abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144844057
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 02:18 schreef Domnivoor het volgende:

Voor de één interessant, voor de ander niet.
Er zijn fosfaten aangetroffen op de botten. Met fosfaten kun je de ontbinding van een lijk versnellen...
Ja en het komt rijkelijk voor in de paddock/finca gebieden.
  woensdag 24 september 2014 @ 02:24:33 #277
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144844065
Ons DNA bestaat ook deels uit fosfaten en fosfaten spelen een rol in de energiedistributie in ons lichaam.

Wit fosfor is in de natuur echter dodelijk. Dat zit ook in rattengif.

Door deze component, zijn de extra proeven die Arrocha wil wat mij betreft wel te billijken. Als nu blijkt dat er in de rivieren in het gebied nergens fosfaatverontreiniging is, roept dat vragen op.
  woensdag 24 september 2014 @ 02:25:27 #278
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144844073
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 02:23 schreef Za het volgende:

[..]

Ja en het komt rijkelijk voor in de paddock/finca gebieden.
Ja het is wellicht te verklaren door landbouw in het gebied. Maar het roept zeker vragen op.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144844104
quote:

[..]

Er zijn fosfaten aangetroffen op de botten. Met fosfaten kun je de ontbinding van een lijk versnellen...

[ Bericht 5% gewijzigd door Grijzemassa op 24-09-2014 03:21:02 ]
pi_144844135
quote:

[..]

Op wat voor andere manier kunnen fosfaten op botten terecht komen?
  woensdag 24 september 2014 @ 02:32:29 #281
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144844137
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 02:24 schreef Perico het volgende:
Ons DNA bestaat ook deels uit fosfaten en fosfaten spelen een rol in de energiedistributie in ons lichaam.

Wit fosfor is in de natuur echter dodelijk. Dat zit ook in rattengif.

Door deze component, zijn de extra proeven die Arrocha wil wat mij betreft wel te billijken. Als nu blijkt dat er in de rivieren in het gebied nergens fosfaatverontreiniging is, roept dat vragen op.
dat zou toch wel een onderzoekje waard zijn.

Is dat gevonden op alle botresten van de meiden? En ook op de botresten die gelijktijdig gevonden zijn, van dat varken en de andere twee mensen?

Roept toch wat vragen bij mij op.
  woensdag 24 september 2014 @ 02:32:47 #282
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144844138
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 02:32 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Verontreiniging van het rivierwater bv.
  woensdag 24 september 2014 @ 02:33:31 #283
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144844144
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 02:22 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Misschien heb ik het gemist. Heeft iemand anders iets gelezen over het onderzoek van dat stuk huid?
denk het niet, zou best kunnen zijn waar mevrouw kremers het over had, oa.
pi_144844151
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 02:32 schreef jackie12 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144844278
Het is algemeen bekent dat dieren eerder gevaar ruiken bij bv een aardbeving zou het dan zo kunnen zijn.
De aardbeving was om 16.13 en dat de dieren al veel eerder onrustig waren vandaar de oproep van Kris en Lisanne om 6.58 omdat zij in gevaar waren?

[ Bericht 2% gewijzigd door vronie op 24-09-2014 03:30:31 ]
pi_144844810
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 00:37 schreef Za het volgende:
Wat ik trouwens niet begrijp, indien de resultaten van het NFI nog meer vragen oproepen, waarom ze deze vragen dan niet via hun advocaat kenbaar maken aan de media.
Zo kun je nog wat druk uitoefenen, zij het in NL zij het in Panama, alleen zeggen dat het vragen oproept bewerkstelligd niets.
Het kan zijn dat de vragen meer in persoonlijke aard liggen dan dat het direct richting criminele activiteiten duidt.
Maar dat is voor nu slechts gissen.

Ik denk dat de familie haar volgende stappen aan het overwegen is. En misschien, als er geen bewijs voor een misdrijf is, zal de volgende stap zijn dat ze zullen moeten accepteren dat er een verdwaling of ongeluk geweest is.
Lijkt me een heel moeilijk proces, ook omdat je de laatste dagen van je dochter niet goed kunt reconstrueren.

Het is gewoon maar weer wachten tot de volgende botten of spullen opduiken. Heel naar.
Make my day!
pi_144845402
Fosfor en fosfaat wordt ook gebruikt bij de productie van verschillende soorten drugs.
  woensdag 24 september 2014 @ 09:08:22 #288
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144845486
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 08:05 schreef agter het volgende:

[..]

Het kan zijn dat de vragen meer in persoonlijke aard liggen dan dat het direct richting criminele activiteiten duidt.
Maar dat is voor nu slechts gissen.

Ik denk dat de familie haar volgende stappen aan het overwegen is. En misschien, als er geen bewijs voor een misdrijf is, zal de volgende stap zijn dat ze zullen moeten accepteren dat er een verdwaling of ongeluk geweest is.
Lijkt me een heel moeilijk proces, ook omdat je de laatste dagen van je dochter niet goed kunt reconstrueren.

Het is gewoon maar weer wachten tot de volgende botten of spullen opduiken. Heel naar.
dat er geen bewijs is voor een misdrijf betekent niet dat het ook geen misdrijf is, dus om dan maar te accepteren dat het een verdwaling was of ongeluk, lijkt me niet voor de hand liggen. Dan nog eerder dat ze blijven denken aan een misdrijf en er mee gaan leren leven dat er geen onderzoek naar komt.
pi_144845977
quote:

[..]

Ik heb vanaf de eerste foto van dat bekkendeel al gezegd dat die ontbinding te snel is gegaan als er geen sporen van grote aaseters op het bot zijn gevonden.
pi_144846272
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 09:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb vanaf de eerste foto van dat bekkendeel al gezegd dat die ontbinding te snel is gegaan als er geen sporen van grote aaseters op het bot zijn gevonden.
Hoe lang duurt het dan normaal tot botten zo kaal zijn?
pi_144846318
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:00 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hoe lang duurt het dan normaal tot botten zo kaal zijn?
Paar weken?
Van wiki:

quote:
De snelheid van het ontbindingsproces hangt sterk af van de omgevingsomstandigheden: hoe warmer en vochtiger, des te sneller. De huid verkleurt in de dagen na overlijden eerst tot groen en na ongeveer 2 weken wordt de huid zwart. De tijd die hiervoor nodig is hangt sterk af van de omgevingstemperatuur. De lichaamstemperatuur, die na het overlijden gedaald was tot de omgevingstemperatuur, begint na enige tijd weer te stijgen door de warmte die bij de afbraakprocessen vrijkomt. Door de geproduceerde gassen zet het lichaam op en kan een waterlijk gaan drijven. De verschillende gassen zorgen tevens voor de typische lijkenlucht.

De haren laten na 5 tot 8 dagen los. Na een week begint het lichaam op te zwellen door de gassen en vorming van het rottingsvocht. Na 2 weken ontstaan de rottingsblaren. De nagels laten 10 dagen na overlijden los.

Uiteindelijk zijn, na enkele weken, de weke delen (organen, huid, ...) verteerd en omgezet in gassen en vloeistoffen en blijft het skelet over. In voor bacteriën ongunstige omstandigheden kan het lichaam mummificeren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verrotting#Proces_van_lijkontbinding

In de jungle denk ik sneller.
Make my day!
pi_144846467
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:02 schreef agter het volgende:

[..]

Paar weken?
Van wiki:

[..]

In de jungle denk ik sneller.
Het vreemde daaraan is dat als je naar The Bodyfarm kijkt, lichamen na weken nog volledig intact zijn. Na twee weken is er zelfs geen spoor van verkleuring van de huid zichtbaar. Bij begrafenissen duurt het jaren voor je alleen botten over hebt. Dieren en mensen spoelen na maanden nog volledig intact aan, ook in de tropen.
Het klopt gewoon niet.
pi_144846566
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het vreemde daaraan is dat als je naar The Bodyfarm kijkt, lichamen na weken nog volledig intact zijn. Na twee weken is er zelfs geen spoor van verkleuring van de huid zichtbaar. Bij begrafenissen duurt het jaren voor je alleen botten over hebt. Dieren en mensen spoelen na maanden nog volledig intact aan, ook in de tropen.
Het klopt gewoon niet.
De mate, snelheid en wijze waarop een dood organisme verrot, wordt sterk beïnvloed door factoren zoals:

blootstelling aan micro-organismen zoals bacteriën, waarbij de
temperatuur en de vochtigheid een belangrijke rol spelen. Check
blootstelling aan insecten Check
blootstelling aan carnivoren Check
blootstelling aan knaagdieren Check
grootte en gewicht van het lichaam
balseming (al dan niet) Check, geen aanwijzingen voor
diepgevroren
bewaring in vloeibare stikstof: cryopreservatie Check, geen aanwijzingen voor

Lijkt me dat het dus supersnel gaat daar.

En ook dit, dus in verre staat van ontbinding:

quote:
Het weefsel van een linkervoet is onderzocht. 'De voet was in verregaande staat van ontbinding', zei onderzoeker Diomedes Trejos tegen het ANP. 'We hebben verschillende monsters genomen en het profiel daarvan vergeleken met dat van de beide ouders.'
http://www.volkskrant.nl/(...)-Lisanne-Froon.dhtml
Make my day!
  woensdag 24 september 2014 @ 10:13:22 #294
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144846572
Hoofdpunten uit het nieuws van vandaag:

- Lisanne zou vandaag (24-9) jarig zijn.
- De botten van Lisanne worden vandaag overgedragen aan de ouders.
- Arrocha is daar kritisch over omdat het onderzoek niet is afgerond.
- Geen sporen van bloed of ontbinding op het broekje van Kris.
- Een hoge concentratie fosfaten op de botten.
- Geen sleepsporen van de rivier op de botten.

http://laestrella.com.pa/(...)desa-padres/23807305
http://www.prensa.com/uho(...)andesa-padres/397183
http://www.nexpanama.com/(...)e-lissane-froon-7650
http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=1675747
http://images.telemetro.c(...)46.html#.VCHqDd3iUc9
http://www.critica.com.pa/notas/1771174-retiran-restos-holandesa-
  woensdag 24 september 2014 @ 10:21:17 #295
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144846797
quote:
3s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:13 schreef Domnivoor het volgende:

- De botten van Lisanne worden vandaag overgedragen aan de ouders.
- Arrocha is daar kritisch over omdat het onderzoek niet is afgerond.

Het lijkt erop dat de ouders van Kris en de ouders van Lisanne nu tegenover elkaar staan.
  woensdag 24 september 2014 @ 10:45:16 #296
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144847389
quote:
3s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:13 schreef Domnivoor het volgende:
Hoofdpunten uit het nieuws van vandaag:

- Geen sporen van bloed of ontbinding op het broekje van Kris.
- Een hoge concentratie fosfaten op de botten.
- Geen sleepsporen van de rivier op de botten.

een weer bedankt voor het snelle nieuws

Ik vind deze punten op zijn minst opmerkelijk. Ook icm elkaar zeg maar.
pi_144847612
Om op de nachtfoto's iets te kunnen onderscheiden (en herkennen) vind ik heel moeilijk.
Wel weet ik waar een bankje(s) staat. In 1 vd - vele- video's was/waren die te zien.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_144847729
Als er in de (leegstaande?) huizen is gezocht, was dat toch omdat aan een misdrijf werd gedacht?

Eén en ander komt op mij over dat instanties verwacht hadden iets te vinden als er sprake zou zijn van verdwaling evt. in combinatie met een ongeluk.
Als vondsten uitblijven, blijft men zoeken en gaan gedachten een andere kant op (opzet).
Misschien dat 1 of meerdere personen verwachten dat er dan naar hen gelinkt zou worden.
Als er dan uiteindelijk toch wat wordt gevonden, slaat de mening weer om naar ongeluk. Case closed.
  woensdag 24 september 2014 @ 10:59:17 #299
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144847738
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:54 schreef Lutalo het volgende:
Om op de nachtfoto's iets te kunnen onderscheiden (en herkennen) vind ik heel moeilijk.
Wel weet ik waar een bankje(s) staat. In 1 vd - vele- video's was/waren die te zien.
vertel, waar is dat...
pi_144847849
In de buurt van de Lost Waterfalls.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')