pinnen door gewoon je pasje tegen het pinautomaat aan te houden.
En het leukste is dan nog dat een van de vaste kassajongens dan heel trots tegen de persoon achter ons in de rij gaat vertellen dat hij dat altijd zelf doet. En dat de twee heren dat samen regelen. Smelt en zo... O+ O+ O+

MM zindelijkheid is hier ook ver van m'n bed. Zie ik dit jaar ook echt niet gebeuren.

AA leuk zo'n boekenverslinder. :9

Spirit klinkt als een geslaagde dag. Heeft ze uitgeslapen?

Nog een keer voor Nora. O+

LB wat een kletsende poppenmoedertje heb je toch.
En Stoertje, zeg even tegen je moeder dat ze je sokken uitdoet. Zo kom je die glijbaan nooit op.

Coco, ik val in herhaling. Maar dat zoenmondje. O+ En je zoon. O+ En de sokken. O+ En d'r pony. O+
En wat fijn dat ze hem van alles leert. ;)

Ow wat klink je gezellig. Omkleden is ook niet tof.

Kyara, later als je groot bent nog een vierde?

Rosalie wat knap! :o

Ymme gefeliciteerd met je dreumes. *O*

Riley, ik zou het ook veel gezelliger vinden om met mama de stad in te gaan dan te slapen. :)
En wat een leuke ondersteboven foto. O+

Oh en rammelen. Check. Ik. Moet. Nu. Een. Baby. Ga zo even proberen een rammelfoto te posten.
De boosdoener:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LB, ik doe het ook maar weinig. eigenlijk pas de laatste tijd wat meer na z'n middagslaapje omdat ie anders om 0:00 nog niet slaapt. Rustig wakker maken en even de tijd nemen om bij mama op schoot te zitten helpt een hoop.

Kyara, je mandarijn/banaan verwarring. _O-
En gij zweefteef. ;) Ik kan daar ook wel de logica van inzien. Ik voelde vroeger aan een bepaald litteken of het ging onweren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L-E jemig wat een slopende nachten. Fijn dat je er zo relaxed onder bent. :)

Van fontanellen weet ik niks. Ik hoop het voor hem, want hij valt geregeld op z'n hoofd.

AA ze staat al goed joh. En dat badjasje staat leuk. O+

Suiker, ik had de foto's nog gezien. Ik O+ de jounes. Ik vind em zo leuk! Je gevoelige tofferd. O+

Hier in de weide omtrek geen kinderboerderij. -O- Dus gaan we binnenkort maar weer naar de dierentuin. Geitjes, schapen, varkentjes, koala's, slangen, krokodillen en kangoeroes aaien. *O*

Hier gaan we binnenkort maar eens een ministukje van z'n mat afhalen. (We hebben nog even overwogen om een vlechtje te laten groeien en tegen iedereen te zeggen dat we Dat Echt Heel Stoer Vinden Voor Een Jongetje. :') ). Ik heb van die hele ieniemini flesjes met kurkje besteld voor de eerste lokjes. O+

Loj, nu al een derde. :s) en om half twaalf nog in bed. *O*

MM, leukerd! O+ Geweldig shirt ook!

Omen, ik vind het zelf echt zo jammer dat er tegenwoordig van je verwacht wordt dat je Wel Nu Meteen Want Je Was Online reageert. Lijkt me niet meer dan normaal dat je je tijd ook aan andere dingen besteed.

Oogbolroepen. O+ (insert Edwin Evers, een woord dat je niet zo vaak hoort melodie) oogbolroepen.

Samen bakken. O+ wij doen vaak samen pizza maken. En koekjes staan voor volgende week op het programma.
pi_144979332
Wat een megaposts weer hier, gezellig! En yay, nu heb ik Pi ook gezien!

Ik kom er de laatste tijd amper nog aan toe om bij te lezen, laat staan reageren... :( En dat gaat de komen weken alleen maar erger worden, want... overmorgen krijgen we de sleutels van ons nieuwe huis!!

Ik kom dan ook alleen maar even egoposten ;)
Want ik wil wel graag even kwijt hoe ontzettend geweldig super leuk Femke tegenwoordig is O+ O+ Ze is zó vrolijk! Alles is leuk en hilarisch, ze lacht de hele dag (ok, behalve dat half uurtje voor het avondeten dan, kunt niet alles hebben). Ze wil de hele tijd staan en stappen, ze kan hele tijden met poppetjes of blokjes spelen. Ze kletst honderduit (weliswaar nog geen vaste klanken voor vaste dingen, maar dat komt vast nog wel), ze eet als een bouwvakker, dus er zal vast een sprong/groeispurt aan komen.... Echt, het is zo'n lekker ding! O+ O+

Kijk nou! /smelt O+

(Grmbl Gulara... ik dacht, nog 5 posts te gaan, dat past nog wel... klets je 'm ineens toch dicht! Thank god for copy/paste!)
  zondag 28 september 2014 @ 13:22:07 #4
381212 Gulara
From the future
pi_144979594
Sorry. :@

Wat een liefje. O+ Ze klinkt fantastisch.

Succes met verhuizen.
pi_144979663
Gulara _O- :D
Kangoeroe's en koala's aaien O+
Hier lopen de geiten in de speeltuin, soms de kalkoen ook. Kippen lopen ook gewoon los. Konijntjes en cavia's kun je aaien. En de koeien en varkens kun je door het hek heen aaien.

MM, M vindt de vuilniswagen nog steeds leuk :Y Hier dus de Roadmax van Bruder (merk is sowieso een aanrader!). Leuk kapsel trouwens. De aardbeienvlek van D verloopt inderdaad ook zoals jij beschrijft. Als ie maar niet helemaal weg gaan :X ;)

O+ Femke O+
pi_144982213
Wij waren vanochtend in het bos

duracelkonijn:

even een break

echte tweeling :D (en bonus M ;) )

[ Bericht 20% gewijzigd door Kyara op 29-09-2014 08:28:57 ]
pi_144982589
Whahaha Gulara je rammelfoto was niet wat ik ervan verwacht had.
Ik ben ook nog niet met zindelijkheid bezig, dacht al dat ik de enige was. Sinds kort komt meneer wel eens 'poepen' melden

Shandaly wat spannend, drukke tijd dan. Femke O+ wat is ze rossig op deze foto

Kyara ahhh O+ wat een dametjes zo met hun broodjes
pi_144983483
Mijn dreumes is naar de kapper geweest :o

*poef* nu is het weg
pi_144984803
Bam! Gulara met haar monsterpost :) Mooie eerste post van dit topic :7

KJ, hoe ging het bij de kapper? Ik ben al maanden met Saar aan het gaan. Heb het laatst zelf maar geknipt. Haar pony althans. Maar wil nog altijd eens 'echt' gaan. Mooi hoor, zo'n echt kapsel :Y

Hier ook niet echt bezig met zindelijkheid hoor. Hebben wel een potje staan, en soms vragen we of ze op het potje wil poepen/plassen. Of als ze weer eens niet blij is met het verschonen van de luier, dan leggen we uit dat ze óók op het potje kan gaan, en dat ze dan straks geen luier meer hoeft. Maar dan roept ze heel hard "neeeee" en rent ze weg :') :+

Toffe foto's Kyara :) O+

Rangeroes en koala's aaien O+ Ik ben jaloers!

Shandaly, wat een liefje! Waar zit ze mee te spelen?
pi_144984882
Oh, Gulara, herhaling of niet; ik blijf zelf ook verliefd op haar mond O+
pi_144984923
Oh, in het vorige topic zag ik ook nog mooie foto's langskomen :Y O+
  zondag 28 september 2014 @ 16:32:29 #12
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_144985124
Gulara, monsterpost, ik had m nog gelezen in t vorige topic hoor ;)
Nu wil ik ook kangaroe's en koala's aaien :(

Kyara, ik zal die ook eens even opzoeken, kijken wat prijstechnisch beter is. Hij heeft al een graafmachine met kiepaanhanger trouwens, dit voorjaar gehad voor de zandbak.

Wij hebben net gefietst en onderweg gezwaaid naar alle koeien, paarden, schapen, ezels, geiten, ganzen, zwanen, herten, pony's en honden. Superleuke route door het buitengebied naar de duinen, waar J. vervolgens heerlijk gespeeld heeft, zandkastelen bouwen! Favoriet is trouwens nu het springkussen, zo'n bubbel die uit de grond komt, hij vindt t geweldig als andere kinderen springen en hij de lucht in vliegt.
pi_144988694
Wat een leuke foto's in het bos, en je bent vasthoudend wat dezelfde kleertjes betreft Kyara :D Ik vind bonus M ook leuk :)

Gulara wat een post weer, ik vind jouwes ook leuk! :D ik moet telkens lachen als ik hem zie, die blik O+

Ik herken het trouwens niet echt, dat je vriendschappen onder druk komen te staan. Ik heb juist het idee dat oude vriendschappen herleven nu we allebei een kind hebben. En daar komen dan ook nog een aantal fokmoeders ( :') dat woord :D ) bij O+
Waar is de vriendschap dan door geëindigd bij jou Loj?
pi_144990771
Riley is net uitgenodigd op haar eerste verjaardagsfeestje van een ander kindje. De buurvrouw haar zoontje wordt 1 en Riley mag ook komen O+
pi_144991409
Wat leuk! *O*
pi_144991908
Fieder :* voor de nacht
Ik moest wel lachen om je verhaal hoe hij bij jullie in bed lag. Dat zou Riley dus ook doen.

MM zielig dat J. de vijfde ziekte had. Hopelijk voor jullie ook een betere nacht vannacht :*

Dank voor jullie reacties. Jullie hebben gelijk wat betreft het schuldig voelen. :*

Loj half twaalf nog op bed met een dreumes. *O*

Gulara wat leuk die manier van pinnen
O+ voor verhaal van de kassajongen en Pi
Als je van die foto rammelt is het inderdaad tijd voor een tweede :D
En hulde voor je post

Shandaly O+
En bijna klussen *O*

Kyara wat een leuke foto's O+
En die foto bij papa. Smelt O+ O+ O+

KJ stoere knul O+

Hier nog geen potje in huis. Ze geeft het pas aan nadat ze gepoept heeft. Dus die vindt het allemaal nog best om in haar luier te poepen :D

MM leuke fietstocht O+

Hier een dreumes die weer niet wilde slapen vanmiddag. Dus lekker uit bed gehaald weer en ze was gelukkig lekker vrolijk en lief O+
Nu ligt ze heerlijk te slapen O+
  zondag 28 september 2014 @ 19:24:16 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144992014
Jeeej kinderfeestje O+

Kyara ik moest hardop lachen om die tweeling-drinkfoto _O-

Ik ben bijgelezen maar heb ff niet de puf om te reageren :@ Vanochtend de doop van neefje, dus hondsvroeg ons bed uit om om half 8 in de auto te stappen; mijn huilende kind aan een vreemde overhandigd (van de jeugdverzorging, terwijl ik juist had gehoopt de dienst te kunnen skippen, maar soit oO< ); daarna nog koffie en broodjes met E die half over dr toeren was door alle drukte en belangstelling (waarom moet de oom van wie ze standaard moet huilen, tóch altijd even komen proberen of ze het deze keer wél leuk vindt als ie BOE roept :X ) maar heeft gelukkig uiteindelijk heel tof gespeeld met dr nichtje van bijna 2 O+
pi_144992147
LB wat een drukke dag. En wat sneu dat ze zo over haar toeren was
O+ dat ze heeft gespeeld met haar nichtje van bijna twee
pi_144992292
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 18:00 schreef Suikertante het volgende:
Wat een leuke foto's in het bos, en je bent vasthoudend wat dezelfde kleertjes betreft Kyara Ik vind bonus M ook leuk
ze hebben verschillende broekjes aan he. D heeft de Donker :P
pi_144992619
quote:
2s.gif Op zondag 28 september 2014 19:30 schreef Kyara het volgende:

[..]

ze hebben verschillende broekjes aan he. D heeft de Donker :P
:o
Foutje zeker? :7
  zondag 28 september 2014 @ 19:38:56 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144992751
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 19:21 schreef Omentielvo het volgende:

Hier nog geen potje in huis. Ze geeft het pas aan nadat ze gepoept heeft. Dus die vindt het allemaal nog best om in haar luier te poepen :D

Hier een dreumes die weer niet wilde slapen vanmiddag. Dus lekker uit bed gehaald weer en ze was gelukkig lekker vrolijk en lief O+
Nu ligt ze heerlijk te slapen O+
Oei, denk je dat het slaapje eraf gaat Omen, of is het een fase?

En hier hetzelfde mbt poepen :D Ze kijkt moeilijk, zegt soms 'poepen', en als ik vraag of ze gepoept heeft zegt ze 'luier?' :') Om onder luid neeneeneeneeneeee! weg te drentelen als ik zeg dat we dan maar even een schone luier om gaan doen 8-)
pi_144993156
Ik denk een fase hoor. Mijn tante zei dat het middagslaapje heel belangrijk is totdat een jaar of drie zijn. Maar ik kan haar niet dwingen om te slapen
Nu leg ik haar op bed en kijk het vijf minuten aan. En als ze Ollie eruit gooit of echt hartverscheurend gaat huilen (vanmiddag twee keer geprobeerd haar op bed te leggen en beide meegemaakt) houdt het snel op. Ik wil er geen strijd van maken.
pi_144994394
Dat verschilt ook per kind hoor Omen. Sommige kindjes hebben met 2 al geen middagslaap meer nodig.
En *O* voor het feestje O+

LB, klinkt als een heel geslaagde dag.... gelukkig nog wel leuk gespeeld.

Hier trouwens ook nog niks qua zindelijkheid. Ook niet bij M trouwens.
  zondag 28 september 2014 @ 20:18:49 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144994741
OMG, ik heb voor een vriendin een paar slofjes gehaakt als kraamcadeautje, en t is zooooooo klein! :o Je raakt echt gewend aan de maat van je dreumes he.

Nu maar hopen dat t kind geen reuzenvoeten heeft, maar t is ook niet leuk om ze zo groot te geven dat ze pas volgend jaar zomer aan kunnen.
pi_144994850
:Y echt wel.

Ik weet nog dat ik 2 jaar geleden in een babyzaak liep toen ik 16 weken zwanger was van de meiden. En dan kleertjes uit het rek halen en vertederd bedenken hoe klein het toch wel niet is. En dan was het nog maat 62........ (en M zat toen in 74 of zo :') ).
pi_144994913
Gulara respect voor je monsterposts!
En ik heb Pi gezien! Wat een schatje.

Oh Femke O+! Wat fijn ook dat ze zo gezellig is. Heerlijk!
Hoe gaat het met het huis Shandaly?

Kyara prachtige foto's. Die tweelingfoto van het drinken :D
En die onder de spoiler is prachtig O+

KJ je dreumes met z'n nieuwe kapsel O+

MM wat een leuke gezellige fietstocht! Wonen jullie dicht bij zee? Lijkt me heerlijk!

Hmmmmm Omen beetje jammer dat Riley weer niet wilde slapen, maar ach als ze gezellig is....
Hopelijk een fase :)

Pfff wat een dag LB. Die oom zeg, nou ja.....

Oh en mijn meisje kan steppen!
Zometeen even een praatje bij het praatje.
pi_144995953
Steppen!

[ Bericht 92% gewijzigd door Animalmix op 30-09-2014 07:12:41 ]
  zondag 28 september 2014 @ 20:44:18 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144996001
Gaaf! _O_

En dat jurkje O+ en stoere laarsjes! Zijndievan? O-)
pi_144996092
Wat een leuke foto's AM! En idd, toffe outfit! O+
pi_144996094
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 20:44 schreef LadyBlack het volgende:
Gaaf! _O_

En dat jurkje O+ en stoere laarsjes! Zijndievan? O-)
Laarsjes van Bunnies. Jurkje van Beebielove (via marktplaats op de kop kunnen tikken).
  zondag 28 september 2014 @ 20:51:17 #31
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_144996298
LB, jammer van de oom, vervelend dat soor mensen :( :X }:| (ik had vroeger zelf ook zo'n beetje enge oom...)

Omen, niet te veel meer luisteren naar anderen, gewoon op je gevoel en Riley afgaan. Tot 3 jaar slapen doen lang niet alle kinderen hoor. Ik sliep volgens mijn moeder al vanaf mijn 2e verjaardag niet meer (toen kreeg ik een zusje, en middagslaapjes waren voor baby's...)

AM, toffe foto's, en steppen :)

Oh, en nee, we wonen niet bij zee (I wish) maar in t Brabantse hebben we ook duinen: http://www.np-deloonseend(...)nts/home.xml?lang=nl
pi_144997490
Riley zit nu nog in 74, maar als ik dan weer een maatje 50 of 62 zie dan rammel ik, omdat het zo klein is O+

Animalmix wat leuk dat steppen. En knap ook *O*

MM ik zei later tegen mijn moeder ook dat ik sommige adviezen het ene oor en het andere oor uit laat gaan
Maar ik was wel benieuwd of zo'n middagslaapje echt heel belangrijk is voor zo'n kleintje.
pi_144998346
Djenna heeft ook een tijdje een fase gehad dat ze haar middagslaapje niet meer nodig had. Maar nu vindt ze het weer heerlijk om tussen 12 - 15 uur plat te gaan. Dus het kan alle kanten op!
pi_145004336
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:15 schreef Omentielvo het volgende:
Maar ik was wel benieuwd of zo'n middagslaapje echt heel belangrijk is voor zo'n kleintje.
Ook dit zal wel weer ontzettend verschillen per kind, en zelfs per kind per fase. Hell, zelfs per dag!
Femke heeft in principe d'r middagdutje echt nog wel nodig, maar afhankelijk van de dagplanning slaapt ze tussen de 1 en 3 uur, en soms vanaf 12:00, en soms pas vanaf 15:00.

Vandaag bijvoorbeeld, vanochtend waren we op bezoek bij mijn toekomstige schoondochter (hartsvriendinnetje van Lars O+) en met hen daarna naar het park en de speeltuin... vervolgens lunch en een bezoekje aan de bouwmarkt, want ze was nog zo vrolijk. Dutje van 16:00 tot 17:30 ;)
Op maandagen ligt ze juist vaak al rond 11:45u in bed, want dan hebben we gezwommen en boodschappen gedaan enzo, en dan is ze op.
pi_145008792
Ja, dat slapen hè... Wat Shandaly zegt is hier ook. Ellie is maar meteen met 1 jaar overgegaan naar 1 slaapje. Maar niks 3 uur slapen hè, zoals beloofd :( ;). Ze slaapt 1-2 uur en that's it. Ik zie haar ook wel met 2 geen slaapje meer nodig hebben. Kind is gewoon geen slaper.

's Avonds gaat ze trouwens om 21.00-21.30 naar boven en in bad en slaapt dan tussen 22.00-22.30 uur, tot 8-9 de volgende ochtend (met 1-5 nachtvoedingen). Dat lijkt nog steeds het best bij haar te passen en het kan, dus we vinden het wel prima. Makkelijk met feestjes, lastig als ML vroeg op moet. Hoe we het gaan verschuiven voor de peuterspeelzaal weet ik nog niet...
Home is where the O+ is...
pi_145009129
Meiden zijn rond 1 jaar ook over gegaan naar 1 slaapje. M was bijna 2 toen hij s ochtends ook nog sliep. M kan nu niet volledig zonder slaap maar af en toe zonder slaap kan prima. Mits er voldoende entertainment is en zo. Bij de meiden kan dat binnenkort waarschijnlijk ook wel (hopelijk half november ivm de intocht van Sinterklaas).

Ze slapen meestal tussen de 1,5 en 3 uur.

Oh en qua slapen. Klokje rond vannacht :o
pi_145009158
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 08:33 schreef Kyara het volgende:

Oh en qua slapen. Klokje rond vannacht :o
*O* *O*
Met een meidenkwartet
pi_145009199
Bos-tweeling foto O+
Stepfoto, te schattig O+
Femke, wat een schatje O+ Succes met verhuizen
Koekiemonster van KJ, wat een boefje O+

Foto's ladies. Altijd leuk. Wat gaat het hard he, als ze zo richting de twee gaan. Zo leuk!
Met een meidenkwartet
pi_145009219
Hoe gaat het met jouw meiden Cathmar? Die gaan echt richting 2. BIj mij duurt het nog tot Volgend Jaar. Dus dat duurt nog heul erg lang ;)

Fotootje's zijn inderdaad altijd leuk O-)
pi_145009463
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 08:40 schreef Kyara het volgende:
Hoe gaat het met jouw meiden Cathmar? Die gaan echt richting 2. BIj mij duurt het nog tot Volgend Jaar. Dus dat duurt nog heul erg lang ;)

Fotootje's zijn inderdaad altijd leuk O-)
Gaat heel goed. Met alle vier. Ik geniet echt van ze. Heel hard werken, dat wel. Maar zo leuk.
En we zitten al middenin: ik-ben-bijna-2 en zeg nee.

[ Bericht 12% gewijzigd door Cathmar op 29-09-2014 12:01:22 ]
Met een meidenkwartet
pi_145009848
aaah leuke foto's! O+
En herkenbaar ;)

Hebben ze GMK jurkjes aan? Ik kan wel dibs zeggen maar de verschillen worden nu natuurlijk ook kleiner (en ze zitten langer in 1 maat) dus dat zal wel niet opschieten :D

Hoe zijn ze naar/met elkaar? Spelen ze met elkaar of trekken ze naar elkaar toe?
pi_145009882
Cathmar O+.

En gewoon omdat het kan: ik zit op de wc en Ellie speelt in de woonkamer O+. Zo fijn!
pi_145009958
Cathmar O+ O+ O+ O+ 4 mooie meiden!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145009969
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 09:25 schreef Kyara het volgende:
aaah leuke foto's! O+
En herkenbaar ;)

Hebben ze GMK jurkjes aan? Ik kan wel dibs zeggen maar de verschillen worden nu natuurlijk ook kleiner (en ze zitten langer in 1 maat) dus dat zal wel niet opschieten :D

Hoe zijn ze naar/met elkaar? Spelen ze met elkaar of trekken ze naar elkaar toe?
GMK ja. Maar wat vallen die maten raarrrr!!! Deze zijn 98/104. Bizar smal vallen ze.
Ze zijn zo leuk samen. Langzaam aan is er ook wat meer interactie. Heel lang vonden ze elkaar totaal niet interessant. Maar nu geven ze elkaar soms hapjes, borstelen ze elkaars haar of hebben ze echt lol. Ze kunnen ook enorm bitchen tegen elkaar. Leukst vind ik als ze lekker samen buitenspelen in het huisje of de zandbak O+
Met een meidenkwartet
pi_145010067
Oh, dan dibs. Ik vond de jurkjes juist groot vallen :o In elk geval lang.
pi_145010089
Grrr, nu gaat de afspraak vanmiddag bij de logopediste niet door. Heb de mevrouw aan de telefoon even heel vriendelijk maar heel duidelijk verteld wat ik van de hele situatie vind.

Ik was al helemaal bezig met ritme omgooien en zo en nu dus weer anders. Een kijken wat we dan gaan doen vandaag
pi_145010163
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 09:39 schreef Kyara het volgende:
Grrr, nu gaat de afspraak vanmiddag bij de logopediste niet door. Heb de mevrouw aan de telefoon even heel vriendelijk maar heel duidelijk verteld wat ik van de hele situatie vind.

Ik was al helemaal bezig met ritme omgooien en zo en nu dus weer anders. Een kijken wat we dan gaan doen vandaag
Wie moet er naar logopedie? M?
Balen he, als het anders gaat dan gepland. Lekker in de tuin spelen?
Ik ga vaak fietsen.
Met een meidenkwartet
pi_145010273
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:43 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Wie moet er naar logopedie? M?
Balen he, als het anders gaat dan gepland. Lekker in de tuin spelen?
Ik ga vaak fietsen.
Nee, de meiden. Als onderdeel van het follow up programma van neo.

We hebben niet zo'n grote tuin dus dat is niet zo gezellig. Misschien even naar de kinderboerderij of zo.
pi_145010357
Gulara O+
Wat een post O+
En dierentuinen zijn tof!

Shandaly, leuk een nieuw huis :D en verder is dit een leuke tijd he! Ik geniet ook zo van m'n dreumes op t moment!

Kyara, ik vind je meiden er opeens zo oud uitzien! Het lijken al echte peuters O+

Ook nog geen echte zindelijkheid hier hoor Fieder. Ow vindt het erg leuk om mee te gaan plassen, maar hij heeft nog geen idee wat ik doe geloof ik ;)

Stoer zeg Kaatje!

Ik denk Suiker doordat we al in een hele andere levensfase zaten. Hier huisje, boompje, beestje.. En bij enkele vrienden nog op zoek naar een partner, baan en huis. Ze zaten nog meer in het studentenleven.
En toen ik minder initiatief ging nemen, kwam er ook niets meer terug..
Het is lastig en confronterend hoor, maar aan de andere kant weet je wel meteen wie je echte vrienden zijn.

Een verjaardagsfeestje, wat leuk Omen :D

Kledingmaten, wat een verschil he! Ik heb nu luiers maat 1 en maat 4+ naast elkaar liggen, dat is ook een enorm verschil :D

Ow kan echt niet zonder middagdutje. Maar hoe lang hij slaapt is echt niet te voorspellen... Soms een uur en soms 3 uur :)

Al steppen, wow AM!

En in een jaar kan er nog veel veranderen qua ritme he Cwen ;) en rustig naar de wc gaan!! :D

Kyara wow *O* voor het slapen en :( voor de afspraak :( wat stom!

Catmar O+

Hier is Ow al de hele ochtend hele verhalen aan het vertellen! Ik wou dat ik alles snapte ;)
pi_145011375
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 09:48 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nee, de meiden. Als onderdeel van het follow up programma van neo.

Ah, interessant. Wat kunnen ze al doen dan met zulke kleintjes? Of is het gewoon monitoren dat het een beetje volgens 'schema' loopt? Krijg je tips? Vertel!

Ik ga niet meer naar cb (alleen voor prikken) dus geen idee hoe ze het bij mij doen qua taal/spraak ontwikkeling. Volgens mij wel oke.Bij mij thuis is het van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat een constante woord-stroom (om gek van te worden) van twee grote zussen dus ze pikken genoeg op.
Met een meidenkwartet
pi_145012415
Sac en ik mogen ons hier ook melden. Woensdag is ze 1 geworden en gisteren hebben we het gevierd. Ik had al een tijdje een baby met dreumesstreken. Sommige van jullie ken ik nog uit het babytopic of van het peutertopic.

plaatje bij het praatje. Haar favoriete doel momenteel. Ze "mishandelt" hem regelmatig.
pi_145014096
Leuk FR! Nog gefeliciteerd met je dreumes.
Met een meidenkwartet
  maandag 29 september 2014 @ 12:31:49 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145015130
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 09:27 schreef Cwen het volgende:
Cathmar O+.

En gewoon omdat het kan: ik zit op de wc en Ellie speelt in de woonkamer O+. Zo fijn!
:D *O*

Kyara! Wat heerlijk! En hebben ze niet gedronken of begrijp ik het dan verkeerd??

E lag om 19:00 in bed, maar werd helaas wel om 1:00 wakker. Na een halfuur met haar bezig te zijn geweest maar weer in het logeerbed gaan liggen, en daar heeft ze zonder problemen tot 7:00 naast me geslapen. Lang niet gek dus eigenlijk!
Wel een beetje vervelend dat ik me eigenlijk elke dag niet uitgeslapen voel, ook al heb ik de hele nacht geslapen. Elke dag wat zeurende hoofdpijn (de zogenaamde wattenkop, 's avonds gaat t zeer doen), en mn hele lijf is stram. Ik ga maar eens kijken of een osteopaat daar iets mee kan, volgens mij zit ik in de knoop.
  maandag 29 september 2014 @ 12:33:35 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145015173
Oooh er was nog een pagina!

FR gefeliciteerd met je grote kleine! *O* Dat is inderdaad heul geen baby meer! :D O+
pi_145015300
Hoi FR :)

Ik was eigenlijk wel benieuwd wat jullie dreumes eten.

Dex wilt nog steeds voor het slapen een fles (kunstvoeding nr 2 geef ik dan) en als hij om 05.30 uur wakker wordt en niet meer wilt slapen geef ik hem vaak ook een klein flesje.
Gewone melk blieft hij alleen s morgens als pap zijnde. Uit rietjes beker of open beker drinken is niet tof. Ja enkele slokjes maar dat is echt minimaal.

Eten is ook niet zijn favorieten bezigheid :')
  maandag 29 september 2014 @ 12:44:10 #56
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145015476
E (17 mnd) zit al een tijdje op ongeveer dit schema:

7:00 bv
8:30 2 boterhammen (gaat niet altijd op)
10:00 fruit (ongeveer 1 banaan)
12:00 2 boterhammen (gaat niet altijd op, maar vandaag waren het er 3!)
13:00 bv --> slapen
16:00 bv
17:00 soepstengel / olijfjes oid
18:30 avondeten + yoghurt
20:00 bv --> slapen

* Lunch en slapen is wel eens omgekeerd.
* Er zijn ook dagen bij dat ze steeds maar 1 boterham wil, of alleen maar fruit. Het trekt steeds vanzelf weer bij dus ik ga volledig van haar uit.
pi_145016051
Sac drinkt enkel nog koemelk ook nog voor het slapen gaan. Maar volgens mij kan ze ook wel zonder.

's morgens boterham+flesje 120cc
10:00 fruit
12:00 boterham+fles
16:00 soepstengel+drinken
17:30/18:00 avondeten
19:00 fles en naar bed.

Tussendoor bied ik nog drinken aan in de hema rietjesfles. Open beker lukt wel maar dan maar kleine slokjes en veel minder dan uit de rietjesfles
  maandag 29 september 2014 @ 13:07:01 #58
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145016239
Ohja, E heeft een rietjesbeker van Avent, gaat ca 150 ml in, en die gaat lang niet elke dag leeg. Ik heb natuurlijk geen idee hoeveel ze nog bij mij drinkt, maar hoeveel drinken de andere grote dreumesen ongeveer?

Ik krijg wel standaard "ham?!" te horen als ik zelf iets drink, maar haar eigen beker wil ze dan niet. Als ik iets normaals drink mag ze soms best een slokje van mij, maar niet consequent.
pi_145016517
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 18:00 schreef Suikertante het volgende:
Ik herken het trouwens niet echt, dat je vriendschappen onder druk komen te staan. Ik heb juist het idee dat oude vriendschappen herleven nu we allebei een kind hebben. En daar komen dan ook nog een aantal fokmoeders ( :') dat woord :D ) bij O+
Ik herken me ook meer hierin :Y :)

Omen, wat leuk! Haar eerste verjaardagsfeestje O+

quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 19:24 schreef LadyBlack het volgende:
mijn huilende kind aan een vreemde overhandigd (van de jeugdverzorging,
Is dat iemand die dus echt de kinderen verzorgt zodat de ouders de dienst kunnen bijwonen?

Haha dat je dames verschillende broeken aan hadden, was me idd meteen opgevallen :D

LB, wat een lief kraamcadau, zelfgehaakte slofjes O+

Omen, poeh, geen middagdutje meer. Dat lijkt me best behoorlijk vermoeiend. Maar idd, ik zou er ook geen strijd van maken.

AM, knap hoor, dat steppen :o En toffe laarsjes idd! Ik moet eigenlijk ook nog laarsjes hebben voor de mijne.

Ik had eerder de foto's van Cathmar nog gezien. Zo tof, vier van die meiden O+

FR, welkom! Hier zijn onze katten ook een geliefd speelkameraadje voor Saar. Vooral Dude, dat is een heel grote kat, en hij zoekt Saar regelmatig op om samen te spelen :) Ter illustratie: [zie spoiler]

SPOILER
Saar eet overigens helemaal niet veel, als ik jullie overzichten zie. Ik denk ontbijt 1-2 boterhammen, tussendoor fruit, lunch pap of een boterham, tussendoortje, wat happen avondeten en een toetje. That's it.
pi_145016639
Cwen, ik denk dat het vroege opstaan als het straks zover is, best wel goed gaan. Jullie ritme klinkt prima O+

Kyara *O* voor de nacht
-O- dat de afspraak afgezegd is. Niet netjes

quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 08:40 schreef Kyara het volgende:

+1 :D

Cathmar, helaas de foto gemist. Je klinkt helemaal verliefd O+
Waarom ga jij niet meer naar het CB? Nieuwsgierig en zo ben ik :D

Loj zeker confronterend om op die manier erachter te komen wie je echte vrienden zijn
En ik zou ook wel alle verhalen willen snappen die Riley mij vertelt. Ze is echt een kletskous en lig regelmatig dubbel om wat ze vertelt. En ik snap maar een heel klein gedeelte ervan :D

FR, nog gefeliciteerd met je mooie dochter. Leuke foto O+

LB, midden in de nacht onderbroken worden uit je slaap is ook niet niks. Fijn dat ze wel doorgeslapen heeft tot 7 uur :*

Riley haar schema met 20 maanden
Wakker worden: Pap
Tussendoor: Ze is erg hongerig in de morgen en krijgt vaak dan eerst een cracker. Dan wil ze daarna nog een stukje fruit of een plakje worst. Dus dat wisselt heel erg.
Lunchtijd: 1 of 2 boterhammetjes en melk
Tussendoor: Niet zo heel veel. Maar meestal fruit of een paar chips
17:00 Avondeten en melk

Maar dit schema is echt heel wisselend hoor. Vooral de tussendoortjes. Dat ligt echt aan haar gedrag (als ze honger heeft dan merk je dat ook heel goed aan het gedrag)
Fruit vindt ze lekker, maar lang niet elk fruit. Ze is vooral van de sinaasappels en bananen

Coco O+ O+ O+

En vandaag is ze weer op het KDV. Ze wilde weer niet echt, maar huilde nu niet. Ik ben benieuwd hoe ze daar slaapt vanmiddag :D
pi_145016643
Dat is idd een joekel coco.

Wij hebben momenteel wat kat issues het beste is rust momenteel maar sac denkt daar anders over.
pi_145016719
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:33 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ah, interessant. Wat kunnen ze al doen dan met zulke kleintjes? Of is het gewoon monitoren dat het een beetje volgens 'schema' loopt? Krijg je tips? Vertel!

Ik ga niet meer naar cb (alleen voor prikken) dus geen idee hoe ze het bij mij doen qua taal/spraak ontwikkeling. Volgens mij wel oke.Bij mij thuis is het van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat een constante woord-stroom (om gek van te worden) van twee grote zussen dus ze pikken genoeg op.
Ik vond vooral het gedeelte fysio/ka fijn eerlijk gezegd.

Bij logo hebben we inmiddels 2 afspraken gehad, bij de eerste waren ze 6 maanden en toen keken ze hoe ze van een lepeltje aten. Tips meegekregen maar ik ben toen eigenwijs geweest en gestopt tot ze 6 maanden gecorrigeerd waren en toen met rapley begonnen. Bij de 2e afsprak keken ze hoe brood ging (prima, want ze waren inmiddels ook gewend aan complete wortels en zo). Kijken hoe ze uit een open beker konden drinken etc. Voor deze afspraak hebben we 1,5 maand geleden een vragenlijst in moeten vullen welke woordjes ze kunnen zeggen en begrijpen.

Ik heb zelf de cb afspraak met 18 maanden overgeslagen omdat die gelijk viel met de afspraak bij de ka dus dat vond ik een beetje dubbel.

Qua spraak lopen ze hier eerder voor als achter, 2 en 3 woordzinnetjes en ze pikken het razendsnel op.
pi_145016958
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Sac en ik mogen ons hier ook melden. Woensdag is ze 1 geworden en gisteren hebben we het gevierd. Ik had al een tijdje een baby met dreumesstreken. Sommige van jullie ken ik nog uit het babytopic of van het peutertopic.
Gefeliciteerd en welkom!

quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:31 schreef LadyBlack het volgende:
Kyara! Wat heerlijk! En hebben ze niet gedronken of begrijp ik het dan verkeerd??
Nope, ik heb ze in bed gelegd en niet meer gehoord tot kwart over 7 vanochtend. Of ik ben overal doorheen geslapen maar dat verwacht ik niet ;)

OSteopaat is misschien een goed idee. Maar misschien slaapt je logeerbed toch minder lekker of slaap je toch wat verkrampter omdat E naast je ligt? Dat heb ik in elk geval wel als ik met een kind naast me slaapt.

quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:38 schreef ymme het volgende:
Ergens tussen 05.00 - 07.00 borstvoeding
08.00 uur 1,5 boterham + water
10.30 uur 1 stuk fruit + water
12.30 uur 1 a 1,5 boterham + melk
16.00 uur tussendoortje (liga, rozijntjes, koekje oid) + water
17.30 uur avondeten + yoghurt
19.00 uur borstvoeding

Coco :D en de kat laat het ook allemaal toe O+

Fijn dat ze nu niet huilde Omen. Ze heeft het nu vast heel leuk. Hebben jullie ook iets van een ouderpagina of zo waar ze stukjes en foto's plaatsen?
pi_145017014
Nee. Dat hebben ze helaas niet. Vind ik best wel jammer eigenlijk :D
  maandag 29 september 2014 @ 13:32:21 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145017015
Coco, ja er is een speellokaal waar 2 mensen wat knutselen en spelen met de kleintjes. Zodat er geen lawaai is tijdens de dienst.

Ik had me half verheugd op lekker daar frotten met E en dr nichtje en neefje, maar t werd toch wel op prijs gesteld als ik in de bankjes kwam zitten helaas -O-

Tijdens de doop zijn alle kindjes er dan weer bij trouwens.

En ik begin mijn slofjes al afgezaagd te vinden, haha! Maar daar denken de ontvangers gelukkig meestal anders over ;)
  maandag 29 september 2014 @ 13:36:23 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145017163
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 13:32 schreef Omentielvo het volgende:
Nee. Dat hebben ze helaas niet. Vind ik best wel jammer eigenlijk :D
Jaaa dat zou mij nou ook zo leuk lijken! Even kunnen spieken O+

Kyara, als ik in t logeerbed slaap lig ik sowieso ruk ja :') Maar ik word ook niet goed uitgerust/ontspannen wakker als ik gewoon 8 uur in mijn eigen bed heb geslapen.
pi_145017367
Oh dat is wel jammer. Ik weet dat M vanochtend heeft gepuzzeld, naar muziekles is geweest waar ze slaap kindje slaap hebben gezongen en dat ze toen allemaal op de grond gingen liggen slapen en dat ze gedanst hebben en dat M samen met een meisjes dat ik niet ken heeft gedanst en dat ze dat allebei heel leuk vonden. En dat inclusief 3 foto's.
  maandag 29 september 2014 @ 13:46:17 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145017507
Tof zeg! O+
pi_145017757
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:38 schreef ymme het volgende:
Ik denk dat dit sws anders is als je geen bv geeft.
F ontbijt met pap,
eet tussendoor fruit (een banaan of een mango of een peer),
luncht met een of twee boterhammen,
Eet tussendoor weer fruit maar ook wel eens een koekje of een stukje van wat wij snoepen,
En dan eet hij avondeten en soms nog een toetje.

Eigenlijk een vrij west-Europese standaard dagindeling denk ik. Wat hierboven staat is trouwens wat de bedoeling is, vaak eet hij maar een halve boterham of maar een keer fruit bijvoorbeeld.

quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:52 schreef Loj het volgende:
Ik denk Suiker doordat we al in een hele andere levensfase zaten. Hier huisje, boompje, beestje.. En bij enkele vrienden nog op zoek naar een partner, baan en huis. Ze zaten nog meer in het studentenleven.
En toen ik minder initiatief ging nemen, kwam er ook niets meer terug..
Het is lastig en confronterend hoor, maar aan de andere kant weet je wel meteen wie je echte vrienden zijn.
Ik merk zelf wel dat ik bij sommige vrienden minder initiatief neem, omdat onze interesses nu gewoon op té verschillende gebieden liggen. Maar dat is dan wel wederzijds, ik snap wel dat ze niet echt razend nieuwsgierig zijn naar hoe muziek op schoot was ofzo ;) en andersom hoef ik ook niet per se te weten hoeveel cocktails ze gister wel niet gedronken hebben.
Het is wel jammer als jij interesse hebt in hun leven en andersom is het niet zo. Dat lijkt me inderdaad best pijnlijk. Gelukkig heb je zo te horen nog een paar fijne vrienden over! :* (dat is eigenlijk ideaal hoor, weinig goede vrienden ipv veel vage, scheelt veel energie!)

FR van harte! Ik herken de kattenmanie, maar F’s lievelingskat is ook gek op hem gelukkig. Die liggen dus vaak tegen elkaar aan O+
Bij de andere katten is de liefde minder wederzijds maar als ze echt gaan grommen en blazen dan wordt F bang dus ze regelen dat hier zelf wel.

Cathmar wat een rijkdom toch al die meiden O+

Foto’s van de dagopvang vind ik toch wel zo leuk! Ik krijg dat ook niet vaak maar de GO whatsappt wel eens wat. Meestal op mijn verzoek, dat wel ;)

Kyara ik kan me trouwens wel voorstellen dat het logistiek allemaal best een uitdaging is en dan is het wel zo prettig als afspraken doordacht worden ingepland en dus ook doorgaan, balen!
M’s dag klinkt leuk O+

Omen, heb je wel eens met iemand gepraat over je onzekerheden?
SPOILER
Als je trouwens tegen zoiets aanloopt als dat appen met je zus, dan kun je dat misschien ook bespreekbaar maken? Als jij aangeeft dat je je soms onzeker voelt omdat je je aandacht moet verdelen, wat denk je dat ze dan zegt?
  maandag 29 september 2014 @ 14:02:21 #70
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145018037
Ohja! Die vriendschappen, daar wou ik nog op reageren. Ik heb nu veel vriendinnen in de stad met ook kleine kinderen, maar mijn twee oudste en beste vriendinnen zijn nog lang niet in die fase. Heel jammer want het contact wordt daar wel anders van, precies zoals Suiker zegt. Ook omdat ze allebei ergens anders in het land wonen. Maar het zijn gelukkig nog steeds mn vriendinnen en ik ben mentaal nu ietsje losser van E, dus we gaan ook weer dates plannen zonder haar.

Andere vriendschappen met mensen die ik al steeds minder zag, heb ik laten verwateren. Scheelt een boel energie die ik dan veel liever in de echte vrienden steek.
pi_145018179
Hier zijn er eigenlijk vooral vriendinnen bijgekomen. Vooral die met kinderen in dezelfde leeftijdscategorie als mijn kindjes (Fok moeders maar ook bijvoorbeeld mijn nichtje). Sommige vriendinnen zie ik nu wat minder (zonder kinderen of met kinderen in een andere levensfase) maar niet echt mensen kwijtgeraakt. Maar ik had sowieso al geen megagrote vriendenkring.
pi_145020509
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 13:36 schreef LadyBlack het volgende:

Kyara, als ik in t logeerbed slaap lig ik sowieso ruk ja :') Maar ik word ook niet goed uitgerust/ontspannen wakker als ik gewoon 8 uur in mijn eigen bed heb geslapen.
Dit heb ik ook. En Riley slaapt elke nacht door. Dan voel ik me zo schuldig ook nog :@

quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 13:41 schreef Kyara het volgende:
Oh dat is wel jammer. Ik weet dat M vanochtend heeft gepuzzeld, naar muziekles is geweest waar ze slaap kindje slaap hebben gezongen en dat ze toen allemaal op de grond gingen liggen slapen en dat ze gedanst hebben en dat M samen met een meisjes dat ik niet ken heeft gedanst en dat ze dat allebei heel leuk vonden. En dat inclusief 3 foto's.
Dat is echt heel leuk O+

Suiker, ik denk dat ik inderdaad een keer moet praten over mijn onzekerheden. Het is overigens niet altijd zo heel erg. Alleen de laatste tijd ietsje meer gewoon. En daar baal ik dan weer van :D

Vriendinnen heb ik niet veel. Dus ook niet veel met kinderen van Riley haar leeftijd. Daarom ben ik zo blij met Fok O+
pi_145020573
Hier eigenlijk hetzelfde eetschema als bij Kyara, alleen dan ipv borstvoeding een fles melk....
Ow wilt graag melk, en ook echt in een fles. De rest gaat nu meestal uit een open beker en als we ergens anders zijn uit de rietjesbeker :)

En qua vriendschappen, het is ook prima zo. Ik werk ook 3 a 4 dagen en dan ben ik ook 's avonds op.. En het weekend is toch vaak ook voor m'n gezin..
Ik verwacht ook wel dat er wat meer kennissen bijkomen als Ow wat ouder wordt :)
pi_145021583
Wij waren vanochtend even naar de kinderboerderij (een andere waar we normaal heen gaan). Ze hebben alle beestjes aangewezen en benoemd.

Voor J vindt de beestjes heel leuk en wil alles aaien. D wil vooral rondlopen en spelen. Ze zaten allebei al snel op zo'n traptractor. Achterstevoren _O-

D loopt echt in flink tempo door terwijl J er dan een beetje achteraan sukkelt. Dus het leek mij wel een goed idee als ze handjes zouden vasthouden. Alleen dat principe begrepen ze niet helemaal O+ O+
pi_145021703
Qua vriendschappen ben ik hier juist weer closer geworden met mijn oudste vriendin. Vorig jaar kenden we elkaar 20 jaar O+ . Zij heeft nu twee dochters, en dat geeft genoeg gespreksstof. Een andere goede vriendin is de vriendin van een goede vriend van me die ik ook al 20 jaar ken, zij hebben nu ook 2 kindjes, zoontje is iets jonger dan J.

Verder heb ik nog wel een aantal vrienden (mannen dus ja) die ik ook al zo lang ken, nu met hun partners. We zitten/zaten allemaal bij dezelfde vereniging als kind/puber, en zijn elkaar altijd blijven zien. Ene keer wat regelmatiger dan de andere, maar we zien elkaar op verjaardagen en oud en nieuw en feestjes in t durp hier zeg maar... Gelukkig is mijn vriend helemaal opgenomen in de club, en hebben we dus eigenlijk gewoon dezelfde vriendengroep. Wel zo makkelijk ;)

):O Nu ik t zo schrijf klinkt t echt enorm suf, maar ik ben er eigenlijk wel blij mee. Lekker overzichtelijk, iedereen woont (weer) bij elkaar in de buurt enzo ^O^
pi_145021782
Kyara, die foto's zijn toch om te smelten O+ O+ O+ Handjes vasthouden :D

J. loopt inmiddels ook als een malle, hij kan alleen niet opstaan zonder steun, dus ik moet elke keer een handje geven en helpen, waarna hij wegstuift. Zelfs bochtjes maken gaat prima, als ie t eenmaal durft is t dus best een snelle leerling ;)
pi_145021799
Kyara je duo O+
Mijn dreumes liep van het weekend 1 stapje los. Ze stapte over van het tafeltje naar mij. Maar kruipen gaat veel te snel dus lopen is niet nodig.
En ze stopt alles nog in haar mond dat is een fase he?

Het is hier niet dat de kat sac iets aandoet maar de 2 die we nog over hebben zijn ook niet helemaal gezond meer. (lees een wordt verdacht van een dodelijke ziekte en de ander is door oorontsteking doof en hoort Sac dus niet aankomen)
pi_145027398
Help, mijn kind heeft een nieuw spel. Met haar handjes voor haar ogen keihard door de woonkamer rennen en werkelijk overal tegenaan knallen. En dan "Auw!", soms huilen, maar gewoon weer verder gaan ook he. Meten ze bij het cb ook weleens de leercurve? Volgens mij wijkt die hier behoorlijk af :')
Sarcasme. Herken het.
pi_145028890
Kyara wat een leuke foto's O+
Die met die handjes zijn echt helemaal O+
Leuk ook de verschillen tussen je meiden

MM *O* voor J.

FR, *O* voor het lopen van Sac

Spirit :D
  maandag 29 september 2014 @ 20:16:04 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145030725
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:47 schreef Spirit82 het volgende:
Help, mijn kind heeft een nieuw spel. Met haar handjes voor haar ogen keihard door de woonkamer rennen en werkelijk overal tegenaan knallen. En dan "Auw!", soms huilen, maar gewoon weer verder gaan ook he. Meten ze bij het cb ook weleens de leercurve? Volgens mij wijkt die hier behoorlijk af :')
_O- Ik moet vaak zo om jou (en je kind!) lachen :D O+

Kyara, die foto van handjes vasthouden is echt om in te lijsten! :o O+ _O_

FR wow los stappen al? :o

MM, klinkt helemaal niet suf hoor! Vriend en ik hebben allebei wat vriendschappen van tussen de 20 en 30 jaar (die wonen allemaal ver weg), en een gezamenlijke vriendengroep omdat we elkaar nou eenmaal kennen van een koor hier in de stad :) En daarvan is de vaste club gelukkig redelijk honkvast (en talrijk qua nageslacht :') 10 kindjes nu in totaal, waarvan 7 onder de 2 jaar)
pi_145031546
LB wat leuk zoveel kindjes onder de twee O+
pi_145033044
FR welkom en wow al meteen lopen! Knap hoor!

Kyara, Ontzettend schattige foto's van je meiden. Ze zijn zo leuk samen!

Whaha Spirit ik lig dubbel om je kind! Maar autsj ze is wel een bikkel zeg.

Verder zag ik nog een prachtige foto van de meiden van Cathmar voorbij komen.

Help mijn meisje vindt ineens de auto verschrikkelijk! Ze krijst de hele boel bij elkaar als ze niet slaapt. Ze is echt panisch. Wurmt zich uit haar gordels. Schudt continu op en neer. Laten we nu net vandaag op vakantie zijn gegaan helemaal van het oosten naar Texel....... Ik heb nu nog oorpijn!
Ik hoop toch dat deze fase snel over is.

[ Bericht 27% gewijzigd door Animalmix op 29-09-2014 21:17:21 ]
  maandag 29 september 2014 @ 21:31:34 #83
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_145033992
Oh, wat een smeltfoto's O+

quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:47 schreef Spirit82 het volgende:
Haha :D
Dat doet Nora ook, maar dan met kleertjes. Die trekt ze over haar hoofd en 'rent' zo de kamer rond :P

Ah jeetje AM, dat is wel erg sneu! Hoe kan dat nu ineens? Zou het wagenziekte kunnen zijn?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 29 september 2014 @ 21:34:05 #84
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145034098
AM, wat naar! :o Ik zou dan ook denken aan misselijk oid, kan dat?
pi_145034275
Am wat sneu :*
pi_145034670
Kyara wat een ontzettend lieve foto's, die 'handjes vast' O+ Echt een heel mooi plaatje.

Ferrari_rood gefeliciteerd met S *O* . Vlotte tante zeg.

Spirit :D lekker ding.

AM ik kan je een handje geven -O- Rosalie vindt autorijden vreselijk. Ik weet niet waar jij vandaan moest komen richting Texel, maar we hebben wellicht onderweg kunnen zwaaien wat wij zijn net terug van een week vakantie in een dorpje bij Den Helder.
Na een half uur rijden hebben we plaatsen gewisseld en is Eva bij mij voorin komen zitten (kinderstoelenwissel, niet handig. En ik ben helemaal geen fan van kleine kinderen voorin, maar dat krijsen leidt enorm af omdat ik dan wil zorgen dat Rosalie comfortabel is en zich rustig houdt zodat ik me op den weg kan concentreren). Ze heeft achterin een filmpje gekeken van Nijntje op de telefoon van mijn vriend. Ze is toen na een half uurtje in slaap gevallen voor de rest van de rit.
Dus we gaan nu waarschijnlijk toch maar weer een tablet aanschaffen, zodat ze achterin filmpjes kunnen kijken. Ik rij regelmatig naar Middelburg en zo'n rit van 5 kwartier is echt niet tof anders.

En....mijn meisje is vandaag precies anderhalf :o
Morgen even foto showen van de vakantie. Ik heb vast snel wat leuke gevonden, heb er slechts ruim 1000 :')
pi_145034699
Jeetje AM, wat naar :o Echt heel sneu. Hopelijk is het over voordat jullie weer terug gaan. Fijne vakantie in elk geval!

Wat goed MM! *G*

En SAC is een snelle! *O*

Spirit :D je vertelt het leuk maar eigenlijk is het helemaal niet zo grappig. Of misschien soms toch wel ;)

LB, dat klinkt wel leuk zo'n vriendengroep. Hier eigenlijk vooral losse vrienden. Maar wij zijn sowieso wel beetje einzelgangers denk ik :D Nieuwe mensen nu komt ook wel omdat ik nu thuis ben en mijn sociale contacten dus echt op moet zoeken. En natuurlijk ook hele leuke mensen ontmoet natuurlijk ;)
pi_145034733
Welkom terug Danic. *O* voor de 18 maanden. Ben benieuwd naar je foto's.
pi_145034922
Welkom terug Danic. Ik ben ook benieuwd naar de foto's. En alweer 18 maanden *O*
pi_145034933
Ho ho ze heeft 1 stapje gezet daarna niks meer. En ze trekt haren auw en laat ook niet los.

Ik ben american pie de reunie aan het kijken. Ik weet zeker dat ik deel 1 in de bios heb gezien. Maar schijnbaar niet met mijn vriend. Hij kan er ook niet om lachen dus nu zit ik alleen te kijken met de kat dat dan weer wel.
  maandag 29 september 2014 @ 21:57:03 #91
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_145035104
Oh, ik vergeet helemaal fr welkom te heten! En nog gefeliciteerd! *O*
pi_145035382
Vindt de kat de film wel leuk FR.? :D

Riley heeft vandaag op het kdv dus wel gewoon twee uur geslapen :D
En ze heeft de laatste tijd een fase dat ze ineens in je gezicht slaat. Dus dan knuffelt ze en dan ineens geeft ze een pets (bitchslap :D )
Dit is toch maar een korte fase hè? Ik zeg nu telkens: "Niet slaan. Aaien"

[ Bericht 0% gewijzigd door Omentielvo op 29-09-2014 22:15:29 ]
  maandag 29 september 2014 @ 22:06:47 #93
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_145035571
Bitchslap _O-

Het klinkt erg grappig, maar ik zou zelf ook hopen dat het maar een korte fase is :X
pi_145036058
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:06 schreef Sylver_ het volgende:
Het klinkt erg grappig, maar ik zou zelf ook hopen dat het maar een korte fase is
+1
pi_145036109
De kat spint naast mij. Hij stinkt alleen zo dat ik er misselijk van word. Hij heeft vast pijn dus laat ik hem lekker luggen.

Rosalie al 1,5 jr times fly's
Omen ik hoop dat het een fase is.
Am niet leuk. Hopelijk een eenmalig iets.
Spirit je dochter is leuk
pi_145036324
ik heb trouwens nog meer foto's in het fototopic gepost
  maandag 29 september 2014 @ 22:25:38 #97
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145036416
E slaat mij in mn gezicht als ze heel boos is, als ik haar bijvoorbeeld blijf tillen terwijl ze wil lopen (zoals vanmiddag, drukke straat oversteken mag ze nog niet alleen :D en ze had net de hele winkelstraat al zelf gelopen, los!!). Ik ben dan heel duidelijk dat ik dat niet wil hebben omdat het zeer doet. Ik leg haar uit dat ze weer mag lopen als we aan de overkant zijn. Dat helpt dan een beetje :')
pi_145036547
Ja, dat is wel herkenbaar LB. Maar goed, voordeel van een tweeling hebben: ze slaan vooral elkaar en kunnen ook nog eens veel van elkaar hebben..... :')
pi_145036700
Slaan uit boosheid doet ze ook.
Maar nu doet ze het ook als ze niet boos is. Het is echt tijdens knuffelen of als ze op mijn schoot zit. :o
pi_145036989
Rosalie gaat uit frustratie nog steeds bijten -O-
Hoewel....Vooral dreigen met..

Eva is al als de dood op het moment dat Rosalie haar mond nog maar open doet en ik merk al heel gauw het verschil wanneer ze alleen meer haar mond/neus afveegt/likt :') of wil bijten. Ze maakt dan een gefrustreerd geluid ofzo...weet het eigenlijk niet eens precies. Dus we waarschuwen dan al en dan doet ze het ook niet.
Maar NEEJ!! blijft favoriet.

Ze is momenteel alle grenzen aan het opzoeken die er maar zijn. Soms dodelijk vermoeiend, maar het hoort er bij denken we dan maar.
Ik heb ontdekt dat we haar constante NEEJ kunnen omdraaien zodat ze niet over die grens gaat maar het idee heeft dat ze wel zelf de regie in handen heeft.

Zo mag ze bijvoorbeeld niet lopen in bad, of eruit proberen te klimmen. Als we zeiden 'ga eens zitten', lachte ze je uitdagend uit en deed ze het nog een keer.
Nu vragen we 'Rosalie, je wilt toch niet vallen?' Wat ze dan beantwoord met Neej. Vervolgens zeggen we dan 'ga dan maar gauw zitten' wat ze dus keurig doet.
Natuurlijk herhaalt zich dat meerdere keren, maar het is niet meer zo frustrerend als wanneer ze niet luistert en gewoon door gaat.

Oh, en alles is 'MAMA!!! Echt, alles! Ik hou zielsveel van dat meiske, maar een keer genoegen nemen met papa zou ook wel weer eens fijn zijn.

Als er iets is of ze doet zich zeer laat ze zich wel door papa troosten, maar alleen omdat hij nou eenmaal dichterbij was. Zodra ze mij dan ziet roept ze me en vindt ze het ook geen probleem om opnieuw te gaan huilen, alsof papa er nooit geweest is.
Ze wil niet in haar stoel eten, maar bij mij op schoot, ze wil niet autorijden, maar bij mij op schoot, ze wil niet in de buggy maar door mij gedragen worden *zucht*

Maar ik hou zo van die kleine dondersteen O+

Vanmiddag bij het boodschappen doen zei ze steeds "heejuhkoepkers neej" (hier zijn geen helikopters)
pi_145037396
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:38 schreef danic het volgende:

Maar ik hou zo van die kleine dondersteen O+
O+ +1.
Hier ook een kleine ondeugd die alle grenzen opzoekt. Maar ze is zo ontzettend leuk, grappig en sociaal ook. Ik ben helemaal verliefd op mijn eigen kind

quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:38 schreef danic het volgende:

Vanmiddag bij het boodschappen doen zei ze steeds "heejuhkoepkers neej" (hier zijn geen helikopters)
:D _O-
pi_145045108
Haha, ondeugende dreumessen. Soms om te lachen, soms om gefrustreerd van te raken, maar het hoort er gewoon bij.

Voor lange autoritten ben ik ook enorm fan van de tablet geworden inderdaad. :@

En M. snapt steeds meer. Ook dingen die ik denk dat hij niet snapt. We hebben zo'n verhalenboek van dikkiedik. Ik vertel de verhaaltjes maar gewoon hoewel ik het idee had dat hij de zinnen niet echt snapt. Hij doet niet meer dan poes en boom en dat soort dingen aanwijzen. Maar toen ik kwam bij een stuk dat dikkiedik gevallen was zei hij ineens oh, boem, kusje op en toen gaf hij dikkiedik een kusje. O+ En hij snapt het verhaaltje dus gewoon *O*
  dinsdag 30 september 2014 @ 09:55:39 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145045162
Haha danic wat slim aangepakt, haar NEEJ inzetten als middel :D En de mama-voorkeur is herkenbaaarrrrrr.... hier begint het heul af en toe wat af te nemen. Zo kon ik haar vanochtend vrolijk achterlaten omdat ze prinsheerlijk op schoot lag bij dr favoriete leidster :D O+ En zat ze gezellig bij papa op schoot terwijl ik mn ontbijt opat en me daarna nog even opmaakte!

Oh! En gisteren is ze tussen ons in de hele Herestraat plus de markt overgelopen! :o Los! Want we mochten NIET dr handje vasthouden :')
pi_145045240
Saar was gisteren met haar Little People poppetjes aan het spelen. Daar zitten o.a. een aantal paardjes tussen. Ze was met die paarden aan het spelen, en wees het ene paard aan "groot paard!" en vervolgens het andere "kleine paard!". En dat had ze gewoon goed. Ik wist niet eens dat ze dat écht al begrijpt, groot vs. klein.

En zo verbaas ik me iedere dag weer over woorden die ze stiekem al kent, concepten die ze begrijpt, en andere dingen die ze doet waarvan ik niet eens wist dat ze het al kon O+
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:00:23 #105
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145045275
Ahw kusje voor Dikkie Dik O+

Ik lees E nu voor uit een gouden boekje van Caroline Ellerbeck, over Sinterklaas. Dikke hit! Ze kent nu al 'klaasje', 'piet' en (ka)'dootje' O+ En die worden allemaal afgelebberd :9

Iets nieuws is overigens ook dr liefde voor het konijntje dat al maanden in haar bed staat. Na dr slaapje omhelst ze m helemaal verliefd, en sinds gisteren moet ie ook mee uit bed. Dus ik had vanochtend een kind en een konijn aan de borst :')
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:01:11 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145045295
Wauw Coco dat is wel gaaf om ineens te horen ja! ^O^
pi_145051012
Zolena, ik ben ook voor tablets in de auto hoor. Als het dan een gezelligere rit wordt dan is zo’n tablet helemaal ideaal. Bij Riley werken filmpjes van haarzelf ter vermaak :D
Leuk dat hij steeds meer begrijpt. Verbaast me soms ook. Hoeveel zo’n kleintje gewoon doorheeft O+

LB, wat knap van E. En uiteraard dat ze het allemaal zelf wil doen. Alles dreumes van bijna anderhalf ben je gewoon groot genoeg daarvoor O+
O+ dat ze helemaal into Sinterklaas is en knuffelen van knuffels is ook O+
Riley doet het ook. Gisteravond werd ze even wakker en dan zie ik op de babyfoon dat ze Ollie pakt en hem helemaal gaat knuffelen en dan weer verder gaat slapen. Ik smelt dan gewoon helemaal O+

Coco, wat knap van Saar *O*

Vanmorgen liep ik naar beneden, maar ik was een tikje onhandig en liet iets vallen. Dus Riley werd wakker :D
Wel heel vrolijk en lief. Dus lekker veel geknuffeld en babytv gekeken O+
pi_145053905
Ik vind groot en klein echt een hele stap zeg, knap van Saar! O+

Omen wat lief, dat is wel leuk aan zo'n camera! Onze babyfoon heeft dat niet en begint het nu ook al een beetje te begeven. Best snel met normaal gebruik :( (die ene die iedereen heeft hebben we). F kan trouwens het hele babyfoonliedje al uit z'n hoofd zingen :s)

Ik vind dat maar lastig hoor die dreumesstreken. Ik kan slecht inschatten of iets nou echt is of nep. Soms niet natuurlijk (als hij geen koekje mag en dan niks meer wil eten en op de grond gaat liggen huilen, dan ga ik er niet op in), maar soms ook wel. Als hij moet hoesten en dan telkens wakker wordt en met tranen moet huilen, en dan toch blij kijkt als je hem ophaalt.. dan twijfel ik. Hij doet wel gauw z'n speen uit en is wel erg blij dat hij wordt opgetild, maar telkens hoestend en zwetend in bed liggen is ook wel echt sneu. Dus dan neem ik hem als compromis in de draagzak en dan slaapt ie wel. Dat is nu twee keer gebeurd en de keer erna gaat hij weer gewoon slapen. Tot nu toe lijkt het niet alsof hij "eraan gewend raakt", dus bijvoorbeeld voortijdig om zijn toetje gaat bedelen, elke nacht weer uit bed wil, en dat soort dingen. Daaruit maak ik dan maar op dat ik het goed doe :? 8-)
pi_145056285
Ik vind het ook heel knap van Saar!

En helemaal eens met Suiker! Ik vind het ook altijd lastig in te schatten.

Ik heb niet bijgelezen want knallende hoofdpijn maar ik moest net lachen.
Eva gaat gehurkt zitten, laat een keiharde scheet en moet daar zelf heel hard om lachen :') nu even kijken of ze gepoept heeft, tandjespoep :X
E.
pi_145056307
Eva begint me trouwens te slaan als ze boos is :o hoe moet ik daar op reageren?
E.
pi_145061787
Danic je dondersteen O+
En waar blijven je foto's? ;)

Sparkling ik zeg altijd dat ze niet mag slaan maar wel aaien. En dat doet ze vervolgens.
En :D voor de scheet

Omen lekker babytv kijken met je dochter. Heerlijk O+

LB wat schattig dat ze konijntje ineens heeft gevonden als vriendje. Lief!

Coco wat knap dat ze het verschil tussen groot en klein al weet!

Zolena wat lief: kusje voor Dikkie Dik en knap ook!

Suiker tsja dat is lastig hè. Of dat echt dreumesstreken zijn. Hij heeft in ieder geval goed door wat hij kan bereiken. Maar wel alleen als hij er zelf zin in heeft dus?
Dat is nu een dreumes met een eigen willetje! :)
Ik ga er niet altijd in mee. Maar blijft wel lastig want dan kan het een half uur lang krijsen worden.

Over het autorijden: ik denk inderdaad dat ze misselijk was. Die ochtend had ze een keertje gespuugd. De hele dag ging het verder prima tot de autorit.
Vandaag ging het bij een kort ritje al 'ietsje' beter.

[ Bericht 13% gewijzigd door Animalmix op 30-09-2014 18:35:54 ]
pi_145062909
Suiker, herkenbaar wat betreft de dreumesstreken. Ik vind het ook altijd lastig. Nu ook met middagslaapje. Bij mij wilde ze niet en was het echt overstuur huilen. De afgelopen twee dagen op het kdv slaapt ze wel in de middag (ruim 2 uur)

Spark :* voor de hoofdpijn.
_O- voor dat lachen om haar eigen poepje. Hoe erg was de schade? :D
Als ze slaat uit boosheid, zeg ik " nee, slaan mag niet"

AM, fijn dat het autorijden vandaag weer beter ging. Hopelijk was het maar een eenmalig iets

Ik moest net zo lachen om Riley, terwijl ze iets deed wat niet mocht :@
Maar ze deed het zo schattig en ging er zelf op zo'n grappige manier om lachen dat ik ook moest lachen :D
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:33:21 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145067446
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:57 schreef Omentielvo het volgende:dan zie ik op de babyfoon dat ze Ollie pakt en hem helemaal gaat knuffelen en dan weer verder gaat slapen. Ik smelt dan gewoon helemaal O+

Nu wil ik ook een babyfoon met camera O+

Suiker, hebben jullie een babyfoon dan in je huis? Is 1 open ruimte toch :? Of ben je ergens anders?
En nep.... tsja da's inderdaad lastig. Maar uit bed bij hoesten lijkt me een legitieme reden, en zeker als hij normaalgesproken wel gewoon slaapt. Ik lig nu regelmatig met E in het logeerbed, maar zolang ze tussendoor ook gewoon nachten probleemloos in dr eigen bedje slaapt, laat ik het maar even zo.

Spark :D Sterkte met je hoofdpijn!
En mijn E slaat ook, maar ik zeg dan heel duidelijk dat dat niet mag, dat het zeer doet. En inderdaad, zeggen dat aaien wel mag.

AM, ik hoop dat de misselijkheid dan niet door de autorit kwam, dat lijkt me echt heel lastig....
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:52:20 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145068414
E heeft vandaag voor het eerst een aflevering Sesamstraat zitten kijken. Het was zo schattig O+

Helemaal flabbergasted van die drukke figuurtjes, en helemaal fan van Iniemini O+ "imini" :D
pi_145068471
Leuk hè, Sesamstraat met dreumes O+ Otje is ook fan. (en ik heb ook een hele tijd een konijn aan de borst gehad trouwens, tegenwoordig krijgt hij wat vaker de fles)
pi_145068575
Oh wat lief dat ze meteen de naam zei O+

Ik kwam vandaag thuis uit mijn werk en Riley was al opgehaald door mijn zus en mijn vader. Ze zat al in haar eetstoel (ze is echt fan van die stoel, want eten enzo) en ik kom binnen. Riep ze helemaal blij: "Mama". Toen kreeg ik een kus en wees ze naar mijn stoel en zei: "Mama, itten" (zitten) O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Omentielvo op 30-09-2014 21:00:41 ]
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:57:11 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145068692
Ohhh dat is tof thuiskomen zeg O+!
pi_145069001
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:55 schreef Omentielvo het volgende:
Oh wat lief dat ze meteen de naam zei O+

Ik kwam vandaag thuis uit mijn werk en Riley was al opgehaald door mijn zus en mijn vader. Ze zat al in haar eetstoel (ze is echt fan van die stoel, want eten enzo) en ik kom binnen. Riep ze helemaal blij: "Mama". Toen kreeg ik een kus en wees ze naar mijn stoel en zegt ze: "Mama, itten" (zitten) O+
Ahw O+
pi_145069140
LB wat leuk dat ze aangenaam verrast was door Sesamstraat.
N. vindt er dus echt helemaal niets aan. Wordt momenteel enthousiast van Zandkasteel.

Omen wat ontzettend schattig van Riley!
pi_145069261
Niet helemaal scherp maar deze wil ik jullie niet onthouden...

Mijn meisje heeft pret (en is lekker vies....)
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:37:58 #121
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_145071146
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:57 schreef Omentielvo het volgende:
Riley doet het ook. Gisteravond werd ze even wakker en dan zie ik op de babyfoon dat ze Ollie pakt en hem helemaal gaat knuffelen en dan weer verder gaat slapen. Ik smelt dan gewoon helemaal O+
Oh my, dat is echt super schattig! O+

Ik vind de 'dreumesstreken' ook lastig alsin; lastig om te beoordelen of het streken zijn. Hier is er weer regelmatig een flesje water (of als dat niet werkt: melk) nodig om weer verder te kunnen slapen 's avonds en/of 's nachts. Dan roept iedereen natuurlijk gelijk: 'pas op! Gewenning! Niet aan toe geven!', in ieder geval in mijn omgeving en dat vind ik wel lastig.

Ik vind trouwens tv-kijkende dreumesjes erg schattig :@ Als ze er helemaal in op gaan en enthousiast worden en mee gaan dansen enzo O+
Die kan in mijn lijstje met 'dit zal ik noooooit doen als ik eenmaal moeder ben' waar ik me niet aan hou :P

Nora vind vooral het begin- en eindmuziekje van Sesamstraat, Zandkasteel en Teletubbies leuk, de filmpjes nog niet. Behalve Bumba, die is favoriet. Inclusief het beginstukje meezeggen/doen 'Bumba, Bumba, Bumba, Bumbaaaaaa *klap* *klap* *klap*'

Wat een heerlijke vrolijke foto trouwens, AM! O+
pi_145071619
AM O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:37 schreef Sylver_ het volgende:

Ik vind de 'dreumesstreken' ook lastig alsin; lastig om te beoordelen of het streken zijn. Hier is er weer regelmatig een flesje water (of als dat niet werkt: melk) nodig om weer verder te kunnen slapen 's avonds en/of 's nachts. Dan roept iedereen natuurlijk gelijk: 'pas op! Gewenning! Niet aan toe geven!', in ieder geval in mijn omgeving en dat vind ik wel lastig.

Dit vind ik dus ook lastig. Vanaf wanneer is het gewenning?
Een hele tijd geleden las ik zo'n mooie omdenk quote. Het ging erover dat als je kindje huilt en je pakt het kindje op en het stopt met huilen, dat en dan zo vaak geroepen wordt dat het kindje verwend is en daarom stopt met huilen.
Het omdenken was juist dat het kindje stopt met huilen, omdat er aan zijn of haar behoeften voldaan wordt en er dus geen reden meer is om te huilen.
Het was voor mij echt een eyeopener. Dus om die reden pak ik Riley nog steeds als ze huilt. Verdriet hoeft ze niet alleen te hebben. Maar soms ben ik ineens bang dat ik haar dan teveel verwen ofzo :@
pi_145071795
Als je ze iets aanwent, kun je het ze ook weer ontwennen denk ik altijd maar.
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:50:11 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145071844
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:49 schreef Suikertante het volgende:
Als je ze iets aanwent, kun je het ze ook weer ontwennen denk ik altijd maar.
Ja, de vraag is alleen wanneer je de huilbuien liever hebt ;) Als er echt iets is, aan het begin dus, of om iets stoms (namelijk het afleren van gewenning).

-edit- Dit is een onduidelijke post denk ik.

Oppakken bij verdriet overdag of 's nachts vind ik namelijk geen verwennen. Tv aanzetten of een koekje geven om een huilbui te voorkomen wel. En dat wil ik dus liever niet hoeven afleren (met opnieuw huilbuien). Dan heb ik die huilbuien liever in eerste instantie, met hun oorspronkelijke aanleiding.

Mèn, moeilijk uitleggen zeg... is het duidelijk? :')
pi_145072010
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:50 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja, de vraag is alleen wanneer je de huilbuien liever hebt ;) Als er echt iets is, aan het begin dus, of om iets stoms (namelijk het afleren van gewenning).
Deze snap ik niet.
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:53:22 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145072036
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:52 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Deze snap ik niet.
:D! Zie edit
pi_145072211
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:53 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

:D

Koekje geven of tv aan om mijn dramaking te sussen doe ik weinig inderdaad, maar als ik twijfel of hij zich echt rot voelt of niet dan geef ik hem het voordeel van de twijfel. En zo ga ik nu een week lang erg vaak m'n bed uit voor slokjes water en knuffels omdat hij denk ik last van z'n keel heeft. Als hij straks beter is dan komen we vast wel weer van die gewoonte af!
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:58:36 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145072394
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:56 schreef Suikertante het volgende:

[..]

:D

Koekje geven of tv aan om mijn dramaking te sussen doe ik weinig inderdaad, maar als ik twijfel of hij zich echt rot voelt of niet dan geef ik hem het voordeel van de twijfel. En zo ga ik nu een week lang erg vaak m'n bed uit voor slokjes water en knuffels omdat hij denk ik last van z'n keel heeft. Als hij straks beter is dan komen we vast wel weer van die gewoonte af!
Helemaal mee eens, zo doe ik het ook :Y

Hier ging vanmiddag wel de tv aan, deels omdat ik haar eens Sesamstraat wilde laten zien, maar ook omdat ze vroeg op het kdv had geslapen, en dus best wel aan het eind van haar Latijn was. En ik moest koken.
pi_145072471
Het een kan toch naast het ander bestaan? Als ik mezelf wakker hoest en mama komt kijken, ben ik gewoon blij om mama te zien, lijkt me, niet omdat mijn groots meesterplan zijn weg vindt binnen het universum ;)
pi_145072583
Ik reageer mobiel. Dus ik miste de laatste twaalf reacties :')
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:01:34 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145072593
LE :D!
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:03:45 #132
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_145072729
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:53 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik snap 'm denk ik. In eigen voorbeeld: ik fiets ook langs de kinderboerderij als we daar niet stoppen, ipv om te fietsen om drama te voorkomen wanneer we voorbij rijden :P

Hier trouwens ook 'voordeel van de twijfel': 3 kiezen tegelijk
pi_145072843
AM wat een leuke foto!
pi_145072892
Ik kan niet zoveel toevoegen aan de rest van het gesprek, heb relatief gezien geloof ik de meest gemoedelijke dreumes ooit.
pi_145073381
Sylver goed voorbeeld :Y
Soms ga ik wel pas taart eten als hij slaapt. Living on the edge })
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:18:20 #136
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145073682
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik kan niet zoveel toevoegen aan de rest van het gesprek, heb relatief gezien geloof ik de meest gemoedelijke dreumes ooit.
Haha, nog nooit een bitchslap van je dochter gehad? Of in je gezicht gekrabd? ^O^

Ik kreeg vandaag een voorhoofd tegen mn voortand :X Maar die was per ongeluk, omdat ze zich vol voorover stortte om me te omhelzen *;
pi_145073856
Hmm, dat wel maar dat is echt een hele tijd geleden, kan me ook niet echt herinneren wanneer. De "hoofd-tegen-voortand" komt wel erg vaak voor.
pi_145074072
L-E :D

Ophelia. Super zo'n gemoedelijke dreumes

LB. Au :*
pi_145081813
Om nog even onseetschema erin te gooien is een beetje spuit 11 maar doe het toch haha
Ontbijt 1 of 2 boterhammen en een beker melk. Tussendoor een stuk fruit
Lunch 1 of 2 boterhammen.
Tussendoor soepstengel, rijstewafel maasboogie oid.
Avondeten met de pot mee (plastick bordje van ikea die vrijwel altijd leeg gaat) en kwark toe.
Voor het slapen gaan krijgt ze niks meer. Ze gaat tussen 7 en half 8 op bed en word doorgaans om 8 uur de volgende dag weer wakker.

Huilbuien.... Dat is hier momenteel om alles : doe maar niet, dan gaat het stuk/doe je je pijn/doe je mij pijn/dat vind poes niet leuk..
En huilen als ze staat en wij zeggen doe maar een stapje. Dan laat ze zich op haar billen vallen om naadloos over te gaan op een extreme uitvoering van de stervende zwaan...
pi_145087566
Dreumesjes die stervende zwanen nadoen O+

Vanmorgen kreeg ik zomaar spontaan een kus van Riley O+
En ze zei tandenborstel. Wel helemaal op dreumesmanier, maar je kon het er echt helemaal uit halen :D
En ze gaat steeds meer twee of drie woordjes achter elkaar gebruiken. O+
Me love dreumesjes O+
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:55:30 #141
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145092103
Leuk hè dat gebabbel O+

Wij waren vanochtend even in de dierentuin (mijn moeder was met M op stap dus was alleen met de meiden). Ze hebben bijna de hele dierentuin zelf doorgelopen, wilde echt niet in de wagen (sta je daar met een lege duowagen :') ). En ze gaven zelf heel duidelijk aan wat ze wilden zien: leeuw kijken, aap kijken, ant kijken, visje kijken, vogul kijken, baby kijken........... en toen werden ze moe en huilerig, gingen ze op de grond liggen, hele stukken kruipen. Maar in de wagen zitten ho maar :N

En wil deze ook nog even delen:
pi_145092851
Nu heb ik gisteren zo die foto's bestudeerd op fb. En nu weet ik nog niet wie J en wie D is :D :@
Maar wat zijn die foto's mooi O+
pi_145096668
Fr welkom!

Ik kan ze ook niet herkennen Kyara, maar wat zijn ze mooi O+ en krullen!! :o

L is ziek }:| alweer }:| en ik ook }:| alweer...

Maar hij kan wel bumbalukoekeh zeggen *O* prioriteiten he
pi_145099954
Fieder beterschap voor L :*
*O* voor bumbalukoekeh
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:27:51 #145
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145104098
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:18 schreef Omentielvo het volgende:
Nu heb ik gisteren zo die foto's bestudeerd op fb. En nu weet ik nog niet wie J en wie D is :D :@
Maar wat zijn die foto's mooi O+
Links D en rechts J! Ik kan t hier ineens heel duidelijk zien! *O*

Fieder, wat stom -O-
Jij werkt op een basisschool toch? Krijg je natuurlijk lekker van 2 kanten allerlei lekkere virussen mee :X
Enne, bumbalukoekeh? Nou heb ik toch ondertiteling nodig :D Maar t is heul knap want 5 lettergrepen :o _O_
pi_145104406
Bumbaluh, van Bumba, neem ik aan. Boembaloeeeeeeee! zegt dat irritante stemmetje. Wij kijken het niet, maar in dit huis bevindt zich een Bumba-laptop, ook leuk :')
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:36:20 #147
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_145104438
Leuke foto's Kyara! Ze lijken echt heel veel op elkaar, maar ik zie ook wat verschillen :Y

En pratende dreumesjes O+

Beterschap Fieder!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:38:36 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145104539
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:35 schreef L-E het volgende:
Bumbaluh, van Bumba, neem ik aan. Boembaloeeeeeeee! zegt dat irritante stemmetje. Wij kijken het niet, maar in dit huis bevindt zich een Bumba-laptop, ook leuk :')
Oh de gruwel! :D

Ik heb tot nu toe E nog nooit Bumba laten zien. Ze taalt ook helemaal niet naar de tv trouwens. Vandaag had ik voor het eerst de indruk dat ze een filmpje wilde zien op de laptop. Dus toen heb ik Sesamstraat aangezet (je kunt afleveringen terugkijken! *O* ), en dat was heul interessant O+
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:46:43 #149
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_145104929
Ik zet Bumba in bij het luier verschonen :@

Maar Bumba is wel echt heel raar. Komt er een filmpje met een toren die wordt opgebouwd, bovenop de toren komt een dansende plant. Zegt de voice-over "de 'vleesetende plant'-toren" ... 8)7
pi_145106757
Kyara prachtige foto's! Ik zie zo weinig verschil.....Zoals iedereen volgens mij! Gewoon mooie meiden.
En krullen inderdaad op komst O+

Bumba bah. Veel dreumesjes vinden het leuk volgens mij. Grote broer heeft ook een fase met open mond voor de tv gezeten. Gelukkig vindt mijn meisje er erg weinig aan. Ze is verliefd op Toto van het Zandkasteel O+

Wij zijn op vakantie. De trampoline op het park is favoriet. Ze droomt er zelfs over.
Vannacht werd ze even wakker of riep in haar slaap: "Trampoline! N. ook!" :D
pi_145106837
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:46 schreef Sylver_ het volgende:
Ik zet Bumba in bij het luier verschonen :@

Maar Bumba is wel echt heel raar. Komt er een filmpje met een toren die wordt opgebouwd, bovenop de toren komt een dansende plant. Zegt de voice-over "de 'vleesetende plant'-toren" ... 8)7
Hahaha, wat tof! :D
pi_145107478
Binnenvallen vraag:

Wij vieren sinterklaas met mijn ouders en nu wil mijn moeder graag een lijstje voor de kinderen.

Voor eva niet zo moeilijk, maar voor een tweede meisje des te meer, want veel wordt doorgeschoven.

Hebben jullie leuke ideeën? Budget is ¤40,- en mag in 1x of in meerdere kleinere cadeaus.

Ik kom niet verder dan wascokrijtjes :')
pi_145107874
Een eigen pop oid, een stoeltje, iets voor op haar kamer, schoenen, een abonnement op de speeltuin, een mooie lamp/kleed of iets voor op haar kamer, een zitzak, een knikkerbaan, prentenboeken, bijzondere duploset.
pi_145108153
Smatmax doet het hier best goed en nog lang te gebruiken.
pi_145108363
Danic is er iets waar zij allebei graag mee spelen maar wat in eerste instantie voor eva alleen gekocht is? Dan kan je dat misschien voor rosalie doen zodat ze allebei hun eigen ervan hebben?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:06:11 #156
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_145108594
Bij Hema hebben ze muziekinstrumentjes voor een klein Hema prijsje..
Een blokfluitje, een mondharmonicaatje, een tamboerijntje (¤4,00, en heb m gister voor E. gekocht en ze slaat m heleboel plezier), een Xylofoontje :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Rijstebuiltje op 02-10-2014 08:05:36 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_145109081
We hebben al 5 poppen, waar ook een eigen pop van Rosalie bij zit. Eigen stoel heeft ze al, op dr kamer is nergens plek voor :{
Knikkerbaan durf ik nog niet aan want dat gaat in dr mond (die knikkers dan, niet de hele baan ;))
Duplo verdrinken we in....

Klinkt verwend hè. ...

dat smartmax heb ik gezien. Is dat al wat voor anderhalf jarigen? Geen kleine onderdelen ofzo

En muziekinstrumenten O+ maar de herrie -O-
pi_145109619
Nee dat is niet verwend haha!

Little people misschien? Of een loopfietsje?
pi_145109817
Danic ik vind het ook heel lastig, cadeautjes! Djen wordt volgende maand twee en een dikke maand later is het alweer 5 december. En ik vind het zo lastig om iets te vinden wat ze misschien wel leuk vind.

Ik zou de folders in de gaten houden en ik knip alles wat me leuk lijkt uit en plak die op een A4.
pi_145110081
Loopfiets, nou ja...loopkoe hebben we al sinds eva een jaar is. Daar gaat ze steeds meer mee spelen. Zelfs eva zit er nog op en crosst de kamer door.

Little People is ook wel een idee ja!
pi_145110392
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:15 schreef danic het volgende:

dat smartmax heb ik gezien. Is dat al wat voor anderhalf jarigen? Geen kleine onderdelen ofzo

Is vanaf één, zijn echt grote stukken en ook oudere kinderen kunnen er leuk mee bouwen.

SPOILER
pi_145111080
Leuk. Smartax. Schrijf ik op als cadeau idee voor Riley
pi_145111487
Oh dat is zeker groot. Hij staat op de lijst. Bedankt!

Meer tips zijn welkom (naast opa en oma is er ook nog een tante en wijzelf ook nog....)
pi_145113246
Een goed paar schoenen?
Sarcasme. Herken het.
pi_145113683
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:34 schreef Spirit82 het volgende:
Een goed paar schoenen?
Heeft ze. Die van haar zus. Schuif ik mooi dit jaar nog door. Vanaf volgend jaar koop ik voor beide kinderen apart schoenen, ivm het voorvormen van de zolen in de schoen. Maar heb hierover overleg gehad met een deskundige en zij gaf aan dat het nu nog niet zo erg was, omdat ze de schoentjes relatief kort dragen en er dus geen tijd is om de zool helemaal naar de voet te laten vormen.
Dat lijkt ook te kloppen als ik in de schoen kijk.
pi_145118209
danic: kapla, kinetic sand, bijenwaskrijtjes (kleurt heel mooi vind ik), houten huishoudapparaten (Hema heeft online veel leuks!), mooie puzzels van Janod of Djeco, houten treinbaan?
pi_145118528
Ik lees even mee. Sac haar lijstje is wel leeg na haar verjaardag. En onze kasten ook wel erg vol. Maar goed ik ga met koningsdag wel zitten met het babyspeelgoed.
pi_145119048
Als wij het niet meer weten, gaan we bij een houten speelgoedwinkeltje kijken. Daar is alles leuk O+
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:33:44 #169
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145119074
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:32 schreef L-E het volgende:
Als wij het niet meer weten, gaan we bij een houten speelgoedwinkeltje kijken. Daar is alles leuk O+
Daar werk ik dus nu voor. Het is zo leuk!! O+!

Alles wat jij net opnoemde hebben ze daar :D :9
pi_145119107
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:33 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Daar werk ik dus nu voor. Het is zo leuk!! O+!

Alles wat jij net opnoemde hebben ze daar :D :9
Ja, hoe gaat het daarmee eigenlijk? :)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:47:37 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145119419
Best! Lekker met vormgeving lopen klooien, hopelijk vinden mensen het mooi!

Moet nu hard nadenken over de structuur van de winkel, superinteressant :)

En ik hoop natuurlijk dat ik ook eens in de winkel mag staan, mijn handen jeukten echt toen ik er laatst even was! O+
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:06:13 #172
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145121687
:W ik kom hier met mijn verse dreumes *O* gisteren deel 1 van haar feestje gehad en is goed verwend.

Ik lees mee met de cadeautips voor sinterklaas.

[ Bericht 29% gewijzigd door -Bubseltje- op 03-10-2014 09:05:10 ]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:11:25 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145121880
Welkom en gefeliciteerd Bubseltje! *O* Wat een jarig dametje zo tussen de slingers en ballonnen O+

E krijgt van mij voor Sinterklaas dit broodtrommeltje (voor veeeeel later, nu misschien voor spulletjes gewoon)

Ava's Teaparty, van Belle & Boo O+
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:22:34 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145122238
Oh en ik heb zoooooo'n mooie kledingkast gezien voor op haar kamer O+

SPOILER
pi_145123161
LB voor welke winkel werk jij? Nieuwsgierig en zo
Hele mooie kast O+

Bubsel, van harte met je mooie dochter O+

En thanks voor de cadeau-ideeën. Nu had ik al zoveel wensen, maar het worden er steeds meer :D
pi_145123576
Oh en nog een gratis tip: voorleesboeken, kijkboeken, volboeken, alles wordt hier verslonden O+ (soms letterlijk :') ) Van mijn schoonouders hebben we het voorleesboek van Vos en Haas gekregen. Echt TE leuk O+ Bestellen mensen!
Sarcasme. Herken het.
pi_145123812
LB doe mij eens een pm met een linkje van de website? Ik moet ook nog voor nichtje en neefje shoppen.

L-E dat kinetic sand is dat hetzelfde als dat super sand? Dat staat op eva dr lijstje.
Wat is kapla?
pi_145123985
Ik vind ze voor kapla wel wat te klein. Dat krijgt de oudste hier met de feestdagen. En kinetic sand krijgen ze hier samen. Icm tools om er mee te spelen

Voor kyan heb ik wel verven met water besteld (aliexpress).
En nog wat kleine schooncadeautjes.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:29:34 #179
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145124307
SPOILER
E is helemaal fan van het grote flapjesboek van Gonnie het gansje. Kan ze eindeloos mee op de grond dweilen. Sowieso, flapjesboeken :Y

[ Bericht 13% gewijzigd door LadyBlack op 02-10-2014 14:44:36 ]
pi_145124378
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:29 schreef LadyBlack het volgende:
E is helemaal fan van het grote flapjesboek van Gonnie het gansje. Kan ze eindeloos mee op de grond dweilen. Sowieso, flapjesboeken :Y
Sowieso, Gonnie O+. Peuter leest uit die serie ook graag Jasper & Jip, geweldig!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145124431
LB *O* Het is dus gewoon echt gelukt! Je werkt nu bij het winkeltje <3 <3 <3
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:42:17 #182
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145124647
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Sowieso, Gonnie O+. Peuter leest uit die serie ook graag Jasper & Jip, geweldig!
Ja die heb ik ook :Y Jip O+

Ze komen in dat grote flapjesboek allemaal samen ^O^
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:43:15 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145124680
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:34 schreef elamanilo het volgende:
LB *O* Het is dus gewoon echt gelukt! Je werkt nu bij het winkeltje <3 <3 <3
Ja man O+ tof he!!
pi_145124697
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:42 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja die heb ik ook :Y Jip O+

Ze komen in dat grote flapjesboek allemaal samen ^O^
JAAAA, MODDERIGE MODDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zag dat flapjesboek ook liggen, zag er mooi uit! Maar ik ben dan toch bang dat het binnen een week geen flapjes meer heeft :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145124730
Tof LB! Leuke winkel ook!
Gefeliciteerd!

N. krijgt met haar verjaardag een Bilibo.
Laatst gezien bij vrienden en goed voor urenlang speelplezier als schommel, bakje, om op te balanceren, om met water in te spelen enz.
Meerderen ervan zijn nog leuker want dan kan je ook stapelen , er over heen lopen en nog meer.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:48:58 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145124848
Overigens denk ik dat ik met Sinterklaas nog even vooral krijtjes, kleertjes en zulks geef/vraag.

Met dr verjaardag pak ik graag uit, maar Sinterklaas gaat ook om de beleving :Y
pi_145126175
Ja verlanglijstjes! O+ bilibo heb ik laatst ook gevonden online, is wel leuk dus?
Dat magnetische zand zie ik een beetje tegenop met een smijtend jongetje.

Lb ja klopt, virussen vliegen me om de oren :D en LE had het goed, bumbakoeken dus! L noemt bumba opeens bumbalu. :X Bumba is gelukkig een beetje uit de gratie nu, L kijkt liever autofilmpjes. Of beer in het blauwe huis. Dat vind ik zelf dan ook nog wel te doen.
En wat gaaf dat het zo goed gaat bij dat winkeltje! Kunnen we met korting bestellen bij jou :+

Bubs welkom *O* duidelijk een dreumes hoor! O+
pi_145126281
Ik zat laatste te kwijlen bij Haba Mijn eerste spellen O+ misschien is dat wat? Deze bijv:
http://www.bol.com/nl/p/h(...)en/1004004012280334/

En playmobil 123 staat hier ook op t lijstje.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:47:58 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145126484
Potver, hoor ik E alweer :{

Gisteravond werd ze om 23:00 huilend wakker (en sliep pas na een hele tijd weer, naast mij in het logeerbed), nu na een uurtje slaap ook alweer gejammer van boven.... Ze zit ook elke keer met dr vinger in dr mond en mijn tepels voelen helemaal schraal; zou ze de laatste kiezen al krijgen? :o
pi_145129129
Ze hebben nu bij de ikea een houten evenwichtsbalk. Even bedenken waar we die kunnen opruimen maar dan ga ik die denk ik kopen voor Kyan.
pi_145131588
LB N. krijgt ook haar laatste kiezen.
Grote broer was ook met 22 maanden helemaal klaar.
Kan best dus!!
pi_145134880
Oh. Wat een leuke cadeautips. Het is duidelijk. Ik moet de loterij winnen en verhuizen naar een kasteel. :D

LB wat sneu voor E :*
pi_145135896
Ja As die heb ik ook gezien, ook met gymmatje!! O+ Toevallig vond ik vanmiddag in de boekhandel verven met water! 3+ was het, maar een beetje met een nat kwastje smeren kan ie vast al wel :P en bij Kruidvat hadden ze mooie houten balanceerspellen, dus eerste dingetjes zijn binnen.

LB wat sneu! Hopelijk komen ze snel door dan :*
pi_145137309
Pff wel bijgelezen maar niet veel onthouden.

Ik kwam al zo moe uit mn werk en nu ook nog een plakkende hysterische dreumes op schoot.
Ze zal wel onwijs veel pijn hebben. Vanmiddag is ze met haar vingers onder/tussen de deur gekomen. Ze zat daar te spelen toen vriendje beneden kwam. Gillen joh niet normaal. Geprobeerd schoon te maken en te koelen maar we mochten er absoluut niet aankomen dus toch maar even de huisarts gebeld. Die qas er niet dus kwamen we bij zn vervanger.
Conclusie, twee flink ontvelde misschien gebroken vingers. Omdat ze zo aan het schreeuwen was kon ze niet goed observeren of het gebroken is dus morgen eerst naar onze eigen huisarts die dan weer verder gaat beoordelen.... Zucht

Plaatje van mn zielige moppie
pi_145137682
aapie, je ziet het verdriet in haar oogjes. En dat verbandje om haar vingers. Sterkte en beterschap voor je meisje :*
pi_145137837
Och nee AA :X ;( pcm werkt bij zoiets zeker niet? arm schaapje
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:36:23 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145137954
Oooohhhhh AA wat zielig!!! :'( Je ziet t inderdaad nog aan dr koppie hoe ze gehuild heeft ;(

Hopelijk niks gebroken!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 21:41:36 #198
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145138341
Pfff Fok! is lekker bezig zeg :X
  donderdag 2 oktober 2014 @ 21:56:47 #199
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_145138458
Awwh AA, wat ontzettend zielig! Dat klinkt echt heel pijnlijk :'(

Dan breekt je hart natuurlijk ook gewoon als je je meisje zoveel pijn ziet hebben ;(
pi_145138762
Och goshie... wat sneu. Ik scrollde langs die foto en kreeg er gewoon tranen van in m'n ogen. Arm meiske. Wat zou je ze toch graag tegen alles willen beschermen he...
Hoe is het met je vriend? Wat een schuldgevoel zal dat ook geven zeg...
pi_145138951
Ach wat sneu AA, klinkt ontzettend pijnlijk. Arm meisje :'(
pi_145139049
Ahhhh AA wat is ze zielig :'(
Hopelijk kan ze wel een beetje slapen en valt het morgen mee.
pi_145139148
Pcm wel gegeven. Ze hoeft geen pijn te hebben. Mn vriend heeft een enorm schuldgevoel. Heb hem al 100 keer gezegd dat hij hier niks aan kon doen (het staat nu 1-1 lompe acties. Ik heb haar een keer van de bank af laten stuiteren, zelfs toen huilde ze minder hard)

Ze heeft daarstraks ontdekt dat je verband kkk van je hand af kan halen, dus tijdens pyjama aantrekken heeft vriendje haar bezig gehouden en heb ik haar opnieuw verbonden. Het lijkt mee te vallen qua breuk zal eerder gekneusd zij n...

En nu is mn moederhart stuk
pi_145139599
Sterkte voor je meisje aapie! :*

Iemand trouwens nog een tip voor een zwervende dreumes in z'n bed? Ik ging net ff kijken en hij lag alweer overdwars met benen half omhoog in z'n bedje.. Logisch dat je 's nachts wakker wordt :)
Ik durf hem daardoor ook bijna niet onder een deken te leggen (wil hij ook niet trouwens)..
Hij ligt wel graag op de bank met z'n hoofd op een kussentje, maar dat mag eigenlijk ook nog niet toch...

En verder.... Hoi! Ik faal een beetje in reageren momenteel.... Maar ik lees wel netjes mee hoor ;)
pi_145139701
Ze slapen hier met alleen een slaapzak. Eigenlijk al vanaf een maand of 5. Geen dekens, geen kussen.
pi_145139815
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:27 schreef Kyara het volgende:
Ze slapen hier met alleen een slaapzak. Eigenlijk al vanaf een maand of 5. Geen dekens, geen kussen.
Ja, hier dus hetzelfde...
Toevallig nu in de afgelopen twee weken meerdere keren een huilende Ow gehad omdat hij klem lag... Hij wordt ook wel echt lang ;)
Dus zat te bedenken of ik er iets mee moet/kan :)
pi_145139840
Ik denk dat ik eerder wakker zou worden als ik niet zou kunnen bewegen zoals ik graag zou willen in m'n slaap, dan van het onbewuste bewegen eigenlijk...
Gewoon lekker in z'n slaapzak laten dat ie het niet koud krijgt. En toffe foto's maken van de gekste posities ;)
pi_145139877
Djen slaapt sinds een maand of twee onder een dekbed en kussen. Eerst zwabberde ze ook haar hele bed door maar juist sinds ze dat kussen en dekbed heeft blijft ze aardig goed liggen. En ze ligt nooit onder de dekens. Als ze niet over haar lijf liggen, dan heeft ze die van zich af getrapt :P . Maar het principe had ze echt heel snel door :Y
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:32:43 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145139899
Er waren laatst best wat dreumesjes met een kussen, bleek!

Ik overweeg wel weer een dekentje voor E binnenkort. Ze is overdag namelijk snel warm, maar 's nachts koelt ze volgens mij behoorlijk af. Dus nu gaat t nog gewoon met pyama in slaapzak, straks een winterslaapzak.... maar als het echt koud wordt?
pi_145139974
AA, je arme meisje. Ik duim dat het morgen mee blijkt te vallen :*

Otje sliep tot een maand geleden met alleen een slaapzak. Ik heb haar toen een deken gegeven omdat ze echt geobsedeerd was door onze dekbedden, ze is er heel gelukkig mee, toch knusser denk ik. (Ik hoopte dat ze er beter door zou slapen, maar niet meer onder je deken liggen is natuurlijk een nieuwe reden om wakker te worden :') )
pi_145140064
Och gos aapie :*
Wat moet dat klote voelen zeg. Ik hoop dat het niet gebroken is.

Djenna zat vorige week ook met haar voet onder de deur :X ... was er altijd al een keer bang voor dat dat een keer zou gebeuren en zo geschiedde... gelukkig bleef het bij ons bij een klein stukje vel.. een paar druppels bloed en een hoop tranen maar dan voel je je wel mooi klote :*
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:37:24 #212
381212 Gulara
From the future
pi_145140123
Och aapieannie wat zielig. ;( Succes vannacht.

En wat een leuke speelgoedsuggesties.
Hoewel hier maar relatief weinig met speelgoed gespeeld wordt. Er staat van alles, maar het liefst loopt ie met ballen of bloemen te sjouwen (z'n grote liefdes O+ ). Verder vindt ie lezen leuk. Maar het liefst loopt ie gewoon een beetje rond te sjouwen. Honderduizend keer vragen of ik naast hem wil gaan zitten en zo. :')
pi_145140278
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:32 schreef LadyBlack het volgende:
Er waren laatst best wat dreumesjes met een kussen, bleek!

Ik overweeg wel weer een dekentje voor E binnenkort. Ze is overdag namelijk snel warm, maar 's nachts koelt ze volgens mij behoorlijk af. Dus nu gaat t nog gewoon met pyama in slaapzak, straks een winterslaapzak.... maar als het echt koud wordt?
Een dikke pyama met voetjes er aan?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_145140297
Riley slaapt ook met alleen slaapzak en verder niks.

Vandaag naar de eerste verjaardag van het buurjongentje geweest. Was erg leuk. Riley voelde zich gelijk thuis daar en vond dat alle speelgoed eigenlijk van haar was :o
pi_145140431
Femke is de laatste tijd helemaal verzot op ons doosje (AH-)verzamelmeuk. Zit vol met smurfjes, poppetjes van Sneeuwwitje, poppetjes van Toystory, poppetjes van Centerparcs etc. In het doosje, uit het doosje, stuk voor stuk naar mama brengen, stuk voor stuk terughalen, in het doosje, alles op de grond, stuk voor stuk weer op tafel leggen.... úren zoet! Kan geen duur speelgoed tegenop ;)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:52:30 #216
381212 Gulara
From the future
pi_145140843
Sh*t! Die smartmax 25pcs is gewoon $60,- -O-
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:52:43 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145140856
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:40 schreef Omentielvo het volgende:
Riley slaapt ook met alleen slaapzak en verder niks.

Vandaag naar de eerste verjaardag van het buurjongentje geweest. Was erg leuk. Riley voelde zich gelijk thuis daar en vond dat alle speelgoed eigenlijk van haar was :o
:D Dus dikke ruzie met de jarige of vond ie het wel best? O+

E heeft vanmiddag ongebreideld geknuffeld met het 2 maanden jongere zoontje van een vriendin *;
Terwijl ze eerst alleen oog had voor zn oudere broer, haha!

Oh en alternatief speelgoed is hier inderdaad ook de bom. E heeft momenteel een pickwick theedoosje met een stel kastanjes erin _O_ Net als Femke en Pi; erinstoppen, ermee rondsjouwen, er weer uithalen.... repeat. Andere grote hits zijn de ballon en mijn handtas :D Daar sjouwde ze laatst wel 20x de kamer mee op en neer, hem achter zich aan trekkend als zo'n eendje aan een touwtje _O- O+
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:59:30 #218
381212 Gulara
From the future
pi_145141201
Oh ja theezakjes. Plastic van het doosje halen en dan alle theezakjes uit de verpakking halen.
Eindeloos met mijn sleutels rondlopen en op elk schroefje, deur en raam kijken of het past.
Als het in ieder geval maar geen echt speelgoed is. :P
pi_145141263
De pedaalemmer is ook een hit hier, en kijken hoe ver je dingen onder de kast kan schuiven :7
En de stofzuiger, welk deel maakt niet uit, als hij er maar mee door de hele kamer kan. Maar waag het niet om hem aan te zetten :{w
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:01:59 #220
381212 Gulara
From the future
pi_145141335
Ik heb tape om de onderkant van de bank geplakt. :'(
Al die ballen. En volgens mij loopt het af onder de bank, want ze rollen altijd daarheen. :'(
pi_145141367
_O- dat klinkt enorm stijlvol Gulara! O+
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:06:02 #222
381212 Gulara
From the future
pi_145141507
En dan is het nog niet eens het meest stijlvolle aan ons huis. ;(
pi_145141616
Nu word ik nieuwsgierig.
pi_145141774
Ooohhh wat een zielig meisje AA ;(

Die van mij loopt rond met een dikke bovenlip omdat de stagiaire bij het kdv het een goed idee vond om haar los (zonder zitje) op een kinderstoel te zetten (zo'n goedkope versie van triptrap)... -O-

Oh en vuilnisbakken zijn hier ook een hit. Vooral omdat mama daar je oude brood enzo in gooit, dus als je later trek hebt, kun je dat er gewoon uit halen en opeten :') Mijn kind he...
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:14:41 #225
381212 Gulara
From the future
pi_145141824
Had ik het gat in de muur al genoemd. :P
pi_145142202
AA, wat een sneutje ;(. Breken kan bijna nog niet, teveel kraakbeen! Hopelijk blijkt dat morgen ook.

Spirit, ouch! Daar zou ik niet blij mee zijn!

Leuke cadeautips! Er gaan er hier ook een paar op het lijstje.

Dingen ergens in en uit doen is hier ook een enorme hit, ja. En lezen inderdaad. Heel Veel lezen. Alleen gaat ze nu bij haar geluidjesboek van de boerderijdieren huilen :?.

LB, fijn, leuk werk O+
Hier ook een deken in bed, ze heeft 't overdag nooit koud maar 's nachts wel. Ga nog denken wat we gaan doen als het echt koud wordt.

Loj, hier ook alle houdingen maar een deken snapt ze.

Verder is ze elke dag bezig met verder lopen en meer woordjes O+. Klapper van de dag: 'buuten' *O*
pi_145145992
Hmz, misschien moet ik toch maar weer eens een deken proberen..
Hij lag net weer klem met benen hoog en hoofd tegen het voeteneinde aan :')

Buuten Cwen? Wat betekent het? Buiten, buren, buuten (van verstoppertje), butter, dure, boven???

Ah de ballen onder de bank :') en heeft Pi voor het gat in de muur gezorgd? :D

Speelgoedtips zijn fijn.. Alleen die
bilibo, daar konden m'n nichtjes niets mee ;) kent iemand dat supersand? Is dat wat voor z'n verjaardag of zou hij daar nog te klein voor zijn?
Alternatief speelgoed heeft Ow momenteel niet nodig. Hij speelt graag "slapen" :') mama moet gaan liggen, ogen dichtdoen en krijgt een kusje. Oh en soms andersom, dan moet ik hem heel overdreven gaan wiegen en gekke slaapliedjes zingen O+

Wel slordig van die stagiaire op het kdv zeg! Ik zou daar wel echt wat over zeggen Spirit!
pi_145146139
Shandaly wat lief O+

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:52 schreef LadyBlack het volgende:

E heeft vanmiddag ongebreideld geknuffeld met het 2 maanden jongere zoontje van een vriendin *;
Terwijl ze eerst alleen oog had voor zn oudere broer, haha!
[..]

:D Dus dikke ruzie met de jarige of vond ie het wel best? O+

:@ Die vond het niet altijd best, maar Riley was overtuigender zeg maar :@

Hoe lief dat geknuffel O+

Gulara. Ik ben nu ook nieuwsgierig hoor naar je stijlvolle huis

Spirit :*

Cwen ik ben ook nieuwsgierig naar 'buuten' Mijn iPad wil er buiten van maken. Heeft die gelijk.

Hier vroeg op. Mijn zus die ook heel graag een kindje wil heeft vandaag de punctie. Helaas moet ze daarna een maandje wachten.
pi_145147218
*O* Jullie gaan door voor de iPad ;)! Het is inderdaad 'buiten'. Hoe ze aan dat boerse accent komt weet ik écht niet ;).
Maar toch, haar eerste 2-lettergreperige woordje O+.

Loj, We hadden toevallig sfgelopen weekend dat zand geprobeerd. Het is he-le-maal geweldig, maar ik zou nog een jaartje wachten. Heb 'm er hier opgegooid voor haar 3e verjaardag. Ze kon er nu écht nog niks mee, denk dat Ow het wel snapt, maar er pas over een jaar echt plezier aan beleeft.
pi_145147364
Hier krijgt de oudste dat zand.
Aapie hoe is het nu met k?
Spirit erg slordig van die stagiaire zeg.
Hier wordt alles nog in haar mobd gestopt en is dat wat zus heeft het leukst.

Dat smartmax is wel duur.

Gulara foto's van je stijlvolle huis.
Buuten wist ik wel. Komt door de boerse kant van de koude kant.

Ik mag zo weer met 2 kinderen en kat naar de da. Woensdag was al geen overweldigend succes dus ik ben benieuwd hoe het zo gaat.
pi_145148319
Succes FR!
pi_145148342
Oei spirit dat is ook naar! Heeft ze er veel last van?

Hier lijkt de schade mee te vallen. Haar vingers zijn niet gebroken. Ze doet er alles mee en geeft geen pijn aan. Wel moeten we waken voor infecties aan de wonden... Euhm ja oke dat word nog een uitdaging om het schoon te houden. De pleisters die er nu om zitten accepteerd ze, verband trok ze er vanacht al af en net bij de dokter ook gelijk weer.

Fr sterkte met de kat!

Omen hihi speelgoed van een ander is ook veel leuker als dat van jezelf!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:06:42 #233
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145148650
Fijn dat het niet gebroken is AA, en dat ze geen pijn meer heeft.

Hier is onder de bank ook een verzamelpunt voor al het speelgoed.

Oh Spirit, wat een doos zeg :(

Dat kinetisch zand staat hier ook op de verlanglijst. Maar dan voor M inderdaad. Denk dat de meiden er nog weinig mee kunnen maar die zijn sowieso niet goed met stilzitten en aan tafel spelen.

Hier gister de logopedist aan de telefoon gehad en het laatste gesprek telefonisch kunnen doen. Ze scoren 75-80% op basis van kalenderleeftijd 20 maanden (al heb ik de lijst met al 1,5 maand eerder ingevuld.....). Helemaal prima dus (en eigenlijk ook wel conform verwachting). Dus volgens de logopedist kunnen we vanaf hun 2e verjaardag wel stoppen met corrigeren.... :') Ja mevrouw de logopedist, daar was ik vorig jaar al mee opgehouden en de kinderarts een half jaar geleden af... :')
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:06:46 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145148651
Fijn dat t in elk geval niet gebroken is AA! En sterkte met schoonhouden ;)

FR, ik benijd je niet :') Paar maanden geleden ben ik een paar keer met kind en kat naar de dierenarts geweest die hier om de hoek zit. Vond ik gedoe genoeg :D

Omen wat spannend!! Riley krijgt dus misschien een neefje of nichtje O+
Hoezo moet ze een maandje wachten? Voor een terugplaatsing bedoel je?

Spirit, je vuilnisbak _O- En wat oerstom van die stagiaire zeg :X want dan is ze er blijkbaar ook bij weggelopen :{

Buuten *O* Heel goed woord!
En grappig, doordat jij lezen zegt, realiseer ik me ineens dat E momenteel helemaal niet zo heel veel leest. Want ze kan immers lopen! Dus moeten we lopen!!! *O* ;)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:07:52 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145148668
Nou, minpunten voor de logopedist dus :')

Maar dikke pluspunten voor je dames Kyara! *O* *O*
pi_145149471
Ik heb nog nooit van kinetisch zand gehoord, maar het klinkt wel tof!

Spirit en Aapie, he, wat sneu! Hopelijk gaat het snel beter met jullie kindjes/hebben ze er niet al te veel (of te lang) last van. En Aapie, laten we hopen dat het niet gebroken is!
pi_145149487
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:51 schreef aapieannie het volgende:
Hier lijkt de schade mee te vallen. Haar vingers zijn niet gebroken. Ze doet er alles mee en geeft geen pijn aan. Wel moeten we waken voor infecties aan de wonden... Euhm ja oke dat word nog een uitdaging om het schoon te houden. De pleisters die er nu om zitten accepteerd ze, verband trok ze er vanacht al af en net bij de dokter ook gelijk weer.

En toen las ik dit. Gelukkig niks gebroken!
pi_145153035
Neehoor, stagiaire zat ernaast. Was een inschattingsfout en ze voelde zich er ook heel rot onder. Nouja, ze moet het nog leren natuurlijk, maar ik vond het wel dom. Het is in elk geval geregistreerd en haar is ingepeperd dat Isa daar echt nog te jong voor is. Ze lijkt ook al zo groot he... Maarja, kan het niet terugdraaien helaas. Ze heeft er niet veel last van gelukkig.

Vannacht was ook zo lief. Ze wilde niet verder slapen in haar eigen bed dus mocht bij ons liggen. Ik werd op een gegeven moment op mijn rug liggend wakker van behoorlijke pijn in mijn benen. Bleek dat spook op me geklommen te zijn en die had zich heel lief tussen mijn benen in genesteld met haar hoofdje op mijn buik O+ Zo lief! Ik vond het zo sneu dat ik mijn man wakker moest maken om haar weg te halen :@
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:46:52 #239
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145154462
Ahw Spirit O+

Overigens zitten heel veel kindjes die ik ken al heel lang op een tripptrapp zonder beugel. Maar ik laat m er voor E ook nog even op zitten. Zo'n klimgeit is ze niet, en ze schat ook totaal niet in of iets kan qua vallen :')
pi_145154466
Ik heb nooit gecorrigeerd en de artsen ook niet.

Wat lief van I om zo bij je te gaan liggen.

Ik heb het overleefd Sac was dit keer in de buggy wel lief. Woensdag had ik haar op mijn buik maar ze wierp zich steeds naar achteren boven op de kat die ik in de houtgreep had. Het duurde alleen voor allemaal wel wat lang wat sterkte kat die geen zin in bloedprikken had. Dat snap ik heel goed is ook eng een naald bij je nek. Maar het is gelukt en de test was negatief. Dus volgende week mogen zijn tanden eruit.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:58:55 #241
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145154761
Aaah, dat klinkt wel heel lief Spirit O+

Mijn meiden zitten ook al vanaf een maand of 14 zonder beugel. Maar die klommen er zelf in en uit en dat vond ik helemaal geen goed idee (D bleef een keer bijna met haar voet achter die beugel haken :X ). Zonder beugel kunnen ze iets veiliger klimmen.

Fijn dat het gelukt is FR. Tanden van de kat getrokken? En dan alleen maar vloeibaar eten? Of krijgt ie een gebitje?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:10:07 #242
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145155105
Onze kat heeft nog 5 tanden (3 slagtanden en 2 kiesjes), maar die eet nog gewoon brokjes.

Dat wil zeggen, át. Want ik heb m nu sinds eergisteravond niet meer gezien :{ En hij is doof dus ik kan m niet roepen.... alleen maar door de buurt lopen en kijken of ie ergens onder een struik ligt te suffen ofzo.
pi_145156032
Ze schijnen gewoon brokken te kunnen eten dan. Wij denken dat ze kauwen maar volgens de da kauwen ze amper.

Ook al een dove kat lb. Altijd al doof geweest? Ik ben onze dove binnenshuis al vaak kwijt die kan zich goed verstoppen en roepen heeft dan geen enkele zin. Een voordeel hij hoort zichzelf ook niet dus als hij opgesloten zit en hij wil er uit dan horen ze dat 3 deuren verderop ook.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:49:43 #244
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145156310
Voor zover ik weet altijd doof geweest ja, maar ik heb m als 10-jarige uit het asiel gehaald, in 2006. Hij is nu dus minstens 18.... En nu ie zo oud is vind ik het toch niet zo leuk als ik hem al 2 nachten niet thuis heb :{
pi_145156457
Ik hoop maar dat hij gauw weer thuis is. Niks leuk als je beesten niet thuis zijn.
pi_145162173
FR fijn dat het goed ging bij de dierenarts. Zielig voor de kat :*

Spirit hoe lief O+

LB hopelijk vinden jullie de kat snel weer :*
En mij zus moet inderdaad een maandje wachten met de terugplaatsing. Ze had oversimulatie. Ik was trouwens met haar mee naar binnen tijdens de punctie en mijn zus had echt pijn. Dat is echt moeilijk om te zien

Riley had vannacht bij mijn ouders geslapen, omdat we zo vroeg weg moesten en ze had al tig keer naar me gevraagd toen ik weg was vertelde mijn moeder. Ze was ook helemaal happy om me weer te zien O+
pi_145164584
Waarom moest je zus een punctie, Omen? Het gaat toch in principe gewoon met inseminatie? Sorry, gewoon nieuwsgierig.

Het lijkt me trouwens heerlijk voor jullie als je allebei een kindje hebt op die manier. Hopelijk kun je elkaar echt tot steun zijn dan.
pi_145165347
Ze doet deal ivf. Dus zij doneert eitjes aan een andere vrouw ook.
Ik hoop ook dat ze gauw zwanger wordt hoor. Lijkt me ook leuk voor Riley. O+
pi_145165628
Is het hier in het Zuiden ergens?

Ah, oké, dus zij is eigenlijk eerst donor nu. Maar voor haar zelf gaat bevruchting dus ook via IVF?

Ja, geweldig voor Riley ook ja. Ik kan niet wachten tot mijn broertje en zijn vrouw eens aan de leg gaan :-p
pi_145166638
Ja. Morgen hoort ze hoeveel van haar eitjes goed bevrucht zijn en dat aantal heeft ze dan aan pogingen (mits ze goed ontdooien)
Ik heb zelf toen ook deal ivf gedaan. Mijn eitjes zijn naar twee vrouwen gegaan. En bij de ene is de poging helaas niet gelukt. Die ander moest nog beginnen.
Ik ben nu al nieuwsgierig hoe Riley gaat reageren op zo'n baby. En ik weer zelfs dat het niet een gegeven is dat je zomaar zwanger wordt. Maar dromen erover vind ik al leuk O+
pi_145167048
Spannend!
pi_145167491
Omen, wat spannend! Hopelijk gaat 't allemaal zoals jullie hopen :Y.

Kijk nou wat ik net tegenkwam! Die wil ik voor Ellie O+
http://www.3vosjes.nl/sto(...)-fairytale-folk.html

[ Bericht 5% gewijzigd door Cwen op 03-10-2014 21:18:57 ]
pi_145167724
Ik krijg door dat de pagina niet gevonden is
pi_145168276
LB je lieve kat, ik hoop dat hij snel weer thuis is. :*

Wat leuk Omen, neefjes en nichtjes zijn zo leuk! O+

De beugel is hier ook al heel lang van de Tripp Trapp af, Otje is een enorme klimgeit. Ze is er tot nu toe een keer of drie vanaf gevallen, zonder nare gevolgen gelukkig.
Muppet had vandaag een hele drukke dag op het kdv en maar drie kwartier geslapen. Nadat ze drie keer in schaterlachen was uitgebarsten omdat haar vriendje sokken droeg :? viel ze aan de borst in slaap. O+ Ik ben gewoon even een kwartiertje zo blijven zitten O+
pi_145168351
Ophelia was dat nog op het kdv dat ze in slaap viel. Nieuwsgierig. Maar ik snap dat je dan blijft zitten. Dan zijn ze ineens weer zo klein O+
pi_145168369
Cwen O+ (de link doet het hier ook niet overigens)
pi_145168467
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:12 schreef Omentielvo het volgende:
Ophelia was dat nog op het kdv dat ze in slaap viel. Nieuwsgierig. Maar ik snap dat je dan blijft zitten. Dan zijn ze ineens weer zo klein O+
Nee, was net bij het in bed leggen. Al denk ik dat ze op het kdv ook gerust in slaap gevallen was.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:16:43 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145168522
Spannend Omen! Duim voor een neefje/nichtje voor Riley O+

Ophelia, wat lief O+
Wat zijn ze dan weer klein eventjes he

Cwen, doe die link nog even!
pi_145168575
Hoe lief is dat. Riley doet dus niet tegen me aan in slaap vallen. Mama is om te stoeien en knuffelen en bed is om in te slapen vindt ze geloof ik :D
pi_145168702
Link dus aangepast, ik ga ff plaatje erbij halen!
pi_145168759
Cwen. Die is gaaf O+
pi_145168988
Plaatje dus:
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:33:32 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145169394
Aaah, die is tof! O+

Maar helaas, meer dan 11 euro dus boven budget
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:38:04 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145169650

ik wil deze nog een keer voor mijn meiden. Die had ik vroeger namelijk ook O+
pi_145169870
Die is O+
pi_145169922
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:52 schreef Gulara het volgende:
Sh*t! Die smartmax 25pcs is gewoon $60,- -O-
Ik betaalde ¤30,- geloof ik.
pi_145169977
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:38 schreef Kyara het volgende:
[ afbeelding ]

ik wil deze nog een keer voor mijn meiden. Die had ik vroeger namelijk ook O+
Jaah O+ ik heb de mijne nog steeds
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:47:27 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145170099
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:44 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Jaah O+ ik heb de mijne nog steeds
Ik weet niet waar de mijne is.

Maar ik weet nog wel dat ik van Sinterklaas een muziekdoos met een clowntje kreeg en mijn nichtje deze. En ik zat op ballet en was dus een klein beetje ontdaan/teleurgesteld. Maar toen heeft Sinterklaas later alsnog het balletmuziekdoosjes gebracht :o O+ :Y
pi_145171360
AA wat fijn dat er niets gebroken is!

Omen spannend zeg! Hopelijk gaat het lukken. Leuk als Riley een neefje of nichtje krijgt.

Kyara die had ik ook!!! Is die nog te koop? Waar........???
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:19:10 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145171540
Op dit site die Cwen postte! Die ik sowieso meteen gebookmarkt heb trouwens.
pi_145171768
Ja zie het! tof! Ik ga hem meteen bestellen. Toch jeugdsentiment.
Wel bijzonder dat ze hem 30 jaar later nog steeds hebben zeg.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:27:47 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145171911
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:25 schreef Cwen het volgende:
Plaatje dus:
[ afbeelding ]
Ohhh O+

Ik heb vanavond een kleding- en speelgoedbeurs afgestruind en een Rie Cramer- en een Nijntjepuzzel gescoord O+ En een zak vol kleertjes voor 17,50 :9
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:30:28 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145172030
Goeie score LB!
Ik kan dit jaar niet naar de kledingbeurs. Misschien maar goed ook :@
Maar mijn schoonzusje gaat morgen wel even voor wat specifieke dingetjes kijken.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:33:36 #274
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145172150
En allemaal t zelfde muziekdoosje gehad :D Toffe site Cwen!

Ophelia, sokken zijn toch ook hilarisch? :D O+ En lekker weer even een baby'tje O+

E lag laatst dubbel toen ik voordeed hoe je moet springen; dat was echt heeeeeel grappig :D
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:36:00 #275
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145172230
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:30 schreef Kyara het volgende:
Goeie score LB!
Ik kan dit jaar niet naar de kledingbeurs. Misschien maar goed ook :@
Maar mijn schoonzusje gaat morgen wel even voor wat specifieke dingetjes kijken.
Jij had een koopstop toch oO<

Hier waren helaas vooral kleren vanaf maat 104, dus vanaf volgend jaar misschien meer plezier :)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:38:43 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145172343
Ik heb mijn schoonzusje op pad gestuurd voor meisjesspijkerbroeken en jongensspijkerbroeken. Maar met name dat laatste hebben ze vaak weinig.

Moet trouwens zelf ook nog spul verzamelen om te verkopen.
pi_145173739
Cwen, wat doe je ons aan met die link. De laptop wordt zelf weggenomen door VL zodat hij ook kan kijken ;)

Spannend Omen! Wat goed om eitjes af te staan aan andere vrouwen *; . Neefje en nichtje van F. zijn uit 1 IVF poging ontstaan alleen in 2x teruggeplaatst. Nichtje heeft 2 jaar in de vriezer gezeten.

Ophelia, dat is zeker een moment om van te genieten een slapend famke op schoot O+ O+
Hier hetzelfde als bij Omen.

Wanneer haal je de beugel uit de triptrap stoel? Hier hebben we F met een tuigje erin ander klimt hij op tafel. Als hij vindt dat we moeten eten schuifelt hij wel naar de stoel en probeert omhoog te klimmen.

LB, hopelijk loopt jullie kat snel weer in huis.

Hier wordt wel veel gelezen. F vindt de mini kartonnen boekjes het leukst. Die passen in het koffertje van de bieb. Erin, eruit en bladeren + dubbelvouwen

AA. gelukkig zijn de vingers niet gebroken. Blijkbaar kunnen de kids best wat hebben. Maar het schuldgevoel dat je hebt, blijft veel langer.

Magisch zand hebben we ons 4 jarig nichtje op verjaardag gegeven. Het is geweldig spul. Werkt ook rustgevend en therapeutisch. Ze hebben ook varianten voor oudere kinderen. Bubber heet dat volgens mij.

en nu ga ik echt mijn bed opzoeken, foto's willen niet van de telefoon op de laptop |:( :O :Z
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 23:16:44 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145173942
Oh! Poes was weer aan komen lopen toen ik weg was O+

Wizzy, is F ook al 1?? :o

E moest gisteren trouwens heel hard huilen toen we de gordijnen dicht deden want ze vond de maan zo mooi :'( O+!
pi_145175194
Wat fijn dat je kat weer terecht is LB O+ En E en de maan O+ zo lief!
Sarcasme. Herken het.
pi_145178737
Fijn LB dat de poes terug is!

Wow is F ook al 1?

Spannend voor je zus Omen!

En ik was vandaag (onee gosteren) ff een trotse moeder! Een vader op het kdv zei dat hij Ow zo slim vond :D
Ow ging allemaal lichaamsdelen aanwijzen en verbeterde zijn dochtertje (van 2,5) als ze het fout deed O+
pi_145179745
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:25 schreef Cwen het volgende:
Plaatje dus:
[ afbeelding ]
:D Precies die heb ik vorig jaar gepost omdat ik hem voor Isa wilde. Uiteindelijk zijn we toch voor een "echte" pop gegaan omdat die meer een gezicht heeft en ze ogen en oren enzo zo interessant vond. En die kun je aan en uitkleden enzo. Maar ik vind die roodkapjepop nog steeds zoooo tof O+
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 13:21:52 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145184367
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 04:28 schreef Loj het volgende:
Fijn LB dat de poes terug is!

Wow is F ook al 1?

Spannend voor je zus Omen!

En ik was vandaag (onee gosteren) ff een trotse moeder! Een vader op het kdv zei dat hij Ow zo slim vond :D
Ow ging allemaal lichaamsdelen aanwijzen en verbeterde zijn dochtertje (van 2,5) als ze het fout deed O+
Jij stiekemerd! :D

Gefeliciteerd met je zoontje!!
PM met de naam? O-)
pi_145184752
Loj gefeliciteerd!!! Ik ben ook benieuwd naar de naam. Pm graag :)
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 13:50:16 #284
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_145185158
Moet ik effe delen dit. Ik maak wentelteefjes, eentje zonder kruiden voor m'n dochter van anderhalf. En vreten dat ze doet, echt geweldig om te zien :D
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_145186885
Gefeliciteerd Loj O+ Ik hoop dat alles goed is gegaan :*

En Hallmark, wat een tof idee! Ga ik stelen van je 8-)
Sarcasme. Herken het.
pi_145190036
Wil iemand mijn dreumes lenen? De hele dag alleen maar huilen huilen. Dacht misschien pijn dus pcm maar ze blijft maar huilen. Zelf de doek is niet goed
pi_145190053
Loj! Gefeliciteerd!!! *O*
pi_145190063
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:50 schreef Hallmark het volgende:
Moet ik effe delen dit. Ik maak wentelteefjes, eentje zonder kruiden voor m'n dochter van anderhalf. En vreten dat ze doet, echt geweldig om te zien :D
Dat heb ik toevallig vorig weekend gemaakt. Was alleen een iets minder groot succes :P
pi_145190105
Wat is het toch een heerlijke dag!

Wij zijn wezen wandelen op de hei:

zaterdag 4 oktober 2014 @ 17:24:09 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145190187
Ow gefeliciteerd met je broertje! *G* O+
Ben ook benieuwd naar de naam :Y

Wat een mooie foto Coco, prachtig de hei nu in bloei. En je stoere meisje stapt lekker door O+

Aapieannie :*
pi_145192277
LB mooie score op de kleding en speelgoedbeurs. O+
En fijn dat de poes er weer is O+

Wizzy. Leuk dat F van lezen houdt O+
En is je kindje pas 1 jaar?

Loj. Ik snap dat je trots bent. Ik vind het ook echt heel knal dat Ow dat kan O+
Nu Ow een broertje heeft een fotosessietip. Mijn vader heeft een fotosessie gemaakt met mijn als dreumes en mijn zusje als baby, waar ik al haar lichaamsdelen aanwijs O+

Hallmark leuk is dat hè, als een kind zo aan het genieten is van dingen die je maakt O+

AA, dat zijn de mindere dagen. Hopelijk is ze morgen weer vrolijker :*

Coco wat een gave foto O+

Hier vanmorgen ook een plakdreumes. O+

En persoonlijk, niet dreumesgerelateerd

SPOILER
pi_145192918
Tnx jongens O+

De naam van Ow z'n broertje staat nu ff in Z&G topic!

En ja, ik was idd bezig tijdens die post ;)
pi_145192947
Ik dacht dus dat Ow wakker was. Maar je was gewoon aan het bevallen O+
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:09:15 #294
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145194486
Loj, de leukste naam die je kunt kiezen, vinden vriend en ik (en mijn J) :D :P *O*

En Omen, je spoiler, ik denk dat ik de aanloop even heb gemist. Maar niet leuk dus?

SPOILER

[ Bericht 24% gewijzigd door mousemicky op 04-10-2014 21:13:12 ]
pi_145195011
Loj mooie naam!!

Omen :(
Niet leuk.
Wil ook wel wat meer info net als MM

SPOILER
Coco prachtige foto van je meisje!
pi_145195170
Ik had het hier nog niet eerder gepost. Maar het was al een tijd bekend dat er een grote bezuiniging komt op mijn werk. In december heb ik de ronde net 'overleefd' en nu kwam de tweede ronde. En ik had het al ergen verwacht. Maar dinsdag hoorden we dus dat we vandaag de brief zouden krijgen. En dan valt het toch tegen eigenlijk. Dus ik baal. Ben best wel een beetje bang enzo ook. :@
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:56:49 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145195949
He gets dames, dat is ook niet leuk :{

Sterkte voor allebei!
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 21:12:37 #298
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145196433
He Omen, gets.

SPOILER
O, en over dreumessen, vandaag weer even een rondje safaripark gedaan, en J. werd helemaal enthousiast van de leeuwen en leeuwenwelpen (superschattig). Zo leuk om m naar die dieren te zien wijzen en roepen! En verder was het springkussen weer da bomb, en moest er vooral veel zelf gelopen worden *O* . We hebben voor het eerst samen de hindernisbaan gedaan, over hangbruggetjes en door tunnel etc, zo leuk O+
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 21:17:14 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145196599
Wauw dat lopen gaat goed he! _O_

En leeuwenwelpjes, mwaaaaaaahhh nu ben ik jaloers!!! O+!
pi_145196613
Herplaatsbaar betekent dat er misschien nog een passende functie voor je is. Maar inde praktijk blijft het eng, omdat er 20 mensen weg moeten en 10 passende functies zijn (aantallen zijn overigens verzonnen, maar meer voor het idee waarom ik het zo eng vind)
pi_145196635
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')