abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145482214
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 07:34 schreef olivia_321 het volgende:
Zo deed oudste dat ook. Toen hebben we een klein doosje playmobil op de kast gezet, als jij op de wc poept mag je m hebben. Dat ging snel goed, na een paar doosjes werd t er. Iets groter doosje en die mocht ze als t een hele dag goed ging.
Doosjes waren de doosjes van 3 tot 5 euro.
En als het niet de hele dag goed ging?
Make my day!
pi_145482343
Dan kreeg ze m niet. Volgende dag beter. Ze poepte niet in een luier maar in dr onderbroek . Ze leek er gewoon geen zin in te hebben. Met school in t vooruitzicht moesten we iets.
pi_145482392
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:03 schreef olivia_321 het volgende:
Dan kreeg ze m niet. Volgende dag beter. Ze poepte niet in een luier maar in dr onderbroek . Ze leek er gewoon geen zin in te hebben. Met school in t vooruitzicht moesten we iets.
En leerde ze het snel met deze methode?
Wat is dat dan hè, als het lijkt dat ze er gewoon geen zin in hebben. Vind dat altijd een vreemd iets. Toch iets van controle en macht voor het kind?
Make my day!
pi_145482429
Het kostte denk ik 5 kleine doosjes en 3 grotere. Toen had ze het door.
Ze was dus al bijna 4 hè?
pi_145482438
Ze was te druk met van alles. Had dr helemaal geen tijd voor.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2014 @ 08:18:24 #256
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145482471
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 07:03 schreef danic het volgende:
Ik wilde ook tussistin/tussikind aanraden. Maar als je toch naar de arts gaat zou ik het gewoon even aan hem vragen. Zeker omdat al zolang duurt. Kunnen ze even goed naar hem kijken.
Eva plast al heel lang op de wc. Pitje heeft zelfs een tijdje niet meer in de kamer gestaan. Ze ligt altijd zelf de brilverkleiner erop en regelt dat allemaal zelf. Maar als ze ergens is zonder brilverkleiner dan is dat oooh geen probleem.
Ze voelt donders goed aan als ze moet poepen en vraagt dan om een luier :') . Zodra ze klaar is kan hij weer uit.
Ik heb haar uitgelegde dat ze dat straks op school niet gaan doen en hoe ze dacht het dan op te lossen. Haar antwoord: 'maar dan ga ik het wel op de wc doen' }:|
nou heb ik dat probleem nooit aan de hand gehad, maar wat gebeurt er als je zegt dat je per ongeluk de luiers bent vergeten te kopen en dan vraagt of ze voor deze keer een keer op de wc wil poepen??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_145482483
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:14 schreef olivia_321 het volgende:
Het kostte denk ik 5 kleine doosjes en 3 grotere. Toen had ze het door.
Ze was dus al bijna 4 hè?
Dus binnen een week ongeveer. Snel!
Ik vraag me overigens af hoe dat dan gaat op de kleuterschool als ze echt nog niet zinlijk zijn. Die kinderen moeten er ook zijn, denk ik?
Lijkt me erg rot voor het kind in kwestie. De medekleuters moeten dat ook ruiken.
Make my day!
  maandag 13 oktober 2014 @ 08:21:15 #258
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145482502
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:19 schreef agter het volgende:
[..]
Dus binnen een week ongeveer. Snel!
Ik vraag me overigens af hoe dat dan gaat op de kleuterschool als ze echt nog niet zinlijk zijn. Die kinderen moeten er ook zijn, denk ik? Wat dan...
vaak natte / vieze onderbroeken in een plasticje zakje mee naar huis krijgen en het kind een leenonderbroek en leenbroek aan.
pi_145482522
Bij een poep ongelukje zouden we gebeld worden om te komen verschonen. Er hadden al overleg gehad met kdv om later te starten met school en dan nog wat langer op het kdv te blijven
pi_145482536
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:21 schreef Marrije het volgende:

[..]

vaak natte / vieze onderbroeken in een plasticje zakje mee naar huis krijgen en het kind een leenonderbroek en leenbroek aan.
oh, dat lijkt me als ouder helemaal niet fijn. Een keertje kan natuurlijk gebeuren.
Denk je dat dat rot is voor het kind, of zitten die daar zelf niet zo mee?
Make my day!
pi_145482558
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:23 schreef olivia_321 het volgende:
Bij een poep ongelukje zouden we gebeld worden om te komen verschonen. Er hadden al overleg gehad met kdv om later te starten met school en dan nog wat langer op het kdv te blijven
Zo. Dat zou ik niet fijn vinden. Veel ouders werken beiden.
En dan laten ze dat kind de hele dag in vieze kleding lopen?
Make my day!
pi_145482662
Ze kunnen niet zo kinderen gaan verschonen op school. Ze hebben veel kinderen in de klas en 1 juf dr bij
pi_145482673
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:26 schreef agter het volgende:
[..]
Zo. Dat zou ik niet fijn vinden. Veel ouders werken beiden.
En dan laten ze dat kind de hele dag in vieze kleding lopen?
Maar het is ook niet fijn als een klas kinderen alleen gelaten moet worden omdat een kindje helemaal schoongepoetst moet worden.
Vervangende kleding kan een kleuter zelf aantrekken na een ongelukje. Een poepongelukje moet gewassen en schoongemaakt worden.
  maandag 13 oktober 2014 @ 08:46:55 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145482769
Een keer een ongelukje kan natuurlijk gebeuren. Maar ik snap wel dat scholen als "eis" hebben dat kinderen in principe zindelijk zijn.

Maar goed, volgens mij plassen kleuters nog best wel van zenuwen in hun broek dus dat wordt vast erg leuk op "spannende dagen" :D
pi_145482840
Bij Chris had ik eens sticker blad op de wc gehangen. Na elke 3 stickers kreeg hij iets.
In het begin kreeg hij al een sticker als hij überhaupt op de wc durfde te zitten, later bij een boodschap. Hij was toen 3,5 en kreeg wat dingen als een kleurboek en ander klein spul van de action. Na 5 dagen plakte hij wel stickers, maar taalde niet meer maar de cadeautjes ;)

Kyara, Daan doet het ook niks, hij zegt niks, en als ik hem eens zonder luier laat lopen kijkt het verbaasd naar zijn natte voeten.. Maar geen haast, we hebben nog een dik jaar..

Hier op school wordt je gebeld bij een poepbroek. Bij een plasbroek doen de kindjes het omkleden grotendeels zelf, juf helpt alleen even snel bij het vieze spul uittrekken. Op school liggen genoeg reserve kleren dat juf aan het kind geeft om zich aan te kleden.
Bij poep mogen de ouders zelf komen poetsen. Dat kost teveel tijd en zit een klas te lang alleen.
  maandag 13 oktober 2014 @ 08:59:09 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145482896
Ja hier exact zo DF. Maar idd, geen haast hoor. Hij is er duidelijk nog niet aan toe. Ook prima.

Stickers gaan hier (tzt) niet meer werken vrees ik, daarvoor is de waarde van een sticker teveel gedevalueerd. Het is hier inmiddels een soort routine dat M elke avond een sticker uitkiest om op zijn bus te plakken (niet als beloning oid maar door hem in het leven geroepen, eerst sticker en dan naar bed).
pi_145482975
En als ouders niet kunnen of 2 uur rijden weg zijn, laten ze het kind in vieze kleding rondlopen?
Vernederend.
Make my day!
pi_145483014
Dan moet je wat anders regelen. Lijkt mij niet meereden logisch.
Vandaar we keken of we het uit konden stellen.
pi_145483051
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:06 schreef agter het volgende:
En als ouders niet kunnen of 2 uur rijden weg zijn, laten ze het kind in vieze kleding rondlopen?
Vernederend.
er moet toch ook een tweede telefoonnummer zijn om te waarschuwen in geval van ziekte oid. Dit nummer zal dan ook gebeld kunnen worden om een poepongelukje te verschonen. Het laten lopen is niet als vernedering tov het kind bedoeld. De klas mag gewoon niet alleen gelaten worden. Incidenteel kan een juf natuurlijk wel verschonen, maar structureel moet er gewoon een regel zijn.
pi_145483546
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:46 schreef Kyara het volgende:
Een keer een ongelukje kan natuurlijk gebeuren. Maar ik snap wel dat scholen als "eis" hebben dat kinderen in principe zindelijk zijn.
Maar goed, volgens mij plassen kleuters nog best wel van zenuwen in hun broek dus dat wordt vast erg leuk op "spannende dagen" :D
"Eis" schrijf je. Anders kan je kind niet naar school?
Make my day!
pi_145483676
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:11 schreef Verida het volgende:
[..]
er moet toch ook een tweede telefoonnummer zijn om te waarschuwen in geval van ziekte oid. Dit nummer zal dan ook gebeld kunnen worden om een poepongelukje te verschonen. Het laten lopen is niet als vernedering tov het kind bedoeld. De klas mag gewoon niet alleen gelaten worden. Incidenteel kan een juf natuurlijk wel verschonen, maar structureel moet er gewoon een regel zijn.
Ik heb geen idee, heb nog geen schoolgaande kinderen. :)
Maar kan me zo voorstellen dat er genoeg kinderen zijn die op hun 4e niet volledig zindelijk zijn.
Die kunnen dus nog niet naar school, tenzij er een ouder/verzorger op korte afstand beschikbaar is.
Make my day!
pi_145483687
Jawel, maar dan moet je zelf komen verschonen.
pi_145483694
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:08 schreef olivia_321 het volgende:
Dan moet je wat anders regelen. Lijkt mij niet meereden logisch.
Vandaar we keken of we het uit konden stellen.
Ja, begrijp ik. Dat je het uit wilde stellen omdat ze nog niet goed zindelijk was.
Make my day!
pi_145483707
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:50 schreef olivia_321 het volgende:
Jawel, maar dan moet je zelf komen verschonen.
En anders dus schoolgaan uitstellen.
Correct?
Make my day!
  maandag 13 oktober 2014 @ 10:20:41 #275
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_145484253
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:09 schreef _Bar_ het volgende:
Iemand de tip om hoesten snachts wat te verminderen?
onze man hoest zijn eigen verloren snachts. Echt hoest buien.
hij krijgt als druppels om het hoesten tegen te gaan tustistin. Maar werkt nog niet echt goed.
morgen sowieso naar de arts. Hij knapt maar niet op koorts blijft. Veel moe. En enorm druk. En zichtbaar zich zelf in de weg zitten.en hoesten en zo dus snachts veel wakker.
Hier stoppen we met alle melkproducten tijdens verkoudheid hoest, bij Lientje. David krijgt natuurlijk nog gewoon borst.
Verder hoofdeinde omhoog, maar jouw ventje ligt volgens mij niet telkens op dezelfde plek te slapen. Heeft ie sowieso een kussen, wij hebben voor Lientje al een normaal kussen, alleen dan niet een heel hoog kussen, maar dat is wel veel prettiger.
En ik zou als ie er vaker/langdurig last van heeft overwegen om pufjes Ventolin te vragen voor de nacht, dat helpt gewoon heel goed.

En vooral neusspray gebruiken, nog eerder als Tussistin, goed sprayen, ook al is er niet zichtbaar snot, het helpt het slijm weghalen/houden, onze kinderarts zei, dat is echt altijd het belangrijkste, bij verkoudheid en/of hoest, want daarmee los je iets op ipv onderdrukken. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')