Ja, wijzelf zijn scheppers van onze realiteit, wat grote bull is natuurlijk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dus god is wel degelijk een menselijke uitvinding. Met alle eigenschappen die we er zelf wel of niet aan toegekend hebben.
Dus ook dat god een realiteit is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:58 schreef likdoorn het volgende:
Ja, wijzelf zijn scheppers van onze realiteit, wat grote bull is natuurlijk.
God is dat wat velen niet willen zien, een noodzaak in een leven.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dus ook dat god een realiteit is.
Nee, jij bent degene die niet wil zien dat God niet bestaat.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:02 schreef likdoorn het volgende:
[..]
God is dat wat velen niet willen zien, een noodzaak in een leven.
Nee, je gaf zelf letterlijk aan:quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:02 schreef likdoorn het volgende:
God is dat wat velen niet willen zien, een noodzaak in een leven.
Dat heeft helemaal niets met noodzaak of niet willen zien te maken. Dat heeft er gewoon mee te maken dat die niet bestaat. Zoals jezelf stiekum ook al concludeerde maar er geen consequenties aan wilt verbinden, want dan wordt het echt spannend.quote:
Ik bedoelde dat God het is wie onszelf in stand houdt. Wie houdt God in stand? Onszelf (zie je)quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, je gaf zelf letterlijk aan:
[..]
Dat heeft helemaal niets met noodzaak of niet willen zien te maken. Dat heeft er gewoon mee te maken dat die niet bestaat. Zoals jezelf stiekum ook al concludeerde maar er geen consequenties aan wilt verbinden, want dan wordt het echt spannend.
Best wel grappig.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, jij bent degene die niet wil zien dat God niet bestaat.
Zul jij beter weten wat ik ervan vind ofwat?quote:
gezien jouw voorliefde voor fantasiehelden, zal ik dat wel beter weten jaquote:Op zondag 5 oktober 2014 19:35 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Zul jij beter weten wat ik ervan vind ofwat?
Ik zal mezelf niet opensmeren op het internet hoor.quote:
Dus jij denkt beter te weten wat ikzelf van dingen vind omdat ik volgens jou een voorliefde voor fantasiehelden heb. Zelfs indien ik een voorliefde voor fantasiehelden had, zou jij nog altijd niet beter weten wat ik vind van dingen dan ikzelf.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gezien jouw voorliefde voor fantasiehelden, zal ik dat wel beter weten ja
ja, dat vroeg je namelijkquote:Op zondag 5 oktober 2014 19:37 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Dus jij denkt beter te weten wat ikzelf van dingen vind omdat ik volgens jou een voorliefde voor fantasiehelden heb. Zelfs indien ik een voorliefde voor fantasiehelden had, zou jij nog altijd niet beter weten wat ik vind van dingen dan ikzelf.
Volgens mij ben je nu zeer laag gevallen.
Gelieve dan eerlijk te antwoorden aub, of ben je hier alleen maar om leugens te vertellen? Internet is ook realiteit mocht je dat niet weten.quote:
ik spreek enkel waarheid, niet iedereen kan hier goed mee omgaan helaas, zit nog in de oude genen, bang zijn voor het onbekendequote:Op zondag 5 oktober 2014 19:41 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Gelieve dan eerlijk te antwoorden aub, of ben je hier alleen maar om leugens te vertellen? Internet is ook realiteit mocht je dat niet weten.
Heb je nog nooit gehad dat je gevoel je in de steek liet? Dat je dacht dat je rechtsaf moest ipv linksaf, dat je een voldoende zou halen maar dat het toch een onvoldoende werd. Of dat je zeker was van een antwoord op een vraag maar dat het toch iets anders was, heb jij dat wel eens gehad?quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:13 schreef likdoorn het volgende:
Ik bedoelde dat God het is wie onszelf in stand houdt. Wie houdt God in stand? Onszelf (zie je)
En wie houdt God in stand? Niemand (zie je)
Jaja, ik ken dat wel.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik spreek enkel waarheid, niet iedereen kan hier goed mee omgaan helaas, zit nog in de oude genen, bang zijn voor het onbekende
Ik haal dan ook geen beeld van God, uit de bijbel. Je hoeft geen beeld te vormen van iets uit een boek, je moet het ervaren hebben zou ik zeggen. Wees je bewust van wat je ervaren hebt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Heb je nog nooit gehad dat je gevoel je in de steek liet? Dat je dacht dat je rechtsaf moest ipv linksaf, dat je een voldoende zou halen maar dat het toch een onvoldoende werd. Of dat je zeker was van een antwoord op een vraag maar dat het toch iets anders was, heb jij dat wel eens gehad?
En als dat zo is, waarom vertrouw je dan nu wel zo op je gevoel? Want dat is het enige wat in stand houdt dat je in god gelooft. Alle ontdekkingen en kennis die we opdoen die stroken niet met het godsbeeld in de bijbel. Waarom zo vertrouwen op dat geloof.
Persoonlijke religieuze ervaringen lopen nogal sterk uiteen. Ze kunnen eenvoudig niet allemaal gelijk hebben. Tenminste een deel daarvan lijdt aan waanbeelden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:50 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Ik haal dan ook geen beeld van God, uit de bijbel. Je hoeft geen beeld te vormen van iets uit een boek, je moet het ervaren hebben zou ik zeggen. Wees je bewust van wat je ervaren hebt.
Hier beperk je jezelf alweer door te beweren dat ze eenvoudig niet allemaal gelijk kunnen hebben. Elke religieuze ervaring is.. religieus zoals je het noemt en een religieuze ervaring is nooit een waanbeeld zoals een waanbeeld nooit een religieuze ervaring is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Persoonlijke religieuze ervaringen lopen nogal sterk uiteen. Ze kunnen eenvoudig niet allemaal gelijk hebben. Tenminste een deel daarvan lijdt aan waanbeelden.
Wanneer twee verschillende mensen op basis van verschillende religieuze ervaringen tot verschillende onderling strijdige conclusies komen, dan kan ik alleen maar concluderen dat 1 van beide lijdt aan waanbeelden. (En mogelijk beide.)quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:08 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Hier beperk je jezelf alweer door te beweren dat ze eenvoudig niet allemaal gelijk kunnen hebben. Elke religieuze ervaring is.. religieus zoals je het noemt en een religieuze ervaring is nooit een waanbeeld zoals een waanbeeld nooit een religieuze ervaring is.
Maar dat bedoel ik dus. Wil jij zeggen dat je gevoel altijd juist is?quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:50 schreef likdoorn het volgende:
Ik haal dan ook geen beeld van God, uit de bijbel. Je hoeft geen beeld te vormen van iets uit een boek, je moet het ervaren hebben zou ik zeggen. Wees je bewust van wat je ervaren hebt.
Nee, mijn gevoel is niet altijd juist, maar intuitie overstijgt volgens mij ons gevoel, en intuitie is altijd dat wat te volgen. Met intuitie doorbreek je dingen, dat is toch mijn ervaring.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik dus. Wil jij zeggen dat je gevoel altijd juist is?
Doe nu dit, mijn zoon! en red u, dewijl gij in de hand uws naasten gekomen zijt; ga, onderwerp uzelven, en sterk uw naaste.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wanneer twee verschillende mensen op basis van verschillende religieuze ervaringen tot verschillende onderling strijdige conclusies komen, dan kan ik alleen maar concluderen dat 1 van beide lijdt aan waanbeelden. (En mogelijk beide.)
Pas je wat op met je ironie? D'r was eens een volk dat die god te serieus nam, en hun heilig boek lekte uit. Met die bewering erin. Dat volk werd toen best wel onredelijk lang zelf verantwoordelijk gehouden voor al het kwaad. Of minstens een heleboel.quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:00 schreef Molurus het volgende:
God verantwoordelijk voor al het kwaad in de wereld... dit lijkt me een wat exotisch standpunt. Maar ik zou zeggen: verspreid deze boodschap onder je geloofsgenoten.
Niet allen van realitiet, maar ook van fantasie. Wij zijn de scheppers van God.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:58 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Ja, wijzelf zijn scheppers van onze realiteit, wat grote bull is natuurlijk.
Doe jullie best zou ik zeggen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 07:51 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Niet allen van realitiet, maar ook van fantasie. Wij zijn de scheppers van God.
En Sneeuwwitje.
Zonder in een definitie kwestie te verzanden. Maar hoe bedoel je intuïtie overstijgt gevoel, afgezien dat je het zelf typeert als een wat sterker gevoel. Dat zeggende, ook intuïtie heeft niet altijd gelijk. Ik zou me toch erg zorgen maken als dat gevoel zo essentieel is voor hoe je de wereld en je eigen leven ziet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:18 schreef likdoorn het volgende:
Nee, mijn gevoel is niet altijd juist, maar intuitie overstijgt volgens mij ons gevoel, en intuitie is altijd dat wat te volgen. Met intuitie doorbreek je dingen, dat is toch mijn ervaring.
Op korte termijn kan intuitie niet gelijk blijken te zijn, maar op lange termijn wel. Je hoeft me niets wijs te maken, ik voel me goed zoals ik ben.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Zonder in een definitie kwestie te verzanden. Maar hoe bedoel je intuïtie overstijgt gevoel, afgezien dat je het zelf typeert als een wat sterker gevoel. Dat zeggende, ook intuïtie heeft niet altijd gelijk. Ik zou me toch erg zorgen maken als dat gevoel zo essentieel is voor hoe je de wereld en je eigen leven ziet.
Lees de bijbel maar: een volledig menselijke creatie.quote:
Ik probeer je alleen te laten nadenken of het wel zo verstandig is om alleen op je gevoel af te gaan. Er is genoeg kennis die ook daadwerkelijk toetsbaar is (dus geen gevoelskwestie) die laat zien dat het scenario van die ene god niet correct is.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:05 schreef likdoorn het volgende:
[..]Op korte termijn kan intuitie niet gelijk blijken te zijn, maar op lange termijn wel. Je hoeft me niets wijs te maken, ik voel me goed zoals ik ben.
Dan ben ik benieuwd of jij inderdaad altijd je intuïtie volgt. Want dan doorbreek je ook de hele tijd dingen. En je vertelt het, alsof dat goed is. Maar zijn er dan zoveel dingen die doorbroken moeten worden? Of moet het steeds opnieuw?quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:18 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Nee, mijn gevoel is niet altijd juist, maar intuitie overstijgt volgens mij ons gevoel, en intuitie is altijd dat wat te volgen. Met intuitie doorbreek je dingen, dat is toch mijn ervaring.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |