quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Ik ga even voor je een emailadres van het verkoopteam opzoeken! Zij moeten, denk ik, weten waar het verkocht wordt.
[..]
Maltbits zijn zeer smakelijk, dus Madammeke zal het wel lustenHet verschil is wat je zelf zegt, de bits zijn iets extra. En als het poezenkind al, zeg maar, in een goede showconditie is, dan moet je oppassen met extra calorieën. Verder bevat Laveta kat nog meer vitamines als Maltbits, bijv. vit. B12 en vit. E.
Dank je, ga ze direct mailenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:11 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Even nagevraagd, stuur even een email naar edit, dan zoekt het verkoopteam even voor je op, waar Laveta te koop is!
Supersnelle reactie gehad van Beapharquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Ebinas op 08-10-2014 17:32:27 ]
Deze poezels horen ook niet binnenhuisquote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:22 schreef knoblaucha6 het volgende:
Da's heulemaal geen poezel die je in huis wilt hebben als-ie groot wordt hoor![]()
Maar wel zo uebercute
Yep. Het kan vrij onschuldig is, maar kan ook een teken zijn van een huidprobleem. Dus ten eerste is het sowieso verstandig om te behandelen tegen eventuele vlooien. Verder zijn omega 3 vetzuren (visolie), en zink, selenium en biotine (Beaphar Laveta vitaminesquote:
Ze heeft het bij haar staart en ik voel korstjes. Ik ga vlooienmiddel kopen, dat doen we eigenlijk te weinig.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:23 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Yep. Het kan vrij onschuldig is, maar kan ook een teken zijn van een huidprobleem. Dus ten eerste is het sowieso verstandig om te behandelen tegen eventuele vlooien. Verder zijn omega 3 vetzuren (visolie), en zink, selenium en biotine (Beaphar Laveta vitamines) goed bij huidproblemen. Je kan ook anti-roosshampoo voor dieren proberen, maar de meeste katten zijn geen fan van het wassen.
Als de klachten niet beter worden en/of verergeren, moet je naar de dierenarts met de poezel.
Wij (ik bedoel dierenartsen/wetenschappersquote:Op woensdag 8 oktober 2014 16:57 schreef Holyme het volgende:
Ook een vraag over mijn kater. Hij heeft sinds kort acne op zijn kin (van die zwarte puntjes), in eerste instantie werd er aan een allergie gedacht, maar hij heeft er totaal geen jeuk aan. Hij heeft van de eerste dierenarts wel een injectie met (ik geloof dat dit het was) Moderin gehad, maar geen verschil in acne/gedrag daarna en ben dus weer terug geweest met 'm. Toen heeft ie een shampoo gekregen, die slaat goed aan, alleen helemaal verdwijnen doet het niet. Nu vraag ik me af, kan dit door verminderde weerstand komen?
L-Lysine, alweer zo'n voedingsmiddel (dus geen tovermiddel of geneesmiddel) kan idd het lichaam helpen bij het bestrijden van herpesvirus. Poezels kunnen helaas een drager van herpesvirus worden en dus af te toe weer gaan niezen/ last krijgen van oogontstekingen. L-lysine is zeker een proberen waard! Mag rustig in combinatie met bovengenoemde omega 3 vetzuren. L-lysine moet je alleen op nuchtere maag geven, want het werkt niet als je het samen met het voer geeft.quote:Dit vraag ik me af door het volgende: hij heeft als kitten niesziekte gehad, waarbij z'n oogjes er ook slecht aan toe waren, 1 oogje heeft ook verklevingen gehad. Dat gebied is daardoor beschadigd en dat oogje is altijd blijven tranen, en zo eens in de zoveel tijd, wordt het wat viezer. Niet volledig ontstoken, de oogleden zijn niet heel rood of dik, er komt geen pus uit, alleen traant het dan harder en zit er af en toe wat licht puskleurig slijm bij, wat ik schoonmaak. Na een dag, hoogstens 2, is het weer over, en het is dus nooit ernstig genoeg om naar de DA te gaan, zijn lijfje kan het zelf oplossen.
Maar afgelopen weken is dat oogje veel vaker aan het vervelen, zoals nu bijvoorbeeld. Het was net een paar dagen weer goed, en hop, net staat ie weer naast me met een viezer-dan-normaal oogje. Dus vandaar dat ik het idee heb dat zijn weerstand lager is, en me afvroeg of die zwarte puntjes op z'n kin daar ook door kunnen komen? En je hebt het wel 'ns over L-lysine, is dat iets wat hierbij zou kunnen helpen?
quote:Edit, en uiteraard ga ik wel naar de DA als z'n oogje blijft klooien of z'n kin niet beter wordt, maar als het aan de weerstand ligt en dat met iets simpels opgelost kan worden, dan geef ik daar de voorkeur aan over flinke medicatie![]()
Ja, dat is toch een typische plek voor een vlooienprobleem.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:31 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ze heeft het bij haar staart en ik voel korstjes. Ik ga vlooienmiddel kopen, dat doen we eigenlijk te weinig.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:04 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Supersnelle reactie gehad van Beaphar![]()
Heb het zelfs inmiddels besteld, dus hoop snel in huis ;-)
Wel jammer voor Madammeke, geen blijvende extraatjes in de vorm van snacks.
Dan maar andere afleiding
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijn! Toch online besteld dus?
Madammeke mag toch af en toe een Maltbitsje?Je moet het gewoon in een voerpuzzel verstoppen, dan moet Madammeke er voor werken. Het is trouwens bewezen dat het laten werken voor het voer is heel goed voor een kat! Dan gaat dopamine productie omhoog en hongergevoel daalt. Dus slim bij katten in "goede showconditie". Je kan ook zelf een puzzel maken. Pak een kartonnen doos met propjes papier erin en gooi wat Maltbits ertussen. De poezel heeft dubbel plezier: want a. lekkere bits, b. een kartonnen doos (wat wil een poezel nog meer
)
In de mail van Beaphar werd aangegeven dat Petsplace deze maand geen bezorgkosten heeft. En het was daar op voorraad. Dus, ik direct, klik, klik, klik en nu wachten op de deurbel.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Fijn! Toch online besteld dus?
Madammeke mag toch af en toe een Maltbitsje?Je moet het gewoon in een voerpuzzel verstoppen, dan moet Madammeke er voor werken. Het is trouwens bewezen dat het laten werken voor het voer is heel goed voor een kat! Dan gaat dopamine productie omhoog en hongergevoel daalt. Dus slim bij katten in "goede showconditie". Je kan ook zelf een puzzel maken. Pak een kartonnen doos met propjes papier erin en gooi wat Maltbits ertussen. De poezel heeft dubbel plezier: want a. lekkere bits, b. een kartonnen doos (wat wil een poezel nog meer
)
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:35 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Wij (ik bedoel dierenartsen/wetenschappers) weten nog niet zo veel over katten acne. Waarschijnlijk is het overmatige productie van talg en/of gebrek aan het schoonhouden van de kin (de kat poetst te weinig?). Meestal zien wij het bij jonge katten. En is nog een (niet echt wetenschappelijk onderbouwde) theorie dat het voeren uit plastic bakjes een trigger kan zijn. Dus dan is het beter om een glazen of een metalen of een keramiek bakje te gebruiken. Verder is het wassen van de kin met een speciale shampoo het belangrijkste. Meestal gaat het vanzelf over, maar soms duurt het een paar maanden, soms een jaar. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet over ging, maar in de literatuur zijn wel "moeilijke" gevallen beschreven.
Verder zijn Omega 3 vetzuren goed voor de huid. Ingewikkeld verhaal, maar zij worden omgezet in type 3 prostaglandines (mag je gelijk vergeten hoor), die "beheren" ontstekingsreacties en helpen het immuunsysteem een handje. Het is een voedingsmiddel, dus geen tovermiddel of geneesmiddel, maar er zijn dus positieve wetenschappelijke studies voor het gebruik van Omega 3 vetzuren bij huidproblemen.
[..]
L-Lysine, alweer zo'n voedingsmiddel (dus geen tovermiddel of geneesmiddel) kan idd het lichaam helpen bij het bestrijden van herpesvirus. Poezels kunnen helaas een drager van herpesvirus worden en dus af te toe weer gaan niezen/ last krijgen van oogontstekingen. L-lysine is zeker een proberen waard! Mag rustig in combinatie met bovengenoemde omega 3 vetzuren. L-lysine moet je alleen op nuchtere maag geven, want het werkt niet als je het samen met het voer geeft.
[..]Het zijn dus geen tovermiddelen, maar je kan dus rustig Omega 3 vetzuren (visolie) en L-lysine proberen.
Natvoer is goed ter voorkoming van nier en blaasproblemenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:49 schreef Ebinas het volgende:
Ze krijgt nog nauwelijks brokjes, vooral natvoer. Maar de brokjes die ze krijgt gaan hier nooit in een bakje. Er moet hier gewerkt en gepuzzeld worden .
Wat??quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:58 schreef Holyme het volgende:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Voer-/drinkbakjes zijn van keramiek en glas, maar heb wel een plastic drinkfontein,
Erg fijn om te lezen dat jullie zo goed voor de poezenbeesten zorgen!quote:de activity boards en het kattenluikje (en ja, hij gaat daar een beetje debiel doorheen, dus dan komt z'n kin in aanraking met het plastic ) zijn ook van plastic. Had al gekeken naar andere fonteinen, omdat ik dat plastic verhaal al had gelezen, dus dat is iets wat ik wel in m'n achterhoofd hou!
Wassen doet ie prima en hij is 4 jaar, nog behoorlijk jong dus. Fijn om te weten dat het niet gek is dat het langer duurt, ik ga gewoon verder met shampoo en Omega 3 gaat samen met L-Lysine op het boodschappenlijstje Mocht het dan over een tijdje niet verder verbeteren, dan kan ik verder kijken naar het plastic, of het toch zoiets is.
https://www.facebook.com/(...)3553/?type=1&theaterquote:Wij zijn erg blij met onze nieuwe Facebook pagina en om dat te vieren geven we van 9 tot 31 oktober dagelijks een gratis Beaphar product aan 1 van onze volgers! Let dus goed op of je de komende dagen je naam voorbij ziet komen!
Ik ken deze therapie niet...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:19 schreef Rubella het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Ik heb een probleem met 2 van mijn katten met een giardia infectie. Al van alles geprobeerd, diverse keren een Panacur kuurtje en een Metronidazol kuur van de dierenarts. Maar die krengen (de giardia dan natuurlijk) leven nog steeds. Nu las ik iets over een kuurtje met spijververteringsenzymen. Zou dat iets zijn? Het is in ieder geval minder belastend voor de katten.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:49 schreef Ebinas het volgende:
Fijne avond en eet smakelijk voor straks
Jullie ook een fijne avond! En alvast welterusten!quote:
Vanzelfsprekend ga ik nog eens met de dierenarts praten en overleggen, maar het is een rottige infectie dat is zeker.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:39 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik ken deze therapie niet...Het lijkt mij alleen zinvol als de kat inderdaad te kort aan spijsverteringsenzymen heeft. Misschien moet je toch eerst overleggen met je dierenarts!
Het grootste probleem met Giardia is herbesmetting. Een hond zou je wassen op de dag 3 en 5 van een panacur kuur, maar een kat laat zich niet zo makkelijk wassenVerder moet je continue alle kussens wassen en alles behandelen met bleek wat daartegen kan... Lastig dus...
Sterkte voor jou en de poezels!
Ik heb het nog nagezocht over die spijsverteringsenzymen en Giardia. Want ik leer graag nieuwe dingenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:43 schreef Rubella het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend ga ik nog eens met de dierenarts praten en overleggen, maar het is een rottige infectie dat is zeker.
En natuurlijk bedankt voor het antwoord.
Fijn dat zij beide een eigen kattenbak hebben, al gebruikt de grote kat het nu misschien niet. Gaat het verder wel goed samen?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:06 schreef Amarantha het volgende:
Ik wou even zeggen dat Kuroi morgen haar inentingen krijgt bij de dierenarts, vandaag even afspraak gemaakt. Haar ontlasting lijkt ook veel beter te zijn. Ik kon wel heel weinig poep vinden. Ik heb maar 1 grote drol gevonden en niet eens in haar kattenbak (maar van de grote kat*) maar daar zat wel klein beetje lichtbruin nog bij dus denk dat het wel van Kuroi is.
* Die gebruikt haar kattenbak niet altijd, vooral nu de kitten hem ook veel gebruikt doet zij het weer buiten volgens mij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |