Dat zal best zo zijn, maar de echte LEGO® fan trapt daar natuurlijk niet in en dat zal het grootste deel v/d omzet van LEGO® zijn. De gemiddelde AFOL heeft natuurlijk veel meer budget voor het kopen van LEGO® dozen dan een kind dat z'n zakgeld moet opsparen voor een klein doosje of dat af en toe een doosje cadeau krijgt.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen die een LEGO-doos voor een kind halen er niet voldoende verstand van hebben om dat in te zien. Als die de keuze hebben tussen een echte LEGO-piratenset van 50 euro en een nep-piratenset van 30 euro, zullen ze voor het tweede gaan.
Overigens was er ook al in de 60-er jaren een LEGO-kloon, maar dan in iets zachter plastic (het brak niet als je erop ging staan) : Monitini. Ze waren uitwisselbaar, behalve de hele platte stukjes, omdat de noppen van Montini iets hoger waren.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
LEGO is z'n patent kwijt op de kleine plastic steentjes. Een gewoon bouwpakket kun je tegenwoordig dus van om het even welke fabrikant kopen, en vaak nog een stuk goedkoper ook.
Kweenie, is die community zo groot dan? Ik speel al lang niet meer met LEGO (tot mijn grote spijt, zo mag ik wel zeggen). Overigens heb ik wel altijd gespaard totdat ik een grote doos kon kopen.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:29 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dat zal best zo zijn, maar de echte LEGO® fan trapt daar natuurlijk niet in en dat zal het grootste deel v/d omzet van LEGO® zijn. De gemiddelde AFOL heeft natuurlijk veel meer budget voor het kopen van LEGO® dozen dan een kind dat z'n zakgeld moet opsparen voor een klein doosje of dat af en toe een doosje cadeau krijgt.
Ik had vroegâh de RCX 1st genquote:Op donderdag 25 september 2014 15:23 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Die heb ik ook nog ergens liggen.
Weer eens voor de dag halen deze winter.
omgquote:Op donderdag 25 september 2014 15:29 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
.. de echte LEGO® fan .. omzet van LEGO® .. De gemiddelde AFOL heeft .. kopen van LEGO® dozen
Niet in verhouding tot het aantal kinderen dat LEGO® koopt, maar de meeste AFOL's kopen een fortuin aan LEGO®. Je hebt ze die elke LEGO® doos 2 keer kopen, eentje om uit te pakken en eentje om in de doos te laten zitten.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kweenie, is die community zo groot dan?
OMFGWTFBBQ, dat is wel héél obsessief. Dat moet ook een boel geld kosten, de duurste dozen lopen tot in de honderden euro's.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:33 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Niet in verhouding tot het aantal kinderen dat LEGO® koopt, maar de meeste AFOL's kopen een fortuin aan LEGO®. Je hebt ze die elke LEGO® doos 2 keer kopen, eentje om uit te pakken en eentje om in de doos te laten zitten.
Ik moest het even opzoeken, maar AFOL=Adult Fan of Legoquote:
hmmmkay.. money well spentquote:Op donderdag 25 september 2014 15:33 schreef Aaargh! het volgende:
Je hebt ze die elke LEGO® doos 2 keer kopen, eentje om uit te pakken en eentje om in de doos te laten zitten.
Jepquote:Op donderdag 25 september 2014 15:36 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
hmmmkay.. money well spent
Wtf...quote:Op donderdag 25 september 2014 16:58 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij hebt ELKE nepversie geprobeerd waardoor je dit zo stellig kan zeggen? Je lijkt net een religieuze.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:18 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Alleen is die nep LEGO® van beroerde kwaliteit waardoor de steentjes na een paar keer gebruik niet meer goed passen e.d.
Een van de redenen dat LEGO® zo duur is, is dat ze hele hoge kwaliteit leveren en dat moet ook om het goed te laten werken. De toleranties op het gietwerk zijn echt heel klein, de mallen voor de steentjes zijn duur en worden door LEGO® relatief weinig keren gebruikt voordat ze worden vervangen.
Is gewoon bijna een collectors item zo mooi.quote:
399 euro is de duurstequote:Op donderdag 25 september 2014 15:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
OMFGWTFBBQ, dat is wel héél obsessief. Dat moet ook een boel geld kosten, de duurste dozen lopen tot in de honderden euro's.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |