Moest je ook zelf afleiden of gewoon die laatste twee formules invullen?quote:Op zondag 21 september 2014 23:20 schreef Mitsu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dat, moest daar een som over maken vanmiddag.
Rot werkje om uit te schrijven, maar toch niet al te moeilijk?quote:Op zondag 21 september 2014 23:20 schreef Mitsu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dat, moest daar een som over maken vanmiddag.
je moet simpel beginnen hèquote:Op zondag 21 september 2014 23:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Meh, dat is maar één dimensie zo. Saai.
Scheikundig productieproces of zo? Beetje vage post zo.quote:Op zondag 21 september 2014 23:16 schreef Platina het volgende:
Pfff, mijn stage schiet niet echt op. Ik doe onderzoek naar het het effect van diverse procesinstellingen op een product. Kom ik erachter dat de productmassa niet homogeen is, terwijl dit wel werd aangenomen.
Nu heb ik dus enorm veel resultaten maar kan ik er waarschijnlijk geen nuttige conclusie uit trekken omdat de onderlinge variatie in de productmassa te groot is. Lekker dan
Iemand tips of suggesties hoe ik het beste verder kan gaan? Ik zit nu op 2/3de van mijn stage en wil het toch wel graag afmaken![]()
Ik kan toch moeilijk 80-90% van de resultaten afknallen en als resultaat een verslag geven waarin alleen staat dat er geen zinnige conclusie getrokken kan worden omdat de productmassa niet homogeen is
m = rho l w h hoef je niet af te leiden lijkt mequote:Op zondag 21 september 2014 23:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Moest je ook zelf afleiden of gewoon die laatste twee formules invullen?
Die Izz natuurlijk. Die van de massa is niet meer dan logisch.quote:Op zondag 21 september 2014 23:24 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
m = rho l w h hoef je niet af te leiden lijkt meof bedoel je een andere
Ik wil niet teveel in detail treden, je weet nooit wie er mee leestquote:Op zondag 21 september 2014 23:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Scheikundig productieproces of zo? Beetje vage post zo.
mooi, gewoon ff checken toch. maar wel vreemd dat ze op io daar sommen mee doen, wij gebruikten alleen die uiteindelijke formule en soortgelijke voor standard geometrische vormenquote:Op zondag 21 september 2014 23:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die Izz natuurlijk. Die van de massa is niet meer dan logisch.
Ah, nu snap ik het. Maar kan je dan niet beter met je stagebegeleider overleggen in plaats van op FOK! hulp te vragen?quote:Op zondag 21 september 2014 23:28 schreef Platina het volgende:
[..]
Ik wil niet teveel in detail treden, je weet nooit wie er mee leest
Maar wat ik dus doe is procesparameters veranderen en de invloed van die veranderingen op het product onderzoeken. Het product wordt getest op één kenmerk en als het buiten de norm valt dient het afgekeurd te worden. Echter, omdat de productmassa niet homogeen is kan het goed zijn dat wanneer er 2 verschillende monsters genomen worden er één monster wel binnen de norm valt en de ander niet.
Helaas kunnen er vanwege tijdsdruk niet meerdere monsters genomen worden om zo een gemiddelde te bepalen maar wordt er slechts met 1 monster gewerkt.
Welke hoofdstukken behandelen jullie allemaal? (gewoon hibbeler neem ik aan?)quote:Op zondag 21 september 2014 23:30 schreef Mitsu het volgende:
We mogen geen standaardformules gebruiken, moeten het zelf integreren. Is niet echt moeilijk ofzo, maar t kost wat tijd. Terwijl ik het normaal never met de hand zou uitwerken
Ik weet niet eens waar Izz voor staat.quote:Op zondag 21 september 2014 23:29 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
mooi, gewoon ff checken toch. maar wel vreemd dat ze op io daar sommen mee doen, wij gebruikten alleen die uiteindelijke formule en soortgelijke voor standard geometrische vormen
Maar dat doen ze bij zo'n beetje alle vakken. En dan als je echt gaat gebruiken mag alles via de PC.quote:Op zondag 21 september 2014 23:30 schreef Mitsu het volgende:
We mogen geen standaardformules gebruiken, moeten het zelf integreren. Is niet echt moeilijk ofzo, maar t kost wat tijd. Terwijl ik het normaal never met de hand zou uitwerken
Heb nog geen grote zekerheid aangezien mijn stufi nog niet in is gegaan (of vaste lasten), maar zoals het er nu uit ziet moet ik elke maand gewoon rond komen op wat ik krijg aan stufi en loon. Er hoeft dus niks geleend te worden.quote:Op zondag 21 september 2014 23:32 schreef Amoeba het volgende:
Even wat anders, hoeveel leent iedereen hier bij per maand?
Hibbeler idd, maar we slaan vrij veel over geloof ik. We doen 12,13, 16, 17 en 22 geloof ik.quote:Op zondag 21 september 2014 23:32 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Welke hoofdstukken behandelen jullie allemaal? (gewoon hibbeler neem ik aan?)
Te vroeg gepost, even wat bijgezet. Iedere keer weer dat ik zak voor m'n motorexamen moet ik weer 500 aftikken. 5 rijlessen en AVD is toch 480 euro, en ik moet gewoon dat rijbewijs nu afmaken.quote:Op zondag 21 september 2014 23:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb nog geen grote zekerheid aangezien mijn stufi nog niet in is gegaan (of vaste lasten), maar zoals het er nu uit ziet moet ik elke maand gewoon rond komen op wat ik krijg aan stufi en loon. Er hoeft dus niks geleend te worden.
Ik heb in dat opzicht nog wat mazzel gehad met mijn ouders, die al mijn leven lang hebben gespaard. Met dat geld en geld dat ik zelf apart heb gehouden heb ik ruim 10.000¤ aan spaargeld. Zonder dat zou ik er toch nog een beetje over getwijfeld hebben.quote:Op zondag 21 september 2014 23:39 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Te vroeg gepost, even wat bijgezet. Iedere keer weer dat ik zak voor m'n motorexamen moet ik weer 500 aftikken. 5 rijlessen en AVD is toch 480 euro, en ik moet gewoon dat rijbewijs nu afmaken.
Verder ben ik gebrevetteerd rescue diver en ben nu m'n eigen zooi aan het aanschaffen. Ik heb een vest size M maar dat duikt niet lekker.
Ok. Wij deden 12 tm 19 geloof ikquote:Op zondag 21 september 2014 23:37 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Hibbeler idd, maar we slaan vrij veel over geloof ik. We doen 12,13, 16, 17 en 22 geloof ik.
Ik begon met 2k spaargeld. Heb jaren terug een computer van 3k in elkaar geknutseld, een degelijke geluidsinstallatie (draaitafel/versterker/4 speakerzuilen) en een mooie LP collectie gekocht. Daarnaast ben ik 50 euro per maand kwijt aan belasting voor m'n auto en m'n motor.quote:Op zondag 21 september 2014 23:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb in dat opzicht nog wat mazzel gehad met mijn ouders, die al mijn leven lang hebben gespaard. Met dat geld en geld dat ik zelf apart heb gehouden heb ik ruim 10.000¤ aan spaargeld. Zonder dat zou ik er toch nog een beetje over getwijfeld hebben.
Ik heb sinds mijn 15de wel altijd gewerkt. In 6 vwo tijdje 2 krantenwijken gedaan en meestal geef ik mijn geld alleen aan dingen uit die waardevast zijn. Stapavonden/vakanties/drank, dat geld spaarde ik dus op.quote:Op zondag 21 september 2014 23:47 schreef OllieWilliams het volgende:
Rijke boys hier. Heb nooit meer dan 2,5k gehad volgens mij en heb nu niks meer
Werkte tijdens de bovenbouw gemiddeld 20u per week maar ging minimaal drie dagen in de week zuipenquote:Op zondag 21 september 2014 23:49 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb sinds mijn 15de wel altijd gewerkt. In 6 vwo tijdje 2 krantenwijken gedaan en meestal geef ik mijn geld alleen aan dingen uit die waardevast zijn. Stapavonden/vakanties/drank, dat geld spaarde ik dus op.
Ik ben nu rijk, vanaf ergens aankomende week niet meer.quote:Op zondag 21 september 2014 23:47 schreef OllieWilliams het volgende:
Rijke boys hier. Heb nooit meer dan 2,5k gehad volgens mij en heb nu niks meer
Wacht maar tot je op jezelf woontquote:Op zondag 21 september 2014 23:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ben nu rijk, vanaf ergens aankomende week niet meer.
Ik moet nu ook al gewoon collegegeld betalen hoor.quote:Op zondag 21 september 2014 23:54 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Wacht maar tot je op jezelf woont
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |