Deze baard vind ik weinig realistisch. Ik heb nog nooit een gekleurde medemens met een baard zoals deze gezien.quote:
Bram van Loon vindt dat zwarte piet perse zwart moet zijn als symbool van slechtigheid . Dit contrasteert zo harmonieus met die witte Sintquote:Op maandag 29 september 2014 23:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hier draaf je wel erg door in je nadruk op zwart als teken van slechtheid.
klopt.... het was dus niet mijn argument. Het was niet mijn nadruk. Ik wijs die symboliek van Bram af.quote:Dat is echter een volledig ander argument dan zwart als teken van slavernij.
het is offtopic.... maar ik denk dat je bagatelliseer. Natuurlijk is mensen minachten ook mensen als slechter zien... en dat kan leiden tot een vise van 'ze zijn meer kwaardaardig'quote:Sterker nog: ze sluiten elkaar vrijwel uit. Negers werden dan wel door slavenhouders als minderwaardig gezien, maar niet als inherent slechter of kwaadaardiger of duivelser.
ahhhh... racistische opvatting of het bevordert racisme.quote:Voor de goede orde: ik neig eerder tot Zwarte Piet als symbool van het kwaad, het kleine kwaad, dat door de heilige bisschop aan banden gelegd is. Vandaar ook dat ik geen relatie met negers zie.
Die felwitte baard van de stereotiepe Sint is fictie. Baarden van oudere mannen zijn eerder grijswit.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben op zoek naar een regenboogpietenpak omdat ik de sintviering dit jaar graag in nieuwe stijl wil vieren. Iemand enig idee waar ik deze kan vinden?
Iemand ook ideeen wat te doen met Sint? Zou deze graag een donkere kleur geven maar de witte baard lijkt me dan niet te kloppen?
100 jaar oud en dan willen nu bepaalde Medelanders onze traditie verbieden, het moet toch niet gekker worden, belachelijk dat wie hier überhaupt nog gehoor aan geven, over toleranie gesproken...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die felwitte baard van de stereotiepe Sint is fictie. Baarden van oudere mannen zijn eerder grijswit.
Ook die van donkere mensen. .
Ergens is in de mythologie een wit paard gekomen.
Maar in die eeuwen daarvoor had de Sint geen paard En later ook soms een bruin paard:
Plaatje 100 jaar oud of ouder :
[ afbeelding ]
Er is niemand die per wet het sintfeest wllt verbieden.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:06 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
100 jaar oud en dan willen nu bepaalde Medelanders onze traditie verbieden, het moet toch niet gekker worden, belachelijk dat wie hier überhaupt nog gehoor aan geven, over toleranie gesproken...
Klopt, maar wordt het er leuker op zo?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is niemand die per wet het sintfeest wllt verbieden.
Mijn kind gaat het net zo leuk hebben met regenboogpiet en donkere sint hoor. Uiteindelijk gaat het toch om de cadeaus. En de chocoladeletters, witte en bruinequote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:40 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Klopt, maar wordt het er leuker op zo?
Lekker zo laten allemaal, het is gewoon traditie, nostalgie daar moet je van afblijven en het ergste is dat het maar een ``kinderfeestje`` is, niets meer niets minder, duurt een paar weken 1x in het jaar, als je het hier niet mee eens bent ga je maar lekker naar het buitenland en als Racistische Sint weer weg is kom je maar weer terug. (of blijf eigenlijk maar gelijk weg)
Daar gaat het niet om, mijn ouders zijn ermee opgegroeid, ik ben ermee opgegroeid en mijn zoontje groeit er ook mee op nu, zo hoort dat, dat is traditie.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mijn kind gaat het net zo leuk hebben met regenboogpiet en donkere sint hoor. Uiteindelijk gaat het toch om de cadeaus. En de chocoladeletters, witte en bruine
Wat doe je achter deze pc dan? Daar zijn je ouders niet mee opgegroeid, dat hoort niet zo en is geen traditie? Gebruiken en gewoonten kunnen best veranderen over tijd. Een verjaardag wordt ook niet hetzelfde gevierd als 10 of 25 of 100 jaar terug.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, mijn ouders zijn ermee opgegroeid, ik ben ermee opgegroeid en mijn zoontje groeit er ook mee op nu, zo hoort dat, dat is traditie.
Vertel ze dan gelijk even erbij dat regenbootpiet geboren is omdat er een paar mensen in Nederland denken dat je kinderen racistische motieven hebben bij het vieren van Sinterklaas. Maar dat zal je vast niet doen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mijn kind gaat het net zo leuk hebben met regenboogpiet en donkere sint hoor. Uiteindelijk gaat het toch om de cadeaus. En de chocoladeletters, witte en bruine
Precies, dit ja, dank u.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vertel ze dan gelijk even erbij dat regenbootpiet geboren is omdat er een paar mensen in Nederland denken dat je kinderen racistische motieven hebben bij het vieren van Sinterklaas. Maar dat zal je vast niet doen.
Wat heeft een pc met traditie te maken?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat doe je achter deze pc dan? Daar zijn je ouders niet mee opgegroeid, dat hoort niet zo en is geen traditie? Gebruiken en gewoonten kunnen best veranderen over tijd. Een verjaardag wordt ook niet hetzelfde gevierd als 10 of 25 of 100 jaar terug.
Nee, waarom zou ik?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vertel ze dan gelijk even erbij dat regenbootpiet geboren is omdat er een paar mensen in Nederland denken dat je kinderen racistische motieven hebben bij het vieren van Sinterklaas. Maar dat zal je vast niet doen.
Ben je dan niet bang dat je kind door de schoorsteen kruipt en zich afvraagt waarom hij niet blauw wordt?quote:
Omdat het bij de geschiedenis van ZP hoort misschien? Of ben je dan stiekem gewoon een hypocriet ventje die dit soort racistische aantijgingen van een paar zeurpietjes onder de mat veegt om zijn eigen straatje schoon te vegen?quote:
Ik heb geen schoorsteen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:51 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Ben je dan niet bang dat je kind door de schoorsteen kruipt en zich afvraagt waarom hij niet blauw wordt?
Waren er toen geen kinderen totaal overstuur omdat er in een keer een groene en een rode piet voor hun neus stond? Die kleuren zijn eng manquote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor mij draait dit feest om de kinderen. Persoonlijk kon die hele heisa me vroeger geen reet schelen zo lang er maar een grote berg cadeaus lag te wachten. Dat wil ik mijn kinderen ook meegeven.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat het bij de geschiedenis van ZP hoort misschien? Of ben je dan stiekem gewoon een hypocriet ventje die dit soort racistische aantijgingen van een paar zeurpietjes onder de mat veegt om zijn eigen straatje schoon te vegen?
Boeiend, witte kinderen hebben geen rechten in dit land, alleen verongelijkte afstammelingen van slaven.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waren er toen geen kinderen totaal overstuur omdat er in een keer een groene en een rode piet voor hun neus stond? Die kleuren zijn eng man
Het uiterlijk van zwarte piet is een recht ja?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Boeiend, witte kinderen hebben geen rechten in dit land, alleen verongelijkte afstammelingen van slaven.
Verongelijkte afstammingen van slaven of van de mensen die ze aan de blanken verkochten?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Boeiend, witte kinderen hebben geen rechten in dit land, alleen verongelijkte afstammelingen van slaven.
De kinderen die nooit stilgestaan hebben bij het feit dat ZP een karikatuur zou zijn van negers, die nog nooit het woord discriminatie hebben gehoord en die hele associatie niet leggen bedoel je?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor mij draait dit feest om de kinderen.
Dan snap ik echt niet dat je een aantal verongelijkte huilies hun zin gaat geven terwijl ze notabene je kinderen onder vuur nemen door ze weg te zetten als latente racisten en moedwillig hun Sinterklaasfeest laat verpesten door het verstoren van intochten. Je bent een zak hooi man, kom godverdomme eens op voor je kinderen.quote:Persoonlijk kon die hele heisa me vroeger geen reet schelen zo lang er maar een grote berg cadeaus lag te wachten. Dat wil ik mijn kinderen ook meegeven.
Dus de les die je aan je kinderen geeft is dat ze hun afkomst en cultuur mogen verkopen voor spullen?? Wat een kutkinderen moeten dat later worden zeg.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor mij draait dit feest om de kinderen. Persoonlijk kon die hele heisa me vroeger geen reet schelen zo lang er maar een grote berg cadeaus lag te wachten. Dat wil ik mijn kinderen ook meegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |