quote:Op maandag 22 september 2014 11:42 schreef Theeleuter het volgende:
Dag dames,
ik ben voornamelijk een lurker, was wel actiever in Z&G, maar volg jullie wel. Erg leuk om de babies groot te zien worden. Vooral het duo van Nikki vind ik zo leuk om samen te zien. Leuk hoor een tweeling!
Ik zal nog even kort wat over ons vertellen.
1 april ben ik bevallen van B.as en hij is helemaal fan van zijn grote zus V.
Het is een heel vrolijk mannetje, erg nieuwsgierig, maar toch ook wel weer rustig.
Een grote reden dat ik ontlurk is dat ik op zoek ben naar advies. B. is een heel actief mannetje. Kon beide kanten omrollen toen hij nog geen 4 maand was en hij besloot dat hij met 5 maanden wel kon gaan tijgeren. Allemaal erg leuk om te zien, maar ik merk dat de standard flesvoeding niet voldoende is voor hem sinds hij zo veel tijgert. Hij wil gewoon om de 4 a 5 uur een fles hebben, wat helaas betekent dat hij rond 3 uur 's nachts ook weer wakker is. De laatste fles is een papfles (rijstebloem), maar daar merk ik niets van....
Iets anders dan een fles geven werkt niet. Speentje helpt niet, wiegen helpt niet, van alles geprobeerd. Hij valt ook echt op de fles aan, dus het lijkt gewoon simpelweg honger te zijn.
Is Forte een idee of is dat alleen met johannesbroodpitmeel? Hij krijgt al bijvoeding, fruit gaat er goed in en groente iets minder, maar toch ook best aardig.
Aan de andere kant denk ik ook dat wanneer hij bijvoorbeeld brood gaat eten het wel goed moet komen, maar het zou zo fijn zijn om de nachten weer terug te hebben
En Mawaba, wat een leuke foto's, dat is al een heel mannetje!
quote:Op maandag 22 september 2014 12:02 schreef Burdie het volgende:
Ik zou er gewoon in mee gaan ipv me er aan te storen... soms horen nachtvoedingen er gewoon bij. En zes maanden is al dichtbij, dan mag 'ie brood hebben en allerlei andere soorten pap. Wil hij 's avonds niet al iets van pasta, aardappel, etc. dus met wat koolhydraten (mag dat al met 5 maanden eigenlijk?)? Wat zegt het CB?
Verder heb ik de ballen verstand van flesvoeding, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen![]()
.
Hey Dotquote:Op maandag 22 september 2014 13:18 schreef Dot. het volgende:
Hoi theeleuter! Leuk om je hier nu ook te zien![]()
Wij geven Forte, maar ik heb eigenlijk nooit verschil gemerkt met daarvoor (bv en toen H.A.). Hij wordt ook nog regelmatig wakker s nachts, ook al heeft hij goed gegeten overdag. Wij geven wel aardappel trouwens, maar geen papflessen
Heftig van die groep he?? En nou vandaag dat meisje wat ook nog maar de vraag is of ze het door de operatie heen haaltquote:Op maandag 22 september 2014 14:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij hebben ook een kleine vreetzakmaar ze groeit er goed op dus ik vind het best..
Ik heb vanmorgen weer fysio gehad... Rugpijn komt toch echt uit mn bekken, jammer!! Hoop dat t snel verbeterd.
Verder een beetje uit mn doen vandaag, gister al t nieuws van die oude vriendin en gisteravond lees ik dat n baby is overleden, prematuur en t leek zo goed te gaan... (zit op n groep op fb)
Heb mn meisje maar even extra geknuffeld.
en hoewel ik voor gek verklaard werd in mn omgeving ben ik zo blij dat ik voor Saar ook een uitvaartverzekering heb afgesloten... Hoop dat ze de polis op dr 18e gewoon overneemt maar toch wel n fijn gevoel dat het geregeld is mocht t ooit nodig zijn....
Ik had aardappel met sperziebonen gegeven en dat vond hij wel lekkerquote:Op maandag 22 september 2014 13:25 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Hey Dot
Kijk, dit soort verhalen geven de burger moed, hahaha
Ik ga eens kijken of ik aardappel mee op het menu kan zetten. Bruine bonen met appel vond ie vies.....
Hoe gaat het nu met Stip?
Heel heftig! En die ouders van t meisje hebben hun zoon ook al verloren...quote:Op maandag 22 september 2014 14:04 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Heftig van die groep he?? En nou vandaag dat meisje wat ook nog maar de vraag is of ze het door de operatie heen haalt
Edit: lees nu net dat ze tijdens de operatie gereanimeerd moest worden, momenteel weer stabiel is en ze weer verder gaan
Nog twee dagen, dan mag ze weer gaanquote:Op maandag 22 september 2014 14:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoi! Ik heb weer een baby. Woensdag geboren, haar naam is S.uze, ze woog 3600 gram bij geboorte (vandaag 3440) en is zo'n 48 cm. Is een natuurtalent aan de borst en slaapt verder de hele dag
![]()
. De nachten gaan ook al best goed. Ze clustert behoorlijk tussen 9 en 11 maar slaapt daarna gerust 5 uur achter elkaar. Grote zus is dol op haar, kortom, het gaat hier geweldig
ik ben alleen de kraam zooo zat
![]()
![]()
Wat kuiken leuk vindt:quote:Op maandag 22 september 2014 15:04 schreef Limone het volgende:
M. vindt leuk:
- lege plastic flessen
- Volle plastic flessen
- Wasbolletje (leeg natuurlijk)
- Vormenstoof
Welkom Soesa. Geweldige naam!![]()
En ik zag nog een stampertje in het vorige topic. Leuk, zo'n baby met haar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw, onze kat had allang een mep verkocht en dan daarna naar buiten zijn gegaan.....quote:Op maandag 22 september 2014 15:16 schreef ferrari_rood het volgende:
En een oude telefoon is hier ook in trek. Dat koekjesding van fisher price maar elke vormenstoof is leuk. Sleutels, sleutels en nog eens sleutels. Ze speelt hier nu ook met de babywalker en het aller liefste met dat wat d'r zus heeft.
De kat is ook favoriet dan ging vandaag zo:
Sac: sja ja ja sja DAAAAA tegen de (dove) kat
kat:![]()
![]()
![]()
![]()
Sac: raakt de kat aan:
Kat:![]()
Sac:probeert zijn ogen eruit te prikken
Ik: zachtjes met Rossi, aai hem maar
Sac: legt haar hand op zijn kop
Ik: goed zo aai
Sac: mep, mep
Ik. Zachtjes
Sac: probeert weer zijn ogen uit te steken en zijn neus te pakken
Sac: ziet een pootje en pakt die
Kat: pakt hem terug
Sac: gaat probeert alle pootjes af te gaan en kat trekt ze allemaal terug.
Ik: pak sac weg
![]()
En niet weg gaan he
quote:Op maandag 22 september 2014 15:16 schreef ferrari_rood het volgende:
En een oude telefoon is hier ook in trek. Dat koekjesding van fisher price maar elke vormenstoof is leuk. Sleutels, sleutels en nog eens sleutels. Ze speelt hier nu ook met de babywalker en het aller liefste met dat wat d'r zus heeft.
De kat is ook favoriet dan ging vandaag zo:
Sac: sja ja ja sja DAAAAA tegen de (dove) kat
kat:![]()
![]()
![]()
![]()
Sac: raakt de kat aan:
Sac:probeert zijn ogen eruit te prikken
Ik: zachtjes met Rossi, aai hem maar
Sac: legt haar hand op zijn kop
Ik: goed zo aai
Sac: mep, mep
Ik. Zachtjes
Sac: probeert weer zijn ogen uit te steken en zijn neus te pakken
Sac: ziet een pootje en pakt die
Kat: pakt hem terug
Sac: gaat probeert alle pootjes af te gaan en kat trekt ze allemaal terug.
Ik: pak sac weg
![]()
En niet weg gaan he
Ohhh de plastic PET flessen ja! Leeg of met water of steentjes erinquote:Op maandag 22 september 2014 15:04 schreef Limone het volgende:
M. vindt leuk:
- lege plastic flessen
- Volle plastic flessen
- Wasbolletje (leeg natuurlijk)
- Vormenstoof
Welkom Soesa. Geweldige naam!![]()
En ik zag nog een stampertje in het vorige topic. Leuk, zo'n baby met haar!
Steentjes! Goeie! Ik denk dat ze gek wordt...quote:Op maandag 22 september 2014 15:36 schreef GotC het volgende:
[..]
Ohhh de plastic PET flessen ja! Leeg of met water of steentjes erin
Xylofoon is ook tof! (Ook bij de Hemaquote:Op maandag 22 september 2014 15:24 schreef Franny_G het volgende:
Leuk, jullie tips!
Flesje water hebben we op vakantie ontdekt toen I zich zat te vervelen in de mc..
Maar op een gegeven moment is daar dan ook het nieuwtje vanaf..
.
GotC, ik zie inderdaad dan zo'n mooie vormenstoof en op zulke dingen staat meestal vanaf 1 jaar. En dan denk ik dat ik misschien te snel wil gaan voor I. en dat ze daar dan nog niets mee kan.
Bal is inderdaad een idee, Burdie. Die hebben we gewoon al liggen. Alleen op een plank in haar kamertje..
Zojuist bij de Hema gekocht: [ afbeelding ]
Daar staat dan ook bij 3+. Begrijp dat niet zo goed?
Ik deed mijn zoon een groot plezier met dezequote:Op maandag 22 september 2014 14:50 schreef Franny_G het volgende:
Welkom Soesa! Wat een mooie naam, en wat geweldig dat het zo goed gaat!
I. heeft nu officieel alle hoeken van onze woonkamer ontdekt tijdens haar 'tijgertocht' door de kamer. En het is nu al zo dat de snoeren, en de lamp en de gordijnen veel interessanter zijn dan haar speelgoed.
Wat ik me afvroeg.. bij veel speelgoed is het vanaf 1 jaar. Voor baby's zijn het vooral rammelaars en popjes en voelboekjes e.d. Maar ik zou eigenlijk wel wat ander speelgoed voor I willen nu, weet alleen niet zo goed wat. De rammelaars vind ze niet boeiend meer. Ze speelt nu wel met dit soort blokjes:
[ afbeelding ]
Dat vindt ze wel leuk. Nog andere ideeën?
Romey vindt Lucas ook ergggg interessant. Maar voor andere baby's/ kinderen was ze eerst altijd bang. Onze andere drie katten vinden de kleine overigens ook interessantquote:Op maandag 22 september 2014 15:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Als je een kat wil die niet echt bang is voor kinderen neem een maine coon. Of wij hebben tot nu toe geluk er mee gehad maar alle coons die wij tot nu toe hebben en gehad hebben waren lief voor kinderen. Ik let wel op dat ze hem niet echt pijn doet en als ze een keer uithalen heeft ze echt wel iets gedaan want ze doen het niet zomaar. De kat die mijn ouders hadden toen ik klein was haalde al uit als je naar haar wees.
Een beetje ongekookte rijst erin is ook leuk!quote:Op maandag 22 september 2014 15:36 schreef GotC het volgende:
[..]
Ohhh de plastic PET flessen ja! Leeg of met water of steentjes erin
Dat is vlotquote:Op maandag 22 september 2014 17:42 schreef BlueEyes het volgende:
ik leg mijn baby op zijn buik in de box, loop naar de keuken, kom 1 minuut later terug en vind hem op zijn rug...
Lijkt me toch een eerste stap dan. Lucas probeert alleen zijn hoofd zo hoooooog mogelijk op te tillen maar helt nog niet overquote:Op maandag 22 september 2014 17:58 schreef BlueEyes het volgende:
Ik gok op meer geluk dan wijsheid![]()
Alhoewel we wel duidelijk zien dat hij 1 kant op gaat hangen en afzet.
Ben benieuwd!
Nee gelukkig niet, er is in principe weinig direct verkeer tussen west en oost. Het vliegveld is natuurlijk wel een van de grootste van Afrika en veel transfers maar volgens mn vriend hebben ze erg strenge voorzorgsmaatregelen genomen.quote:Op maandag 22 september 2014 09:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Een verse baby is een leuk. Zijn ze daar albang voor ebola?
quote:Op maandag 22 september 2014 20:39 schreef Mabawa. het volgende:
Ahh heerlijk Twinkle!
Snoes, wat gaat het hard! En ze blijven veranderen, bijzonder om te zien he?!
Ik vergat net cdhoesjes te vermelden als speelgoedDie heb ik nog, waarom eigenlijk? Ik speel nooit een cd. Goede reden om ze op te bergen.
M neuriet trouwens de hele dag door 'poesje mauw', zo schattigZelfs aan de borst. Vandaag sinds laaaaaang weer met de kinderwagen op pad. Ondanks het 'kinderwagen-ongemak' was het op een hele andere manier erg gezellig!
M zat lekker te kletsen en te zingen. Er is toch ander contact dan in de doek vind ik. Hoe weet ik dan weer niet, maar anders wel
Haha Limone ik ook hoorIk vind M echt de aller aller mooiste en ik vind nog steeds dat hij echt een prachtige pasgeborene was. Maar zo rond de 5 weken? Uhm...
Hahaha zou dat standaard zijn??quote:Op maandag 22 september 2014 20:43 schreef Limone het volgende:
[..]Ja precies, vijf weken was ze op die foto's!
![]()
Als we over ongelijke steentjes gaan met de buggy zegt ze altijd 'aaaaaaaaah' om te kijken wat de trilling met het geluid van haar stem doet.Ze voelt zich heel stoer en zelfstandig in de buggy. (denk ik)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik ze juist dankzij de moeheid zo mooi vind. Er spreekt zo veel emotie uit - ze vertellen echt een verhaal. Het einde van een spannende tijd, en het begin van een eigenlijk nog veel spannender tijd. Opluchting, geluk, verwondering, nieuwschierigheid, liefde..quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:03 schreef Burdie het volgende:
Rijstemeisje, alweer bijna 6 maanden joh. Dat vond ik toch zo'n mijlpaal, een half jaar! Daarna vond ik het ook weer heel anders worden, herkennen andere moeders dat?
Wat een leuke foto, Fazz. Plaatjes kijken en boekje eten
. Ik vergeet altijd langs de bieb te gaan... ja, gisteren stond het op het programma, maar net toen ik naar binnen wilde gaan, werd kuiken zo vervelend (hongerrrrr) dat we maar naar huis zijn gegaan
. Volgende keer beter!
Roomsnoes, heel herkenbaar, dat 'ik wil nóg een'-gevoel! ik wil er ook nog wel twee![]()
Grappig ook hoe die foto's ondanks brakheid, moeheid, afgepeigerdheid, gewoon zó mooi zijn he...
![]()
![]()
.
Ymme, dat lijkt me dan idd weer de andere kant... nooit meer een baby... ook weer zo'n momentje. En toch ook weer een hele mijlpaal voor je meisje, 1 jaar oud!Dubbel, maar dat feestgevoel komt vanzelf denk ik
Wanneer gaan jullie het vieren?
Ik kom net bij de fysio vandaan, ze heeft mijn si-gewrichten weer goed gezet en volgende keer gaat ze iets met mijn heup doen. Nu flink veel pijnmaar dat hoort erbij. Ze zei iig dat het gewoon weer over kan gaan, dus de vooruitzichten zijn goed
.
Sinds de vakantie slaapt S veel meer overdag (finally, hij sliep echt heel weinig!) dus ik weet nu even niet goed wat ik met mijn tijd moet![]()
. Oh, hij leest mee denk ik, hij wordt net wakker
.
Ja, mooi gezegd inderdaadquote:Op dinsdag 23 september 2014 11:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik denk dat ik ze juist dankzij de moeheid zo mooi vind. Er spreekt zo veel emotie uit - ze vertellen echt een verhaal. Het einde van een spannende tijd, en het begin van een eigenlijk nog veel spannender tijd. Opluchting, geluk, verwondering, nieuwschierigheid, liefde..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |