abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2014 @ 23:03:21 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145038036
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:55 schreef Fascination het volgende:

[..]

Wel interessant dat je dat zegt, want ik heb me ook weleens afgevraagd waarom ik vrijwel nooit verliefd word op een vriendin en als er een seksuele aantrekkingskracht bestaat, neemt die na verloop van tijd ook af. Alsof er een soort mechanisme in me zit dat ervoor zorgt dat ik normale vriendschappen met seksegenoten kan opbouwen.
Dit heb ik met zowel mannen als vrouwen, als er al aantrekkingskracht is bij het aangaan van een vriendschap.
Resistance is futile.
  maandag 29 september 2014 @ 23:05:15 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145038095
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 17:21 schreef wickedmen het volgende:

[..]

Deze vrouw. _O_
Zo real en puur, goed stiekem zou je er ook boven op duiken soms bij een van je vrienden maar je houdt je aan je principes en bent niet makkelijk en dat is ook mooi.
:* ik was wel degelijk makkelijk, maar niet in vriendschappen.
Resistance is futile.
  maandag 29 september 2014 @ 23:08:32 #103
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_145038225
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 23:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

:* ik was wel degelijk makkelijk, maar niet in vriendschappen.
Oke dit herken ik van vaker. Maar hoe zat dat dan? De stereotype vertelt dat je dan ook gemeenschap had met je vrienden af en toe.
  maandag 29 september 2014 @ 23:12:52 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145038430
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 23:08 schreef wickedmen het volgende:

[..]

Oke dit herken ik van vaker. Maar hoe zat dat dan? De stereotype vertelt dat je dan ook gemeenschap had met je vrienden af en toe.
Nee gek, seks en vriendschappen gaan voor mij niet samen. Friends with benefits is niet echt mijn ding want daarin staat de vriendschap aan de basis maar wel 'seksueel vriendschappelijk contact'. Niet van dusdanige diepte dat ik me ermee op straat vertoonde, tenzij na het stappen :+ .
Resistance is futile.
  maandag 29 september 2014 @ 23:14:56 #105
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_145038516
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 23:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee gek, seks en vriendschappen gaan voor mij niet samen. Friends with benefits is niet echt mijn ding want daarin staat de vriendschap aan de basis maar wel 'seksueel vriendschappelijk contact'. Niet van dusdanige diepte dat ik me ermee op straat vertoonde, tenzij na het stappen :+ .
Ghehehehhe. :D
pi_145045233
Ik heb net als TS meer mannelijke vrienden dan vrouwelijke. Ook prefereer ik mannelijke collega's boven vrouwelijke. Veel vrouwen doen net als of ze je aardig vinden maar vervolgens als je je omdraait zitten ze te konkelen e te roddelen. Mannen zijn gewoon lekker direct (ben ik zelf ook).

Daarbij komt ook, ik ben niet echt een meisjes meisje (heeft er nooit voor problemen gezorgt bij het starten van een relatie) die van de laatste mode en van make-up houd, dat wil echter niet zeggen dat ik er bij loop als een vent met tieten. Ik hou wel van een goede uiterlijke verzorging.

De persoon waar ik alles mee deel is een man en is al mijn beste maat sinds de middelbare school. Mijn huidige vriend kan ook heel goed met hem opschieten en heeft er ook geen enkel probleem mee wanneer ik met hem afspreek.

Mannen zitten ook minder op je lip, als je ze 2 weken niet zien of een berichtje stuurt boeit ze dat niet terwijl veel vrouwen meteen gaan zitten miepen en stressen.

Ik heb een grote interesse in techniek (sleutelen aan auto's, motoren etc), veel vrouwen niet (moet de eerste nog tegen komen) en ik vind het leuk om daar met vrienden mee bezig te zijn.
pi_145045875
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:57 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Klopt! En andersom niet. In ieder geval niet zonder latente wens tot sex. En wanneer sex de onderliggende motivatie is voor één van de partijen denk ik niet dat je van een 'normale' vriendschap kunt spreken.
Dus als je een wens hebt seks met iemand te hebben is dat de onderliggende motivatie voor al het contact? Dus mensen doen leuke dingen met hun partner, gaan samenwonen, trouwen, krijgen kinderen en blijven 60 jaar bij elkaar alleen maar omdat ze seks met die persoon willen?

Misschien wil ik wel graag 3x per week met een vriend hardlopen. Maar als hij dat niet wil, betekent dat toch niet dat ik nog prima vrienden met hem kan zijn en andere dingen samen doen? Een vriendschap met iemand waar je wel seks mee zou willen zie ik echt totaal niet als een probleem. Een vriendschap met iemand waar je verliefd op bent, dat is dan weer wel problematisch.
pi_145045997
Stel je niet zo aan.
Laat ze lekker denken.

Ik heb ook meer mannelijke vrienden dan vrouwlijke. En het boeit me echt niet wat een ander daar van denk.

Dus kop op
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:29:21 #109
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_145046050
Typisch weer dat op FOK! alle vrouwen meer mannelijke dan vrouwelijke vrienden hebben :')
Net als dat ze allemaal bi zijn :')

:')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_145052283
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:29 schreef 2NutZ het volgende:
Typisch weer dat op FOK! alle vrouwen meer mannelijke dan vrouwelijke vrienden hebben :')

Zo raar is dat niet. FOK! is in essentie een forum voor mannen (kijk alleen al naar de oer-saaie layout) en dat zal "meisje- meisjes" (wat een kutterm btw) nauwelijks aanspreken....die zitten op andere fora waar een hoop glittertjes en kleurtjes te zien zijn.
pi_145052990
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 10:09 schreef famke87 het volgende:
Ik als vrouw, heb meer mannelijke vrienden dan vrouwelijke.
Ik doe regelmatig leuke dingen met de mannelijke vrienden, gewoon puur als vriendschap niet meer en niet minder..

Maar mijn ouders en voornamelijk andere mensen denken daar anders over, een vrouw hoort vrouwelijke vrienden te hebben en een man, mannelijke vrienden.. Maar de laatste tijd denken mensen vaak dat ik gewoon elke keer een ander heb, dan ga ik bijvoorbeeld met een mannelijke collega ergens wat drinken en met bijvoorbeeld met een andere mannelijke vriend gewoon even de stad in.

Maar is dat nou zo vreemd om als vrouw mannelijke vrienden te hebben? Hierdoor durf ik nu weinig vriendschappen op te bouwen met mannen omdat iedereen er toch al een oordeel over heeft en ik weet ik moet mij er niet druk om maken..

Maar hoe zien jullie dat? Hebben jullie vrouwen ook mannelijke vrienden, en jullie mannen ook vrouwelijke vrienden?
Het (of je) probleem zit bij je omgeving, niet bij jou.

Laat je daarin alvast geen probleem aankaarten (door je omgeving).
Wees gewoon jezelf.

Groetjes,
JTL
  dinsdag 30 september 2014 @ 14:15:21 #112
64831 2NutZ
pi_145053334
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:04 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Wees gewoon jezelf.

Dat niemand dit eerder heeft gezegd zeg.. oplossing voor alles :W
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_145053385
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:15 schreef 2NutZ het volgende:
Dat niemand dit eerder heeft gezegd zeg.. oplossing voor alles :W
Niet voor alles. Dat is een beetje ruim, vind je niet ? :W
Wel voor deze situatie (is het een oplossing)
  dinsdag 30 september 2014 @ 14:17:21 #114
64831 2NutZ
pi_145053407
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:16 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Niet voor alles. Dat is een beetje ruim, vind je niet ?
Nee, ze is zichzelf maar zit er nog wel mee.
pi_145053467
Nee, ze is zichzelf juist niet meer. Heeft moeite om haar zelf nog te kunnen zijn (door die omgeving). Moest ze wel nog zichzelf zijn, zou ze hier niet verveeld meer mee zitten. En dit op een fora uiten.

Btw, ondertussen ligt dit misschien al achter de rug voor haar.
Weten wij veel...
pi_145053474
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:16 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Niet voor alles. Dat is een beetje ruim, vind je niet ? :W
Nietszeggende kreet.
Je bent altijd jezelf. Wie moet je anders zijn?
pi_145053527
Er zijn precies wat problemen met die zin...

Nee, je bent niet altijd jezelf, je kan niet altijd jezelf zijn.
In welke mate je "iets" (in of uit jezelf) kan zijn, hangt in sterke mate van je omgeving af (naast jezelf natuurlijk) ;)

In dit concreet geval. Accepteert de omgeving het zelf van de TS niet. Waardoor ze twijfelt of ze daarin zichzelf nog kan zijn. Hierover schreef ze: "Hierdoor durf ik nu weinig vriendschappen op te bouwen met mannen omdat iedereen er toch al een oordeel over heeft". Dat is de invloed van de omgeving op het "zelf".

Vandaar de zin (uitspraak): "Wees gewoon jezelf."
pi_145053566
....ligt eraan wat voor mannen je uitzoekt als "vrienden" ....

je hebt van die wijven die het leuk vinden om gozers om hun vingers te winden, zodat ze als prinses behandeld worden, en dan het liefst door 6 tegelijk. hrrrrrr.

pi_145053685
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:21 schreef JustTalkLove het volgende:

Nee, je bent niet altijd jezelf,
Als je niet jezelf bent, wie ben je dan wel?
pi_145053747
Ik heb meer vriendinnen dan vrienden, gegroeid vanuit de opleiding vroeger.
Met sommige dames heb ik wel eens wat meer gedaan dan een glas wijn drinken, maar anno 2014 is het rustig en enkel vriendschap
pi_145053780
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:25 schreef Kingstown het volgende:
Als je niet jezelf bent, wie ben je dan wel?
De Ander ;)

Een ander deel in jezelf, een andere rol (om te spelen), maar (misschien) niet het zelf dat je "liever" zou willen zijn.

OffTopic: Hier kun je filosofisch nog een stuk verder over door bomen (maar dan open je best een apart topic, want dit is helemaal off topic). Denk je, geloof je dat er een "zelf" bestaat ? Wat is een zelf ? Ik geloof daar zelf niet in. Ik geloof in bewustzijn. Alsook in "weerstanden", die een zelf tijdelijk vorm kunnen geven. Maar wat is een zelf an sich ? Weet jij het ?
pi_145053823
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:28 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

De Ander ;)

Een ander deel in jezelf
Dat andere deel in jezelf (zoals je zelf al zegt.....) betekent nog steeds dat je jezelf bent.
  dinsdag 30 september 2014 @ 14:31:01 #123
64831 2NutZ
pi_145053856
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:29 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat andere deel in jezelf (zoals je zelf al zegt.....) betekent nog steeds dat je jezelf bent.
Je bent altijd jezelf. Gewoon onzin zin die men praat als ze niets meer te zeggen hebben.
pi_145053865
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:29 schreef Kingstown het volgende:
Nee. Laat ik je een stom voorbeeld geven. Ik wil voetballen. Mijn "zelf" wil voetballen. Mijn omgeving zegt me. Nee, dat kan nu niet. Dat mag niet. Dan kan ik mezelf op dat moment niet zijn. Mijn zelf wil voetballen, maar mijn omgeving laat mijn 'zelf' niet toe. Begrijp je het nu beter ?

Edit: Kan heel de discussie over wat een zelf al dan niet is (terug die identiteit psychologie) in een apart topic gestoken (en afgesplitst) worden ? De vorige keer, was er een hele polemiek of we nu mens of dier zijn (terug dat identiteit vraagstuk).
  dinsdag 30 september 2014 @ 23:15:17 #125
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_145076637
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:40 schreef Kingstown het volgende:

die zitten op andere fora waar een hoop glittertjes en kleurtjes te zien zijn.
Deze. Met een hoop roze in de forumindex http://forum.viva.nl/ :P
pi_145076745
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:15 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

I know....ik heb ook een account op dat forum. :@
  dinsdag 30 september 2014 @ 23:18:27 #127
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_145076758
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

I know....ik heb ook een account op dat forum. :@
:P
pi_145079668
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:15 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Fok! kan ook gewoon roze gemaakt worden hoor...
Rechtsboven zitten de settings en kan je elke achtergrondkleur nemen die je wil :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_145083115
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 16:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, ik geloof er ook niet meer zo in, ik had mannelijke vrienden toen ik nog getrouwd was, ik ging scheiden en stuk voor stuk gaven ze aan al langer gevoelens voor me te hebben, uiteindelijk zijn al die vriendschappen stuk gelopen.
Mijn vriend had een vriendin, al voor jaren, en ineens uit het niets begon ze sexy foto's van haarzelf te sturen en dubbelzinnige opmerkingen te maken, is dus ook stuk gelopen.

Iedere keer nu ook als ik denk dat er een vriendschap ontstaat loopt het op hetzelfde uit, dus ik begin er niet meer aan.
De enige mannelijke vrienden die ik nog heb zijn of homo of partners van vriendinnen.
Hadden zij dan ook meerdere vrouwelijke vriendinnen? Succes met vrouwen? Dat soort zaken spelen mee. Als je een zolderkamerautist bevriend als vrouw, kan je er van op aan dat hij op je fapt. :')
  woensdag 1 oktober 2014 @ 09:59:42 #130
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145083187
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:56 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Hadden zij dan ook meerdere vrouwelijke vriendinnen? Succes met vrouwen? Dat soort zaken spelen mee. Als je een zolderkamerautist bevriend als vrouw, kan je er van op aan dat hij op je fapt. :')
Twee hadden zelf een relatie, een was single en ieder weekend een ander, andere waren wel vrijgezel maar geen zolderkamer autist. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145134695
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 17:25 schreef Fascination het volgende:
Hm, niets mis met een vrouw die wat mannelijke vrienden heeft, heeft ze echter alleen maar mannelijke vrienden, dan zit er vaak wat mis. Uiteraard wordt er dan gezegd dat mannen veel makkelijker zijn en dat vrouwen onuitstaanbaar zijn, maar veelal is de vrouw in kwestie onhandelbaar en zijn er wat deurmatmannen die dat pikken omdat ze heimelijk verliefd op haar zijn of denken zo haar poesje te kunnen bereiken.
Scherp!

quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:55 schreef Fascination het volgende:

[..]

Wel interessant dat je dat zegt, want ik heb me ook weleens afgevraagd waarom ik vrijwel nooit verliefd word op een vriendin en als er een seksuele aantrekkingskracht bestaat, neemt die na verloop van tijd ook af. Alsof er een soort mechanisme in me zit dat ervoor zorgt dat ik normale vriendschappen met seksegenoten kan opbouwen.
Als jij niet de enige vrouw bent bij wie dat zo werkt, dan is het bestaan van de friendzone bij deze wel bewezen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_145166598
Het verhaal heeft wat mij betreft twee kanten. Ik heb een vriendin waar ik al heel lang goed bevriend mee ben, ik zie haar oprecht als een vriend en niet als potentieel meer. Wat dat betreft geloof ik dus wel in volledig platonische vriendschappen tussen verschillende sekse.
Aan de andere kant moet ik toegeven dat als ze naakt voor me zou staan ik wel degelijk aangetrokken tot haar zou zijn. Het zou puur lust zijn, ik zou er niets mee doen, maar de aantrekking zou er wel zijn.

Ik vind het belangrijkste dat het werkt, en dat doet het :)
Soms
pi_145167221
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 10:09 schreef famke87 het volgende:
Ik als vrouw, heb meer mannelijke vrienden dan vrouwelijke.
Ik doe regelmatig leuke dingen met de mannelijke vrienden, gewoon puur als vriendschap niet meer en niet minder..

Maar mijn ouders en voornamelijk andere mensen denken daar anders over, een vrouw hoort vrouwelijke vrienden te hebben en een man, mannelijke vrienden.. Maar de laatste tijd denken mensen vaak dat ik gewoon elke keer een ander heb, dan ga ik bijvoorbeeld met een mannelijke collega ergens wat drinken en met bijvoorbeeld met een andere mannelijke vriend gewoon even de stad in.

Maar is dat nou zo vreemd om als vrouw mannelijke vrienden te hebben? Hierdoor durf ik nu weinig vriendschappen op te bouwen met mannen omdat iedereen er toch al een oordeel over heeft en ik weet ik moet mij er niet druk om maken..

Maar hoe zien jullie dat? Hebben jullie vrouwen ook mannelijke vrienden, en jullie mannen ook vrouwelijke vrienden?
Meitsje dy net sa drok, famke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')