abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144930333
Hoi!

Mijn vriend en ik zijn nu 4 jaar samen waarvan 2 jaar samenwonend, maar qua communicatie loopt het totaal niet lekker. Als we ruzie hebben loopt hij eigenlijk altijd weg en hij kan me dan ook urenlang, soms zelfs dagenlang negeren (hij slaapt dan ook ergens anders), terwijl ik er graag over zou willen praten. Hij geeft als reden dat hij op zo’n moment gewoon met rust gelaten wil worden en geen zin heeft in ruzie met mij. Ik ben juist geneigd om hem op zo’n moment op te bellen en ik voel me echt verloren als hij nergens op reageert.

We hebben geprobeerd elkaar hierin tegemoet te komen: kort gezegd zou ik hem ruimte geven zodat hij een paar uur heeft om tot rust te komen en hij zou na die paar uur terugkomen om erover te praten. Dit werkt echter ook niet. Als we allebei rustig zijn kan er ook niet echt over gepraat worden, omdat hij dat niet kan/wil of het loopt weer uit op ruzie. Ik ben dan vaak allang blij dat hij weer thuis is waardoor ik al snel denk "ach, laat ook maar, we gaan het nu gewoon leuk hebben". Ik blijf hierdoor wel met opgekropte gevoelens zitten die in elke ruzie weer naar boven komen. We hebben niet vaak ruzie, maar omdat er nooit iets uitgepraat wordt zijn het vaak wel extreme ruzies die echt even heel mijn wereld op z'n kop zetten. Schreeuwen tegen elkaar, schelden, hem proberen te blokkeren terwijl hij weer probeert weg te lopen waarna hij nog bozer wordt, enzovoort. Uiteindelijk gaan we volledig voorbij aan het ‘echte probleem’ op dat moment en maken we alleen nog maar ruzie om hoe we ruzie maken.

Ik heb het nu over een andere boeg gegooid door gewoon vrolijke berichtjes naar hem te sturen en te doen alsof er niets aan de hand is, omdat ik hier eigenlijk boven wil staan en hij dan wél gewoon normaal reageert, maar eigenlijk is dit natuurlijk te belachelijk voor woorden. Ik weet niet meer waar ik goed aan doe en ik begin zelfs aan mezelf te twijfelen.

Wat zouden jullie doen?
pi_144930395
Uitmaken
pi_144930456
relatietherapie
dag
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:01:46 #4
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_144930514
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:59 schreef Peter het volgende:
relatietherapie
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_144930623
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:59 schreef Peter het volgende:
relatietherapie
Met een vriend die niet kan praten? :P
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:08:33 #6
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_144930673
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:57 schreef zatoichi het volgende:
Uitmaken
Dat. Genoeg mensen zonder allerlei belachelijke issues.
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:10:55 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144930737
waar gaan de ruzies over?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_144930774
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:06 schreef Roadtripping het volgende:

[..]

Met een vriend die niet kan praten? :P
misschien niet met jou maar wel met de therapeut ;)
dag
pi_144930863
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:10 schreef Re het volgende:
waar gaan de ruzies over?
Vaak gaan ze over het huishouden of werk. Hij werkt heel veel over omdat hij wil sparen, zodat hij volgend jaar een eigen bedrijf kan starten, maar we hebben daardoor weinig tijd voor elkaar.
  Forum Admin vrijdag 26 september 2014 @ 18:16:39 #10
35723 crew  GGMM
pi_144930871
Klinkt alsof hij de vrouw is in de relatie.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_144930873
Misschien dat jouw "praten" op hem overkomt als "ruzie maken"?

Let er bij jezelf de volgende keer eens op hoe vaak je "jij" zegt in plaats van "wij".
pi_144930878
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:16 schreef GGMM het volgende:
Klinkt alsof hij de vrouw is in de relatie.
Want?
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:18:25 #13
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_144930922
Wat is het dat jullie niet normaal met elkaar kunnen blijven praten en het uitmond in een ruzie. Waar ontstaan de stemverheffingen, wie luistert er niet echt, wie is niet bereidt om concessies te doen, waar ontstaan de verwijten i.p.v. de vragen? Een ruzie ontstaat vaak door onduidelijke signalen.
pi_144930956
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:16 schreef RetepV het volgende:
Misschien dat jouw "praten" op hem overkomt als "ruzie maken"?

Let er bij jezelf de volgende keer eens op hoe vaak je "jij" zegt in plaats van "wij".
Kan je een voorbeeld noemen? Ik probeer namelijk al heel erg te letten op hoe ik dingen overbreng.

"Ik zou het fijn vinden als.."
"Mijn gevoel/gedachte is.."

Geen verwijten, vooral m'n eigen gevoel beschrijven. Maakt tot nu toe allemaal niet uit bij hem.
pi_144930977
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Roadtripping op 26-09-2014 18:20:56 ]
pi_144930983
-
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:21:59 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144931012
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:16 schreef Roadtripping het volgende:

[..]

Vaak gaan ze over het huishouden of werk. Hij werkt heel veel over omdat hij wil sparen, zodat hij volgend jaar een eigen bedrijf kan starten, maar we hebben daardoor weinig tijd voor elkaar.
en met zijn eigen bedrijf zal hij nog meer tijd kwijt zijn, zie je daarin niet misschien ook een mogelijk obstakel voor de toekomst?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_144931194
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:21 schreef Re het volgende:

[..]

en met zijn eigen bedrijf zal hij nog meer tijd kwijt zijn, zie je daarin niet misschien ook een mogelijk obstakel voor de toekomst?
Jawel, maar dit is wel wat hij echt wil en ik wil hem daar ook in steunen. Ik voel me soms bijna egoïstisch als ik er weer over begin dat ik meer tijd met hem zou willen besteden.
pi_144931260
Iemand die wegloopt in een ruzie , doet dat vrijwel altijd vanwege een indruk dat hij 'niet opkan tegen de ander' en misschien zelfs 'bang' is van het optreden van de ander.

Zaak voor jou is dus vooral dat je ook in een ruzie je eigen reactie zult moeten leren controleren, niet gelijk 'alle frustraties eruit gooien' maar misschien iets meer geduld tonen en niet te snel naar stemverheffingen grijpen maar ook zelf leren bv je ergernis op een andere wijze uit te drukken .

Overigens kan het goed werken om over zoiets in therapie te gaan en zelf ook bv een keertje je eigen insteek bij 'ruziemaken' te analyseren en ook te beschrijven waarvan dat mogelijk komt...
Meestal leren mensen ook hun insteek in ruzie's tijdens hun eigen jeugd en gedurende hun opgroeien.
bv doordat ze in een bepaalde familie met andere familieleden opgroeien die allemaal een gelijke 'sterke' discussieer - en ruziestijl hebben..
Iemand anders groeit bv op in een gezin waar ruzies nooit echt 'uitgevochten' werden maar juist sterk onderdrukt, evenals grove worden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_144931355
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:16 schreef Roadtripping het volgende:

[..]

Want?
Weglopen bij ruzie is in mijn ervaring ook meer een vrouwen ding inderdaad.

Het advies van therapie is denk ik de enige oplossing. Geen ruzie kunnen maken breekt je uiteindelijk. Je frustraties zullen zich opstapelen.
pi_144931382
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:31 schreef RM-rf het volgende:
Iemand die wegloopt in een ruzie , doet dat vrijwel altijd vanwege een indruk dat hij 'niet opkan tegen de ander' en misschien zelfs 'bang' is van het optreden van de ander.

Zaak voor jou is dus vooral dat je ook in een ruzie je eigen reactie zult moeten leren controleren, niet gelijk 'alle frustraties eruit gooien' maar misschien iets meer geduld tonen en niet te snel naar stemverheffingen grijpen maar ook zelf leren bv je ergernis op een andere wijze uit te drukken .

Overigens kan het goed werken om over zoiets in therapie te gaan en zelf ook bv een keertje je eigen insteek bij 'ruziemaken' te analyseren en ook te beschrijven waarvan dat mogelijk komt...
Meestal leren mensen ook hun insteek in ruzie's tijdens hun eigen jeugd en gedurende hun opgroeien.
bv doordat ze in een bepaalde familie met andere familieleden opgroeien die allemaal een gelijke 'sterke' discussieer - en ruziestijl hebben..
Iemand anders groeit bv op in een gezin waar ruzies nooit echt 'uitgevochten' werden maar juist sterk onderdrukt, evenals grove worden
:')
pi_144931718
Nou ik heb zelf ook echt moeten leren praten, vroeger sloeg ik compleet dicht in zo'n situatie dus ik snap hem wel, maar ik heb me in tegenstelling tot hem wél verdiept in communicatie en probeer dat ook toe te passen. Hij blijft gewoon doen wat hij altijd heeft gedaan en ik vind het lastig om dan nog rustig te blijven en nog op een normale manier met hem te communiceren.
pi_144931889
quote:
Uitmaken
Ik heb hetzelfde meegemaakt, ook hetzelfde gedaan. Daarom kan ik zeggen dat ik het een kansloos geval vind.
pi_144931974
Wat een wijf.
pi_144932140
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:54 schreef zarGon het volgende:
Wat een wijf.
Haha ik heb tot nu toe echt alleen maar relaties gehad met mannen die niet kunnen praten? Ik dacht juist dat het echt een mannending was en dat ik die 'mannelijkheid' maar gewoon moest accepteren ofzo. :') Al is het nog nooit zo extreem geweest.
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:58:46 #26
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144932155
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:55 schreef Roadtripping het volgende:
Hoi!

Mijn vriend en ik zijn nu 4 jaar samen waarvan 2 jaar samenwonend, maar qua communicatie loopt het totaal niet lekker. Als we ruzie hebben loopt hij eigenlijk altijd weg en hij kan me dan ook urenlang, soms zelfs dagenlang negeren (hij slaapt dan ook ergens anders), terwijl ik er graag over zou willen praten. Hij geeft als reden dat hij op zo’n moment gewoon met rust gelaten wil worden en geen zin heeft in ruzie met mij. Ik ben juist geneigd om hem op zo’n moment op te bellen en ik voel me echt verloren als hij nergens op reageert.

We hebben geprobeerd elkaar hierin tegemoet te komen: kort gezegd zou ik hem ruimte geven zodat hij een paar uur heeft om tot rust te komen en hij zou na die paar uur terugkomen om erover te praten. Dit werkt echter ook niet. Als we allebei rustig zijn kan er ook niet echt over gepraat worden, omdat hij dat niet kan/wil of het loopt weer uit op ruzie. Ik ben dan vaak allang blij dat hij weer thuis is waardoor ik al snel denk "ach, laat ook maar, we gaan het nu gewoon leuk hebben". Ik blijf hierdoor wel met opgekropte gevoelens zitten die in elke ruzie weer naar boven komen. We hebben niet vaak ruzie, maar omdat er nooit iets uitgepraat wordt zijn het vaak wel extreme ruzies die echt even heel mijn wereld op z'n kop zetten. Schreeuwen tegen elkaar, schelden, hem proberen te blokkeren terwijl hij weer probeert weg te lopen waarna hij nog bozer wordt, enzovoort. Uiteindelijk gaan we volledig voorbij aan het ‘echte probleem’ op dat moment en maken we alleen nog maar ruzie om hoe we ruzie maken.

Ik heb het nu over een andere boeg gegooid door gewoon vrolijke berichtjes naar hem te sturen en te doen alsof er niets aan de hand is, omdat ik hier eigenlijk boven wil staan en hij dan wél gewoon normaal reageert, maar eigenlijk is dit natuurlijk te belachelijk voor woorden. Ik weet niet meer waar ik goed aan doe en ik begin zelfs aan mezelf te twijfelen.

Wat zouden jullie doen?
Hoe zou jij het vinden om je reet er af te werken en dan thuis te komen bij zo'n zeikerd zoals jij.
De enige reden waarom hij wegloopt is zodat hij jou geen hengst verkoopt.

Uitmaken en een ander zijn leven gaan vergallen.

Gr gr de harde waarheid.
pi_144932193
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:58 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Hoe zou jij het vinden om je reet er af te werken en dan thuis te komen bij zo'n zeikerd zoals jij.

Gr gr de harde waarheid.
Ohja want jij weet ook echt hoe de rest van onze relatie in elkaar zit. :')
pi_144932314
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:19 schreef Roadtripping het volgende:

[..]

Kan je een voorbeeld noemen? Ik probeer namelijk al heel erg te letten op hoe ik dingen overbreng.

"Ik zou het fijn vinden als.."
"Mijn gevoel/gedachte is.."

Geen verwijten, vooral m'n eigen gevoel beschrijven. Maakt tot nu toe allemaal niet uit bij hem.
Hmm. "Ik" is het tegenovergestelde van "jij", en dus ook niet "wij".

Ik hou je alleen een spiegel voor hoor, want ik weet verder ook niet hoe hij is.

Maar ik ben zelf iemand die niet van ruzies houdt. Ik vind ruzie niet de manier om samen op 1 lijn te komen. Ik heb ooit eens iets gehad met iemand die ook vaak "ik" zij tijdens ruzie, vaak gevolgd door "jij", in de zin van "jij ben egoistisch, zie je dat dan niet?". Dat was geen succes.
pi_144932478
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:58 schreef Roadtripping het volgende:

[..]

Haha ik heb tot nu toe echt alleen maar relaties gehad met mannen die niet kunnen praten? Ik dacht juist dat het echt een mannending was en dat ik die 'mannelijkheid' maar gewoon moest accepteren ofzo. :') Al is het nog nooit zo extreem geweest.
Jij hebt verschillende relaties gehad, en allemaal kon je niet met die mannen praten. Maar besef wel dat de enige constante in jouw relaties jij bent.

Misschien kies je de verkeerde mannen hoor, dat kan best, ik veroordeel je niet want ik ken je niet. Maar het is altijd goed om goed naar jezelf te blijven kijken. Hij moet ook met jou kunnen samenleven, niet alleen jij met hem...
pi_144932575
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:04 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hmm. "Ik" is het tegenovergestelde van "jij", en dus ook niet "wij".

Ik hou je alleen een spiegel voor hoor, want ik weet verder ook niet hoe hij is.

Maar ik ben zelf iemand die niet van ruzies houdt. Ik vind ruzie niet de manier om samen op 1 lijn te komen. Ik heb ooit eens iets gehad met iemand die ook vaak "ik" zij tijdens ruzie, vaak gevolgd door "jij", in de zin van "jij ben egoistisch, zie je dat dan niet?". Dat was geen succes.
Dat laatste probeer ik wel zoveel mogelijk te vermijden, ik zou dan eerder "ik zou het fijn vinden als je meer rekening met me houdt" ofzo zeggen. Niet dat ik geen fouten maak hoor want ik maak er zoveel haha, maar ik heb wel het gevoel dat ik de enige ben die hieraan wil werken en ik weet niet meer hoe ik daarmee om moet gaan. Voor m'n gevoel heb ik alles al geprobeerd.
pi_144932641
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:31 schreef RM-rf het volgende:
:')
pi_144932651
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:55 schreef Roadtripping het volgende:
Uiteindelijk gaan we volledig voorbij aan het ‘echte probleem’ op dat moment en maken we alleen nog maar ruzie om hoe we ruzie maken.
......

Wat zouden jullie doen?
Serieus? Ieder heeft zijn/haar manier van ruzie maken en dat kun je niet veranderen. Je moet niet zo ingaan op een ruzie, dat kost jullie beiden zoveel energie. Dan lijkt het net of je ruzie maakt om het ruzie maken, alsof je er van geniet. Hij negeert het blijkbaar omdat hij simpelweg geen ruzie wil hebben. Is het wel de moeite waard om zoveel tijd te besteden aan ruzie maken? Zoja, waar gaan die ruzies en/of problemen dan om. Als je het probleem teveel bij hem legt zou je er over na moeten denken het uit te maken.
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:13:46 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144932689
Als hij je negeert met ruzie lijkt me dat een indicatie dat er wellicht niet met je te praten valt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144932709
Silent treatment is een machtsmiddel waarmee ze zichzelf beschermen of is een uiting dat ze zich simpelweg superieur aan je voelen. Een zeer destructieve houding voor relaties als je het mij vraagt.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_144932752
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Als hij je negeert met ruzie lijkt me dat een indicatie dat er wellicht niet met je te praten valt?
Of dat de eigen gemaakte fouten niet ingezien willen worden door degene die niet wil praten.
pi_144932996
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:12 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Serieus? Ieder heeft zijn/haar manier van ruzie maken en dat kun je niet veranderen. Je moet niet zo ingaan op een ruzie, dat kost jullie beiden zoveel energie. Dan lijkt het net of je ruzie maakt om het ruzie maken, alsof je er van geniet. Hij negeert het blijkbaar omdat hij simpelweg geen ruzie wil hebben. Is het wel de moeite waard om zoveel tijd te besteden aan ruzie maken? Zoja, waar gaan die ruzies en/of problemen dan om. Als je het probleem teveel bij hem legt zou je er over na moeten denken het uit te maken.
Wat mij het meeste irriteert is de selectiviteit waarbij bepaald wordt wanneer men de discussie switcht van wat er gezegd wordt naar hoe het gezegd wordt. De mensen die ik ken en een 'liefde hebben voor de silent treatment' zijn daar totaal niet consequent in. Daar raakt mijn expansievatje snel vol van :')
pi_144933157
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:12 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Ik heb een relatie met hem omdat ik het fijn vind om bij hem te zijn en leuke dingen dingen met hem te doen. Dat gebeurd nu nauwelijks vanwege gebrek aan tijd. Ik merk dat we uit elkaar groeien op deze manier en dat vind ik jammer. Ik zou dit graag samen met hem willen oplossen en daarom probeer ik hierover te praten. Dit soort dingen moeten toch ook bespreekbaar kunnen zijn? Of ligt dat dan echt aan mij?

Hij voelt zich op zo'n moment vaak aangevallen terwijl dat niet mijn bedoeling is. Ik zou het juist fijn vinden als we samen tot een oplossing kunnen komen maar zoals ik al zei, voor mijn gevoel heb ik alles al geprobeerd. Schreeuwen, niet schreeuwen, hem laten weglopen, hem niet laten weglopen, hem overvallen met zo'n gesprek, hem niet overvallen met zo'n gesprek. Ik ben gewoon ten einde raad.
pi_144933380
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:28 schreef Roadtripping het volgende:

[..]

Ik heb een relatie met hem omdat ik het fijn vind om bij hem te zijn en leuke dingen dingen met hem te doen. Dat gebeurd nu nauwelijks vanwege gebrek aan tijd.
Geniet dan van de momenten dat jullie wel tijd hebben. Want misschien is er geen andere manier omdat er niet meer tijd kán worden gemaakt, dat het dus niet verandert kan worden. En juist omdat het niet verandert kan worden kun je er ook maar beter geen ruzie over maken omdat het niet opgelost kan worden, want ook hij kan er niks aan doen, daarom loopt hij op zo'n moment weg.
pi_144933593
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:33 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Geniet dan van de momenten dat jullie wel tijd hebben. Want misschien is er geen andere manier omdat er niet meer tijd kán worden gemaakt, dat het dus niet verandert kan worden. En juist omdat het niet verandert kan worden kun je er ook maar beter geen ruzie over maken omdat het niet opgelost kan worden, want ook hij kan er niks aan doen, daarom loopt hij op zo'n moment weg.
Je hebt ook wel gelijk, maar ik denk dan ook meteen: Hoe moeilijk is het om één keertje een avondje niet over te werken en een leuke avond te hebben met je vriendin? Hij kiest er zelf voor om over te werken. Ik wil hem overal in steunen hoor en ik heb bewondering voor zijn harde werken, maar ik ben er ook nog.
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:41:00 #40
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_144933645
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:47 schreef Roadtripping het volgende:
Nou ik heb zelf ook echt moeten leren praten, vroeger sloeg ik compleet dicht in zo'n situatie dus ik snap hem wel, maar ik heb me in tegenstelling tot hem wél verdiept in communicatie en probeer dat ook toe te passen. Hij blijft gewoon doen wat hij altijd heeft gedaan en ik vind het lastig om dan nog rustig te blijven en nog op een normale manier met hem te communiceren.
Ik krijg de indruk dat je vriend niet echt wil veranderen. En dan gaat het héél moeilijk worden. Ik denk niet dat hij in de gaten heeft dat hij toch echt een move moet maken hierin wil hij jou niet uiteindelijk, gaan verliezen.
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:41:59 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_144933670
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:58 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Gr gr de harde waarheid.
Oh, jij bent ook zo'n geval als haar vriend :o
pi_144933723
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:39 schreef Roadtripping het volgende:

[..]

Je hebt ook wel gelijk, maar ik denk dan ook meteen: Hoe moeilijk is het om één keertje een avondje niet over te werken en een leuke avond te hebben met je vriendin? Hij kiest er zelf voor om over te werken. Ik wil hem overal in steunen hoor en ik heb bewondering voor zijn harde werken, maar ik ben er ook nog.
Mag ik vragen wat voor werk hij doet? Misschien kan hij niet relaxt leuke dingen met jou doen als hij al dat werk nog moet doen en die gedachten steeds in zijn achterhoofd heeft zitten..
pi_144934022
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:28 schreef Roadtripping het volgende:

[..]

Ik heb een relatie met hem omdat ik het fijn vind om bij hem te zijn en leuke dingen dingen met hem te doen. Dat gebeurd nu nauwelijks vanwege gebrek aan tijd. Ik merk dat we uit elkaar groeien op deze manier en dat vind ik jammer. Ik zou dit graag samen met hem willen oplossen en daarom probeer ik hierover te praten. Dit soort dingen moeten toch ook bespreekbaar kunnen zijn? Of ligt dat dan echt aan mij?

Hij voelt zich op zo'n moment vaak aangevallen terwijl dat niet mijn bedoeling is. Ik zou het juist fijn vinden als we samen tot een oplossing kunnen komen maar zoals ik al zei, voor mijn gevoel heb ik alles al geprobeerd. Schreeuwen, niet schreeuwen, hem laten weglopen, hem niet laten weglopen, hem overvallen met zo'n gesprek, hem niet overvallen met zo'n gesprek. Ik ben gewoon ten einde raad.
Denk je dat hij straks wel tijd voor je heeft als hij zijn eigen bedrijfje heeft gestart?
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:56:40 #44
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_144934154
Het boek 'Geweldloze Communicatie' is misschien een tip. Het is lastig om al die gesprekstechnieken daar toe te passen, maar het heeft me wel geleerd om de ik-boodschap op de juiste manier te gebruiken. Het boek kan misschien ietwat zweverig overkomen, maar er staan wel rake dingen in. Het zet je aan het denken en het maakt je bewust van jezelf en je gedrag.

Natuurlijk is het allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, want in een ruzie lukt het me ook lang niet altijd. ;)
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_144934243
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:39 schreef Roadtripping het volgende:

[..]

Jullie kunnen niet praten, niet ruziemaken, geen afspraken maken en hij maakt ook geen tijd voor je vrij? Maak toch maar een agspraak met een relatietherapeut en stel hem voor de keus: mee, of je gaat serieus bekijken of je nog in deze relatie gelooft. En bedenk dat dan ook echt.
  PR en moderator vrijdag 26 september 2014 @ 20:28:44 #46
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_144935073
Ik zou niet eens een relatie willen met iemand die niet fatsoenlijk met me kan communiceren. Laat maar zitten dan, hoor.
Fuck the EBU.
  vrijdag 26 september 2014 @ 20:50:32 #47
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_144936035
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:28 schreef Moira. het volgende:
Ik zou niet eens een relatie willen met iemand die niet fatsoenlijk met me kan communiceren. Laat maar zitten dan, hoor.
Iemand die niet met je wíl communiceren, is nog erger.
  PR en moderator vrijdag 26 september 2014 @ 20:51:50 #48
288245 crew  Moira
pi_144936096
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Iemand die niet met je wíl communiceren, is nog erger.
Ja, daar moet je toch geen relatie mee :')
Maar begrijp dat het lastiger is als je pas na enkele jaren de ernst van de zaak in ziet, dan kom je er niet zo makkelijk meer vanaf.
Fuck the EBU.
  vrijdag 26 september 2014 @ 20:53:34 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_144936175
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:51 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja, daar moet je toch geen relatie mee :')
Maar begrijp dat het lastiger is als je pas na enkele jaren de ernst van de zaak in ziet, dan kom je er niet zo makkelijk meer vanaf.
Precies.

We hebben het er ergens hier laatst over gehad. Dat een vrouw steeds tegen een muur loopt en uiteindelijk de relatie beëindigt of het huwelijk uitstapt. En voor de man is dat dan bijna altijd een... hoe noem je dat, eh donderslag bij heldere hemel. Heel bizar. Maar wat wil je nou, als je als vrouw 'geen gehoor' krijgt.
pi_144936523
quote:
Uitmaken
Inderdaad. Per direct wegwezen. Je kunt er beter niet tegenin gaan en je moet ook niet de verwachting hebben dat hij van gedachten zal veranderen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  PR en moderator vrijdag 26 september 2014 @ 21:34:37 #51
288245 crew  Moira
pi_144938218
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Precies.

We hebben het er ergens hier laatst over gehad. Dat een vrouw steeds tegen een muur loopt en uiteindelijk de relatie beëindigt of het huwelijk uitstapt. En voor de man is dat dan bijna altijd een... hoe noem je dat, eh donderslag bij heldere hemel. Heel bizar. Maar wat wil je nou, als je als vrouw 'geen gehoor' krijgt.
Zo blij dat mijn vriend gewoon normaal kan communiceren :') Na anderhalf jaar nog nooit een ruzie gehad, irritaties worden al uitgesproken voor ze groter worden.
Sommige mannen lacken die skills, ja. Maar dat merk je als vrouw toch ook gauw genoeg en ga je daar geen relatie mee aan (want hoe kun je een relatie volhouden als er niet normaal gepraat kan worden?)
Fuck the EBU.
pi_144940764
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:28 schreef Moira. het volgende:
Dit kan je niet altijd van tevoren of op tijd weten. Het gaat lang genoeg goed en dan bij wat moeilijkheden of bepaalde veranderde situaties gaan mensen anders worden. Maar het kan ook zijn dat mensen die kant gewoon niet zo gemakkelijk zien en dan al te laat is.

Daarnaast gaan mensen ook vanuit dat je na jaren elkaar wel enigzins begrijpt, dus handelen ze er ook zo naar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:00 schreef Comp_Lex het volgende:
Je kunt er beter niet tegenin gaan en je moet ook niet de verwachting hebben dat hij van gedachten zal veranderen.
Inderdaad niet tegenin gaan, want dan kom je over als zeikwijf. Als je te vaak tegenin gaat, behandelen ze je nog als vijand ofzo met hun defensieve houding. De excuus is dan dat ze zich niet over zich laten lopen door slechte behandeling, jij wordt nog door hem en/of zijn vrienden uitgemaakt voor uit het niks hem aanvallen.

Luchtig of gezellig praten om hem open te krijgen of naar zich te binden, ook niet doen. Ze zien het heus wel aan dat aan het einde een preek of iets dergelijks aankomt, en de stemmingswisselingen vinden ze ook verdacht. Daarnaast wordt je door hem en/of zijn vrienden beschouwd als manipulatief/instabiel/gek in je hoofd etc. Wegrennen van die gek, gaan ze denken.

Soms communicatie met mannen is een strijd. Hoe mijn getrouwde vriendin het altijd zegt: jullie zullen altijd verschillend zijn, niemand kan 100% iets goed doen hoe jij dat wilt. Kleine dingen moet je laten, de zaken waar je over wilt praten, moet je zorgvuldig uitkiezen. Door verschillende posities kan een partij niet willen/kunnen inzien. Vrij kansloos om dan nog mateloos erover te hebben. Praat dan met vriendinnen erover ofzo om je hart te luchten. Of denk na of diegene degene is welke bij je past.

Daarnaast hem zaken aanleren moet je ook niet willen, dat gaat zoveel emotionele energie kosten. Het gaat niet zonder slag of stoot; ene kan zich beledigd voelen en wilt niet en vind dat hij niks fout heeft gedaan, de ander voelt zich niet gehoord, voelt hopeloos en verdrietig, etc. Je imago in zijn hoofd zal flinke deuk oplopen en zaken kunnen moeilijk terug naar hoe ze waren; gezellige en fijne tijden. Elk vrouw die hij tegenkomt zal beter overkomen dan jij. Gevolgen hiervan laat ik maar achterwege.

Mochten mensen dit toch kunnen doorstaan, dan is de geschiedenis al zodanig negatief en onprettig ervaren dat in de toekomst bij elk stoot en slag of kleine irritaties onbewust op wordt teruggeblikt, de emoties komen weer terug enzo. En mocht het uitgaan nadat hij het heeft geprobeerd om het te leren, zal hij hier rekening mee houden bij de volgende relatie. Dan ga je echt verzuren dat je hem hebt geleerd, zodat hij dit bij een andere vrouw kan toepassen en hiermee kans maakt bij een andere vrouw.

En mocht hij bezinnen dat hij iets verkeerds of beter had kunnen doen in jullie relatie, dan weet hij dat hij iets heeft laten gaan. Dus wilt hij dit niet meer in de toekomst en dan bij de volgende vrouw ga je merken, dat hij bij de volgende vrouw de behandeling geeft die jij niet hebt kunnen krijgen. Hij zal ook bang zijn deze te verliezen en binnen no time, verloven etc. M.a.w. mannen moet je zoveel mogelijk zaken niet aanleren. Nog geeneens gesproken dat je dan overkomt als zijn moeder/claimend gedrag enzo, aantrekkelijkheid die je ooit had ook gelijk weg bij hem.

Bij het hele proces wordt de kans alleen maar groter dat hij het gaat uitmaken met jou, uiteindelijk ben je zelfs verdrietiger af dan wanneer jij een einde aan maakt. Wees eerlijk, mannen laten kiezen voor vrouw of carrière -> je gaat nooit winnen met deze keuze voorleggen. Dan krijg je zelfs extra label mee; label onbegrip. Wat alleen kan werken, is dat je zelf even stap terug doet, je eigen dingen doen en hem laten/negeren. Later wanneer hij het rustiger heeft, komt hij vanzelf terug en beseft dan pas dat hij blij moet zijn met jou.

[ Bericht 27% gewijzigd door Yiwei op 26-09-2014 23:01:56 ]
pi_144941087
Ik wilde zeggen; wat enorm kinderachtig van hem. Maar hij zal het natuurlijk vast niet expres doen, en serieus niet weten hoe hij op een normale manier kan communiceren in dat soort situaties.

Ik zou zeggen, therapie. Of samen in de vorm van relatietherapie, of alleen hij, gericht op gespreksvaardigheden en zelfreflectie. Mocht therapie een te grote stap zijn / hij moeilijk doen, kan je wellicht (hij is student?) kijken naar een paar minorvakken die zich daar op richten. Er zijn genoeg sociale wetenschappen waar dat soort dingen uitgebreid aan bod komen (Als hij in Utrecht zit weet ik er wel een paar).
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:25:07 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144943522
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:15 schreef Koral het volgende:

[..]

Of dat de eigen gemaakte fouten niet ingezien willen worden door degene die niet wil praten.
Ooit een vrouw meegemaakt die na een ruzie redelijk was om mee te praten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144944393
Nou dit is misschien gek, maar we vonden het eerst beiden nooit echt een probleem om niet over alles te praten, het kon ook gewoon weer goed zijn met een lief briefje of een grapje en dat voelde voor allebei dan ook gewoon goed. Toen waren de ruzies ook niet zo extreem. Nu is dat, sinds een halfjaartje, voor mij echter een heel ander verhaal. Lieve briefjes doen het niet meer voor mij zegmaar, ik heb veel meer de behoefte gekregen om dingen uit te praten en te weten wat er allemaal in zijn hoofd omgaat, terwijl hij het niet-praten nog steeds prima vindt. Hij is gewoon geen prater, maar ik begin wel steeds serieuzer na te denken over een toekomst met hem samen (kinderen, verhuizen e.d.) en dan vind ik gebrek aan tijd voor elkaar wel iets om serieus te nemen en over na te denken. Zeker als hij volgend jaar een eigen bedrijf heeft waar heel veel tijd in gaat zitten.
  zaterdag 27 september 2014 @ 00:00:33 #56
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_144944727
Ik liep ook weg ( naar een andere kamer of naar buiten) als een ruzie erg hoog opliep.
Dit was om echte escalatie te voorkomen.
Zij kon niet met kritiek overweg, waardoor iedere discussie bij voorbaat zinloos was.
Ik moest maar veranderen...
Uiteindelijk de relatie beeindigd en nu dolgelukkig met mijn huidige vriendin.
Nooit ruzies en alles is bespreekbaar en ik kan gewoon mezelf zijn.

Je moet elkaar niet proberen te veranderen, dat wordt nooit wat.
Als het niet werkt tussen jullie, stop er dan mee.
pi_144944873
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:50 schreef Roadtripping het volgende:
Nou dit is misschien gek, maar we vonden het eerst beiden nooit echt een probleem om niet over alles te praten, het kon ook gewoon weer goed zijn met een lief briefje of een grapje en dat voelde voor allebei dan ook gewoon goed. Toen waren de ruzies ook niet zo extreem. Nu is dat, sinds een halfjaartje, voor mij echter een heel ander verhaal. Lieve briefjes doen het niet meer voor mij zegmaar, ik heb veel meer de behoefte gekregen om dingen uit te praten en te weten wat er allemaal in zijn hoofd omgaat, terwijl hij het niet-praten nog steeds prima vindt. Hij is gewoon geen prater, maar ik begin wel steeds serieuzer na te denken over een toekomst met hem samen (kinderen, verhuizen e.d.) en dan vind ik gebrek aan tijd voor elkaar wel iets om serieus te nemen en over na te denken. Zeker als hij volgend jaar een eigen bedrijf heeft waar heel veel tijd in gaat zitten.
Het is hard om te zeggen maar er is een grote kans dat die toekomst verwachting helemaal niet in zijn planning zit.

Wellicht is zijn bedrijf ook zijn grote Droom en die ga jij verneuken met je gehuil om aandacht. En ergens geeft hij je ook gelijk dat je weinig aandacht krijgt, maar hij wil dat niet bekennen en vindt mogelijk ook wel dat jij als steunende vriendin achter hem moet staan.

Hij staat voor een dilemma: meer tijd voor jou, maar kans dat het bedrijf minder soepel loopt. Meer tijd in het bedrijf en de relatie gaat naar de maan, tenzij jij mee denkt in het bedrijf en bereid bent de aandachtsloze periode te doorstaan. Met natuurlijk het risico dat de relatie alsnog naar de maan gaat omdat het bedrijf altijd druk is.

Kortom, eigenlijk moet hij kiezen maar hij wil helemaal niet kiezen, zeker niet in jouw gezicht. Zeker ook niet met jou in gesprek met het risico dat hij alsnog zwicht. Dus dan ga je er gewoon vandoor, kop in het zand en heb je het er niet meer over.

Indirect heeft hij dan inderdaad gekozen: zijn keus is de beste en er valt niet iver te praten.

Als je daar niet mee kan leven, maak het uit en ga verder. Er zijn mannen die wel tijd voor je hebben :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_144945060
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:00 schreef gewoonmeppen het volgende:
Ik liep ook weg ( naar een andere kamer of naar buiten) als een ruzie erg hoog opliep.
Dit was om echte escalatie te voorkomen.
Zij kon niet met kritiek overweg, waardoor iedere discussie bij voorbaat zinloos was.
Ik moest maar veranderen...
Uiteindelijk de relatie beeindigd en nu dolgelukkig met mijn huidige vriendin.
Nooit ruzies en alles is bespreekbaar en ik kan gewoon mezelf zijn.

Je moet elkaar niet proberen te veranderen, dat wordt nooit wat.
Als het niet werkt tussen jullie, stop er dan mee.
Ja maar dat is het voor mij.. Ik heb het gevoel dat hij het gevoel heeft dat ik hem wil veranderen, misschien wil ik dat ook wel? Komt dat zo over? Eigenlijk wil ik alleen maar dat hij meer tijd voor me vrij maakt en dat hij daar voor mijn gevoel geen gehoor aan geeft zit mij heel erg dwars. Als hij soms alleen maar een vuilniszak vergeet weg te gooien kan ik al boos worden omdat ik zoveel opgekropte frustraties heb. Dit soort dingen monden soms uit in een ruzie van 3 dagen waarin hij me compleet negeert, omdat alles dan in één keer naar boven komt. Het slaat allemaal helemaal nergens op.
pi_144945680
quote:
4s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:04 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het is hard om te zeggen maar er is een grote kans dat die toekomst verwachting helemaal niet in zijn planning zit.

Wellicht is zijn bedrijf ook zijn grote Droom en die ga jij verneuken met je gehuil om aandacht. En ergens geeft hij je ook gelijk dat je weinig aandacht krijgt, maar hij wil dat niet bekennen en vindt mogelijk ook wel dat jij als steunende vriendin achter hem moet staan.

Hij staat voor een dilemma: meer tijd voor jou, maar kans dat het bedrijf minder soepel loopt. Meer tijd in het bedrijf en de relatie gaat naar de maan, tenzij jij mee denkt in het bedrijf en bereid bent de aandachtsloze periode te doorstaan. Met natuurlijk het risico dat de relatie alsnog naar de maan gaat omdat het bedrijf altijd druk is.

Kortom, eigenlijk moet hij kiezen maar hij wil helemaal niet kiezen, zeker niet in jouw gezicht. Zeker ook niet met jou in gesprek met het risico dat hij alsnog zwicht. Dus dan ga je er gewoon vandoor, kop in het zand en heb je het er niet meer over.

Indirect heeft hij dan inderdaad gekozen: zijn keus is de beste en er valt niet iver te praten.

Als je daar niet mee kan leven, maak het uit en ga verder. Er zijn mannen die wel tijd voor je hebben :)
Gehuil om aandacht? Nogmaals, is het dan echt zo moeilijk om één keertje een avondje vrij te houden? Ik verwacht niet dat we elke week 3x uit eten gaan ofzo, ik vind dat ik nog schappelijk ben haha. Ik snap wel wat je bedoelt hoor maar ik vind het wel heel zwart-wit. Hij wil zelf ook kinderen, sterker nog, hij is er zelf over begonnen. Ik geloof oprecht dat hij een toekomst met mij wil, maar als jouw verhaal verder zijn gedachten weerspiegelen dan zou ik helemaal graag met hem willen praten. Ik denk dat er een tussenweg is en dat hij helemaal niet hoeft te kiezen.
pi_144945756
Niet kunnen communiceren over zoiets en elders slapen (vvluchten) is oongezond
pi_144946642
Geef die jongen zijn rust wanneer die dat nodig heeft, hij geeft het toch niet voor niets aan?

Leer de man eens begrijpen, we zitten niet altijd op dat sentimentele genuil te wachten.

Tevens lijk je me echt een tyfus-vriendin, bah. Iets met touwtjes in handen willen hebben..
pi_144947201
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 01:16 schreef ChefvanOekels het volgende:
Geef die jongen zijn rust wanneer die dat nodig heeft, hij geeft het toch niet voor niets aan?

Leer de man eens begrijpen, we zitten niet altijd op dat sentimentele genuil te wachten.

Tevens lijk je me echt een tyfus-vriendin, bah. Iets met touwtjes in handen willen hebben..
En jij komt op mij best egoistisch over. Ik moet 'de man' leren begrijpen maar andersom hoeft dat niet? Hmmm... Dat hij aangeeft dat hij rust wil prima, wil ik ook best rekening mee houden, maar hij is niet de enige in onze relatie dus mag ik ook aangeven wat ik wil. Of ben jij dat type "vrouwen hebben maar één recht en dat is het aanrecht"? :')
  zaterdag 27 september 2014 @ 13:10:23 #63
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_144952835
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 01:16 schreef ChefvanOekels het volgende:

Jij lijkt mij een hele vervelende vent. Je zegt het eigenlijk al: bij jou moet je niet wezen. Nou inderdaad.
pi_144954093
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:33 schreef Roadtripping het volgende:

[..]

Gehuil om aandacht? Nogmaals, is het dan echt zo moeilijk om één keertje een avondje vrij te houden?
Blijkbaar wel en hij wil het er gewoon niet over hebben.
Punt. Dat hij kinderen met je wil geloof ik best. Ik denk dat hij alleen zoiets heeft van: "Als ik straks er tijd voor heb (naief van hem, dat wel :') )

Hij komt er zelf wel mee. Heel egoistisch ja. Kan je er niet mee leven, dan is de keus ook verder aan jou :)
pi_144954442
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:14 schreef Koral het volgende:
Silent treatment is een machtsmiddel waarmee ze zichzelf beschermen of is een uiting dat ze zich simpelweg superieur aan je voelen. Een zeer destructieve houding voor relaties als je het mij vraagt.
eens. Misschien heb ik het verkeerd maar voor mij zou genegeerd worden, zeker dagenlang, voelen alsof ik wordt afgestraft.

Maar jullie zouden elkaar tegenmoet komen, jij door hem even te laten, hij door er later op terug te komen. En jij doet dit wel, maar hij niet? Klinkt een beetje makkelijk vanuit hem

Misschien inderdaad kijken of relatietherapie wil helpen? Er moet toch ergens uit blijken dat hij jou ook tegemoet komt?

Jullie zitten alletwee in deze relatie en jouw behoeftes het raam uit gooien lijkt mij geen oplossing..
  zaterdag 27 september 2014 @ 16:51:15 #66
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_144957938
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:14 schreef Koral het volgende:
Zo de tering hé.. :') _O- _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_144975265
Het is wellicht een patroon dat vrouwen tijdens een ruzie vooral willen praten (onredelijke dingen schreeuwen naar iemands hoofd) terwijl mannen het liefst de eenzame rust willen zoeken en zeker geen gezeik aan hun kop.

Wat wellicht zin heeft is dat TS wat ze schrijft in deze draad puntsgewijs op een papier schrijft en tegen haar vriend zegt: kijk, dit zit me nu enorm dwars de laatste tijd. Ik zie geen toekomst in ons als dit niet gaat verbeteren.

Dan heb je meteen duidelijkheid.
  zondag 28 september 2014 @ 12:09:25 #68
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_144977879
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 09:12 schreef jaha het volgende:
Het is wellicht een patroon dat vrouwen tijdens een ruzie vooral willen praten (onredelijke dingen schreeuwen naar iemands hoofd) terwijl mannen het liefst de eenzame rust willen zoeken en zeker geen gezeik aan hun kop.

Wat wellicht zin heeft is dat TS wat ze schrijft in deze draad puntsgewijs op een papier schrijft en tegen haar vriend zegt: kijk, dit zit me nu enorm dwars de laatste tijd. Ik zie geen toekomst in ons als dit niet gaat verbeteren.

Dan heb je meteen duidelijkheid.
Hoezo onredelijk en gezeik?
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:41:06 #69
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_145052306
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Of hij is zelf gewoon sociaal incapabel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_145052995
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 01:54 schreef Roadtripping het volgende:

[..]

En jij komt op mij best egoistisch over. Ik moet 'de man' leren begrijpen maar andersom hoeft dat niet? Hmmm... Dat hij aangeeft dat hij rust wil prima, wil ik ook best rekening mee houden, maar hij is niet de enige in onze relatie dus mag ik ook aangeven wat ik wil. Of ben jij dat type "vrouwen hebben maar één recht en dat is het aanrecht"? :')
Is het al uit?
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:37:08 #71
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_145058135
Wat als je hem eens dwingt de confrontatie aan te gaan? Wanneer hij wegloopt er achteraan?
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_145058965
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:37 schreef Poeke het volgende:
Wat als je hem eens dwingt de confrontatie aan te gaan? Wanneer hij wegloopt er achteraan?
Kat in het nauw maakt rare sprongen. Als mannen weglopen, kan je beter niet erachter aangaan. Het vraagt hen ook veel controle het zooitje aan te horen, te slikken, niks te zeggen en weg te gaan. Wees niet verbaasd dat je jezelf in stukjes op moet gaan rapen en vast moet lijmen als je ervoor kiest achter de man aan te gaan.

Praten met de man heeft alleen zin als hij er open voor staat, anders werkt het alleen maar averechts.
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:00:52 #73
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_145059094
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:33 schreef Roadtripping het volgende:
Gehuil om aandacht? Nogmaals, is het dan echt zo moeilijk om één keertje een avondje vrij te houden?
Kennelijk wel.

Het lijkt me dat je nu op een belangrijk punt bent aangekomen: je ziet de situatie realistisch, of niet. Zo niet, dan wordt het een lijdensweg.

De situatie is realistisch gezien (zoals jij hem schetst): jouw behoeften zijn veranderd, en hij is zijn droom aan het realiseren.

Dus wat ga je doen?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')