Heerlijk als ze vliegen met de naverbrander vol aanquote:Op dinsdag 23 september 2014 21:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Liep net ook met mijn oren dicht op straat; wat een nutteloos kabaal.
en alle teringbende die daar bij vrijkomt over de huizen en tuinen te gooien van de mensen rond de vliegbasis, erg tof ja.quote:Op dinsdag 23 september 2014 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heerlijk als ze vliegen met de naverbrander vol aan
weinig last vanquote:Op dinsdag 23 september 2014 21:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
en alle teringbende die daar bij vrijkomt over de huizen en tuinen te gooien van de mensen rond de vliegbasis, erg tof ja.
I feel you.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik zou zeggen, kom lekker bij mij thuis langs een kerosinedouche nemen
Helaas...quote:Op woensdag 24 september 2014 19:22 schreef drakin het volgende:
Zaterdag weer grote boekenmarkt in de binnenstad
goede tip, tx!quote:Op woensdag 24 september 2014 19:22 schreef drakin het volgende:
Zaterdag weer grote boekenmarkt in de binnenstad
nja, ik vind Slieker nogal sfeerloos vergeleken met het oude Filmhuis. ga er zondag waarsch wel heen om The Birds te kijken.quote:Op donderdag 25 september 2014 19:54 schreef Paladijn het volgende:
Ik heb Slieker film opgenomen in de Leeuwarder bioscopen app, maar moet helaas tot mijn spijt erkennen dat ik er nog steeds niet geweest benDe meeste films die ze er draaien zijn ook in Groningen te zien bij Pathe/Images of iets later op het internet... Afgezien van Boyhood en A wanted man draait er momenteel ook niet echt iets wat me boeit.
The grand Budapest hotel had ik er ook wel willen zien, maar dat kwam qua tijd niet echt uit
Ik ga zo er naar Boyhood. Mistaken for strangers leek me ook wel wat.quote:Op donderdag 25 september 2014 19:54 schreef Paladijn het volgende:
Ik heb Slieker film opgenomen in de Leeuwarder bioscopen app, maar moet helaas tot mijn spijt erkennen dat ik er nog steeds niet geweest benDe meeste films die ze er draaien zijn ook in Groningen te zien bij Pathe/Images of iets later op het internet... Afgezien van Boyhood en A wanted man draait er momenteel ook niet echt iets wat me boeit.
The grand Budapest hotel had ik er ook wel willen zien, maar dat kwam qua tijd niet echt uit
ja, die hal....het voelt niet als een bioscoop, het is een sfeerloze zooi. kan echt niet tippen aan het oude filmhuis onder de Harmonie en die sfeer krijgen ze er ook nooit in.quote:Op donderdag 25 september 2014 20:16 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik ga zo er naar Boyhood. Mistaken for strangers leek me ook wel wat.
Filmzalen vind ik wel ok en dat je geen last hebt van buitengeluiden(kermis s.request) maar de hal is kil, koud , stijf en saai. Gelukkig werken er wel aardige mensen.
Als ik eraan denk, zet ik de stream rond die tijd even aan op kantoorquote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:43 schreef Alexxxxx het volgende:
morgen om 15.15 allemaal even naar de Omrop luisteren (92.2)
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 02:11 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als ik eraan denk, zet ik de stream rond die tijd even aan op kantoor
reminderquote:Op donderdag 9 oktober 2014 02:11 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als ik eraan denk, zet ik de stream rond die tijd even aan op kantoor
Een deelneemster van de missverkiezing die ik organiseer werd geïnterviewd, maar eerst klapte ze zelf dicht en daarna haar telefoon xD Willem Waldpyk heeft er gelukkig nog wat moois van gemaaktquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:02 schreef drakin het volgende:
Waarom moesten we nou luisteren? Ik heb hoop ik niks gemist.
O as zaterdag nacht van de liefde, gaan er meer fokstelletjes daar rondlopen?
Eerst keer dat dat georganiseerd wordt, http://issuu.com/andreasmeerstra/docs/programmaboekjequote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Een deelneemster van de missverkiezing die ik organiseer werd geïnterviewd, maar eerst klapte ze zelf dicht en daarna haar telefoon xD Willem Waldpyk heeft er gelukkig nog wat moois van gemaaktZaterdag wilde ik eigenlijk naar de open dagvan Omrin, maar das maar tot 14.00, wat is dat met die nacht?
precies dat inderdaadquote:Op donderdag 9 oktober 2014 19:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Eerst keer dat dat georganiseerd wordt, http://issuu.com/andreasmeerstra/docs/programmaboekje
Kennis van me treed op en andere kennis doet iets met een one night stand.
Wat voor missverkiezing? Zeker een miss vrachtwagenchauffeur of zoiets jou kennende
En hierom alcomobilisten standaard gaan vervolgen voor poging tot doodslag.quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:10 schreef NoBody122 het volgende:
Bezopen bejaarde rijdt vijf voetgangers aan in Leeuwarden
En het hoeft niet eens perse bier te zijn, Liwwadden in Beerenburg of Suikerbrood zou het ook goed doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:32 schreef NoBody122 het volgende:
Inderdaad. Ûs Heit had dat moeten doen
Een combinatie daarvanquote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:11 schreef drakin het volgende:
[..]
En het hoeft niet eens perse bier te zijn, Liwwadden in Beerenburg of Suikerbrood zou het ook goed doen.
nee, kwam de foto op hassesboek tegenquote:Op dinsdag 9 december 2014 20:50 schreef drakin het volgende:
Tot vanmorgen dus, toen ging je via het station en ging een wereld voor je open door een ding dat er al even staat.
tis een kioskachtig iets. je kunt er wat te eten en drinken krijgen en volgens mij kun je er ook een ritje met de paardenkoets reserveren. zoiets....quote:
Deden ze toch al een tijdje?quote:Op woensdag 10 december 2014 01:12 schreef NoBody122 het volgende:
Oh god... Beginnen ze nu in Liwwadden ook al met van die paardenkoetsen?
Niet mijn ding.. Mij te tuttig...quote:Op woensdag 10 december 2014 10:07 schreef drakin het volgende:
[..]
Deden ze toch al een tijdje?
Vooral die huifkartochtjes, die zien er nog leuk uit zelfs
Jawish, ik woon nu dik een jaar in Liwwadden en dat bevalt goedquote:Op zaterdag 7 februari 2015 00:49 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Kijk eens aan, nieuwe aanwas voor de Liwwadden-topicfeeks
Dat spreekt toch ook voor zichquote:Op zaterdag 7 februari 2015 01:38 schreef diebaard het volgende:
[..]
Jawish, ik woon nu dik een jaar in Liwwadden en dat bevalt goed
wolkom in dit stedsje!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 01:38 schreef diebaard het volgende:
[..]
Jawish, ik woon nu dik een jaar in Liwwadden en dat bevalt goed
Het noorden, Bilgaardquote:Op zaterdag 7 februari 2015 01:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat spreekt toch ook voor zich
Aan welke kant of in welke wijk, trouwens?
Ah, daar. Is wel 'ns een mindere wijk geweest, maar tegenwoordig schijnt 't mee te vallenquote:
Hm, ok... Noordwest-Nijlân met name, gok ik?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Nijlân is op dit moment een van de minste wijken van de stad
Met name rond de Uiterdijksterweg, Antillenweg en Curaçaostraatquote:Op zondag 8 februari 2015 02:03 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hm, ok... Noordwest-Nijlân met name, gok ik?
Dat heb ik ook gehoord, maar het is goed vertoeven. Je moet 's nachts niet je fiets buiten laten staan want dan is 'ie weg. Maar dat is Liwwadenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:16 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ah, daar. Is wel 'ns een mindere wijk geweest, maar tegenwoordig schijnt 't mee te vallen
Daar staat het mbo inderdaad. Wil je niet wonenquote:Op zondag 8 februari 2015 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met name rond de Uiterdijksterweg, Antillenweg en Curaçaostraat
Ik ben daar in mijn mbo-tijd ook nog wel een paar verdwaalde keren geweest. Gelukkig heb ik de rest gewoon op de voormalige FC-locatie aan de Hempenserweg kunnen doorbrengenquote:Op maandag 9 februari 2015 17:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Daar staat het mbo inderdaad. Wil je niet wonen
Heb m'n havo in Drachten gedaan, dat is pas een hel.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 02:40 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik ben daar in mijn mbo-tijd ook nog wel een paar verdwaalde keren geweest. Gelukkig heb ik de rest gewoon op de voormalige FC-locatie aan de Hempenserweg kunnen doorbrengen
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Heb m'n havo in Drachten gedaan, dat is pas een hel.
Dank voor je medeleven.quote:
Even meegenomen in mijn wandelingetje en idd wat een verpaupering daar. Gaan die oude flats ook weg dan binnenkort net als andere sociale hurwoningen steeds meer verdwijnen?quote:Op zondag 8 februari 2015 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met name rond de Uiterdijksterweg, Antillenweg en Curaçaostraat
Het schijnt nog steeds niet super te zijn, hoor.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:16 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ah, daar. Is wel 'ns een mindere wijk geweest, maar tegenwoordig schijnt 't mee te vallen
De Kei lijkt me een van de mindere delen van Bilgaardquote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:33 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Het schijnt nog steeds niet super te zijn, hoor.
Rust in vrede, Nicoquote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
De Nico (Anneke Douma noemde hem in haar versie Eelke) uit 't Woanskip is op 92-jarige leeftijd overleden. Het lied is uitgegroeid tot lijflied van Leeuwarden en Cambuur, maar is niet helemaal op Leeuwarden gebaseerd. Nico en Ettje woonden namelijk in Grou en het was niet hun ark die zinkende was, maar die van de buren. Voor de rest heeft het wel betrekking op de stad.
http://degrouster.nl/item(...)e-leeftijd-overleden
ah een pizzeria, die hadden we nog nietquote:Pizzeria in plaats van Burger King
LEEUWARDEN - In het voormalige gebouw van de Fortisbank aan het Ruiterskwartier komt waarschijnlijk een pizzeria.
Eerder had Burger King belangstelling voor dit pand op de hoek van de Oude Doelesteeg, maar burgemeester en wethouders staken hier een stokje voor. Bijeenklonterende cafébezoekers op dit drukke uitgaansknooppunt zouden de veiligheid 's nachts niet ten goede komen, vreesde de politie.
De gemeente verandert het bestemmingsplan nu echter wel om een pizzeria mogelijk te maken op voorwaarde dat het restaurant geen afhaalfunctie krijgt en een uiterlijke sluitingstijd van 22.00 uur.
Friesland en Zeeland zijn de enige provincies zonder een vestiging van Burger King.
http://www.lc.nl/frieslan(...)r-king-18536943.html
http://www.trattoriaitaliana.nl/quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:55 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede pizzeria in Leeuwarden waar ik voor een mannetje of 20 kan reserveren. Graag in het centrum, dichtbij de kroegen. Iemand suggesties?
Veel te ver weg, wanneer is het weer in de binnenstad?quote:Op woensdag 8 april 2015 17:35 schreef CoExist het volgende:
Het is april! De "R" zit nog in de maand! Dat betekent LUNATO kermis op Cambuurplein!
Vanmiddag lekker ff een snel rondje Tokkies gekeken.
Fijn om te zien dat hun uitkeringen worden verspild aan Playboy zippo's en andere prullaria wat zo gezellig staat in de vensterbank van hun 3 kamer arbeiderswoning.
Komt dat zien mensen, komt dat zien!
Een beter vermaak krijg je nu eenmaal niet van je afgedragen belastinggeld.
Meestal juni.quote:Op maandag 13 april 2015 13:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Veel te ver weg, wanneer is het weer in de binnenstad?
ook leuk om te zien, of om juist dan de binnenstad te vermijden.quote:Op maandag 13 april 2015 13:48 schreef CoExist het volgende:
[..]
Meestal juni.
Maar dan zijn er meer boeren uit de dorpen dan Tokkies.
denk het niet, groeneweg is afgesloten.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:36 schreef Alexxxxx het volgende:
kun je onder het oldehoofsterkerkhof parkeren vandaag?
Je kan achter het station of bij de Jumbo Hoeksterend ook parkeren.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:36 schreef Alexxxxx het volgende:
kun je onder het oldehoofsterkerkhof parkeren vandaag?
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:15 schreef CoExist het volgende:
Pfff... Even de stad in geweest. Echt te fucking druk met overal van die boeren kut-Friezen die 363 dagen per jaar haten op Liwwadden.
Maar als er een gratis feestje is dan weten ze niet hoe snel ze naar de hoofdstad moeten gaan.
Blijf dan ook lekker op je braderie in Schubbekutteveen.
dat was achter het station geworden normaal gesproken, maar was wat ziekig dus wilde niet te ver bij de auto vandaan zijn. Dat wat ziekig werd behoorljk ziek dus niet gegaanquote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:46 schreef drakin het volgende:
[..]
Je kan achter het station of bij de Jumbo Hoeksterend ook parkeren.
Dus krijgen we ook geen leuke foto's van je te zienquote:Op donderdag 7 mei 2015 12:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dat was achter het station geworden normaal gesproken, maar was wat ziekig dus wilde niet te ver bij de auto vandaan zijn. Dat wat ziekig werd behoorljk ziek dus niet gegaan
van de amfibische voertuigen en de konvooien met legertrucks heb ik mooie fotos kunnen maken, mijn accreditatie voor het festival heb ik helaas niet in beeld om kunnen zetten neequote:Op donderdag 7 mei 2015 20:11 schreef drakin het volgende:
[..]
Dus krijgen we ook geen leuke foto's van je te zien
Dus krijgen we ook geen leuke foto's van je te zienquote:Op donderdag 7 mei 2015 12:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dat was achter het station geworden normaal gesproken, maar was wat ziekig dus wilde niet te ver bij de auto vandaan zijn. Dat wat ziekig werd behoorljk ziek dus niet gegaan
Ik heb een hele mooie mobiele foto kunnen maken van het hoogtepunt van het festival vanachter de kraam waar ik in stond:quote:Op donderdag 7 mei 2015 20:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
van de amfibische voertuigen en de konvooien met legertrucks heb ik mooie fotos kunnen maken, mijn accreditatie voor het festival heb ik helaas niet in beeld om kunnen zetten nee
Ja hoor...quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:15 schreef CoExist het volgende:
Pfff... Even de stad in geweest. Echt te fucking druk met overal van die boeren kut-Friezen die 363 dagen per jaar haten op Liwwadden.
Maar als er een gratis feestje is dan weten ze niet hoe snel ze naar de hoofdstad moeten gaan.
Ach, als dat je als die-hard Liwwadder blij maakt, waarom niet...quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:48 schreef CoExist het volgende:
Trouwen in het Cambuurstadion jongeh!x 13524678521
ach, ik vind het wel grappig. wel leuk dat Ogbeche als verrassing een ruikertje bloemen komt brengenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:48 schreef CoExist het volgende:
Trouwen in het Cambuurstadion jongeh!x 13524678521
Ga deze week en ik denk ook komende week maar niet de stad in, er schijnt iets met kermis te zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:15 schreef CoExist het volgende:
Kut! Ik bin nou inne stad juh! Mut euven een nieuwe ID-kaart score bij ut stadskantoor weestwel!quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:37 schreef drakin het volgende:
[..]
Ga deze week en ik denk ook komende week maar niet de stad in, er schijnt iets met kermis te zijn.
O je wil juist tokkies kijken.quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:09 schreef CoExist het volgende:
[..]
Kut! Ik bin nou inne stad juh! Mut euven een nieuwe ID-kaart score bij ut stadskantoor weestwel!
Sal asen euven een rondsje make over ut Zaailand. Misskien binne er al een paar tokkies en boere.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:09 schreef CoExist het volgende:
[..]
Kut! Ik bin nou inne stad juh! Mut euven een nieuwe ID-kaart score bij ut stadskantoor weestwel!
Sal asen euven een rondsje make over ut Zaailand. Misskien binne er al een paar tokkies en boere.
Het bleek een buurman te zijn of bezoek van 1 van de buren, maar qua geluid verschilt het niet veel met wat uit de stad te horen is.quote:
Mar ik wol wol sliepeh juhquote:
Naar huus over de nieuwstad? Hoe bist dan langs de markt sjeest jonguh? Daar hast ek motte lopeh denk ik.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:05 schreef CoExist het volgende:
Nouju suksuwat!
Vandaag kreeg ik van Gemeente Liwwadden suhmaar een sms'je dat mien ID al klaar lijt op ut stadskantoor.
Lekker snel nau!?
Dus ik gauw op mien fietske vanuut mien werk de stad in weestwel.
Binnik op ut Zaailand. Kermis govvedomme!
Mut ik afstappen en ut takke stuk over de kermis lopen omdat ik anders misskien een tokkie onder mien fiets krij.
Bin mar naar huus fietst over de Nieuwstad en stiekem door de Oossiestraat voor straf.
Kenser! Daar hewf ik gwoan fietst juh! Vond ut oek al irritant druk met bijstandtienermoeke's die tijgerprint leggings kochten.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:11 schreef drakin het volgende:
[..]
Naar huus over de nieuwstad? Hoe bist dan langs de markt sjeest jonguh? Daar hast ek motte lopeh denk ik.
keep it slow hier!quote:
Inderdaad, dat dit kan in de binnenstad.quote:Op zondag 9 augustus 2015 18:35 schreef CoExist het volgende:
Jaaa, allemaal van die griezelige Dracula figuren in de stad. Creepy gewoon.
Nog een jaartje wachten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 02:06 schreef NoBody122 het volgende:
In 't Graf weer, zeker?
Ik mut toch oek nog mar es een keer op dat festival kieke [ afbeelding ]
Exodus komt?quote:
Ja.quote:
Ik heb er niet veel mee, maar ik ga denk ik weer vrijwilligen.quote:
Opeltje Agila heeft een lantaarnpaal platgereden. Geen idee of er meer aan de hand isquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:07 schreef DevilsWhore het volgende:
Net een ongeluk gebeurd op de Archipelweg, ter hoogte van het Cormenius.
twitter:Kiestra twitterde op vrijdag 14-08-2015 om 15:06:31De Archipelweg thv Kastanjestraat is gestremd vanwege een aanrijding. Verwondingen vallen mee. #Leeuwarden http://t.co/NlWQgkzC25 reageer retweet
Wat ik ervan meegekregen heb: jongetje stak over/sneed af, auto moest uitwijken waardoor tweede auto, de Agila, tegen de lantaarnpaal belandde. Iedereen leeft nog, bestuurder van de Agila liep nog enzo.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Opeltje Agila heeft een lantaarnpaal platgereden. Geen idee of er meer aan de hand is[ afbeelding ]twitter:Kiestra twitterde op vrijdag 14-08-2015 om 15:06:31De Archipelweg thv Kastanjestraat is gestremd vanwege een aanrijding. Verwondingen vallen mee. #Leeuwarden http://t.co/NlWQgkzC25 reageer retweet
Hoe kun je in Leeuwarden vedwalen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:05 schreef Huppelmuts het volgende:
Mag ik hier ook posten als ik verdwaald ben in liwwadden?
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:05 schreef Huppelmuts het volgende:
Mag ik hier ook posten als ik verdwaald ben in liwwadden?
Die nieuwe 'haak om Leeuwarden' is een monster, daar kun je heel gemakkelijk in verdwalenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoe kun je in Leeuwarden vedwalen?
Blond zijn en een talent voor verdwalen hebben.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoe kun je in Leeuwarden vedwalen?
Het juiste spoor al weer gevonden?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:39 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Blond zijn en een talent voor verdwalen hebben.
Jawohl.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het juiste spoor al weer gevonden?
Sorry, mijn schuld.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 00:10 schreef NoBody122 het volgende:
Bliksems, daar komt dit topic ineene weer naar boven drieven... Tiidsje leden
Ah gelukkig maar.quote:
Kom dan maar ook naar het Amersfoort topic, daar zit ik ook al als weekend Amersfoort ster.quote:Op woensdag 3 februari 2016 00:51 schreef NoBody122 het volgende:
Ik su 't niet wete, kom helaas niet meer su vaak inne stad vanuut Amersfoort
quote:In 2016 geen UITfestival
De organisatie van UITfestival Leeuwarden heeft moeten besluiten om de editie van 2016 niet door te laten gaan. De belangrijkste financiers van het festival hebben aangegeven dit jaar geen kans te zien om groot te ondersteunen. De tijd die tot augustus resteert is te kort om substantiële, vervangende gelden te werven.
De afgelopen edities vormden de bijdragen van Leeuwarden-Fryslân 2018 en gemeente Leeuwarden een solide basis voor UITfestival Leeuwarden. Het groeide daardoor uit naar een zeer goed bezocht eendaags festival. Leeuwarden-Fryslân 2018 richt zich in 2016 en 2017 achtereenvolgens op nationale en internationale activiteiten en promotie, waardoor er minder geld is voor lokale en regionale activiteiten. De bijdrage voor UITfestival Leeuwarden vervalt. Gemeente Leeuwarden wil blijven bijdragen, maar heeft geen mogelijkheid het bedrag te verhogen. De financiering werd tot op heden aangevuld door verschillende lokale en landelijke fondsen. Zonder een hoofdsubsidiënt is het niet mogelijk dit gratis toegankelijke festival te organiseren, wetende dat de meeste fondsen met een lagere structurele financiering van een hoofdsubsidiënt zelf ook minder zullen bijdragen.
UITfestival Leeuwarden, met als festivalhart de Prinsentuin, trok afgelopen jaar op één dag tussen de 25.000 en 30.000 bezoekers, van alle leeftijden, en van nieuwsgierigen tot geoefende kunstbezoekers. Niet alleen trok het festival een heel breed publiek, ook was het de grootste coproductie van Leeuwarden. De culturele organisaties(van groot tot klein) en de aanbieders van cultuureducatie verzorgden namelijk gezamenlijk het aanbod voor deze dag, aangevuld met een aantal zorgvuldig geprogrammeerde bekende muziek- en theateracts.
Amersfoort heeft een topic?quote:Op woensdag 3 februari 2016 09:15 schreef drakin het volgende:
[..]
Kom dan maar ook naar het Amersfoort topic, daar zit ik ook al als weekend Amersfoort ster.
'tuurlijk, als je op de een of andere manier verwantschap of interesse met/voor een plaats hebt; waarom niet hè.quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:03 schreef drakin het volgende:
Omdat ik daar zowat elk weekend doorbreng ben ik daar ook maar eens gaan posten.
Dan zou ik ook in het Groningen topic moeten spammenquote:Op donderdag 4 februari 2016 23:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
'tuurlijk, als je op de een of andere manier verwantschap of interesse met/voor een plaats hebt; waarom niet hè.
daar ben ik ook jaren heel actief geweest, hele fijne vrienden aan overgehoudenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:27 schreef drakin het volgende:
[..]
Dan zou ik ook in het Groningen topic moeten spammen
Wat heb jij met Groningen/Grunningers dan?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
daar ben ik ook jaren heel actief geweest, hele fijne vrienden aan overgehouden
studentenstad, veel mooie jonge vrouwen daarquote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:27 schreef drakin het volgende:
[..]
Wat heb jij met Groningen/Grunningers dan?
Achtbaanquote:Op zondag 21 februari 2016 14:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Het waait wat hard, de Lange Marktstraat is morgen ook nog afgelsoten dus.
Wel een baas kraan daar nu.
1 foto was ook niet genoeg zeker?quote:Op zondag 21 februari 2016 14:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Het waait wat hard, de Lange Marktstraat is morgen ook nog afgelsoten dus.
Wel een baas kraan daar nu.
gelukkig nietquote:Op donderdag 25 februari 2016 19:18 schreef drakin het volgende:
[..]
1 foto was ook niet genoeg zeker?
quote:http://nos.nl/l/2095322
'Leeuwarden moet snijden in programma Culturele Hoofdstad'
http://nu.nl/binnenland/4(...)urele-hoofdstad.html
Begrutting Kulturele Haadstêd fan 40 nei 26 miljoen: http://omrop.fr/4cc9
foodtruckfestival!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:17 schreef drakin het volgende:
Is er vanavond nog wat te doen in Leeuwarden?
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:00 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
foodtruckfestival!tot en met maandag nog. ik kan de ijsrollen aanraden.
Beetje laat dat antwoord, nu heb ik het gemist.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Blog volgt morgen, eten was te lekker dus had geen zin er vanavond nog wat mee te doen
sorry, ik zat op het oldehoofsterkerkhofquote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:11 schreef drakin het volgende:
[..]
[..]
Beetje laat dat antwoord, nu heb ik het gemist.
Morgen spellendag van UCP en daarna weer even Leeuwarden uit tot maandag.
Stond niet tussen mijn facebook evenementenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
sorry, ik zat op het oldehoofsterkerkhofMaar je had het al lang in de agenda kunnen zien
vorig jaar was het in Sneek, weet niet waar het volgend jaar is.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Stond niet tussen mijn facebook evenementen
Dat is jouw agenda, niet mijn.
Dat festival komt volgend jaar wel weer.
O daar ben ik geweest, was idd leuk en lekker, maar vlak daarvoor of daarna was er net zoiets in de blokhuispoort en ik ben nog bij iets(erg saais met food) in Amersfoort geweest.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
vorig jaar was het in Sneek, weet niet waar het volgend jaar is.
was wel behoorlijk kleiner dan in Sneek trouwens, ik denk 40% van het aantal stands.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:32 schreef drakin het volgende:
[..]
O daar ben ik geweest, was idd leuk en lekker, maar vlak daarvoor of daarna was er net zoiets in de blokhuispoort en ik ben nog bij iets(erg saais met food) in Amersfoort geweest.
Als het maar goed was en er geen meeuwaen op je pannekoek schijten (gebeurde op een haar nar vorig jaar in de blokhuispoort) Die krengen vlogen wat af op het eerste plein inclusief vletsige witte stinkende regen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
was wel behoorlijk kleiner dan in Sneek trouwens, ik denk 40% van het aantal stands.
het is morgen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Blog volgt morgen, eten was te lekker dus had geen zin er vanavond nog wat mee te doen
Laat ik dan maar reageren, als de echte Liwwadders het niet doen:quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:09 schreef CoExist het volgende:
Dit weekend Promised Land op de Groene Ster toch?
Sneek is ook gewoon beter enzo.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
was wel behoorlijk kleiner dan in Sneek trouwens, ik denk 40% van het aantal stands.
Wanneer precies?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
in Augustus is het weer in Snits zag ik
Dat is toch ook het Imaginarium weekend?quote:
volgens mij wel ja. ff kijken welke bands daar dit jaar komenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:26 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat is toch ook het Imaginarium weekend?
Ok, niet tijdens Into the grave dus.quote:
Daar wil de organisatie ws zelf naartoequote:Op zondag 15 mei 2016 10:31 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ok, niet tijdens Into the grave dus.
Kan de Plizie daar mooi ethisch profileren.quote:
En daarnaast een meloenenkraam en een kledingwinkel voor baggy jeans?quote:
Ik ga een stel meloenschoenen bestellenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:08 schreef 24Fan het volgende:
[..]
En daarnaast een meloenenkraam en een kledingwinkel voor baggy jeans?
Volgende week Sneekweekquote:Op maandag 1 augustus 2016 20:32 schreef drakin het volgende:
schop
volgende week Slayer in Liwwadden, en ik heb er heulemaal geen tiet veur![]()
Wie heeft er wel tiet voor hier?
Daar komt Slayer nietquote:
En dat terwijl je dan zoooo dichtbij bent.quote:Op maandag 1 augustus 2016 21:03 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Sneekweek is de reden dat ik daar geen tiet voor hew, weest wel.
Ik ga tijdens Slayer gewoon naar huis, kutband.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:32 schreef drakin het volgende:
schop
volgende week Slayer in Liwwadden, en ik heb er heulemaal geen tiet veur![]()
Wie heeft er wel tiet voor hier?
ja dat zei ik.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:16 schreef Paladijn het volgende:
Slayer is er gewoon komende vrijdag, niet afgelopen weekend
[ afbeelding ]
korpiklaani is leuker, maar daar heb ik ook al geen tiet voor.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 23:39 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ik ga tijdens Slayer gewoon naar huis, kutband.
Korpiklaani heb ik al duuzend keer oid gezien, ik had liever Alestorm gehad.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 00:55 schreef drakin het volgende:
[..]
korpiklaani is leuker, maar daar heb ik ook al geen tiet voor.
ook leuk, maar die heb ik al een keer gezien.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 08:17 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Korpiklaani heb ik al duuzend keer oid gezien, ik had liever Alestorm gehad.
hebben we daar nog materiaal van?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:11 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ging nog naar Korpiklaani toen ze nog tof waren
fixedquote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Wij gingen nog naar Korpiklaani toen ze nog tof waren
Die heb ik ook een keer gezien, maar die luister ik tenminste nog. Korpiklaani heeft drie leuke nummers ofzo.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:28 schreef drakin het volgende:
[..]
ook leuk, maar die heb ik al een keer gezien.
Wel stom dat ze nu niet meer komen.
met jou inderdaadquote:
Omdat ze zich kennelijk op een nieuw album willen richten, las ik ergens... Gewoon slecht gepland dus en disrespectvol richting het publiek om dan maar gewoon een concert af te zeggen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:28 schreef drakin het volgende:
[..]
ook leuk, maar die heb ik al een keer gezien.
Wel stom dat ze nu niet meer komen.
Ze hebben zelfs twee festivals afgezegd.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:53 schreef NoBody122 het volgende:
Vrijdag eens even in het Graf kijken
[..]
Omdat ze zich kennelijk op een nieuw album willen richten, las ik ergens... Gewoon slecht gepland dus en disrespectvol richting het publiek om dan maar gewoon een concert af te zeggen.
Jammer wel (ondanks dat ik zaterdag alsnog niet had gekund), want ik vind hun muziek ook best goed.
Ze moesten zich schamen!quote:Op donderdag 11 augustus 2016 00:34 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ze hebben zelfs twee festivals afgezegd.
Komende album boycotten enzulks.quote:
Dat zal ze leren.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 00:36 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Komende album boycotten enzulks.
via http://www.telegraaf.nl/b(...)d_door_schuld__.htmlquote:Raadslid vervolgd voor dood door schuld
LEEUWARDEN - Leeuwarder raadslid Wyb Feddema (Gemeentebelangen) moet worden vervolgd voor dood door schuld bij de grote en fatale brand in Leeuwarden in 2013. Dat heeft het gerechtshof bepaald. Feddema was huurbaas van het pand waarin een 24-jarige student woonde en om het leven kwam.
Volgens het hof is Feddema weliswaar niet schuldig aan de oorzaak van de brand, maar heeft hij te weinig gedaan om het pand brandveilig te maken. ,,Door de onderzoeksinstanties is vastgesteld dat het slachtoffer tenminste veertig minuten de tijd had moeten hebben om het pand op een veilige manier te verlaten. Vanwege de bouwkundige tekortkomingen van het pand was die tijd niet beschikbaar, waarmee een causaal verband kan worden aangetoond tussen die tekortkomingen en het overlijden van het slachtoffer.''
De brand aan de Kelders in de Friese hoofdstad had grote impact op de bewoners van het centrum van de Friese hoofdstad. Veel bewoners raakten hun huis kwijt. Zeker anderhalf jaar zat er een groot gat in de straat. Ook het pand van Feddema, die zelf een kapperszaak op de benedenverdieping had, raakte zwaar beschadigd.
Voor het veroorzaken van de brand werd in 2014 een 39-jarige man vrijgesproken. De brand ontstond in een gaskachel, toen de man een gasfles verwisselde. Het OM eiste zes maanden cel, maar ging tegen de vrijspraak niet in beroep.
Klacht
Tegen de zin van de ouders van de omgekomen jongen vervolgde het OM niet de huurbaas. De ouders vonden dat hij als verantwoordelijke voor de brandveiligheid in het pand onvoldoende had gedaan aan die veiligheid. Ze dienden een klacht in bij het gerechtshof om zo alsnog vervolging af te dwingen.
Feddema kocht het pand, waarin al sinds de jaren tachtig zijn kapperszaak zat, in 1997. Hij voerde nooit een verbouwing uit. ,,Achteraf constateerde beklaagde dat het casco niet helemaal aan de huidige eisen voldeed en dat oude openingen dichtgemetseld waren of met hout dicht waren gemaakt. Kennelijk waren er toegangen en openingen in het pand, waar de rook doorheen kon komen’’, aldus het hof.
Pas na de brand las Feddema dat er tussen de woning van het slachtoffer en zijn kapperszaak een brandwerende wand had moeten zitten. ,,Die wand heeft er nooit gezeten.''
Nalatig
Het hof vindt dat Feddema 'aanmerkelijk nalatig' is geweest in zijn verplichting toe te zien op de veiligheid van de door hem verhuurde panden. ,,Waarmee hij het leven van de huurders, in het bijzonder dat van het slachtoffer, in gevaar heeft gebracht'', aldus het hof. ,,Beklaagde, als professionele verhuurder, moet geacht worden van de risico's van de aan hem te wijten nalatigheid op de hoogte te zijn geweest. Gelet op de ernst van het feit vergt het openbaar belang dat tegen beklaagde een vervolging zal worden bevolen. ‘'
Feddema was vanavond niet bereikbaar voor commentaar.
Suksawat heeft ook zoiets gemeld ja.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:14 schreef Paladijn het volgende:
Feddema wordt vervolgd aldus de Televaag (nog niets op de LC of bij de omrop):
[..]
via http://www.telegraaf.nl/b(...)d_door_schuld__.html
Ik snap er niets vanquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:15 schreef Andromache het volgende:
Ja jong, gaast met naar Liwwadden? Speule. Dat mutte jou niet sège. Zoiets(moeder sprak thuis Fries met een flinke Liwwadder inslag
)
Ben je al Cambuur supporter?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:13 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik heb mij ingeschreven voor een woning in lwd!!
Je woont nog bij je moeder in huis?quote:Op zondag 2 oktober 2016 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kom maar naar de Weaze, Jonguh
Neequote:Op zondag 2 oktober 2016 20:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je woont nog bij je moeder in huis?
ook nietquote:
Ik moest lachenquote:Op zondag 2 oktober 2016 20:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je woont nog bij je moeder in huis?
Ik heb vorige week nog gegeten bij Unia 12, dat was best chill.quote:Op zondag 2 oktober 2016 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook niet
Fiets wel eens door de tegenover gelegen Uniabuurt, maar dat is het dan ook in die hoek van Leeuwarden
Nee, ik weiger!!quote:
quote:Op vrijdag 23 december 2016 10:40 schreef drakin het volgende:
Oo dat wordt eindelijk een Pathe abonnement en nooit meer thuis zitten
En niet eens jouw foto'squote:
Ze leert het van de bestequote:Op zaterdag 21 januari 2017 11:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De fotografe heeft dezelfde dag nog mijn pinpas meegekregen om haar vergoeding te claimen.
En wordt besmet met een flink virusquote:Op zaterdag 21 januari 2017 13:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Klopt ze is autodidactGaat soms ook mee naar autosportdingesen als fotograaf
Ze heeft meer kilometers in mn hobbywagen gereden dan ikzelf.quote:Op zaterdag 21 januari 2017 13:13 schreef drakin het volgende:
[..]
En wordt besmet met een flink virus
En nog geen uil ontweken?quote:Op zaterdag 21 januari 2017 13:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ze heeft meer kilometers in mn hobbywagen gereden dan ikzelf.
quote:
ah jammer, vond het wel makkelijk om 3 supermarkten naast m'n werk te hebben.quote:De Lidl aan de Snekertrekweg in Leeuwarden sluit op 18 februari zijn deuren.
Het bedrijf beschouwt de nieuwe supermarkt bij de wijk Techum als vervanging van deze winkel. Dat de oude zaak dicht zou gaan, zong al lange tijd rond in de stad, hoewel Lidl dit eerder niet wilde bevestigen.
Ook Aldi wil weg van de Snekertrekweg, zo schreef dit bedrijf afgelopen zomer in een brief aan de gemeente. Binnenkort wordt bekend welke supermarkt zich bij het nieuwe Cambuurstadion achter het WTC mag vestigen.
Heet dat ding niet de Slauerhoff brug?quote:Op maandag 13 februari 2017 02:34 schreef drakin het volgende:
Stuyvesant brug staat op nr twee van meest bewonderswaardige beweegbare bruggen.
Het begon met een Squote:Op maandag 13 februari 2017 08:14 schreef CoExist het volgende:
[..]
Heet dat ding niet de Slauerhoff brug?
Die brug gaat af en toe wel open ja, heb er wel een aantal keer voor stil gestaan, maar staat de brugwachter dan niet op het brugdek met een slinger?quote:Op maandag 13 februari 2017 18:50 schreef drakin het volgende:
Ik vind deze brug altijd al zo mooi, helemaal als hij open gaat, je ziet de draaischijf onder de brug, met de hand geloof ik wordt hij dan zijwaarts getrokken, weet niet of dat eigenlijk nog wel gebeurd?
[ afbeelding ]
Mid jaren '80 toen ik op de Emmakade woonde ging die nog wel eens open. Maar ook toen was het al een happening.quote:Op maandag 13 februari 2017 18:50 schreef drakin het volgende:
Ik vind deze brug altijd al zo mooi, helemaal als hij open gaat, je ziet de draaischijf onder de brug, met de hand geloof ik wordt hij dan zijwaarts getrokken, weet niet of dat eigenlijk nog wel gebeurd?
[ afbeelding ]
Er zit zo'n halfrond houten bruggetje naast, ik kan me herinneren dat hij daarover liep en de brug meesleurde handmatig, maar dan had hij idd vantevoren nog wel de boel aangeslingerd. Anders is dat natuurlijk veel te zwaar.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:38 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Die brug gaat af en toe wel open ja, heb er wel een aantal keer voor stil gestaan, maar staat de brugwachter dan niet op het brugdek met een slinger?
been a while..
Het ging toen al als het echt niet anders kon. Je boot zal maar in de museumhaven liggen en je hebt een nieuwe ligplaats op de Emmakade. Hoe kom je er dan?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 12:36 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal wat worden zeg als de Prins Hendrikbrug weer beweegbaar wordt. Dan zal het er een stukje drukker worden
Dat mooie witte bruggetje was er pas in 1985?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 12:46 schreef CoExist het volgende:
[..]
Mid jaren '80 toen ik op de Emmakade woonde ging die nog wel eens open. Maar ook toen was het al een happening.
Ik weet nog dat de nieuwe brug (thv de hoofdingang Blokhuispoort) werd geopend in 1985.
Als de brug niet open mag moet je een hijskraan hurenquote:Op dinsdag 14 februari 2017 14:20 schreef drakin het volgende:
[..]
Het ging toen al als het echt niet anders kon. Je boot zal maar in de museumhaven liggen en je hebt een nieuwe ligplaats op de Emmakade. Hoe kom je er dan?
Rondje door de gracht, want de brug aan de andere kant (voor de bibliotheek) kan nog wel open.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 14:20 schreef drakin het volgende:
[..]
Het ging toen al als het echt niet anders kon. Je boot zal maar in de museumhaven liggen en je hebt een nieuwe ligplaats op de Emmakade. Hoe kom je er dan?
Yep! Scheelde een behoorlijk stuk om fietsen naar het centrum en destijds mijn basisschool, De Willem Lodewijkschool, op het hoekje van de oude Oosterstraat.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 14:21 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat mooie witte bruggetje was er pas in 1985?
Ik bedoel dus van voor de bibliotheek naar de Emmakade, en niet voor boten die over de potmarge kunnen maar die joekels zoals De StanFries of De Harmonie(die achter de Harmonie ligt)quote:Op dinsdag 14 februari 2017 15:08 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Rondje door de gracht, want de brug aan de andere kant (voor de bibliotheek) kan nog wel open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |