abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144980205
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 13:45 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat heb ik al gedaan en t lost echt niks op hoor. Hij gaat nu wandelen omdat de da hem heeft ge ent en zei dat ik echt met hem naar buiten moet. Onderweg kun je nog zo goed opletten, hij pikt van alles op. Net een stofzuiger. Ik slaag er niet altijd in om het weer uit zijn bek te plukken.
En een muilkorfje?
  zondag 28 september 2014 @ 13:59:15 #77
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_144980476
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 13:47 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Gewoon even voor mijn beeldvorming.
Zou je hem dan terugnemen als hij beter is?
Want dan zou je deze mogelijkheid morgen kunnen bespreken met je DA.
Dat duurt te lang. Hij zou minstens 1 maand lang geen diarree meer mogen hebben en dan nog zou ik wrs de eerste weken in angst zitten. Joop is nu al 3 maanden en een al te oude pup wil ik liever niet. Zeker niet bij dit ras, dat voed ik liever zelf op. Ik zit ook met de andere hond die wellicht moeilijk gaat doen als Joop weer terug komt. Ik ben juist bezig - en met succes dank zij tips van de da - om de problemen tussen hun op te lossen. Het gaat nu goed.
Had de fokker meteen toen ze vertelde dat Joop giardia bij haar had opgelopen voor gesteld om hem te halen en pas weer terug te brengen als hij beter was, dan had ik dat toen wel gedaan.
Ik heb de dagen daarna toen hij bloed en slijm ging poepen wel overwogen om te vragen of ik hem terug kon brengen. Heb nu spijt dat ik dit niet gedaan heb.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 28 september 2014 @ 14:00:57 #78
78780 deedeetee
pi_144980515
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 13:47 schreef Ebinas het volgende:

[..]

En een muilkorfje?
Een snuit is idd een mogelijkheid, alleen wandelt hij heel slecht en af en toe een brokje helpt. Zitten voor oversteken gaat nu al heel goed. En dat wordt lastig met een snuit. Ik weet wel niet of zo'n ding wel goed blijft zitten op een bullekoppie.
pi_144981146
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 13:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat duurt te lang. Hij zou minstens 1 maand lang geen diarree meer mogen hebben en dan nog zou ik wrs de eerste weken in angst zitten. Joop is nu al 3 maanden en een al te oude pup wil ik liever niet. Zeker niet bij dit ras, dat voed ik liever zelf op. Ik zit ook met de andere hond die wellicht moeilijk gaat doen als Joop weer terug komt. Ik ben juist bezig - en met succes dank zij tips van de da - om de problemen tussen hun op te lossen. Het gaat nu goed.
Had de fokker meteen toen ze vertelde dat Joop giardia bij haar had opgelopen voor gesteld om hem te halen en pas weer terug te brengen als hij beter was, dan had ik dat toen wel gedaan.
Ik heb de dagen daarna toen hij bloed en slijm ging poepen wel overwogen om te vragen of ik hem terug kon brengen. Heb nu spijt dat ik dit niet gedaan heb.
Dus voor je gevoel zit je min of meer klem. Of definitief terug (als de fokker dat doet), of doorworstelen en blijven hopen.

Het zijn maar ideeën, wellicht allang zelf aan gedacht. Of totaal niet uitvoerbaar ;) :
Je kan ook bij de fokker alleen informeren of ze hem terug zouden nemen.
Het antwoord zou je wellicht al wat rust in je hoofd kunnen geven.
(moet het wel van hun uit een fatsoenlijk gesprek worden natuurlijk, dus ik zou voor mezelf vooraf duidelijk mijn bespreekpunten en grenzen bedenken.)

En mochten ze hem eventueel terug willen nemen, dan kan je voor jezelf een datum stellen.
Als er op dat moment nog geen verbetering is, dan..... (voors en tegens).
Op dat moment kan je dan beslissen wat je dan gaat doen, of dat je een nieuwe datum stelt.

Misschien dat het wat bij kan dragen aan een beetje grip op de situatie krijgen.
  zondag 28 september 2014 @ 14:54:39 #80
78780 deedeetee
pi_144981805
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 14:28 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Dus voor je gevoel zit je min of meer klem. Of definitief terug (als de fokker dat doet), of doorworstelen en blijven hopen.

Het zijn maar ideeën, wellicht allang zelf aan gedacht. Of totaal niet uitvoerbaar ;) :
Je kan ook bij de fokker alleen informeren of ze hem terug zouden nemen.
Het antwoord zou je wellicht al wat rust in je hoofd kunnen geven.
(moet het wel van hun uit een fatsoenlijk gesprek worden natuurlijk, dus ik zou voor mezelf vooraf duidelijk mijn bespreekpunten en grenzen bedenken.)

En mochten ze hem eventueel terug willen nemen, dan kan je voor jezelf een datum stellen.
Als er op dat moment nog geen verbetering is, dan..... (voors en tegens).
Op dat moment kan je dan beslissen wat je dan gaat doen, of dat je een nieuwe datum stelt.

Misschien dat het wat bij kan dragen aan een beetje grip op de situatie krijgen.
De voorzitter van de bt rasvereniging opperde een week geleden al de mogelijkheid dat Joop wellicht altijd ziekelijk kan blijven. En als ik dat gevoel had dat het idd zo was dat dan mss beter was om hem aan de fokker terug te geven en mijn geld terug te vragen. Dus ik denk dat dit wel een redelijke kans van slagen heeft.Alleen heeft Joop zo'n leuk karakter en je kunt het bij de BT ook anders treffen dat ik het gewoon uit koppigheid niet op wil geven. Ik wilde zo graag een bulletje en dit is mijn enige kans.
Daarnet bagger( brijig) gepoept en geen waterpoep meer.
pi_144983183
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 14:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De voorzitter van de bt rasvereniging opperde een week geleden al de mogelijkheid dat Joop wellicht altijd ziekelijk kan blijven. En als ik dat gevoel had dat het idd zo was dat dan mss beter was om hem aan de fokker terug te geven en mijn geld terug te vragen. Dus ik denk dat dit wel een redelijke kans van slagen heeft.Alleen heeft Joop zo'n leuk karakter en je kunt het bij de BT ook anders treffen dat ik het gewoon uit koppigheid niet op wil geven. Ik wilde zo graag een bulletje en dit is mijn enige kans.
Daarnet bagger( brijig) gepoept en geen waterpoep meer.
Hmmm, zoals ik het lees krijg ik het idee, dat je niet overhaast moet besluiten. Toch?
Je koppigheid is nog niet helemaal gebroken. Toch?

Ik heb geen verstand van honden, laat staan van Gardia. of dergelijke besmettelijke dingen.
Maar kan je hem s' nachts geen luier omdoen (al dan niet in een rompertje oid tegen kapot trekken).
Dan zit niet de hele boel onder. 's Ochtends alleen Joop wassen/ontsmetten.
Zal wel een typische onwetende (qua hond/pupmens) opmerking zijn :@ .
  zondag 28 september 2014 @ 16:39:07 #82
78780 deedeetee
pi_144985368
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 15:39 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Hmmm, zoals ik het lees krijg ik het idee, dat je niet overhaast moet besluiten. Toch?
Je koppigheid is nog niet helemaal gebroken. Toch?

Ik heb geen verstand van honden, laat staan van Gardia. of dergelijke besmettelijke dingen.
Maar kan je hem s' nachts geen luier omdoen (al dan niet in een rompertje oid tegen kapot trekken).
Dan zit niet de hele boel onder. 's Ochtends alleen Joop wassen/ontsmetten.
Zal wel een typische onwetende (qua hond/pupmens) opmerking zijn :@ .
Een rompertje en luier gaat t niet worden dan zit het arme beest helemaal onder de shit.
Hij slaapt in een bench van 1.m bij 0.80 cm en zou dus prima aan de ene kant kunnen poepen en aan de andere kant kunnen liggen. Soms doet hij dit ook wel. Maar vaker loopt hij gewoon door de viezigheid heen. Het is helaas een lomperik.
Wat mij dwars zit is dat mij meteen toen ik er achter kwam wat giardia kan aanrichten in viel dat dit nooit over zou gaan. Dan is het doodeng als dit idd lijkt te gaan gebeuren. :@
Het helpt ook niet dat geen enkele arts me enige zekerheid kan geven over de afloop.
Ik leef al 5 weken bijna elke dag als na het opstaan volgt :
's ochtends opstaan en tuindeur alvast openzetten.
bij Joop kijken en bekijken hoe ik hem het beste uit de bench kan pakken zonder onder de smurrie te komen. ( tenzij hij eens niet door de poep heeft gelopen/gezeten. )
spoelbak gedeeltelijk vol warm water laten lopen en handddoek en waslapje klaarleggen
Joop van buiten pakken( hij weegt inmiddels bijna 10 kg) en met pootjes in spoelbak zetten. Joop helemaal schoon zien te krijgen zonder dat hij te nat wordt om nog naar buiten te kunnen. Afdrogen en op de grond zetten.
spoelbak en aanrecht ontsmetten met dettol
Joop eten
Joop buiten om nog s te poepen/plassen. ( als hij niet te nat is geworden anders alles binnen laten doen )
Joop spelen na ongv. 1 uurtje gaat hij slapen
emmer water met dettol maken en de Bench soppen ( zitten nogal wat richeltjes in )
de hele benedenverdieping dweilen met dettol
Wasmachine laten draaien met bevuilde lakens/fleecedeken uit de bench ( hij scheurt al weken de kranten aan repen dus die optie heb ik niet meer )
en dan maar heel hard hopen dat de diarree meevalt die dag :')

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 28-09-2014 16:56:42 ]
pi_144987235
Meis toch -O-
Ik snap volkomen en geheel dat je er helemaal doorheen zit maar echt, wat moet Joop zonder jou? En jullie hart zit toch bij hem en andersom?
Ik krijg al jaren van iedereen te horen dat ik het allerbeste baasje ben wat Lot zich had kunnen wensen: veel geduld (en we hébben wat geduld en liefde moeten hebben in beginsel :X ), alles uitzoeken tot op het bot en álles doen dan wel laten voor dat kleine ding, mijn da droeg man en mij op handen qua zorg voor haar.
Maar jij lieve schat bent zowat een nóg beter baasje voor Joop dus hoewel het megazwaar is geloof ik niet dat je dat kunt, Joop weer wegdoen, het is ondanks alles toch Joop..
Ik bagatelliseer je zorgen bepaald niet, echt niet maar hoewel ik je niet ken denk ik wel dat jij dat jezelf nooit zou vergeven. Joop had het niet beter kunnen treffen. Daar tegenover staat weer dat ik je volkomen snap, het is niet leuk zo voor jullie gezin maar Joop verdient het toch dat jullie samen vol proberen te houden.
Moeilijk maar meis, ik denk dat jullie het aankunnen maar ik begrijp zonder aarzelen dat het een enorme aanslag is op jullie, die intense zorg waar geen eind aan lijkt te komen.
Veel sterkte en veel wijsheid, ik had het jullie allemaal en Joop zo graag anders gegund.
:*
Waar het stinkt is het warm.
  zondag 28 september 2014 @ 17:28:21 #84
78780 deedeetee
pi_144987348
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 17:25 schreef knoblaucha6 het volgende:
Meis toch -O-
Ik snap volkomen en geheel dat je er helemaal doorheen zit maar echt, wat moet Joop zonder jou?
Ik krijg al jaren van iedereen te horen dat ik het allerbeste baasje ben wat Lot zich had kunnen wensen: veel geduld (en we hébben wat geduld en liefde moeten hebben in beginsel :X ), alles uitzoeken tot op het bot en álles doen dan wel laten voor dat kleine ding, mijn da droeg man en mij op handen qua zorg voor haar. Maar jij lieve schat bent zowat een nóg beter baasje voor Joop dus hoewel het megazwaar is geloof ik niet dat je dat kunt, Joop weer wegdoen.
Ik bagatelliseer je zorgen bepaald niet, echt niet maar hoewel ik je niet ken denk ik wel dat jij dat jezelf nooit vergeeft. Joop had het niet beter kunnen treffen. Daar tegenover staat weer dat ik je volkomen snap, het is niet leuk zo voor jullie gezin maar Joop verdient het toch dat jullie samen vol proberen te ouden.
Moeilijk maar meis, ik denk dat jullie het aankunnen.
Veel sterkte en veel wijsheid, ik had het jullie allemaal zo graag anders gegund.
Ik zie het anders, ik vind mezelf maar dom dat ik Joop niet heb laten ophalen door de fokker toen zij dat zelf voorstelde om te doen. Dan was hij nu mss allang beter geweest en had het hem weken van narigheid bespaart. :@
pi_144987606
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 17:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik zie het anders, ik vind mezelf maar dom dat ik Joop niet heb laten ophalen door de fokker toen zij dat zelf voorstelde om te doen. Dan was hij nu mss allang beter geweest en had het hem weken van narigheid bespaart. :@
Waarmee jij impliceert ook maar iets verkeerd gedaan te hebben? Nee, dat heb jij niet, absoluut niet.
Misschien was het juist nog meer fout gegaan als de fokker hem weer teruggenomen had want die lijkt mij nou bepaald niet het juiste adres voor een hond met zoveel problemen.
Jij hebt niets verkeerd gedaan, no way.
Je zit er terecht grondig doorheen.
Je schreef vorige week dat je man pisnijdig was, speelt dat ook een rol of wil jij zelf wel graag doorzetten? Dat is het lastige, als de één tegengas geeft is het moeilijker een beslissing te nemen.
Volg je hart en je verstand en doe wat jij denkt dat goed is, niemand kan en zal daar een oordeel over vellen en ook al doen sommigen dat wel, het is jullie leven en jouw incasseringsvermogen wat altijd een plafonnetje heeft. Jou valt niks te verwijten, nog geen zandkorreltje.
Ik denk aan je :*
  zondag 28 september 2014 @ 17:46:17 #86
78780 deedeetee
pi_144988076
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 17:34 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Waarmee jij impliceert ook maar iets verkeerd gedaan te hebben? Nee, dat heb jij niet, absoluut niet.
Misschien was het juist nog meer fout gegaan als de fokker hem weer teruggenomen had want die lijkt mij nou bepaald niet het juiste adres voor een hond met zoveel problemen.
Jij hebt niets verkeerd gedaan, no way.
Je zit er terecht grondig doorheen.
Je schreef vorige week dat je man pisnijdig was, speelt dat ook een rol of wil jij zelf wel graag doorzetten? Dat is het lastige, als de één tegengas geeft is het moeilijker een beslissing te nemen.
Volg je hart en je verstand en doe wat jij denkt dat goed is, niemand kan en zal daar een oordeel over vellen en ook al doen sommigen dat wel, het is jullie leven en jouw incasseringsvermogen wat altijd een plafonnetje heeft. Jou valt niks te verwijten, nog geen zandkorreltje.
Ik denk aan je :*
Mijn man is het zat. Hij was deze donderdag thuis en had veel schik in Joop maar vertrok toch vrijdag weer naar de Uk toen ze het hem vroegen vanwege een spoedgeval. Hij had eigenlijk dit weekend ook thuis zullen zijn. Maar hij zag de bui al hangen - opnieuw diarree en alles wat daar bij komt kijken - en ging met plezier weer naar zijn werk. Hij zegt dat hij liever niet thuis is onder deze omstandigheden is dat niet echt leuk meer.
Ik kan het hem niet kwalijk nemen en elke via skype dag aanhoren hoe het met Joop gaat is ook niet echt fijn te noemen.
Vandaag de zaak besproken en hij zegt : je bent gek als je de hond niet teruggeeft. Dit hou je niet lang meer vol en het is nu toch wel overduidelijk dat dit niet goed komt. En 2 van mijn 3 kinderen denken er net zo over. Alleen de oudste zoon wil hem nog wel houden, dat is zoon die met Joop op stap zou gaan en cursussen en zo.... Die geeft de hoop niet op maar de twijfel is wel moordend ook voor hem. Als Joop niet echt beter wordt kan hij hem nooit meenemen immers.
pi_144988141
Je bent ook gewoon giga moe, van de zorgen en van het zorgen.
Het laatste jaar had Lotje steeds kleine dingetjes, de meesten onschuldig en later wat meer niet zo onschuldig dus zat ik de meeste nachten meer beneden met haar (man heeft zijn slaap hard nodig) dan wij drietjes boven sliepen. Het brak me vierkant op.
Het heeft me veel rusteloze, gebroken en vooral enorm veel slapeloze nachten bezorgd om ons Lotje, zeker het laatste half jaar haast geen normale nacht gehad en je wordt daar zo lichamelijk en geestelijk bloedverziekend moe van. Hoe graag dat je het ook doet, het breekt je op, niet enkel het slaapgebrek maar die 24/7 zorgen voor en je zorgen máken. Ik was kapot van vermoeidheid.

Ik zeg dit om aan te geven dat ik helemaal snap hoe jij erbij zit, echt. Nu na een paar weken, al is het een heel andere situatie uiteraard slaap ik sinds een paar nachten weer en begint het lege energiepotje ondanks het verdriet weer een klein beetje aangevuld te worden. Maar man, afgepeigerd was ik wat zijn tol ook eiste voor mezelf (don't ask :{ )

Kortom, je zit er compleet doorheen meid, logisch als wat. Hoewel de situatie anders is herken ik je reactie geheel en denk dat je zo niet door kunt dweilen, zeker omdat je een gezin hebt.. Denk vooral om jezelf en je gezin.
Dikke :*

[ Bericht 8% gewijzigd door knoblaucha6 op 28-09-2014 18:10:24 ]
pi_144989221
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 17:46 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Mijn man is het zat. Hij was deze donderdag thuis en had veel schik in Joop maar vertrok toch vrijdag weer naar de Uk toen ze het hem vroegen vanwege een spoedgeval. Hij had eigenlijk dit weekend ook thuis zullen zijn. Maar hij zag de bui al hangen - opnieuw diarree en alles wat daar bij komt kijken - en ging met plezier weer naar zijn werk. Hij zegt dat hij liever niet thuis is onder deze omstandigheden is dat niet echt leuk meer.
Ik kan het hem niet kwalijk nemen en elke via skype dag aanhoren hoe het met Joop gaat is ook niet echt fijn te noemen.
Vandaag de zaak besproken en hij zegt : je bent gek als je de hond niet teruggeeft. Dit hou je niet lang meer vol en het is nu toch wel overduidelijk dat dit niet goed komt. En 2 van mijn 3 kinderen denken er net zo over. Alleen de oudste zoon wil hem nog wel houden, dat is zoon die met Joop op stap zou gaan en cursussen en zo.... Die geeft de hoop niet op maar de twijfel is wel moordend ook voor hem. Als Joop niet echt beter wordt kan hij hem nooit meenemen immers.
Ik begrijp dat hierin niemand (bij jullie thuis) hier iets kan doen. Ieder zijn mening en iedereen gaat hier weer anders mee om. Maar ik krijg de indruk dat jij in de mangel zit met je gevoel en dat moet je dan wel de tijd kunnen geven. Zeker nu je zo moe bent, is het alleen maar meer verwarrend.

Bespreek de situatie morgen ook met de DA. Leg anders alvast aan de assistente uit waar je mee zit, zodat zij hem/haar alvast vooraf info kan geven.

Uiteindelijk is het aan jou en je gezin. En dat is helemaal goed.
Maar je bent zo moe en het zo begrijpelijk zat, dat ik hoop dat je achteraf geen spijt krijg.
En dan bedoel ik niet dat ik het anders zou doen, of dat jij je schuldig zou moeten voelen, of wat dan ook. Maar het gaat puur om het feit, dat als je zo moe bent, je het op een gegeven moment niets meer kan schelen.
  zondag 28 september 2014 @ 18:27:53 #89
78780 deedeetee
pi_144989779
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 18:14 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Ik begrijp dat hierin niemand (bij jullie thuis) hier iets kan doen. Ieder zijn mening en iedereen gaat hier weer anders mee om. Maar ik krijg de indruk dat jij in de mangel zit met je gevoel en dat moet je dan wel de tijd kunnen geven. Zeker nu je zo moe bent, is het alleen maar meer verwarrend.

Bespreek de situatie morgen ook met de DA. Leg anders alvast aan de assistente uit waar je mee zit, zodat zij hem/haar alvast vooraf info kan geven.

Uiteindelijk is het aan jou en je gezin. En dat is helemaal goed.
Maar je bent zo moe en het zo begrijpelijk zat, dat ik hoop dat je achteraf geen spijt krijg.
En dan bedoel ik niet dat ik het anders zou doen, of dat jij je schuldig zou moeten voelen, of wat dan ook. Maar het gaat puur om het feit, dat als je zo moe bent, je het op een gegeven moment niets meer kan schelen.
Ik ben zo bang dat is ik er nu geen eind aan maak het maar door en door gaat en dat ik dan pas echt reden krijg om spijt te hebben.
En ik schaam me ook erg omdat ik mezelf maar een slappeling vind :@
Maar idd ik ben gewoon te moe om nog helder te kunnen denken.
pi_144990647
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 18:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik ben zo bang dat is ik er nu geen eind aan maak het maar door en door gaat en dat ik dan pas echt reden krijg om spijt te hebben.
Je bent bepaald geen slappeling en hoeft je al helemaal niet te schamen!!! Haal dat ajb uit je bolletje.
En ja, je bent doodmoe, zo logisch als wat na alles.

Paar nare vragen: Wil de fokker Joop nog terugnemen?
ongeacht je man en 2 van je drie kinders: wil jij het ook?
Indien de fokker Joop niet terug wil nemen, welke opties zijn er?

Maar je man en 2 van je drie kinderen zijn het een soort van beu. Rest jou en je oudste die het ook niet echt ziet zitten dus blijf jij over. Wat wil jij zelf het liefste, heel sec gevraagd?
En schaam je niet, het welzijn van Joop en van jullie als gezin in in het geding maar dat niet onlosmakelijk van elkaar hoor.

[ Bericht 10% gewijzigd door knoblaucha6 op 28-09-2014 18:58:39 ]
pi_144991241
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 18:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Een slappeling? Dat zou ik maar heel snel uit je hoofd zetten.
Degene die dit met gemak doorstaat, moet nog geboren worden denk ik.

Volgens mij kan je je angst ook wel laten varen. Want je bent al door en door aan, je doet alles voor hem.. De enige manier dat je geen spijt krijg is (denk ik) als alles ineens goed gaat. Maar die garantie krijg je helemaal niet. (al hoop ik hier zo enorm op voor je)

Omdat je zo uitgeput bent, denk ik echt dat je een aantal zaken praktisch moet insteken, om meer rust in je hoofd te krijgen, zoals bijvoorbeeld:

- Informeer bij de fokker (als er overleg mogelijk is) of hij terug kan. Zonder dit ook gelijk te doen.
Maar dan weet je alvast hoe hij/zij daar op dit moment in staat. Het kan rust brengen in je hoofd.

- Bespreek de situatie met de DA. Hoe je gezin erin staat, hoe moe je wel niet bent en dat je overweegt (afstand te doen van Joop).
Hij/zij kan wellicht met jou de stappen beter doorlopen en overzien.

- Misschien kunnen jullie in het gezin samen een afspraak maken over eventuele "deadlines". Als dit en dit dan niet verbetert/veranderd is dan.....besluiten we dat te doen.
pi_144991557
Ebinas, we zijn het ook met elkaar eens hè O+
Deedetee is helemaal nergens fout maar, aan haar de moeilijke keuze en in deze zonder enig schuldgevoel want dat is echt niet aan de orde, hoe lastig ook.
  zondag 28 september 2014 @ 19:49:45 #93
78780 deedeetee
pi_144993307
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 19:05 schreef Ebinas het volgende:

[..]

- Informeer bij de fokker (als er overleg mogelijk is) of hij terug kan. Zonder dit ook gelijk te doen.
Maar dan weet je alvast hoe hij/zij daar op dit moment in staat. Het kan rust brengen in je hoofd.

- Bespreek de situatie met de DA. Hoe je gezin erin staat, hoe moe je wel niet bent en dat je overweegt (afstand te doen van Joop).
Hij/zij kan wellicht met jou de stappen beter doorlopen en overzien.

- Misschien kunnen jullie in het gezin samen een afspraak maken over eventuele "deadlines". Als dit en dit dan niet verbetert/veranderd is dan.....besluiten we dat te doen.
^O^
Daar ga ik iets mee doen.
Overleg met de fokker lijkt me wel mogelijk zeker aangezien ik dat zelfde advies van de rasvereniging heb gekregen.
pi_144993386
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 19:12 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ebinas, we zijn het ook met elkaar eens hè O+
Deedetee is helemaal nergens fout maar, aan haar de moeilijke keuze en in deze zonder enig schuldgevoel want dat is echt niet aan de orde, hoe lastig ook.
Helemaal mee eens. Het voelt al een beetje machteloos zo aan de zijlijn. Laat staan als je er middenin zit. Maar schuldgevoel nee, maar het is goed dat ze het uitspreekt. Net zo als dat ze bang is spijt te krijgen. Die gevoelens kunnen heel hard knagen en dat bovenop al die zorgen.

Je krijgt helaas geen garanties.

En ze doet er alles, maar dan ook alles aan, om voor iedereen het beste te doen.
  zondag 28 september 2014 @ 20:03:13 #95
78780 deedeetee
pi_144993982
Of het door de probiotica komt weet ik niet maar de ergste diarree is over. Nu een zacht lint van poep. Normaal van kleur en tenminste alweer wat vorm en ik ben niet eens blij. Het was eenvoudiger beslissen wat te doen als hij een 1 stuk door heel erge diarree had.
Ik heb Joop de 2e dosis probiotica over zijn eten gedaan.
Hij mag 1x 4 of 2x 2 ml hebben.
pi_144994716
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 20:03 schreef deedeetee het volgende:
Of het door de probiotica komt weet ik niet maar de ergste diarree is over. Nu een zacht lint van poep. Normaal van kleur en tenminste alweer wat vorm en ik ben niet eens blij. Het was eenvoudiger beslissen wat te doen als hij een 1 stuk door heel erge diarree had.
Ik heb Joop de 2e dosis probiotica over zijn eten gedaan.
Hij mag 1x 4 of 2x 2 ml hebben.
Daarvoor ben je te moe en heb je teveel malen in je hoofd.
Daarom moet je nu (vanavond) ook maar niet beslissen. (denk ik)

Het is nu weer een beetje vaster, en voor nu is dat een klein beetje rust.

pi_144997995
Dat dus wat ik al zei en telkens nagezegd wordt.
Ik ga eruit.......
  zondag 28 september 2014 @ 21:56:53 #98
78780 deedeetee
pi_144999753
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 13:36 schreef Sorella het volgende:
deedeetee, wat erg allemaal voor jou, je man en je pup.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er zo moe van wordt.

Dus als dit nog jaren door gaat kan je ook jaren op het geld van de fokker wachten ? dat lijkt me toch niet de bedoeling, ik zou het uit gaan zoeken als ik jou was hoe dat nu precies zit.
Het gaat normaal wrs veel eerder over en dan is het handiger om alles ineens te betalen. In mijn geval zit ik nog steeds te wachten op rekeningen van het lab. Die van 30 aug. kwam gisteren binnen. :')
En aangezien Joop nog steeds niet beter is kan het nog wel ff gaan duren. En ik ben benieuwd wat de fokker zegt als ik ook nog de pup terug wil brengen en mijn geld terug wil hebben. Mijn man stelt voor om dat 50/50 te doen met de da rekeningen om de fokker wat tegemoet te komen.
Maar dat is wel lastig als er nog steeds rekeningen niet binnen zijn.
Eerlijk gezegd kan t geld meijzelf niet zo veel schelen, ik wil gewoon uit de ellende.
pi_145013110
Ik vraag het maar even hier. Onze kat wordt verdacht van Felp? Nu hebben wij 2 maanden geleden onze andere coon moeten laten inslapen. Dat begon ook met ontstekingen in zijn kaak en een paar weken later had hij een grote tumor in zijn buik. Ook Fire heeft nu ontstekingen in zijn kaak en een harde en bolle buik.

Is er iets te doen tegen Felp? Hie besmettelijk is het? We hebben nl nog een maine coon. Hebben ze veel pijn? Is het 100% zeker vast te stellen? en zo ja hoe stellen ze dit vast?

Ik word vandaag wel gebeld door de DA maar wil graag wat ervaringen van andere lezen.
pi_145013642
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vraag het maar even hier. Onze kat wordt verdacht van Felp? Nu hebben wij 2 maanden geleden onze andere coon moeten laten inslapen. Dat begon ook met ontstekingen in zijn kaak en een paar weken later had hij een grote tumor in zijn buik. Ook Fire heeft nu ontstekingen in zijn kaak en een harde en bolle buik.

Is er iets te doen tegen Felp? Hie besmettelijk is het? We hebben nl nog een maine coon. Hebben ze veel pijn? Is het 100% zeker vast te stellen? en zo ja hoe stellen ze dit vast?

Ik word vandaag wel gebeld door de DA maar wil graag wat ervaringen van andere lezen.
FeLV? Google zegt dat het inderdaad besmettelijk is en als de kat het eenmaal heeft kan je er weinig aan doen ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')