WoordenShuffelaar | maandag 22 september 2014 @ 12:22 |
Ik wil flitser bouwen voor om treinen in de gaten te houden. Ns en imdb zullen mijn klanten zijn voorlopig. Als het goed gaat wil ik het ook buiten Nederland en België invoeren. Zo voorkomen we dat wisselstoring vaak optreedt. Ik wil geld ophalen via croud funding. Ik zoek mensen die mij kunnen helpen met bouwen van flitser voor treinen. Eventueel kan het of moet het ook werken voor trams. Wie? | |
Geralt | maandag 22 september 2014 @ 12:24 |
Hoe gaat een Internet Movie DataBase precies een geschikte klant zijn hiervoor? ![]() | |
WoordenShuffelaar | maandag 22 september 2014 @ 12:25 |
wat? Ik richt mij alleen op treinen en misschien op trams. | |
Like-a-Bunny | maandag 22 september 2014 @ 12:26 |
Ah mooi idee, daar wil ik wel mee aan de haal. ![]() | |
IceDustbin2 | maandag 22 september 2014 @ 12:26 |
Zeg dan nmbs, ipv imdb... | |
Geralt | maandag 22 september 2014 @ 12:26 |
www.imdb.com | |
weps | maandag 22 september 2014 @ 12:26 |
De Internet Movie DataBase zal trots op je zijn als je aankomt met foto's van treinen welke zich netjes aan de snelheid houden, omdat de beveiliging hogere snelheden niet toestaat. | |
WoordenShuffelaar | maandag 22 september 2014 @ 12:26 |
Ja die bedoelde ik. Lijkt veel op elkaar. | |
WoordenShuffelaar | maandag 22 september 2014 @ 12:27 |
Ik bedoel daar mee Belgische spoorwegen. | |
Geralt | maandag 22 september 2014 @ 12:27 |
Ja lijkt zeker veel op elkaar. 4 letters en 2 zijn hetzelfde dus 50% is hetzelfde!!!!!!! | |
#ANONIEM | maandag 22 september 2014 @ 12:28 |
Je bent woordenshuffelaar, niet lettershuffelaar | |
mvdejong | maandag 22 september 2014 @ 12:28 |
Als je crowdfunding wil krijgen, zul je eerst in staat moeten zijn een duidelijk verhaal neer te zetten ": - wat het probleem is wat je op wil lossen; - hoe je dat probleem gaat oplossen; - hoe de oplossing van dat probleem de investeerders geld gaat opleveren. Dat zie ik nog niet terug in de OP. | |
weps | maandag 22 september 2014 @ 12:29 |
Hij gaat een probleem wat niet bestaat oplossen ![]() | |
WoordenShuffelaar | maandag 22 september 2014 @ 12:29 |
Het probleem is treinen die niet geflitst worden. Oplossing is trein flitsers. Investeerders zullen minder vertraging hebben met de trein en tijd is geld. | |
mvdejong | maandag 22 september 2014 @ 12:32 |
Nee, flitsen van treinen is een mogelijke oplossing van een probleem. Maar je stelt niet wat het probleem is, en hoe het flitsen van treinen dat probleem zou oplossen. Voorlopig ga ik er vanuit dat het probleem niet bestaat, en dat flitsen het probleem ook niet zou oplossen. Of wat de relatie met wisselstoringen is. | |
WoordenShuffelaar | maandag 22 september 2014 @ 12:33 |
De wisselstoring gm treedt op is het probleem. Kan opgelost worden door het flitsen van treinen. | |
mvdejong | maandag 22 september 2014 @ 12:34 |
Ik zie niet hoe het flitsen van treinen wisselstoringen kan voorkomen. Niet namelijk. | |
WoordenShuffelaar | maandag 22 september 2014 @ 12:36 |
jawel door het flits proces zullen de wielen van de trein de spoor opwarmen en zo wisselstoring voorkomen. | |
Janneke141 | maandag 22 september 2014 @ 12:36 |
Als ik met mijn fotocamera langs het spoor ga staan en ik flits een trein, welk probleem los ik dan op? | |
WoordenShuffelaar | maandag 22 september 2014 @ 12:37 |
Het gaat moet om foto's maken maar om het proces van flitsen waardoor de spoor verwarmd wordt doordat de wielen van de trein voor frictie zorgen. Jezus zo moeilijk is het allemaal niet... | |
WoordenShuffelaar | maandag 22 september 2014 @ 12:39 |
Pm mij bij interesse gericht aan ns en imdb. | |
weps | maandag 22 september 2014 @ 12:39 |
Ehhhh... heb je zelf wel enig idee waar je het over hebt? | |
Janneke141 | maandag 22 september 2014 @ 12:40 |
Hoe verwarm je het spoor met een flitser? | |
WoordenShuffelaar | maandag 22 september 2014 @ 12:40 |
Ja ik heb er goed over nagedacht en wisselstoring is een groot probleem ik wil dat oplossen. | |
mvdejong | maandag 22 september 2014 @ 12:41 |
Als je nou eerst eens uitgelegd had wat je met "flitsen" bedoelde, dan was duidelijk geweest wat de bedoeling was. Wat jij nu noemt is op geen enkele manier iets wat mensen die niet in jouw specifieke wereldje leven onder "flitsen" verstaan. Daarnaast, wisselstoringen door bevriezingen vinden gewoonlijk 's nachts plaats, als er geen treinen rijden. Een trein zal niet in staat zijn de wissel voor zichzelf te ontdooien, tenzij je een laser van militaire capaciteit zou gaan inzetten, en een dermate snelle opwarming zou spoorbreuk opleveren. En natuurlijk, de meeste (sein- en) wissel-storingen die optredingen zijn niet het gevolg van bevriezing. En daarvoor zijn al meer dan voldoende oplossingen, maar die kosten geld. | |
WoordenShuffelaar | maandag 22 september 2014 @ 12:41 |
Niet met het flitser maar het proces van flitsen waardoor de machinist remt en door de frictie warmte ontstaat. | |
spijkerbroek | maandag 22 september 2014 @ 12:41 |
De flitser op het spoor leggen en constant flitsen. Misschien verwarm je het minieme stukje spoor dan met 0,00001 graad. | |
mvdejong | maandag 22 september 2014 @ 12:44 |
Hoe flits je dan om de machinist te laten remmen ? | |
weps | maandag 22 september 2014 @ 12:45 |
Als de machinist remt komt er energie vrij bij de remschijven welke geen contact maken met wielen en spoor voor warmte overdracht. Daarbij remt een machinist niet voor een flitser en bij wissels als het niet hoeft. Daarbij komen storingen in wissels voor op andere punten dan de spoorstaaf zelf, slijtage uitgezonderd. Hier heeft de warmte ontwikkeling van de trein totaal geen effect. En dan inderdaad de opwarming van het spoor is te verwaarlozen. Al zou je zelfs direct een warmte bron op de spoorstaaf richten dan is de energie overdracht nihil. | |
jeroen25 | maandag 22 september 2014 @ 12:46 |
Dan ga je staan wachten langs het spoor en als er een trein komt dan flits je. De machinist schrikt dan en zal dan gaan remmen. (van schrik) Hier door krijg je wrijving waardoor het spoor warmer wordt en de wissel dus niet bevriest. | |
Storneren | maandag 22 september 2014 @ 12:47 |
Maakt Socios foto's van treinen zonder zijn flitser te gebruiken ![]() | |
mvdejong | maandag 22 september 2014 @ 12:48 |
Een machinist zal voor een flitser op die manier niet remmen. Tenzij hij toch al zijn baantje kwijt wil. | |
WoordenShuffelaar | maandag 22 september 2014 @ 12:48 |
Jongens ga mijn idee niet zo afzeiken. Geef het tenminste een kans. | |
weps | maandag 22 september 2014 @ 12:51 |
http://www.somda.nl/ Daarom zitten mensen die treinen graag flitsen. Misschien maak je daar meer kans. | |
mvdejong | maandag 22 september 2014 @ 12:56 |
Nee, want het is totaal kansloos. Je snapt de oorzaken van wisselstoringen niet, je snapt de techniek niet waardoor je rem-idee niet werkt. Daarnaast zal iemand die machinisten in hun gezicht gaat flitsen door de Spoorwegpolitie worden opgepakt, en die jongens zijn een stuk minder aardig dan een gewone agent. | |
WoordenShuffelaar | maandag 22 september 2014 @ 12:58 |
Je moet ook niet de machinist in zijn gezicht flitsen. Dat is gevaarlijk. | |
Diemux | maandag 22 september 2014 @ 13:10 |
Troll... | |
jeroen25 | maandag 22 september 2014 @ 13:12 |
Maar dan schrikt hij toch niet? | |
DonJames | maandag 22 september 2014 @ 13:13 |
Kansloos idee, een trein heeft geen kentekenplaat. Domme TS. | |
jeroen25 | maandag 22 september 2014 @ 13:15 |
Misschien is het dan verstandiger om zelf ATB signalen op het spoor te zetten? Dan kun je de apparatuur in de trein laten remmen. | |
mvdejong | maandag 22 september 2014 @ 13:24 |
Behalve natuurlijk dat, zoals weps aangeeft, moderne remmen in treinen niet de wielen opwarmen, het remblokken-systeem is voor personen-materieel niet echt meer in trek. En zelfs als dat wel zou gebeuren, het verwarmen van de rails hierdoor warmt niet de delen van de wissel op die vastgevroren zijn, want het is niet alsof de rails van de wisseltong vastgevroren is. | |
jeroen25 | maandag 22 september 2014 @ 13:25 |
Als jij het allemaal zo goed weet waarom kom je dan niet met een alternatief? | |
mvdejong | maandag 22 september 2014 @ 13:27 |
De huidige wisselverwarming-systemen werken goed. Het is alleen een keuze van ProRail of, en wanneer, deze ook daadwerkelijk ingezet wordt. | |
WoordenShuffelaar | maandag 22 september 2014 @ 13:29 |
Een ander idee: plaats de wissels in een vacuüm om ervoor te zorgen dat het niet vast kan vriezen. | |
DonJames | maandag 22 september 2014 @ 13:30 |
hahahiho. jij bent echt grappig ![]() | |
WoordenShuffelaar | maandag 22 september 2014 @ 13:33 |
Een ander idee: plaats bij de wissels publieke barbecue machines. Mensen gaan daar barbecuen en houden het lekker warm. | |
DonJames | maandag 22 september 2014 @ 13:34 |
Nog een beter idee: jij gaat op de wissel liggen, door jouw lichaamswarmte bevriest 'ie niet. | |
WoordenShuffelaar | maandag 22 september 2014 @ 13:35 |
Dan rijdt de trein over mij heen. | |
DonJames | maandag 22 september 2014 @ 13:36 |
En de wissel bevriest niet. Win-win ![]() | |
weps | maandag 22 september 2014 @ 13:41 |
Ik ben voor! |