abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 september 2014 @ 12:54:44 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_144921945
Jan Mulder (Rotterdam, 10 februari 1961) is een Nederlands voormalig voetballer die als linksback speelde.

Mulder speelde in de jeugd bij Feyenoord begon zijn loopbaan bij Telstar. Hij brak door bij SVV in de Eerste divisie en ging daarna naar FC Volendam in de Eredivisie. In het seizoen 1989/90 speelde hij voor Feyenoord waarna hij terugkeerde bij SVV waar hij de fusie tot SVV/Dordrecht'90 meemaakte. Hij sloot in 1993 zijn loopbaan af bij Telstar. Hierna speelde hij nog bij de amateurs van VV Veenhuizen. In 1999 werd hij tot zeven jaar cel veroordeeld nadat hij een vriend doodgeschopt had . In 2013 werd hij genoemd als mogelijke spil in een omkoopschandaal in het seizoen 1992/93 van Telstar.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:03:30 #2
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_144922118
Kan ik hier een willekeurig Wikipedia copy past topic aanvragen?
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_144922121
Dat hij bij Feyenoord gespeeld heeft is het meest schokkende van zijn verhaal.
  Moderator vrijdag 26 september 2014 @ 13:03:55 #4
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_144922127
:')
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_144922179
Verrijking voor de samenleving dus
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 september 2014 @ 13:13:07 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_144922323
Denk niet dat ie de vervanger van Watereus wordt bij Sport-Studio.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144922371
Dat was inderdaad nieuws voor mij, wat een boef.

:6
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_144922393
Supra Groningam Nihil
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 september 2014 @ 13:48:16 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_144923267
quote:
Krijg hem helaas niet geopend door m'n PC.

Staat deze opgesteld ?

Het is in de succesvolle loopbaan van John de Wolf nog altijd een zwarte bladzijde: het kaartincident bij Oranje. Waarom bedroog hij teamgenoten bij het pokeren? De ex-prof is er eerlijk over in zijn biografie, die vrijdag verschijnt. Vandaag in AD Sportwereld een voorpublicatie.

Aan de kaarttafel zitten vijf winnaars. Vier Amsterdammers, en ik. Robbie (Witschge, red). Aron Winter. De broertjes De Boer. Het is stil tussen hen en mij.

Poker is het spel dat we spelen. In dit geval: poker met een joker erbij. Ook wel Five of a Kind genoemd, een pokervariant waarbij een extra kaartcombinatie mogelijk is. De hoogste combinatie in het spel is vier azen - plus die ene joker. We schudden om de beurt, Winter mag beginnen.

Ook ligt er geld op tafel. Serieus geld. Een eerste potje begint met zo'n honderd, soms vijfhonderd gulden. Het kan oplopen tot enkele duizenden.

Ik weet niet waarom ik het ga doen. Omdat ik het al eens eerder heb gedaan? Omdat ik er toen toch ook mee wegkwam? Nu zit ik hier, op een congresstoel van Huis ter Duin, en overweeg ik serieus het te gaan doen. Overmoed? De kick van het risico?

Het suist in mijn hoofd. Ik hoor bij het grote Oranje. Ik had dat niet verwacht. Mooier bestaat niet, ik ben nu top of the bill - en dat wil ik weten ook. Anders kan ik het niet verklaren.

Frank is aan de beurt om te schudden. Hij zit daar en ik zit hier. Hij is Ajax, ik ben Feyenoord. Ik moet zo niet denken, maar ik doe het toch. Ben ik de underdog, ondanks alles wat ik heb bereikt? Samen hebben zij vieren meer dan honderd caps. Ik heb er pas zes. Ze bouwen aan vermogens met zo veel meer nullen dan ik - dat soort slechte gedachten komen steeds maar terug, hoe hard ik ze ook wegduw. Wil ik ook een keer het mannetje zijn? De verklaring komt niet eens bewust in me op, het scheert langszij.

Voor Amsterdammers zijn ze verdacht stil. Verbeeld ik het? Voeren ze iets in hun schild? Er speelt iets. Maar ik weet niet wat. Ik denk iets te zien, iets te voelen, maar ik kan het niet onder woorden brengen voor mezelf.

Die o zo bedrukte pokerfaces van de twee broertjes. Winter is stil als altijd. En ook de smile van Robbie is niet anders dan anders. Gaan zij mij iets aandoen? Ronald is aan de beurt om te schudden. Om de tafel hangen andere spelers rond. Ed de Goey, wat Amsterdammers. Ze kijken mee. Zodra we straks worden weggeroepen voor de massage, nemen zij gretig onze plaats in. Alwetend kijken ze naar het spel op tafel, ze kijken in mijn kaarten. Waarom zou ik het doen? Wat win ik ermee?

Het is mijn beurt om te schudden. Terwijl ik de kaarten verzamel, stel ik vast waar de joker ligt, en schud hem fluks naar boven. Ik tel. Een, twee, drie, vier, vijf. De joker steek ik op de vijftiende plek. Kan niet missen, bij het uitdelen valt-ie zo dadelijk bij mij. Ik kan niet geloven wat ik aan het doen ben. Ik ben aan het quasi schudden, en niemand die het doorheeft. Dat alleen al geeft zo'n kick.

Als ik nu een aas trek, kan ik mijn geld blind inzetten, en is die hele pot daar voor mij. Bij deze gedachte overvalt een gevoel van zinloosheid me. Waar leidt dit toe? Rijk word ik er niet van. Een beter mens evenmin.

Voetballers kennen drie regels. Een: je komt niet aan elkaars vrouw. Twee: je zegt niks lelijks over elkaars kinderen. Drie: je steekt niet met kaarten. Ik zit hier keihard te steken, ik zit ze ongehoord te klootzakken. Maar het is niet zo dat ik hun iets wil flikken, ik wil geloof ik alleen mezelf beschermen. Tegen hen. De aanval als beste verdediging, zoiets.

Ik win de pot, vooral ten koste van de hoge inleg van Robbie. Ik had verwacht dat ik me slecht zou voelen. Dat is niet zo. Ik kom ermee weg, ik zie niets aan hun kalme gezichten dat me zou moeten verontrusten. Die constatering alleen al biedt troost. Ik schuif de kaarten over tafel naar Robbie. Hij neemt ze aan, schudt voor een nieuw potje. Alles is weer normaal, en ik word weggeroepen voor een heerlijke massage.

De bundel groene en bruine briefjes prop ik weg in mijn trainingsbroek, ik sta mijn plek af aan een andere winnaar. Op weg naar de kamers, in gedachten verzonken, merk ik dat de De Boertjes achter me aan zijn gekomen. In slowmotion draai ik me naar hen om. Robbie duikt achter de twee op. Het is alsof hij de dood in de ogen kijkt. Frank en Ronald nemen het woord.

'Jij hebt gestoken, makker.' Het dikke hoteltapijt wordt onder mijn voeten vandaan getrokken. 'En niet voor de eerste keer. Bij Feyenoord schijn je dit ook te flikken. Voor hoeveel heb je de boel opgelicht? Nou?'

'Bewijs maar,' zeg ik stoer. Mijn hete hoofd zit dan al vol met watten, weinig van wat ze tegen me zeggen dringt werkelijk tot me door. Ik verlang naar een stil, koel, donker plekje. Het liefst zit ik twintig meter onder de grond.

'We hebben getuigen. O, en John? Koeman (aanvoerder, red.) hebben we ook al ingelicht.'

Hij was vergeten dat Ronald en Frank de boer zijn opgegroeid met kaarten op de camping. :)

pi_144923361
Nee, John de Wolf is een lieverdje :D Wel andere Feyenoorders.

quote:
Van Balgevoel:
Een elftal met 'criminele' voetballers

Criminele voetballers, ja ze bestaan ook. Ze verdienen meer dan modaal, maar dat neemt niet weg dat er links er rechts een wietplantage wordt gevonden, geld wordt verduisterd of zelfs een moord wordt gepleegd. Balgevoel maakte een elftal van ‘criminele’ voetballers.

Keeper — Gino Coutinho
Coutinho kreeg geen leuk verjaardagcadeau in augustus 2009. De politie kreeg een tip om een kijkje te nemen in de loods van de keeper van ADO Den Haag. Oom agent stuitte op een aardige hobby. Coutinho had 4500 wietplantjes verstopt en werd samen met een vriend afgevoerd naar het bureau.

Linksback – Jan Mulder
Als modale vleugelverdediger van Feyenoord en SVV duikt Jantje Mulder hooguit op in de kantlijn van het nieuws, maar als moordenaar haalt hij in 1999 alle voorpagina's. De voetballer krijgt een gevangenisstraf van zeven jaar opgelegd wegens doodslag op een van zijn beste vrienden, de 45-jarige autohandelaar Jan Baas. Het fatale incident speelt zich af in de jachthaven van Brielle, waar de dronken Mulder om een futiliteit ruzie krijgt en het slachtoffer met drie tot vijf trappen tegen het hoofd om het leven brengt.

Centrale verdediger — Mustafe Ahmed
Mustafe Ahmed maakte op 14 december 2007 zijn debuut voor BV Veendam, drie dagen later werd hij gearresteerd vanwege verkrachting. Hij had zich vergrepen tijdens een trainingskamp eerder dat jaar. Een 57-jarige Duitse vrouw was het slachtoffer, Ahmed kreeg dertig maanden cel.

Centrale verdediger — Danny Blind
Door met een slok op achter het stuur te kruipen, deed de voormalige voetballer zijn achternaam eer aan. Met meer dan drie keer de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed veroorzaakte Blind een verkeersongeval. Gevolgen? Het rijbewijs werd de Ajacied ontnomen en de rechter legde hem 180 uur papiertjes prikken in het park op. Dat hij een briefje met spijtbekentenis had geschreven, mocht niet baten.

Rechtsback – Ulrich van Gobbel
Van Gobbel (7 interlands) stond bekend om zijn enorme snelheid. Ooit liep hij de 100 meter in 10,40 seconden. Financieel ging het minder vlot. In 2003 kwam hij samen met John Veldman en Glenn Helder in het nieuws door een conflict met het pensioenfonds voor profvoetballers, CFK. De spelers eisten onmiddellijke uitbetaling van hun opgebouwde pensioen.
Van Gobbel zat aan de grond. Zijn wintiwinkel in Rotterdam ging al snel failliet en in 2006 werd hij verdacht van het verduisteren van leaseauto's. Omdat hij onvindbaar was, werd een opsporingsadvertentie in een krant geplaatst om hem bij de rechtszitting te krijgen.
Eind maart 2006 werd Van Gobbel, op wiens bezittingen beslag is gelegd, veroordeeld tot vier maanden celstraf. In april 2008 werd deze straf door het gerechtshof in Den Haag omgezet in een voorwaardelijke taakstraf van 120 uur.

Linksmidden – Barry van Galen
Barry van Galen mocht zich eventjes recordhouder gele kaarten in de Nederlandse eredivisie. Dat duurde niet lang, want een aantal jaar later pakte Patrick Pothuizen deze hem alweer af. Van Galen had weleens last van wapperende handjes. Zo deelde hij ooit eens een elleboogstoot uit aan Richard Stricker, die daardoor twee dagen in coma lag. In 2004 werd hij op de kermis van Assendelft opgepakt voor het mishandelen van twee vrouwen. Hij kreeg zestig uur dienstverlening.

Middenveld – George Boateng
‘Beng Beng Boateng’, een bijnaam waarop voormalig-Feyenoord voetballer George Boateng niet trots op zal zijn. Toen de speler in 1995 werd geweigerd tot toegang van een discotheek, zwaaide de middenvelder zou hij met een revolver hebben rondgezwaaid. Via zijn kenteken zijn ze uiteindelijk bij Feyenoord terecht gekomen. Hij werd hier echter niet voor vervolgd.

Rechtsmidden – Theo Lucius
Theo Lucius, ook al een oud-speler van Feyenoord, maar was tijdens dit misdrijf nog in dienst bij PSV. De middenvelder annex verdediger leverde jarenlang rond oud en nieuw vuurwerk aan vrienden en aan medespelers. Tot oudejaarsdag van 2003 toen het mis ging. Een man uit Breda verliest een oog terwijl hij de gillende keukenmeiden van Lucius uitprobeerde. Lucius kreeg 240 uur werkstraf.

Linksvoor – Glenn Helder
Hij raakte door gokverslavingen en schulden aan lager wal en probeerde, naar eigen zeggen, in 1999 zelfmoord te plegen. Hij overwon zijn verslaving, maar het talent maakte zijn belofte op het veld nooit meer waar. Sterker nog, in 2007 werd Helder gearresteerd, hij zou zijn ex-vriendin lastig hebben gevallen en haar vriend mishandeld hebben. Toch werd Helder vrijgelaten. De reden: hij hield zich aan de regels van de reclassering. Helder werd op 3 april 2008 veroordeeld tot 373 dagen cel, waarvan 180 voorwaardelijk, wegens bedreiging, belaging, mishandeling en vuurwapenbezit.

Spits — Patrick Kluivert
Zijn naam ging na de winnende treffer in de Champions League-finale van 1995 tegen AC Milan de hele wereld over. Kluivert had een fantastische reputatie binnen de lijnen, maar zorgde ook voor schandalen buiten het veld. Op 9 september 1995 veroorzaakte hij met een geleende auto een ongeluk met dodelijke afloop. Veroordeling: dood door schuld en een taakstraf van 240 uur. In 1997 kwam Kluiverts naam voor de tweede keer negatief in het nieuws. Nu werd hij beschuldigd van deelname aan groepsverkrachting, maar hij werd wegens gebrek aan bewijs niet vervolgd.

Rechtsvoor – Donny Huysen
Donny Huysen speelde in de jeugd van Ajax, maar kwam niet verder dan één officieel duel. Op 31 mei 2006 werd Donny Huysen door de rechtbank in Rotterdam veroordeeld tot een gevangenisstraf van 5 jaar, wegens de smokkel van cocaïne naar Engeland. In hoger beroep is hij echter vrijgesproken. Destijds had Donny Huysen een relatie met de dochter van vastgoedbaron John Wijsmuller, die volgens justitie werd afgeperst door Donny Huysens bekende Willem Holleeder.

:6
Supra Groningam Nihil
pi_144923407
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:03 schreef napoleonfour het volgende:
Kan ik hier een willekeurig Wikipedia copy past topic aanvragen?
Ik ben voor
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 september 2014 @ 15:28:14 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_144926037
Johnny Dusbaba (Den Haag, 14 maart 1956) is een Nederlands voormalig voetballer. Hij was als verdediger actief bij onder meer Ajax, RSC Anderlecht en het Nederlands voetbalelftal.

Dusbaba stond als centrale verdediger niet bekend om zijn verfijnde techniek, wel om zijn soms bikkelharde tussenkomsten. Desondanks werd hij zowel bij Ajax als Anderlecht een titularis. Hij veroverde in de jaren 70 en 80 onder meer drie landstitels en de Europacup II. In zijn latere jaren kwam Dusbaba, die naast het voetbal de reputatie had een echte handelaar te zijn, door overgewicht steeds minder vaak aan spelen toe.

Johnny Dusbaba werd geboren in Schilderswijk, een buurt uit Den Haag. Hij was de zoon van een kermisklant. Reeds op jonge leeftijd liet hij school links liggen en zette hij alles in op zijn voetbalcarrière. Hij doorliep de jeugdopleiding van FC Den Haag en maakte op 17-jarige leeftijd zijn debuut in het eerst elftal. Dusbaba maakte deel uit van een talentvolle generatie bestaande uit onder meer Martin Jol en Tscheu La Ling.

Hoewel Dusbaba niet bekend stond als een natuurtalent, maakte hij indruk op Ajax. De Amsterdammers namen de bikkelharde verdediger in 1974 over van FC Den Haag. Een jaar later versierde ook La Ling een transfer naar Ajax. Onder zowel Hans Kraay sr. als Rinus Michels was Dusbaba een vaste waarde, maar won hij geen prijzen. Pas toen Tomislav Ivić in 1976 trainer werd, pakte Dusbaba zijn eerste titel met Ajax.

In 1977 belandde Dusbaba bij het RSC Anderlecht van trainer Raymond Goethals. Hij werd er verenigd met landgenoten Arie Haan, Rob Rensenbrink, Nico de Bree, Peter Ressel en Ronny van Poucke. In zijn eerste seizoen veroverde Dusbaba meteen de Europacup II. De verdediger schopte het in die periode ook tot het Nederlands elftal. Aanvankelijk vormde hij samen met Hugo Broos het centraal verdedigingsduo van paars-wit, in het seizoen 1979/80 speelde hij vooral aan de zijde van Raymond Jaspers. Toen Ivić in 1980 in Anderlecht neerstreek, kwam hij steeds minder aan spelen toe. In 1981 werd hij wel voor het eerst kampioen in België.

Na vier seizoenen in Brussel trok de struise verdediger naar concurrent Standard Luik. Bij de Rouches vond hij onder meer Goethals en Haan terug en moest hij de concurrentie aangaan met centrale verdedigers Theo Poel en Walter Meeuws. Dusbaba werd met Standard voor de tweede keer op rij kampioen. Op de laatste speeldag verzekerde Standard zich van de titel door te winnen van Waterschei. Enkele dagen later verloren de Rouches in de finale van de Europacup II van FC Barcelona. In 1984 ontdekte onderzoeksrechter Guy Bellemans in de zogenaamde Bellemans-affaire dat Standard de spelers van Waterschei had omgekocht. Dusbaba kwam in zowel de finale als de titelwedstrijd niet in actie voor de Rouches.

In 1982 keerde Dusbaba terug naar Nederland. Hij sloot zich aan bij NAC Breda, waar de zwaarlijvige verdediger ook geen titularis was. De club zakte een jaar na zijn transfer terug naar de eerste divisie. Dusbaba, die inmiddels meer dan 100 kg woog, mocht na twee jaar opkrassen. Hij trok naar Sint-Niklase SK met wie hij eveneens na een jaar naar tweede klasse degradeerde. Op 30-jarige leeftijd zette hij een punt achter zijn spelerscarrière.

vrijdag 26 september 2014 @ 15:56:54 #13
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_144926823
Laseroms en Israel gaven die Mulder precies wat die verdiende
RED ONS HENNIEGOD
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 september 2014 @ 16:23:52 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_144927518
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:56 schreef PowerLoungen het volgende:
Laseroms en Israel gaven die Mulder precies wat die verdiende
_O_

Laserels

http://assets.catawiki.nl(...)6d0-0050569446fe.jpg

:T

Trouwste user 2022 vrijdag 26 september 2014 @ 16:24:31 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_144927545
Deze :

vrijdag 26 september 2014 @ 16:26:00 #16
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_144927590
quote:
Veels te vroeg overleden helaas
RED ONS HENNIEGOD
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 september 2014 @ 16:29:21 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_144927714
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:26 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Veels te vroeg overleden helaas
Ja. :{

Ben Ajacied. Maar echte tanks moeten overleven. :{

vrijdag 26 september 2014 @ 16:32:08 #18
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_144927784
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja. :{

Ben Ajacied. Maar echte tanks moeten overleven. :{

Echte tanks moeten dan wel niet sollen met de natuur
RED ONS HENNIEGOD
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 september 2014 @ 17:00:08 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_144928660
Wat heeft laseroms met de natuur gedaan ?

vrijdag 26 september 2014 @ 17:04:42 #20
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_144928796
belgendoping gebruikt
RED ONS HENNIEGOD
pi_144928826
Ik dacht even dat dit ging over de Jan Mulder uit 1945.....
Zonder wrijving geen glans
pi_144928904
Als ie maar geen voetballer wordt....

Trouwste user 2022 vrijdag 26 september 2014 @ 17:19:30 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_144929232
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:08 schreef FANN het volgende:
Als ie maar geen voetballer wordt....

Jimmy werd een musicalster. En een model.

Jeffrey Prommayon en Patinama werden toch betrapt met een hennepplantage ?

pi_144929382
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:19 schreef tong80 het volgende:

[..]

Jimmy werd een musicalster. En een model.

Jeffrey Prommayon en Patinama werden toch betrapt met een hennepplantage ?

Geen idéé Tong! Ik ken die gasten niet :D
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 september 2014 @ 17:32:11 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_144929638
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:24 schreef FANN het volgende:

[..]

Geen idéé Tong! Ik ken die gasten niet :D
Betaald voetballers. :) Google eens :)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')