abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 september 2014 @ 17:59:57 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144930465

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland.
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144930605
Waar is die foto van James? :'(
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:07:14 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144930643
De Coradia Continental waarvan ik hier eerder een foto neerzette is een leuk ding van buiten, van binnen vond ik hem een beetje karig. SLT vind ik van binnen moderner ogen qua inrichting.

Ik heb geen foto's van het interieur gemaakt, Google maar naar 'ENNO' als je benieuwd bent.
pi_144930761
Ik zag net op Facebook ook foto's van de Skoda DB 102 met rijtuigen. Zag er flitsend uit, maar volgens mij was het ook een schaalmodel..
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:30:50 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144931233
Klopt. En ik heb op de stoelen gezeten die in dat ding komen te zitten. Dat zijn dezelfde stoelen als in de ÖBB CityJet, maar met minder features.

Bij de stand van de fabrikant stond een opstelling van die stoelen zoals ze in de 2e klas van de CityJet komen, ik kan je zeggen: dat zat verdomd goed voor een stoptrein.
pi_144931409
Nice altijd goed nieuws
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 september 2014 @ 19:32:56 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144933350
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:05 schreef b2py het volgende:
Waar is die foto van James? :'(
was tijd voor een andere
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144935960
Tussen 18:00 en 21:00 heeft men op Apeldoorn-Deventer linkerspoor gereden. Wel creatief zo :D
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_144935973
Hoi Hoi een vraagje:

Als je een retourtje koopt van Den Haag HS naar Brussel Centraal en er zijn werkzaamheden waarbij je eerst de snelbus van Den Haag naar Rotterdam moet nemen om daar de trein te nemen.

Is het dan niet slimmer om het retourtje Den Haag - Brussel in Rotterdam te kopen? Of maakt dat niet veel uit?

Alvast bedankt.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  vrijdag 26 september 2014 @ 20:59:10 #10
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_144936456
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:49 schreef _JdM_ het volgende:
Tussen 18:00 en 21:00 heeft men op Apeldoorn-Deventer linkerspoor gereden. Wel creatief zo :D
Mooi dat ze zo creatief waren om alles te laten rijden! Maar waarom reed men überhaupt linkerspoor?
pi_144936810
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:59 schreef boriq het volgende:

[..]

Mooi dat ze zo creatief waren om alles te laten rijden! Maar waarom reed men überhaupt linkerspoor?
Werkelijk geen idee. Gok een seinstoring ofzo.
  vrijdag 26 september 2014 @ 21:10:56 #12
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_144937002
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:06 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Werkelijk geen idee. Gok een seinstoring ofzo.
Volgens de vertrekstaten van ovtijden stond er blijkbaar ergens een defecte trein, zijn ook een aantal stoptreinen Apeldoorn - Almelo opgeheven. Maar dan komt het volgende punt, waarom meld de NS dan niets? :') :') :')
pi_144937127
Al bekend? IC Brussel schijnt in de nieuwe dienstreg. met minder capaciteit te gaan rijden.

5X 2e Klasse en 1x 1e Klasse (ipv huidige 7 bakken)

Oftewel gaat weer lekker druk worden.

Wanneer komt er nu eens een echt alternatief. Bijv. een IC met zitplaatsreserveringsmogelijkheden.
pi_144937958
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:10 schreef boriq het volgende:

[..]

Volgens de vertrekstaten van ovtijden stond er blijkbaar ergens een defecte trein, zijn ook een aantal stoptreinen Apeldoorn - Almelo opgeheven. Maar dan komt het volgende punt, waarom meld de NS dan niets? :') :') :')
Die trein was in Hengelo defect gegaan (7072, 19:06 uit Hengelo) en vertrok met +10 en reed tot Almelo. (En de tegentrein in Apeldoorn opgeheven)
pi_144938078
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:49 schreef Bredemug het volgende:
Hoi Hoi een vraagje:

Als je een retourtje koopt van Den Haag HS naar Brussel Centraal en er zijn werkzaamheden waarbij je eerst de snelbus van Den Haag naar Rotterdam moet nemen om daar de trein te nemen.

Is het dan niet slimmer om het retourtje Den Haag - Brussel in Rotterdam te kopen? Of maakt dat niet veel uit?

Alvast bedankt.
Als je in Rotterdam een kaartje koopt vanaf Den Haag naar Brussel, betaal je evenveel als dat je dat kaartje in Den Haag koopt...
dag
pi_144939019
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:13 schreef Rostkreuz het volgende:
Al bekend? IC Brussel schijnt in de nieuwe dienstreg. met minder capaciteit te gaan rijden.

5X 2e Klasse en 1x 1e Klasse (ipv huidige 7 bakken)

Oftewel gaat weer lekker druk worden.

Wanneer komt er nu eens een echt alternatief. Bijv. een IC met zitplaatsreserveringsmogelijkheden.
Hij rijdt al behoorlijk wat maanden met 8 bakken (6x 2e, 2x 1e). Het verbaast me niks in ieder geval, het is traditie dat de Beneluxtrein stamp- en stampvol moet en zal zitten.

Zitplaatsreservering is achterlijk en moet overal optyfen. Het slaat nergens op dat ik op elk willekeurig moment van Roosendaal naar Breda of Rotterdam zou kunnen, maar voor Antwerpen niet spontaan in de trein kan stappen wanneer ik daar toevallig zin in heb.
pi_144939545
Dan ga je staan of pak je de stoptrein.
pi_144939654
Onzin natuurlijk, er hoort gewoon voldoende zitplek te zijn
pi_144939786
Waarom zetten ze eigenlijk niet meer wagons in?
pi_144941078
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zitplaatsreservering is achterlijk en moet overal optyfen. Het slaat nergens op dat ik op elk willekeurig moment van Roosendaal naar Breda of Rotterdam zou kunnen, maar voor Antwerpen niet spontaan in de trein kan stappen wanneer ik daar toevallig zin in heb.
Het hoeft ook geen verplichting te worden. Maar optioneel zoals in ICE. Waarbij je ook zonder reservering mee kan. Ik denk dat reizigers dat wel op prijs stellen.
pi_144941250
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:29 schreef Rostkreuz het volgende:

[..]

Het hoeft ook geen verplichting te worden. Maar optioneel zoals in ICE. Waarbij je ook zonder reservering mee kan. Ik denk dat reizigers dat wel op prijs stellen.
Dat werkt niet in Nederland, zowel vanwege de treinen als vanwege de mentaliteit. In ICE kun je nog zien of een zitplaats op een deel van het traject gereserveerd is, in een Nederlandse trein moet je maar gewoon gaan zitten en hopen dat dat niet het geval is.

Je kan ook net als Fyra een apart rijtuig vrijhouden voor gereserveerde zitplaatsen, maar ook daar heeft iedereen (terecht) schijt aan en gaat er gewoon zitten.
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:31:08 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144943742
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:33 schreef Ireyon het volgende:
in een Nederlandse trein moet je maar gewoon gaan zitten en hopen dat dat niet het geval is.

Dan fix je dat toch :?
pi_144943867
Hmm. Eerste boekjetest ziet er goed uit :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:52:50 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
  zaterdag 27 september 2014 @ 00:21:38 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144945321

De ODEG, de Ostdeutsche Eisenbahngesellschaft, exploiteert sinds 2002 een aantal spoorlijnen rond Berlijn. Sinds december 2012 zijn daar twee RegionalExpress-lijnen bijgekomen die dwars door het centrum van Berlijn komen. De op de foto afgebeelde Stadler KISS (445.103 voor de nummertjesfappers) zal, na een stilstand van een bizarre 10 minuten, zijn weg vervolgen naar eindbestemming Rathenow.

Telefoonpic, want ik was de hele week te lui om mijn dSLR te gebruiken, ook al heb ik hem bij me :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')