Dit is wel een bizarre situatie zeg..quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:58 schreef SummerBreeze het volgende:
Ooit eens na afloop van een sollicitatieprocedure waarbij ik aangenomen was een mailtje gekregen van de HR-afdeling met als onderwerp "welkom" met het verzoek om de documenten in de bijlage aandachtig te lezen en indien van tpepassing in te vullen en te retourneren. Tussen de formulieren aangaande pensioen, reiskosten, subsidieregelingen etc zat ook een mooie brief met de titel 'akkoordverklaring'. Na opening bleek dit een verklaring die voor iemand anders bedoeld was en waarin de hoogte van de ontslagvergoeding werd vastgesteld. Ik heb dit direct doorgegeven aan HR met het verzoek dit aan de juiste persoon te sturen.
Op mijn eerste werkdag daar bleek de persoon aan wie het gestuurd had moeten worden mijn voorganger te zijn.
In de paar maanden dat ik er uiteindelijk op projectbasis gewerkt heb bleek dat de HR afdeling wel meer steekjes liet vallen op het gebied van administratie.
Vond ik dus ook. Ben dan ook niet zo heel erg verdrietig over het feit dat ik daar niet meer werk...quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:45 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dit is wel een bizarre situatie zeg..
Jaren geleden stuurde een extern bureau mij een lijst van alle medewerkers ter verificatie, ze hadden enkel vergeten de huisadressen en salarissen uit het bestand te verwijderenquote:Op dinsdag 23 september 2014 09:58 schreef SummerBreeze het volgende:
Ooit eens na afloop van een sollicitatieprocedure waarbij ik aangenomen was een mailtje gekregen van de HR-afdeling met als onderwerp "welkom" met het verzoek om de documenten in de bijlage aandachtig te lezen en indien van tpepassing in te vullen en te retourneren. Tussen de formulieren aangaande pensioen, reiskosten, subsidieregelingen etc zat ook een mooie brief met de titel 'akkoordverklaring'. Na opening bleek dit een verklaring die voor iemand anders bedoeld was en waarin de hoogte van de ontslagvergoeding werd vastgesteld. Ik heb dit direct doorgegeven aan HR met het verzoek dit aan de juiste persoon te sturen.
Op mijn eerste werkdag daar bleek de persoon aan wie het gestuurd had moeten worden mijn voorganger te zijn.
In de paar maanden dat ik er uiteindelijk op projectbasis gewerkt heb bleek dat de HR afdeling wel meer steekjes liet vallen op het gebied van administratie.
Wel goeie informatie voor bij je salarisonderhandelingenquote:Op dinsdag 23 september 2014 12:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Jaren geleden stuurde een extern bureau mij een lijst van alle medewerkers ter verificatie, ze hadden enkel vergeten de huisadressen en salarissen uit het bestand te verwijderen
Het spreekt voor zich dat ik de info vernietigd hebt en de nodige personen verwittigd. Maar dan maak je toch wel grote blunders als bureau hoor
Laat ik zeggen dat dit niet het enige voorval was wat ik meemaakte bij dat bedrijf en dat ik ondertussen mijzelf niet meer begeef tussen die mensenquote:Op dinsdag 23 september 2014 12:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wel goeie informatie voor bij je salarisonderhandelingentenzij je zelf al aan de bovenkant zit
Dat wil je ook echt niet zien, de salarissen van al je collega's bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Jaren geleden stuurde een extern bureau mij een lijst van alle medewerkers ter verificatie, ze hadden enkel vergeten de huisadressen en salarissen uit het bestand te verwijderen
Het spreekt voor zich dat ik de info vernietigd hebt en de nodige personen verwittigd. Maar dan maak je toch wel grote blunders als bureau hoor
Dit topic is meer voor je verhaal als je in je pulli op gesprek gaat en daar erachter komt dat het een pakkencultuur is.quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:48 schreef xaban06 het volgende:
Even een oud topic omhoog schoppen
Kan je met een pullover v-kraag en overhemd op sollicitatie gegaan, wat vinden jullie?
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3
Uiteraard met een net broek en nette schoenen eronder.
Gewoon spijkerbroek, sneakers en V neck T-shirtquote:Op vrijdag 6 november 2015 14:48 schreef xaban06 het volgende:
Even een oud topic omhoog schoppen
Kan je met een pullover v-kraag en overhemd op sollicitatie gegaan, wat vinden jullie?
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3
Uiteraard met een net broek en nette schoenen eronder.
IT-functie, geen pakkencultuur maar wel een 'professioneel' bedrijf. Ik ga sowieso niet in pak, maar wat is 1 drempel daaronder zeg maar kwa kleding?quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:52 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dit topic is meer voor je verhaal als je in je pulli op gesprek gaat en daar erachter komt dat het een pakkencultuur is.
Sowieso is je vraag natuurlijk niet te beantwoorden als we niet weten op welk soort functie je solliciteert.
Als je onderhoudsmedewerker wordt is het prima, als je gaat voor trainee bij De Grote Vier dan zou ik voor een pak gaan.
Zodat jullie mij hier kunnen uitlachen?quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon spijkerbroek, sneakers en V neck T-shirt
Ik zou zeggen een net hemd, nette donkere spijkerbroek en nette schoenen. http://www.wefashion.nl/nl_NL/men/overhemden/quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:57 schreef xaban06 het volgende:
[..]
IT-functie, geen pakkencultuur maar wel een 'professioneel' bedrijf. Ik ga sowieso niet in pak, maar wat is 1 drempel daaronder zeg maar kwa kleding?
Als je echt als programmeur aan de slag gaat; een verwassen, te klein overhemdje met zakjes op de borst en een vale spijkerbroek met grote bergschoenen eronder. Voor alle andere functies is je keuze prima.quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:57 schreef xaban06 het volgende:
[..]
IT-functie, geen pakkencultuur maar wel een 'professioneel' bedrijf. Ik ga sowieso niet in pak, maar wat is 1 drempel daaronder zeg maar kwa kleding?
Prostitutie is inderdaad altijd wel hot geweest.quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:40 schreef budvar het volgende:
Ik heb nog nooit hoeven solliciterennet een nieuwe baan waar ik over 2 weken ga beginnen. Ik had een advertentie geplaatst en na 2 dagen er maar afgehaald omdat ik plat werd gebeld
Dat is zo, maar ik werk in de binnenvaartquote:Op vrijdag 6 november 2015 17:59 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Prostitutie is inderdaad altijd wel hot geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |