abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144766439
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:54 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Als er met de foto's gerommeld is, kan het best zijn dat die foto op de terug weg is gemaakt
Die kans schat ik laag in. Als je deze boeken leest >:) dan weet je dat je daar op de heenweg al foto's hebt gemaakt en ga je die niet opnieuw maken.
  zondag 21 september 2014 @ 20:34:43 #102
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144767262
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  zondag 21 september 2014 @ 20:39:42 #103
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144767583
quote:
ik heb al een paar x eerder op deze links van jou geklikt, maar ik zie geen kaart van baru maar mijn eigen omgeving -O-
pi_144767858
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 20:20 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Die kans schat ik laag in. Als je deze boeken leest >:) dan weet je dat je daar op de heenweg al foto's hebt gemaakt en ga je die niet opnieuw maken.
Leuk he, trollen.
  zondag 21 september 2014 @ 20:47:21 #105
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144767961
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 20:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik heb al een paar x eerder op deze links van jou geklikt, maar ik zie geen kaart van baru maar mijn eigen omgeving -O-
Woon jij in Panama? :+

Geen idee hoe dat komt, Marrije. De link komt van Baru, en bij mij werkt 'ie :?
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  zondag 21 september 2014 @ 20:52:53 #106
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144768311
Haha, zou je bijna denken he.
Nou ja, jammer.
pi_144768524
Tja Wie kan het bewijs leveren dat deze foto's NIET op dezelfde dag zijn gemaakt? Dat is helaas de gids zelf. en zijn telefoon is niet onderzocht. Waarom zou men dat doen zullen velen hier vragen? Nou omdat dit echt wel een verdachte situatie is én hij heeft aangegeven de meiden mogelijk te zijn tegen gekomen op de trail op 1 april. Als hij die foto echt op 3 april heeft gemaakt dan waren de weersomstandigheden nagenoeg gelijk aan 1 april met dezelfde wolkenformatie en een vers afgebroken takje.....Vooral de foto met K is nog meer dan die van L. gelijk aan die van P.
We moeten hem maar op zijn mooie bruine ogen geloven.....
pi_144769459
leuk motto heeft dat ene boek, van Rene Appel!!

Het motto van deze thriller luidt: “You can check out any time you like,
But you can never leave.” The Eagles, “Hotel California. “
  zondag 21 september 2014 @ 21:52:25 #109
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_144770321
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 20:56 schreef ToniB het volgende:
Tja Wie kan het bewijs leveren dat deze foto's NIET op dezelfde dag zijn gemaakt? Dat is helaas de gids zelf. en zijn telefoon is niet onderzocht. Waarom zou men dat doen zullen velen hier vragen? Nou omdat dit echt wel een verdachte situatie is én hij heeft aangegeven de meiden mogelijk te zijn tegen gekomen op de trail op 1 april. Als hij die foto echt op 3 april heeft gemaakt dan waren de weersomstandigheden nagenoeg gelijk aan 1 april met dezelfde wolkenformatie en een vers afgebroken takje.....Vooral de foto met K is nog meer dan die van L. gelijk aan die van P.
We moeten hem maar op zijn mooie bruine ogen geloven..... [ afbeelding ]
Dat zijn toch niet dezelfde wolken?
pi_144771163
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 20:56 schreef ToniB het volgende:

We moeten hem maar op zijn mooie bruine ogen geloven.....

[ Bericht 26% gewijzigd door Lavenderr op 21-09-2014 22:11:07 ]
  zondag 21 september 2014 @ 22:12:02 #111
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144771405
Foto 500 gespiegeld, om ook een makkelijker vergelijk te maken tussen de twee posturen van Lisanne, die zo redelijk synchroon zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144771481
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:12 schreef Perico het volgende:
Foto 500 gespiegeld, om ook een makkelijker vergelijk te maken tussen de twee posturen van Lisanne, die zo redelijk synchroon zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144771572
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:12 schreef Perico het volgende:

SPOILER
Oke, tijdens het verwisselen van positie is haar haar ook drooggewaaid :D
pi_144772302
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:22 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Omdat er nog meer stukjes tussen moeten maar daar geen foto's van zijn?
Nee, er moeten niet meer stukjes tussen, ik heb één gehele panorama foto als invulling gebruikt,
Hier heb ik deze voor de duidelijkheid eronder gezet:

Ik heb de profielen van het gebergte aan de horizon exact op elkaar gelegd.
Verschillen zie je in de voorgrond, vooral in de struik helemaal rechts in de foto van Lisanne.
Dat betekent denk ik dat deze fotograaf (=Kris?) een stuk lager stond/kleiner is dan die vd foto van Kris en die vh panorama.
Ook zie je dat de 1e foto van Lisanne (rechts) iets gedraaid blijkt t.o.v. de horizon van de andere 3 foto's. Geeft ook weer verschil in hoek van inval van de zon en tijdberekeningen natuurlijk
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_144773366
^O^
pi_144773505
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:27 schreef Simba het volgende:

[..]

Nee, er moeten niet meer stukjes tussen, ik heb één gehele panorama foto als invulling gebruikt,

[ afbeelding ]

Verschillen zie je in de voorgrond, vooral in de struik helemaal rechts in de foto van Lisanne.
Dat betekent denk ik dat deze fotograaf (=Kris?) een stuk lager stond/kleiner is dan die vd foto van Kris en die vh panorama.
Ook zie je dat de 1e foto van Lisanne (rechts) iets gedraaid blijkt t.o.v. de horizon van de andere 3 foto's. Geeft ook weer verschil in hoek van inval van de zon en tijdberekeningen natuurlijk
Knap werk.
Maar volgens mij is de vraag die gesteld moet worden: Kan dit allemaal in 6 seconden?
pi_144776237
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:27 schreef Simba het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het is een panoramafoto, waar links zuid kan zijn en rechts noord. Zoals deze foto.

Dan zijn de verschillende wolken te verklaren en het verschil van de schaduw op het lichaam van Lisanne.

Kris draaide ook met haar camera naar de andere kant om een tweede foto te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Ping op 22-09-2014 00:06:40 ]
  maandag 22 september 2014 @ 00:10:10 #118
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144776862
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:14 schreef Grijzemassa het volgende:
Oke, tijdens het verwisselen van positie is haar haar ook drooggewaaid :D
En heeft ze ook nog de tijd gevonden om haar kleding wat glad te trekken :)
pi_144777331
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:45 schreef Geruisloos het volgende:
^O^
Geruisloos

Er is heel veel gezegd over de rots.
Bedoelde jij het papiertje links op de foto dat kan volgens mij niet van de Vicks snoepjes zijn want deze zijn geplastificeerd.
Wat het wel aangeeft weet ik niet want de letters zijn doorlopen
pi_144778019
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:27 schreef vronie het volgende:

[..]

Geruisloos

Er is heel veel gezegd over de rots.
Bedoelde jij het papiertje links op de foto dat kan volgens mij niet van de Vicks snoepjes zijn want deze zijn geplastificeerd.
Wat het wel aangeeft weet ik niet want de letters zijn doorlopen
Er zijn ook doosjes van Vick(s), dus dat had het nog kunnen zijn, maar ik denk dat het toch iets anders is. Ik heb wat vermoedens, en dit ga ik binnenkort nalopen.

Voor wie mee wil denken over het blauwe papiertje:

Loop een willekeurige supermarkt binnen en je zult merken dat blauw/witte verpakkingen vrijwel allemaal iets te maken hebben met:

• Water
• Melk(puur of als ingrediënt)
• Mint/Cool
of
• Medicijnen

Voor de rest is het blauwe beperkt en willekeurig.

Mint, water en medicijn zijn wat mij betreft de grootste kanshebbers. Als dit het niet is, dan vermoed ik dat het niet gaat om iets wat je in de supermarkt haalt. Wellicht niet eens een verpakking. Ik heb al gekeken of het de Panamá América krant kan zijn, maar:

http://wcp.vpapel.net/wcp/catalogos/pa20140330/mobile/400x400/1.jpg

Niet een voorpagina van die krant die week lijkt overeen te komen met het "papier" op de rots. Is het wellicht een andere (lokale) krant/folder/magazine? Zou dat kunnen verklaren waarom het Thrifty logo (als advertentie) er op staat als dat het is?

Overigens is het "logo" op het papiertje niet blauw, maar voornamelijk paars (door uitloop?). En de "T" lijkt zelfs niet onderdeel te zijn van het paarse "logo" aangezien deze voornamelijk grijs/zwart is.

Verder lijkt het "logo" handgeschreven te zijn. Het is dus wellicht geen logo, tenzij het in aanraking is gekomen met water/vocht/zweet. Of het is dus letterlijk handgeschreven. Of wellicht is het niet eens tekst.

Mijn nieuwe vermoeden heb ik gisteren notabene nog in mijn handen gehad, maar ik had het niet door. Ik hoop deze week uitsluitsel te krijgen of dit het geweest kan zijn. To be continued.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geruisloos op 22-09-2014 01:27:05 ]
pi_144778122
Ik zit even hard op te denken en brandt het maar af want eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het kan maar toch:

Op 30 maart komen de meiden aan
Op 31 maart is het onduidelijk wat ze die dag gedaan hebben.
Het lijkt mij dat veel getuigen hen die dag gezien hebben ipv 1 april

Is het hypothetisch mogelijk dat ze de avond van 31 maart niet thuis hebben geslapen?

dingen die het tegenspreken zijn volgens mij
1- De vrouw van het hostel bij wie ze tv keken s avonds 31 maart (hoe zeker is zij dat dit 31/3 was en geen 30/3 ?)
2- de computer die ze checkten bij de taalschool in de ochtend van 1 april (wie checkte die?)
3- Sigrid die ze zag vertrekken om 13.10 uur op 1 april? (was dat niet 31 maart ipv 1 april>!)
pi_144778297
[quote]0s.gif Op maandag 22 september 2014 01:06 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Er zijn ook doosjes van Vick(s), dus dat had het nog kunnen zijn, maar ik denk dat het toch iets anders is. Ik heb wat vermoedens, en dit ga ik binnenkort nalopen.

Loop een willekeurige supermarkt binnen en je zult merken dat blauw/witte verpakkingen vrijwel allemaal iets te maken hebben met:

• Water
• Mint/Cool
of
• Medicijnen

Mint, water en medicijn zijn wat mij betreft de grootste kanshebbers. Als dit het niet is, dan vermoed ik dat het niet gaat om iets wat je in de supermarkt haalt. Wellicht niet eens een verpakking. Ik heb al gekeken of het de Panamá América krant kan zijn, maar:

[ [url=http://wcp.vpapel.net/wcp/catalogos/pa20140330/mobile/400x400/1.jpg]afbeelding[/url] ]

Niet een voorpagina van die krant die week lijkt overeen te komen met het "papier" op de rots.

Overigens is het "logo" op het papiertje niet blauw, maar voornamelijk paars (door uitloop?). En de "T" lijkt zelfs niet onderdeel te zijn van het paarse "logo" aangezien deze voornamelijk grijs/zwart is.

Verder lijkt het "logo" handgeschreven te zijn. Het is dus wellicht geen logo, tenzij het in aanraking is gekomen met water/vocht/zweet. Of het is dus letterlijk handgeschreven. Of wellicht is het niet eens tekst.

[ [url=http://i4.minus.com/ibncG6GrAkyNK9.jpg]afbeelding[/url] ]

Mijn nieuwe vermoeden heb ik gisteren notabene nog in mijn handen gehad, maar ik had het niet door. Ik hoop deze week uitsluitsel te krijgen of dit het geweest kan zijn. To be continued.
[/quote]

Jij gelooft dus nog steeds dat de meiden of 1 daarvan echt nog 11 dagen geleefd heeft en de weg niet terug kon vinden, niet gevonden is en keurig via je belschema heeft gehandeld?
En je denkt het antwoord te kunnen vinden in de foto's met takjes met zakjes?

Waarom gebruik je je intelligentie niet om te achterhalen of het mogelijk is of de 2 foto's 6 seconden na elkaar gemaakt kunnen zijn?
Wat de afstand in meters is tussen de 2 foto's? enz
pi_144778302
[quote]0s.gif Op maandag 22 september 2014 01:06 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

• Water
• Mint/Cool
of
• Medicijnen

[ [url=http://wcp.vpapel.net/wcp/catalogos/pa20140330/mobile/400x400/1.jpg]afbeelding[/url] ]

Niet een voorpagina van die krant die week lijkt overeen te komen met het "papier" op de rots.

[ [url=http://i4.minus.com/ibncG6GrAkyNK9.jpg]afbeelding[/url] ]

[/quote]
Ik wacht met spanning af want die rots met aanwijzingen blijft mij bezig houden.
pi_144778663
Misschien heeft iemand hier een idee over.
Wanneer je de artikelen bekijkt waarin de vondst van de rugzak wordt vermeld, staat hierin (bij de afbeelding) dat het een authentieke foto betreft gemaakt door de indianen die de rugzak vonden, de spullen die erin zaten liggen uitgestald, en in veel van de artikelen wordt de geheugenkaart van de camera expliciet vermeld, deze is ook los te zien op de foto.

De camera zit echter gewoon in de daarvoor bestemde case, en is er niet uitgehaald, dat geeft de indruk dat de geheugenkaart los in de rugzak zat, wat imo vreemd zou zijn.

Kan iemand hier iets mee? (indien al besproken, ik heb niet alle 100 topics gelezen)

[ Bericht 6% gewijzigd door Za op 22-09-2014 04:02:24 ]
pi_144778715
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 02:03 schreef Za het volgende:
Misschien heeft iemand hier een idee over.
Wanneer je de artikelen bekijkt waarin de vondst van de rugzak wordt vermeld, staat hierin (bij de afbeelding) dat het een authentieke foto betreft gemaakt door de indianen die de rugzak vonden, de spullen die erin zaten liggen uitgestald, en in veel van de artikelen wordt de geheugenkaart van de camera expliciet vermeld, deze is ook los te zien op de foto links boven:

[ afbeelding ]

Het betreft een kaart als deze:

[ afbeelding ]

De camera zit echter gewoon in de daarvoor bestemde case, en is er niet uitgehaald, dat geeft de indruk dat de geheugenkaart los in de rugzak zat, wat imo vreemd zou zijn.

Kan iemand hier iets mee? (indien al besproken, ik heb niet alle 100 topics gelezen)
Zat er niet gewoon 1 in de camera en 1 backup kaartje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')