De praktijk (bij mij):quote:Op woensdag 24 september 2014 12:23 schreef Postbus100 het volgende:
Je kan ook wat subtieler nee zeggen. "Ik heb het momenteel erg druk. Vind je het erg als ik deze keer even nee zeg?" Een hark die hier keihard ja op zegt.
Zijn er genoeg. Maar dan mag jij op jouw beurt ook gewoon zeggen, 'Vette pech'.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:23 schreef Postbus100 het volgende:
Je kan ook wat subtieler nee zeggen. "Ik heb het momenteel erg druk. Vind je het erg als ik deze keer even nee zeg?" Een hark die hier keihard ja op zegt.
Nja, mijn betaalde werkzaamheden (voltijd baan) vinden zoveel mogelijk plaats overdag. En op de avonden zijn vrijwel enkel onbetaalde nevenactiviteiten.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:22 schreef StretchingKoala het volgende:
Geef aan dat je betaalde werkzaamheden geen ruimte overlaten op relatief korte termijn om onbetaalde neveractiviteiten te doen zonder dat dit ten koste gaat van je betaalde werkzaamheden.
Maar gewoon nee zeggen, het komt echt niet uit is beste.
Dan moet je je vrije avonden ook inplannen en dan ook vrijhouden.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:25 schreef Walter81 het volgende:
[..]
De praktijk (bij mij):
"Ik heb het momenteel erg druk. Vind je het erg als ik deze keer even nee zeg?"
- "Geen probleem hoor. Zeg maar wanneer je tijd hebt"
"Eeuhm, over 3 weken op een maandagavondje nog ergens een gaatje"
- "Okee, afgesproken!"
En zo staat de agenda voor over 3 weken ook weer vol........
Herkenbaarquote:Op woensdag 24 september 2014 12:25 schreef Walter81 het volgende:
[..]
De praktijk (bij mij):
- "Okee, afgesproken!"
"sorry, ik zit vol"quote:Op woensdag 24 september 2014 12:28 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nja, mijn betaalde werkzaamheden (voltijd baan) vinden zoveel mogelijk plaats overdag. En op de avonden zijn vrijwel enkel onbetaalde nevenactiviteiten.
1 persoon, die bijna wekelijks een avond langs komt voor wat gezamelijke werkzaamheden, gaat al zover dat hij tegen andere kennissen van mij zegt: "kan jij niet proberen dat hij een keer een hele zaterdag kan inplannen? "
Doe ik soms ook, heb nu voor een paar weken vooruit 2 avonden afgeblokt met 'vrijhouden'. (maar is niet gegarandeerd dat die vrij blijven)quote:Op woensdag 24 september 2014 12:28 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dan moet je je vrije avonden ook inplannen en dan ook vrijhouden.
Yep. Nee zeggen voelt als de ander teleurstellen, en dat voelt voor mij dan weer vervelend.quote:
Te laat...quote:Op woensdag 24 september 2014 12:31 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
"sorry, ik zit vol"
(zeker bij nieuwe connecties hoef je het niet aan te nemen... )
Dan zorg je ervoor dat je de rest van de avonden vrijhoudt of wat vrijwilligerstaken neerlegt. Daar kies je zelf voor maar je miet keuzes maken!quote:Op woensdag 24 september 2014 12:25 schreef Walter81 het volgende:
[..]
De praktijk (bij mij):
- "Okee, afgesproken!"
Dat ligt aan jezelf toch?quote:Op woensdag 24 september 2014 12:31 schreef Walter81 het volgende:
Doe ik soms ook, heb nu voor een paar weken vooruit 2 avonden afgeblokt met 'vrijhouden'. (maar is niet gegarandeerd dat die vrij blijven)
Ik zeg ook niet dat het niet aan mezelf ligt, ik lees ook graag jullie tips.quote:
Omdat je onzeker bent. Je wilt dat iedereen je aardig vindt. Maar dan loop je kans dat iedereen over je heen gaat lopen. Dan merk je op een dag dat, terwijl iedereen zijn zaakjes al op orde heeft (met behulp van jou) en jou niet meer nodig heeft, jij helemaal nog niet klaar bent met je eigen zaakjes... En het alleen moet klaren..quote:Op woensdag 24 september 2014 12:31 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Doe ik soms ook, heb nu voor een paar weken vooruit 2 avonden afgeblokt met 'vrijhouden'. (maar is niet gegarandeerd dat die vrij blijven)
[..]
Yep. Nee zeggen voelt als de ander teleurstellen, en dat voelt voor mij dan weer vervelend.
Dit vind ik een hele goede. En dan niet inplannen in gedachten en leeg laten in je agenda, maar er ook iets neerzetten in de zin van "vrije tijd", "eigen tijd", "privé" etc.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:28 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dan moet je je vrije avonden ook inplannen en dan ook vrijhouden.
- fulltime baanquote:Op woensdag 24 september 2014 12:34 schreef hugecooll het volgende:
Walter81, ik zou dat best voor je willen doen, maar daar heb ik simpelweg geen tijd voor. Overdag werk ik en mijn avonden zijn vrijwel volledig gevuld met allerlei nevenactiviteiten, waaronder deze. Om het leuk te houden, is het belangrijk dat ik ook wat tijd overhoud voor mijzelf, waardoor ik dus niet op ieder verzoek in kan gaan. Aangezien deze situatie niet op korte termijn gaat veranderen, heb ik dus nu geen tijd om dat te doen, maar ook in de nabije toekomst niet. Ik stel dus voor dat je het aan een ander vraagt.
Gr gr
En je zou natuurlijk kunnen kijken of je niet te veel nevenactiviteiten hebt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |