Dacht ik toch wel, of ben je nu gewoon aan het ontkennen?quote:

Niet de wetenschap, die noemt het higgsboson.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:21 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Al wat de wetenschap van de schepping onderzoekt heeft blijk van kenmerken van de Schepper. Heeft de wetenschap ook niet iets de naam Godparticle gegeven?

Allicht, De schepper is immers een antropomorfisme, en wetenschap is ook menselijk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:21 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Al wat de wetenschap van de schepping onderzoekt heeft blijk van kenmerken van de Schepper.

Het godsdeeltje dus want God houd alles in stand.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:54 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Niet de wetenschap, die noemt het higgsboson.
Wiki: "Het higgsboson is van fundamenteel belang: het moet bestaan om het standaardmodel van de deeltjesfysica kloppend te maken. Het is de drager van het higgsveld, dat in het hele universum aanwezig is. Door de higgsbosonen krijgen alle andere deeltjes massa. Het ontbrekende puzzelstuk wordt in de populaire media ook wel het Godsdeeltje genoemd, iets wat natuurkundigen over het algemeen verafschuwen omdat het een misleidende term is."

Dat js jouw mening. Maar wie houdt God in stand?quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:58 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Het godsdeeltje dus want God houd alles in stand.

Dat dacht ik ook.quote:

God-particle is het Higgs-boson dat recent ontdekt is. Die naam slaat compleet nergens op en het is ook meer de media die dat gebruikt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:21 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Al wat de wetenschap van de schepping onderzoekt heeft blijk van kenmerken van de Schepper. Heeft de wetenschap ook niet iets de naam Godparticle gegeven?

Waarom iets godsdeeltje noemen als je er niet wil naar verwijzen als iets noodzakelijk?quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
God-particle is het Higgs-boson dat recent ontdekt is. Die naam slaat compleet nergens op en het is ook meer de media die dat gebruikt.
Het is wel grappig dat veel mensen het zagen als een bewijs voor God, alleen maar omdat ze toevallig de naam 'God-particle' op het journaal hoorden.

Ik had nog iets toegevoegd, ga je dat ook antwoorden?quote:

Beter lezen, het waren niet de wetenschappers maar de journalisten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:00 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Waarom iets godsdeeltje noemen als je er niet wil naar verwijzen als iets noodzakelijk?

De journalisten zijn dus wijzer dan wetenschappers. Wetenschappers verwijzen dingen naar zichzelf. Lijkt mij eerroof.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:01 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Beter lezen, het waren niet de wetenschappers maar de journalisten.

Want je moet naar God verwijzen ofzo?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:04 schreef likdoorn het volgende:
[..]
De journalisten zijn dus wijzer dan wetenschappers. Wetenschappers verwijzen dingen naar zichzelf. Lijkt mij eerroof.
En wie houd God in stand? Alleszinds jij niet.

In mainstream media the Higgs boson has often been called the "God particle", from a 1993 book on the topic; the nickname is strongly disliked by many physicists, including Higgs, who regard it as inappropriate sensationalism.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:00 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Waarom iets godsdeeltje noemen als je er niet wil naar verwijzen als iets noodzakelijk?

Dat was de naam die het in de media kreeg omdat wetenschappers ervan overtuigd waren dat dit deeltje bestond, maar het (nog) niet konden aantonen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:00 schreef likdoorn het volgende:
[..]

Ahzo, doch het doet me niets.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat was de naam die het in de media kreeg omdat wetenschappers ervan overtuigd waren dat dit deeltje bestond, maar het (nog) niet konden aantonen.
Dat is inmiddels wel achterhaald, het bestaan van dit deeltje is inmiddels aangetoond. En daarmee is de naam onzin geworden.

Als je de schepping begrijpt dan begrijp je dat alle eer aan God toebehoort.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Want je moet naar God verwijzen ofzo?
Wat bedoel je nou?

Dat is de vraag: wie houdt God in stand?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:04 schreef likdoorn het volgende:
[..]
De journalisten zijn dus wijzer dan wetenschappers. Wetenschappers verwijzen dingen naar zichzelf. Lijkt mij eerroof.
En wie houd God in stand? Alleszinds jij niet.

Ja, waarom?quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:37 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dat is de vraag: wie houdt God in stand?
Als je antwoord daarop is: "God houdt Zichzelf in stand", dan kun je met dezelfde redenering ook zeggen: "het universum houdt zichzelf in stand"

Eer aan de schepper van het ebolavirus.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:33 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Als je de schepping begrijpt dan begrijp je dat alle eer aan God toebehoort.

En dat is de Almachtige God die verantwoordelijk is voor al het goede en kwade in de wereld. Je doet het al goed de_tevreden_atheïst.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:38 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Eer aan de schepper van het ebolavirus.

Het kan eigenlijk niemand hier iets schelen. Jij begon erover.quote:

God verantwoordelijk voor al het kwaad in de wereld... dit lijkt me een wat exotisch standpunt. Maar ik zou zeggen: verspreid deze boodschap onder je geloofsgenoten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:57 schreef likdoorn het volgende:
[..]
En dat is de Almachtige God die verantwoordelijk is voor al het goede en kwade in de wereld. Je doet het al goed de_tevreden_atheïst.

quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
God verantwoordelijk voor al het kwaad in de wereld... dit lijkt me een wat exotisch standpunt. Maar ik zou zeggen: verspreid deze boodschap onder je geloofsgenoten.

Dus god is wel degelijk een menselijke uitvinding. Met alle eigenschappen die we er zelf wel of niet aan toegekend hebben.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:38 schreef likdoorn het volgende:
Ja, waarom?
Wie houdt God in stand? Onszelf.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |