Behalve dat we uitstel van financiering moeten gaan aanvragen zullen we hopelijk verder geen schade gaan lijden, dus ik weet niet of een advocaat veel toegevoegde waarde heeft. Het is gewoon meer dat we het niet vinden kunnen dat iemand geld vraagt voor zulke slechte service. De eerste stap is inderdaad dat we dit gaan aankaarten bij het bureau waar hij werkt, maar zelf denk ik eerlijk gezegd dat we er verder niet veel mee kunnen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:34 schreef MrDrako het volgende:
In elkaar meppen met de fok knok ploeg
Even zonder gein, zou dit met zijn baas proberen te bespreken en anders een advocaat gaan raadplegen.
Nou... hij was eerder al een keer een werkgeversverklaring kwijtgeraakt die we persoonlijk hadden afgegeven, dus dat werkte ook al niet zo goed. Die van mijn vriend daarom dus maar aangetekend verstuurd... Hielp blijkbaar ook niet...quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:50 schreef StretchingKoala het volgende:
Daarom die documenten ook zelf afgeven in dit soort gevallen, neem aan dat je geen budget adviseur aan de andere kant van het land hebt gekozen.
Ga langs en ga in gesprek met adviseur en zijn supervisor met een bakkie koffie erbij.
je wil dus gewoon niets betalen voor zijn service, wat zei de adviseur toen je hem hierop aansprak?quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:07 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Nou... hij was eerder al een keer een werkgeversverklaring kwijtgeraakt die we persoonlijk hadden afgegeven, dus dat werkte ook al niet zo goed. Die van mijn vriend daarom dus maar aangetekend verstuurd... Hielp blijkbaar ook niet...
Nog niet gedaan. We weten pas sinds een paar uurtjes dat hij het document kwijt is. Wel meteen een mail gestuurd waarin we te kennen hebben gegeven ontevreden te zijn over de gang van zaken en dat hij het zo snel mogelijk mag gaan fixen. We hebben al betaald (ook stom) op het moment dat hij zei de aanvraag te hebben ingediend, wat dus nu achteraf niet blijkt te zijn gebeurd....quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:28 schreef Thezappa het volgende:
[..]
je wil dus gewoon niets betalen voor zijn service, wat zei de adviseur toen je hem hierop aansprak?
maar uit eindelijk komt het wel goed? hij is alleen een keer iets kwijt geraakt?quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:43 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Nog niet gedaan. We weten pas sinds een paar uurtjes dat hij het document kwijt is. Wel meteen een mail gestuurd waarin we te kennen hebben gegeven ontevreden te zijn over de gang van zaken en dat hij het zo snel mogelijk mag gaan fixen. We hebben al betaald (ook stom) op het moment dat hij zei de aanvraag te hebben ingediend, wat dus nu achteraf niet blijkt te zijn gebeurd....
2x wat kwijtgeraakt, dit veel te laat melden waardoor de verwachte data niet gehaald kunnen worden.quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:45 schreef Thezappa het volgende:
[..]
maar uit eindelijk komt het wel goed? hij is alleen een keer iets kwijt geraakt?
had je anders niet willen betalen? je hebt toch een opdracht gegeven?
Volgens mij wordt bij veel meer dienstverlening inmiddels betaling vooraf gevraagd. Je hebt geen pressiemiddel meer om mensen te 'bewegen' de nota te voldoen als het werk al gedaan is. Maar ik vind het logischer om in dit soort gevallen een voorschotnota van de helft te doen en de andere helt aan 't eind.quote:Op dinsdag 23 september 2014 19:39 schreef hottentot het volgende:
Vraagje tussendoor:
Is het tegenwoordig normaal om dit soort mensen op voorhand te betalen? Ik heb alle rekeningen pas gekregen nadat de koop definitief rond was.
Zo is het, maximaal de helft betalen, niets betalen voor je hypotheekadviseur en ook de notaris moet het gewoon gratis doen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 21:31 schreef blomke het volgende:
Je gaat toch niet betalen voor hypotheekadvies?
Als het allemaal vooraf moet dan kan hij om mij de pot op. Ik betaal de loodgieter toch ook niet vooraf.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:26 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Zo is het, maximaal de helft betalen, niets betalen voor je hypotheekadviseur en ook de notaris moet het gewoon gratis doen.
Dat doe ik inderdaad ook nooit weer. Dit is de eerste keer dat ik een huis koop, dus dacht dat het wel handig zou zijn, maar achteraf voegt het helemaal niets toe.quote:Op dinsdag 23 september 2014 21:31 schreef blomke het volgende:
Inderdaad zeg, stel je voor dat je jezelf op de hoogte laat stellen van de mogelijkhedenquote:Op dinsdag 23 september 2014 21:31 schreef blomke het volgende:
Gewoon kosteloos laten voorlichten door Blomke, het hypotheeklicht van Fok!quote:Op woensdag 24 september 2014 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, stel je voor dat je jezelf op de hoogte laat stellen van de mogelijkhedenpaupers, plebs, allemaal.
Ik bel er straks aan het eind van de dag inderdaad weer heen om te controleren wat er gebeurd is. Mijn vriend heeft inmiddels zelf ook de juiste werkgeversverklaring aangevraagd en er is toegezegd dat hij die binnen een dag heeft (is toch een stuk sneller dan de weken die zij er al over doen).quote:Op woensdag 24 september 2014 10:47 schreef shifto het volgende:
Ik zou eisen dat een collega dit van hem overneemt en je totaal niet tevreden bent met de persoon die je nu zogenaamd helpt. Ik zou ook gewoon elke dag bellen en mailen naar de status van de zaak. Goed op de huid zitten die vent.
Maar slechts voor de helft van de prijs en je krijgt maar 1 telefoontje, daarna zit hij ondergedoken.quote:Op woensdag 24 september 2014 11:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Gewoon kosteloos laten voorlichten door Blomke, het hypotheeklicht van Fok!
Ook beschikbaar voor aankoop van je nieuwe woning....
Die zal je aanbevelen om nog niet te kopen want de prijzen zakken met nog zeker 50%quote:Op woensdag 24 september 2014 11:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Gewoon kosteloos laten voorlichten door Blomke, het hypotheeklicht van Fok!
Wijze les geleerd....quote:Op woensdag 24 september 2014 09:55 schreef lunamatic het volgende:
Dat doe ik inderdaad ook nooit weer. Dit is de eerste keer dat ik een huis koop, dus dacht dat het wel handig zou zijn, maar achteraf voegt het helemaal niets toe.
Oh ja, die bodem was nog laaaaaannnnng niet bereikt.quote:Op woensdag 24 september 2014 17:19 schreef hottentot het volgende:
[..]
Die zal je aanbevelen om nog niet te kopen want de prijzen zakken met nog zeker 50%
Volgens mij spelen die lui een smerig spelletje, ben jij de pinet en strijken zij (adviseur + makelaar) de poen op....wees op je hoede!!!!!!!!!quote:Op woensdag 24 september 2014 09:55 schreef lunamatic het volgende:
De adviseur zei dat we dit zelf moesten doen, maar de makelaar zei vervolgens weer dat de adviseur dit moet doen, dus toen toch maar weer naar het kantoor gebeld en daar kregen we een collega van de adviseur te spreken. Die schrok ook van het gebrek aan communicatie van zijn collega en heeft de dingen die nog moesten gebeuren wat scherper op een rijtje kunnen zetten voor ons (de berichtgeving van onze adviseur is erg laks en hij vergeet vaak dingen). Ook met hem afgesproken dat de uitstel door hen aangevraagd gaat worden en nu dus maar hopen dat het goed komt...
Welke poen precies ?quote:Op woensdag 24 september 2014 19:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Volgens mij spelen die lui een smerig spelletje, ben jij de pinet en strijken zij (adviseur + makelaar) d epoen op....wees op je hoede!!!!!!!!!
Waarom zou de makelaar en de adviseur hun opbrengsten delen met elkaar ?quote:Op woensdag 24 september 2014 19:18 schreef blomke het volgende:
De betaalde courtage en de advieskosten.
Alles wat nog komen gaat....quote:Op woensdag 24 september 2014 19:23 schreef Scorpie het volgende:
Waarom zou de makelaar en de adviseur hun opbrengsten delen met elkaar ?
En zo proberen ze je uit te knijpen.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:21 schreef destrovel het volgende:
Mijn hypotheekadviseur was zo slecht dat ik bijna aan een boetebeding zat.
In de wereld van Blomke heeft de verkopend makelaar een hypotheekadviseur geadviseerd.... ons kent ons immers.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou de makelaar en de adviseur hun opbrengsten delen met elkaar ?
Zoiets. En andersom.quote:Op woensdag 24 september 2014 21:54 schreef Leandra het volgende:
In de wereld van Blomke heeft de verkopend makelaar een hypotheekadviseur geadviseerd.... ons kent ons immers.
Wij gaan de deadline sowieso niet meer halen, die is namelijk komende zondag. Meneer was gisteren niet telefonisch bereikbaar, maar had ons wel via de mail laten weten dat hij uitstel had aangevraagd.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:21 schreef destrovel het volgende:
Mijn hypotheekadviseur was zo slecht dat ik bijna aan een boetebeding zat. De hypotheeksom was 6 uur voor de deadline gestort, en niet omdat hij z'n werk zo goed had gedaan.
Het was bekend dat financiering binnen 6 weken rond moest zijn, en dat zou geen probleem zijn volgens hem; 2 weken was de norm. Uiteindelijk heeft hij eerst zelf alles een week laten liggen, en vervolgens 2 tussenpersonen ook nog ruime tijd. Let wel, tussenpersonen die er volgens hem eerst niet zouden zijn. Gevolg; enorm veel moeten bellen met tussenpersonen om ze op de huid te zitten, want hij deed het niet, en zelfs zelf nog m'n papieren moeten koerieren naar de hypotheekverstrekker om het op tijd daar te laten zijn.
Na veel pijn en moeite 25% van de advieskosten terug weten te krijgen, want hij vond dat hij zijn deel gewoon had gedaan
Ze doen alsof....maar dat is onderdeel van het spel...quote:Op donderdag 25 september 2014 09:06 schreef lunamatic het volgende:
Het lijkt me sterk dat ze onder één hoedje spelen met de makelaar, volgens mij is hij gewoon zwaar incompetent.
Twijfelende klant = slachtoffer om uit te knijpen.......het spelletje loopt....quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:39 schreef lunamatic het volgende:
Begin er nu over te twijfelen of de hele aanvraag uberhaupt wel is ingediend.
Als je toch aan het rondrijden slaat, dan zou ik gewoon bij je eigen ABN kantoor langsrijden.quote:Op vrijdag 26 september 2014 21:39 schreef lunamatic het volgende:
Inmiddels weer een dag verder. Hypotheekadviseur heeft nog niets ondernomen en is ook niet telefonisch bereikbaar. Werkgever vriend heeft een nieuwe verklaring opgestuurd naar de hypotheekadviseur, maar zijn deze alweer vergeten te stempelen (sukkels).
Inmiddels ben ik van plan om daar maandag heen te bellen om te vragen of ze de verklaring hebben, als dat zo is het ding dan maar af te halen en naar het werk van mijn vriend te brengen om hem alsnog te laten stempelen en dan óf weer terug te brengen óf meteen naar de bank te brengen, want anders komt het nooit op tijd in orde.
Ga eerst kijken of ik nog bij de bank (ABN) wat informatie kan inwinnen over de status van onze aanvraag, want op die vraag krijgen we ook geen antwoord van onze adviseur. Begin er nu over te twijfelen of de hele aanvraag uberhaupt wel is ingediend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |