Precies, mijn vader is ondertussen zo dement als en deur, maar de jaren ervoor waren vreselijkquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:10 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Zeker in de eerste stadia weten mensen het wel dat ze dement aan het worden zijn. Mensen kiezen er soms dan ook voor, zo lang ze nog bij machten zijn, om een euthanasieverklaring te tekenen, al werkt in Nederland niet iedere arts daaraan mee.
Maar mensen met dementie zijn zeker niet gelukkig. Omdat ze dingen vergeten kan de wereld ook heel bedreigend worden.
Het is een verschrikkelijke ziekte. Het zo vernederd, zo mensonterend. Ik heb ook een geval meegemaakt dat een dement iemand zeer vrolijk door het leven ging en met iedereen en alles meezong en alles met een grote lach at wat hij voor zich kreeg. Dan denk ik: laat die man maar gewoon leven. Ook al weet hij van achteren niet dat hij van voren leeft. Was echt zo'n man met een gulle lach met rode wangetjes. Was plotseling van een strenge man veranderd in een lieve, zeer goedlachse man. Ach, het kan verkeren.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:54 schreef FANN het volgende:
[..]
Precies, mijn vader is ondertussen zo dement als en deur, maar de jaren ervoor waren vreselijk
voor hem, hij riep ook minstens 3x per dag dat hij dood wilde en hij was heel erg angstig,
kon zijn eigen kamer niet meer vinden en dat soort dingen, nu is hij rustiger, maar best nog
wel vaak angst, of hij is verward, is beslist een héle nare ziekte...
Nee helaas is het niet altijd zo...quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:57 schreef Grietje-tit het volgende:
[..]
Het is een verschrikkelijke ziekte. Het zo vernederd, zo mensonterend. Ik heb ook een geval meegemaakt dat een dement iemand zeer vrolijk door het leven ging en met iedereen en alles meezong en alles met een grote lach at wat hij voor zich kreeg. Dan denk ik: laat die man maar gewoon leven. Ook al weet hij van achteren niet dat hij van voren leeft. Was echt zo'n man met een gulle lach met rode wangetjes. Was plotseling van een strenge man veranderd in een lieve, zeer goedlachse man. Ach, het kan verkeren.
Maar helaas is dat niet altijd zo....
Nee, helaas niet. Het is ook vreselijk voor de mensen om zo'n iemand heen. Wat moet je doen, hoe ga je er mee om. Het is slopend en je probeert het zo goed mogelijk te doen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:58 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee helaas is het niet altijd zo...
Bij TS zal het meer een eer moeten zijn, omdat iedereen het wilquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
En een spuitje geven is niet barbaars
kutTS
Ik zou zelf liever een spuitje krijgen voordat het zover is dat ik mijn broek volpoepquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
kutTS
Wat ik erg tegen heb op de huidige wetgeving is dat je lijdende mensen dwingt hun gevoel te toetsen aan de hand van een stel regels over ethiek die opgesteld zijn door mensen die er niet bij betrokken zijn. Bovendien zijn die regels opgesteld als wetgeving; gemiddeld voor alle mensen. Wat het probleem hiermee is in mijn ogen, is dat mensen twee keer een beslissing moeten nemen die haast onmenselijk is: 1) het doden van een mens, 2) vragen of het mag met kans op afwijzing.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:32 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Zelfbeschikking vind ik persoonlijk een van de belangrijkste waarden, maar zelfbeschikking werkt natuurlijk 2 kanten op. Ik ben een groot voorstander van het recht op euthanasie - uiteraard goed over nagedacht en niet in een vlaag - maar anderzijds werkt zelfbeschikking natuurlijk ook zo dat je de wens moet respecteren van mensen die de ander het leven niet kunnen/willen ontnemen.
lekker uit je dak gaanquote:
Ik ben vóór!quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:04 schreef voederbietel het volgende:
of geef bij wijzen van spreken bij iedere geboorte een pil van Drion mee als geboortegeschenk: 'Welkom in de wereld, hierbij een ticket terug'.
Ja de fluoride in het drinkwater en de GMOs (Monsanto = joods bedrijf) in het voedsel zekerquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:56 schreef haan33 het volgende:
Niet weten dat dementie een zionistisch complot is
doe maar zoquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:09 schreef NickGrouwen het volgende:
[..]
Ja de fluoride in het drinkwater en de GMOs (Monsanto = joods bedrijf) in het voedsel zeker
Uh nee dat is het inderdaad niet.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
kutTS
Nee hoor ik ben deels joods dus blijkbaar maak ik deel uit van het complotquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:11 schreef haan33 het volgende:
[..]
doe maar zojij hoort bij de gehersenspoelde menigte, jij dwaas
Mijn moeder is er niet meer, maar daar heb je wel een punt....quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:10 schreef snakelady het volgende:
Dementie wordt veel onderzocht door doktoren, om er een remedie tegen te vinden.
Stel voor je vrouw, waar je al 50 jaar mee samen bent krijgt dementie, je laat haar inslapen en 3 jaar later vinden ze een middel wat haar hersencellen regenereert en ze zou weer de oude zijn, toch best lullig dan.
Ik denk dat dat veel mensen ook tegen houdt, de hoop dat er een remedie gevonden gaat worden.
zionisme =/= jodendomquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:14 schreef NickGrouwen het volgende:
[..]
Nee hoor ik ben deels joods dus blijkbaar maak ik deel uit van het complot
Daar ben ik het ook mee eens, ik ben ook niet tegen euthanasie, mijn oma heeft er voor gekozen en ze is mooi en waardig gegaan.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:14 schreef FANN het volgende:
[..]
Mijn moeder is er niet meer, maar daar heb je wel een punt....
Toch zou ik wel graag ZELF willen beslissen of ik op zo'n manier verder zou willen leven.
en dat willen we toch het liefst allemaal?quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:17 schreef snakelady het volgende:
mijn oma heeft er voor gekozen en ze is mooi en waardig gegaan.
Inderdaad, maar zou ik weten dat ik 4 jaar in die situatie zou zitten en daarna een medicijn krijg wat me beter zou maken dan zou ik daar voor gaan.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:20 schreef FANN het volgende:
[..]
en dat willen we toch het liefst allemaal?
ik wel in elk geval... en de mensen waarvan je houdt zou je dat dan ook moeten gunnen toch?
ze zijn heel dicht bij een remedie voor zo'n beetje állesquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, maar zou ik weten dat ik 4 jaar in die situatie zou zitten en daarna een medicijn krijg wat me beter zou maken dan zou ik daar voor gaan.
Dat is het probleem, ze zijn heel dicht bij een remedie maar hoe lang het nog gaat duren eer het er echt is weten we niet.
Dat snap ik ook wel, zou ik waarschijnlijk ook hebben, meestal is het voor de nabestaanden ook het moeilijkste om iemand los te laten.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:26 schreef FANN het volgende:
[..]
ze zijn heel dicht bij een remedie voor zo'n beetje állesmaar meestal, niet altijd, ben je
al behoorlijk op leeftijd als je dement wordt, je hebt dan meestal ook nog allerlei andere
gezondheid problemen, dus voor mezelf vind ik het dan wel mooi geweest, ik hoef dan
niet zo nodig weer aan alle kanten opgelapt te worden, maar dat moet ieder voor zich weten
natuurlijk...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |