abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2016 @ 18:54:51 #126
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_162359902
Ik vond het een tegenvaller, nog meer dan BvS. De aanloop is gewoon erg saai, al komt er na een kwartier of 3 wel wat schwung in. Het plot is nogal generiek, Apocalypse is gewoon een losgeslagen bad guy die moet aangepakt worden, zoals er zovelen zijn. Hier en daar zitten wat verwijzigingen naar andere films, maar ik kan me niet aan de indruk ontdoen dat deze film van de continuity (en logica qua leeftijden en dergelijke meer) echt een rommeltje maakt. Op meerdere vlakken vind ik dit de "Last Stand" van de nieuwe trilogie.

Qua acteerwerk steken McAvoy en Fassbender er alweer bovenuit (vooral die eerste), voor de rest waren Beast, Quicksilver en Nightcrawler ook wel hip. Cyclops en Jean Grey vond ik niet zozeer slecht, eerder buitengewoon nietszeggend. De cameo van Wolverine is even interessant en draagt even veel bij als de cameo's van Aquaman, Flash en Cyborg. 2 keer niets dus, zit er enkel in om te kunnen zeggen dat het erin zit.

Ik had verder eigenlijk 2 grote problemen. Ten eerste Apocalypse en zijn gevolg. Niet dat die acteurs het slecht deden (alhoewel, Olivia Munn :{), maar dat leek echt een verloren gelopen cosplay kliek die rechtstreek van Comic Con kwam. Ik vond ze er echt niet uitzien. En dat brengt ons tot het 2e probleem. Ik vond de CGI in sommige scenes best matig en heel fake overkomen. Daarmee bedoel ik niet zozeer amateuristisch, maar te overduidelijk CGI. Binnen de suspension of disbelief is het te duidelijk dat men voor een green screen staat. Zoiets haalt me uit de film, uit de flow van het verhaal, plots sta je weer naar acteurs te kijken, niet naar personages. Ik had dat vooral bij de scenes waar Apocalypse zijn horsemen aan het toespreken is, telkens weer die neppe achtergronden.

Okay, dan goede punten.... euhm.... de scene met Quicksilver was weer een hoogtepunt. Totaal niet origineel, want gewoon een aangepaste versie van de vorige film, desalniettemin leuk. Ondanks alles kon ik het einde van de film wel waarderen en blijf ik interesse hebben voor vervolgen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 22:54:28 #127
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_162367662
Voor de pauze was het een zooitje na de pauze iets minder maar een erg rommelige matige film blijft er over.

Sommigen waaronder Magneto krijgen amper screen Time.

Cyclops Jean en Nightcrawler hangen er een beetje bij waarbij Jean soms ontzettend slecht acteert en waar Nightcrawler nog wel tof overkomt.

Apocalyps doet als badguy weinig tot niks zelf en laat al het vechten en destroying over aan Storm Xavier en Magneto.

En the horseman bestonden gewoon uit x-men sterker nog de toffere x-men zaten aan de kant van de vijand.

Gelukkig is er Quicksilver die de film nog een beetje tof maakt want zo als die persoon hierboven ook al zegt die Wolverine cameo sloeg eigenlijk nergens op.

Nog een ding ik weet dat leeftijden etc er niet meer toe doen gezien de vorige reeks maar ook van de First class trilogie klopt nu niks meer qua leeftijden.

Zo is Quicksilver niks veranderd maar was de vorige film wel tien jaar geleden volgens hem.

Havok Beast en Mystique zijn zelfs in de door de film genoemde tijdspan van First class tot Apocalyps 20 jaar amper ouder geworden

De film wil veel zit vol met personages en Apocalyps is inderdaad de blauwe broer van Ooze zowel qua uiterlijk als qua villan in het algemeen.

Ooh en de after credit scene : ik was volgens mij de enige in de zaal die snapte wat er gebeurde voor de xfans even in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 22 mei 2016 @ 01:57:58 #128
47276 remcov
Moviemaniac
pi_162395859
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:54 schreef Dr.Mikey het volgende:

Ooh en de after credit scene : ik was volgens mij de enige in de zaal die snapte wat er gebeurde voor de xfans even in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Born in lust, turn to dust. Born in sin, come on in.(Storm Of The Century, 1999)
Listen to them, the children of the night. How sweet music they make.(Bram Stoker's Dracula, 1992)
pi_162396369
Ik heb idd leukere en betere x-men films gezien zoals de mensen hierboven zeiden. Ik liep daarom een beetje teleurgesteld de zaal uit.
pi_162404121
Ugh, wat een tegenvaller zeg. }:| :Z
pi_162405621
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 02:50 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Ik heb idd leukere en betere x-men films gezien zoals de mensen hierboven zeiden. Ik liep daarom een beetje teleurgesteld de zaal uit.
Ik heb hem net gezien en ik vond de film allesbehalve een teleurstelling. Ik vond het een van de betere X-men films ondanks de verjongingskuur.

Goed opgebouwd verhaal, goede karakterrollen, een geloofwaardige tegenstander. In tegenstelling tot het toch zwaar tegenvallende Civil War waar geen schurk te bekennen was en het teveel aan misplaatste grappen en grollen je irritatiegrens deed verhogen. Marvel heeft weer een puntje terugverdiend op het DC-universum.
  zondag 22 mei 2016 @ 15:09:30 #132
268260 Dr.Mikey
pi_162405948
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik heb hem net gezien en ik vond de film allesbehalve een teleurstelling. Ik vond het een van de betere X-men films ondanks de verjongingskuur.

Goed opgebouwd verhaal, goede karakterrollen, een geloofwaardige tegenstander.
Meen je dit echt ?
Goede karakterrollen?
Goed verhaal ? Dit verhaal heb ik anders al duizend keer in een tekenfilm gezien.

Apocalyps kiest zijn horseman totaal random zonder enige reden opeens is hij er maakt ze horseman en gaat naar de volgende. De tweede helft van de film is dan opeens in sneltrein vaart.
R.I.P DTS.
pi_162406305
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2016 15:09 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Meen je dit echt ?
Goede karakterrollen?
Goed verhaal ? Dit verhaal heb ik anders al duizend keer in een tekenfilm gezien.

Apocalyps kiest zijn horseman totaal random zonder enige reden opeens is hij er maakt ze horseman en gaat naar de volgende. De tweede helft van de film is dan opeens in sneltrein vaart.
Ik merk aan eerdere reacties bij andere superheldenfilms dat je twee categorieën kijkers hebt. Degene die alleen maar hap snap actie willen zien en degene die daarbij ook nog een opbouwend verhaal willen zien waar karakters worden uitgediept. Ik behoor bij de laatste categorie omdat dit meer conform bij de originele comics ligt.

De nieuwe generaties superheldenfans zijn in de regel onbekend met deze comics. Vooral in de jaren tachtig waren deze comics erg populair. Nu vind je ze nog nauwelijks meer in de schappen omdat er simpelweg geen markt voor is. Dat generatieverschil zie je dus heel duidelijk terug.

Degene die Batman versus Superman slecht vonden zullen daarom ook deze film slecht vinden. Want het is een lang opbouwend verhaal wat hier wordt neergezet. Toegegeven, niet alle karakterrollen vond ik sterk. Zo vond ik Cyborg iets teveel een huilebalk in de film. Jean (GOT Stensa Stark) vond ik wel weer een betere rol neerzetten. Magneto en Professor X zetten als de nieuwe opvolgers van hun voorgangers twee prachtrollen neer. Maar ook Apocalyps kwam als super schurk sterk naar voren toe. Wat me meeviel want binnen de trailer had ik er geen hoge pet van op. Zijn rustige stemgeluid maakte zijn rol als zelfbenoemde godheid een stuk geloofwaardiger. In de comics staan schurken als Thanos en Apocalyps een sport hoger dan de gemiddelde schurk. Dat werd goed weergegeven in de film. Natuurlijk was die scene met Wolverine om van te smullen.

Kortom, ik was niet teleurgesteld. :)
  zondag 22 mei 2016 @ 16:27:43 #134
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_162407891
Wolverine, dat was gewoon hilarisch.

SPOILER
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 15:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik merk aan eerdere reacties bij andere superheldenfilms dat je twee categorieën kijkers hebt. Degene die alleen maar hap snap actie willen zien en degene die daarbij ook nog een opbouwend verhaal willen zien waar karakters worden uitgediept. Ik behoor bij de laatste categorie omdat dit meer conform bij de originele comics ligt.

De nieuwe generaties superheldenfans zijn in de regel onbekend met deze comics. Vooral in de jaren tachtig waren deze comics erg populair. Nu vind je ze nog nauwelijks meer in de schappen omdat er simpelweg geen markt voor is. Dat generatieverschil zie je dus heel duidelijk terug.
Je had in de jaren '80 comics vol lompe, snelle actie en comics die een langer, ambitieuzer verhaal vertelden. Net zoals in de jaren '90, de jaren '00 en het huidige decennium. Welk generatieverschil?

Als er al een evolutie is, dan is het de neiging om steeds meer naar die "opbouwende verhalen" te gaan, om van alles een event te maken dat overal mee samenhangt en om dus steeds minder echt losse verhalen te hebben. Die events kunnen gemakkelijk gebundeld als back issue worden uitgebracht en daar valt veel meer winst op te maken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 22 mei 2016 @ 16:38:37 #135
268260 Dr.Mikey
pi_162408220
Singer heeft gedacht met drie scenes per personage zet ik neer wie ze zijn en waar ze vandaan komen.

Daardoor voelt de eerste helft rommelige aan en heeft wat ze mee maken veel minder impact.

Bij Magneto gebruikt hij zelfs scenes van vorige films hiervoor. Ook die scene die echt impact had moeten hebben in zijn verhaal heeft dat totaal niet.

Singer wil teveel en te snel en vergeet daarbij juist op te bouwen. En de scènes die er ingeschreven te zijn om te imponeren (Quicksilver scene) en Wolverine cameo zijn beide mwah. Dan blijft er gewoon niet veel over.
R.I.P DTS.
pi_162426306
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wolverine, dat was gewoon hilarisch.

SPOILER
[..]

Je had in de jaren '80 comics vol lompe, snelle actie en comics die een langer, ambitieuzer verhaal vertelden. Net zoals in de jaren '90, de jaren '00 en het huidige decennium. Welk generatieverschil?

Als er al een evolutie is, dan is het de neiging om steeds meer naar die "opbouwende verhalen" te gaan, om van alles een event te maken dat overal mee samenhangt en om dus steeds minder echt losse verhalen te hebben. Die events kunnen gemakkelijk gebundeld als back issue worden uitgebracht en daar valt veel meer winst op te maken.
Halverwege jaren negentig werd het niveau van de comics slechter (ook qua grafics) totdat ze uiteindelijk uit de schappen verdwenen. Daar kwamen slecht vormgegeven tekenfilms voor in de plaats. De meeste verhaallijnen binnen de huidige films zijn vaak gebaseerd op de jaren tachtig comics. Alleen is het jammer dat Marvel teveel kiest voor commercieel popcornvermaak en daarbij de verhaallijnen ondergeschikt maakt, zoals we recent bij Captain Amerika's Civil War konden zien. Hetzelfde zagen we bij de Fantastic Four reeks, Iron man en de Sony's Spidermanfilms. Dat waren stuk voor stuk slechte films. De X-men reeks leek daarbij een uitzondering op de regel te vormen totdat ook die reeks verslapte. Met deze film is het niveau weer terug.

Qua filmervaring vind ik het DC-universum sterker naar voren komen dan het meer commerciële Marvel. Batman versus Superman was een parel te noemen, zo'n opbouwende karakterfilm heeft Marvel nog niet laten zien. Dus qua niveau is er wel terdege een groot verschil.
pi_162426475
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 05:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Halverwege jaren negentig werd het niveau van de comics slechter (ook qua grafics) totdat ze uiteindelijk uit de schappen verdwenen. Daar kwamen slecht vormgegeven tekenfilms voor in de plaats. De meeste verhaallijnen binnen de huidige films zijn vaak gebaseerd op de jaren tachtig comics. Alleen is het jammer dat Marvel teveel kiest voor commercieel popcornvermaak en daarbij de verhaallijnen ondergeschikt maakt, zoals we recent bij Captain Amerika's Civil War konden zien. Hetzelfde zagen we bij de Fantastic Four reeks, Iron man en de Sony's Spidermanfilms. Dat waren stuk voor stuk slechte films. De X-men reeks leek daarbij een uitzondering op de regel te vormen totdat ook die reeks verslapte. Met deze film is het niveau weer terug.

Qua filmervaring vind ik het DC-universum sterker naar voren komen dan het meer commerciële Marvel. Batman versus Superman was een parel te noemen, zo'n opbouwende karakterfilm heeft Marvel nog niet laten zien. Dus qua niveau is er wel terdege een groot verschil.
"Batman versus Superman was een parel te noemen"

:')

Schij toch uit man
  maandag 23 mei 2016 @ 08:29:33 #138
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_162426893
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 07:15 schreef Unites het volgende:

[..]

"Batman versus Superman was een parel te noemen"

:')

Schij toch uit man
Lang niet zo slecht als mensen hem gemiddeld vinden vind ook ik. Alleen je verwacht iets anders en omdat het superman noch batman is weet je niet goed wat je ervan moet vinden.

Marvel is wat braver, binnen de lijntjes, goed uitgevoerd maar nergens grenzen opzoekend. De buitenbeentjes als Thor, Guardians en Ant-man vind ik tot nu toe de leukste films hebben daar, naast de sublieme eerste Iron Man.

DC neemt veel meer een gok die mij wel bevalt maar de rest van de wereld een stuk minder. Tikt toch de miljard aan, magoed.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Redactie Frontpage maandag 23 mei 2016 @ 09:00:26 #139
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_162427229
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2016 08:29 schreef Skull-splitter het volgende:

DC neemt veel meer een gok die mij wel bevalt maar de rest van de wereld een stuk minder. Tikt toch de miljard aan, magoed.
Ik zie het niet als een gok maar als dat ze niet precies weten wat ze willen.

BvsS was een stuk beter geweest met een tikje humor, zelfspot, zoals Nolan dat wel deed
  maandag 23 mei 2016 @ 10:24:32 #140
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_162428626
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:00 schreef SunChaser het volgende:

[..]

BvsS was een stuk beter geweest met een tikje humor, zelfspot, zoals Nolan dat wel deed
Ik zie anders een prima lijn in die film, waarin veel duidelijker de rode lijnen al zichtbaar zijn dan in MoS. Alleen moet je als kijker er wel open voor staan dat het anders dan gebruikelijk wordt uitgevoerd, en dat is de gok. Ik vond hem prima. Ook de tweede keer.

Maar als je een dergelijke film maakt met een uitgesproken visie dan stoot je altijd wel iemand voor het hoofd omdat het niet zoals de comics is (terwijl die comics ook alle kanten op zwabberen gedurende de laatste 75 jaar).

Marvel heeft dat probleem niet omdat ze relatief dicht bij de strips blijven en die altijd wel van bepaalde stabiliteit in humor en actie was. Dat is prima en biedt veel waar voor zijn geld maar is ook erg veilig.

Ik waardeer beiden maar vond BvS domweg boeiender om te kijken dan Civil War.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 23 mei 2016 @ 15:58:02 #141
268260 Dr.Mikey
pi_162437132
quote:

[..]

De Sony spider-man slecht?
En dan dit een goeie film noemen sorry hoor maar spider-man twee staat nog altijd bekend als een van de beste superhelden films ooit gemaakt.

Je hebt het er telkens over dat deze film teveel opbouwt en daarom niet aanslaat.

Het is juist zo dat deze film graag wil opbouwen maar daar in faalt. Je kunt niet Cyclops en Jean in drie scènes opbouwen en dan verwachten dat het publiek het accepteert en ook nog goed vindt. Bij Nightrawler hebben ze de minste moeite gedaan en die is het beste geslaagd van de drie.
R.I.P DTS.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 mei 2016 @ 16:22:54 #142
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_162437818
quote:

[..]

Halverwege jaren negentig werd het niveau van de comics slechter (ook qua grafics) totdat ze uiteindelijk uit de schappen verdwenen.

welke comics doel je op die uit de schappen verdwenen? Want de jaren '90 werden er meer comics verkocht dan tegenwoordig.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_162454512
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:00 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Marvelfilms hebben een overdone aan humor en zelfspot. Zo erg dat ze het gedachtegoed van de oorspronkelijke comics verkrachten. Maak van een superheldenfilm geen slapstick movie en dat is wat Marvel doet. Alles om het maar commercieel uit te buiten en een groter publiek aan te spreken. Waardeloos.

Eerst de blamage van de Fantastic Four films. (niet racistisch bedoeld, maar in de laatste film Torch laten spelen door een donkere acteur? What the fuck!) Een slecht neergezette digitale Hulk en een Iron Man acteur die meer grapjes maakt dan dat die Iron Man speelt. :r

En dan hebben we het niet eens over de Spidermanreeks die werkelijk om te janken was. Met als dieptepunt de aankondiging van een Spiderman-kind in de persoon van Tom Holland. Slecht geacteerd en een waardeloos kostuum. Het volgende slapstick gedrocht is hiermee geboren.

Nee, dan vind ik de X-men reeks nog om te pruimen en ik was tevreden over de laatste film. Het tweede deel van Captain America vond ik evenwel een goede film, maar Civil War was als derde in de reeks een regelrechte afknapper.

Het niveau van DC is niet het level wat Marvel weet te bereiken of wil nastreven. Waar DC streeft naar een uitverdieping van karakterrollen en nieuwe gewaagde verhaallijnen kiest Marvel voor commercieel popcornvermaak. Erg jammer te noemen, maar het is helaas niet anders. Ik voorzie weinig vernieuwing en een herhaling van hetzelfde. Totdat het nieuwtje bij de bioscoopganger eraf is en het superheldengenre een stille dood sterft.
pi_162455148
Hmm.. Toch vreemd dat ik een andere mening heb dan de meeste mensen hier.

- Cival war vond ik de beste Captain America film
- Apocalypse de beste X-Men film (Last stand als 2e denk ik)
- Ultron film vond ik ook heel erg tof.

Enige gedeelte wat ik niet begrijp is het Wolverine gedeelte in Apocalypse. Hoe is Wolverine daar terecht gekomen? Weet iemand dit?
pi_162455689
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:57 schreef Redbullkid het volgende:
Hmm.. Toch vreemd dat ik een andere mening heb dan de meeste mensen hier.

- Cival war vond ik de beste Captain America film
- Apocalypse de beste X-Men film (Last stand als 2e denk ik)
- Ultron film vond ik ook heel erg tof.

Enige gedeelte wat ik niet begrijp is het Wolverine gedeelte in Apocalypse. Hoe is Wolverine daar terecht gekomen? Weet iemand dit?
In het einde van DOFP kwam Logan terug van de jaren 70, en toen zat daar de oude professor. Hij vroeg wat er gebeurd was de jaren daarvoor; en het beeld ging over naar wolverine die uit het water werd gevist door Stryker.

Vergeet ook niet dat door DOFP de hele tijdlijn is gewist van de eerste 3 films. Ook ik vond de laatste minder. En ik vind juist de uitdieping bij marvel beter dan bij DC.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 mei 2016 @ 10:27:44 #146
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_162455766
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:24 schreef Vlaggenroof het volgende:
or; en het beeld ging over naar wolverine die uit het water werd gevist door Stryker.

Dan heb je niet opgelet, het was mystique als Striker
pi_162455844
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:27 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dan heeft zij hem dus afgegeven. Ik dacht dat hij dus ook een mutant bleek.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 15:45:14 #148
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_162464284
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:27 schreef SunChaser het volgende:

[..]

idd, waar sloeg het dan op dat toch niet Striker was, om dan in de volgende film hem als gevangenen van Striker te zien :')

Was Striker trouwens dood? Dat zag ik niet goed in de aftercredits
pi_162468288
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 15:45 schreef planethugo het volgende:

[..]

idd, waar sloeg het dan op dat toch niet Striker was, om dan in de volgende film hem als gevangenen van Striker te zien :')

Was Striker trouwens dood? Dat zag ik niet goed in de aftercredits
Volgens mij zat Stryker in de helicopter nadat iedereen ontsnapt was en Nightcraer zat te bidden
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:39:38 #150
268260 Dr.Mikey
pi_162486717
Volgende film eindelijk eens beginnen met de 90's intro song.
R.I.P DTS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')