Blijkbaar bij Menzis wel gewoon hoorquote:Op vrijdag 26 september 2014 12:48 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat denken heel veel mensen ja, maar dat is echt niet zomaar zo.
Echt nooit de grens over zonder paspoort en geldige reisverzekering.... imho Nog niet naar Belgie zou ik zeggen![]()
Elk land waar een lijk doorheen reist of zelfs overheen vliegt (weet niet of dta laatste tegenwoordig nog zo is) houd z'n handje op
En verder zijn er landen waarin het verplicht is lijken te balsemen alvorens transport. Tienduidzenden eu's of meer is helemaal niet gek als jij op flinke afstand komt te overlijden, en dan terug gebracht moet worden
Alleen reddingskosten (opsporing, redding, berging) worden niet vergoedt. Dus daarvoor moet je wel een reisverzekering hebben.quote:Heeft u een aanvullende verzekering bij Menzis? Dan hoeft u niet bij te betalen als de zorgkosten voor medisch noodzakelijke zorg in het buitenland hoger zijn dan het maximale Nederlandse tarief. De aanvullende verzekering vergoed het verschil. Bovendien is er een vergoeding voor vervoer na overlijden in het buitenland (vervoer van het stoffelijk overschot).
netjesquote:Op vrijdag 26 september 2014 13:04 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Blijkbaar bij Menzis wel gewoon hoor
[..]
Alleen reddingskosten (redden, opsporen, berging) worden niet vergoedt. Dus daarvoor moet je wel een reisverzekering hebben.
Ik zou nog even verder zoeken om zeker te weten wat die "vergoeding" inhoud. Is het een 100% vergoeding van de kosten, of een vergoeding van maximaal x euro?quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:04 schreef Sylvana het volgende:
[..]
[..]
Alleen reddingskosten (opsporing, redding, berging) worden niet vergoedt. Dus daarvoor moet je wel een reisverzekering hebben.
Tandarts was me dit jaar wel waard. kost me ongeveer 120 euro dit jaar, maar heeft al 500 euro uitgekeerd.quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:21 schreef keko het volgende:
Wil je besparen, kijk dan goed naar je tandartsverzkering als je die hebt. Veel verzekeringen kosten 10-15 euro per maand (dus 120-180 euro per jaar) en keren maximaal 250-350 euro per jaar uit.
Telefoonverzekering: keren vaak ook niet uit en het gaat om een zelf op te hoesten bedrag
Uitvaartverzekering: betaal je hele leven een klein bedrag en als je dood gaat is het verzekerde bedrag net genoeg om de cake van te betalen (geldt niet voor alle uitvaartverzekeringen, maar ik vraag me of je niet beter een OVR kan afsluiten)
Let op met:
Rechstbijstand: veel modules keren maar uit tot een bepaald bedrag (en dat is vaak maar een fractie van wat je nodig hebt)
Arbeidsongeschiktheidsverzekering: keert maar heel zelden uit. Bijna altijd ben je grotendeels nog arbeidsgeschikt, in staat om ander werk te gaan doen en kom je niet in aanmerking voor de aanvulling/uitbetaling.
100%quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:21 schreef papernote het volgende:
[..]
Ik zou nog even verder zoeken om zeker te weten wat die "vergoeding" inhoud. Is het een 100% vergoeding van de kosten, of een vergoeding van maximaal x euro?
Ben bang dat er een aantal kosten dan alsnog niet onder vallen: hoe zit het met jouw kosten als reisgenoot/partner overlijdt? En repatriering na een ongeluk en dus niet overliden, als je met een gebroken been/rug terug moet vliegen en dus een business class ticket of een hele rij moet hebben in plaats van je gewone ticket? Of als je halsoverkop terug moet vligen in verband met overlijden van één van je ouders?quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:04 schreef Sylvana het volgende:
[..]
[..]
Alleen reddingskosten (opsporing, redding, berging) worden niet vergoedt. Dus daarvoor moet je wel een reisverzekering hebben.
Voor repatriëring na een ongeluk wordt het ook vergoedt. De rest wat je noemt denk ik niet.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:14 schreef manifold het volgende:
[..]
Ben bang dat er een aantal kosten dan alsnog niet onder vallen: hoe zit het met jouw kosten als reisgenoot/partner overlijdt? En repatriering na een ongeluk en dus niet overliden, als je met een gebroken been/rug terug moet vliegen en dus een business class ticket of een hele rij moet hebben in plaats van je gewone ticket? Of als je halsoverkop terug moet vligen in verband met overlijden van één van je ouders?
Alles wat je noemt gaat over een paar duizend euro, en daarnaast is de kans behoorlijk klein. Als je het geld hebt is het niet zo'n gekke gok om voor het rijtje hierboven het risico zelf te dragen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:14 schreef manifold het volgende:
[..]
Ben bang dat er een aantal kosten dan alsnog niet onder vallen: hoe zit het met jouw kosten als reisgenoot/partner overlijdt? En repatriering na een ongeluk en dus niet overliden, als je met een gebroken been/rug terug moet vliegen en dus een business class ticket of een hele rij moet hebben in plaats van je gewone ticket? Of als je halsoverkop terug moet vligen in verband met overlijden van één van je ouders?
Schrap die doorlopende reisverzekering en verzeker alleen die perioden dat je echt weg bent. En vergeet die geplande ORV, kost 'n hoop en de risco's op en na overlijden zijn nihil.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:59 schreef lunamatic het volgende:
Wij hebben nu:
- zorgverzekering + vrij ruim aanvullend pakket
- inboedelverzekering
- aansprakelijkheidsverzekering
- doorlopende reisverzekering
- uitvaartverzekering
- rechtsbijstandsverzekering
en als de koop van ons huis doorgaat een overlijdensrisicoverzekering.
Reisverzekering heb je gelijkquote:Op vrijdag 26 september 2014 17:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Schrap die doorlopende reisverzekering en verzeker alleen die perioden dat je echt weg bent. En vergeet die geplande ORV, kost 'n hoop en de risco's op en na overlijden zijn nihil.
Het is ook weer zo'n nietszeggende kreet van iemand die totaal geen idee heeft van financiële planning of wat dingen kosten....quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
ORV vind ik van niet. Deze kosten geen drol als je hem afgesloten hebt de afgelopen 5 jaar en hoewel het risico nihil is, zijn de financiele gevolgen zo groot dat het de moeite waard is vind ik.
Dit is ook weer een nietszeggende kreet van iemand die denkt iets over mij te weten....quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is ook weer zo'n nietszeggende kreet van iemand die totaal geen idee heeft van financiële planning of wat dingen kosten....
Volgens mij roep ik dan ook iets over blomke. Waarom je je aangevallen voelt, weet ik niet...quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is ook weer een nietszeggende kreet van iemand die denkt iets over mij te weten....
Je qoute mij toch?quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Volgens mij roep ik dan ook iets over blomke. Waarom je je aangevallen voelt, weet ik niet...
Ja, en dan is het automatisch een mening over jou? Je FOK't al wat langer denk ik?quote:
Meestal wel en ik FOK inderdaad al wel een tijdjequote:Op vrijdag 26 september 2014 17:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, en dan is het automatisch een mening over jou? Je FOK't al wat langer denk ik?
nu ik dit zo weet lees ik je bericht anders....quote:Omdat je het blijkbaar alsnog niet begrijpt: ik vul jouw quote gewoon aan. Blomke weet niets van WGR-gerelateerde zaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |