Wat is daar grappig aan?quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:23 schreef Warrick21 het volgende:
Het grappige is, sommigen weten dat niet eens!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Ik weet het inderdaad ook niet. Kan zo uit m'n hoofd hoogstens de afschrijving per maand uitrekenen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:23 schreef Warrick21 het volgende:
Het grappige is, sommigen weten dat niet eens!
Hier ga je ook de mist in... De arbeidskorting wordt ook aangepast, en het heeft ook effect op eventuele toeslagen. Voor de exacte berekening ben je dus een stukje ingewikkelder uit dan "keer 42%". Je zal met een netto-bruto-conversie moeten rekenen. De toeslagen, heffingen, bijtellingen en aftrekposten zijn ondertussen allemaal met elkaar verweven.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:50 schreef Fer het volgende:
Netto bijtelling: 4860¤
Belastingschijf 42%
Netto belasting: 2041,20
Afschrijving is dan ook natte vingerwerk zolang je de verkoopwaarde nog niet weet. Ik zou bedragen afschrijving in een dergelijk topic met een korreltje zout nemen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik probeerde pas dit topic maar kreeg weinig (zinnige) reacties:
PTA / TCO (Total Cost of Ownership) auto vergelijken
TS vergeet onderhoud en afschrijving, zo ben je onvolledig in je kostenpost.
Jij kennelijk ook nietquote:Op vrijdag 26 september 2014 18:23 schreef Warrick21 het volgende:
Het grappige is, sommigen weten dat niet eens!
Als TS bijvoorbeeld 46.500,- per jaar verdient klopt het vrij goed.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier ga je ook de mist in... De arbeidskorting wordt ook aangepast, en het heeft ook effect op eventuele toeslagen. Voor de exacte berekening ben je dus een stukje ingewikkelder uit dan "keer 42%". Je zal met een netto-bruto-conversie moeten rekenen. De toeslagen, heffingen, bijtellingen en aftrekposten zijn ondertussen allemaal met elkaar verweven.
:| Zo duur omg.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:16 schreef MaximumRush het volgende:
Leeftijd: 25
Auto: BMW 530xd
Verzekeraar: Reaal (enige die me wilde verzekeren)
Schadevrije jaren: 1
Verzekering: ¤117 per maand alleen WA
Belasting: ¤170 per maand
Kilometers per maand: 2500
Brandstofkosten: ¤400 per maand
Onderhoud hou ik niet echt bij. Ik heb hem sinds januari en denk dat ik tot nu toe zo'n 1600 kwijt ben aan onderhoud. Gisteren olie vervangen, 210 euro.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:46 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ook geen simpele zielen auto he.
En daarnaast vergeet ie het onderhoud voor het gemak.
Moest eerst je motorblok eruit getakeld worden ofzo? Of heb je echt compleet foute adressen waar je dat laat doen?quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:06 schreef MaximumRush het volgende:
Gisteren olie vervangen, 210 euro.
Nieuwe filter en dure olie.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Moest eerst je motorblok eruit getakeld worden ofzo? Of heb je echt compleet foute adressen waar je dat laat doen?
BMW 330i, 2001quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:16 schreef MaximumRush het volgende:
Leeftijd: 25
Auto: BMW 530xd
Verzekeraar: Reaal (enige die me wilde verzekeren)
Schadevrije jaren: 1
Verzekering: ¤117 per maand alleen WA
Belasting: ¤170 per maand
Kilometers per maand: 2500
Brandstofkosten: ¤400 per maand
quote:
Niet echt. Loop stage bij een grootschalig poetsbedrijf die ook aan schadeherstel en dergelijke doen. 5000 auto's per jaar, motorische reparaties gaan daarheen. M'n baas heeft het voor me betaald. Ik denk niet dat ze zo'n grote klant willen oplichten.quote:
Waarom betaal je zoveel voor de verzekering? Ik betaal veeeeeeeeeeeeeeel minder zonder "geleende" schadevrije jaren.... Bij "vrouwenverzekering" Onna Onna, casco, incl. pechhulp (tot 5 jaar oud), gratis APK (bij de Kwikfit, met steekproef, dus dat viel niet tegen), etc. De goedkoopste verzekering die ik kon vinden. Oja, met handtasdekkingquote:Op vrijdag 26 september 2014 20:07 schreef superkimmi het volgende:
Citroen c1 2009 (partner, zelf geen rijbewijs)
Wegenbelasting: 19 euro per kwartaal
Verzekering: 61 (mocht de schadevrije jaren van pa meeneemen, want meerschadevrije jaren dan een auto in bezit)
Als ik iets inkoop voor 10,- en aan jou verkoop voor 12,- ben ik je niet aan het oplichten.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:56 schreef MaximumRush het volgende:
Niet echt. Loop stage bij een grootschalig poetsbedrijf die ook aan schadeherstel en dergelijke doen. 5000 auto's per jaar, motorische reparaties gaan daarheen. M'n baas heeft het voor me betaald. Ik denk niet dat ze zo'n grote klant willen oplichten.
volgens mijn partner hebben we 75% korting. We zijn wel echt voor alles verzekerd waar je voor verzekerd kan zijn bij een autoverzekering, ook inzittendenquote:Op vrijdag 26 september 2014 22:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom betaal je zoveel voor de verzekering? Ik betaal veeeeeeeeeeeeeeel minder zonder "geleende" schadevrije jaren.... Bij "vrouwenverzekering" Onna Onna, casco, incl. pechhulp (tot 5 jaar oud), gratis APK (bij de Kwikfit, met steekproef, dus dat viel niet tegen), etc. De goedkoopste verzekering die ik kon vinden. Oja, met handtasdekkingen ze mogen mannen natuurlijk niet weigeren
Dat lijkt mij wel heel erg weinig voor een dieselbak. Per kwartaal klinkt al aannemelijker.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:59 schreef nikky het volgende:
Ford Focus 1.8 tdci 2001
Wegenbelasting per JAAR ¤277,00
Toch is het per jaar wanneer je in DE woont.quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:06 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel heel erg weinig voor een dieselbak. Per kwartaal klinkt al aannemelijker.
In Swahili schijnt het 0,- te zijn....quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:08 schreef nikky het volgende:
Toch is het per jaar wanneer je in DE woont.
Er wordt toch gevraagd wat je auto je per maand kost?quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
In Swahili schijnt het 0,- te zijn....
En het was teveel moeite om gelijk even te vermelden dat het in DE was? Of wat?quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:10 schreef nikky het volgende:
Er wordt toch gevraagd wat je auto je per maand kost?
Dat dus. ¤277,00 per jaar. Elke december wordt dat afgeschreven.
Kan ook in Nederland, hoor. http://www.shell.com/global/environment-society/ecomarathon.htmlquote:Op vrijdag 26 september 2014 22:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Straks krijgen we nog malloten die claimen dat ze per 1000km qua brandstof maar een paar euro verstoken.
Blijken ze later in Venezuela te wonen....
Iedereen weet toch dat nikky in Duitsland woont pannenkoekquote:Op vrijdag 26 september 2014 22:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En het was teveel moeite om gelijk even te vermelden dat het in DE was? Of wat?
Dat mag je vinden. Dealer ben je zo 300/350 kwijt. Ik ken verder ook niemand met dezelfde klasse auto die z'n olie laat vervangen voor een lagere prijs. Je auto wordt ook op een hele lijst met punten nagekeken bij alles wat je laat doen bij de garage.quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als ik iets inkoop voor 10,- en aan jou verkoop voor 12,- ben ik je niet aan het oplichten.
Maar als een ander jou exact hetzelfde kan leveren voor 2,50, ben ik voor jou toch echt een 'fout adres'.
Kom op hee, 210,- euro voor een oliefiltertje en 7 liter motorolie....
Agos. The Horrorquote:Op vrijdag 26 september 2014 22:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En het was teveel moeite om gelijk even te vermelden dat het in DE was? Of wat?
Straks krijgen we nog malloten die claimen dat ze per 1000km qua brandstof maar een paar euro verstoken.
Blijken ze later in Venezuela te wonen....
Klopt, daar dacht ik naderhand pas over na. Dat weet iedereen...quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:19 schreef Geralt het volgende:
Iedereen weet toch dat nikky in Duitsland woont pannenkoek
Iedereen die het niet weet zou het moeten wetenquote:
210euro voor olie vervangen? Ik kan dat gelukkig bij mijn vader doen, kost me niks. Maar is er bij jou in de buurt niet zo'n doe het zelf garage waar je dus zelf voor een klein bedrag per uur aan je auto kan sleutelen? Hier in de buurt zie ik steeds meer van dat soort garages.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:06 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Onderhoud hou ik niet echt bij. Ik heb hem sinds januari en denk dat ik tot nu toe zo'n 1600 kwijt ben aan onderhoud. Gisteren olie vervangen, 210 euro.
- onderhouds- / wasbeurten 200quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:42 schreef Moogwai10 het volgende:
- BMW E60 535d
- 35.000 km/jaar
- brandstofkosten 290
- wegenbelasting 150
- onderhouds- / wasbeurten 200
- autoverzekering 82
- pechhulp 12
- bekeuringen 10
- afschrijving 400
Totaal 1.144 per maand, dure hobby dus dat autorijden
Zou best kunnen, maar ik vind het prima om het te laden doen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:36 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
210euro voor olie vervangen? Ik kan dat gelukkig bij mijn vader doen, kost me niks. Maar is er bij jou in de buurt niet zo'n doe het zelf garage waar je dus zelf voor een klein bedrag per uur aan je auto kan sleutelen? Hier in de buurt zie ik steeds meer van dat soort garages.
Laat je je auto trouwens wassen of ook poetsen?quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:53 schreef Moogwai10 het volgende:
Is op zich vrij normaal onderhoud allemaal.
Probleem zit hem erin dat ik vrij veel rij met als gevolg vrij veel onderhoud met relatief dure onderdelen.
Alternatief is bv. een wat jongere wagen, maar de 100 onderhoud die eraf gaat kan je dan weer optellen bij je afschrijving.
Ah, dat rook ik dus. Duitse braadworsten.quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:08 schreef nikky het volgende:
Toch is het per jaar wanneer je in DE woont.
Alleen 1x per maand wassen voor 6,- . Dat zijn hem de kosten dus niet.quote:Op Laat je je auto trouwens wassen of ook poetsen?
Laten we niet over Aldi olie beginnen, maar Castrol 5w30 longlife (waarschijnlijk zelfde als wat de BMW dealer gebruikt) kost ¤40 per 5 liter bij internetshops...quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Kom op hee, 210,- euro voor een oliefiltertje en 7 liter motorolie....
Juist. 210,- voor een oliefiltertje en 7 liter is dus gewoon belachelijk.quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Laten we niet over Aldi olie beginnen, maar Castrol 5w30 longlife (waarschijnlijk zelfde als wat de BMW dealer gebruikt) kost ¤40 per 5 liter bij internetshops...
In Duitsland nog goedkoper, maar dan heb je weer hogere verzendkosten.
Die dealer vraagt waarschijnlijk ¤20/liter, dezelfde prijs die ze bij de benzinepomp vragen voor een 1 liter flesje.
Ik heb voor mijn BMW Shell Helix 5W30 longlife, was ¤25 voor 5 liter bij een Duitse webshop.
Ja, jij mag het belachelijk vinden maar het is gewoon een normale prijs voor een vrij recente BMW met een wat grotere motor.quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Juist. 210,- voor een oliefiltertje en 7 liter is dus gewoon belachelijk.
Kan ik me bij aansluiten, mijn laatste oliebeurt was ook 205,- en dan zelfs nog bij een Bovag garage.quote:Ja, jij mag het belachelijk vinden maar het is gewoon een normale prijs voor een vrij recente BMW met een wat grotere motor.
Ook een fout adres dus.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:02 schreef Moogwai10 het volgende:
[..]
Kan ik me bij aansluiten, mijn laatste oliebeurt was ook 205,- en dan zelfs nog bij een Bovag garage.
- motorolie 8,5 liter a 16,50 = 140
- oliefilter 21
- arbeidsloon 39
- milieubijdrage 5
Fuck me, die zetten dus even minstens 100 euro boven op de oliequote:Op zaterdag 27 september 2014 00:02 schreef Moogwai10 het volgende:
[..]
Kan ik me bij aansluiten, mijn laatste oliebeurt was ook 205,- en dan zelfs nog bij een Bovag garage.
- motorolie 8,5 liter a 16,50 = 140
- oliefilter 21
- arbeidsloon 39
- milieubijdrage 5
Of ik hem nu wel of niet voor het werk gebruik een auto moet er zijn, belasting en verzekering blijft gelijk. Dus nee je kunt niet met die 51 cent gaan rekenen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:49 schreef k_man het volgende:
Vergelijk die 51 cent per km eens met de 19 cent die de meeste werkgevers vergoeden.
Waarvoor anders? Denk je soms dat het leuk is om in een Z4 te rijden?quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:57 schreef hottentot het volgende:
En ik neem toch aan dat je een Z4 niet speciaal voor woon werk verkeer hebt gekocht.
Als je baas de helft van alle kosten moet betalen, krijg je dan ook ontslag in je proeftijd als je een bekeuring krijgt, of hij je met slippende wielen een rotonde ziet nemen, of je koppakking knapt.quote:Op zaterdag 27 september 2014 02:02 schreef k_man het volgende:
Dat vind ik een verkeerde redenatie. Als je voor je werk rijdt, zou je daarvoor vergoed moeten krijgen wat een auto gemiddeld* per km kost. Belasting en verzekering dragen daar net zo goed aan bij als onderhoud en afschrijving. M.a.w. als je je auto 50% voor je werk gebruikt, zou je werkgever ook 50% van de kosten moeten betalen.
*Ik verwacht uiteraard niet dat de werkgever rekening houdt met de kosten van mijn specifieke autokeuze.
Dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op zaterdag 27 september 2014 02:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als je baas de helft van alle kosten moet betalen, krijg je dan ook ontslag in je proeftijd als je een bekeuring krijgt, of hij je met slippende wielen een rotonde ziet nemen, of je koppakking knapt.
Is een onwerkbare oplossing.
Oh en zet die auto die een nieuwe aandrijfriem moet hebben maar op mijn naam, de baas betaald wel mee.
O.k.quote:Op zaterdag 27 september 2014 02:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet?![]()
De km-vergoeding zou kostendekkend moeten zijn voor de gemiddelde kosten van een auto. De baas heeft uiteraard niks te maken met jouw specifieke autokeuze (zoals ik al zei), maar het zou wel mogelijk moeten zijn om voor de km-vergoeding überhaupt in een normale auto te rijden.
Dat vraagt toch echt om nadere uitleg. Een auto na twee jaar verkopen voor meer dan de nieuwprijs????quote:Op zaterdag 27 september 2014 06:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Afschrijving: geen idee. De vorige C1 kocht ik ook nieuw en ruilde ik na twee jaar in met ¤1500,- winst.
Bij het kopen kreeg ik een paar mooie kortingen (milieupremie en nog wat dingen, was in België). ¤5500,- betaald voor de wagen. Bij inruil kreeg ik er ¤7000,- voor terug. Ik snapte het ook niet, maar heb gelijk getekend natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:02 schreef BartNH het volgende:
[..]
Dat vraagt toch echt om nadere uitleg. Een auto na twee jaar verkopen voor meer dan de nieuwprijs????
Die wegenbelasting is toch echt per 3 maanden... En anders wil ik jouw belastingadviseur ook leren kennen...quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:59 schreef nikky het volgende:
Ford Focus 1.8 tdci 2001
Wegenbelasting per JAAR ¤277,00
Gemiddeld 2500 km per maand.
Gemiddeld ¤200,00 Diesel per maand
Verzekering 51,00 per maand
Onderhoud in nu bijna twee jaar: vier nieuwe banden en grote beurt.
Afschrijving: zij is al niet veel meer waard. Zal enkele tientjes afschrijving zijn.
Wat zou je salaris doen als je geen leaseauto nam, maar het leasebudget laat uitbetalen?quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:44 schreef Palomar het volgende:
Seat Leon 1.6 tdi ecomotive 2014
Bijtelling +- 90 euro
Eigen bijdrage 90 euro
Km per maand +- 4000
Brandstof 0 euro
Onderhoud 0 euro
Totaal 180 euro per maand, lease
Leg dat maar uit aan de politiek... 20 (!!) jaar geleden kreeg je 60 cent per km belastingvrij, toen werd dat 27 eurocent, en later verlaagd naar de huidige 19. Qua toegenomen kosten zou het eerder 60 eurocent moeten zijn, en ik las juist pas dat de politiek daar niet aan wil "want elke cent meer kost 100 miljoen". Tsja, ondertussen halen ze 20 miljard per jaar aan belasting uit de auto...quote:Op zaterdag 27 september 2014 02:02 schreef k_man het volgende:
Dat vind ik een verkeerde redenatie. Als je voor je werk rijdt, zou je daarvoor vergoed moeten krijgen wat een auto gemiddeld* per km kost. Belasting en verzekering dragen daar net zo goed aan bij als onderhoud en afschrijving. M.a.w. als je je auto 50% voor je werk gebruikt, zou je werkgever ook 50% van de kosten moeten betalen.
Ow dat had ik niet meegeteld.quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:27 schreef jeffrey83 het volgende:
Volgens mij verdien ik bijna op m'n auto....
Peugeot 205 1991.
668 km per maand ( 2 x in de maand naar het hoofdkantoor, krijg de km vergoed a 19 cent.)
Dus brandstof kost mij 40 euro per keer, en krijg 127 euro vergoed, verzekering geloof ik dat 11 per maand is, wegenbelasting 25 per maand of kwartaal... Geen idee om eerlijk te zijn
Tja, reparatie en afschrijving...
Afschrijving is 0 euro, is al 1 miljoen keer afgeschreven.
Reparatie, ik heb 1 regel sinds ik deze auto heb. Meer dan 250 euro kosten, dan gaat ie de deur uit.
Heb hem 6 jaar nu.
Inkomsten auto ¤127.
Uitgaven ¤116.
11 euro in de plus, ¤133 per jaar.
Welke idioot betaald voor een 2 jaar oude auto 1500 euro meer dan de nieuwprijs?!quote:Op zaterdag 27 september 2014 06:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Afschrijving: geen idee. De vorige C1 kocht ik ook nieuw en ruilde ik na twee jaar in met ¤1500,- winst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |