Maar dat schiet niet op als ze tegenover de bank die toezegging niet willen doenquote:Op maandag 22 september 2014 17:16 schreef Rigaz het volgende:
De maandelijkse kosten voor de hypotheek zullen geen enkel probleem zijn. Daarnaast hebben mijn ouders toegezegd elke maand mijn hypotheekkosten te willen betalen.
Zelf heb ik ongeveer 15k spaargeld, maar dit heb ik gereserveerd voor de inboedel van het huis.quote:Op maandag 22 september 2014 17:18 schreef Janneke141 het volgende:
Hoeveel spaargeld heb je zelf?
Heb je binnen je huidige werk wel uitzicht op een vaste aanstelling over een jaar?
Probeer een intentieverklaring los te weken en dan te gaan praten met een paar verschillende hypotheekverstrekkers en kijk wat er te halen valt.quote:Op maandag 22 september 2014 17:21 schreef Rigaz het volgende:
[..]
Zelf heb ik ongeveer 15k spaargeld, maar dit heb ik gereserveerd voor de inboedel van het huis.
En ja ik heb in mijn huidige job uitzicht op een vaste aanstelling. Dit zal ben ik bang pas over 1,5 jaar zijn.
quote:Op maandag 22 september 2014 17:22 schreef Metalfreak het volgende:
Maar krijg je op je werk ook geen intentieverklaring? Juridisch zegt dat helemaal niets, maar voor banken is dat hetzelfde als een vast contract.
Een intentieverklaring gaat lastig worden omdat mijn huidige baan eigenlijk een "uit de hand" gelopen bijbaantje is, waar ik nu tijdelijk 32 uur per week werk. Mijn eigenlijke plan was om binnenkort een baan te zoeken in de richting waarvoor ik afgestudeerd ben. Ik zal in die tussenperiode niet werkloos zijn omdat ik mijn huidige baan kan houden tot ik een nieuwe heb gevonden.quote:Op maandag 22 september 2014 17:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Probeer een intentieverklaring los te weken en dan te gaan praten met een paar verschillende hypotheekverstrekkers en kijk wat er te halen valt.
Beide suggesties zijn helaas niet mogelijk. Ingewikkeld verhaal maar 75k is de max dat ze in één keer willen schenken.quote:Op maandag 22 september 2014 17:31 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Als je ouders zo rijk zijn, kunnen ze je de rest toch wel als lening geven.
Laat je ouders hun hypotheek verhogen, danwel nemen, á 60.000 euro.
Waarom zeg je dan dat je uitzicht hebt op een vaste aanstelling?quote:Op maandag 22 september 2014 17:31 schreef Rigaz het volgende:
Een intentieverklaring gaat lastig worden omdat mijn huidige baan eigenlijk een "uit de hand" gelopen bijbaantje is, waar ik nu tijdelijk 32 uur per week werk.
Omdat ik over 1,5 jaar wel verwacht een vaste aanstelling te hebben in een ander bedrijf. Had een paar maanden geleden mijn CV op internet gezet en kreeg al een mooi aanbod bij een bedrijf waar ik zo kon beginnen (met uitzicht op een vast contract binnen één jaar).quote:Op maandag 22 september 2014 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat je uitzicht hebt op een vaste aanstelling?
Je hebt het zojuist gereduceerd tot iets vrij simpels: 1) informeer of je een hypotheek kan krijgen zonder intentieverklaring, en 2) als blijkt dat dat niet kan moet je afwegen wat je liever hebt: een `baan-switch' en een huis, of geen huis.quote:Op maandag 22 september 2014 17:50 schreef Rigaz het volgende:
[..]
Omdat ik over 1,5 jaar wel verwacht een vaste aanstelling te hebben in een ander bedrijf. Had een paar maanden geleden mijn CV op internet gezet en kreeg al een mooi aanbod bij een bedrijf waar ik zo kon beginnen (met uitzicht op een vast contract binnen één jaar).
Alleen ben ik op dit moment nog even niet aan een baan-switch toe. Ben ook pas 19 jaar
Jôh, ga jij gauw op kamers wonen...quote:Op maandag 22 september 2014 17:50 schreef Rigaz het volgende:
Alleen ben ik op dit moment nog even niet aan een baan-switch toe. Ben ook pas 19 jaar
Ja maar, volgend jaar een lagere belastingvrijstelling....quote:Op maandag 22 september 2014 18:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Jôh, ga jij gauw op kamers wonen...
TS is nu 19, Ik schat zelf in dat deze optie hem niets gaat opleveren.quote:Op maandag 22 september 2014 18:21 schreef Peter het volgende:
Als je geen vast contract hebt en geen intentieverklaring, dan kijken ze bijv. naar je afgelopen 3 jaren. Wat was daar gemiddeld je bruto inkomen, en met dat wordt je max hypotheek berekend.
Doe eens een proefberekening met het gemiddelde van 3 jaar?
De kans dat ik in de bijstand terecht kom, schat ik op 0,0001%. Ik heb gelukkig geen Noord-Afrikaans uiterlijk en dat terzijds ook nog een mooi diploma behaald waar voldoende werk in te vinden isquote:Op maandag 22 september 2014 18:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja maar, volgend jaar een lagere belastingvrijstelling....
Dat TS bij werkeloosheid vreselijk de lul kan zijn doet er natuurlijk ook niet toe.
Tja dan zul je denk ik de keuze moeten maken, vast contract of geen eigen huis of volgend jaar meer belasting afdragen over de gift.quote:Op maandag 22 september 2014 18:26 schreef Rigaz het volgende:
[..]
De kans dat ik in de bijstand terecht kom, schat ik op 0,0001%. Ik heb gelukkig geen Noord-Afrikaans uiterlijk en dat terzijds ook nog een mooi diploma behaald waar voldoende werk in te vinden is
Ik snap TS ook wel.quote:Op maandag 22 september 2014 18:59 schreef IntensiveGary het volgende:
Je kunt jezelf de rest van je leven nog in de schuld steken. Ik zou nog een paar jaartjes doorsparen en nog eens gaan kijken naar een koophuis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |