quote:Op maandag 22 september 2014 11:42 schreef Theeleuter het volgende:
Dag dames,
ik ben voornamelijk een lurker, was wel actiever in Z&G, maar volg jullie wel. Erg leuk om de babies groot te zien worden. Vooral het duo van Nikki vind ik zo leuk om samen te zien. Leuk hoor een tweeling!
Ik zal nog even kort wat over ons vertellen.
1 april ben ik bevallen van B.as en hij is helemaal fan van zijn grote zus V.
Het is een heel vrolijk mannetje, erg nieuwsgierig, maar toch ook wel weer rustig.
Een grote reden dat ik ontlurk is dat ik op zoek ben naar advies. B. is een heel actief mannetje. Kon beide kanten omrollen toen hij nog geen 4 maand was en hij besloot dat hij met 5 maanden wel kon gaan tijgeren. Allemaal erg leuk om te zien, maar ik merk dat de standard flesvoeding niet voldoende is voor hem sinds hij zo veel tijgert. Hij wil gewoon om de 4 a 5 uur een fles hebben, wat helaas betekent dat hij rond 3 uur 's nachts ook weer wakker is. De laatste fles is een papfles (rijstebloem), maar daar merk ik niets van....
Iets anders dan een fles geven werkt niet. Speentje helpt niet, wiegen helpt niet, van alles geprobeerd. Hij valt ook echt op de fles aan, dus het lijkt gewoon simpelweg honger te zijn.
Is Forte een idee of is dat alleen met johannesbroodpitmeel? Hij krijgt al bijvoeding, fruit gaat er goed in en groente iets minder, maar toch ook best aardig.
Aan de andere kant denk ik ook dat wanneer hij bijvoorbeeld brood gaat eten het wel goed moet komen, maar het zou zo fijn zijn om de nachten weer terug te hebben
En Mawaba, wat een leuke foto's, dat is al een heel mannetje!
quote:Op maandag 22 september 2014 12:02 schreef Burdie het volgende:
Ik zou er gewoon in mee gaan ipv me er aan te storen... soms horen nachtvoedingen er gewoon bij. En zes maanden is al dichtbij, dan mag 'ie brood hebben en allerlei andere soorten pap. Wil hij 's avonds niet al iets van pasta, aardappel, etc. dus met wat koolhydraten (mag dat al met 5 maanden eigenlijk?)? Wat zegt het CB?
Verder heb ik de ballen verstand van flesvoeding, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen![]()
.
Hey Dotquote:Op maandag 22 september 2014 13:18 schreef Dot. het volgende:
Hoi theeleuter! Leuk om je hier nu ook te zien![]()
Wij geven Forte, maar ik heb eigenlijk nooit verschil gemerkt met daarvoor (bv en toen H.A.). Hij wordt ook nog regelmatig wakker s nachts, ook al heeft hij goed gegeten overdag. Wij geven wel aardappel trouwens, maar geen papflessen
Heftig van die groep he?? En nou vandaag dat meisje wat ook nog maar de vraag is of ze het door de operatie heen haaltquote:Op maandag 22 september 2014 14:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij hebben ook een kleine vreetzakmaar ze groeit er goed op dus ik vind het best..
Ik heb vanmorgen weer fysio gehad... Rugpijn komt toch echt uit mn bekken, jammer!! Hoop dat t snel verbeterd.
Verder een beetje uit mn doen vandaag, gister al t nieuws van die oude vriendin en gisteravond lees ik dat n baby is overleden, prematuur en t leek zo goed te gaan... (zit op n groep op fb)
Heb mn meisje maar even extra geknuffeld.
en hoewel ik voor gek verklaard werd in mn omgeving ben ik zo blij dat ik voor Saar ook een uitvaartverzekering heb afgesloten... Hoop dat ze de polis op dr 18e gewoon overneemt maar toch wel n fijn gevoel dat het geregeld is mocht t ooit nodig zijn....
Ik had aardappel met sperziebonen gegeven en dat vond hij wel lekkerquote:Op maandag 22 september 2014 13:25 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Hey Dot
Kijk, dit soort verhalen geven de burger moed, hahaha
Ik ga eens kijken of ik aardappel mee op het menu kan zetten. Bruine bonen met appel vond ie vies.....
Hoe gaat het nu met Stip?
Heel heftig! En die ouders van t meisje hebben hun zoon ook al verloren...quote:Op maandag 22 september 2014 14:04 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Heftig van die groep he?? En nou vandaag dat meisje wat ook nog maar de vraag is of ze het door de operatie heen haalt
Edit: lees nu net dat ze tijdens de operatie gereanimeerd moest worden, momenteel weer stabiel is en ze weer verder gaan
Nog twee dagen, dan mag ze weer gaanquote:Op maandag 22 september 2014 14:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoi! Ik heb weer een baby. Woensdag geboren, haar naam is S.uze, ze woog 3600 gram bij geboorte (vandaag 3440) en is zo'n 48 cm. Is een natuurtalent aan de borst en slaapt verder de hele dag
![]()
. De nachten gaan ook al best goed. Ze clustert behoorlijk tussen 9 en 11 maar slaapt daarna gerust 5 uur achter elkaar. Grote zus is dol op haar, kortom, het gaat hier geweldig
ik ben alleen de kraam zooo zat
![]()
![]()
Wat kuiken leuk vindt:quote:Op maandag 22 september 2014 15:04 schreef Limone het volgende:
M. vindt leuk:
- lege plastic flessen
- Volle plastic flessen
- Wasbolletje (leeg natuurlijk)
- Vormenstoof
Welkom Soesa. Geweldige naam!![]()
En ik zag nog een stampertje in het vorige topic. Leuk, zo'n baby met haar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw, onze kat had allang een mep verkocht en dan daarna naar buiten zijn gegaan.....quote:Op maandag 22 september 2014 15:16 schreef ferrari_rood het volgende:
En een oude telefoon is hier ook in trek. Dat koekjesding van fisher price maar elke vormenstoof is leuk. Sleutels, sleutels en nog eens sleutels. Ze speelt hier nu ook met de babywalker en het aller liefste met dat wat d'r zus heeft.
De kat is ook favoriet dan ging vandaag zo:
Sac: sja ja ja sja DAAAAA tegen de (dove) kat
kat:![]()
![]()
![]()
![]()
Sac: raakt de kat aan:
Kat:![]()
Sac:probeert zijn ogen eruit te prikken
Ik: zachtjes met Rossi, aai hem maar
Sac: legt haar hand op zijn kop
Ik: goed zo aai
Sac: mep, mep
Ik. Zachtjes
Sac: probeert weer zijn ogen uit te steken en zijn neus te pakken
Sac: ziet een pootje en pakt die
Kat: pakt hem terug
Sac: gaat probeert alle pootjes af te gaan en kat trekt ze allemaal terug.
Ik: pak sac weg
![]()
En niet weg gaan he
quote:Op maandag 22 september 2014 15:16 schreef ferrari_rood het volgende:
En een oude telefoon is hier ook in trek. Dat koekjesding van fisher price maar elke vormenstoof is leuk. Sleutels, sleutels en nog eens sleutels. Ze speelt hier nu ook met de babywalker en het aller liefste met dat wat d'r zus heeft.
De kat is ook favoriet dan ging vandaag zo:
Sac: sja ja ja sja DAAAAA tegen de (dove) kat
kat:![]()
![]()
![]()
![]()
Sac: raakt de kat aan:
Sac:probeert zijn ogen eruit te prikken
Ik: zachtjes met Rossi, aai hem maar
Sac: legt haar hand op zijn kop
Ik: goed zo aai
Sac: mep, mep
Ik. Zachtjes
Sac: probeert weer zijn ogen uit te steken en zijn neus te pakken
Sac: ziet een pootje en pakt die
Kat: pakt hem terug
Sac: gaat probeert alle pootjes af te gaan en kat trekt ze allemaal terug.
Ik: pak sac weg
![]()
En niet weg gaan he
Ohhh de plastic PET flessen ja! Leeg of met water of steentjes erinquote:Op maandag 22 september 2014 15:04 schreef Limone het volgende:
M. vindt leuk:
- lege plastic flessen
- Volle plastic flessen
- Wasbolletje (leeg natuurlijk)
- Vormenstoof
Welkom Soesa. Geweldige naam!![]()
En ik zag nog een stampertje in het vorige topic. Leuk, zo'n baby met haar!
Steentjes! Goeie! Ik denk dat ze gek wordt...quote:Op maandag 22 september 2014 15:36 schreef GotC het volgende:
[..]
Ohhh de plastic PET flessen ja! Leeg of met water of steentjes erin
Xylofoon is ook tof! (Ook bij de Hemaquote:Op maandag 22 september 2014 15:24 schreef Franny_G het volgende:
Leuk, jullie tips!
Flesje water hebben we op vakantie ontdekt toen I zich zat te vervelen in de mc..
Maar op een gegeven moment is daar dan ook het nieuwtje vanaf..
.
GotC, ik zie inderdaad dan zo'n mooie vormenstoof en op zulke dingen staat meestal vanaf 1 jaar. En dan denk ik dat ik misschien te snel wil gaan voor I. en dat ze daar dan nog niets mee kan.
Bal is inderdaad een idee, Burdie. Die hebben we gewoon al liggen. Alleen op een plank in haar kamertje..
Zojuist bij de Hema gekocht: [ afbeelding ]
Daar staat dan ook bij 3+. Begrijp dat niet zo goed?
Ik deed mijn zoon een groot plezier met dezequote:Op maandag 22 september 2014 14:50 schreef Franny_G het volgende:
Welkom Soesa! Wat een mooie naam, en wat geweldig dat het zo goed gaat!
I. heeft nu officieel alle hoeken van onze woonkamer ontdekt tijdens haar 'tijgertocht' door de kamer. En het is nu al zo dat de snoeren, en de lamp en de gordijnen veel interessanter zijn dan haar speelgoed.
Wat ik me afvroeg.. bij veel speelgoed is het vanaf 1 jaar. Voor baby's zijn het vooral rammelaars en popjes en voelboekjes e.d. Maar ik zou eigenlijk wel wat ander speelgoed voor I willen nu, weet alleen niet zo goed wat. De rammelaars vind ze niet boeiend meer. Ze speelt nu wel met dit soort blokjes:
[ afbeelding ]
Dat vindt ze wel leuk. Nog andere ideeën?
Romey vindt Lucas ook ergggg interessant. Maar voor andere baby's/ kinderen was ze eerst altijd bang. Onze andere drie katten vinden de kleine overigens ook interessantquote:Op maandag 22 september 2014 15:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Als je een kat wil die niet echt bang is voor kinderen neem een maine coon. Of wij hebben tot nu toe geluk er mee gehad maar alle coons die wij tot nu toe hebben en gehad hebben waren lief voor kinderen. Ik let wel op dat ze hem niet echt pijn doet en als ze een keer uithalen heeft ze echt wel iets gedaan want ze doen het niet zomaar. De kat die mijn ouders hadden toen ik klein was haalde al uit als je naar haar wees.
Een beetje ongekookte rijst erin is ook leuk!quote:Op maandag 22 september 2014 15:36 schreef GotC het volgende:
[..]
Ohhh de plastic PET flessen ja! Leeg of met water of steentjes erin
Dat is vlotquote:Op maandag 22 september 2014 17:42 schreef BlueEyes het volgende:
ik leg mijn baby op zijn buik in de box, loop naar de keuken, kom 1 minuut later terug en vind hem op zijn rug...
Lijkt me toch een eerste stap dan. Lucas probeert alleen zijn hoofd zo hoooooog mogelijk op te tillen maar helt nog niet overquote:Op maandag 22 september 2014 17:58 schreef BlueEyes het volgende:
Ik gok op meer geluk dan wijsheid![]()
Alhoewel we wel duidelijk zien dat hij 1 kant op gaat hangen en afzet.
Ben benieuwd!
Nee gelukkig niet, er is in principe weinig direct verkeer tussen west en oost. Het vliegveld is natuurlijk wel een van de grootste van Afrika en veel transfers maar volgens mn vriend hebben ze erg strenge voorzorgsmaatregelen genomen.quote:Op maandag 22 september 2014 09:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Een verse baby is een leuk. Zijn ze daar albang voor ebola?
quote:Op maandag 22 september 2014 20:39 schreef Mabawa. het volgende:
Ahh heerlijk Twinkle!
Snoes, wat gaat het hard! En ze blijven veranderen, bijzonder om te zien he?!
Ik vergat net cdhoesjes te vermelden als speelgoedDie heb ik nog, waarom eigenlijk? Ik speel nooit een cd. Goede reden om ze op te bergen.
M neuriet trouwens de hele dag door 'poesje mauw', zo schattigZelfs aan de borst. Vandaag sinds laaaaaang weer met de kinderwagen op pad. Ondanks het 'kinderwagen-ongemak' was het op een hele andere manier erg gezellig!
M zat lekker te kletsen en te zingen. Er is toch ander contact dan in de doek vind ik. Hoe weet ik dan weer niet, maar anders wel
Haha Limone ik ook hoorIk vind M echt de aller aller mooiste en ik vind nog steeds dat hij echt een prachtige pasgeborene was. Maar zo rond de 5 weken? Uhm...
Hahaha zou dat standaard zijn??quote:Op maandag 22 september 2014 20:43 schreef Limone het volgende:
[..]Ja precies, vijf weken was ze op die foto's!
![]()
Als we over ongelijke steentjes gaan met de buggy zegt ze altijd 'aaaaaaaaah' om te kijken wat de trilling met het geluid van haar stem doet.Ze voelt zich heel stoer en zelfstandig in de buggy. (denk ik)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik ze juist dankzij de moeheid zo mooi vind. Er spreekt zo veel emotie uit - ze vertellen echt een verhaal. Het einde van een spannende tijd, en het begin van een eigenlijk nog veel spannender tijd. Opluchting, geluk, verwondering, nieuwschierigheid, liefde..quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:03 schreef Burdie het volgende:
Rijstemeisje, alweer bijna 6 maanden joh. Dat vond ik toch zo'n mijlpaal, een half jaar! Daarna vond ik het ook weer heel anders worden, herkennen andere moeders dat?
Wat een leuke foto, Fazz. Plaatjes kijken en boekje eten
. Ik vergeet altijd langs de bieb te gaan... ja, gisteren stond het op het programma, maar net toen ik naar binnen wilde gaan, werd kuiken zo vervelend (hongerrrrr) dat we maar naar huis zijn gegaan
. Volgende keer beter!
Roomsnoes, heel herkenbaar, dat 'ik wil nóg een'-gevoel! ik wil er ook nog wel twee![]()
Grappig ook hoe die foto's ondanks brakheid, moeheid, afgepeigerdheid, gewoon zó mooi zijn he...
![]()
![]()
.
Ymme, dat lijkt me dan idd weer de andere kant... nooit meer een baby... ook weer zo'n momentje. En toch ook weer een hele mijlpaal voor je meisje, 1 jaar oud!Dubbel, maar dat feestgevoel komt vanzelf denk ik
Wanneer gaan jullie het vieren?
Ik kom net bij de fysio vandaan, ze heeft mijn si-gewrichten weer goed gezet en volgende keer gaat ze iets met mijn heup doen. Nu flink veel pijnmaar dat hoort erbij. Ze zei iig dat het gewoon weer over kan gaan, dus de vooruitzichten zijn goed
.
Sinds de vakantie slaapt S veel meer overdag (finally, hij sliep echt heel weinig!) dus ik weet nu even niet goed wat ik met mijn tijd moet![]()
. Oh, hij leest mee denk ik, hij wordt net wakker
.
Ja, mooi gezegd inderdaadquote:Op dinsdag 23 september 2014 11:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik denk dat ik ze juist dankzij de moeheid zo mooi vind. Er spreekt zo veel emotie uit - ze vertellen echt een verhaal. Het einde van een spannende tijd, en het begin van een eigenlijk nog veel spannender tijd. Opluchting, geluk, verwondering, nieuwschierigheid, liefde..
Niet te hard knijpen dan. T kan best hard spuiten. /ervaringquote:Op dinsdag 23 september 2014 12:35 schreef Chanty het volgende:
Room wat een mooie en lieve foto![]()
Fazz' boekjes vretere![]()
En wist niet dat baby's al kunnen neurien
En prutoogjes, herkenbaarLucas heeft het in het begin heel erg gehad en nu vooral na het slapen zit er een beetje prut. Het is net op de grens van: moet ik er nu iets mee of niet? Misschien toch een moedermelk erin druppelen, dat heb ik diverse keren als tip gehoord.
Ik doe dat wel even met afgekolfde melkquote:Op dinsdag 23 september 2014 12:38 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Niet te hard knijpen dan. T kan best hard spuiten. /ervaring
Dank voor de lieve reacties <3
Mja dat doen we al maar is nog niet weg.quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:23 schreef BlueEyes het volgende:
Schoonmaken met water raadde mijn ha in de kraamweek aan. Schijnt iets met traanbuisje dat nog niet open is te zijn.
Kon geen kwaad volgens hem en pas bij 1jaar doen ze er wat aan als het nog zo is.
Geen idee meer wanneer het hier over is gegaan.
Succes met de melk sprietsen
Die yoghurt stond idd ook in mijn cb boekje, maar ik vind dat zo vroeg voor die kleintjes. Of valt dat wel mee? En 's nachts geen fles kunnen ze leuk zeggen, maar als dat betekent dat ik een halve nacht met een krijsend kind zit krijgt hij mooi een fles hoorquote:Op dinsdag 23 september 2014 16:15 schreef Theeleuter het volgende:
W&P liefde komt nog wel BlueMijn oudste is er nu helemaal fan van (2,5 jaar)
Ook reactie van CB. Zij denken dat het deels gewenning is en ik moet zeggen dat ik na vannacht geneigd ben die mening te delen. Hij werd strak om 3:15 wakker en was aan het babbelen. Als hij echt HONGER heeft dan babbelt hij niet, maar dan is het huilen.
Tips die ik kreeg:
Fles ophogen naar 210 water en 7 scheppen (nu 180/6)
Extra fruithap geven 's middags
Aardappel/rijst toevoegen aan groentehap
Vanaf 6 maand:
broodkorst
15:00 uur fles vervangen door yoghurt
papfles met tarwebloem ipv rijstebloem
Extra tip was om 's nachts geen fles te geven. (Water kan geen kwaad). Mocht hij daar niet akkoord mee gaan, dan halve fles en rest water en die afbouwen.
Bavariaquote:Op dinsdag 23 september 2014 16:34 schreef Burdie het volgende:
Beer activity center, Dot? Gesponsord door Grolsch?
Ik meen me te herinneren dat wij bij de oudste yoghurt later dan 6 maand gaven. Dus tja, weet nog niet zo goed of ik dat al wil doen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 16:29 schreef Dot. het volgende:
[..]
Die yoghurt stond idd ook in mijn cb boekje, maar ik vind dat zo vroeg voor die kleintjes. Of valt dat wel mee? En 's nachts geen fles kunnen ze leuk zeggen, maar als dat betekent dat ik een halve nacht met een krijsend kind zit krijgt hij mooi een fles hoor
Hopelijk heeft hij snel genoeg aan het eten overdag![]()
Ik vind het toch eigenlijk iets magisch, die leeftijdsgrens die wordt aangehouden. Net alsof ze van de een op de andere dag ineens klaar zijn voor tarwequote:Op dinsdag 23 september 2014 16:45 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat wij bij de oudste yoghurt later dan 6 maand gaven. Dus tja, weet nog niet zo goed of ik dat al wil doen.
We gaan gewoon kijken of hij met een speentje weer wil slapen 's nachts. Zo niet, dan water proberen en flesje kan altijd nog. Ik vond hem gisternacht niet hongerig overkomen en toen hij vanochten om 6:15 wakker was, werd hij ook niet met honger wakker. Dus die nachtfles lijkt niet echt meer nodig.
Over een week is hij 6 maand, dus een papfles met tarwe ipv rijstebloem gaat denk ik ook al helpen.
Misschien kun je je vraag ook stellen in het borstvoedingstopic, daar zitten veel ervaringsdeskundigenquote:Op dinsdag 23 september 2014 16:42 schreef Emooi het volgende:
Onze zoon is inmiddels 10 weken oud en alles gaat op zich heel erg goed.
Ik heb alleen twee vraagjes:
- Wat echt opvalt is dat hij ons heel vaak niet aankijkt. Soms ook wel, en dat krijg je vaak ook een heerlijke lach, maar veel vaker zit hij naar het plafond of naar het licht te staren. Ik weet dat baby's dat doen als ze moe zijn of geen zin meer hebben in oogcontact, maar bij ons is het meer regel dan uitzondering. Herkennen anderen dat?
- We combineren nu borstvoeding met flesvoeding, omdat hij aan de fles moet wennen maar ook omdat we het gevoel hebben dat borstvoeding alleen niet voldoende is. Probleem is echter dat het eten vaak heel moeizaam gaat. Of het nou borst of fles is, naderhand is het bijna altijd ff flink huilen. En tijdens de fles gaat het ook best vaak moeizaam.
Bijkomend nadeel: we hebben nog nauwelijks een ritme. Want de ene keer gaat de borstvoeding beter dan de andere keer. En de flesjes gaan ook de ene keer wel en dan weer niet op. Ik zou me kunnen voorstellen dat het voor het mannetje makkelijker is als we gewoon overgaan op de fles, op vaste tijden, en met vaste hoeveelheden. Maja, borstvoeding wil je niet zomaar opgeven.
Hoe denken anderen hierover?
Sterktequote:Op dinsdag 23 september 2014 18:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier gaat er voor het laatst een baby naar bed.
Dat is snel gegaan! Gefeliciteerd alvastquote:Op dinsdag 23 september 2014 18:37 schreef ferrari_rood het volgende:
quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:37 schreef ferrari_rood het volgende:
+1 FR.. Een fijne dag morgen voor Sacquote:Op dinsdag 23 september 2014 18:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat is snel gegaan! Gefeliciteerd alvast
quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat weet toch elke goede ouder!?!quote:Op dinsdag 23 september 2014 16:59 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik vind het toch eigenlijk iets magisch, die leeftijdsgrens die wordt aangehouden. Net alsof ze van de een op de andere dag ineens klaar zijn voor tarwe
Ja, de juffen vroegen aan mij of ik een of twee ochtenden wilde wennen. Toen ik vroeg wat handig was zeiden ze: "Voor de kindjes is een keer wennen genoeg hoor, het wennen is eigenlijk meer voor de ouders dan voor de kindjes, want de meeste kindjes doen het gewoon gelijk heel goed."quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:55 schreef BlueEyes het volgende:
Nikki is het echt dat het wennen voor ouders is?![]()
Denk ook zeker dat ik er meer last van heb dan de kleine man. Die vindt tot nog toe alles prima zolang er af en toe aandacht is en er voeding in gaat![]()
Vrees alleen dat ik morgen huilen moet als ik van de groep loop.
Weet nog niet hoe ik dat het beste aan ga pakken.
Gosh, weekdier dat ik ben sinds de zwangerschap en als ik het goed begrijp gaat dat nooit meer over
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met mij gaat het ook prima, al moet ik uitkijken dat ik mezelf niet overschat. Gisteren 10 minuten met A in de wagen buiten gewandeld en daarna was ik helemaal gesloopt. Rustig aan opbouwen dus, maar we hebben alle tijd.
Oooh dat valt inderdaad mee! Lekker even dingen voor jezelf doen. En het spugen naar de leidsters is natuurlijk een principe-protest geweest. 'Ik lach wel lief naar jullie, maar mamma is toch de tofste'quote:Op woensdag 24 september 2014 09:32 schreef BlueEyes het volgende:
Hij blijft maar 2 uur![]()
Morgen mag hij 4 uur.
Dus voor ik het weet sta ik zo weer op de stoep mijn grote kleine vriend op te halen.
quote:Op woensdag 24 september 2014 09:50 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Oooh dat valt inderdaad mee! Lekker even dingen voor jezelf doen. En het spugen naar de leidsters is natuurlijk een principe-protest geweest. 'Ik lach wel lief naar jullie, maar mamma is toch de tofste'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ J & S
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Razz, wat lief![]()
Blue, raar he om dan opeens wat tijd voor jezelf te hebben![]()
Klap, wat is J toch leuk![]()
FR, gefeliciteerd!![]()
Gebaseerd op dat z'n gewicht achter zou blijven bij z'n lengte.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:11 schreef BlueEyes het volgende:
Fazz dat ziet er toch goed uit?
Waarop baseren ze evt bijvoeden?
Ik mag toch hopen dat ze bedoelen bijvoeden met kv?... Of heb ik weer een verkeerd beeld van de leeftijd van Fazz's kleintje?quote:Op woensdag 24 september 2014 12:49 schreef Phaidra het volgende:
Fazz, sowieso als je gaat bijvoeden duurt het even voor er echt grotere hoeveelheden ingaan en de voedingswaarde is altijd veel minder dan dat van jouw melk! Dus bijvoeden bij een afbuigend lijntje (wat ik dit niet echt vind) is imho een raar advies. Als je je zorgen maakt kan je extra aanleggen (droomvoeding voor je zelf gaat slapen bijvoorbeeld) of een keertje extra kolven om de productie te stimuleren. Tussendoor wegen voor je gemoedsrust?
quote:Op woensdag 24 september 2014 14:36 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze bedoelen bijvoeden met kv?... Of heb ik weer een verkeerd beeld van de leeftijd van Fazz's kleintje?
Edit: Ja dusAch, voor mijn gevoel is Stip ook nog maar een week oud
![]()
Liga hebben we hier nog niet geprobeerd. Prak je dat er doorheen?quote:Op woensdag 24 september 2014 15:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb vandaag meegesnoept met het fruithapje van mijn zoons. Lekkere peer-banaan prut en ik had er vandaag omdat de stats zo goed waren een liga in gestopt om het te vieren. Lees: om ze nog dikker te maken.
quote:Op woensdag 24 september 2014 15:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb vandaag meegesnoept met het fruithapje van mijn zoons. Lekkere peer-banaan prut en ik had er vandaag omdat de stats zo goed waren een liga in gestopt om het te vieren. Lees: om ze nog dikker te maken.
Ja. Eerst verkruimeld met de hand en toen geprakt. Er zaten dus kleine stukjes in. Ze vonden het erg lekker in ieder geval.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:55 schreef exode het volgende:
[..]
Liga hebben we hier nog niet geprobeerd. Prak je dat er doorheen?
Vanochtend mango-blauwebessen hap op. beide uit de vriezer, laten ontdooien, pureren en smullen maar.
Ben ik het helemaal mee eens!quote:Op woensdag 24 september 2014 16:42 schreef Franny_G het volgende:
En ik wilde ook nog even zeggen dat ik het sowieso leuk vind dat er lekker veel gepost wordt hier de laatste tijd. En foto's.. Heb nu door mijn werk niet zoveel tijd om steeds te reageren, maar ik lees en kijk mee.
Vind ik ookquote:Op woensdag 24 september 2014 16:42 schreef Franny_G het volgende:
En ik wilde ook nog even zeggen dat ik het sowieso leuk vind dat er lekker veel gepost wordt hier de laatste tijd. En foto's.. Heb nu door mijn werk niet zoveel tijd om steeds te reageren, maar ik lees en kijk mee.
Dat doet mijn kuiken met brood. Misschien vindt ze rijstwafels gewoon niet zo heel erg lekker en heeft ze juist weer een andere smaakquote:Op woensdag 24 september 2014 17:35 schreef Franny_G het volgende:
Maar hele rijstwafels eet ze echt niet. Als ik haar een rijstwafel geef dan eet ze daar echt maar wat kleine hapjes van, de rest valt op de grond, of ze werkt het weer haar mondje uit en dan is ze er op een gegeven moment ook klaar mee.
Nou hequote:Maar om iemand het gevoel te geven dat de borstvoeding misschien niet genoeg is, op basis van een curve die er gewoon goed uitziet, vind ik best fout eigenlijk.
Ja he, ik vind het ook raar. Nu ben ik niet een type wat hierdoor meteen geïntimideerd is maar kan me voorstellen dat als je al wat onzeker bent, dit je nog onzekerder maakt.quote:Op woensdag 24 september 2014 17:35 schreef Franny_G het volgende:
De adviezen van CB vind ik dus ook nogal verbazingwekkend. Sowieso is het uit wetenschappelijk hoek volgens mij nog steeds normaal om als adviesleeftijd 6 maanden te geven, voor start bijvoeding. Maarja, ieder kind is dus ook anders daarin. Maar om iemand het gevoel te geven dat de borstvoeding misschien niet genoeg is, op basis van een curve die er gewoon goed uitziet, vind ik best fout eigenlijk. Ik bedoel: ik ben echt blij dat ik de laatste keer op het cb niet zo'n soort verpleegkundige of arts had!
Ellie heeft nog steeds kramp als ze iets nieuws eet. Groenten en fruit gaan goed, maar vlees en vis zorgen nog steeds voor kramp. Het wordt wel steeds beter maar ze is er gewoon gevoelig voor.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:37 schreef Franny_G het volgende:
Ik had gisteravond I een paar hapjes aardappel gegeven. Ze heeft daar enorme krampen van gekregen. Was echt zielig. Uiteindelijk vanaf 00.30 heeft ze wel gewoon lekker geslapen tot 7:30. Maar, hebben jullie kleintjes dat ook? Het valt me op dat I er regelmatig last van heeft, als ze iets nieuws heeft gegeten en dan eet ze er dus echt niet veel bij, want ik herken het 'naar binnen schuiven' zoals sommigen hier beschrijven niet. I heeft meestal na een paar hapjes wel genoeg.
Ik vind het, gezien het feit dat I niet heel veel spekjes heeft, wel lastig om niet teveel te gaan vergelijken en op mijn eigen gevoel te blijven vertrouwen wat betreft het eten en de methode die wij vooral gebruiken (Rapley).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
Oke, fijn dat je jouw ervaring hier ook nog deelt!quote:Op woensdag 24 september 2014 20:03 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ellie heeft nog steeds kramp als ze iets nieuws eet. Groenten en fruit gaan goed, maar vlees en vis zorgen nog steeds voor kramp. Het wordt wel steeds beter maar ze is er gewoon gevoelig voor.
En wat het vergelijken betreft: er zijn nu eenmaal stevigerds en slankerds. Ellie heeft tot 11 maanden nauwelijks iets binnengekregen met de Rapley, ze zakt ietsje op haar curve, maar ik vertrouw erop dat ze eet wat nodig is om te kunnen ontwikkelen. Zolang ze vrolijk is en actief ontwikkelt, komt het écht goed.
GM, wat is de diagnose van de fysio?
Nee... Maar zoals t nu is wil ik alles proberenquote:Op woensdag 24 september 2014 20:29 schreef Roomsnoes het volgende:
GM, ben je wel eens bij een chiropractor of osteopaat geweest, om de boel te laten bekijken en evt op z'n plek te laten zetten? Je denkt miss heb je haar weer, maar t heeft mij zo erg geholpen!
Belangrijkste is dat je weet dat je SI-gewrichten recht staan. Als dat niet zo is recht laten zetten en heel geleidelijk oefeningen en activiteit opbouwen.quote:Op woensdag 24 september 2014 20:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee... Maar zoals t nu is wil ik alles proberen
Ik denk idd dat je fysio eerst moet checken of alles recht staat. Vraag een uitleg en een oorzaak.quote:Op woensdag 24 september 2014 20:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee... Maar zoals t nu is wil ik alles proberen
Nou ik kan op dit moment wel janken.... T valt me echt rauw op mn dak dat t weer uit t bekken komt!quote:Op woensdag 24 september 2014 20:48 schreef Kursor het volgende:
[..]
Belangrijkste is dat je weet dat je SI-gewrichten recht staan. Als dat niet zo is recht laten zetten en heel geleidelijk oefeningen en activiteit opbouwen.
Ik was gisteren al 'jaloers' toen ik las over je uitje met de trein. Ik kan dus echt nog niet met OV naar m'n werk. Ook na de zwangerschap is maat houden heel belangrijk (en frustrerend
).
Amerika hequote:Op woensdag 24 september 2014 21:19 schreef kwakz0r het volgende:
Ik las via pinterest een link over "je newborn op schema krijgen"... Dat begon al met elke drie uur aanleggen max 15 min per borst (en ook niet vaker) in het ziekenhuis... En met 12 weken verscheen er al vaste voeding in t schema...
Ik las echt zo![]()
Weet iemand of dat normaal is in Amerika? T leek me vreselijk!
Bij mij heeft de (bekken)fysio dat gedaan, zij heeft ook mijn si gewrichten weer recht gezet.quote:Op woensdag 24 september 2014 21:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Naja dat checken vd gewrichten kan de fysio dat doen of moet ik dan naar n chiropractor?
Ook niet-hormonaal vind ik dat af en toe nog steeds een overweldigende gedachte. Dat ze zo afhankelijk zijn van je, en dat er heel veel is wat je in de hand hebt, maar ook heel veel wat je niet in de hand hebt.quote:Op donderdag 25 september 2014 04:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Burdie, ik ben ook heel gelukkig! Meisje doet het goed, man is nog 2 weken thuis, prima! Het enige waar ik sons wat last van heb, zeker als moe is dat ik enorm overweldigd kan raken door de verantwoordelijkheid die we nu dragen. Zij heeft niemand, behalve ons, en dat is best heftig in mijn hormonale hoofd.
Ik kreeg advies beetje vaseline te smeren bij heel droog, maar liefst niks. En slaap, meh, halve uurtjes. We gaan vanmiddag wel even met z'n drieën chillen op het grote bed!quote:Op donderdag 25 september 2014 08:09 schreef Burdie het volgende:
Misschien een beetje purelan? Straks even vragen anders? Heb je nog wat kunnen slapen?
Zoete aardappel is hier een grote hit. Kun je in frietjes snijden en dan in de oven doen. Voor jezelf wat olie en zout erover enquote:Op donderdag 25 september 2014 11:54 schreef Burdie het volgende:
Wow, Tom gaat ook hard joh Coco!
Ik vergeet wel eens dat alle andere kindjes ook gewoon net zo hard door groeien als S, die vind ik al reuze snel gaan.
Wat geven jullie voor groente aan babies? Wij wilden eigenlijk met groente beginnen ipv met fruit, maar afgezien van komkommer en hier en daar een wortel, schiet dat er toch meestal bij in.
Kuiken heeft trouwens heerlijk geslapen vannacht en ik ook, wat een verschil maakt dat zeg.
De mmmm is herkenbaar en als mijnheer het echt lekker vindt gaat ie smakken.quote:Op woensdag 24 september 2014 23:29 schreef Burdie het volgende:
Haha Rijst, hier zegt kuiken tegenwoordig zelf de hele tijd hmmmmmmmmm tijdens het eten. Het klinkt alleen eerder als een boos soort gekreun dan hoe wij het zeggen, maar het is ontzettend schattig
.
quote:Op donderdag 25 september 2014 13:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Coco wat je schrijft over dat omrollen heb ik ook bij T. Dat is echt zo'n michelinpoppetje. Hij is maar een ons zwaarder dan S, maar heeft een heel andere bouw. T ligt soms ook echt te grommen omdat rollen een beetje moeizaam gaat omdat hij zo dik en stijfjes is.
Vind je? Voor mijn gevoel is hij best langzaamquote:
quote:Op donderdag 25 september 2014 10:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, hij rolt sinds een paar dagen heel enthousiast van zijn rug naar buik. Heel vaak ook. Ik vond het verbazingwekkend dat hij de-massa-die-Tom-is omgerold kreeg![]()
![]()
Ik ging/ga in Duitsland altijd naar de DM. Weet zo niet wat de prijzen zijn, maar niet duur en prima kwaliteit!quote:Op donderdag 25 september 2014 15:23 schreef PureEvil het volgende:
Ik heb van de week voor iemand de luierprijzen in duitsland bekeken, misschien hebben jullie er ook wat aan:
*overzicht*
Courgette is hier een groot succes! Beetje zacht, kan ze goed op sabbelen. Verder broccoli (wordt wel een zooitjequote:Op donderdag 25 september 2014 11:54 schreef Burdie het volgende:
Wat geven jullie voor groente aan babies? Wij wilden eigenlijk met groente beginnen ipv met fruit, maar afgezien van komkommer en hier en daar een wortel, schiet dat er toch meestal bij in.
Kuiken heeft trouwens heerlijk geslapen vannacht en ik ook, wat een verschil maakt dat zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Idem. Ik vind het ook altijd zo'n mooie 'bekroning' van onze liefde... Eerst waren we met z'n tweetjes en alleen om het feit dat wij zo van elkaar houden, is dit mensje ontstaan.quote:Op donderdag 25 september 2014 17:40 schreef Franny_G het volgende:
Ja, die verwondering heb ik ook, TAP. Dat dit mensje gewoon uit mij komt!.
quote:Op donderdag 25 september 2014 18:11 schreef Limone het volgende:
Wij hadden net een borrel van het kdv: een Fok!meeting is minder ongemakkelijk.
Ik doe het niet zo goed in grote, vreemde groepen. Mijn man gaat daarentegen strálen van grote groepen onbekenden. Zelfs hij vond het " hard werken ". Waar het op neer kwam: wij waren als echte eerstejaars veel te vroeg en toen stond iedereen een beetje naar de grond te staren, Tegen de tijd dat het een beetje loskwam was M. moe (ze had anderhalf uur zitten bunkerenquote:Op donderdag 25 september 2014 18:28 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]Vertel!
Bij ons vorige kdv eens een zomerfeedt gehad... Ik ben toen eerst met een vriendin om het terras gaan zitten om me moed in te drinken![]()
Ouders van ons huidige kdv zijn gelukkig wel leuk
Ik las van de week op blendle een heel mooi artikel uit het Psychologie Magazine over vaders & dochters en hoe belangrijk die band is, vooral voor het zelfbewustzijn van het meisje. Hoe beter de band met vaders, hoe zelfbewuster meisjes zijn in hun relaties met jongens, hoe beter ze in staat zijn voor zichzelf op te komen en grenzen aan te geven. Het was een mooi pleidooi, voor moeders om hun kind en partner de ruimte te geven een eigen relatie te ontwikkelen, en voor vaders om vooral veel 1-op-1 gesprekken met hun dochters te voeren en niet te denken: dat doet ze wel met haar moeder.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:00 schreef Burdie het volgende:
Prachtig is dat om te zien he Franny. Ik kan dan wel helemaal verdrietig worden bij het idee dat het misschien niet altijd zo zal blijven. En dan ben ik echt ontzettend blij dat ik een zoon heb ipv een dochter
ik zou denk ik geen oog dicht doen met een meisje. En mocht een evt. tweede een meisje zijn, dan heeft ze iig ook altijd nog een Grote Broer om haar te beschermen
.
(En dan stel ik me S voor als stoere, lieve, grote broer en krijg ik weer dat hupsje van binnen... Ik kan daar heel lang in blijven hangen).
Wat schattig hè! Dat is tegenwoordig dagelijkse kost hier.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:38 schreef Burdie het volgende:
Kijk hoe schattig dit filmpje
http://www.littlethings.com/twin-boys-language/
Oooh weke knietjesquote:Op donderdag 25 september 2014 21:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wat schattig hè! Dat is tegenwoordig dagelijkse kost hier.![]()
Daar hoef je geenquote:Op vrijdag 26 september 2014 07:35 schreef Razztwizzle het volgende:
Amsel heel herkenbaar. Heel lief al die geluidjes en beweginkjes maar soms denk ik 'ga nou slapen, dan mag ik ook weer'. Alleen bij liggend voeden valt ze heel snel weer in slaap.
Tot ze niet meer wilquote:Op vrijdag 26 september 2014 10:56 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Onze dame begint steeds meer interesse te krijgen in groente hapjes en ze zit er ook met smaak van te eten, maar hoeveel gram krijgen jullie kindjes?
Ik had gister 3 blokjes aan mijn moppie gegeven, maar ze zat echt te jammeren dat het op was en wilde meer, maar hoeveel 'mag' ik haar geven?
Voor vanavond heb ik pompoen voor haar klaar staan
quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:11 schreef simsolobim het volgende:
Pff vanmorgen hier code rood, beebje had een poepluier tot aan de schouderbladen
Wanneer begon het bij jou weer dan Burd? Hier na 4,5 maand nog steeds nietsquote:Op vrijdag 26 september 2014 14:44 schreef Burdie het volgende:
Netjes, GMook fijn te weten dat alles weer 'werkt' zegmaar
.
Ik ben pas twee keer ongesteld geweest, er zit weinig regelmaat in![]()
.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:17 schreef Limone het volgende:
(Toen ze twee maanden was, waren we ook in een museum en daar reageerde ze Heel Erg op alle blote borsten op schilderijen.![]()
)
Ja hahahaquote:Op vrijdag 26 september 2014 15:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]dat was food walhalla voor dr man!
4 maanden, ik had langer gehooptquote:Op vrijdag 26 september 2014 14:53 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Wanneer begon het bij jou weer dan Burd? Hier na 4,5 maand nog steeds niets
mijn laatste keer 'natuurlijk' ongesteld was april 2013![]()
Baby foodcourtquote:Op vrijdag 26 september 2014 15:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]dat was food walhalla voor dr man!
quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:17 schreef Limone het volgende:
We gingen vanochtend even naar het museum. Het leukste vond ze slapen in de buggyen als tweedest zwaaien naar de baby Jezus op een schilderij.
"Haajoow" zei ze.
(Toen ze twee maanden was, waren we ook in een museum en daar reageerde ze Heel Erg op alle blote borsten op schilderijen.![]()
)
Niet zo gek, mijn man en ik waren ook blond vroeger en nu peper en zout blond.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Sneu is dat bubs.
Twinkle, mooie ogen zeg! Saar krijgt woensdag dr eerste prikken...![]()
Lucas blond?!![]()
En verder heb ik hier ook n mopperend meisje, heeft moeite met poepenwel heeft ze vandaag vh eerst onder een speelboog gelegen en werd er ge-uuuuht naar t schaap
Met hoeveel mnd?quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:01 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat krijgen jullie die prikken vroeg? Hier pas met mnd.
Och bubs, wat vervelend, voor jullie allemaalquote:Op vrijdag 26 september 2014 20:17 schreef -Bubseltje- het volgende:
Moeite met poepen is ook zo vervelend.
Het is zeker sneu, omdat wij dit met haar doen
Ik vind het hier ook wel erg vroeg hoor. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of we het hele programma af gaan maken, daar ben ik nu informatie over aan het verzamelen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:38 schreef Roomsnoes het volgende:
oh haha. Met 3, dus we hoeven pas in november..
Ik vond/vind het ook vroeg, maar heb toch besloten de bmr prik over een paar maanden wel te doen omdat wij naast een van de dorpen wonen waar weinig geënt wordt en waar de mazelen dus vorig jaar zijn uitgebroken dat vind ik dan toch wel weer eng namelijk. Vooral omdat ik een paar verhalen heb gehoord van kindjes die kritiek op de ic terechtkwamen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind het hier ook wel erg vroeg hoor. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of we het hele programma af gaan maken, daar ben ik nu informatie over aan het verzamelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |