abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144833795
quote:
Piet blijft bijna overal zwart

Zwarte Piet blijft zwart in veel plaatsen. NRC Handelsblad maakte een rondgang langs de vier grootste gemeenten van iedere provincie en sprak met sinterklaascomités.

Daaruit blijkt dat de intochten niet veranderen en dat Piet donker blijft met gestifte lippen en een pruik. Veel gemeenten vinden het zwartepietdebat een Amsterdamse discussie, "aangeblazen door de media".

Geen gemieter
De voorzitter van de sinterklaasintocht in Assen zegt dat de intocht dit jaar in zijn meest oorspronkelijke vorm is en groter dan ooit. "Met 400 Zwarte Pieten en 9 praalwagens. We willen laten zien dat wij niet willen buigen voor protest. We zijn niet doof voor de geluiden en hebben begrip voor iedereen, maar dat moet ook wederzijds zijn. Het gemieter over de kleur van Zwarte Piet kennen wij niet."

Een woordvoerder van de gemeente Utrecht laat weten dat er "een brede dialoog" wordt georganiseerd. "Daarbij houden we rekening met gevoeligheden, zonder het traditionele karakter van de intocht drastisch of versneld te veranderen."

Verschillende plaatsen laten het karakter van de intocht afhangen van het oordeel van Raad van State. Die buigt zich volgende maand in hoger beroep over de vraag of Zwarte Piet discriminerend is.
http://nos.nl/artikel/701774-piet-blijft-bijna-overal-zwart.html
Deel 1: NWS / Winkels worstelen met de toekomst van Zwarte Piet

quote:
Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.

De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.

HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.

Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.

Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.

Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'

Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)an-Zwarte-Piet.dhtml

Nieuwste ontwikkelingen

quote:
'Kom maar binnen met je Piet': de nieuwe sintliedjes
Uitgeverij Ploegsma gooit de knuppel in het hoenderhok door een aantal sinterklaasliedjes te laten vertalen naar nieuw Nederlands. Daarin vervult Zwarte Piet niet langer de rol van knecht.

Sinterklaasje, kom maar binnen met je Piet, want we zingen allemaal blij een lied.
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)e-nieuwe-sintliedjes

quote:
Wilders: Nieuwe wet moet Piet zwart houden
De PVV komt binnenkort met een 'zwartepietenwet'. Die moet volgens partijleider Geert Wilders 'gemeenten die iets doen met de intocht van Sinterklaas verplichten er voor te zorgen dat Zwarte Piet ook echt zwart is'.

Gemeenten mogen volgens het plan van Wilders de sinterklaasliedjes ook niet veranderen. PVV-leider Geert Wilders kondigde het wetsvoorstel aan in het televisieprogramma Vandaag de dag van WNL. Zijn Kamerlid Martin Bosma had er volgens Wilders het hele weekend aan zitten schrijven.

Wilders zei dat hij 'zo boos' kan worden over de discussie om Zwarte Piet aan te passen. De wet is bedoeld om 'onze cultuur te beschermen', aldus Wilders. "Het is een kinderfeest. Ik hoor linkse partijen: laat 'm maar groen worden die Zwarte Piet. Ik vind dat hij zwart moet zijn. Geen kind, niemand in Nederland die Zwarte Piet koppelt aan racisme. Dit is te gek voor woorden."
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)et-piet-zwart-houden

En dan nog dit schokkende nieuws:

Hier verder.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:29:38 #2
417386 SinterkIaas
Ik ben toch zeker Sinterklaas!
pi_144833820
BASTA!
pi_144836198
O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144836247
Goeie TT _O_
  dinsdag 23 september 2014 @ 21:54:44 #5
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144836340
quote:
Zo denigrerend ook dat bijzinnetje op de kaft van dat boek ("Sinterklaasliedjes van NU"). Er staat nog net niet op "Nederlanders zijn dom". :')
pi_144836717
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:54 schreef beantherio het volgende:

[..]

Zo denigrerend ook dat bijzinnetje op de kaft van dat boek ("Sinterklaasliedjes van NU"). Er staat nog net niet op "Nederlanders zijn dom". :')
Dat heeft Ceberut erin gezet. Ik ga niet de hele OP veranderen anders wordt de discussie dmv de OP gevoerd ipv de posts van users.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_144837062
quote:

[..]

Het staat er niet omdat het niet het onderwerp is van het boekje. Logisch toh?
Het is jouw fantasie.
pi_144837283
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:29 schreef SinterkIaas het volgende:
BASTA!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144837399
quote:

[..]

Als je slecht wil verkopen moet je dat vooral doen. Tenzij je slinks via de PC politici een verplichte verkoop aan schooltjes regelt natuurlijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:10 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Oké.

Bedankt.
Graag gedaan. ;)
Het begon al met mevrouw Havertong die in Sesamstraat werd geplaatst om aan multicultureel verantwoorde opvoeding te doen. Zonder erover te oordelen kan je dat vaststellen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144837533
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is jouw fantasie.
Ik wacht nog steeds op een antwoord van jou. Wij autochtone Nederlanders hebben slaven in de familie, vaak ook maar 5 generaties geleden. Ons hoor je hier niet over. Of denk jij dat het prettig was om voor een hongerloon de vruchtbare grond van een ander te bewerken of met 5 kinderen in een fabriek te werken zodat je net genoeg had om van te leven: geen opleiding en geen mogelijkheid op een ander leven. Goed, wij werden niet geboeid en naar de andere kant van de wereld verplaatst met een boot maar het komt aardig dicht in de buurt van slavernij.
#NoDAPL
pi_144837709
quote:

[..]

Het enige wat boeit aan dat boekje is de vraag hoelang het kan branden. :)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_144837762
quote:

[..]

Het is jouw fantasie.
Beetje zoals de slavernij-mythe rond Sinterklaas/Zwarte Piet dus eigenlijk, eveneens fantasie.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Forum Admin dinsdag 23 september 2014 @ 22:27:45 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_144837839
Mooi, de bevolking is het er niet mee eens, gemeentes trekken zich niets aan van het gezeik. Kan dit hoofdstuk eindelijk gesloten worden?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_144837862
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Mooi, de bevolking is het er niet mee eens, gemeentes trekken zich niets aan van het gezeik. Kan dit hoofdstuk eindelijk gesloten worden?
Nee.
  Forum Admin dinsdag 23 september 2014 @ 22:28:27 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_144837877
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:28 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Nee.
Want?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_144837929
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op een antwoord van jou. Wij autochtone Nederlanders hebben slaven in de familie, vaak ook maar 5 generaties geleden. Ons hoor je hier niet over. Of denk jij dat het prettig was om voor een hongerloon de vruchtbare grond van een ander te bewerken of met 5 kinderen in een fabriek te werken zodat je net genoeg had om van te leven: geen opleiding en geen mogelijkheid op een ander leven. Goed, wij werden niet geboeid en naar de andere kant van de wereld verplaatst met een boot maar het komt aardig dicht in de buurt van slavernij.
Hoezo hebben Nederlanders in het algemeen slaven in de familie. Daar weet ik niks van .
Heb je het over loonslavernij? Of de zelfstandige boer die ook maar moest ploeteren.
Je begint hierover om de slavernij te bagatelliseren? Of te klagen over de vroegere werkomstandigheden van arbeiders en boeren ?
Wat is je vraag eigenlijk ?
pi_144837930
quote:
Als de staatstelevisie zich er nou ook niets van aantrekt wel.
pi_144837950
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:28 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Nee.
pi_144838079
quote:
Graag!
pi_144838124
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Graag gedaan. ;)
Het begon al met mevrouw Havertong die in Sesamstraat werd geplaatst om aan multicultureel verantwoorde opvoeding te doen. Zonder erover te oordelen kan je dat vaststellen.
Het kan soms een bewuste keuze zijn van media om iemand anders te kiezen voor een vacature dan de mainstreampersonages.
Niks mis mee.. En inderdaad ... kinderen laten zien dat mensen die niet meanstream zijn, ook gewone mensen zijn hoort zeer zeker bij de opvoeding.
pi_144838149
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik had in Metro een artikel gelezen waarbij in een onderzoek werd gevraagde of men de Roet Piet of Zwarte Piet wilde. 96% koos voor Zwarte Piet, andere onderzoeken laten ook een overgrote meerderheid voor Zwarte Piet zien. En ook allochtone Nederlanders zijn in meerderheid voor Zwarte Piet.

Ik heb het idee dat deze hele hype vooral een links mediadingetje is. DWDD, Pauw (en Witteman), Humberto, ze doen het lijken alsof er een tweestrijd is. Die er in de praktijk gewoon niet is.
Yep, het is zwaar opgeklopt en je ziet het vooral in linkse programma's. Dit zeg ik als linkse burger die lid is van een linkse partij. Met het multiculturele deel van die linkse partijen ben ik het echter niet zo eens, een mens moet nu eenmaal compromissen sluiten.
#NoDAPL
  dinsdag 23 september 2014 @ 22:34:48 #22
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144838223
quote:

[..]

Het is jouw fantasie.
Wat ik bedoel is dat het zinnetje dat wel op het boek staat heel denigrerend is. Of 'beledigend' als ik dat woord mag gebruiken.
pi_144838260
http://www.metronieuws.nl(...)SrZniw!z5MmcwnAOODg/

Piet verdwijnt op sommige scholen!!! w/ *O* _O_ ^O^ :Y :6

quote:
Zo zullen leerlingen van de Willem van Oranje-school in Rotterdam een Piet aantreffen zonder de gebruikelijke grote oorringen. In plaats daarvan zullen de Pieten kleurtjes en speldjes in de pruiken dragen.
quote:
In Amsterdam ontvangen de leerlingen van de Kleine Reus bij de Sinterklaasviering alleen nog pepernoten van Pieten met een fel kleurtje: de schoolleiding heeft aangegeven de zwarte variant in de ban te doen nadat vorig jaar al een mengvorm werd gebruikt.
quote:
Een school in Enschede kiest voor een andere aanpak: om rumoer te voorkomen is op De Zevenster besloten Piet geheel achterwege te laten. "We verzinnen wel een nieuw verhaal rond de komst van Sinterklaas."
Yeaahh baby!! *O* w/ ^O^ _O_ :W
pi_144838349
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:35 schreef Ceberut het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hehe, nu je grotendeels verloren hebt, met je queeste tegen de Nederlandse cultuur, ga je het zo spelen in de hoop nog wat leuke reacties uit te lokken. Laag. :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144838364
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:35 schreef Ceberut het volgende:

[..]

[..]

[..]

Pyrrhus-overwinning dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')