Hoe zou jij het vinden om je reet er af te werken en dan thuis te komen bij zo'n zeikerd zoals jij.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:55 schreef Roadtripping het volgende:
Hoi!
Mijn vriend en ik zijn nu 4 jaar samen waarvan 2 jaar samenwonend, maar qua communicatie loopt het totaal niet lekker. Als we ruzie hebben loopt hij eigenlijk altijd weg en hij kan me dan ook urenlang, soms zelfs dagenlang negeren (hij slaapt dan ook ergens anders), terwijl ik er graag over zou willen praten. Hij geeft als reden dat hij op zo’n moment gewoon met rust gelaten wil worden en geen zin heeft in ruzie met mij. Ik ben juist geneigd om hem op zo’n moment op te bellen en ik voel me echt verloren als hij nergens op reageert.
We hebben geprobeerd elkaar hierin tegemoet te komen: kort gezegd zou ik hem ruimte geven zodat hij een paar uur heeft om tot rust te komen en hij zou na die paar uur terugkomen om erover te praten. Dit werkt echter ook niet. Als we allebei rustig zijn kan er ook niet echt over gepraat worden, omdat hij dat niet kan/wil of het loopt weer uit op ruzie. Ik ben dan vaak allang blij dat hij weer thuis is waardoor ik al snel denk "ach, laat ook maar, we gaan het nu gewoon leuk hebben". Ik blijf hierdoor wel met opgekropte gevoelens zitten die in elke ruzie weer naar boven komen. We hebben niet vaak ruzie, maar omdat er nooit iets uitgepraat wordt zijn het vaak wel extreme ruzies die echt even heel mijn wereld op z'n kop zetten. Schreeuwen tegen elkaar, schelden, hem proberen te blokkeren terwijl hij weer probeert weg te lopen waarna hij nog bozer wordt, enzovoort. Uiteindelijk gaan we volledig voorbij aan het ‘echte probleem’ op dat moment en maken we alleen nog maar ruzie om hoe we ruzie maken.
Ik heb het nu over een andere boeg gegooid door gewoon vrolijke berichtjes naar hem te sturen en te doen alsof er niets aan de hand is, omdat ik hier eigenlijk boven wil staan en hij dan wél gewoon normaal reageert, maar eigenlijk is dit natuurlijk te belachelijk voor woorden. Ik weet niet meer waar ik goed aan doe en ik begin zelfs aan mezelf te twijfelen.
Wat zouden jullie doen?
Ohja want jij weet ook echt hoe de rest van onze relatie in elkaar zit.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:58 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden om je reet er af te werken en dan thuis te komen bij zo'n zeikerd zoals jij.
De enige reden waarom hij wegloopt is zodat hij jou geen hengst verkoopt.
Uitmaken en een ander zijn leven gaan vergallen.
Gr gr de harde waarheid.
Hmm. "Ik" is het tegenovergestelde van "jij", en dus ook niet "wij".quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:19 schreef Roadtripping het volgende:
[..]
Kan je een voorbeeld noemen? Ik probeer namelijk al heel erg te letten op hoe ik dingen overbreng.
"Ik zou het fijn vinden als.."
"Mijn gevoel/gedachte is.."
Geen verwijten, vooral m'n eigen gevoel beschrijven. Maakt tot nu toe allemaal niet uit bij hem.
Jij hebt verschillende relaties gehad, en allemaal kon je niet met die mannen praten. Maar besef wel dat de enige constante in jouw relaties jij bent.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:58 schreef Roadtripping het volgende:
[..]
Haha ik heb tot nu toe echt alleen maar relaties gehad met mannen die niet kunnen praten? Ik dacht juist dat het echt een mannending was en dat ik die 'mannelijkheid' maar gewoon moest accepteren ofzo.Al is het nog nooit zo extreem geweest.
Dat laatste probeer ik wel zoveel mogelijk te vermijden, ik zou dan eerder "ik zou het fijn vinden als je meer rekening met me houdt" ofzo zeggen. Niet dat ik geen fouten maak hoor want ik maak er zoveel haha, maar ik heb wel het gevoel dat ik de enige ben die hieraan wil werken en ik weet niet meer hoe ik daarmee om moet gaan. Voor m'n gevoel heb ik alles al geprobeerd.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm. "Ik" is het tegenovergestelde van "jij", en dus ook niet "wij".
Ik hou je alleen een spiegel voor hoor, want ik weet verder ook niet hoe hij is.
Maar ik ben zelf iemand die niet van ruzies houdt. Ik vind ruzie niet de manier om samen op 1 lijn te komen. Ik heb ooit eens iets gehad met iemand die ook vaak "ik" zij tijdens ruzie, vaak gevolgd door "jij", in de zin van "jij ben egoistisch, zie je dat dan niet?". Dat was geen succes.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:31 schreef RM-rf het volgende:
Iemand die wegloopt in een ruzie , doet dat vrijwel altijd vanwege een indruk dat hij 'niet opkan tegen de ander' en misschien zelfs 'bang' is van het optreden van de ander.
Serieus? Ieder heeft zijn/haar manier van ruzie maken en dat kun je niet veranderen. Je moet niet zo ingaan op een ruzie, dat kost jullie beiden zoveel energie. Dan lijkt het net of je ruzie maakt om het ruzie maken, alsof je er van geniet. Hij negeert het blijkbaar omdat hij simpelweg geen ruzie wil hebben. Is het wel de moeite waard om zoveel tijd te besteden aan ruzie maken? Zoja, waar gaan die ruzies en/of problemen dan om. Als je het probleem teveel bij hem legt zou je er over na moeten denken het uit te maken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:55 schreef Roadtripping het volgende:
Uiteindelijk gaan we volledig voorbij aan het ‘echte probleem’ op dat moment en maken we alleen nog maar ruzie om hoe we ruzie maken.
......
Wat zouden jullie doen?
Of dat de eigen gemaakte fouten niet ingezien willen worden door degene die niet wil praten.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Als hij je negeert met ruzie lijkt me dat een indicatie dat er wellicht niet met je te praten valt?
Wat mij het meeste irriteert is de selectiviteit waarbij bepaald wordt wanneer men de discussie switcht van wat er gezegd wordt naar hoe het gezegd wordt. De mensen die ik ken en een 'liefde hebben voor de silent treatment' zijn daar totaal niet consequent in. Daar raakt mijn expansievatje snel vol vanquote:Op vrijdag 26 september 2014 19:12 schreef Aalscholver het volgende:
[..]
Serieus? Ieder heeft zijn/haar manier van ruzie maken en dat kun je niet veranderen. Je moet niet zo ingaan op een ruzie, dat kost jullie beiden zoveel energie. Dan lijkt het net of je ruzie maakt om het ruzie maken, alsof je er van geniet. Hij negeert het blijkbaar omdat hij simpelweg geen ruzie wil hebben. Is het wel de moeite waard om zoveel tijd te besteden aan ruzie maken? Zoja, waar gaan die ruzies en/of problemen dan om. Als je het probleem teveel bij hem legt zou je er over na moeten denken het uit te maken.
Ik heb een relatie met hem omdat ik het fijn vind om bij hem te zijn en leuke dingen dingen met hem te doen. Dat gebeurd nu nauwelijks vanwege gebrek aan tijd. Ik merk dat we uit elkaar groeien op deze manier en dat vind ik jammer. Ik zou dit graag samen met hem willen oplossen en daarom probeer ik hierover te praten. Dit soort dingen moeten toch ook bespreekbaar kunnen zijn? Of ligt dat dan echt aan mij?quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:12 schreef Aalscholver het volgende:
[..]
Serieus? Ieder heeft zijn/haar manier van ruzie maken en dat kun je niet veranderen. Je moet niet zo ingaan op een ruzie, dat kost jullie beiden zoveel energie. Dan lijkt het net of je ruzie maakt om het ruzie maken, alsof je er van geniet. Hij negeert het blijkbaar omdat hij simpelweg geen ruzie wil hebben. Is het wel de moeite waard om zoveel tijd te besteden aan ruzie maken? Zoja, waar gaan die ruzies en/of problemen dan om. Als je het probleem teveel bij hem legt zou je er over na moeten denken het uit te maken.
Geniet dan van de momenten dat jullie wel tijd hebben. Want misschien is er geen andere manier omdat er niet meer tijd kán worden gemaakt, dat het dus niet verandert kan worden. En juist omdat het niet verandert kan worden kun je er ook maar beter geen ruzie over maken omdat het niet opgelost kan worden, want ook hij kan er niks aan doen, daarom loopt hij op zo'n moment weg.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:28 schreef Roadtripping het volgende:
[..]
Ik heb een relatie met hem omdat ik het fijn vind om bij hem te zijn en leuke dingen dingen met hem te doen. Dat gebeurd nu nauwelijks vanwege gebrek aan tijd.
Je hebt ook wel gelijk, maar ik denk dan ook meteen: Hoe moeilijk is het om één keertje een avondje niet over te werken en een leuke avond te hebben met je vriendin? Hij kiest er zelf voor om over te werken. Ik wil hem overal in steunen hoor en ik heb bewondering voor zijn harde werken, maar ik ben er ook nog.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:33 schreef Aalscholver het volgende:
[..]
Geniet dan van de momenten dat jullie wel tijd hebben. Want misschien is er geen andere manier omdat er niet meer tijd kán worden gemaakt, dat het dus niet verandert kan worden. En juist omdat het niet verandert kan worden kun je er ook maar beter geen ruzie over maken omdat het niet opgelost kan worden, want ook hij kan er niks aan doen, daarom loopt hij op zo'n moment weg.
Ik krijg de indruk dat je vriend niet echt wil veranderen. En dan gaat het héél moeilijk worden. Ik denk niet dat hij in de gaten heeft dat hij toch echt een move moet maken hierin wil hij jou niet uiteindelijk, gaan verliezen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:47 schreef Roadtripping het volgende:
Nou ik heb zelf ook echt moeten leren praten, vroeger sloeg ik compleet dicht in zo'n situatie dus ik snap hem wel, maar ik heb me in tegenstelling tot hem wél verdiept in communicatie en probeer dat ook toe te passen. Hij blijft gewoon doen wat hij altijd heeft gedaan en ik vind het lastig om dan nog rustig te blijven en nog op een normale manier met hem te communiceren.
Oh, jij bent ook zo'n geval als haar vriendquote:Op vrijdag 26 september 2014 18:58 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden om je reet er af te werken en dan thuis te komen bij zo'n zeikerd zoals jij.
De enige reden waarom hij wegloopt is zodat hij jou geen hengst verkoopt.
Uitmaken en een ander zijn leven gaan vergallen.
Gr gr de harde waarheid.
Mag ik vragen wat voor werk hij doet? Misschien kan hij niet relaxt leuke dingen met jou doen als hij al dat werk nog moet doen en die gedachten steeds in zijn achterhoofd heeft zitten..quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:39 schreef Roadtripping het volgende:
[..]
Je hebt ook wel gelijk, maar ik denk dan ook meteen: Hoe moeilijk is het om één keertje een avondje niet over te werken en een leuke avond te hebben met je vriendin? Hij kiest er zelf voor om over te werken. Ik wil hem overal in steunen hoor en ik heb bewondering voor zijn harde werken, maar ik ben er ook nog.
Denk je dat hij straks wel tijd voor je heeft als hij zijn eigen bedrijfje heeft gestart?quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:28 schreef Roadtripping het volgende:
[..]
Ik heb een relatie met hem omdat ik het fijn vind om bij hem te zijn en leuke dingen dingen met hem te doen. Dat gebeurd nu nauwelijks vanwege gebrek aan tijd. Ik merk dat we uit elkaar groeien op deze manier en dat vind ik jammer. Ik zou dit graag samen met hem willen oplossen en daarom probeer ik hierover te praten. Dit soort dingen moeten toch ook bespreekbaar kunnen zijn? Of ligt dat dan echt aan mij?
Hij voelt zich op zo'n moment vaak aangevallen terwijl dat niet mijn bedoeling is. Ik zou het juist fijn vinden als we samen tot een oplossing kunnen komen maar zoals ik al zei, voor mijn gevoel heb ik alles al geprobeerd. Schreeuwen, niet schreeuwen, hem laten weglopen, hem niet laten weglopen, hem overvallen met zo'n gesprek, hem niet overvallen met zo'n gesprek. Ik ben gewoon ten einde raad.
Jullie kunnen niet praten, niet ruziemaken, geen afspraken maken en hij maakt ook geen tijd voor je vrij? Maak toch maar een agspraak met een relatietherapeut en stel hem voor de keus: mee, of je gaat serieus bekijken of je nog in deze relatie gelooft. En bedenk dat dan ook echt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:39 schreef Roadtripping het volgende:
[..]
Je hebt ook wel gelijk, maar ik denk dan ook meteen: Hoe moeilijk is het om één keertje een avondje niet over te werken en een leuke avond te hebben met je vriendin? Hij kiest er zelf voor om over te werken. Ik wil hem overal in steunen hoor en ik heb bewondering voor zijn harde werken, maar ik ben er ook nog.
Iemand die niet met je wíl communiceren, is nog erger.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:28 schreef Moira. het volgende:
Ik zou niet eens een relatie willen met iemand die niet fatsoenlijk met me kan communiceren. Laat maar zitten dan, hoor.
Ja, daar moet je toch geen relatie meequote:Op vrijdag 26 september 2014 20:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Iemand die niet met je wíl communiceren, is nog erger.
Precies.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:51 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, daar moet je toch geen relatie mee
Maar begrijp dat het lastiger is als je pas na enkele jaren de ernst van de zaak in ziet, dan kom je er niet zo makkelijk meer vanaf.
Inderdaad. Per direct wegwezen. Je kunt er beter niet tegenin gaan en je moet ook niet de verwachting hebben dat hij van gedachten zal veranderen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |