quote:
misschien niet met jou maar wel met de therapeutquote:Op vrijdag 26 september 2014 18:06 schreef Roadtripping het volgende:
[..]
Met een vriend die niet kan praten?
Vaak gaan ze over het huishouden of werk. Hij werkt heel veel over omdat hij wil sparen, zodat hij volgend jaar een eigen bedrijf kan starten, maar we hebben daardoor weinig tijd voor elkaar.quote:
Want?quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:16 schreef GGMM het volgende:
Klinkt alsof hij de vrouw is in de relatie.
Kan je een voorbeeld noemen? Ik probeer namelijk al heel erg te letten op hoe ik dingen overbreng.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:16 schreef RetepV het volgende:
Misschien dat jouw "praten" op hem overkomt als "ruzie maken"?
Let er bij jezelf de volgende keer eens op hoe vaak je "jij" zegt in plaats van "wij".
en met zijn eigen bedrijf zal hij nog meer tijd kwijt zijn, zie je daarin niet misschien ook een mogelijk obstakel voor de toekomst?quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:16 schreef Roadtripping het volgende:
[..]
Vaak gaan ze over het huishouden of werk. Hij werkt heel veel over omdat hij wil sparen, zodat hij volgend jaar een eigen bedrijf kan starten, maar we hebben daardoor weinig tijd voor elkaar.
Jawel, maar dit is wel wat hij echt wil en ik wil hem daar ook in steunen. Ik voel me soms bijna egoïstisch als ik er weer over begin dat ik meer tijd met hem zou willen besteden.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:21 schreef Re het volgende:
[..]
en met zijn eigen bedrijf zal hij nog meer tijd kwijt zijn, zie je daarin niet misschien ook een mogelijk obstakel voor de toekomst?
Weglopen bij ruzie is in mijn ervaring ook meer een vrouwen ding inderdaad.quote:
quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:31 schreef RM-rf het volgende:
Iemand die wegloopt in een ruzie , doet dat vrijwel altijd vanwege een indruk dat hij 'niet opkan tegen de ander' en misschien zelfs 'bang' is van het optreden van de ander.
Zaak voor jou is dus vooral dat je ook in een ruzie je eigen reactie zult moeten leren controleren, niet gelijk 'alle frustraties eruit gooien' maar misschien iets meer geduld tonen en niet te snel naar stemverheffingen grijpen maar ook zelf leren bv je ergernis op een andere wijze uit te drukken .
Overigens kan het goed werken om over zoiets in therapie te gaan en zelf ook bv een keertje je eigen insteek bij 'ruziemaken' te analyseren en ook te beschrijven waarvan dat mogelijk komt...
Meestal leren mensen ook hun insteek in ruzie's tijdens hun eigen jeugd en gedurende hun opgroeien.
bv doordat ze in een bepaalde familie met andere familieleden opgroeien die allemaal een gelijke 'sterke' discussieer - en ruziestijl hebben..
Iemand anders groeit bv op in een gezin waar ruzies nooit echt 'uitgevochten' werden maar juist sterk onderdrukt, evenals grove worden
Ik heb hetzelfde meegemaakt, ook hetzelfde gedaan. Daarom kan ik zeggen dat ik het een kansloos geval vind.quote:
Haha ik heb tot nu toe echt alleen maar relaties gehad met mannen die niet kunnen praten? Ik dacht juist dat het echt een mannending was en dat ik die 'mannelijkheid' maar gewoon moest accepteren ofzo.quote:
Hoe zou jij het vinden om je reet er af te werken en dan thuis te komen bij zo'n zeikerd zoals jij.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:55 schreef Roadtripping het volgende:
Hoi!
Mijn vriend en ik zijn nu 4 jaar samen waarvan 2 jaar samenwonend, maar qua communicatie loopt het totaal niet lekker. Als we ruzie hebben loopt hij eigenlijk altijd weg en hij kan me dan ook urenlang, soms zelfs dagenlang negeren (hij slaapt dan ook ergens anders), terwijl ik er graag over zou willen praten. Hij geeft als reden dat hij op zo’n moment gewoon met rust gelaten wil worden en geen zin heeft in ruzie met mij. Ik ben juist geneigd om hem op zo’n moment op te bellen en ik voel me echt verloren als hij nergens op reageert.
We hebben geprobeerd elkaar hierin tegemoet te komen: kort gezegd zou ik hem ruimte geven zodat hij een paar uur heeft om tot rust te komen en hij zou na die paar uur terugkomen om erover te praten. Dit werkt echter ook niet. Als we allebei rustig zijn kan er ook niet echt over gepraat worden, omdat hij dat niet kan/wil of het loopt weer uit op ruzie. Ik ben dan vaak allang blij dat hij weer thuis is waardoor ik al snel denk "ach, laat ook maar, we gaan het nu gewoon leuk hebben". Ik blijf hierdoor wel met opgekropte gevoelens zitten die in elke ruzie weer naar boven komen. We hebben niet vaak ruzie, maar omdat er nooit iets uitgepraat wordt zijn het vaak wel extreme ruzies die echt even heel mijn wereld op z'n kop zetten. Schreeuwen tegen elkaar, schelden, hem proberen te blokkeren terwijl hij weer probeert weg te lopen waarna hij nog bozer wordt, enzovoort. Uiteindelijk gaan we volledig voorbij aan het ‘echte probleem’ op dat moment en maken we alleen nog maar ruzie om hoe we ruzie maken.
Ik heb het nu over een andere boeg gegooid door gewoon vrolijke berichtjes naar hem te sturen en te doen alsof er niets aan de hand is, omdat ik hier eigenlijk boven wil staan en hij dan wél gewoon normaal reageert, maar eigenlijk is dit natuurlijk te belachelijk voor woorden. Ik weet niet meer waar ik goed aan doe en ik begin zelfs aan mezelf te twijfelen.
Wat zouden jullie doen?
Ohja want jij weet ook echt hoe de rest van onze relatie in elkaar zit.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:58 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden om je reet er af te werken en dan thuis te komen bij zo'n zeikerd zoals jij.
De enige reden waarom hij wegloopt is zodat hij jou geen hengst verkoopt.
Uitmaken en een ander zijn leven gaan vergallen.
Gr gr de harde waarheid.
Hmm. "Ik" is het tegenovergestelde van "jij", en dus ook niet "wij".quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:19 schreef Roadtripping het volgende:
[..]
Kan je een voorbeeld noemen? Ik probeer namelijk al heel erg te letten op hoe ik dingen overbreng.
"Ik zou het fijn vinden als.."
"Mijn gevoel/gedachte is.."
Geen verwijten, vooral m'n eigen gevoel beschrijven. Maakt tot nu toe allemaal niet uit bij hem.
Jij hebt verschillende relaties gehad, en allemaal kon je niet met die mannen praten. Maar besef wel dat de enige constante in jouw relaties jij bent.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:58 schreef Roadtripping het volgende:
[..]
Haha ik heb tot nu toe echt alleen maar relaties gehad met mannen die niet kunnen praten? Ik dacht juist dat het echt een mannending was en dat ik die 'mannelijkheid' maar gewoon moest accepteren ofzo.Al is het nog nooit zo extreem geweest.
Dat laatste probeer ik wel zoveel mogelijk te vermijden, ik zou dan eerder "ik zou het fijn vinden als je meer rekening met me houdt" ofzo zeggen. Niet dat ik geen fouten maak hoor want ik maak er zoveel haha, maar ik heb wel het gevoel dat ik de enige ben die hieraan wil werken en ik weet niet meer hoe ik daarmee om moet gaan. Voor m'n gevoel heb ik alles al geprobeerd.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm. "Ik" is het tegenovergestelde van "jij", en dus ook niet "wij".
Ik hou je alleen een spiegel voor hoor, want ik weet verder ook niet hoe hij is.
Maar ik ben zelf iemand die niet van ruzies houdt. Ik vind ruzie niet de manier om samen op 1 lijn te komen. Ik heb ooit eens iets gehad met iemand die ook vaak "ik" zij tijdens ruzie, vaak gevolgd door "jij", in de zin van "jij ben egoistisch, zie je dat dan niet?". Dat was geen succes.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:31 schreef RM-rf het volgende:
Iemand die wegloopt in een ruzie , doet dat vrijwel altijd vanwege een indruk dat hij 'niet opkan tegen de ander' en misschien zelfs 'bang' is van het optreden van de ander.
Serieus? Ieder heeft zijn/haar manier van ruzie maken en dat kun je niet veranderen. Je moet niet zo ingaan op een ruzie, dat kost jullie beiden zoveel energie. Dan lijkt het net of je ruzie maakt om het ruzie maken, alsof je er van geniet. Hij negeert het blijkbaar omdat hij simpelweg geen ruzie wil hebben. Is het wel de moeite waard om zoveel tijd te besteden aan ruzie maken? Zoja, waar gaan die ruzies en/of problemen dan om. Als je het probleem teveel bij hem legt zou je er over na moeten denken het uit te maken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:55 schreef Roadtripping het volgende:
Uiteindelijk gaan we volledig voorbij aan het ‘echte probleem’ op dat moment en maken we alleen nog maar ruzie om hoe we ruzie maken.
......
Wat zouden jullie doen?
Of dat de eigen gemaakte fouten niet ingezien willen worden door degene die niet wil praten.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Als hij je negeert met ruzie lijkt me dat een indicatie dat er wellicht niet met je te praten valt?
Wat mij het meeste irriteert is de selectiviteit waarbij bepaald wordt wanneer men de discussie switcht van wat er gezegd wordt naar hoe het gezegd wordt. De mensen die ik ken en een 'liefde hebben voor de silent treatment' zijn daar totaal niet consequent in. Daar raakt mijn expansievatje snel vol vanquote:Op vrijdag 26 september 2014 19:12 schreef Aalscholver het volgende:
[..]
Serieus? Ieder heeft zijn/haar manier van ruzie maken en dat kun je niet veranderen. Je moet niet zo ingaan op een ruzie, dat kost jullie beiden zoveel energie. Dan lijkt het net of je ruzie maakt om het ruzie maken, alsof je er van geniet. Hij negeert het blijkbaar omdat hij simpelweg geen ruzie wil hebben. Is het wel de moeite waard om zoveel tijd te besteden aan ruzie maken? Zoja, waar gaan die ruzies en/of problemen dan om. Als je het probleem teveel bij hem legt zou je er over na moeten denken het uit te maken.
Ik heb een relatie met hem omdat ik het fijn vind om bij hem te zijn en leuke dingen dingen met hem te doen. Dat gebeurd nu nauwelijks vanwege gebrek aan tijd. Ik merk dat we uit elkaar groeien op deze manier en dat vind ik jammer. Ik zou dit graag samen met hem willen oplossen en daarom probeer ik hierover te praten. Dit soort dingen moeten toch ook bespreekbaar kunnen zijn? Of ligt dat dan echt aan mij?quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:12 schreef Aalscholver het volgende:
[..]
Serieus? Ieder heeft zijn/haar manier van ruzie maken en dat kun je niet veranderen. Je moet niet zo ingaan op een ruzie, dat kost jullie beiden zoveel energie. Dan lijkt het net of je ruzie maakt om het ruzie maken, alsof je er van geniet. Hij negeert het blijkbaar omdat hij simpelweg geen ruzie wil hebben. Is het wel de moeite waard om zoveel tijd te besteden aan ruzie maken? Zoja, waar gaan die ruzies en/of problemen dan om. Als je het probleem teveel bij hem legt zou je er over na moeten denken het uit te maken.
Geniet dan van de momenten dat jullie wel tijd hebben. Want misschien is er geen andere manier omdat er niet meer tijd kán worden gemaakt, dat het dus niet verandert kan worden. En juist omdat het niet verandert kan worden kun je er ook maar beter geen ruzie over maken omdat het niet opgelost kan worden, want ook hij kan er niks aan doen, daarom loopt hij op zo'n moment weg.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:28 schreef Roadtripping het volgende:
[..]
Ik heb een relatie met hem omdat ik het fijn vind om bij hem te zijn en leuke dingen dingen met hem te doen. Dat gebeurd nu nauwelijks vanwege gebrek aan tijd.
Je hebt ook wel gelijk, maar ik denk dan ook meteen: Hoe moeilijk is het om één keertje een avondje niet over te werken en een leuke avond te hebben met je vriendin? Hij kiest er zelf voor om over te werken. Ik wil hem overal in steunen hoor en ik heb bewondering voor zijn harde werken, maar ik ben er ook nog.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:33 schreef Aalscholver het volgende:
[..]
Geniet dan van de momenten dat jullie wel tijd hebben. Want misschien is er geen andere manier omdat er niet meer tijd kán worden gemaakt, dat het dus niet verandert kan worden. En juist omdat het niet verandert kan worden kun je er ook maar beter geen ruzie over maken omdat het niet opgelost kan worden, want ook hij kan er niks aan doen, daarom loopt hij op zo'n moment weg.
Ik krijg de indruk dat je vriend niet echt wil veranderen. En dan gaat het héél moeilijk worden. Ik denk niet dat hij in de gaten heeft dat hij toch echt een move moet maken hierin wil hij jou niet uiteindelijk, gaan verliezen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:47 schreef Roadtripping het volgende:
Nou ik heb zelf ook echt moeten leren praten, vroeger sloeg ik compleet dicht in zo'n situatie dus ik snap hem wel, maar ik heb me in tegenstelling tot hem wél verdiept in communicatie en probeer dat ook toe te passen. Hij blijft gewoon doen wat hij altijd heeft gedaan en ik vind het lastig om dan nog rustig te blijven en nog op een normale manier met hem te communiceren.
Oh, jij bent ook zo'n geval als haar vriendquote:Op vrijdag 26 september 2014 18:58 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden om je reet er af te werken en dan thuis te komen bij zo'n zeikerd zoals jij.
De enige reden waarom hij wegloopt is zodat hij jou geen hengst verkoopt.
Uitmaken en een ander zijn leven gaan vergallen.
Gr gr de harde waarheid.
Mag ik vragen wat voor werk hij doet? Misschien kan hij niet relaxt leuke dingen met jou doen als hij al dat werk nog moet doen en die gedachten steeds in zijn achterhoofd heeft zitten..quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:39 schreef Roadtripping het volgende:
[..]
Je hebt ook wel gelijk, maar ik denk dan ook meteen: Hoe moeilijk is het om één keertje een avondje niet over te werken en een leuke avond te hebben met je vriendin? Hij kiest er zelf voor om over te werken. Ik wil hem overal in steunen hoor en ik heb bewondering voor zijn harde werken, maar ik ben er ook nog.
Denk je dat hij straks wel tijd voor je heeft als hij zijn eigen bedrijfje heeft gestart?quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:28 schreef Roadtripping het volgende:
[..]
Ik heb een relatie met hem omdat ik het fijn vind om bij hem te zijn en leuke dingen dingen met hem te doen. Dat gebeurd nu nauwelijks vanwege gebrek aan tijd. Ik merk dat we uit elkaar groeien op deze manier en dat vind ik jammer. Ik zou dit graag samen met hem willen oplossen en daarom probeer ik hierover te praten. Dit soort dingen moeten toch ook bespreekbaar kunnen zijn? Of ligt dat dan echt aan mij?
Hij voelt zich op zo'n moment vaak aangevallen terwijl dat niet mijn bedoeling is. Ik zou het juist fijn vinden als we samen tot een oplossing kunnen komen maar zoals ik al zei, voor mijn gevoel heb ik alles al geprobeerd. Schreeuwen, niet schreeuwen, hem laten weglopen, hem niet laten weglopen, hem overvallen met zo'n gesprek, hem niet overvallen met zo'n gesprek. Ik ben gewoon ten einde raad.
Jullie kunnen niet praten, niet ruziemaken, geen afspraken maken en hij maakt ook geen tijd voor je vrij? Maak toch maar een agspraak met een relatietherapeut en stel hem voor de keus: mee, of je gaat serieus bekijken of je nog in deze relatie gelooft. En bedenk dat dan ook echt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:39 schreef Roadtripping het volgende:
[..]
Je hebt ook wel gelijk, maar ik denk dan ook meteen: Hoe moeilijk is het om één keertje een avondje niet over te werken en een leuke avond te hebben met je vriendin? Hij kiest er zelf voor om over te werken. Ik wil hem overal in steunen hoor en ik heb bewondering voor zijn harde werken, maar ik ben er ook nog.
Iemand die niet met je wíl communiceren, is nog erger.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:28 schreef Moira. het volgende:
Ik zou niet eens een relatie willen met iemand die niet fatsoenlijk met me kan communiceren. Laat maar zitten dan, hoor.
Ja, daar moet je toch geen relatie meequote:Op vrijdag 26 september 2014 20:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Iemand die niet met je wíl communiceren, is nog erger.
Precies.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:51 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, daar moet je toch geen relatie mee
Maar begrijp dat het lastiger is als je pas na enkele jaren de ernst van de zaak in ziet, dan kom je er niet zo makkelijk meer vanaf.
Inderdaad. Per direct wegwezen. Je kunt er beter niet tegenin gaan en je moet ook niet de verwachting hebben dat hij van gedachten zal veranderen.quote:
Zo blij dat mijn vriend gewoon normaal kan communicerenquote:Op vrijdag 26 september 2014 20:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Precies.
We hebben het er ergens hier laatst over gehad. Dat een vrouw steeds tegen een muur loopt en uiteindelijk de relatie beëindigt of het huwelijk uitstapt. En voor de man is dat dan bijna altijd een... hoe noem je dat, eh donderslag bij heldere hemel. Heel bizar. Maar wat wil je nou, als je als vrouw 'geen gehoor' krijgt.
Dit kan je niet altijd van tevoren of op tijd weten. Het gaat lang genoeg goed en dan bij wat moeilijkheden of bepaalde veranderde situaties gaan mensen anders worden. Maar het kan ook zijn dat mensen die kant gewoon niet zo gemakkelijk zien en dan al te laat is.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:28 schreef Moira. het volgende:
Ik zou niet eens een relatie willen met iemand die niet fatsoenlijk met me kan communiceren. Laat maar zitten dan, hoor.
Inderdaad niet tegenin gaan, want dan kom je over als zeikwijf. Als je te vaak tegenin gaat, behandelen ze je nog als vijand ofzo met hun defensieve houding. De excuus is dan dat ze zich niet over zich laten lopen door slechte behandeling, jij wordt nog door hem en/of zijn vrienden uitgemaakt voor uit het niks hem aanvallen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:00 schreef Comp_Lex het volgende:
Je kunt er beter niet tegenin gaan en je moet ook niet de verwachting hebben dat hij van gedachten zal veranderen.
Ooit een vrouw meegemaakt die na een ruzie redelijk was om mee te praten?quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:15 schreef Koral het volgende:
[..]
Of dat de eigen gemaakte fouten niet ingezien willen worden door degene die niet wil praten.
Het is hard om te zeggen maar er is een grote kans dat die toekomst verwachting helemaal niet in zijn planning zit.quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:50 schreef Roadtripping het volgende:
Nou dit is misschien gek, maar we vonden het eerst beiden nooit echt een probleem om niet over alles te praten, het kon ook gewoon weer goed zijn met een lief briefje of een grapje en dat voelde voor allebei dan ook gewoon goed. Toen waren de ruzies ook niet zo extreem. Nu is dat, sinds een halfjaartje, voor mij echter een heel ander verhaal. Lieve briefjes doen het niet meer voor mij zegmaar, ik heb veel meer de behoefte gekregen om dingen uit te praten en te weten wat er allemaal in zijn hoofd omgaat, terwijl hij het niet-praten nog steeds prima vindt. Hij is gewoon geen prater, maar ik begin wel steeds serieuzer na te denken over een toekomst met hem samen (kinderen, verhuizen e.d.) en dan vind ik gebrek aan tijd voor elkaar wel iets om serieus te nemen en over na te denken. Zeker als hij volgend jaar een eigen bedrijf heeft waar heel veel tijd in gaat zitten.
Ja maar dat is het voor mij.. Ik heb het gevoel dat hij het gevoel heeft dat ik hem wil veranderen, misschien wil ik dat ook wel? Komt dat zo over? Eigenlijk wil ik alleen maar dat hij meer tijd voor me vrij maakt en dat hij daar voor mijn gevoel geen gehoor aan geeft zit mij heel erg dwars. Als hij soms alleen maar een vuilniszak vergeet weg te gooien kan ik al boos worden omdat ik zoveel opgekropte frustraties heb. Dit soort dingen monden soms uit in een ruzie van 3 dagen waarin hij me compleet negeert, omdat alles dan in één keer naar boven komt. Het slaat allemaal helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:00 schreef gewoonmeppen het volgende:
Ik liep ook weg ( naar een andere kamer of naar buiten) als een ruzie erg hoog opliep.
Dit was om echte escalatie te voorkomen.
Zij kon niet met kritiek overweg, waardoor iedere discussie bij voorbaat zinloos was.
Ik moest maar veranderen...
Uiteindelijk de relatie beeindigd en nu dolgelukkig met mijn huidige vriendin.
Nooit ruzies en alles is bespreekbaar en ik kan gewoon mezelf zijn.
Je moet elkaar niet proberen te veranderen, dat wordt nooit wat.
Als het niet werkt tussen jullie, stop er dan mee.
Gehuil om aandacht? Nogmaals, is het dan echt zo moeilijk om één keertje een avondje vrij te houden? Ik verwacht niet dat we elke week 3x uit eten gaan ofzo, ik vind dat ik nog schappelijk ben haha. Ik snap wel wat je bedoelt hoor maar ik vind het wel heel zwart-wit. Hij wil zelf ook kinderen, sterker nog, hij is er zelf over begonnen. Ik geloof oprecht dat hij een toekomst met mij wil, maar als jouw verhaal verder zijn gedachten weerspiegelen dan zou ik helemaal graag met hem willen praten. Ik denk dat er een tussenweg is en dat hij helemaal niet hoeft te kiezen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:04 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het is hard om te zeggen maar er is een grote kans dat die toekomst verwachting helemaal niet in zijn planning zit.
Wellicht is zijn bedrijf ook zijn grote Droom en die ga jij verneuken met je gehuil om aandacht. En ergens geeft hij je ook gelijk dat je weinig aandacht krijgt, maar hij wil dat niet bekennen en vindt mogelijk ook wel dat jij als steunende vriendin achter hem moet staan.
Hij staat voor een dilemma: meer tijd voor jou, maar kans dat het bedrijf minder soepel loopt. Meer tijd in het bedrijf en de relatie gaat naar de maan, tenzij jij mee denkt in het bedrijf en bereid bent de aandachtsloze periode te doorstaan. Met natuurlijk het risico dat de relatie alsnog naar de maan gaat omdat het bedrijf altijd druk is.
Kortom, eigenlijk moet hij kiezen maar hij wil helemaal niet kiezen, zeker niet in jouw gezicht. Zeker ook niet met jou in gesprek met het risico dat hij alsnog zwicht. Dus dan ga je er gewoon vandoor, kop in het zand en heb je het er niet meer over.
Indirect heeft hij dan inderdaad gekozen: zijn keus is de beste en er valt niet iver te praten.
Als je daar niet mee kan leven, maak het uit en ga verder. Er zijn mannen die wel tijd voor je hebben
En jij komt op mij best egoistisch over. Ik moet 'de man' leren begrijpen maar andersom hoeft dat niet? Hmmm... Dat hij aangeeft dat hij rust wil prima, wil ik ook best rekening mee houden, maar hij is niet de enige in onze relatie dus mag ik ook aangeven wat ik wil. Of ben jij dat type "vrouwen hebben maar één recht en dat is het aanrecht"?quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:16 schreef ChefvanOekels het volgende:
Geef die jongen zijn rust wanneer die dat nodig heeft, hij geeft het toch niet voor niets aan?
