Zoveel was heb ik niet eensquote:Op maandag 22 september 2014 09:34 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb de babywas "gewoon" gescheiden op echt wit, crème en wit met plaatjes, licht gekleurd en donker gekleurd. Helemaal goed gegaan.
Normaal doe ik alleen wit/niet wit (soms licht en donker ook apart als er veel was is). Heb nog nooit colour catchers gebruikt ofzo, en nog geen doorlopende kleuren gehad
Ik gebruik vaak het korte/snelle/kleine wasprogramma. Klein wasje is dan in een half uur klaar. Zeker voor de babywas ideaal. Straks als er poep in zit moet heT langer waarschijnlijkquote:Op maandag 22 september 2014 09:53 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Zoveel was heb ik niet eens. Dan moet ik halve wassen gaan draaien haha.
Stokstaart, dat doe ik ook hoor, muv wit en heel donker. Maar dan met dat doekje. Als ik zie hoe verkleurd die er soms uit komt! Maar is meer mijn veiligheidsnet
.
Safety first.
Wij hadden een aparte reiswieg geleend ( met riempjes etc) zodat baby liggend vervoerd kon worden in de auto. Gingen toen met 4 wk oude baby naar een bruiloft in t buitenland en een hele dag zitten in de maxicosi leek me niets voor zo' n mini. Beviel goed, maar was wel echt iets anders dan de kinderwagenbakquote:Op zondag 21 september 2014 15:34 schreef Skittles het volgende:
Oh, ik wist niet dat het synoniemen warenToen ik op google zocht naar reiswieg zag ik van die bakken met handvatten, wat onze kinderwagenbak dus niet heeft.
Nou ja.. Don't want to rain on your parade.. Maar vervangen van een kraan hoort officieel onder klein onderhoud, dus dan hoeft de woningbouw het niet eens te repareren.quote:Op maandag 22 september 2014 10:17 schreef DJMO het volgende:
* DJMO boos is op de woningbouw
waarschijnlijk is mijn thermostaatkraan in de douche niet goed meer, en ze willen wel een monteur sturen maar dan wordt hij vervangen door een gewone mengkraan en dat wil ik niet. Ik heb voor dit huis getekend mét thermostaatkraan dus wil ik ook een thermostaatkraan terug als hij vervangen moet worden, zonder dat ik daar voor moet bijbetalenze gaat het nu uitzoeken en dan belt ze me terug
hier overigens altijd het lange programma, (tenzij ik iets dringend nodig heb dat in de was zit, maar dat is maar zelden) want het is goedkoper dan die snelle wasjes
ik heb een speciaal onderhoudscontract, kost me vijf euro extra per maand, dus daar valt dit ook onder.quote:Op maandag 22 september 2014 10:30 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Nou ja.. Don't want to rain on your parade.. Maar vervangen van een kraan hoort officieel onder klein onderhoud, dus dan hoeft de woningbouw het niet eens te repareren.
Tenzij dit uiteraard expliciet in het contract is genoemd. Ook het feit dat je een badkamer met thermostaatkraan huurt zou dan vermeld moeten staan, want een mengkraan voor een thermostaatkraan heeft wel dezelfde vervangende deugdelijke functie..,
http://www.reclamefolder.nl/quote:Op maandag 22 september 2014 11:26 schreef Risu het volgende:
Gvd, schoonmoeder heeft weer oud papier meegenomen. Inclusief de reclamefolders die ik nog even wilde doorlezen. Die lagen niet eens bij oud papier.
Allemaal in het kader van 'dan ligt het niet meer in de weg' ofzo... Die bak staaat er toch wel..
En als ik dan toch bezig ben, de pannen stonden ook achterstevoren. (Wat een klacht ook)
Enige wat ik nu lastig vind is stofzuigen en bedden veschonen, de rest kan en wil ik zelf doen. Toch maar even melden, want anders stopt het natuurlijk niet. (Ik ben heel erg van het zelf doen)
Naja, /rant ik ben er weer vandoor.
spees!!!quote:Op maandag 22 september 2014 11:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoi Mienen Dobbelsteenmet jullie waspraat.
Gelukkig zijn de oefenweeën afgenomen, Zoë! Kan me voorstellen dat het bij deze termijn niet echt een fijn idee geeft.
Ben net terug van de vk, strippoging staat ingepland. Spannend en t komt wel echt heel dichtbij zo.
V heeft ook altijd in dezelfde positie gelegen. Hoofd naar beneden en rug rechts. Was zn voorkeurshouding.quote:Op maandag 22 september 2014 11:56 schreef Crumpette het volgende:
voor de slechte nachten en de laatste loodjes
Zoe gelukkig is het wat rustiger in je buik!
Spees!spannend!
Ik vraag me vanochtend ineens af he... volgens mij ligt mijn zoon al bijna een maand in dezelfde positie.. schopt me altijd op dezelfde plekken en ik voel hem altijd op dezelfde plekken "uitsteken". Mijn buik helt ook een beetje over naar rechts en soms lijkt mijn navel zelfs van het midden af te wijken... kan dat kwaad? Is dat wel normaal? Moet hij niet een keertje draaien ofzo?is dit iets om de VK te vragen? Ik voel hem verder heel veel dus ik heb niet het idee dat het niet goed gaat met hem ofzo, maar toch. Ik zag gisteren mezelf al met een rare vorm buik lopen over een paar weken omdat hij maar 1 kant op groeit ofzo..
ja die van mij ligt precies zo. schoppen aan de voorkant en handjes rommelen wat links onderin. Met plagen krijg ik hem ook niet in een andere houding eigenlijk.quote:Op maandag 22 september 2014 12:01 schreef AwayTL het volgende:
[..]
V heeft ook altijd in dezelfde positie gelegen. Hoofd naar beneden en rug rechts. Was zn voorkeurshouding.
Als je hem een beetje plaagt of je hand aan de andere kant legt, verplaatst hij dan wel gewoon? (Om vervolgens weer terug te gaan)
Klinkt mij als geen alarm in de oren, maar het de vk vragen geeft natuurlijk wel een deskundig antwoordt.
In mn navel drukken is hier altijd garantie op boze geirriteerde babyquote:Op maandag 22 september 2014 12:03 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja die van mij ligt precies zo. schoppen aan de voorkant en handjes rommelen wat links onderin. Met plagen krijg ik hem ook niet in een andere houding eigenlijk.
ik zit hem meteen nu te plagen om te checken natuurlijk![]()
in mijn navel drukken is hier garantie op boze crumpettequote:Op maandag 22 september 2014 12:08 schreef AwayTL het volgende:
[..]
In mn navel drukken is hier altijd garantie op boze geirriteerde baby.
quote:Op maandag 22 september 2014 12:09 schreef Loj het volgende:
Ben verder niet bijgelezen, maar gewoon omdat het kan:
Meld
Ik voel m'n kind ook nooit draaienquote:Op maandag 22 september 2014 12:08 schreef Crumpette het volgende:
ja nouja ik dacht ik vraag maar, hoor hier altijd van die dingen van "mijn baby is gedraaid, auw" enzo. wel fijn dat het herkenbaar is
quote:Op maandag 22 september 2014 12:51 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, jij ook beterschap!
Spees al aan de strippoging, omgwtfbbqsaus!
Crumpette, dat kan echt geen kwaad! Mijnes ligt ook al vanaf week 29 met kop naar beneden en rug links!
Loj over de 37 weken![]()
Soesa, sssst, ik ben daar helemaal nog niet aan toe
Zo, eens kijken of een bak kwark de boel wat kalmeert hier.
Hmmm.quote:Op zondag 21 september 2014 14:05 schreef Stormqueen het volgende:
Maar: mijn bevalbed is in huis, badje en kruiken zijn opgehaald, dus laat dat jong maar komme
Dat zou genetisch wel in de lijn der verwachting liggenquote:Op maandag 22 september 2014 12:59 schreef Skittles het volgende:
[..]
Straks heeft ze het meegekregen en denkt ze dat ze je een plezier doet door nu al te komen!
Misschien es aan de VK voorleggen hierquote:Laat al die echo's toch zitten!
12-09-2014 | AD/Algemeen Dagblad
`Kom bij ons in de praktijk, u krijgt met 8 weken al een echo.' Zo halen nogal wat verlospraktijken zwangeren binnen, tot grote ergernis van verloskundige en echoscopiste Annegot Schröder. ,,De echo is geen lokkertje.'' ELLEN VAN GAALEN en
LAURA SCHALKWIJK
`Ouders willen ter geruststelling vaak meerdere echo's'
AMSTERDAM | Ja, daar is een foetus te zien. Het hartje klopt! De aanstaande ouders stralen van geluk bij de 7-weken echo.
De teleurstelling is echter groot als het stel na een paar weken terugkeert voor de 11-weken echo. Het hartje klopt niet meer, het mini-mensje beweegt niet. Het geluk van de afgelopen weken is in één klap verdwenen. De baby is overleden. Onnodig verdriet, vindt de Amsterdamse echoscopiste Annegot Schröder: ,,Dit gebeurt zo vaak. Daarom zegt een echo met 7 weken nog niet veel.''
Toch ziet ze hoe steeds meer praktijken zwangeren binnen lokken met zo'n snelle echo.
Schröder ergert zich mateloos aan het gemak waarmee sommige praktijken en gynaecologen het echo-apparaat op de buik van een zwangere zetten. Ze kent talloze voorbeelden van ouders die volledig in de stress schoten door verkeerde diagnoses. Een kindje leek te groot, dus werd uit voorzorg een inleiding gedaan. Maar bij de geboorte woog de baby een nette 7 pond. ,,Een echo is geen heilig middel,'' weet Schröder. ,,Vaak zijn meerdere echo's nodig om zeker te weten dat wat we denken te zien daadwerkelijk klopt.''
In Nederland zijn alleen de termijnecho rond de 10 weken en de medische echo rond 19 weken standaard. Toch ondergaan zwangeren steeds meer echo's. Wanneer verloskundigen die declareren als `medisch' krijgen ze 35,02 euro per stuk op hun rekening.
Bloedverlies
Dat praktijken hier goed geld mee verdienen, merken ook de zorgverzekeraars. Met 8 weken kijken verloskundigen even of er echt een baby'tje is te zien. Op de factuur staat `medische echo wegens bloedverlies'. Bij een zwangerschapsduur van 30 en 34 weken volgen groeiecho's. Die zijn eigenlijk alleen nodig als er twijfel is over de groei van het kindje, maar steeds meer verloskundigen bieden ze standaard aan. Tot slot krijgen zwangeren bij 36 weken nog een liggingsecho om te zien of de baby met het hoofd naar beneden ligt.
Zorgverzekeraars hebben de jacht op de overbodige echo's geopend. Hun medisch adviseurs onderzoeken praktijken die bovengemiddeld echoën. Als daar geen goede verklaring voor komt, ondervragen ze verzekerden of er inderdaad een medische noodzaak was.
Achmea heeft inmiddels de eerste 12.000 euro teruggevorderd voor medische echo's die lang niet in alle gevallen nodig waren. ,,Een deel komt door de klant zelf. Die wil vaak meerdere echo's om steeds opnieuw gerustgesteld te worden over de gezondheid van de baby,'' constateert woordvoerder Femke Theunissen. Maar voor het andere deel is de verloskundige zelf verantwoordelijk. ,,Die echoot soms uit concurrentieoverwegingen, maar ook omdat het apparaat er toch staat. Een echo is snel gemaakt en kan worden gedeclareerd.''
Fraude willen de zorgverzekeraars dit niet per se noemen. Het is soms lastig te bepalen of een echo medisch noodzakelijk was. Zeker met het oog op de babysterfte denken de zorgverzekeraars dat verloskundigen vaker het zekere voor het onzekere nemen. ,,Ze willen elke vorm van twijfel of risico wegnemen,'' verklaart Michael Verheul, woordvoerder van Menzis.
Straling
De Belgische Gezondheidsraad pleitte eerder dit jaar juist voor minder echo's. Het is nog steeds niet duidelijk of de straling schadelijk kan zijn voor baby's. Dat beseft echoscopiste Schröder maar al te goed. Geluidsgolven zoals die uit een echo-apparaat komen, kunnen in snel delend weefsel opwarming veroorzaken, is in het laboratorium geconstateerd. ,,Natuurlijk zitten er in de buik allerlei lagen voor en zal de straling minder groot zijn. Maar we weten niet zeker wat het effect op het kindje is.''
Ook zij krijgt regelmatig vragen van aanstaande ouders om een echo. Als het niet nodig is, legt ze dat uit. ,,Vaak begrijpen de mensen dat heel goed,'' merkt Schröder. Willen de zwangeren tóch een echo, dan moeten ze zelf betalen.
Overigens wil dat niet zeggen dat Schröder faliekant tegen de echo is. ,,Ik ben zelf echoscopiste.'' Ze vindt het vooral belangrijk dat het instrument goed wordt gebruikt. ,,Een 8-weken echo heeft echt geen zin. Je kunt prima een kloppend hartje zien, maar een dag later kan het kindje niet meer leven.''
Ik heb verder zelf geen onderzoek meer gedaan naar dit onderzoek overigensquote:[...]Een Nederlandse verloskundige deed er onderzoek naar. Zij kwam tot de conclusie dat alleen het strippen van de vliezen een zetje aan de bevalling kan geven. -strippen maakt sowieso uw baarmoedermond rijper;
-na strippen is de kans groter dat uw bevalling spontaan op gang komt;
-vooral de eerste keer strippen is succesvol;
-op de rest van de bevalling heeft strippen geen invloed;
-strippen op zich geeft geen risico's; u kunt echter wel wat bloedverlies en pijnlijke harde buiken krijgen;
-ook als u voor het eerst gaat bevallen, heeft strippen effect.
na strippen volgens mij wel ja, want als je nog niet "klaar" bent doet dat niks.quote:Op maandag 22 september 2014 13:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik las gisteren een rapport waarin stond dat het verloop van een bevalling na strippen hetzelfde is als wanneer het vanzelf zou zijn begonnen. Ik zal ff zoeken waar ik dat als!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |