abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:03:23 #276
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145485242
Wij hebben stickers geprobeerd. Dat werkte niet. Los gelaten direct toen.
Toen het plassen goed ging en poepen nog niet hebben we opnieuw stickers geprobeerd. Toen ging het wel.
Dit gaf voor mij aan dat hij er eerder niet aan toe was en nu wel.
Hij heeft er ook een mooi cadeau voor gekregen want het was echt een angst die hij moest overwinnen, dat op de wc poepen.

Hij wil nog wel eens het doen in de nachtluier, net voordat hij af gaat 's ochtends. Stiekemerd :D
Maar daar heb ik geen moeite mee. Als hij overdag moet gaat hij op de wc.
's Nachts zindelijk zie ik vanzelf wel wanneer dat gaat lukken. De hoeveelheid in de luier neemt af dus dat komt straks ook wel.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:06:09 #277
244125 laziness
pi_145485309
Was hij niet over een paar maanden ook vier had ik geen stickers gepakt trouwens. Dan had ik het langer op zijn beloop gelaten nog.
pi_145485388
Wij hebben het met stickers geprobeerd, maar meneer deed harder zijn best als hij voor een geslaagd toiletbezoek een rozijntje kreeg... En nu vraagt hij daar soms nog wel naar, maar ook vaak niet.
pi_145485451
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:06 schreef agter het volgende:
En als ouders niet kunnen of 2 uur rijden weg zijn, laten ze het kind in vieze kleding rondlopen?
Vernederend.
Als je kind ziek wordt moet je toch ook iemand hebben die er snel kan zijn?

En als een kind echt niet zindelijk is, is er soms in overleg wel iets te regelen.
Bij Chris in de klas was een jochie die er ook moeite mee had, hij had ook lichte gedragsproblemen. De juf had de problemen los nog wel kunnen hebben, tijd/aandacht gezien. Maar met beide werd het echt teveel en is er gekozen om het jochie naar speciaal onderwijs te doen (of een variant waar heel weinig kinderen in de klas zitten).
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:18:45 #280
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145485638
Midi is nu bijna 4 en nog niet zindelijk. Hij wil zo erg graag maar het lukt hem niet :(
31 oktober start hij met wennen.. -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:29:10 #281
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145485929
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 10:20 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Hier stoppen we met alle melkproducten tijdens verkoudheid hoest, bij Lientje. David krijgt natuurlijk nog gewoon borst.
Verder hoofdeinde omhoog, maar jouw ventje ligt volgens mij niet telkens op dezelfde plek te slapen. Heeft ie sowieso een kussen, wij hebben voor Lientje al een normaal kussen, alleen dan niet een heel hoog kussen, maar dat is wel veel prettiger.
En ik zou als ie er vaker/langdurig last van heeft overwegen om pufjes Ventolin te vragen voor de nacht, dat helpt gewoon heel goed.

En vooral neusspray gebruiken, nog eerder als Tussistin, goed sprayen, ook al is er niet zichtbaar snot, het helpt het slijm weghalen/houden, onze kinderarts zei, dat is echt altijd het belangrijkste, bij verkoudheid en/of hoest, want daarmee los je iets op ipv onderdrukken. ;)
nee een kussen hebben we niet,hoofeinde kan in dit bed ook niet omhoog,en matras ligt los en die verbouwt ventje regelmatig(hij slaapt er met gemak onder) melkprodukten krijgt Roy al minimaal althans alleen wat nodig is.
neusspray gebruiken we al.

hij ligt nu weer in bed even de rust erin gegooid want hij werd zo giga druk. Toch gek hoe hoger de koorts hoe drukker ons ventje.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 11:30:37 #282
5428 crew  miss_sly
pi_145485968
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:29 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
nee een kussen hebben we niet,hoofeinde kan in dit bed ook niet omhoog,en matras ligt los en die verbouwt ventje regelmatig(hij slaapt er met gemak onder) melkprodukten krijgt Roy al minimaal althans alleen wat nodig is.
neusspray gebruiken we al.
hij ligt nu weer in bed even de rust erin gegooid want hij werd zo giga druk. Toch gek hoe hoger de koorts hoe drukker ons ventje.
Een doorgesneden uit bij zijn bed leggen?

Ik kon gisteren ook weer niet slapen van het hoesten. Een uur liggen hoesten, toen toch maar een ui gehaald en binnen een kwartier sliep ik en geen last meer gehad van hoesten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:33:56 #283
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145486084
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kon gisteren ook weer niet slapen van het hoesten. Een uur liggen hoesten, toen toch maar een ui gehaald en binnen een kwartier sliep ik en geen last meer gehad van hoesten.
die heb ik bij hoesten nog niet geprobeerd,maar kan ik zeker doen straks.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2014 @ 11:36:16 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145486160
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
werkt dat ook bij hoesten?? Toch maar eens naast m'n bed zetten dan, hoest me al een paar dagen m'n longen uit het lijf door verkoudheid. thnx voor de tip
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 11:42:01 #285
5428 crew  miss_sly
pi_145486339
Het gaat erom dat alles open gaat door de geur van de ui. Helpt ook tegen hoesten, dus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145488401
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:11 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Als je kind ziek wordt moet je toch ook iemand hebben die er snel kan zijn?
En als een kind echt niet zindelijk is, is er soms in overleg wel iets te regelen.
Bij Chris in de klas was een jochie die er ook moeite mee had, hij had ook lichte gedragsproblemen. De juf had de problemen los nog wel kunnen hebben, tijd/aandacht gezien. Maar met beide werd het echt teveel en is er gekozen om het jochie naar speciaal onderwijs te doen (of een variant waar heel weinig kinderen in de klas zitten).
Dat vind ik niet het zelfde. Een kind wat ziek is of een kind wat 'gewoon' nog niet zindelijk is.
Een ziek kind overkomt je maximaal mss een paar keer per jaar (als het goed is). Dan stuur ik oma wel met een taxi.
Niet zindelijk betekent dat je daar dagelijks je kind kunt verschonen.

Ik denk dat ik het schoolgaan dan uit zou stellen, als het kind niet zindelijk is en je moet daar dagelijks langs om je kind te verschonen. Dat lijkt me nl heel vervelend voor je kind.
Make my day!
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:51:28 #287
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145488509
Een juf heeft al zo enorm veel te doen.
Ik vind het al heel wat dat er scholen zijn waar een niet zindelijk kind mag komen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145488561
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:51 schreef Moppert het volgende:
Een juf heeft al zo enorm veel te doen.
Ik vind het al heel wat dat er scholen zijn waar een niet zindelijk kind mag komen.
Geen idee.
Ik las hier dat je dat dan zelf maar moest verschonen.. :)
Make my day!
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:54:30 #289
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145488612
Mijn zoon heeft nog 2 weken en anders ontdek ik vast wel hoe ze dat willen gaan doen bij hem op school. Maar ik vind het geen probleem dat hij dan nog even thuis is. Hij zelf wel denk ik.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:58:36 #290
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145488753
Zal je zien Moppert, is het binnen nu en 2 weken in ene voor elkaar ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_145488770
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:54 schreef Moppert het volgende:
Mijn zoon heeft nog 2 weken en anders ontdek ik vast wel hoe ze dat willen gaan doen bij hem op school. Maar ik vind het geen probleem dat hij dan nog even thuis is. Hij zelf wel denk ik.
Begrijp ik het dan goed dat iedere school hier andere regels over heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door agter op 13-10-2014 13:13:27 ]
Make my day!
  maandag 13 oktober 2014 @ 13:17:56 #292
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145489307
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:58 schreef Susie het volgende:
Zal je zien Moppert, is het binnen nu en 2 weken in ene voor elkaar ;)
Ik hoop het :D Ook voor hem.

quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:59 schreef agter het volgende:
[..]
Begrijp ik het dan goed dat iedere school hier andere regels over heeft?
:Y
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145489373
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:17 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik hoop het :D Ook voor hem.
[..]
:Y
Dank voor je antwoord!
Ja, lijkt me niet fijn. Vooral niet voor hem, als ie moet stoppen met school om zoiets kleins.
Make my day!
pi_145489775
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:19 schreef agter het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord!
Ja, lijkt me niet fijn. Vooral niet voor hem, als ie moet stoppen met school om zoiets kleins.
tja als je 25 kleuters in de klas hebt waarvan er 4 (bijv) nog poeponzindelijk zijn, moet je dus als juf misschien wel 4 keer (of meer) je andere kleuters in de klas alleen laten.
Ik zou dat, als ouder van een zindelijke kleuter, denk ik ook een probleem gaan vinden. Als juf moet je bij je klas blijven, het zijn wel 25 kleuters die toezicht nodig hebben.

Kijk een ziek kind wat incidenteel een keertje in zijn broek poept is natuurlijk wat anders, zo,n kind kun je natuurlijk als juf niet met een volgepoepte broek laten lopen.
pi_145490103
Eva is niet omkoopbaar. Er hangt een stickerlijst. Daarop zit 1 sticker (ietsiepietsie minibeetje maar hij telde) en een stempel die ze krijgt als ze het iig probeert.
3 stempels is een sticker.
Maar die hangt daar dus maar te staren.
Als ik ze niet zou kopen dan raakt ze in paniek en houdt ze het op.
Ze lijkt het echt eng te vinden.
Ach.....Eva heeft het vaak genoeg bewezen: ze regelt het zelf.
pi_145490420
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:47 schreef agter het volgende:

[..]

Dat vind ik niet het zelfde. Een kind wat ziek is of een kind wat 'gewoon' nog niet zindelijk is.
Een ziek kind overkomt je maximaal mss een paar keer per jaar (als het goed is). Dan stuur ik oma wel met een taxi.
Niet zindelijk betekent dat je daar dagelijks je kind kunt verschonen.

Ik denk dat ik het schoolgaan dan uit zou stellen, als het kind niet zindelijk is en je moet daar dagelijks langs om je kind te verschonen. Dat lijkt me nl heel vervelend voor je kind.
Nee, juist een incident als een ziek kind is iets eenmaligs. Zindelijkheid is dagelijks,misschien meerdere malen. Als je dan een kleuterklas elke keer alleen moet laten, is dat niet echt ideaal..
Het is gewoon niet anders met die volle klassen van tegenwoordig.
Maar sommige scholen doen er niet moeilijk over..
pi_145490622
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:52 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Nee, juist een incident als een ziek kind is iets eenmaligs. Zindelijkheid is dagelijks,misschien meerdere malen. Als je dan een kleuterklas elke keer alleen moet laten, is dat niet echt ideaal..
Het is gewoon niet anders met die volle klassen van tegenwoordig.
Maar sommige scholen doen er niet moeilijk over..
Ook niet alle scholen hebben 'maar' 1 leerkracht voor de klas staan. En ook zijn er scholen met meer personeel dan alleen leerkrachten.
Het heeft, denk ik, idd te maken met wegbezuinigd.
Make my day!
  maandag 13 oktober 2014 @ 14:18:30 #298
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145491343
Meer personeel dan alleen leraren valt ook vies tegen en zelfs dan hebben ze ook nog gewoon dingen te doen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145491676
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 14:18 schreef Moppert het volgende:
Meer personeel dan alleen leraren valt ook vies tegen en zelfs dan hebben ze ook nog gewoon dingen te doen.
Dat mag ik wel hopen, ja.
Make my day!
  maandag 13 oktober 2014 @ 14:35:24 #300
244125 laziness
pi_145491989
Weg bezuinigd? Meer dan 1 leerkracht voor de klas? Dat was vroegah niet anders hoor.
Toen ik naar school ging 26 jaar geleden waren de regels niet anders dan nu. Moest je ook gewoon zindelijk zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')