Leer de man eens begrijpen, we zitten niet altijd op dat sentimentele genuil te wachten.
Tevens lijk je me echt een tyfus-vriendin, bah. Iets met touwtjes in handen willen hebben..
Jij lijkt mij een hele vervelende vent. Je zegt het eigenlijk al: bij jou moet je niet wezen. Nou inderdaad.quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:16 schreef ChefvanOekels het volgende:
Geef die jongen zijn rust wanneer die dat nodig heeft, hij geeft het toch niet voor niets aan?
Leer de man eens begrijpen, we zitten niet altijd op dat sentimentele genuil te wachten.
Tevens lijk je me echt een tyfus-vriendin, bah. Iets met touwtjes in handen willen hebben..
Blijkbaar wel en hij wil het er gewoon niet over hebben.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:33 schreef Roadtripping het volgende:
[..]
Gehuil om aandacht? Nogmaals, is het dan echt zo moeilijk om één keertje een avondje vrij te houden?
eens. Misschien heb ik het verkeerd maar voor mij zou genegeerd worden, zeker dagenlang, voelen alsof ik wordt afgestraft.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:14 schreef Koral het volgende:
Silent treatment is een machtsmiddel waarmee ze zichzelf beschermen of is een uiting dat ze zich simpelweg superieur aan je voelen. Een zeer destructieve houding voor relaties als je het mij vraagt.
Zo de tering hé..quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:14 schreef Koral het volgende:
Silent treatment is een machtsmiddel waarmee ze zichzelf beschermen of is een uiting dat ze zich simpelweg superieur aan je voelen. Een zeer destructieve houding voor relaties als je het mij vraagt.
Hoezo onredelijk en gezeik?quote:Op zondag 28 september 2014 09:12 schreef jaha het volgende:
Het is wellicht een patroon dat vrouwen tijdens een ruzie vooral willen praten (onredelijke dingen schreeuwen naar iemands hoofd) terwijl mannen het liefst de eenzame rust willen zoeken en zeker geen gezeik aan hun kop.
Wat wellicht zin heeft is dat TS wat ze schrijft in deze draad puntsgewijs op een papier schrijft en tegen haar vriend zegt: kijk, dit zit me nu enorm dwars de laatste tijd. Ik zie geen toekomst in ons als dit niet gaat verbeteren.
Dan heb je meteen duidelijkheid.
Of hij is zelf gewoon sociaal incapabel.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Als hij je negeert met ruzie lijkt me dat een indicatie dat er wellicht niet met je te praten valt?
Is het al uit?quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:54 schreef Roadtripping het volgende:
[..]
En jij komt op mij best egoistisch over. Ik moet 'de man' leren begrijpen maar andersom hoeft dat niet? Hmmm... Dat hij aangeeft dat hij rust wil prima, wil ik ook best rekening mee houden, maar hij is niet de enige in onze relatie dus mag ik ook aangeven wat ik wil. Of ben jij dat type "vrouwen hebben maar één recht en dat is het aanrecht"?
Kat in het nauw maakt rare sprongen. Als mannen weglopen, kan je beter niet erachter aangaan. Het vraagt hen ook veel controle het zooitje aan te horen, te slikken, niks te zeggen en weg te gaan. Wees niet verbaasd dat je jezelf in stukjes op moet gaan rapen en vast moet lijmen als je ervoor kiest achter de man aan te gaan.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:37 schreef Poeke het volgende:
Wat als je hem eens dwingt de confrontatie aan te gaan? Wanneer hij wegloopt er achteraan?
Kennelijk wel.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:33 schreef Roadtripping het volgende:
Gehuil om aandacht? Nogmaals, is het dan echt zo moeilijk om één keertje een avondje vrij te houden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |