abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 september 2014 @ 12:03:09 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144784057
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

KuikenGuppy
  maandag 22 september 2014 @ 12:05:47 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144784115
Game on.
KuikenGuppy
  maandag 22 september 2014 @ 12:06:30 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144784137
We sloten met een vraag van Theeleuter:
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:42 schreef Theeleuter het volgende:
Dag dames,

ik ben voornamelijk een lurker, was wel actiever in Z&G, maar volg jullie wel. Erg leuk om de babies groot te zien worden. Vooral het duo van Nikki vind ik zo leuk om samen te zien. Leuk hoor een tweeling!

Ik zal nog even kort wat over ons vertellen.
1 april ben ik bevallen van B.as en hij is helemaal fan van zijn grote zus V.
Het is een heel vrolijk mannetje, erg nieuwsgierig, maar toch ook wel weer rustig.

Een grote reden dat ik ontlurk is dat ik op zoek ben naar advies. B. is een heel actief mannetje. Kon beide kanten omrollen toen hij nog geen 4 maand was en hij besloot dat hij met 5 maanden wel kon gaan tijgeren. Allemaal erg leuk om te zien, maar ik merk dat de standard flesvoeding niet voldoende is voor hem sinds hij zo veel tijgert. Hij wil gewoon om de 4 a 5 uur een fles hebben, wat helaas betekent dat hij rond 3 uur 's nachts ook weer wakker is. De laatste fles is een papfles (rijstebloem), maar daar merk ik niets van....
Iets anders dan een fles geven werkt niet. Speentje helpt niet, wiegen helpt niet, van alles geprobeerd. Hij valt ook echt op de fles aan, dus het lijkt gewoon simpelweg honger te zijn.

Is Forte een idee of is dat alleen met johannesbroodpitmeel? Hij krijgt al bijvoeding, fruit gaat er goed in en groente iets minder, maar toch ook best aardig.
Aan de andere kant denk ik ook dat wanneer hij bijvoorbeeld brood gaat eten het wel goed moet komen, maar het zou zo fijn zijn om de nachten weer terug te hebben :)

En Mawaba, wat een leuke foto's, dat is al een heel mannetje!
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:02 schreef Burdie het volgende:
Ik zou er gewoon in mee gaan ipv me er aan te storen... soms horen nachtvoedingen er gewoon bij. En zes maanden is al dichtbij, dan mag 'ie brood hebben en allerlei andere soorten pap. Wil hij 's avonds niet al iets van pasta, aardappel, etc. dus met wat koolhydraten (mag dat al met 5 maanden eigenlijk?)? Wat zegt het CB?
Verder heb ik de ballen verstand van flesvoeding, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen :+ :').
KuikenGuppy
pi_144785035
Whahahaha, geweldig die foto in OP :D
pi_144785377
OMG, die OP :D

Ik stoor me er niet aan hoor, bedoel, hij slaapt als een roos verder na de fles en is een heel tevreden mannetje. Ik slaap alleen wat minder makkelijk weer verder. En ooit slaapt hij heus wel weer door. De afgelopen maanden heeft ie al bewezen dat hij dat kan :+
Hebben het inmiddels al helemaal klaar staan boven (fles en afgepaste schepjes), dat we snel hem een fles kunnen geven, zodat zus niet ook wakker wordt en hij ook snel weer lekker verder kan slapen.

Ik denk dat ik eens een mailtje naar CB doe, wellicht dat die inderdaad iets omtrent voeding kunnen adviseren met meer koolhydraten. Ik las ook iets op de Nutrilon Forte dat er vezels in zitten, dus dat klinkt ook niet verkeerd. Maar hij is wel gevoelig voor wisselingen in voiding (moeilijke poeper). Dus elke wisseling die niet nodig is, doe ik liever ook niet om iets uit te testen.
pi_144785595
Wij hebben beide dochters 's avonds forte gegeven. Bij de oudste omdat die in het begin niet teveel voeding mocht en de jongste omdat die onverzadigbaar was. Ze wilde veel meer dan haar lichaam nog aan kon m.b.t. verteren. Of het echt helpt geen idee maar krijgt hij nu gewone voeding, of pepti oid? Indien gewone voeding zal ik het wel overwegen. Mocht hij dan nog onverzadigbaar lijken kun je johannesbroodpitmeel geven. Een bijwerking hiervan kan zijn juist makkelijker poepen. Dat is dikker om te drinken waardoor hij er langer overdoet en hopelijk een wat verzadigbaar gevoel krijgt.
pi_144786260
Hoi theeleuter! Leuk om je hier nu ook te zien :)

Wij geven Forte, maar ik heb eigenlijk nooit verschil gemerkt met daarvoor (bv en toen H.A.). Hij wordt ook nog regelmatig wakker s nachts, ook al heeft hij goed gegeten overdag. Wij geven wel aardappel trouwens, maar geen papflessen :)
pi_144786409
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:18 schreef Dot. het volgende:
Hoi theeleuter! Leuk om je hier nu ook te zien :)

Wij geven Forte, maar ik heb eigenlijk nooit verschil gemerkt met daarvoor (bv en toen H.A.). Hij wordt ook nog regelmatig wakker s nachts, ook al heeft hij goed gegeten overdag. Wij geven wel aardappel trouwens, maar geen papflessen :)
Hey Dot :)

Kijk, dit soort verhalen geven de burger moed, hahaha ;)

Ik ga eens kijken of ik aardappel mee op het menu kan zetten. Bruine bonen met appel vond ie vies.....
Hoe gaat het nu met Stip?
  maandag 22 september 2014 @ 13:29:38 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144786529
Kuiken houdt nog niet zo van aardappelen. Hij heeft 's avonds ook geen 'honger'. Of jawel, melkhonger. Dan wil hij niet eten :'). Dat kwartje moet nog vallen...
KuikenGuppy
pi_144786833
Och, hij keek me gisteren extreem blij aan toen hij bakje met eten zag en lepeltje. Toen hij doorhad dat het worteltjes waren een geen banaan was ie snel uitgegeten...... _O-
pi_144787127
Wow, wat een grote eter, Theeleuter! Ik kan je geen tips geven, sorry. Er zijn grote verschillen tussen kinderen op dit gebied he?

I. houdt wel van eten maar is geen grote eter. (Goh, van wie zou ze dat nu hebben? O-) )
Als ze ziet dat ik eten voor haar pak waar ze echt dol op is, dan zit ze echt helemaal te wippen in haar kinderstoel. Maar wat ze vooral doet is proeven, voelen, kijken. En ze slikt ook wel dingen door bij het Rapleyen, maar net zo hard werkt ze het ook vaak haar mondje uit. En ze heeft gewoon snel genoeg.

Leuke filmpjes van Nikki! En geweldige foto's van L. van Chanty en van die mooie grote van Mabawa. O+ . Mooie kindjes allemaal!

Burdie, eerst even bij je laten drinken voordat jullie gaan eten? Dat werkt hier altijd wel goed. Even een eerste gevoel van verzadiging? Of trapt ie daar niet in? ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144787403
Wij hebben ook een kleine vreetzak :D maar ze groeit er goed op dus ik vind het best..

Ik heb vanmorgen weer fysio gehad... Rugpijn komt toch echt uit mn bekken, jammer!! Hoop dat t snel verbeterd.

Verder een beetje uit mn doen vandaag, gister al t nieuws van die oude vriendin en gisteravond lees ik dat n baby is overleden, prematuur en t leek zo goed te gaan... (zit op n groep op fb)
Heb mn meisje maar even extra geknuffeld.

en hoewel ik voor gek verklaard werd in mn omgeving ben ik zo blij dat ik voor Saar ook een uitvaartverzekering heb afgesloten... Hoop dat ze de polis op dr 18e gewoon overneemt maar toch wel n fijn gevoel dat het geregeld is mocht t ooit nodig zijn....
S. 2014
J. 2016
pi_144787454
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 14:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij hebben ook een kleine vreetzak :D maar ze groeit er goed op dus ik vind het best..

Ik heb vanmorgen weer fysio gehad... Rugpijn komt toch echt uit mn bekken, jammer!! Hoop dat t snel verbeterd.

Verder een beetje uit mn doen vandaag, gister al t nieuws van die oude vriendin en gisteravond lees ik dat n baby is overleden, prematuur en t leek zo goed te gaan... (zit op n groep op fb)
Heb mn meisje maar even extra geknuffeld.

en hoewel ik voor gek verklaard werd in mn omgeving ben ik zo blij dat ik voor Saar ook een uitvaartverzekering heb afgesloten... Hoop dat ze de polis op dr 18e gewoon overneemt maar toch wel n fijn gevoel dat het geregeld is mocht t ooit nodig zijn....
Heftig van die groep he?? En nou vandaag dat meisje wat ook nog maar de vraag is of ze het door de operatie heen haalt :(

Edit: lees nu net dat ze tijdens de operatie gereanimeerd moest worden, momenteel weer stabiel is en ze weer verder gaan ;(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_144787626
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:25 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Hey Dot :)

Kijk, dit soort verhalen geven de burger moed, hahaha ;)

Ik ga eens kijken of ik aardappel mee op het menu kan zetten. Bruine bonen met appel vond ie vies.....
Hoe gaat het nu met Stip?
Ik had aardappel met sperziebonen gegeven en dat vond hij wel lekker :) Sowieso eet hij eigenlijk alles wat we hem voorschotelen, behalve rijstwafels Haha, autocorrect wil er rijsttafels van maken :D, die gooit hij bijna meteen op de grond. Maar de laatste paar dagen heeft hij bijna elke dag een hele banaan op, omdat de appel en peer nog wat hard waren, maar daar stoppen we maar even mee, want z'n poep werd iets te stevig.

Met Stip gaat het goed! Hij lijkt op z'n vader, veel eten en weinig slapen c_/
pi_144787895
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 14:04 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Heftig van die groep he?? En nou vandaag dat meisje wat ook nog maar de vraag is of ze het door de operatie heen haalt :(

Edit: lees nu net dat ze tijdens de operatie gereanimeerd moest worden, momenteel weer stabiel is en ze weer verder gaan ;(
Heel heftig! En die ouders van t meisje hebben hun zoon ook al verloren... :'(

Ik ga maar ff boodschappen doen.
S. 2014
J. 2016
  maandag 22 september 2014 @ 14:29:09 #16
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144788218
Hoi! Ik heb weer een baby O+. Woensdag geboren, haar naam is S.uze, ze woog 3600 gram bij geboorte (vandaag 3440) en is zo'n 48 cm. Is een natuurtalent aan de borst en slaapt verder de hele dag :P O+. De nachten gaan ook al best goed. Ze clustert behoorlijk tussen 9 en 11 maar slaapt daarna gerust 5 uur achter elkaar. Grote zus is dol op haar, kortom, het gaat hier geweldig O+ ik ben alleen de kraam zooo zat :@ :D
  maandag 22 september 2014 @ 14:29:46 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144788241
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 14:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoi! Ik heb weer een baby O+. Woensdag geboren, haar naam is S.uze, ze woog 3600 gram bij geboorte (vandaag 3440) en is zo'n 48 cm. Is een natuurtalent aan de borst en slaapt verder de hele dag :P O+. De nachten gaan ook al best goed. Ze clustert behoorlijk tussen 9 en 11 maar slaapt daarna gerust 5 uur achter elkaar. Grote zus is dol op haar, kortom, het gaat hier geweldig O+ ik ben alleen de kraam zooo zat :@ :D
Nog twee dagen, dan mag ze weer gaan :+.
Welkom O+ *O* :D.
KuikenGuppy
  maandag 22 september 2014 @ 14:30:26 #18
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144788261
Welkom Soesa met S.uze O+! Wat fijn dat het goed gaat *;
pi_144788344
De OP _O-
Home is where the O+ is...
pi_144788370
Welkom Soesa.

De op gebeurt hier niet. Ik gok wel dat het was gebeurd als Sac de oudste was en Ean de jongste.
pi_144788889
Welkom Soesa! Wat een mooie naam, en wat geweldig dat het zo goed gaat!

I. heeft nu officieel alle hoeken van onze woonkamer ontdekt tijdens haar 'tijgertocht' door de kamer. En het is nu al zo dat de snoeren, en de lamp en de gordijnen veel interessanter zijn dan haar speelgoed.

Wat ik me afvroeg.. bij veel speelgoed is het vanaf 1 jaar. Voor baby's zijn het vooral rammelaars en popjes en voelboekjes e.d. Maar ik zou eigenlijk wel wat ander speelgoed voor I willen nu, weet alleen niet zo goed wat. De rammelaars vind ze niet boeiend meer. Ze speelt nu wel met dit soort blokjes:

Dat vindt ze wel leuk. Nog andere ideeën?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 22 september 2014 @ 14:59:09 #22
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144789188
Wat voor speelgoed zie je dat vanaf 1 jaar is en wat je wel interessant lijkt?
  maandag 22 september 2014 @ 15:04:04 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144789312
Franny, misschien dingen als een bal of iets dergelijks, waar ze achteraan kan tijgeren?
KuikenGuppy
pi_144789320
M. vindt leuk:

- lege plastic flessen
- Volle plastic flessen
- Wasbolletje (leeg natuurlijk :') )
- Vormenstoof

Welkom Soesa. Geweldige naam! O+

En ik zag nog een stampertje in het vorige topic. Leuk, zo'n baby met haar!
pi_144789560
Ja, vormenstoof en stapelbekers waren hier al vroeg tha bomb, net als ballen. Haar eerste woordje was dan ook 'bal' O+.

Verder waren ook de speelsleutels, leuk, flesjes water (met of zonder inhoud ;)) zijn en waren een hit, houten lepels en rietjes zijn mooi speelgoed... En als je nog ergens een oude afstandbediening hebt zou die ook wel eens goed kunnen vallen.

Die 'leeftijdsgrens' negeer ik trouwens. Ellie zwaait hier ook met een 3+ pluchen zalm (die ze aan de poes probeert te voeren _O-).
Home is where the O+ is...
pi_144789693
En een oude telefoon is hier ook in trek. Dat koekjesding van fisher price maar elke vormenstoof is leuk. Sleutels, sleutels en nog eens sleutels. Ze speelt hier nu ook met de babywalker en het aller liefste met dat wat d'r zus heeft.

De kat is ook favoriet dan ging vandaag zo:
Sac: sja ja ja sja DAAAAA tegen de (dove) kat
kat: :Z :Z :Z :Z
Sac: raakt de kat aan:
Kat: }:|
Sac: O+ probeert zijn ogen eruit te prikken
Ik: zachtjes met Rossi, aai hem maar
Sac: legt haar hand op zijn kop
Ik: goed zo aai
Sac: mep, mep
Ik. Zachtjes
Kat: :(
Sac: probeert weer zijn ogen uit te steken en zijn neus te pakken
Sac: ziet een pootje en pakt die
Kat: pakt hem terug
Sac: gaat probeert alle pootjes af te gaan en kat trekt ze allemaal terug.
Ik: pak sac weg
Kat: :'( :Z

En niet weg gaan he 8)7
  maandag 22 september 2014 @ 15:16:24 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144789695
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:04 schreef Limone het volgende:
M. vindt leuk:

- lege plastic flessen
- Volle plastic flessen
- Vormenstoof

Wat kuiken leuk vindt:

- map met belangrijke papieren
- mijn telefoon
- scherpe rand/hoek van de muur
- alles wat je in je mond kan doen (bijvoorbeeld een muur)
- alles wat wij net buiten zijn bereik leggen omdat het niet geschikt is als speelgoed

:+.
KuikenGuppy
pi_144789738
Welkom Soesa! Fijn dat S het zo goed doet :)

I. is dus op ontdekkingsreis door de woonkamer O+ Geen tips qua speelgoed. Ik doe hier ook maar wat, zonder eigenlijk te letten op de leeftijd indicatie (ja tenzij hele kleine onderdelen natuurlijk :+ )

Zo speelde F dit weekend zo *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 september 2014 @ 15:18:23 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144789771
Ooh F! Om door een ringetje te halen O+.
KuikenGuppy
pi_144789972
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:16 schreef ferrari_rood het volgende:
En een oude telefoon is hier ook in trek. Dat koekjesding van fisher price maar elke vormenstoof is leuk. Sleutels, sleutels en nog eens sleutels. Ze speelt hier nu ook met de babywalker en het aller liefste met dat wat d'r zus heeft.

Ik. Zachtjes

En niet weg gaan he 8)7
Wauw, onze kat had allang een mep verkocht en dan daarna naar buiten zijn gegaan.....
pi_144790014
Leuk, jullie tips!

Flesje water hebben we op vakantie ontdekt toen I zich zat te vervelen in de mc. :P .
Maar op een gegeven moment is daar dan ook het nieuwtje vanaf. :O . :D .

GotC, ik zie inderdaad dan zo'n mooie vormenstoof en op zulke dingen staat meestal vanaf 1 jaar. En dan denk ik dat ik misschien te snel wil gaan voor I. en dat ze daar dan nog niets mee kan.

Bal is inderdaad een idee, Burdie. Die hebben we gewoon al liggen. Alleen op een plank in haar kamertje. }:| .

Zojuist bij de Hema gekocht:

Daar staat dan ook bij 3+. Begrijp dat niet zo goed?
pi_144790036
Ik heb nogal sullen. De andere rent wel meteen weg maar die haalt ook niet uit. En de pas overleden kat was de liefst voor kinderen die je maar kon hebben.
  maandag 22 september 2014 @ 15:28:45 #33
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_144790190
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:16 schreef ferrari_rood het volgende:

Ik. Zachtjes

En niet weg gaan he 8)7
:D _O- Dat ie gewoon blijft liggen joh _O-

F. :D Geniaal!

Soesa fijn dat het allemaal al zo goed gaat!

Lucas heeft vannacht voor het eerst in zijn eigen kamertje geslapen. Ik vond dat toch wel een beetje :'( Vanochtend begon hij ineens hard te huilen. Lag meneer helemaal overdwars in bed en had dus zijn hoofd gestoten :')

Vanmiddag echo van de heupjes gehad en die waren gelukkig helemaal in orde *O*

En volgens mij heeft Lucas berg }:| Hoofdhuid is wat gelig, eens zien of het gaat schilferen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_144790309
Franny, ze hoeven niet meteen "correct" met het speelgoed te spelen. B (5,5 maand) vind de vormenstof ook leuk. Lekker op de vormen sabbelen en slaan met de stoof zelf!

Denk aan stapelbekers, grote zachte blokken, Ikea kralen ding.

Ook een reden waarom er 3+ op speelgoed kan staan is dat het goedkoper is voor de fabricant, omdat speelgoed aan strengere eisen moet voldoen voor <3 jaar en dat kost geld om op te testen.
Let wel op dat er geen kleine onderdelen (makkelijk) los kunnen laten. Want dan is het terecht 3+
pi_144790396
Als je een kat wil die niet echt bang is voor kinderen neem een maine coon. Of wij hebben tot nu toe geluk er mee gehad maar alle coons die wij tot nu toe hebben en gehad hebben waren lief voor kinderen. Ik let wel op dat ze hem niet echt pijn doet en als ze een keer uithalen heeft ze echt wel iets gedaan want ze doen het niet zomaar. De kat die mijn ouders hadden toen ik klein was haalde al uit als je naar haar wees.
  maandag 22 september 2014 @ 15:36:18 #36
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144790482
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:04 schreef Limone het volgende:
M. vindt leuk:

- lege plastic flessen
- Volle plastic flessen
- Vormenstoof

Ohhh de plastic PET flessen ja! Leeg of met water of steentjes erin _O_
pi_144790533
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 15:36 schreef GotC het volgende:

[..]

Steentjes! Goeie! Ik denk dat ze gek wordt... _O-

Leuk die kleine poezenplager, f_r! *;
  maandag 22 september 2014 @ 15:37:52 #38
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144790552
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 15:24 schreef Franny_G het volgende:
Leuk, jullie tips!

Flesje water hebben we op vakantie ontdekt toen I zich zat te vervelen in de mc. :P .
Maar op een gegeven moment is daar dan ook het nieuwtje vanaf. :O . :D .

GotC, ik zie inderdaad dan zo'n mooie vormenstoof en op zulke dingen staat meestal vanaf 1 jaar. En dan denk ik dat ik misschien te snel wil gaan voor I. en dat ze daar dan nog niets mee kan.

Bal is inderdaad een idee, Burdie. Die hebben we gewoon al liggen. Alleen op een plank in haar kamertje. }:| .

Zojuist bij de Hema gekocht: [ afbeelding ]

Daar staat dan ook bij 3+. Begrijp dat niet zo goed?
Xylofoon is ook tof! (Ook bij de Hema ;)). Ballen en ballonnen (voor zijn verjaardagsuitnodigingfoto 8-)) ook :Y
pi_144790807
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 14:50 schreef Franny_G het volgende:
Welkom Soesa! Wat een mooie naam, en wat geweldig dat het zo goed gaat!

I. heeft nu officieel alle hoeken van onze woonkamer ontdekt tijdens haar 'tijgertocht' door de kamer. En het is nu al zo dat de snoeren, en de lamp en de gordijnen veel interessanter zijn dan haar speelgoed.

Wat ik me afvroeg.. bij veel speelgoed is het vanaf 1 jaar. Voor baby's zijn het vooral rammelaars en popjes en voelboekjes e.d. Maar ik zou eigenlijk wel wat ander speelgoed voor I willen nu, weet alleen niet zo goed wat. De rammelaars vind ze niet boeiend meer. Ze speelt nu wel met dit soort blokjes:

[ afbeelding ]

Dat vindt ze wel leuk. Nog andere ideeën?
Ik deed mijn zoon een groot plezier met deze

(Schaamteloos van internet geplukt. De baby is niet mijn zoontje ;)
Dat balletje rammelt en je kan de schelpen op elkaar klikken en dan wordt het een bal.
Is ook praktisch met opruimen ;)

Fischer price trouwens.
Trotse mama van 2 :)
  maandag 22 september 2014 @ 15:45:16 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144790881
Ballon is idd en groot succes hier!
KuikenGuppy
  maandag 22 september 2014 @ 15:50:49 #41
52229 Chanty
pi_144791115
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Als je een kat wil die niet echt bang is voor kinderen neem een maine coon. Of wij hebben tot nu toe geluk er mee gehad maar alle coons die wij tot nu toe hebben en gehad hebben waren lief voor kinderen. Ik let wel op dat ze hem niet echt pijn doet en als ze een keer uithalen heeft ze echt wel iets gedaan want ze doen het niet zomaar. De kat die mijn ouders hadden toen ik klein was haalde al uit als je naar haar wees.
Romey vindt Lucas ook ergggg interessant. Maar voor andere baby's/ kinderen was ze eerst altijd bang. Onze andere drie katten vinden de kleine overigens ook interessant :Y Eens kijken hoe dat gaat als hij in beweging komt :P
pi_144791934
Wat leuk die interactie FR :D Ik probeer het hier ook met 'zachtjes, zachtjes' maar heb F ook al weggehaald met een hand vol uitgetrokken haren :X

Fijn dat het bij jullie ook goed gaat met de poezels Chanty!
pi_144792078
Volgens mij moeten poezel en ik nog wennen aan haar trekkende Sac. Wij zijn beide Ean gewend en die trekt niet aan haren. Niet aan die van mij en ook niet aan die van de kat(ten). Dus die denken ook ah weer zo'n kleintje die mij af en toe lekker aait. Ze komen alleen van een koude kermis thuis. Sac trekt ook als ze de kans krijgt aan het beetje haar dat ik heb. En dat doet verrekte zeer.
pi_144792425
Een van mijn haarballen ging laatst bij F. in de box liggen. Lag lekker tegen de spijlen aan en ook al zwaaide F. tegen hem aan, boeide niets, hij vindt alles prima.
En de andere haarbal gaat gewoon op F. zijn beentjes zitten als hij vindt dat hij ook op schoot moet.
pi_144794890
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 15:36 schreef GotC het volgende:

[..]

Een beetje ongekookte rijst erin is ook leuk!
pi_144794973
:o ik leg mijn baby op zijn buik in de box, loop naar de keuken, kom 1 minuut later terug en vind hem op zijn rug...
  maandag 22 september 2014 @ 17:49:52 #47
52229 Chanty
pi_144795171
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 17:42 schreef BlueEyes het volgende:
:o ik leg mijn baby op zijn buik in de box, loop naar de keuken, kom 1 minuut later terug en vind hem op zijn rug...
Dat is vlot :o
pi_144795405
Ik gok op meer geluk dan wijsheid :')
Alhoewel we wel duidelijk zien dat hij 1 kant op gaat hangen en afzet.
Ben benieuwd!
  maandag 22 september 2014 @ 18:00:37 #49
52229 Chanty
pi_144795477
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 17:58 schreef BlueEyes het volgende:
Ik gok op meer geluk dan wijsheid :')
Alhoewel we wel duidelijk zien dat hij 1 kant op gaat hangen en afzet.
Ben benieuwd!
Lijkt me toch een eerste stap dan. Lucas probeert alleen zijn hoofd zo hoooooog mogelijk op te tillen maar helt nog niet over :+
pi_144795479
Leuk om de speelgoedtips te lezen! Ik heb vandaag de eerste rammelaar gekocht. Ze klemt haar vingers er omheen, maar kan er verder uiteraard nog niets mee :P Over aan paar weken komen we naar NL, en dan ga ik bij de hema eens los :P

Blue, whut! Haha. De mijnes deed dat gisteren ook! Die sabbelde zo hard aan haar arm en ineens ging ze om. Ongelukje, dacht ik. Maar elke keer als ik haar terugdraaide, ging ze weer. En maar huilen dan, want op je rug kun je lang niet zo makkelijk bij je arm |:(
  maandag 22 september 2014 @ 18:05:36 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144795630
Franny, ik hen net ook de tamboerijn gekocht O+. Kuiken begon in de winkel al helemaal te glunderen toen ik hem liet zien, en heeft de rest van de tijd dat we aan het winkelen waren alleen maar met een big smile op de tamboerijn geslagen :').
KuikenGuppy
  maandag 22 september 2014 @ 18:06:02 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144795639
Wat vlot, Blue en Room :D
Omdraaibabies O+.
KuikenGuppy
pi_144796186
Toevallig, Burdie! I ging in de winkel ook glimmen (ze zat in de draagdoek). Toen thuis bij me op schoot ook lekker aan de gang ermee. En nu net, toen mijn vriend thuis kwam, wilde ik het even voordoen, hoe leuk I het vindt. Dus ik op de grond in de buurt van I, ik sla op de tamboerijn.. I komt aan tijgeren, slaat twee keer mee en tijgert weer door. Er is gewoon veel te veel te beleven in de wereld die ze nu aan het ontdekken is. Mijn vriend: zou ze ADHD hebben? :D .
pi_144796360
Blue en Room, is toch echt een mijlpaal, dat rollen! Leuk.

Burdie, dacht nog even na over dat naar 1 kant rollen. Volgens mij hebben baby's vaak zo'n voorkeurkant, denk je niet? I rolt eigenlijk ook vooral naar een kant, en dat valt me vooral op nu ik er over nadenk en erop let. Met het tijgeren nu gebruikt ze ook haar rechterbeentje een beetje, daar zet ze een beetje mee af, maar haar linkerbeen niet.
  maandag 22 september 2014 @ 18:46:30 #55
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_144796913
Wij hebben deze vormenstoof :)
Ze vindt m fantastisch, want hem vastpakken en ermee rammelen is natuurlijk het einde. Ow, en aan de oren sabbelen ook want die knisperen! O+

https://www.degrotespeelg(...)vormenstoof-olifant/

Ons meiske is momenteel een bonk energie, niet te houden! :D op schoot stuitert ze alle kanten uit! Vanmiddag kwam ik uit werk en zat ze bij mijn schoonvader op schoot en het is dat ze nog niet kan lopen, maar ze had echt van zijn schoot gesprongen en me in de armen gevlogen, dat kon niet anders O+

[ Bericht 17% gewijzigd door Rijstebuiltje op 22-09-2014 18:54:16 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_144799669
Heerlijk weerzien is dat dan he Rijst? O+

M speelt hier met blokken, Vrachtwagen, afstandsbediening, telefoon en lege flessen. Verder zijn kabe;s erg interessant :X

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Een verse baby is een leuk. Zijn ze daar albang voor ebola?
Nee gelukkig niet, er is in principe weinig direct verkeer tussen west en oost. Het vliegveld is natuurlijk wel een van de grootste van Afrika en veel transfers maar volgens mn vriend hebben ze erg strenge voorzorgsmaatregelen genomen.
pi_144799871
En we hebben een nieuwe feature!

Mijn prullie kan eindelijk ook lachen O+
pi_144800507
Wat leuk, Twinkle!

Mwaba, leuk dat oma je zoontje eindelijk gaat zien straks. En andersom ook natuurlijk <3

Ik zit net foto's terug te kijken. Ik herken O. bijna niet meer terug! Man wat verandert die snel! En dan nu al rollen. Pff. Waar zit de rem??
pi_144800959
Ooh Twinkle dat schreeuwt om een foto van jou lachende mannetje ^O^
pi_144801295
Ha! ik was van het weekend ook foto's aan het terugkijken.. Babygoggles. Ik had ze. :')
pi_144801503
Ahh heerlijk Twinkle!

Snoes, wat gaat het hard! En ze blijven veranderen, bijzonder om te zien he?!

Ik vergat net cdhoesjes te vermelden als speelgoed :') Die heb ik nog, waarom eigenlijk? Ik speel nooit een cd. Goede reden om ze op te bergen.
M neuriet trouwens de hele dag door 'poesje mauw', zo schattig O+ Zelfs aan de borst. Hij staat soms los maar heeft het dan niet door/ Hij durft wel steeds vaker te stappen met maar 1 hand aan de tafel.
Vandaag sinds laaaaaang weer met de kinderwagen op pad. Ondanks het 'kinderwagen-ongemak' was het op een hele andere manier erg gezellig!
M zat lekker te kletsen en te zingen. Er is toch ander contact dan in de doek vind ik. Hoe weet ik dan weer niet, maar anders wel :)

Haha Limone ik ook hoor :') Ik vind M echt de aller aller mooiste en ik vind nog steeds dat hij echt een prachtige pasgeborene was. Maar zo rond de 5 weken? Uhm... :+
pi_144801690
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 20:39 schreef Mabawa. het volgende:
Ahh heerlijk Twinkle!

Snoes, wat gaat het hard! En ze blijven veranderen, bijzonder om te zien he?!

Ik vergat net cdhoesjes te vermelden als speelgoed :') Die heb ik nog, waarom eigenlijk? Ik speel nooit een cd. Goede reden om ze op te bergen.
M neuriet trouwens de hele dag door 'poesje mauw', zo schattig O+ Zelfs aan de borst. Vandaag sinds laaaaaang weer met de kinderwagen op pad. Ondanks het 'kinderwagen-ongemak' was het op een hele andere manier erg gezellig!
M zat lekker te kletsen en te zingen. Er is toch ander contact dan in de doek vind ik. Hoe weet ik dan weer niet, maar anders wel :)

Haha Limone ik ook hoor :') Ik vind M echt de aller aller mooiste en ik vind nog steeds dat hij echt een prachtige pasgeborene was. Maar zo rond de 5 weken? Uhm... :+
:D Ja precies, vijf weken was ze op die foto's! :o

Als we over ongelijke steentjes gaan met de buggy zegt ze altijd 'aaaaaaaaah' om te kijken wat de trilling met het geluid van haar stem doet. O+ Ze voelt zich heel stoer en zelfstandig in de buggy. (denk ik)
pi_144802415
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 20:43 schreef Limone het volgende:

[..]

:D Ja precies, vijf weken was ze op die foto's! :o

Als we over ongelijke steentjes gaan met de buggy zegt ze altijd 'aaaaaaaaah' om te kijken wat de trilling met het geluid van haar stem doet. O+ Ze voelt zich heel stoer en zelfstandig in de buggy. (denk ik)
Hahaha zou dat standaard zijn?? :P

Zo schattig! Dat klinkt ook heel leuk natuurlijk!
pi_144802696
Snell baby's! :D O+

Oeh die tamboerijn gaat op t 5 dec lijstje.

Mag ik even mn vrolijkerd spammen:

S. 2014
J. 2016
pi_144812757
Noh, wat kijkt ze leuk. En ze heeft precies hetzelfde kapsel als mijn dochter destijds :)
pi_144812918
GM wat een schatje. O+

S heeft nu al een week prutoogjes. -O- S begint het volgens mij een beetje beu te worden, want die poetst de hele dag in zijn oogjes. Kun je de HA na een week al bellen voor zoiets simpels als prutoogjes?
  dinsdag 23 september 2014 @ 07:57:31 #67
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_144813170
Even opletten dat het geen infectie wordt Nikki, dan kun je een zalfje vragen.

En anders schoonhouden met een watje met afgekoeld gekookt water. Je mannen hebben het wel te pakken hè, sinds ze op de opvang zitten. Van het één in het andere.

Wat zijn sommige van jullie alweer van die groterts. Mijn meisje is donderdag alweer 6 maanden.. Hallooo! :o
En die tamboerijn is inderdaad erg leuk, ook hier maar eens op het lijstje zetten :)

Wij gaan maar eens kijken naar een Bumbo. Meiske wil steeds vaker zelf zitten, maar dat lukt nog niet helemaal, eens kijken of dit het dan wel wordt :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_144813584
Wat leuk die tamboerijn O+ Die wil ik ook!

Blue en Roomsnoes, wat goed zeg, die draaiende baby's! En wat snel! ik heb F 1x betrapt in de box dat hij draaide, en wel door zich af te zetten tegen de spijlen. Echt vlak op het bed ofzo heb ik het hem nog niet zien doen...

Babygoggles Limone :o Je eigen baby blijft toch altijd de leukste, mooiste en liefste? :+

En een vormenstoof :? ik moest even googlen :') :D

GM, wat een schatje O+

Nikki, wat naar weer die prutoogjes. Niet de eerste keer toch? Bellen met de ha kan toch geen kwaad :)

Rijs, al 6 maanden! Wat gaat het snel he *'wacht maar' cliche :') *

Vorige week is F lid geworden van de bibliotheek, hij vind voorlezen echt heel interessant :) De plaatjes zijn mooi en dan daarna proberen het boek op te eten :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144814077
Room die van jou ook al aan de draai :D

Chanty F. doet ook voornamelijk de ikkanmijnhoofdheelhoogdoen move hoor! Vind het zo snoepig als je dan voor de box ineens verschijnt, hij ziet je en tovert dan een grijns op zn bekkie.

Die tamboerijn is leuk! Alleen heb ik al een lawaai-tamboerijn van Vtech :')

Mabawa wat klinkthet gezellig met je mannetje. Vooral het poesje mauw O+

Gm wat een tevreden snoetje

Nikki ik zou gewoon overleggen met de assistente wat te doen.
Kan zij evt met de arts overleggen en je er over terugbellen.
Vervelend hoor, is dat allemaal te danken aan het KDV denk je?

Fazz boekjes lezen is zo leuk!
Opeten ook kennelijk :')
Pas op met de kartonnen boekjes he, voor je het weet mis je een half boek :D

Oh en euh, babygoggles? Totaal geen last van want ik heb gewoon het leukste jongetje! Sorry!
pi_144815980
Boekje lezen O+
S. 2014
J. 2016
pi_144816121
Wat een leuke foto, met dat boekje, Fazz! Lijkt me zo gezellig straks, voorlezen. Ik vind voorlezen altijd iets magisch hebben. Ik hoop dat O er van houdt straks.

GM, man, wat lijkt ze op je!

Nikki, prutoog :( O heeft vanaf de geboorte vaak groene troep in d´r oog. Ze zeiden dat hete en evrstopt traanbuisje is, en zolang het niet rood is, het geen kwaad kan. Dus wij druppelen met fysiologisch zout water en drogen de zooi weg mt een schoon doekje en wat gekookt water. Maar ze heeft het nog steeds :S Binnenkort maar 'ns vragen hoe lang zoiets kan blijven. Ziet er zo schmützig uit :/

Gisteren nog heel veel foto's en filmpjes van vlak na de geboorte gekeken. Man wat was ik onzeker toen, en wat ben ik blij dat ik nu wat zekerder ben. Maar ooooh, ze was zo klein! En de eerste foto's na de geboorte, zo mooi. Ik afgepeigerd maar trots, paps trots en ook aardig moe. En dan die kleine met d'r vingers in d'r mond. Oh <3 Ik wil er nog een. Of twee :@
pi_144816183
Nog maar 3 dagen en dan alweer 1 jaar :{

Dan heb ik geen baby meer, nooit meer. En ik vind het stom. Terwijl een 1ste verjaardag toch juist speciaal moet zijn....
  dinsdag 23 september 2014 @ 11:03:15 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144816425
Rijstemeisje, alweer bijna 6 maanden joh :D. Dat vond ik toch zo'n mijlpaal, een half jaar! Daarna vond ik het ook weer heel anders worden, herkennen andere moeders dat?

Wat een leuke foto, Fazz O+. Plaatjes kijken en boekje eten :+. Ik vergeet altijd langs de bieb te gaan... ja, gisteren stond het op het programma, maar net toen ik naar binnen wilde gaan, werd kuiken zo vervelend (hongerrrrr) dat we maar naar huis zijn gegaan :'). Volgende keer beter!

Roomsnoes, heel herkenbaar, dat 'ik wil nóg een'-gevoel! ik wil er ook nog wel twee O+ O+ Grappig ook hoe die foto's ondanks brakheid, moeheid, afgepeigerdheid, gewoon zó mooi zijn he... O+ O+ O+.

Ymme, dat lijkt me dan idd weer de andere kant... nooit meer een baby... ook weer zo'n momentje. En toch ook weer een hele mijlpaal voor je meisje, 1 jaar oud! *O* Dubbel, maar dat feestgevoel komt vanzelf denk ik ;) Wanneer gaan jullie het vieren?

Ik kom net bij de fysio vandaan, ze heeft mijn si-gewrichten weer goed gezet en volgende keer gaat ze iets met mijn heup doen. Nu flink veel pijn :') maar dat hoort erbij. Ze zei iig dat het gewoon weer over kan gaan, dus de vooruitzichten zijn goed :).
Sinds de vakantie slaapt S veel meer overdag (finally, hij sliep echt heel weinig!) dus ik weet nu even niet goed wat ik met mijn tijd moet :+ :'). Oh, hij leest mee denk ik, hij wordt net wakker :').
KuikenGuppy
  dinsdag 23 september 2014 @ 11:06:26 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144816505
Oh en voor Franny nog even inhakend op het speelgoed-verhaal: kuiken is sinds we terug zijn van vakantie heel erg leuk aan het spelen met de activity center die in de box hangt. Was dat eerder vooral er naar kijken en er tegenaan meppen, nu probeert hij echt aan de schijf te draaien, de kralen van links naar rechts te bewegen en de blokjes rond te laten draaien O+.
KuikenGuppy
pi_144816970
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 11:03 schreef Burdie het volgende:
Rijstemeisje, alweer bijna 6 maanden joh :D. Dat vond ik toch zo'n mijlpaal, een half jaar! Daarna vond ik het ook weer heel anders worden, herkennen andere moeders dat?

Wat een leuke foto, Fazz O+. Plaatjes kijken en boekje eten :+. Ik vergeet altijd langs de bieb te gaan... ja, gisteren stond het op het programma, maar net toen ik naar binnen wilde gaan, werd kuiken zo vervelend (hongerrrrr) dat we maar naar huis zijn gegaan :'). Volgende keer beter!

Roomsnoes, heel herkenbaar, dat 'ik wil nóg een'-gevoel! ik wil er ook nog wel twee O+ O+ Grappig ook hoe die foto's ondanks brakheid, moeheid, afgepeigerdheid, gewoon zó mooi zijn he... O+ O+ O+.

Ymme, dat lijkt me dan idd weer de andere kant... nooit meer een baby... ook weer zo'n momentje. En toch ook weer een hele mijlpaal voor je meisje, 1 jaar oud! *O* Dubbel, maar dat feestgevoel komt vanzelf denk ik ;) Wanneer gaan jullie het vieren?

Ik kom net bij de fysio vandaan, ze heeft mijn si-gewrichten weer goed gezet en volgende keer gaat ze iets met mijn heup doen. Nu flink veel pijn :') maar dat hoort erbij. Ze zei iig dat het gewoon weer over kan gaan, dus de vooruitzichten zijn goed :).
Sinds de vakantie slaapt S veel meer overdag (finally, hij sliep echt heel weinig!) dus ik weet nu even niet goed wat ik met mijn tijd moet :+ :'). Oh, hij leest mee denk ik, hij wordt net wakker :').
Ik denk dat ik ze juist dankzij de moeheid zo mooi vind. Er spreekt zo veel emotie uit - ze vertellen echt een verhaal. Het einde van een spannende tijd, en het begin van een eigenlijk nog veel spannender tijd. Opluchting, geluk, verwondering, nieuwschierigheid, liefde..
En ik heb altijd hoog en laag geroepen dat ik twee kinderen wil. Maar als ik dan foto's zie van iemand uit de kraamclub die er 4 heeft... <3

Fijn dat de vooruitzichten goed zijn! Ik vind dat altijd zo'n fijn gevoel, als de boel weer op z'n plek staat.
  dinsdag 23 september 2014 @ 11:25:55 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144816989
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 11:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik denk dat ik ze juist dankzij de moeheid zo mooi vind. Er spreekt zo veel emotie uit - ze vertellen echt een verhaal. Het einde van een spannende tijd, en het begin van een eigenlijk nog veel spannender tijd. Opluchting, geluk, verwondering, nieuwschierigheid, liefde..
Ja, mooi gezegd inderdaad O+.
KuikenGuppy
pi_144817153
Bij uitzondering even een foto, gewoon, omdat zo mooi <3

knip

[ Bericht 48% gewijzigd door Roomsnoes op 23-09-2014 18:29:39 ]
  dinsdag 23 september 2014 @ 11:36:56 #78
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144817355
Mooiii O+
pi_144817496