abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145362330
TJ wil hij niet rond 13-14 nog even liggen?

Ze wil hier bijna geen brood in de ochtend. Wel Brinta/Havermout! verder is ze dol op appels en peren en heel af en toe een banaan.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 13:47:46 #202
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145362916
Aargh... Niet willen slapen S middags klinkt bekend :X Ik vind dat echt heel lastig omdat ik hem niet wil, laat staan kan dwingen om gegaan slapen, maar hij het zonder slaapje eigenlijk niet red, uiteindelijk oververmoeid naar bed gaat en daardoor 's nachts ook onrustig is. Ik hoop maar dat deze fase snel voorbij is.
Oude (on)bekende.
pi_145363223
Voor de tv installeren rond een uur of 14 in de hoop dat hij toch eventjes in slaap kan vallen? of werkt dat niet?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 14:05:49 #204
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145363483
Ik laat Cristel altijd slapen op de bank 's middags. Soms wil ze wel, soms niet....Net gaf ze zelf aan dat ze moe was, ze gaat dus op de bank liggen en slaapt binnen 5 minuten...
  donderdag 9 oktober 2014 @ 14:06:55 #205
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145363516
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:57 schreef bitterend het volgende:
Voor de tv installeren rond een uur of 14 in de hoop dat hij toch eventjes in slaap kan vallen? of werkt dat niet?
Ja, dat werkt soms, godzijdank :@ Zo lastig, hij wil zo graag groot zijn maar is stiekem nog zo klein...
Oude (on)bekende.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 14:11:51 #206
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145363661
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Misschien kun je kijken hoe de verhoudingen zijn van die vitamines, in de druppels en zo'n pilletje. En anders zou ik voor nu die 3/4 jaars dosis geven. Zoveel verschil zit er denk ik niet in op deze leeftijd.
Fruit geeft veel suiker inderdaad. Maar in ieder geval met nog vezels en vitamines erbij. Dan vult net ook langer.
En iets als yoghurt als ontbijt, met evt fruit erin?
Daan zat net achterin de auto. "Ikke wil geen smurfenmuziek, ik wil hekje muziek"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P
hehehe leuk :D

yoghurt met stukjes daar gruwelt Roy van :P Nee ik laat het maar even zo. vanmorgen was het een banaan, gister een peer. smiddags eet hij wel weer normaal brood 3 boterhammen ^O^
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:43:33 #207
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145366030
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:29 schreef bitterend het volgende:
TJ wil hij niet rond 13-14 nog even liggen?
Ze wil hier bijna geen brood in de ochtend. Wel Brinta/Havermout! verder is ze dol op appels en peren en heel af en toe een banaan.
Nou laat ik het zo zeggen, hij wil eigenlijk nooit niet gaan liggen _O-
Meestal probeer ik het wel, maar "proberen" gaat in je nadeel werken, want dan denkt hij dat hij iedere keer eruit mag ;s middags.
Dus daar heb ik al van geleerd. :@
Als ik denk dat hij een middagslaapje echt nodig heeft leg ik hem op bed en haal ik hem er pas een uur nadien uit of hij nou slaapt of niet.
Klinkt een beetje hard als ik het zo overlees, maar rayen is een echte grenzenopzoeker en kan je helemaal inpalmen. Dus dat heeft hij wel nodig.

Maar vanmiddag ging hij dan toch slapen, 1 uur, en daarna bij mij nog op de bank een uur zitten "suffen".

Maar net zoals MevrMus zegt, soms als ik hem niet laat slapen of hij wil niet, dan tegen 7 uur heb ik een ADHD-er in huis en is hij 's avonds in bed helemaal overstuur.

Afijn blijft een lastige periode, voor de tv werkt hier niet op een heelllll enkele keer na.
Rayen 2½ jaar!
pi_145366294
Hier hebben we sinds een week of 2 juist weer een middagslaapje terug. Dot is zich, na een hele tijd stilstaan, plots weer heel erg aan het ontwikkelen. Dat kost blijkbaar energie, ze slaapt zeker 4 dagen in de week 2 a 3 uur weer. Best fijn voor haar moeder :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 oktober 2014 @ 16:09:28 #209
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145366713
mijn peuter ligt op dit moment ook te slapen 8-)

ook alleen maar uit zachte dwang omdat we vanavond naar Jong Oranje - Jong Portugal gaan kijken in het AFAS Stadion :D Normaal gaan ze hier om half zeven naar bed, maar dan begint de wedstrijd pas :') Dus dan maar van te voren slapen :Y :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:15:17 #210
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145366882
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:43 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou laat ik het zo zeggen, hij wil eigenlijk nooit niet gaan liggen _O-
Meestal probeer ik het wel, maar "proberen" gaat in je nadeel werken, want dan denkt hij dat hij iedere keer eruit mag ;s middags.
Dus daar heb ik al van geleerd. :@
Als ik denk dat hij een middagslaapje echt nodig heeft leg ik hem op bed en haal ik hem er pas een uur nadien uit of hij nou slaapt of niet.
Klinkt een beetje hard als ik het zo overlees, maar rayen is een echte grenzenopzoeker en kan je helemaal inpalmen. Dus dat heeft hij wel nodig.

Maar vanmiddag ging hij dan toch slapen, 1 uur, en daarna bij mij nog op de bank een uur zitten "suffen".

Maar net zoals MevrMus zegt, soms als ik hem niet laat slapen of hij wil niet, dan tegen 7 uur heb ik een ADHD-er in huis en is hij 's avonds in bed helemaal overstuur.

Afijn blijft een lastige periode, voor de tv werkt hier niet op een heelllll enkele keer na.
Maar hier is het overdag juist zo dat hij hoe meer hem stimuleer om even te rusten (verkapte term voor slapen :+ ), hoe meer hij zich tegen zijn vermoeidheid verzet. Als ik zelf even ga lezen, opruimen, koken oid en het rusten helemaal loslaat is de kans veel groter dat het opeens stil is :s) Sinds ik het loslaat zegt hij soms ook weer dat hij moe is, terwijl hij eerder liever dood zou gaan dan dat toe te geven :')
Oude (on)bekende.
pi_145367031
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:15 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Maar hier is het overdag juist zo dat hij hoe meer hem stimuleer om even te rusten (verkapte term voor slapen :+ ), hoe meer hij zich tegen zijn vermoeidheid verzet. Als ik zelf even ga lezen, opruimen, koken oid en het rusten helemaal loslaat is de kans veel groter dat het opeens stil is :s) Sinds ik het loslaat zegt hij soms ook weer dat hij moe is, terwijl hij eerder liever dood zou gaan dan dat toe te geven :')
Precies zo met het potje!! hoe meer je nadruk op legt hoe meer ze het negeert en naast plast (of poept :X )
pi_145367161
Dat schattige obstinate peutergedrag. Wij aten van de week tom kha kai met rijst. Dat is best anders dan haar dagelijks voer en gezien een zware dag mocht Dot direct zeggen wat ze op haar boterham wilde. Soep en rijst stonden natuurlijk wel klaar. En ja hoor, na 2 boterhammen moest en zou ze hetzelfde, dus gingen de lepels rijst zo de soep in.
Blijft leuk.

Net als hoe meer we zeggen dat sambalkaas te scherp is voor kindjes, hoe meer ze het wil (en eet en niet klaagt, moet gezegd worden).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:24:56 #213
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145367200
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:19 schreef bitterend het volgende:

[..]

Precies zo met het potje!! hoe meer je nadruk op legt hoe meer ze het negeert en naast plast (of poept :X )
Aargh, ook zo'n ding :') Ik vind het zo leuk, deze leeftijd. Maar dat stronteigenwijze van peuters... :X waarschijnlijk is meneer van mening dat moeders stronteigenwijs zijn }:|
Oude (on)bekende.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 21:23:29 #214
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145376879
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:09 schreef DJMO het volgende:
mijn peuter ligt op dit moment ook te slapen 8-)
ook alleen maar uit zachte dwang omdat we vanavond naar Jong Oranje - Jong Portugal gaan kijken in het AFAS Stadion :D Normaal gaan ze hier om half zeven naar bed, maar dan begint de wedstrijd pas :') Dus dan maar van te voren slapen :Y :')
Wat een leuke activiteit voor die boys :Y Zal vast ook veel indruk maken zo'n echte voetbalwedstrijd en het sfeertje eromheen natuurlijk.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:15 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Ah misschien moet ik dat maar ook eens gaan doen. En zit ik me teveel zorgen te maken van is hij straks niet oververmoeid en zo.
Gewoon gaan geloven dat een kind wel gaat slapen zodra hij het nodig vind. ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_145386693
Ik push bij ean het slapen ook niet. Wel parkeer ik haar even voir de tv. Ze mag dan kiezen of dat beneden is of in ons bed.

Voor de rest is ze de fase met alles onderweg vinden, op pakken en mooi vinden aan het inhalen. Alles moet meer naar huis. Laatst was ze met d'r vader weg en wilde ze paardenbloemen plukken. Oke zei hij maar maar eentje.

Hij moest zijn ogen dicht doen en ze bleef maar plukken.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:43:04 #216
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145387001
Oh, mijn peuter staat 's middags bij de deur dat hij wil slapen.

En s ochtends wil meneer zijn bed niet uit :')
Het lijkt wel een puber :X
pi_145387196
Oudste zou best wel eens overdag Willem slapen, maar ze mag niet meer. Ik weet dat ze dan in de avond niet gaat slapen. Ze heeft dan al geslapen. Ze mag dus met haar bed doeka op de bank en pakt zo wel wat rust. Slapen doet ze niet.
Ze was woensdag avond woest op me. " het is niet eerlijk, iedereen mag morgen naar school en ik niet. Ik wil ook naar school. Ik wil niet naar het kdv, dat is voor kleine kindjes. Ik ben al groot. "
het was gisteren ochtend ook het eerste wat ze weer herhaalde.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:33:11 #218
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145387990
Hmmm door de weeks als Roy op school zit dan slaapt hij niet.
maar in de weekenden slaapt hij met gemak nog 3uur smiddags.
En dan ook weer normale tijd naar bed. (tussen 18.00-18.30)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_145388018
Bij Jelle was het vanaf dat hij twee was ongeveer een gevecht voor het middagslaapje, hij wilde dan echt niet, maar als hij eenmaal sliep sliep hij ook zo drie uur. (Als ik terug denk was dat gevecht er trouwens al veel eerder). Incidenteel redde hij het ook wel zonder slaapje, als hij maar bezig gehouden werd, zodra hij zichzelf moest vermaken werd hij 'lastig' dan wist hij niet meer wat hij met zichzelf aan moest..

Vanaf 2,5 slaapt hij helemaal niet meer smiddags. Toen wilde hij echt niet meer en ik was ook zo klaar met dat gevecht elke middag, toen een paar dagen getest of dat dat goed ging (was met carnaval en zijn we s middags weg geweest en was hij dus bezig) en dat ging best heel goed.

Sowieso zal hij nooit toegeven dat hij moe is en naar bed wil. Ook s avonds niet :{ en heeel af en toe valt hij in de auto in slaap tijdens een lange rit (maar meestal blijft hij gewoon aan een stuk door kletsen O+ )

Als we s middags thuis zijn mag hij wel altijd even tv kijken, komt hij toch even tot rust (en kan mama ook even het huishouden doen)
pi_145407050
Hier wordt echt niet meer geslapen overdag :{w Ze wordt ook echt boos als ze wel 'moet'.

Oh, en kennen jullie dat verhaal van die slechtetende peuter die zondag op de hap zat ivm buikpijn?
Ze heeft woensdag inderdaad erg veel moeite gehad met haar ontlasting, dus dat zat zeker dwars....
Maar ze eet ineens (haar zusje ook trouwens, zit het in de lucht?) 1,5 á 2 boterhammen per maaltijd en 's avonds een flink bord avondeten.
Gisteren 2 zakjes knijpfruit, want volgens haar wilde zusje ook :P Maar die wilde dus niet, dus kon zij hem opeten. Slimmerd.

Maar ineens eten joh!
*O* mag dit voorlopig zo blijven?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:26:23 #221
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145407419
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:43 schreef Kyara het volgende:
Oh, mijn peuter staat 's middags bij de deur dat hij wil slapen.
En s ochtends wil meneer zijn bed niet uit :')
Het lijkt wel een puber :X
Wat heb jij toch een lekker "slaapmormel" ;) Doe mij er ook zo één.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:33 schreef _Bar_ het volgende:
Hmmm door de weeks als Roy op school zit dan slaapt hij niet.
maar in de weekenden slaapt hij met gemak nog 3uur smiddags.
En dan ook weer normale tijd naar bed. (tussen 18.00-18.30)
Of zo ééntje ;) jee lekker zeg, heb je zelf ook effe rust.

Nou ik kan er alleen maar van dromen :+ haha
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:29:53 #222
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145407521
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 20:26 schreef TimeJumper het volgende:
Wat heb jij toch een lekker "slaapmormel" Doe mij er ook zo één.
Ja, alleen die andere 2 waren vanaf 6 uur wakker :( :O
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:24:32 #223
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145413152
Hier soms wel slapen in de middag soms niet. Maar dan valt ze vaak half 5 op de bank in slaap en word ze niet leuk wakker. Als we ergens zijn, dan red ze het wel.
Ze slaapt inmiddels wel wat vaker 's morgens tot 7 uur uit op mijn vrije dagen en in het weekend. Ik kijk dan ook enorm uit naar 26 oktober als de klok weer een uur terug gaat :( Gelukkig wel in de nacht dat we op de dag haar verjaardag vieren, dus wie weet valt het mee...

Fijn dat ze weer lekker eet Danic! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:25:45 #224
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145413223
En dus...nog maar 2 weken, dan is mijn baby gewoon alweer 3 :X
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_145413289
Hier zijn ze beide voor 06:00 wakker :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')