abonnement Unibet Coolblue
pi_145359991
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:08 schreef Copycat het volgende:
Over de Markthal stond van de week een alleraardigst, vernietigend stuk in NRC Next. Markt voornamelijk voor en door hipsters geëxploiteerd met exorbitante prijzen voor zaken die onterecht het label duurzaam en lokaal krijgen. Denk niet dat je daar goedkoper uit gaat zijn.
Ik ben zelf al een paar keer naar de Markthal geweest, en ik ken het artikel maar ik onderschrijf het absoluut niet. Ik had ook wel verwacht dat het dure hipsterzooi zou zijn, maar dat vond ik juist reuze meevallen! Tuurlijk zitten er een paar van dat soort kramen tussen, maar ik ben nu al verslingerd aan enkele specifieke kramen voor groenten, vis, vlees en andere verswaren waar je gewoon goed spul krijgt voor een normale prijs, zonder aanstellerig gedoe. O+
Dingen waarvoor ik eerder ruim een uur onderweg was naar de dichtstbijzijnde toko of horecagroothandel, maar da's nu dus een stuk dichterbij gekomen. ^O^

Maar goed, offtopic. :)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:18:19 #277
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_145360179
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:00 schreef minilot het volgende:
Zit nu door de wildfolder heen te bladeren. :)
Ik kan bij dit soort acties altijd tachtig procent van het aanbod negeren, want ik koop geen:
- Voorgemaakte sauzen
- Vlees in marinades/sauzen
- Voorverpakte groentenschotels
- Voorgebakken pasteibakjes
- Voorgemaakte aardappeldingen
- Kant en klare toetjes
Enz. }:|
Maarrrrr, ik heb zeker zin in:
- De fazantfilets! Daar ga ik binnenkort een feestelijke bastilla van maken
- Potten fond: altijd handig om achter de hand te hebben
- De hele Barbarie-eend. *O*
Ik ben wel bang dat ik voortaan wat minder gebruik zal gaan maken van dit soort dingen bij Lidl, nu de Markthal in Rotterdam op maar een half uurtje bussen bij me vandaan zit. :@
-
Is die fond wat?
Siesta & Fiesta!
pi_145360354
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:18 schreef Bramito het volgende:
[..]
Is die fond wat?
Als -ie dezelfde is als vorig jaar dan wel ja. :) Er zijn vast lekkerdere fonds te vinden en zelf maken is natuurlijk niet te evenaren, maar dit is echt wel goed genoeg om in je voorraadkast te hebben staan voor makkelijke sauzen, soepen en ragouts. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_145360364
Iemand ervaring met sushi van de LIDL? Is dat wat?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_145362056
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, had in Londen zo'n doos PGtips gekocht. Eenmaal thuis zat ik te zoeken naar de lipjes... niet dus. Moest ze eruit hengelen en de thee was me toch bitter. Hele doos van 250 stuks ofzo weggegooid...
Je laat die zakjes er juist in.... vandaar geen draadje :') flinke scheut melk erbij, heerlijk. Al is PGtips niet zo lekker, Yorkshire tea is lekker O+ Drink het dagelijks.
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 13:31:25 #281
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_145362395
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Als -ie dezelfde is als vorig jaar dan wel ja. :) Er zijn vast lekkerdere fonds te vinden en zelf maken is natuurlijk niet te evenaren, maar dit is echt wel goed genoeg om in je voorraadkast te hebben staan voor makkelijke sauzen, soepen en ragouts. :Y
Ik zal erop letten. Ik begrijp dat de fond van de Gourmet serie is toch?
Siesta & Fiesta!
pi_145362932
Volgende week oudhollandse week. Zuur stokken van de vorige editie liggen hier nog.. Superhard die krengen.

Pakken pannenkoekenmix zijn hier vervangen door die plastic shakers welke een stuk duurder zijn. Zullen wel weer prijsonderhandelingen over zijn zoals gebruikelijk aan het eind van het jaar bij een hoop producten..
pi_145364314
Ik snap nog steeds niet waarom men de Freeway Bitter Lemon beperkt heeft?
Dit was volgens mij ooit een standaard product!

Kijkt Lidl überhaupt wel naar een omloopsnelheid?

El Tequito mexican drink koop ik meestal per tray.
Het tomatensap, van hetzelfde merk zie ik nog steeds in de winkel.

Niemand die ergens op een hoofdkantoor denkt=> shit die mexian drink gaat wel héél lekker hard?

:?
pi_145364827
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 14:35 schreef DIGIT_ het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom men de Freeway Bitter Lemon beperkt heeft?
Dit was volgens mij ooit een standaard product!
Kijkt Lidl überhaupt wel naar een omloopsnelheid?
El Tequito mexican drink koop ik meestal per tray.
Het tomatensap, van hetzelfde merk zie ik nog steeds in de winkel.
Niemand die ergens op een hoofdkantoor denkt=> shit die mexian drink gaat wel héél lekker hard?
:?
Zo makkelijk gaat dat niet.
Volgens mij kopen supermarkten ruim 6 maanden van te voren in en in sommige gevallen zelfs 1 jaar. Koffie is zo'n product. Duurt vaak best lang voordat je prijsschommelingen ziet omdat ze eerst nog volgens een contract zoveel koffie krijgen voor de afgesproken prijs.

In december wordt gekeken hoeveel pepernoten er zijn verkocht. Komen ze tekort, bestellen ze voor volgend jaar meer pepernoten. Hebben ze ruim over, bestellen ze een lager aantal voor volgend jaar met eventueel uitbreiding tot hogere productie. Als de Spaanse week een flop is, zie je dat niet meteen terug in de volgende Spaanse week. Die staat vaak al gepland. Je ziet het dus terug bij de tweede Spaanse week (of de Spaanse week keert helemaal niet meer terug) etc. Ze moeten dus gokken hoeveel een product verkocht gaat worden. Die Appelstrudel chips is nu overigens uit de winkel, dus of hij verkocht juist goed of hij is retour gezonden...

Daarom verdwijnen sommige vaste producten ook uit de schappen: of het verkoopt niet goed genoeg, of het contract met de fabrikant en Lidl zit er bijna op en ze kunnen het niet eens worden over de nieuwe inkoopprijs. Bijna geen een fabrikant kan leven van het eigen A-merk, dus produceren ze ook voor 'private labels'. Ik gok dat dat bij de pannenkoeken- en appeltaartmix Koopmans is. De frietsaus komt van Remia vandaan en de batterijen van Varta in Duitsland (made in Germany, Duitsland kent maar één batterijenfabriek en dat is die van de Varta).

De pindakaas en borrelnootjes van de Aldi komen van Brouwer in Doetinchem. Toevallig zit daar ook Intersnack en die produceert weer eigen merken als Chio, Jack Klein etc. Zullen vast wel verschillen inzitten qua smaak, maar kan me niet voorstellen dat die noten van Jack Klein echt anders smaken dan de Aldi, hooguit de smaak van het korstje.

[ Bericht 3% gewijzigd door Deezertje op 09-10-2014 15:02:56 ]
pi_145364920
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:48 schreef Deezertje het volgende:
Volgende week oudhollandse week. Zuur stokken van de vorige editie liggen hier nog.. Superhard die krengen.
Pakken pannenkoekenmix zijn hier vervangen door die plastic shakers welke een stuk duurder zijn. Zullen wel weer prijsonderhandelingen over zijn zoals gebruikelijk aan het eind van het jaar bij een hoop producten..
hier staat bij de pakken een bordje met leveringsproblemen. de rest van het schap is idd opgevuld met flessen. die zijn niet nieuw, die stonden er voorheen ook alleen dan minder opvallen doordat de pakken ernaast stonden.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:20:57 #286
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_145365421
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:12 schreef minilot het volgende:

Ik ben zelf al een paar keer naar de Markthal geweest, en ik ken het artikel maar ik onderschrijf het absoluut niet. Ik had ook wel verwacht dat het dure hipsterzooi zou zijn, maar dat vond ik juist reuze meevallen! Tuurlijk zitten er een paar van dat soort kramen tussen, maar ik ben nu al verslingerd aan enkele specifieke kramen voor groenten, vis, vlees en andere verswaren waar je gewoon goed spul krijgt voor een normale prijs, zonder aanstellerig gedoe. O+
Dingen waarvoor ik eerder ruim een uur onderweg was naar de dichtstbijzijnde toko of horecagroothandel, maar da's nu dus een stuk dichterbij gekomen. ^O^
Maar goed, offtopic. :)
Goed om te horen dat jouw persoonlijke ervaring totaal niet strookt met dat stuk. Als ik binnenkort in Rotterdam ben, neem ik er zeker een kijkje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_145369935
Iemand ervaring met het ski-ondergoed van de weekaanbieding?

Worry is a misuse of imagination
pi_145371561
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:38 schreef Deezertje het volgende:
Vanaf morgen nieuwe Engelse thee... 40 zakjes voor 1,49 euro (niet echt een Lidl prijs).
Maar de échte Britten zetten toch helemaal geen thee met zakjes? :D Pods of gewoon theebladen!
[ afbeelding ]
Deze thee is ook zonder touwtje...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_145371733
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:16 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik vind die Fairtrade Darjeeling lekker
Die heb ik vandaag hier nog zien liggen, bij de producten die uit het assortiment gaan...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_145371851
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:53 schreef Probability het volgende:
Iemand ervaring met het ski-ondergoed van de weekaanbieding?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou heb het gekocht :+
Worry is a misuse of imagination
pi_145371906
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 14:35 schreef DIGIT_ het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom men de Freeway Bitter Lemon beperkt heeft?
Dit was volgens mij ooit een standaard product!
Kijkt Lidl überhaupt wel naar een omloopsnelheid?
El Tequito mexican drink koop ik meestal per tray.
Het tomatensap, van hetzelfde merk zie ik nog steeds in de winkel.
Niemand die ergens op een hoofdkantoor denkt=> shit die mexian drink gaat wel héél lekker hard?
:?
Worden de producten van 1 omdoos/pallet verkocht?
Dan is het voor het hoofdkantoor vaak niet eens te zien welk product van een gemengde doos/pallet het meest verkocht wordt, omdat dit onder 1 artikelnummer gaat. Het aanpassen van de verhoudingen is een traject dat een tijdje loopt.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_145372537
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 19:03 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Worden de producten van 1 omdoos/pallet verkocht?
Dan is het voor het hoofdkantoor vaak niet eens te zien welk product van een gemengde doos/pallet het meest verkocht wordt, omdat dit onder 1 artikelnummer gaat. Het aanpassen van de verhoudingen is een traject dat een tijdje loopt.
Sorry maar op mijn kassabon kan ik prima terugvinden wat ik gekocht heb?
Dat dit niet persoonsgebonden is ook prima, maar als je producten gaat indelen in productgroepen i.p.v. artikelnummers?

We gaan even terug naar de Freeway Bitter Lemon, volgens mij een product met een aardige omloopsnelheid.
Ik heb nog nooit een fles aangetroffen die voorbij de t.h.t. zat of überhaupt in de buurt hiervan zit.
Toch is dit product uit de reguleren handelsvoorraad.
Waarom ?
pi_145424196
Zijn de Brezels die er in de oktoberfestweek waren nu standaardassortiment?
pi_145424404
Ik heb de hele eend gekocht. :D
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:27:42 #295
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_145424473
Weet iemand of het Alpine vlees terugkomt? Dat was echt goede ham vond ik en goed geprijsd! Lekkere smaak.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:31:27 #296
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_145424568
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:53 schreef Probability het volgende:
Iemand ervaring met het ski-ondergoed van de weekaanbieding?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb dusver twee keer spul gekocht bij de Lidl hardloop en andere dingen, maar de kwaliteit valt over het algemeen gewoon tegen vind ik. Textiel is niet echt goed kwaliteit. Pasvorm ook niet.

Behalve het hardloop hesje (reflecterend etc) die was wel goed.

Ik zou liever wat meer geld spenderen aan een beter merk met pasvorm en een goede textiel samenstelling dan ik weer spul van de Lidl koop. Maar dat ben ik.
pi_145427013
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 12:31 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Ik heb dusver twee keer spul gekocht bij de Lidl hardloop en andere dingen, maar de kwaliteit valt over het algemeen gewoon tegen vind ik. Textiel is niet echt goed kwaliteit. Pasvorm ook niet.
Behalve het hardloop hesje (reflecterend etc) die was wel goed.
Ik zou liever wat meer geld spenderen aan een beter merk met pasvorm en een goede textiel samenstelling dan ik weer spul van de Lidl koop. Maar dat ben ik.
O ik ben er heel blij mee! Pasvorm is goed en zit lekker.
Worry is a misuse of imagination
pi_145431907
Iemand enig idee of de "luxe notenmelange" weer terug komt in het assortiment? Die in die bruinachtige zak. Enige die nu in de buurt komt is de macademianotenmelange, maar die is veeeel te zout eigenlijk..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_145432253
de Royal mix? http://www.lidl.nl/nl/6928.htm?action=showDetail&id=7652

de nieuwe nuts & fruit vond ik nogal tegenvallen. kleffe fruitsnoepjes.
pi_145433090
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 17:30 schreef Elleska het volgende:
de Royal mix? http://www.lidl.nl/nl/6928.htm?action=showDetail&id=7652
de nieuwe nuts & fruit vond ik nogal tegenvallen. kleffe fruitsnoepjes.
Ja. Waren meer rozijnen dan echt fruit...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')