abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144953986
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:10 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Zeker in de eerste stadia weten mensen het wel dat ze dement aan het worden zijn. Mensen kiezen er soms dan ook voor, zo lang ze nog bij machten zijn, om een euthanasieverklaring te tekenen, al werkt in Nederland niet iedere arts daaraan mee.
Maar mensen met dementie zijn zeker niet gelukkig. Omdat ze dingen vergeten kan de wereld ook heel bedreigend worden.
Precies, mijn vader is ondertussen zo dement als en deur, maar de jaren ervoor waren vreselijk
voor hem, hij riep ook minstens 3x per dag dat hij dood wilde en hij was heel erg angstig,
kon zijn eigen kamer niet meer vinden en dat soort dingen, nu is hij rustiger, maar best nog
wel vaak angst, of hij is verward, is beslist een héle nare ziekte...
  zaterdag 27 september 2014 @ 13:56:55 #27
338880 haan33
Studerende Boy
pi_144954029
Niet weten dat dementie een zionistisch complot is :')
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
  zaterdag 27 september 2014 @ 13:57:17 #28
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_144954045
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:54 schreef FANN het volgende:

[..]

Precies, mijn vader is ondertussen zo dement als en deur, maar de jaren ervoor waren vreselijk
voor hem, hij riep ook minstens 3x per dag dat hij dood wilde en hij was heel erg angstig,
kon zijn eigen kamer niet meer vinden en dat soort dingen, nu is hij rustiger, maar best nog
wel vaak angst, of hij is verward, is beslist een héle nare ziekte...
Het is een verschrikkelijke ziekte. Het zo vernederd, zo mensonterend. Ik heb ook een geval meegemaakt dat een dement iemand zeer vrolijk door het leven ging en met iedereen en alles meezong en alles met een grote lach at wat hij voor zich kreeg. Dan denk ik: laat die man maar gewoon leven. Ook al weet hij van achteren niet dat hij van voren leeft. Was echt zo'n man met een gulle lach met rode wangetjes. Was plotseling van een strenge man veranderd in een lieve, zeer goedlachse man. Ach, het kan verkeren.

Maar helaas is dat niet altijd zo....
pi_144954063
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:57 schreef Grietje-tit het volgende:

[..]

Het is een verschrikkelijke ziekte. Het zo vernederd, zo mensonterend. Ik heb ook een geval meegemaakt dat een dement iemand zeer vrolijk door het leven ging en met iedereen en alles meezong en alles met een grote lach at wat hij voor zich kreeg. Dan denk ik: laat die man maar gewoon leven. Ook al weet hij van achteren niet dat hij van voren leeft. Was echt zo'n man met een gulle lach met rode wangetjes. Was plotseling van een strenge man veranderd in een lieve, zeer goedlachse man. Ach, het kan verkeren.

Maar helaas is dat niet altijd zo....
Nee helaas is het niet altijd zo... :N
  zaterdag 27 september 2014 @ 13:59:15 #30
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_144954090
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:58 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee helaas is het niet altijd zo... :N
Nee, helaas niet. Het is ook vreselijk voor de mensen om zo'n iemand heen. Wat moet je doen, hoe ga je er mee om. Het is slopend en je probeert het zo goed mogelijk te doen.
  Moderator zaterdag 27 september 2014 @ 13:59:39 #31
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_144954098
En een spuitje geven is niet barbaars :')

kutTS
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 27 september 2014 @ 14:02:09 #32
338880 haan33
Studerende Boy
pi_144954150
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:59 schreef ChevyCaprice het volgende:

kutTS
Bij TS zal het meer een eer moeten zijn, omdat iedereen het wil
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
pi_144954152
quote:

kutTS
Ik zou zelf liever een spuitje krijgen voordat het zover is dat ik mijn broek volpoep
en mijn huis of kamer niet meer weet te vinden en panisch word van alles...

Ja, doe mij dan maar een spuitje of een pilletje :Y
pi_144954202
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:32 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Zelfbeschikking vind ik persoonlijk een van de belangrijkste waarden, maar zelfbeschikking werkt natuurlijk 2 kanten op. Ik ben een groot voorstander van het recht op euthanasie - uiteraard goed over nagedacht en niet in een vlaag - maar anderzijds werkt zelfbeschikking natuurlijk ook zo dat je de wens moet respecteren van mensen die de ander het leven niet kunnen/willen ontnemen.
Wat ik erg tegen heb op de huidige wetgeving is dat je lijdende mensen dwingt hun gevoel te toetsen aan de hand van een stel regels over ethiek die opgesteld zijn door mensen die er niet bij betrokken zijn. Bovendien zijn die regels opgesteld als wetgeving; gemiddeld voor alle mensen. Wat het probleem hiermee is in mijn ogen, is dat mensen twee keer een beslissing moeten nemen die haast onmenselijk is: 1) het doden van een mens, 2) vragen of het mag met kans op afwijzing.

Daarom heeft het mijn inziens geen zak uit te staan met zelfbeschikking. Het is je vinger opsteken en hopen dat de juf jou aanwijst om te vertellen wat je gedaan hebt van het weekend. Op welke manier, vanuit welk perspectief dan ook, ik kom er op uit dat er willekeur in zit. En ik hou niet van willekeur, tenzij de willekeur juist de bedoeling is. Daarom zou ik zeggen, stop met euthanasie in het algemeen, bepaal dat het doden van mensen per definitie immoreel is, of geef bij wijzen van spreken bij iedere geboorte een pil van Drion mee als geboortegeschenk: 'Welkom in de wereld, hierbij een ticket terug'.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  zaterdag 27 september 2014 @ 14:05:43 #35
338880 haan33
Studerende Boy
pi_144954240
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:02 schreef FANN het volgende:

of een pilletje :Y
lekker uit je dak gaan
'The Don Mega'
pi_144954318
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:04 schreef voederbietel het volgende:
of geef bij wijzen van spreken bij iedere geboorte een pil van Drion mee als geboortegeschenk: 'Welkom in de wereld, hierbij een ticket terug'.
Ik ben vóór!
pi_144954344
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:56 schreef haan33 het volgende:
Niet weten dat dementie een zionistisch complot is :')
Ja de fluoride in het drinkwater en de GMOs (Monsanto = joods bedrijf) in het voedsel zeker :')
pi_144954370
Dementie wordt veel onderzocht door doktoren, om er een remedie tegen te vinden.
Stel voor je vrouw, waar je al 50 jaar mee samen bent krijgt dementie, je laat haar inslapen en 3 jaar later vinden ze een middel wat haar hersencellen regenereert en ze zou weer de oude zijn, toch best lullig dan.
Ik denk dat dat veel mensen ook tegen houdt, de hoop dat er een remedie gevonden gaat worden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 27 september 2014 @ 14:11:16 #39
338880 haan33
Studerende Boy
pi_144954380
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:09 schreef NickGrouwen het volgende:

[..]

Ja de fluoride in het drinkwater en de GMOs (Monsanto = joods bedrijf) in het voedsel zeker :')
doe maar zo :') jij hoort bij de gehersenspoelde menigte, jij dwaas
'The Don Mega'
pi_144954391
quote:

kutTS
Uh nee dat is het inderdaad niet.
pi_144954458
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:11 schreef haan33 het volgende:

[..]

doe maar zo :') jij hoort bij de gehersenspoelde menigte, jij dwaas
Nee hoor ik ben deels joods dus blijkbaar maak ik deel uit van het complot :)
pi_144954465
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:10 schreef snakelady het volgende:
Dementie wordt veel onderzocht door doktoren, om er een remedie tegen te vinden.
Stel voor je vrouw, waar je al 50 jaar mee samen bent krijgt dementie, je laat haar inslapen en 3 jaar later vinden ze een middel wat haar hersencellen regenereert en ze zou weer de oude zijn, toch best lullig dan.
Ik denk dat dat veel mensen ook tegen houdt, de hoop dat er een remedie gevonden gaat worden.
Mijn moeder is er niet meer, maar daar heb je wel een punt....

Toch zou ik wel graag ZELF willen beslissen of ik op zo'n manier verder zou willen leven.
pi_144954501
Gerelateerd: de Britse schrijver Terry Pratchett, die zelf aan een vorm aan Alzheimer leidt, heeft een vrij indringend pleidooi voor het recht op euthanasie in deze gevallen:

Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_144954507
Voorlichting over dood en euthanasie

Voorlichting voorlichting voorlichting voorlichting voorlichting voorlichting voorlichting voorlichting voorlichting voorlichting voorlichting voorlichting voorlichting voorlichting voorlichting voorlichting

Wanneer komt het er nu eindelijk.
  zaterdag 27 september 2014 @ 14:16:34 #45
338880 haan33
Studerende Boy
pi_144954538
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:14 schreef NickGrouwen het volgende:

[..]

Nee hoor ik ben deels joods dus blijkbaar maak ik deel uit van het complot :)
zionisme =/= jodendom
als je als jood strijdt tegen de rechtmatige eigenaar van palestina ben je een zionist. Wacht maar, jullie komen nog wel
'The Don Mega'
pi_144954568
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:14 schreef FANN het volgende:

[..]

Mijn moeder is er niet meer, maar daar heb je wel een punt....

Toch zou ik wel graag ZELF willen beslissen of ik op zo'n manier verder zou willen leven.
Daar ben ik het ook mee eens, ik ben ook niet tegen euthanasie, mijn oma heeft er voor gekozen en ze is mooi en waardig gegaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_144954646
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:17 schreef snakelady het volgende:
mijn oma heeft er voor gekozen en ze is mooi en waardig gegaan.
en dat willen we toch het liefst allemaal?

ik wel in elk geval... en de mensen waarvan je houdt zou je dat dan ook moeten gunnen toch?
pi_144954677
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:20 schreef FANN het volgende:

[..]

en dat willen we toch het liefst allemaal?

ik wel in elk geval... en de mensen waarvan je houdt zou je dat dan ook moeten gunnen toch?
Inderdaad, maar zou ik weten dat ik 4 jaar in die situatie zou zitten en daarna een medicijn krijg wat me beter zou maken dan zou ik daar voor gaan.
Dat is het probleem, ze zijn heel dicht bij een remedie maar hoe lang het nog gaat duren eer het er echt is weten we niet.
pi_144954805
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Inderdaad, maar zou ik weten dat ik 4 jaar in die situatie zou zitten en daarna een medicijn krijg wat me beter zou maken dan zou ik daar voor gaan.
Dat is het probleem, ze zijn heel dicht bij een remedie maar hoe lang het nog gaat duren eer het er echt is weten we niet.
ze zijn heel dicht bij een remedie voor zo'n beetje álles :+ maar meestal, niet altijd, ben je
al behoorlijk op leeftijd als je dement wordt, je hebt dan meestal ook nog allerlei andere
gezondheid problemen, dus voor mezelf vind ik het dan wel mooi geweest, ik hoef dan
niet zo nodig weer aan alle kanten opgelapt te worden, maar dat moet ieder voor zich weten
natuurlijk...
pi_144954820
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:26 schreef FANN het volgende:

[..]

ze zijn heel dicht bij een remedie voor zo'n beetje álles :+ maar meestal, niet altijd, ben je
al behoorlijk op leeftijd als je dement wordt, je hebt dan meestal ook nog allerlei andere
gezondheid problemen, dus voor mezelf vind ik het dan wel mooi geweest, ik hoef dan
niet zo nodig weer aan alle kanten opgelapt te worden, maar dat moet ieder voor zich weten
natuurlijk...
Dat snap ik ook wel, zou ik waarschijnlijk ook hebben, meestal is het voor de nabestaanden ook het moeilijkste om iemand los te laten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')