abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144843320
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:15 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Dus moeten ze maar een onmenselijke, vrouwen verkrachtende, kinderen vermoordende, terreurorganisatie genaamd ISIS gaan steunen?

1. De grenzen voor Syriegangers ongelimiteerd openlaten, maar wel een bufferzone instellen bij de Syrische Koerden;
2. '' Uit het niets '' komen de Turkse diplomaten vrij, met alle respect ik gun het ze van harte, maar het is duidelijk dat dat niet zomaar heeft plaatsgevonden;
3. Foto's van het Turkse leger dat samenwerkt met jihadgangers;
4. Eerst Koerdische vluchtelingen bestoken met traangas en de grenzen dichtlaten, maar pas na internationale druk de grenzen openen.

Ik vind dit duidelijke tekens dat Turkije ISIS heeft gesteund en misschien nog steeds wel steunt.
Ik ontken nergens dat Turkije ISIS "steunt", ben alleen van mening dat je ze dat niet echt kwalijk kan nemen.

Het is allemaal vanuit opportunistische overwegingen. Diplomatiek en moraliteit gaat nu eenmaal niet samen. De VS bombardeert nu ISIS samen met een land die de basis vormt voor de ideologie van ISIS. Ook dat zou je zeker als pervers kunnen omschrijven.
pi_144843333
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:17 schreef theunderdog het volgende:
Ik ontken nergens dat Turkije ISIS "steunt", ben alleen van mening dat je ze dat niet echt kwalijk kan nemen.
Tuurlijk wel. Zeker als partner van de EU en de VS is het ongeoorloofd om dat te doen, want zo zet je iedereen voor paal. Turkije presenteert zich als een modern land, maar gedraagt zich zeker niet zo.

quote:
Het is allemaal vanuit opportunistische overwegingen. Diplomatiek en moraliteit gaat nu eenmaal niet samen. De VS bombardeert nu ISIS samen met een land die de basis vormt voor de ideologie van ISIS. Ook dat zou je zeker als pervers kunnen omschrijven.
Dat zei ik ook al idd. De landen van het Arabisch schiereiland vormen de financiers van terreurbewegingen
pi_144843340
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:18 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Zeker als partner van de EU en de VS is het ongeoorloofd om dat te doen, want zo zet je iedereen voor paal. Turkije presenteert zich als een modern land, maar gedraagt zich zeker niet zo.
Subjectief.
pi_144843388
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Subjectief.
Even terzijde, wat vind jij van het Iraakse leger?
pi_144843400
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:22 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Even terzijde, wat vind jij van het Iraakse leger?
Ze doen wat ze kunnen, maar het is allemaal erg onstabiel.
pi_144843563
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:18 schreef mylamboisblack het volgende:
Dat zei ik ook al idd. De landen van het Arabisch schiereiland vormen de financiers van terreurbewegingen
En het zijn stuk voor stuk "our partners for peace" in de regio. Beetje dweilen met de kraan open dus.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_144843592
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ze doen wat ze kunnen, maar het is allemaal erg onstabiel.
Maar vind jij dat Irak nog een leger kan vormen, met al die ''verschillende'' mensen binnen het leger? Mensen die elkaar in hart en ziel haten?
pi_144843602
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:36 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Maar vind jij dat Irak nog een leger kan vormen, met al die ''verschillende'' mensen binnen het leger? Mensen die elkaar in hart en ziel haten?
Mensen haten elkaar niet.
pi_144843610
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:34 schreef Aloulou het volgende:

[..]

En het zijn stuk voor stuk "our partners for peace" in de regio. Beetje dweilen met de kraan open dus.
De reden dat die dwazen nu opeens ''meehelpen'', is omdat ze zagen dat terreurorganisatie ISIS steeds sterker werd, en steeds meer aanhang kreeg, met het gevolg dat zij(de ''partners of peace'') ook eventueel zouden kunnen worden aangevallen. Dat kunnen die corrupte olie-bazen niet verdragen, stel je toch eens voor dat een interne en externe oorlog moesten voeren tegen jihadisten in plaats van hun volk onderdrukken en oliegeld opmaken.
pi_144843629
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:38 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

De reden dat die dwazen nu opeens ''meehelpen'', is omdat ze zagen dat terreurorganisatie ISIS steeds sterker werd, en steeds meer aanhang kreeg, met het gevolg dat zij(de ''partners of peace'') ook eventueel zouden kunnen worden aangevallen. Dat kunnen die corrupte olie-bazen niet verdragen, stel je toch eens voor dat ze oorlog moesten voeren in plaats van hun volk onderdrukken en oliegeld opmaken.
Ik vind het veel walgelijker dat de VS olie belangrijker vindt dan het feit dat Saoedi Arabië lobbygroepen heeft die ISIS steunt en ze de basis vormen voor de ideologie van ISIS.
pi_144843648
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik vind het veel walgelijker dat de VS olie belangrijker vindt dan het feit dat Saoedi Arabië lobbygroepen heeft die ISIS steunt en ze de basis vormen voor de ideologie van ISIS.
De VS kan Saudi-Arabie niet verliezen, zij is de sterkste bondgenoot van de VS in het MO samen met Israel.
pi_144843666
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:40 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

De VS kan Saudi-Arabie niet verliezen, zij is de sterkste bondgenoot van de VS in het MO samen met Israel.
Weet ik, maar je redeneert nu puur vanuit diplomatieke-visie terwijl je eerst vanuit je morele-visie redeneerde.

Diplomatiek gezien is alles logisch en komt moraliteit niet aan de orde. Maar ik als mens ben van mening dat de VS in veel conflicten een erg perverse en decadente rol heeft.
pi_144843688
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Weet ik, maar je redeneert nu puur vanuit diplomatieke-visie terwijl je eerst vanuit je morele-visie redeneerde.

Diplomatiek gezien is alles logisch en komt moraliteit niet aan de orde. Maar ik als mens ben van mening dat de VS in veel conflicten een erg perverse en decadente rol heeft.
Precies. Ik ook trouwens, hoor. Een dictatoriale regering als Saudi-Arabie, die een soort ISIS-light praktijk uitvoert, is inderdaad verwerpelijk. Mocht de wereld dan ook ooit overschakelen op andere brandstof, is het afgelopen met de meeste landen in het Arabisch Schiereiland.
pi_144843694
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:38 schreef mylamboisblack het volgende:
De reden dat die dwazen nu opeens ''meehelpen'', is omdat ze zagen dat terreurorganisatie ISIS steeds sterker werd, en steeds meer aanhang kreeg, met het gevolg dat zij(de ''partners of peace'') ook eventueel zouden kunnen worden aangevallen.
Ze (ISIS) hielden zich niet aan het script inderdaad.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_144843718
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:43 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Precies. Ik ook trouwens, hoor. Een dictatoriale regering als Saudi-Arabie, die een soort ISIS-light praktijk uitvoert, is inderdaad verwerpelijk. Mocht de wereld dan ook ooit overschakelen op andere brandstof, is het afgelopen met de meeste landen in het Arabisch Schiereiland.
Ik betwijfel het, Saoedi Arabië kan denk ik best overleven zonder olie.

Die golfarabieren zijn pervers en achterlijk op een bepaalde manier, maar ze weten wel hoe ze rijk moeten worden .
pi_144843720
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:43 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ze (ISIS) hielden zich niet aan het script inderdaad.
Dat was ISIS ook nooit van plan, en ik denk dat het Arabisch Schiereiland dit ook wel wist, alleen ze hadden nooit verwacht dat ISIS zo groot zou worden. In mijn optiek wou het Arabisch Schiereiland gewoon heel veel verschillende terreurbewegingen creeeren, die elkaar zouden bestrijden.
pi_144843735
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik betwijfel het, Saoedi Arabië kan denk ik best overleven zonder olie.

Die golfarabieren zijn pervers en achterlijk op een bepaalde manier, maar ze weten wel hoe ze rijk moeten worden .
Het Arabisch Schiereiland verdient voornamelijk op olie en gas, trek dat weg, en ze moeten ineens concurreren op andere gebieden. Aan welke gebieden dacht jij dan?
pi_144843736
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:46 schreef mylamboisblack het volgende:
Dat was ISIS ook nooit van plan, en ik denk dat het Arabisch Schiereiland dit ook wel wist, alleen ze hadden nooit verwacht dat ISIS zo groot zou worden. In mijn optiek wou het Arabisch Schiereiland gewoon heel veel verschillende terreurbewegingen creeeren, die elkaar zouden bestrijden.
Inderdaad. Zolang ze klein waren (relatief klein dan) en vooral afvallige sjieten in Bagdad opblazen en de afvallige regimes van Assad en Maliki bestrijden is het allemaal ok. Het liep echter uit de hand, ze werden te sterk en nu is het tijd voor een kleine correctie.
pi_144843749
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:48 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Het Arabisch Schiereiland verdient voornamelijk op olie en gas, trek dat weg, en ze moeten ineens concurreren op andere gebieden. Aan welke gebieden dacht jij dan?
Waarom zouden ze niet net zoals het westen mee kunnen gaan in een andere energiebron?

Het is gewoon lekker om ze af te doen als domme schapen die volledig afhankelijk zijn van het westen, maar ik denk persoonlijk dat die golfarabieren best hun eigen boontjes kunnen doppen zonder gas en olie.
pi_144843761
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:50 schreef theunderdog het volgende:
Waarom zouden ze niet net zoals het westen mee kunnen gaan in een andere energiebron?
Het is maar de vraag of zij de exporteur kunnen zijn van die energiebron, zoals ze nu zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:50 schreef theunderdog het volgende:
Het is gewoon lekker om ze af te doen als domme schapen die volledig afhankelijk zijn van het westen, maar ik denk persoonlijk dat die golfarabieren best hun eigen boontjes kunnen doppen zonder gas en olie.
Ik zie ze persoonlijk niet als innovatief.
pi_144843782
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:51 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of zij de exporteur kunnen zijn van die energiebron, zoals ze nu zijn.

[..]

Ik zie ze persoonlijk niet als innovatief.
1: Dat moet je afwachten.

2: Arabieren over het algemeen niet, maar die rijke golfarabieren toch wel hoor.
pi_144843945
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Dat moet je afwachten.

2: Arabieren over het algemeen niet, maar die rijke golfarabieren toch wel hoor.
Misschien dat ze met het overblijvende geld wat Westerse en Zionistische intellectuelen betalen voor ideeën. Dat is in principe ook slim handelen. En laten we nou eerlijk zijn, slimmere en sluwere mensen dan de zionisten bestaan er niet op de wereld, als je die aan je kant hebt, win je gegarandeerd oorlogen.
pi_144843953
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 02:08 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Misschien dat ze met het overblijvende geld wat Westerse en Zionistische intellectuelen betalen voor ideeën. Dat is in principe ook slim handelen. En laten we nou eerlijk zijn, slimmere en sluwere mensen dan de zionisten bestaan er niet op de wereld, als je die aan je kant hebt, win je gegarandeerd oorlogen.
Ah jammer dit.
pi_144844124
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 02:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah jammer dit.
Dat is slechts mijn mening. Ik vind zionisten heel erg slim. Er is overigens niks mis met een zionist zijn, ten onrechte wordt daar een slechte naam op geplakt. Zionist zijn betekent streven naar een Joodse staat.
pi_144855031
Wat ik niet begrijp: Waarom steunt VS de rebellen in Syrië (met uitzondering van IS)? Wil de VS niet juist stabiliteit (=Assad)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')