abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 september 2014 @ 21:19:04 #1
378801 Tuttel
Krab Krabt Krullen
pi_144871732
Hallo allemaal,

Ben zojuist gebeld door mijn vriendin die helemaal overstuur met een "leuke" kwestie die ik graag even aan jullie wil voorleggen.

Vriendin woont in een studentenhuis waar 4 dames een eigen kamer hebben en verder een keuken en badkamer delen. Het huis heeft een eigen voordeur met een klein portaal waar zich een wasmachine bevind en de trap naar de eerste verdieping, hier bevinden zich 2 kamers en de badkamer en de trap naar de 2e verdieping waar de andere 2 kamers en de keuken zich bevinden.

De huisbaas is daar vandaag op naar binnen gegaan om de koelkast te vervangen. Ze wisten dat hij langs zou komen vandaag, maar zelf waren ze op dat moment niet thuis. Hierbij heeft de beste man schijnbaar last gehad van wat schoenen die netjes tegen de muur aan stonden en een wasmand met was bij de wasmachine. Deze heeft hij dan ook simpelweg weggegooid. De beste man heeft vervolgens een mailtje naar de dames gestuurd met dat hij het een grote teringzooi vond en dat er maar liefst 10 lege wasmiddelflessen naast de wasmachine stonden. Als er niet binnen 2 weken was schoongemaakt zou hij een schoonmaakbedrijf langs sturen op de kosten van de bewoners. Versterk dit nog even met overal een bende uitroeptekens erachter en je hebt zo ongeveer het mailtje. In dit mailtje wordt niet gerept dat hij dingen heeft weggegooid.

Nu ken ik haar huis een beetje en het is een vrij net huis, de meiden die daar wonen maken elke week schoon, er staat inderdaad wel is een wasmand naast de wasmachine en er zullen ongetwijfeld een leuk aantal paar schoenen hebben gestaan, maar absoluut niet iets waar je van kan zeggen dat het smerig of een rotzooi is.

Nou goed, vriendin me dus helemaal overstuur opgebeld. De dames hebben zelf nog geen contact gehad met de huisbaas, maar de moeder van een huisgenootje van haar wel waar ze niet veel wijzer van is geworden. Ik ken nu dus maar één kant van het verhaal, echt vraag ik me af met deze informatie; wat mag wel en niet?

Het lijkt me dat er zoiets bestaat als huisvrede breuk, ook in het geval van huurder-verhuurder relatie en ongevraagd spullen weggooien lijkt me helemaal van te zotten. De meiden betalen natuurlijk voor hun eigen kamer, maar lijkt me dat ze gezamenlijk de "algemene" gedeeltes ook als "hun" huur gedeelte mogen beschouwen?!

Kan iemand iets meer licht op deze situatie laten schijnen? :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Tuttel op 24-09-2014 21:42:35 ]
pi_144871879
Wat een idioot. :')
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  woensdag 24 september 2014 @ 21:26:16 #3
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_144872109
Trap z'n deur eruit
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_144872111
De huisbaas mag technisch niet eens onaangekondigd naar binnen, dat moet van tevoren vermeld zijn voor zover ik weet.
pi_144872121
Benieuwd naar de andere kant van het verhaal.
Game over.
  Milf woensdag 24 september 2014 @ 21:27:36 #6
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_144872168
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:26 schreef ER_Online het volgende:
De huisbaas mag technisch niet eens onaangekondigd naar binnen, dat moet van tevoren vermeld zijn voor zover ik weet.
Dit.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_144872178
Aangerichte schade inhouden op de huur :D
  woensdag 24 september 2014 @ 21:28:05 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_144872195
Dat klinkt als een huisbaas die geen prater is.

Weggooien van spullen van je huurders is natuurlijk totaal uit den boze. Zomaar binnenkomen zonder afspraak is volgens mij ook niet volgens de regels.

Ik denk alleen dat de dames iets minder netjes zijn als jij doet voorkomen, want als je zoveel lege wasmiddelverpakkingen vindt, dan valt het met het opruimen wel mee ;)

Praktisch: stuur een brief, aangetekend, naar die huisbaas en eis de spullen terug.

Verder weet ik het ff niet.
  woensdag 24 september 2014 @ 21:32:34 #9
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_144872423
Aangifte doen voor verduistering/huisvredebreuk.
Verhuurder mag de woning namelijk niet niet betreden en spullen weggooien al helemaal niet.
pi_144872435
Huren ze de hele woning, of huren ze een kamer?
Make my day!
pi_144872460
Gewoon aangifte doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_144872478
Oh en de schoenen storneren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 24 september 2014 @ 21:34:54 #13
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_144872564
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:19 schreef Tuttel het volgende:
en een wasmand met was bij de wasmachine. Deze heeft hij dan ook simpelweg weggegooid.
Ja ja :+ De oude viespeuk.
  woensdag 24 september 2014 @ 21:36:08 #14
378801 Tuttel
Krab Krabt Krullen
pi_144872636
Ze waren wel op de hoogte dat hij dus vandaag langs zou komen om de koelkast te vervangen, er was alleen niemand thuis op het moment dat hij langs kwam. Hij is wel alleen in de algemene gedeeltes, dat ze weten, geweest.

Ik ken hun contract niet, maar ze hebben allemaal een eigen kamer en delen dus de rest.
pi_144872867
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:36 schreef Tuttel het volgende:
Ze waren wel op de hoogte dat hij dus vandaag langs zou komen om de koelkast te vervangen, er was alleen niemand thuis op het moment dat hij langs kwam. Hij is wel alleen in de algemene gedeeltes, dat ze weten, geweest.

Ik ken hun contract niet, maar ze hebben allemaal een eigen kamer en delen dus de rest.
Ik denk dat alleen hun eigen gehuurde kamers off limit is voor de huisbaas. Ze betalen huur per kamer, en huren niet het hele huis.
Make my day!
  woensdag 24 september 2014 @ 21:41:03 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_144872892
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:36 schreef Tuttel het volgende:

In je OP staat:
quote:
De huisbaas is daar vandaag op eigen houtje naar binnen gegaan om de koelkast te vervangen.
Ja, op eigen houtje... dat was dus afgesproken. De meiden wisten het maar kozen zelf om niet thuis te zijn. Dat is dus gewoon volgens de regels gegaan!
pi_144872910
Briefje maken:

Geachte huisbaas,

U heeft gemeld dat u op xx-xx-xxxx in ons huis bent geweest. Op dezelfde dag zijn spullen van de bewoners verdwenen die stonden in de ruimte waar u bent geweest, er zijn verder geen braaksporen.

Graag zouden we van u horen hoe u de spullen die verdwenen zijn na uw bezoek op xx-xx-xxxx terugkrijgen of hoe u die wenst te vergoeden waarbij we aannemen dat u die per ongeluk heeft meegenomen of weggegooid.

Wij verwachten zeer spoedig bericht over de spullen aangezien we anders aangifte moeten doen van diefstal.

Met vriendelijke groet,

wwwwww
xxxxxxxxx
yyyyyyyy
zzzzzzzzz
  woensdag 24 september 2014 @ 21:43:04 #18
378801 Tuttel
Krab Krabt Krullen
pi_144873008
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:41 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

In je OP staat:

[..]

Ja, op eigen houtje... dat was dus afgesproken. De meiden wisten het maar kozen zelf om niet thuis te zijn. Dat is dus gewoon volgens de regels gegaan!
Klopt, heb het net even nagevraagd extra
pi_144873022
Okay, de huisbaas is langs geweest, en er is nu was weg.
Hoe weet je zeker dat hij die meegenomen heeft, dan?
Make my day!
  woensdag 24 september 2014 @ 21:47:12 #20
378801 Tuttel
Krab Krabt Krullen
pi_144873205
Hij heeft het niet in zijn mail gemeld die hij heeft gestuurd dat hij ook daadwerkelijk iets heeft weggegooid, maar de moeder van een huisgenoot van haar heeft dus gebeld en na een vaag verhaal blijkt hij het dus te hebben weggegooid.

Zoals ik al zij, heb helaas die vent niet zelf kunnen spreken en echt een logisch verhaal kreeg ik ook niet uit mijn vriendin want die was helemaal overstuur, vrouwen :X

Ben op het moment dus meer benieuwd van als deze situatie waar is, wat te doen. Eerst fatsoenlijk gesprek lijkt me, als dat te realiseren is en liefste met iemand erbij ipv enkel die meiden, daarna inderdaad aangifte dunkt me.
Maar goed, is voor hun natuurlijk wel extra lastig want ze wonen er wel allemaal.
pi_144873335
Blijft een beetje vaag allemaal. Sorry!
Als hij zelf toegeeft in duimdikke bewoordingen dat hij het heeft weggegooid, dan zou ik geld eisen, of anders aangifte doen.
Van huisvredebreuk is dus bij nader inzien geen sprake.
Make my day!
  woensdag 24 september 2014 @ 21:51:24 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_144873397
Oké. Nou iedereen leeft nog, niemand is verkracht/aangerand of anderszins voor eeuwig beschadigd. Het gaat om verdwenen wasgoed en de houding van de verhuurder.

Ik zou zeggen: laat de boel daar kalmeren. Uiteindelijk hebben ze wel een nieuwe koelkast gekregen, dus zo intens slecht is die verhuurder nou ook weer niet.

Ik zou zeggen: ga om de tafel zitten en praat het met die verhuurder uit. Aangifte, tja... wat schiet je ermee op behalve dat de verhoudingen nog meer verstoord worden. Ik sluit niet uit dat het een aardig zooitje was daar.
pi_144873643
Bestaat er zoiets als nette studentenhuizen?

Wat doen die spullen überhaupt in de gemeenschappelijke ruimtes?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_144873839
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Uiteindelijk hebben ze wel een nieuwe koelkast gekregen, dus zo intens slecht is die verhuurder nou ook weer niet.
Dus omdat hij naast kleren stelen dus een nieuwe wasmachine plaatst (wat gewoon in de huur zit) is hij zo slecht niet?
  woensdag 24 september 2014 @ 22:00:35 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_144873889
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus omdat hij naast kleren stelen dus een nieuwe wasmachine plaatst (wat gewoon in de huur zit) is hij zo slecht niet?
Juist. En het is koelkast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')