Niks moet, alles mag.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:41 schreef trigt013 het volgende:
Moet het FOK! forum dat jou gaan vertellen?
Je kansen worden zeer vergroot indien je vader al topadvocaat is of topmanager anders zijn de kansen zeer klein.quote:
Kortom, zorgen dat je goede connecties krijgt binnen het wereldje, dan is de kans groot/groter dat je er wel in rolt.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:43 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Je kansen worden zeer vergroot indien je vader al topadvocaat is of topmanager anders zijn de kansen zeer klein.
Absoluut gelul.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:43 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Je kansen worden zeer vergroot indien je vader al topadvocaat is of topmanager anders zijn de kansen zeer klein.
Dit dus. Als je hier moet gaan lopen vragen hoe je dat moet bereiken dan ben je blijkbaar niet uit het juiste hout gesneden...quote:Op woensdag 24 september 2014 10:41 schreef trigt013 het volgende:
Moet het FOK! forum dat jou gaan vertellen?
Zoek een beroemd persoon en google zijn ouders....tadaaaaa, heel weinig self made man op deze wereld. Bijna iedereen krijgt een kickstarter van papa of mama.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:46 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Absoluut gelul.
TS: tijdje geleden had iemand in SES een soortgelijke vraag. Daar hebben twee ( waaronder ikzelf) users het een en ander uiteengezet over het werken op de 'zuidas'. Wellicht dat je wat aan dat topic hebt. Overigens: nette cijfers, welke universiteit/ potentiële afstudeerrichting?
Ja, die heb ik inderdaad niet. Wellicht is het handig als ik me voortaan aanmeld voor de borrels, evenementen e.d. die de advocatenkantoren organiseren.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:46 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Kortom, zorgen dat je goede connecties krijgt binnen het wereldje, dan is de kans groot/groter dat je er wel in rolt.
Ok, ik ga het even checken, bedankt! Dankjewel. Ik ben van plan om de master Ondernemingsrecht te doen.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:46 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Absoluut gelul.
TS: tijdje geleden had iemand in SES een soortgelijke vraag. Daar hebben twee ( waaronder ikzelf) users het een en ander uiteengezet over het werken op de 'zuidas'. Wellicht dat je wat aan dat topic hebt. Overigens: nette cijfers, welke universiteit/ potentiële afstudeerrichting?
Bijvoorbeeld, en als die lui je hun kaartje o.i.d. aanbieden, maak je in ieder geval meer kansquote:Op woensdag 24 september 2014 10:49 schreef Verdomhoekje het volgende:
[..]
Ja, die heb ik inderdaad niet. Wellicht is het handig als ik me voortaan aanmeld voor de borrels, evenementen e.d. die de advocatenkantoren organiseren.
Doet TS alquote:Op woensdag 24 september 2014 10:54 schreef trigt013 het volgende:
Kleine serieuze tip, ga als vrijwilliger werken bij een rechtswinkel
Zeker bij ondernemingsrecht is de keuze voor universiteit belangrijk, waar ga je studeren?quote:Op woensdag 24 september 2014 10:50 schreef Verdomhoekje het volgende:
[..]
Ok, ik ga het even checken, bedankt! Dankjewel. Ik ben van plan om de master Ondernemingsrecht te doen.
Ja, een stage wil ik sowieso vervullen! Ik heb in het bijzonder één topadvocatenkantoor op het oog bij wie ik de studentstage wil doorlopen, maar ik zal uiteraard bij meerdere solliciteren om mijn kansen te vergroten.quote:Op woensdag 24 september 2014 11:06 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Doet TS al
OT: het lijkt mij dat je lekker bezig bent.
Goeie stage regelen, en op die stage zorgen dat je je goed profileert. Inhoudelijk goed, hardwerkend maar ook een toffe peer enzo
Geen idee, ik heb daar nog eigenlijk niet bij stilgestaan. Waarom is dat zo belangrijk?quote:Op woensdag 24 september 2014 11:07 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Zeker bij ondernemingsrecht is de keuze voor universiteit belangrijk, waar ga je studeren?
Is dat dan ook belangrijk? Vanaf welke leeftijd ben je niet meer geschikt om daar te starten? 25+?quote:Op woensdag 24 september 2014 11:11 schreef eriksd het volgende:
Ik werk zelf bij een "topkantoor" de op zuidas en als ik zo je activiteiten en resultaten zie mag het regelen van een stage geen enkel probleem zijn. Let wel dat na het lopen van een stage, je stagebeoordeling belangrijker is dan je studieresultaten. Men moet immers ook weten of je kan functioneren in de praktijk.
Last but not least: hoe oud ben je?
Je moet ook even een iets andere mentaliteit hebben he. Als je goed bent, moet men blij zijn om jou te hebben. Jij moet je dus ook goed voelen bij een keuze: het is 50-60 uur per week ergens zitten. Dus leer de mensen en de sfeer kennen door borrels en evenementen. Maak een afgewogen keuze, het is voor minstens 3 jaar.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:49 schreef Verdomhoekje het volgende:
[..]
Ja, die heb ik inderdaad niet. Wellicht is het handig als ik me voortaan aanmeld voor de borrels, evenementen e.d. die de advocatenkantoren organiseren.
Omdat er op het gebied van ondernemingsrecht nogal verschil is, zo steekt de RU er met kop en schouders boven uit (mede door v/d Heijde-instituut).quote:Op woensdag 24 september 2014 11:13 schreef Verdomhoekje het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb daar nog eigenlijk niet bij stilgestaan. Waarom is dat zo belangrijk?
Oke, dit stelt me wel gerust, bedankt. Gezien jij hier ervaring mee het, vind je niet dat ik nog andere nevenactiviteiten op mijn lijst moet hebben staan? Als ik naar concurrenten kijk zie ik op hun lijst namelijk studeren in het buitenland staan, lid van het corps etc.. Ik heb begrepen dat die activiteiten je een voorsprong geven. Zoals gezegd kan ik ivm persoonlijke omstandigheden niet (voor een lange tijd) naar het buitenland gaan en een corps spreekt me absoluut niet aan. Moet ik mijn nevenactiviteiten verder nog aanvullen? Een bestuursfunctie wellicht of nog een activiteit in een studievereniging? Of is dit eigenlijk wel voldoende?quote:Op woensdag 24 september 2014 11:11 schreef eriksd het volgende:
Ik werk zelf bij een "topkantoor" de op zuidas en als ik zo je activiteiten en resultaten zie mag het regelen van een stage geen enkel probleem zijn. Let wel dat na het lopen van een stage, je stagebeoordeling belangrijker is dan je studieresultaten. Men moet immers ook weten of je kan functioneren in de praktijk.
Last but not least: hoe oud ben je?
Ik zou een paar stages en een werkstudentschap lopen. De grote kantoren nemen veel mensen aan (verloop is ook hoog), dus als er iemand langskomt met een "beter" CV is dat geen ramp. Wat dat betreft zijn dingen als een buitenlandse master of een lidmaatschap vooral voor jezelf erg leuk: de wereld is niet meer zo traditioneel. Helpt het? Ja. Is het zaligmakend? Nee.quote:Op woensdag 24 september 2014 11:17 schreef Verdomhoekje het volgende:
[..]
Oke, dit stelt me wel gerust, bedankt. Gezien jij hier ervaring mee het, vind je niet dat ik nog andere nevenactiviteiten op mijn lijst moet hebben staan? Als ik naar concurrenten kijk zie ik op hun lijst namelijk studeren in het buitenland staan, lid van het corps etc.. Ik heb begrepen dat die activiteiten je een voorsprong geven. Zoals gezegd kan ik ivm persoonlijke omstandigheden niet (voor een lange tijd) naar het buitenland gaan en een corps spreekt me absoluut niet aan. Moet ik mijn nevenactiviteiten verder nog aanvullen? Een bestuursfunctie wellicht of nog een activiteit in een studievereniging? Of is dit eigenlijk wel voldoende?
Ik ben net 21 geworden.
Ga dingen doen omdat je het leuk vind en wordt er goed in. Als deze berichten represntatief zijn voor jou ben je uberhaupt niet geschikt. Veel te veel twijfel, je moet iver de nodige portie branie beschikken.quote:Op woensdag 24 september 2014 11:17 schreef Verdomhoekje het volgende:
[..]
Oke, dit stelt me wel gerust, bedankt. Gezien jij hier ervaring mee het, vind je niet dat ik nog andere nevenactiviteiten op mijn lijst moet hebben staan? Als ik naar concurrenten kijk zie ik op hun lijst namelijk studeren in het buitenland staan, lid van het corps etc.. Ik heb begrepen dat die activiteiten je een voorsprong geven. Zoals gezegd kan ik ivm persoonlijke omstandigheden niet (voor een lange tijd) naar het buitenland gaan en een corps spreekt me absoluut niet aan. Moet ik mijn nevenactiviteiten verder nog aanvullen? Een bestuursfunctie wellicht of nog een activiteit in een studievereniging? Of is dit eigenlijk wel voldoende?
Ik ben net 21 geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |