Zooooooo herkenbaarquote:Op maandag 22 september 2014 12:32 schreef Omentielvo het volgende:
dank voor jullie reacties. LB, inderdaad zou je nooit mogen twijfelen over dat. En het rare is ook dat het totaal niet terecht is ook. Ik weet gewoon dat Riley helemaal gek op mij is. Ze laat het eigenlijk bijna altijd merken (behalve als opa in de buurt is. Opa ruled namelijk zwaar
)
En met deze onzekerheid moet ik zeker iets gaan doen. Niet leuk voor mij, maar helemaal niet leuk voor Riley.
XM, grappig om te zien inderdaad.
Hier had Riley vanmorgen weer moeite om naar het KDV te gaan. Ze klampte zich helemaal aan mij vast en knuffelde me heel stevig, omdat ze niet naar de juf wilde. Ik voel me dan zo schuldig als ik haar over moet geven aan de juf. Al weet ik dat ze getroost is binnen twee minuten. Maar het gaat gewoon tegen al mijn gevoelens in om mijn kind huilend achter te laten
Hmm.. da's wel een naar gevoel. Wat zeggen de leidsters van het kdv ervan? Hoe is ze overdag?quote:Op maandag 22 september 2014 12:43 schreef Omentielvo het volgende:
Het verdrietige van Riley bij het wegbregen naar het KDV is pas vanaf na de vakantie. Voorheen ging ze heel makkelijk over. En was dan superblij als ik haar weer ophaalde
Nu is het huilen bij het brengen en als ik terugkom trekt ze ook een pruillipje en rent ze ook met een huilerig stemmetje op mij af en in mijn armen. Dat je gewoon echt het idee hebt dat je kind het de hele dag niet haar zin heeft gehad
Ja dat is heel naar, dat doet E ook... is wel echt een fase denk ik. Want ze is zichtbaar dol op (de meeste) leidsters en ik hoor steeds dat ze het heel erg naar haar zin heeft gehad sinds 2 minuten nadat ik weg ben gegaanquote:Op maandag 22 september 2014 12:43 schreef Omentielvo het volgende:
Het verdrietige van Riley bij het wegbregen naar het KDV is pas vanaf na de vakantie. Voorheen ging ze heel makkelijk over. En was dan superblij als ik haar weer ophaalde
Nu is het huilen bij het brengen en als ik terugkom trekt ze ook een pruillipje en rent ze ook met een huilerig stemmetje op mij af en in mijn armen. Dat je gewoon echt het idee hebt dat je kind het de hele dag niet haar zin heeft gehad
Waar bemoeien mensen zich mee...quote:Op maandag 22 september 2014 14:53 schreef vencodark het volgende:
@ Kyara: je vroeg nog naar de afloop van mijn spoiler laatst: heb er nog niets mee gedaan. Ik denk er wel veel aan maar ik vind het echt moeilijk om contact te zoeken.
Verder:
Vandaag vroeg iemand op werk of er al een tweede in de maak is.
Ik, mijn man en blijkbaar mensen in mijn (directe) omgeving zijn er zo mee bezig. Ik denk er dagelijks aan. Stom, want verstandelijk wil ik het nog niet. Maar ergens kan ik niet wachten tot de bezwaren wegvallen.
En dat terwijl ik het juist wil loslaten en er niet serieus over na wil denken.
Pff!
Och het ligt eraan hoe en wie.quote:Op maandag 22 september 2014 15:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waar bemoeien mensen zich mee...
Net zoals als ik zit te grappen met Joene om een 4e dat mensen ook vragen of ik wel goed ben. Ook alsof het serieus was en diegene vindt geen goed plan dat we het dan maar niet doen ofzo...
Dat heb ik ook een beetje ja.quote:Op maandag 22 september 2014 16:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Die vraag krijg ik ook echt heel vaak. Alsof het 'hoort' om ca. 1,5 jaar na de eerste om weer zwanger te zijn/worden ofzo. Krijg soms het idee dat je je echt moet verdedigen als dat niet zo is. Want 1 kindje, dat is toch 'zielig'?
Dat is wel heel gaaf inderdaad! Goed gesignaleerd van je.quote:Op maandag 22 september 2014 19:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, ze plaste steeds vaker als de luier uit ging. En als ik vroeg of ze nog moest plassen, ging ze vaak plassen. Dus maar geprobeerd. De eerste drie keer zonder effect, want best eng een potje. Maar toen ik net een liedje erbij ging zingen, vond ze het ineens wel interessant en deed ze een plasje. En nu ben ik Heel Trots natuurlijk
.
Mensen moeten hun grote waffel eens dichthoudenquote:Op maandag 22 september 2014 14:53 schreef vencodark het volgende:
Verder:
Vandaag vroeg iemand op werk of er al een tweede in de maak is.
Ik, mijn man en blijkbaar mensen in mijn (directe) omgeving zijn er zo mee bezig. Ik denk er dagelijks aan. Stom, want verstandelijk wil ik het nog niet. Maar ergens kan ik niet wachten tot de bezwaren wegvallen.
En dat terwijl ik het juist wil loslaten en er niet serieus over na wil denken.
Pff!
Nou ja zeg wat debiel.quote:Op dinsdag 23 september 2014 08:27 schreef Spirit82 het volgende:
Wij zijn gisteren bij Artis geweest en het was weer superleukIsa was helemaal gesloopt. Er was wel een Heul Grote ergernis
Bij de zeeleeuwen (mijn kind zei zeeleeuw
) stond een andere moeder met haar dochtertje van ongeveer dezelfde leeftijd. Isa wilde perse naar dat meisje toe, dus die moeder zegt: "Zo'n mooie meid kan hij natuurlijk niet weerstaan!". Ok, prima dat je niet ziet dat mijn kind een meisje is hoor, je bent niet de eerste en zult niet de laatste zijn, maar om me dan vervolgens te vertellen dat ik haar dan ook meer als een meisje moet kleden, gaat me te ver
Domme schele doos
![]()
Zo, beter
Oh ja, jij had dat natuurlijk de hele tijd he?quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:39 schreef L-E het volgende:
LB, wij komen nu net uit die fase geloof ik. Schreef ik een week geleden nog dat ik niet eens een stap kon verzetten zonder hysterisch kind, gisteren kon ik zelfs naar boven terwijl hij beneden speelde. Vooruitgang! Houd vol, het wordt weer beter
Nora krijgt in principe geen snoep. Hoewel ze laatst op een verjaardag een stukje chocolade van een meisje kreeg. Vond ze wel erg lekkerquote:Op dinsdag 23 september 2014 09:32 schreef L-E het volgende:
Eten die van jullie wel eens snoep eigenlijk?
Herkenbaarquote:Op dinsdag 23 september 2014 10:16 schreef Sylver_ het volgende:
En naar de wc gaan is mega gezellig, Nora op schoot en de kat bij mijn voeten![]()
Nee, vind ik niet nodig. Wel een biscuitje, klein stukje taart, of knabbeltjes van goodies ofzo, of hagelslag op brood. En op een verjaardag wel eens wat chips, maar echt snoep krijgt ze niet. Laatst wilde een Turkse mevrouw in de speeltuin haar heel lief een lolly geven. Die vond het maar gek dat het van mij niet mochtquote:Op dinsdag 23 september 2014 09:32 schreef L-E het volgende:
AM, dat snoepje
Eten die van jullie wel eens snoep eigenlijk?
Omen, Riley is echt te lief
Hier ook! Huilen ook als hij vertrekt.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:58 schreef Spirit82 het volgende:
Oh en hier is juist papa de bomAls ik haar ophaal ergens is het eerste wat ze doet PAPA?! roepen en kijken waar hij is. Vanochtend toen hij weg wilde kreeg hij haar amper van zich afgetrokken en kreeg ik een mep toen ik haar over wilde pakken, en krijsen joh! En ze roept ook gewoon de hele dag door papapapapapapaPAPAPA!?papaaaaa! enzo
![]()
En ze werd net WEER voor jongetje uitgemaakt
+1quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:47 schreef L-E het volgende:
Ze is geweldig SpiritEn ik vind het echt afschuwelijk als meisjes worden omgetoverd tot een zuurstok met ruches, omdat meisje. Koester je goede smaak!
Daar breek ik voor in? JA!!quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:15 schreef Hilzillah het volgende:
Psssst. Gaan we nog Secret Santa-en dit jaar?
Jaaaaah! Daar zat ik al aan te denken van de week.quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:15 schreef Hilzillah het volgende:
Psssst. Gaan we nog Secret Santa-en dit jaar?
+1!quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:44 schreef Omentielvo het volgende:
Dat is heel apart. Ik zou er zeker even mee naar de huisarts gaan.
Ik zou zelf ook niet naar de huisarts gegaan zolang ik geen last van gehad zou hebben. Dus ik snap dat je niet eerder bent gegaan
Duurt lang!quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:44 schreef Hilzillah het volgende:
Als ik niemand het gras voor de voeten weg maai...
One SS topic coming up
Ik heb het ook nooit zo goed van dichtbij (kunnen) bekijken, dus zo gek vind ik het niet. Wel even langs de huisarts ja lijkt me. Overigens heeft mijn litteken nog steeds af en toe spontane jeukbuien, dus het hoeft niets te zijn.quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:46 schreef .Sparkling. het volgende:
Nee inderdaad, ik bekeek het litteken wel eens vluchtig maar was dan vooral verbaasd hoe snel het minder zichtbaar wordt. En het voelde ook niet heel vreemd aan en tot voor kort had ik nog helemaal geen enkel gevoel aan die kant van het litteken.
quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:06 schreef Spirit82 het volgende:
En het is ook gewoon een halve vent zoals ze zich gedraagt
Een vriendin van mij heeft dat ook (5 jaar na ks), ik had het alleen het eerste jaar, nu is het gevoel wel weer terug.quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:57 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik heb het ook nooit zo goed van dichtbij (kunnen) bekijken, dus zo gek vind ik het niet. Wel even langs de huisarts ja lijkt me. Overigens heeft mijn litteken nog steeds af en toe spontane jeukbuien, dus het hoeft niets te zijn.
Daarover gesproken schiet mij nog iets te binnenIs het herkenbaar dat je überhaupt veel minder gevoel hebt in de huid van je buik na zwangerschap? Volgens mij zou ik het niet eens voelen als er een navelpiercing werd gezet
Boeren, scheten laten, de hoeveelheid eten die ze naar binnen werkt, de manier waarop ze gewoon overal doorheen dendert... jahoor, net een ventquote:Op dinsdag 23 september 2014 13:45 schreef vencodark het volgende:
[..]![]()
Hoe werkt dat als 16 mnd oud meisje?
Haha, dan is Riley ook net een vent. Die doet dat ook. Ik noemde het altijd dreumesgedragquote:Op dinsdag 23 september 2014 15:47 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Boeren, scheten laten, de hoeveelheid eten die ze naar binnen werkt, de manier waarop ze gewoon overal doorheen dendert... jahoor, net een vent
Oh en mijn kind kan fluiten. Beat that jongens
Ruige kerel.quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:47 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Boeren, scheten laten, de hoeveelheid eten die ze naar binnen werkt, de manier waarop ze gewoon overal doorheen dendert... jahoor, net een vent
Oh en mijn kind kan fluiten. Beat that jongens
Aja, (h)Eja, Eesja, Avja, Aafja....quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:08 schreef danic het volgende:
Aafja![]()
Zo grappig hoe ze die naam verbouwen. Mijn oudste noemde zichzelf heel lang Eja.
Haar zusje noemt haar nu vaak Eta. En soms zegt ze het al goed.
Haha, ik moet eerlijk zeggen dat ik pas sinds een paar maanden die moeder ben. Hiervoor keek ik dan minstens zo vertwijfeld terug om vervolgens maar gewoon mijn schouders op te halenquote:Op dinsdag 23 september 2014 22:37 schreef Spirit82 het volgende:
Jamaar ik bedoel, vroeger he, prepeuter, zag je ook wel eens zo'n brabbelkind dat dan naar je toe kwam en een heel verhaal hield en dat je dan zo vertwijfeld die moeder aankeek met zo'n blik die smeekte om een vertaling die vervolgens feilloos werd gegeven. Nu zijn wij gewoon die moeders
Waarom heb jij het over mijn kind?quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:47 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Sorry!quote:Op woensdag 24 september 2014 15:28 schreef olivia_321 het volgende:
[..]
Wil je zn naam weghalen? Ik doe mijn best geen namen meer te noemen hier.
Jouw kindje is toch ook van april of niet?quote:Op woensdag 24 september 2014 16:06 schreef LadyBlack het volgende:
Ben heel benieuwd of de kno arts iets vindt Olivia! Hangt natuurlijk wel veel met elkaar samen
Morretje, als jij je geen zorgen maakt, en het cb ook niet, dan zal het ook wel loslopen toch? Neem aan dat je dan zelf wel vooruitgang en voldoende andere ontwikkeling ziet
E gaat hard richting de honderd woordjes denk ik (elke dag een nieuwe is echt niet overdreven lately), maar laatst liet ik haar een legpuzzeltje zien, en dat eindigde met dat ze m uit frustratie door de kamer flikkerde
Torens bouwen ook nog nooit gezien... dus tsja prioriteiten
Jaquote:Op woensdag 24 september 2014 22:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jouw kindje is toch ook van april of niet?
Zoveel woordjes al!
Ja toch. Ik twijfelde even over de datum. Maar jij bent inderdaad bevallen op mijn uitgerekende datum en gaf je kind de naam van mijn oudste. Vond dat toen al zo grappig.quote:Op woensdag 24 september 2014 22:46 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja14 april.
Vandaag waren de nieuwe woordjes 'muur', 'ooievaar' en 'potlood'. Die laatste klinkt natuurlijk nog niet echt als potlood, maar ze onthoudt m welDe afgelopen dagen zijn er oa 'jurk', 'rok', 'papegaai' en 'krokodil' bijgekomen. Ze heeft gewoon héél veel interesse voor woordjes. En dat heeft ze van geen vreemde hoor
Ja, oma was er in 20 minutenquote:Op woensdag 24 september 2014 22:40 schreef LadyBlack het volgende:
Hee Kyara![]()
Is oma komen helpen? En kan je man t 's avonds ook wat opvangen of zijn ze net zo eenkennig als E momenteel?
Ik tel wat ze consequent gebruikt voor hetzelfde ding, en wat er enigzins op lijkt.quote:Op woensdag 24 september 2014 22:49 schreef L-E het volgende:
Tellen jullie woordjes die nog niet lijken ook als woordjes? Misschien ben ik te streng, dan zijn het er wel meer dan de 6 die hij zonder fout kan uitspreken ja
Kennen en uitspreken is een verschil hoor. Ik kan Rosalie best kleine taakjes laten uitvoeren (iets in de prullenbak gooien bijvoorbeeld) maar het woord prullenbak zeggen kan ze nog niet.quote:Op woensdag 24 september 2014 22:49 schreef L-E het volgende:
Tellen jullie woordjes die nog niet lijken ook als woordjes? Misschien ben ik te streng, dan zijn het er wel meer dan de 6 die hij zonder fout kan uitspreken ja
Ja!quote:Op woensdag 24 september 2014 22:50 schreef danic het volgende:
[..]
Ja toch. Ik twijfelde even over de datum. Maar jij bent inderdaad bevallen op mijn uitgerekende datum en gaf je kind de naam van mijn oudste. Vond dat toen al zo grappig.
Bij de logopedielijsten ging het er om dat een kind zich uit kan drukken. Foutloos hoeft nog nietquote:Op woensdag 24 september 2014 22:49 schreef L-E het volgende:
Oef, ja dat lijkt me ook wel pittig hoor. Mijn vriend is ook vaak redelijk laat thuis, maar als ik er zoals vandaag ook een beetje doorheen zit, kan ie vaak ook wel wat eerder komen. Normaal is het ca 18:00. Maar dan eten we daarna met zn drieën. Is het geen optie om de kinderen eerst nog een soepstengel te geven en dan samen te eten?quote:Op woensdag 24 september 2014 22:52 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, oma was er in 20 minutenEn is van 4 tot 6 gebleven. Heel erg fijn.
Mijn man doet wat hij kan maar hij is pas om half 7 thuis van zijn werk. Dus met avondeten ben ik ook alleen.
quote:Op woensdag 24 september 2014 22:59 schreef Kyara het volgende:
Nee, de wordt het echt te laat voor naar bed gaan. M ligt er nu ook pas tegen 19.45 in, dat hoeft voor mij niet nog later. Heb dan ook wel even behoefte aan een kamer zonder kinderen en wat tijd voor mezelf (en rustig even zelf eten met mijn man).
quote:Op woensdag 24 september 2014 23:25 schreef Gulara het volgende:
[..]
En hier ook een dunne. Z'n bovenarmpjes zijn echt belachelijk schriel, zo schattig.
Jaloers!quote:Op donderdag 25 september 2014 08:13 schreef L-E het volgende:
[..]
De jongetjes zijn nu samen op zolder aan het spelen met de treinbaan overigens.Ik heb twee jongetjes en ze spelen samen met de treinbaan!
!
Ha, ja wat een stuk he!quote:Op donderdag 25 september 2014 08:21 schreef Gulara het volgende:
[..]
Jaloers!![]()
![]()
En succes met je oudste.
Ik ben stiekem verliefd op em trouwens.![]()
Oh! Dat is leuk om te weten, dan kan Noortje ook al wat woordjes!quote:Op woensdag 24 september 2014 22:53 schreef Kyara het volgende:
[..]
Bij de logopedielijsten ging het er om dat een kind zich uit kan drukken. Foutloos hoeft nog niet
Wafwaf ipv hond rekenen ze ook goed bijvoorbeeld.
"blablablabla POES blabliebloe ETEN" Dat idee?quote:Op donderdag 25 september 2014 06:04 schreef Omentielvo het volgende:
Riley haalt de 100 woorden echt niet. En ik benoem gewoon alles en ik zie ook ontwikkeling in haar taal. Zij brabbelt heel veel en zegt daarbij een aantal hele duidelijke woorden.
Haha, die van mij ookquote:Op donderdag 25 september 2014 08:23 schreef Cwen het volgende:
Actief heeft ze vooral geluidjes voir dingen. "Waf" voor de hond, "mieeeeu" of "pfoe" voor de poes, "pau" voor de pauw, ze snuffelt als een konijn en knort als een varken _
quote:Op donderdag 25 september 2014 08:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat echt heel schattig is, is dat ze poesje mauw kan afmakenDan zing ik, poesje...en zij: MAUW, ik: kom eens... AAUUWW... ik heb lekkere melk voor JOUUUUU en voor IIIIJJJJJJJJ, rijste IIJJJJJJ oooh wat heerlijk smullen IIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
quote:Op donderdag 25 september 2014 10:46 schreef Cocotrimonium het volgende:
LB, legpuzzels moet ik "heppelen". Althans, van die echte met hoekjes enzo. Die eenvoudige kan ze prima zelf (die met noppen, of hoe noem je dat). Werd ze in het verleden ook boos als het niet lukte, maar als ik "heppel" is het prima.
quote:Op donderdag 25 september 2014 10:48 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, draaien die van jullie ook wel eens letters om? Zo noemt Saar een kip wel eens een 'pik'. Een vriend van ons heeft een haan en kippen. Een haan is voor Saar een "grote kip".
Dus als we bij die vriend van ons zijn, dan loopt Saar luid roepend door de tuin "Oohhh papa! Grote pik, Grote pik!!"![]()
![]()
Misschien heb ik dat al eerder vermeld, maar ik blijf het hilarisch vinden
Zij heeft een echt poppenhuis? Wat tof! Hoe speelt ze daarmee? Ik ben namelijk na aan het denken voor een cadeau voor haar verjaardag (begin november). Ik was eigenlijk van plan om een keukentje (origineel he?quote:Op donderdag 25 september 2014 10:53 schreef LadyBlack het volgende:
[..]![]()
![]()
Oh en uiteindelijk was ze gisteren na haar slaapje súpergezellig, heeft ze lekker zitten eten, met papa gevoetbald, getekend aan haar nieuwe tafeltje, met dr poppenhuis gespeeld, en lag ze om 22:00 in bed. Heb haar vannacht 1x wat horen jammeren, maar heb t even afgewacht en toen werd ik vanochtend pas weer wakker van de wekkerOok kon ik vanochtend zomaar naar boven toen ze bij papa op schoot zat
dus we zullen zien of het beter gaat nu!
Ik heb een aantal maanden geleden mijn oude poppenhuis 'terug' gekregen. Mijn opa heeft het zelf gemaakt voor mijn vierde verjaardag. Het stond altijd bij mijn moeder, zodat de kleinkinderen ermee konden spelen. Maar nu dus weer hierquote:Op donderdag 25 september 2014 11:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zij heeft een echt poppenhuis? Wat tof! Hoe speelt ze daarmee? Ik ben namelijk na aan het denken voor een cadeau voor haar verjaardag (begin november). Ik was eigenlijk van plan om een keukentje (origineel he?) te doen. Maar poppenhuis klinkt ook tof!
Het klinkt in ieder geval redelijk positief, de nachtBenieuwd hoe het vandaag verder gaat idd
Dat kan grappige situaties opleveren he? Het omdraaien van woorden
Ja, ik vind het zo leuk dat mijn eigen kind er nu mee kan spelen!!quote:Op donderdag 25 september 2014 11:18 schreef LadyBlack het volgende:
Whoa, da's echt een tof (en waardevol!) poppenhuis dan Phaidra
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Doen!!quote:Op donderdag 25 september 2014 11:40 schreef LadyBlack het volgende:
Geweeeeeldig!!![]()
Een van mijn duizend plannen is ook om zelf nog eens een poppenhuis te bouwen![]()
Hier zijn papa en mama uit het vocabulaire verdwenen.quote:Op woensdag 24 september 2014 22:52 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik tel wat ze consequent gebruikt voor hetzelfde ding, en wat er enigzins op lijkt.
Zo is ofaat een olifant. Good enough for me, zolang ze m ook daadwerkelijk gebruikt voor zo'n beest met een slurf
Otje wees vorige week naar een mevrouw op straat en zei 'nijlpaad'.quote:Op woensdag 24 september 2014 22:52 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Zo is ofaat een olifant. Good enough for me, zolang ze m ook daadwerkelijk gebruikt voor zo'n beest met een slurf
OMGquote:Op donderdag 25 september 2014 14:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Otje wees vorige week naar een mevrouw op straat en zei 'nijlpaad'.
(ze was niet eens dik )
Hij babbelt wel heel veel hoor en communiceert dus wel verbaal. Alleen zijn veel woorden nog niet duidelijk Nederlands. Ik maak mij ook geen zorgen hoor, alleen begin ik wel benieuwd te worden wanneer het echte werk gaat komen.quote:Op donderdag 25 september 2014 14:30 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
OMGik schoot hardop in de lach
Venco, je leest t hier he, er zijn zat kindjes die nog niet zoveel zeggen!
En spraak wisselt ook steeds een beetje. E zei eerst hisje voor een vis, en nu is het hoesje geworden
Klopt. Zo af en toe maakt ze 2 woordzinnetjes.quote:Op donderdag 25 september 2014 10:21 schreef LadyBlack het volgende:
Omen, wat je laatst schreef, gebruikte Riley wel 2 woordjes achter elkaar toch? Dus kwaliteit boven kwantiteit blijkbaarEn wat is het toch een lekker kleintje
quote:Op donderdag 25 september 2014 10:48 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, draaien die van jullie ook wel eens letters om? Zo noemt Saar een kip wel eens een 'pik'. Een vriend van ons heeft een haan en kippen. Een haan is voor Saar een "grote kip".
Dus als we bij die vriend van ons zijn, dan loopt Saar luid roepend door de tuin "Oohhh papa! Grote pik, Grote pik!!"![]()
![]()
Misschien heb ik dat al eerder vermeld, maar ik blijf het hilarisch vinden
De herkenbaarheid. +1quote:Op donderdag 25 september 2014 14:09 schreef LadyBlack het volgende:
Okeeeeee we zijn weer in een nieuwe fase aanbeland![]()
Tot nu toe vond mijn kind het dikke prima om in het winkelkarretje te zitten. Vooruit, wel eens jengelen als ze moe was, maar verder niks. Nu was het twee gangpaden brullen met dikke tranen omdat ze wou lopenEn zielsgelukkig toen ik haar neer had gezet he
![]()
Dus ze is de hele Lidl doorgecrosst met een gevonden bonnetje in haar hand, totdat dat serpent van een moeder haar weer in de kar plantte bij de kassa
![]()
Buiten moest en zou ze ook de parkeerplaats op, wat ik een stukje heb gelaten, maar daarna was het toch weer een brullend kind op de fietsGodzijdank voor de vijver met eendjes 10 meter verderop, die gaven samen met een liedje voldoende afleiding om nog gezellig thuis te komen.
quote:Op donderdag 25 september 2014 14:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
(ze was niet eens dik )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:21 schreef Gulara het volgende:
Sylver ik heb steeds het gevoel dat jouw dame nog een baby is. Maar wat kan ze al veel zeg. En hier in real life ook allemaal doorslapers. Oh well...![]()
Mijn kleine baby is al heul groot!
Kan al zelf aankleden enzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt?!quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:21 schreef Gulara het volgende:
En hij betaalt altijd. Handig joh. Geef het kind mijn pinpas en terwijl ik de boodschappen inlaad regelt hij de betaling met de kassajongen en krijg ik de pinpas en de bon.![]()
Dat is handig!
Haha, ik zie het helemaal voor mequote:Op vrijdag 26 september 2014 21:03 schreef Spirit82 het volgende:
Kind slaakt een gil en komt al luchtkusjes gevend naar me toe gerend, mept haar zere hand tegen mn mond en rent weer weg
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij gaan even ons zaterdagochtenprogramma afdraaien. Slaap lekker en fijn weeken!
[ Bericht 1% gewijzigd door Gulara op 26-09-2014 23:30:35 ]
Hahaquote:Op donderdag 25 september 2014 14:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
(ze was niet eens dik )
Ben sinds twee weken weer aan het werkquote:Op donderdag 25 september 2014 20:08 schreef Omentielvo het volgende:
Coco. Is je zwangerschapsverlof alweer voorbij? En wat een heerlijk spekkie is Tom
En Riley praat dus inderdaad op die manier
Is ook zo, wij gaan 's avonds regelmatig even bij vrienden langs, of opa&oma, of waar dan ook.quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:21 schreef Gulara het volgende:
Wij hebben ook een laatslaper. Tussen 20:00-21:30.Maar het niet hoeven haasten 's avonds is heerlijk. Afentoe eens wat later weg kunnen is ook tof. En we willen allebei op de dagen thuis met hem de middagslaap nog niet missen.
Gaan slapen is een lang verhaal, want volgens mij vindt hij 22:30 ook wel een prima bedtijd, maar dan moet ie ons eerst naar bed brengen vrees ik.
Oh en de mijne knort ook. En in de supermarkt bij de chipjes met een monsterafbeelding doet hij 'RAWRRR!'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die onderste foto staat recht in mijn photobucket, maar hier zie ik 'm op de kop. Geen idee hoe jullie 'm zien
* En blijkbaar doe ik er zo'n 2 minuten over om 2 foto's te posten![]()
De pop eruit gooien en er zelf in de wagen rondcrossen deed ik dus vroeger ook, had dat eigenlijk ook verwacht bij mijn dochterquote:Op vrijdag 26 september 2014 22:47 schreef Spirit82 het volgende:
Wat superleuk SylverIk vind het wel jammer dat Isa niet echt een poppenmoeder is, had me zo schattig geleken
Ze gooit meestal de pop uit de poppenwagen en gaat er zelf in zitten
Die pop is trouwens bijna even groot als je kind
Oh, dat is echt superschattig!quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:49 schreef LadyBlack het volgende:
En E pakt een pop of knuffel (of willekeurig ander voorwerp), kijkt mij aan en zegt vragend "Slapen?" en dat is dan mijn cue om "slaap kindje, slaap" te zingen. Soms doet ze t ook zelf, da's helemaal schattig.
M. was ook nog heel jong toen je meiden werden geboren, toch?quote:Op zaterdag 27 september 2014 07:49 schreef Kyara het volgende:
Er was net op Z@ppelin ook een Nijntjespecial dat Nijntje een broertje/zusje krijgt. En dan de verhalen van Loj en de foto van Coco. Wat ontzettend bijzonder om je kindje voor te bereiden op de komst van een broertje/zusje. En dat ze het dan ook heel bewust meemaken![]()
![]()
*rammel*
eigenlijk best suf, ik heb 3 kinderen maar geloof niet dat ze zich ook maar enigszins bewust waren van geboorte van zusjes
Waaaat?!quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:07 schreef danic het volgende:
![]()
Ik leg net Rosalie op de bank voor een schone luier.
Zegt ze: één...
Ik: één
Zij: twee....
Ik: twee
Zij: drie....
Ik:drie
En zo ging ze door tot 6!
Tot 6!!
Dat kan toch helemaal niet
1 jaar en 2 weken om precies te zijn.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:44 schreef Sylver_ het volgende:
M. was ook nog heel jong toen je meiden werden geboren, toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 49% gewijzigd door Gulara op 27-09-2014 14:17:02 ]
Jaaaaa! Gezienquote:
En, inmiddels aan het slapen gekregen?quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:49 schreef Omentielvo het volgende:
Vannacht wel. Maar ze was net echt heel moe (inclusief moe gedrag) Maar slapen wilde ze echt niet. Dus toen maar naar het park gegaan. En ze slaapt nog steeds niet.
Ja, hier net iets minder dan 1,5 jaar. Dat halve jaar maakt een hoop verschil! Saar zal echt niet gesnapt hebben dat er echt een baby in mijn buik zat, maar waarschijnlijk had ze wel vanaf het begin iets meer interesse in de baby. Gok ik hoor, op basis van hoe Saar was met een jaar oud en vergeleken 1,5 jaar oud.quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:20 schreef Kyara het volgende:
Danic, wat knap!
1 jaar en 2 weken om precies te zijn.
Ik rammel ook alweerquote:Op zaterdag 27 september 2014 10:08 schreef Omentielvo het volgende:
Coco ik rammel van die foto van broer en zus samen
En ik ben ook altijd een tijd bezig met foto's posten. Eerst naar photobucket. Dan uploaden. Dan link kopiëren.
Snapt ze ook wat het is? Of is het meer net zoals ze een liedje afmaakt?quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:07 schreef danic het volgende:
![]()
Ik leg net Rosalie op de bank voor een schone luier.
Zegt ze: één...
Ik: één
Zij: twee....
Ik: twee
Zij: drie....
Ik:drie
En zo ging ze door tot 6!
Tot 6!!
Dat kan toch helemaal niet
Ah ja, het klagen voor het slapen gaanquote:Op zaterdag 27 september 2014 12:37 schreef Omentielvo het volgende:
Ze ligt nu op bed en klaagde wel 2 minuten. Dus ik denk dat ze zo wel in slaap valt![]()
Coco wat ontzettend lief
Ik heb geen idee! Ik had dit nog nooit gehoord van dr. We tellen wel veel, maar dat komt natuurlijk ook omdat we dat met de oudste veel doen (interesse). Dus ik denk dat ze kopieert. Dus het zal voor haar als een versje zijn denk ik.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ymme, welkom hier!
[..]
Ik rammel ook alweer![]()
Maar hier blijft het écht bij twee stuks. M. en ik zeggen altijd dat we zo'n leuke kinderen maken, dat we ongeacht het aantal toch altijd meer zullen willenDus ergens moet je maar gewoon stoppen. Bij ons is dat aantal dus twee.
[..]
Snapt ze ook wat het is? Of is het meer net zoals ze een liedje afmaakt?
Sinds kort zeg ik heel vaak "eeeeen, tweeeee, drie!" als we iets aan het doen zijn. En dat doet Saar nu zelf ook steeds vaker. Maar die snapt er echt de ballen van verder. Zo zijn meer dan 1 poppetjes altijd drie poppetjes
Ja, waarschijnlijk wel. 14 maanden er tussen was volgens mijn ud de bedoeling trouwens. Liep dus even anders.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ja, hier net iets minder dan 1,5 jaar. Dat halve jaar maakt een hoop verschil! Saar zal echt niet gesnapt hebben dat er echt een baby in mijn buik zat, maar waarschijnlijk had ze wel vanaf het begin iets meer interesse in de baby. Gok ik hoor, op basis van hoe Saar was met een jaar oud en vergeleken 1,5 jaar oud.
quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:13 schreef Kyara het volgende:
Ik vroeg vanochtend aan J of ze mandarijn of duiven wilde hebben. Er kwam een heel verontwaardigd "banaan eten!" uit. Sorry D.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat hoor je inderdaad heel vaakquote:Op zaterdag 27 september 2014 20:41 schreef Kyara het volgende:
Klinkt als een fijne dag LB!
Ik ga hier even de slechte nachten bijhouden en die naast de maankalender houden. Het klinkt misschien heel zweverig maar tijdens de afgelopen slechte nachten was het wel net romdom nieuwe maan. En daar schijnen meer kindjes last van te hebben (net als volle maan trouwens).
ik heb geen menstruatiekalenderquote:Op zaterdag 27 september 2014 20:45 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja, dat hoor je inderdaad heel vaak
Heb je m al eens naast je menstruatiekalender gelegd ook?
Ohquote:Op zaterdag 27 september 2014 20:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
ik heb geen menstruatiekalendercerazette
Hoe en wat weet ik eigenlijk niet precies. Wetenschappelijk niet bewezen en zo maar ik heb het wel vaker gehoord dat kleine kinderen soms onrustiger kunnen worden van volle of nieuwe maan. Net zoals dieren ook een storm aan voelen komen en schuilen en zo. Misschien wat intuïtiever?quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:57 schreef L-E het volgende:
Echt Kyara? Vertel daa eens wat meer over als je wil
(Over die volle maan enzo, niet over de cerazette)
Ik slaap zelf ook wel eens opvallend beroerd zonder aanwijsbare reden... behalve dan dan een volle maan!quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hoe en wat weet ik eigenlijk niet precies. Wetenschappelijk niet bewezen en zo maar ik heb het wel vaker gehoord dat kleine kinderen soms onrustiger kunnen worden van volle of nieuwe maan. Net zoals dieren ook een storm aan voelen komen en schuilen en zo. Misschien wat intuïtiever?
Yup, de uiteindjes zijn nog dr eerste vlashaartjes, maar de nieuwste aangroei is echt stevigquote:Op zaterdag 27 september 2014 21:07 schreef Kyara het volgende:
Aaah, tof pak! Staat haar goed! En ze krijgt echt een flinke bos haar he!
Whaaaat?? Heb je dat nog nooit gechecktquote:Op zaterdag 27 september 2014 21:53 schreef Omentielvo het volgende:
Mijn kindje is een januari kindje, maar ik heb dus nooit gevoeld of die fontanel dicht is.
Sorry maar ik als lurker reageer even hierop: misschien is het wel eens gewoon goed dat je aan jezelf denkt en niet gelijk overal schuldig over gaat voelen! Als jij dat steeds doet is het voor je zus een aanleiding om het steeds ff aan te halen, waarop jij weer gaat reageren met als gevolg dat ze je weer op de kast heeft.. Er is ook nog een leventje buiten social media (lees: jij bent lekker van Riley aan het genieten)!quote:Op zondag 28 september 2014 09:53 schreef Omentielvo het volgende:
Gulara. Riley heeft gisterenmiddag ook niet geslapen. Ik heb toen extra veel met haar ondernomen (buiten is ze vrolijker dan de hele middag binnen blijven) en uiteindeljk is kwart over 6 naar bed gegaan. Ze werd vanmorgen tegen zeven uur wakker. Ik duim dat het bij jou ook zo gaat
Loj, mooie update![]()
En dromen van een derde
Ik droom van een tweede
MM wat leuk dat jullie saampies brownies hebben gebakken
Weet je wat ik lastig vind (niet dreumesgerelateerd) Ik zit met mijn nicht en zus in een app groepje. En als ik dan niet reageer, omdat ik werk of met Riley bezig ben zegt mijn zus er altijd iets van. Wel onder het mom van een geintje. Maar ik voel me er soms wel schuldig over en ga dan de redenen geven waarom ik niet kon reageren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LB, ik doe het ook maar weinig. eigenlijk pas de laatste tijd wat meer na z'n middagslaapje omdat ie anders om 0:00 nog niet slaapt. Rustig wakker maken en even de tijd nemen om bij mama op schoot te zitten helpt een hoop.
Kyara, je mandarijn/banaan verwarring.![]()
En gij zweefteef.Ik kan daar ook wel de logica van inzien. Ik voelde vroeger aan een bepaald litteken of het ging onweren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L-E jemig wat een slopende nachten. Fijn dat je er zo relaxed onder bent.
Van fontanellen weet ik niks. Ik hoop het voor hem, want hij valt geregeld op z'n hoofd.
AA ze staat al goed joh. En dat badjasje staat leuk.
Suiker, ik had de foto's nog gezien. Ikde jounes. Ik vind em zo leuk! Je gevoelige tofferd.
Hier in de weide omtrek geen kinderboerderij.Dus gaan we binnenkort maar weer naar de dierentuin. Geitjes, schapen, varkentjes, koala's, slangen, krokodillen en kangoeroes aaien.
![]()
Hier gaan we binnenkort maar eens een ministukje van z'n mat afhalen. (We hebben nog even overwogen om een vlechtje te laten groeien en tegen iedereen te zeggen dat we Dat Echt Heel Stoer Vinden Voor Een Jongetje.). Ik heb van die hele ieniemini flesjes met kurkje besteld voor de eerste lokjes.
Loj, nu al een derde.en om half twaalf nog in bed.
MM, leukerd!Geweldig shirt ook!
Omen, ik vind het zelf echt zo jammer dat er tegenwoordig van je verwacht wordt dat je Wel Nu Meteen Want Je Was Online reageert. Lijkt me niet meer dan normaal dat je je tijd ook aan andere dingen besteed.
Oogbolroepen.(insert Edwin Evers, een woord dat je niet zo vaak hoort melodie) oogbolroepen.
Samen bakken.wij doen vaak samen pizza maken. En koekjes staan voor volgende week op het programma.
[ Bericht 4% gewijzigd door Gulara op 28-09-2014 13:03:44 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |