ja dan geef ik het op, jij wint.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:19 schreef beeer het volgende:
[..]
Een koeientiet is nou niet echt een afknapper. Ik zou roomboter nog uit de pik van Jezus zuigen als margarine het alternatief was.
Ik mocht daar nooit wat van zeggen en moest het gewoon opeten, want ouders van andere kinderen konden misschien wel geen boter betalen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:30 schreef motorbloempje het volgende:
Ik dacht ook altijd dat ik 'boter' vies vond vroeger. Ik at 't wel als 't op m'n broodjes voor bijvoorbeeld dagjes uit ofzo gesmeerd werd, maar lekker was anders.
Maar dat was dus margarine
Het probleem is de geharde vetten in margarine, die zijn zeer ongezond, na roken zon beetje het ongezondste wat er isquote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:24 schreef pokkerdepok het volgende:
beetje onzin verhaal vind ik. dus dan halen ze van alles uit margarine, so what. zit er ook niks schadelijks meer in, lijkt me. eerst verteld hij hoe alle voedingsstoffen eruit worden gehaald, en dan is daarna verhitten ongezond omdat plantaardige olie daar niet tegen kan. zucht. wel dus, als je alles er eerst uit haalt..
Heerlijk inderdaadquote:
We krijgen te veel linolzuur (omega 6) binnen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:54 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Voedingscentrum:
[Linolzuur]
Nu weet ik het niet meer hoor
Lekker EN gezond.quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:45 schreef RobinOok het volgende:
Net zoals chocolade eten voor je gezondheid flauwekul is.
Wordt het tegenwoordig anders gemaakt dan?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:09 schreef kovenant het volgende:
[..]
ik weet niet hoe vaak jij margarine eet uit 1987 maar ik niet zoveel meer.
Er zit iets minder gehard vet inquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:12 schreef budvar het volgende:
[..]
Wordt het tegenwoordig anders gemaakt dan?
Het probleem is dat die geharde vetten in ontzettend veel producten zitten die in de supermarkt staan. Margarine laten staan om die reden is dweilen met de kraan open.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het probleem is de geharde vetten in margarine, die zijn zeer ongezond, na roken zon beetje het ongezondste wat er is
Nou als dat alles is.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zit iets minder gehard vet in
Klopt. Die producten laat ik ook staan, maar hier ging het om margarine.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:19 schreef Bramito het volgende:
[..]
Het probleem is dat die geharde vetten in ontzettend veel producten zitten die in de supermarkt staan. Margarine laten staan om die reden is dweilen met de kraan open.
Je moet toch ergens beginnen? Dat ze ook in andere producten zitten kan ook betekenen dat mensen daar wat kritischer naar mogen kijken. Een beetje een drogreden om dan maar margarine te blijven eten...quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:19 schreef Bramito het volgende:
[..]
Het probleem is dat die geharde vetten in ontzettend veel producten zitten die in de supermarkt staan. Margarine laten staan om die reden is dweilen met de kraan open.
Het gehalte transvet in levensmiddelen is redelijk fors aangepakt hoor. Ook in dingen als koekjes, cake etc zit het minder dan 20 jaar geleden.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:19 schreef Bramito het volgende:
[..]
Daarom , roomboterbladerdeegquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:27 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Het gehalte transvet in levensmiddelen is redelijk fors aangepakt hoor. Ook in dingen als koekjes, cake etc zit het minder dan 20 jaar geleden.
Bladerdeeg bevat nog veel transvet begreep ik.
Ik had niet anders van je verwachtquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt. Die producten laat ik ook staan, maar hier ging het om margarine.
Ik zeg ook nergens dat je margarine moet blijven eten. Als je bang bent voor een ingredient, elimineer het dan helemaal. Als je stopt met margarine maar doorgaat met koekjes, chocolade producten, pindakaas, poedersoepjes en nog meer van die meuk, dan maakt het echt geen ruk uit. Verder moet iedereen het zelf weten maar ik word een beetje gek van dat margarine gebash.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:26 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Je moet toch ergens beginnen? Dat ze ook in andere producten zitten kan ook betekenen dat mensen daar wat kritischer naar mogen kijken. Een beetje een drogreden om dan maar margarine te blijven eten...
Ik ben dan ook geen transvetfoob. Het zit vooral in producten die ik normaal niet koop, dus ik maak me er verder geen zorgen over.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:27 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Het gehalte transvet in levensmiddelen is redelijk fors aangepakt hoor. Ook in dingen als koekjes, cake etc zit het minder dan 20 jaar geleden.
Bladerdeeg bevat nog veel transvet begreep ik.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:38 schreef Bramito het volgende:
Als je bang bent voor een ingredient, elimineer het dan helemaal. Als je stopt met margarine maar doorgaat met koekjes, chocolade producten, pindakaas, poedersoepjes en nog meer van die meuk, dan maakt het echt geen ruk uit.
Sterker nog, ik vraag me af ik ze niet koop omdat ze naar margarine e.d. smaken.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:40 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen transvetfoob. Het zit vooral in producten die ik normaal niet koop, dus ik maak me er verder geen zorgen over.
Touché!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sterker nog, ik vraag me af ik ze niet koop omdat ze naar margarine e.d. smaken.
Wat betreft het margarinegebash, dat lijkt me wel op zijn plaats als je jaren op het hart gedrukt kreeg dat het zoveel gezonder zou zijn dan boter.
En dat zelfde geldt voor frituurvet en bakvet, plantaardige zou beter en gezonder zijn maar dat is het natuurlijk niet. Zullen wel veel mensen verbaasd zijn als de gemiddelde levensverwachting over 20 jaar met 20-30 jaar gedaald is.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sterker nog, ik vraag me af ik ze niet koop omdat ze naar margarine e.d. smaken.
Wat betreft het margarinegebash, dat lijkt me wel op zijn plaats als je jaren op het hart gedrukt kreeg dat het zoveel gezonder zou zijn dan boter.
als je daar een plas rattegif neerlegt, springen ze er ook bovenop..quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:46 schreef budvar het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs mieren weten wat wel en niet goed is.
Nee hoor, je ziet toch dat ze de margarine niet aanraken?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:41 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als je daar een plas rattegif neerlegt, springen ze er ook bovenop..
lolquote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:45 schreef budvar het volgende:
[..]
Nee hoor, je ziet toch dat ze de margarine niet aanraken?
Sorry, braakmiddel?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:13 schreef golfer het volgende:
In dat kader raad ik vanavond de Keuringsdienst van Waarde aan over de smeermengsels die in flessen verpakt als braadmiddel verkocht worden.
Ja, bak- en braakmiddel.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |