Yep, kreeg net al een sms'je van mijn man dat ze weer gedekt is, en het duurde opnieuw vrij kort dus ze gunnen Bowie even pauze en dan mag hij nog een keerquote:Op vrijdag 19 september 2014 15:09 schreef LadyS het volgende:
Nieuw topic
En as we speak zijn Nori en Bowie weer aan het daten geloof ik![]()
Red je het straks wel 4 weken?
Had ik al gevraagd, en is inmiddels geregeld als het goed isquote:Op vrijdag 19 september 2014 15:42 schreef Valerie. het volgende:
Nog even in het feedbacktopic vragen of ze deze topics wil linken.
Zondag nog een keer? (of woont Bowie in the Bible belt?quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:01 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Yep, kreeg net al een sms'je van mijn man dat ze weer gedekt is, en het duurde opnieuw vrij kort dus ze gunnen Bowie even pauze en dan mag hij nog een keer![]()
En die vier weken gaat wel moeilijk worden jaMaar het scheelt dat ze vandaag opnieuw gedekt is, dan heb ik goede hoop dat er ook daadwerkelijk bevrucht wordt
[..]
Had ik al gevraagd, en is inmiddels geregeld als het goed is
Hahaha, nee, ik geloof dat Bowie er geen probleem mee zou hebben op zondagquote:Op vrijdag 19 september 2014 16:03 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Zondag nog een keer? (of woont Bowie in the Bible belt?)
Kan, denk ik, nog wel. Maar in principe een beetje overdreven na 2 x geslaagde dekkingen (3 1/2 eigenlijkquote:Op vrijdag 19 september 2014 16:06 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Hahaha, nee, ik geloof dat Bowie er geen probleem mee zou hebben op zondag![]()
Maar weet niet of het dan nog zin heeft, dan zitten we toch al op dag *telt* dag 17. Da's best behoorlijk laat toch, zeker aangezien haar progesteron woensdag al 10 was?
2 en halfquote:Op vrijdag 19 september 2014 18:22 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Kan, denk ik, nog wel. Maar in principe een beetje overdreven na 2 x geslaagde dekkingen (3 1/2 eigenlijk)
Thanks!quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:24 schreef mikoxx het volgende:
Mooie site hoor!! Heel overzichtelijk en duidelijk beschreven allemaal. Een heel karwei, maar, complimenten!
Ik ga daar eens even goed voor zitten, heb nu nog niet eens alles gelezen ;-).quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:51 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Thanks!![]()
Zijn er nog dingen die je er graag op zou willen zien of die je belangrijk vindt? In het geval dat je eventueel een pup van ons zou willen, bedoel ik?
Je hebt DM, is dat ook goed? (edit: Zo-is-dat heeft ook DM)quote:Op zaterdag 20 september 2014 16:14 schreef LadyS het volgende:
Mag ik ook een pm? Ben erg nieuwgierig naar de site.
Hoe is het met Nori vandaag? Ochtendmisselijkheid? Moodswings? Gevoelige borsten? Haring met slagroom? Afkeer van de geur van gebraden vlees? Vreetkicks? :p
quote:Op zaterdag 20 september 2014 18:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ter afleiding kan je natuurlijk altijd je beestenboerderijtopic updaten met schattige foto's
Nou ja, ik zou als je een pup neemt toch sowieso de eerste week maar liefst langer vrij nemen. En een pup alleen laten moet je echt met minuten opbouwen. Link heb ik elke dag een minuut langer alleen gelaten. Een pup moet wennen, en is niet zindelijk dus moet je op letten.quote:Op zondag 21 september 2014 19:22 schreef mikoxx het volgende:
Ik vraag me af hoe je t beste start met een pup, neem je bv vrij de eerste .... dagen? Hoe lang laat je een pup de eerste ..... weken max alleen achter elkaar? Heeft iemand hier ervaring?
We hebben het over Link he, hou je dat even in gedachten?quote:Op zondag 21 september 2014 19:59 schreef Valerie. het volgende:
Ik vind pet minuut zo overdreven. Als de pups een beetje degelijk zijn zou ik gewoon lekker boodschappen gaan doen ofzo. Ik heb nog nooit een pup gehad waar ik dat echt zo overdreven moest opbouwen. Zou wel twee weken vrij nemen.
haha ja okay. Maar een hond van een degelijke fokker, en zoals ik ook bij isis verwacht, zijn gewoon vrolijke en zekere huishonden die best tegen een stootje kunnen mi.quote:Op zondag 21 september 2014 20:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
We hebben het over Link he, hou je dat even in gedachten?
Je gaat Link toch niet als de doorsnee pup bestempelen?quote:Op zondag 21 september 2014 20:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
We hebben het over Link he, hou je dat even in gedachten?
Link komt van een goeie fokker. Heeft vrij weinig met fokken te maken imho. Aard van het beestje meer.quote:Op zondag 21 september 2014 20:06 schreef Valerie. het volgende:
[..]
haha ja okay. Maar een hond van een degelijke fokker, en zoals ik ook bij isis verwacht, zijn gewoon vrolijke en zekere huishonden die best tegen een stootje kunnen mi.
dat weet ik, maar -en zeker retroevers- die degelijk gefokt zijn, zijn relatief makkelijke en zekere pups. Als je daar zelf moeilijk over gaat doen wordt het mi moeilijk. Als je gewoon een uurtje boodschappen gaat doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is loopt dat meestal wel los. Ik heb met de retrievers serieus nooit problemen gehad qua alleen laten. Hell, de eerste dag zijn ze opgehaald en ging iedereen meteen weg, hahaquote:Op zondag 21 september 2014 22:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Link komt van een goeie fokker. Heeft vrij weinig met fokken te maken imho. Aard van het beestje meer.
Is inderdaad lastig, het zou natuurlijk perfect zijn als je gewoon 6 weken vrij hebt. Maar als je kijkt naar wat echt nodig is, dan zou ik zelf een week of 2 aanraden (zie ook op de site in het menu onder 'informatie voor pupkopers', kopje 'onze pups', laatste allineaquote:Op maandag 22 september 2014 08:04 schreef mikoxx het volgende:
Dank voor jullie ervaring! Natuurlijk zou de zomervakantie ideaal zijn, maar, dat duurt ook nog zo lang ;-). Een week of twee vrij regelen is te doen.... tja, keuzes..!
Primaquote:Op maandag 22 september 2014 14:38 schreef mikoxx het volgende:
Dank! Ik had t inderdaad gelezen op je site. Je hoort ff van ons iig. Hoe gaat t vandaag met nori??
Ha, wat een timing! Weet MM al wat hij jou gaat geven als cadeautje?quote:Op maandag 22 september 2014 14:39 schreef Qwea het volgende:
Ik ben 19-01 jarig (you see what I did there?) en idd, geen actieve werker nemen als de hond wat vaker alleen moet blijven of als je zelf geen zin hebt om telkens dingen te doen met de hond.
Link word echt schijtirritant als je die niet laat werken / bezig houdt elke dag.
Tuurlijk! Je krijgt DMquote:Op maandag 22 september 2014 14:56 schreef Candaasje het volgende:
Mag ik ook een linkje?
(Ook al heb ik dan nog absoluut geen ruimte voor een hond. Maar ik ben gewoon heel benieuwd, vind het leuk om te volgen)
quote:Op maandag 22 september 2014 15:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ow, dan wil ik ook wel
Zat net wat sites te kijken en ik stoor me er soms gewoon aan
Geen geboortedata, laatste nest niet op de logische plek (niet bij pups, alleen bij foto's) eentje zou n fokker zijn, maar er stond helemaal geen info over toekomstige / geplande nestjes, was meer n site over haar hondfoto's die t niet doen, kopjes waar geen info onder staat. Gewoonweg ontiegelijk lélijke sites (
)
Bij een fokker telde ik 28 volwassen honden van 3 verschillende rassen![]()
Rassen waar ik naar op zoek was, zijn niet zo gemakkelijk te vinden, dus weinig keus dan..
Waar ben je naar op zoek dan?quote:Op maandag 22 september 2014 15:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ow, dan wil ik ook wel
Zat net wat sites te kijken en ik stoor me er soms gewoon aan
Geen geboortedata, laatste nest niet op de logische plek (niet bij pups, alleen bij foto's) eentje zou n fokker zijn, maar er stond helemaal geen info over toekomstige / geplande nestjes, was meer n site over haar hondfoto's die t niet doen, kopjes waar geen info onder staat. Gewoonweg ontiegelijk lélijke sites (
)
Bij een fokker telde ik 28 volwassen honden van 3 verschillende rassen![]()
Rassen waar ik naar op zoek was, zijn niet zo gemakkelijk te vinden, dus weinig keus dan..
ik ben niet echt op zoek, was aan het kijken naar fokkers van bepaalde rassen. (Kortharige Schotse herder, Duitse brak, Cirneco Dell Etna)quote:Op maandag 22 september 2014 16:03 schreef Valerie. het volgende:
[..]
[..]
Waar ben je naar op zoek dan?
DM komt er aan!quote:Op maandag 22 september 2014 16:11 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik ben niet echt op zoek, was aan het kijken naar fokkers van bepaalde rassen. (Kortharige Schotse herder, Duitse brak, Cirneco Dell Etna)
Maar ik wil t topic niet vervuilen
Ook irritant: geen pagina met 'onze honden' ofzo.
nee, maar ik had t ook nog niet gevraagdquote:Op maandag 22 september 2014 16:18 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
DM komt er aan!
edit: ik had ik jou toch niet al eerder een DM gestuurd...? weet iemand of/waar je je DM's kunt inzien?![]()
Misschien iemand anders met een soortgelijke nick dan, ik wist het even niet meer zekerquote:Op maandag 22 september 2014 16:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, maar ik had t ook nog niet gevraagd
Zwarte balk bovenin, tussen zoeken en pm-enveloppe.quote:Op maandag 22 september 2014 16:18 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
DM komt er aan!
edit: ik had ik jou toch niet al eerder een DM gestuurd...? weet iemand of/waar je je DM's kunt inzien?![]()
Dat was me dus echt nog nooit opgevallen..quote:Op maandag 22 september 2014 16:35 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Zwarte balk bovenin, tussen zoeken en pm-enveloppe.
http://dm.fok.nl/
Tja, ik denk van alles te merken... Mijn innerlijke hypochonder, meestal toch goed onder de duim gehouden, kan zich helemaal uitlevenquote:Op maandag 29 september 2014 15:13 schreef Valerie. het volgende:
Stil hier, merk je al iets aan haar?
Tijdens mijn eigen zwangerschap had ik daar echt totaal geen last van (toen de gyn begon over pre-eclampsie en dat ik misschien ingeleid moest worden, en toch wel zeker één dag extra moest blijven vond ik dat totaal overbodig) maar nu...quote:Op maandag 29 september 2014 16:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan het me zo goed voorstellen. Natuurlijk ben je nu nog scherper op veranderingen.
Wanneer hebben jullie de echo?
Dan is mijn zus jarig, dus gewoon doen, brengt vast gelukquote:Op maandag 29 september 2014 17:06 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
De echo wil ik op 17 oktober laten doen
Ik had alweer nieuwe besteld en ze krijgt ze sinds afgelopen weekend weer. En daar gaan we dus nog even mee door, ik denk wel tot (ver) in het nieuwe jaar voor de zekerheid.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:13 schreef oh-oh het volgende:
Met cranberrie capsules heb ik hier tot nu toe elke ab voor blaasontsteking weten te voorkomen dus dat gaat vast prima werken!
Met Nori gaat het wel goed, thanks voor de belangstellingquote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:37 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
En hoe gaat het nu met Nori?
Kan eiwit en leukocyten beïnvloeden. Bloed hoort niet in de urine en ook niet in de vaginale uitvloeiing te zitten. Nou ja, misschien kan de hond iets bloed verliezen rondom het nestelen van de embryo's in de baarmoeder. pH meten met een stickje vind ik niet echt betrouwbaar.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:50 schreef Miss_Isis het volgende:
Thanks CandaasjeIk ben er de laatste dagen niet meer mee bezig geweest, maar hou me altijd aanbevolen voor tips. Na de echo moet ik sowieso weer updaten, dus dan kunnen we weer het één en ander aanpassen.
[..]
Met Nori gaat het wel goed, thanks voor de belangstelling![]()
Ze heeft nog steeds het zelfde patroon met plassen, maar ik verwacht nog geen wonderen amper 20 uur na het bezoek aan de DAZoals ik al schreef, we kijken het 10 dagen aan met blaasvoeding/cranberry/echinaforce/appelazijn en tussendoor regelmatig zelf urine testen. Als er dan geen (voldoende) verbetering is gaan we waarschijnlijk toch over op AB.
Ze had vandaag wel weer wat zichtbare afscheiding, een doorzichtig/wittig slijmdraadje nadat ze geplast had. In hoeverre beïnvloed dat het resultaat van zo'n teststickje voor urine (uit een rond busje met op de buitenkant de betekenis van de diverse kleurtjes)?
quote:Ik heb een busje met nog één stickje er in gekregen en krijg wat extra stickjes van de DA toegestuurd zodra ze nieuwe besteld heeft. Het lijkt me dat die afscheiding niet de meting van de PH erg verstoord, maar misschien wel de meting van leukocyten of bloed?
Oh, en nog een vraagje.. hoe betrouwbaar is het voelen aan de baarmoeder 2 weken na de 1e dekking? Want ze zei dus dat ze *iets* dacht te voelen, en dat is leuk speculeren natuurlijk, maar kan dat überhaupt al zo kort na de dekking?
Bedankt voor je antwoordquote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:12 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Kan eiwit en leukocyten beïnvloeden. Bloed hoort niet in de urine en ook niet in de vaginale uitvloeiing te zitten. Nou ja, misschien kan de hond iets bloed verliezen rondom het nestelen van de embryo's in de baarmoeder. pH meten met een stickje vind ik niet echt betrouwbaar.
[..]Ik kan het in ieder geval niet. Embryo's drijven een beetje doelloos rond in de baarmoeder tot de dag 11-14 na de dekking, daarna planten zij zich in de baarmoeder. Daarna pas ontstaan die zwellingen (ampullen noemen wij dat) in de baarmoeder. Rond dag of 21 zijn deze zwellingen ong 1 cm en bij een slanke hond kan je het voelen. Daarna groeien zij heel hard en rond dag of 35 is de baarmoeder een flinke worst zonder duidelijke zwellingen en kan je niks meer voelen. Het betrouwbaarst is natuurlijk een echo na de 25ste dag.
Nou, een stickje geef het ong +/- 0,5 aan. Dus als je denkt 6,5 te zien, dan kan het tussen 6-7 liggen. Maar pH varieert heel erg per dag. Dus de hele dag door 5 krijg je never nooit. Honden hebben iha zure ph, dus lager dan 7. Struviet (blaasgruis) vormt zich in principe niet bij pH lager dan 6,5. Calcium oxalaat (ander soort blaasgruis) daar tegen wel.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:26 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord![]()
Ik vond het ook al heel vroeg om nu al iets te kunnen voelen, maar goed, het was wel wat ik graag wilde horen natuurlijkuiteraard gaan we nog voor een echte uitslag een echo laten doen
Heb je misschien nog een tip om PH zelf betrouwbaarder te kunnen meten dan met zo'n stickje? Of moet dat echt in een laboratorium oid? Het stickje gaf gisteren duidelijk leukocyten en bloed aan in de urine, hopelijk is dat bloed dan in ieder geval weg over 10 dagen.
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:17 schreef Valerie. het volgende:
Misschien voelde ze met astrale handen, dat werkt vast anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar ik kan me voorstellen dat je dat homeopathisch middeltje afgewezen hebt. Daar geloof ik zelf dan ook weer niet zo in.Teveel verdund om werkzaam te zijn naar mijn zin.
Succes nog met afwachten!
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:54 schreef Valerie. het volgende:
Herkenbaar...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er zelf verder helemaal niets mee, ik geloof wel dat dingen zoals reiki en zo mensen kunnen helpen, maar ik geloof niet dat het echt aantoonbaar (dus in minimaal één groot, goed opgezet dubbelblind onderzoek) werkt. Idem voor homeopathie en aanverwanten, wat mij betreft.
Maar voedingssupplementen en kruiden vind ik wat anders, en ik denk niet dat het kwaad kan om eens iets anders naar een ziek dier te kijken. Anders dan "we gooien er een pijnstiller en een AB tegen aan en je voert 4 maand brokjes van merk X. en dan moet het goed komen", dus. Wat niet wil zeggen dat pijnstilling, AB en de brokjes van merk X. niet werken natuurlijk! Maar als het (zeker met een drachtig dier) minder ingrijpend en wat onschuldiger kan, dan probeer ik dat graag eerst.
Al blijft het natuurlijk weer een afweging, want bezorg ik door mijn anti-AB en anti-brokjes houding mijn hond misschien meer ongemak en pijn dan nodig is? Lijdt zij niet onder mijn ideeën over wat het beste is voor haar (en de eventuele ongeboren pups) gezondheid? Daar voel ik me wel eens een beetje schuldig over. Maar stel dat ik wel AB zou geven nu en er komen pups en daar zou iets mee zijn (slechte tandjes of één of andere afwijking of zo, geen idee wat ze precies zouden kunnen oplopen door AB of pijnstilling-gebruik en een vroeg stadium van de dracht) dan zou ik me vast daar ook weer schuldig over voelen, of me in ieder geval af vragen of het komt door de medicatie.
Gelukkig lijkt Nori niet te lijden, dat maakt mijn schuldgevoel wel wat minderZe heeft de afgelopen 2 nachten zelfs niet in de keuken geplast (yay!) en ze is bijzonder knuffelig. Nog precies 2 weken te gaan en dan hebben we hopelijk een echo gehad!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
Nog 9 nachtjes slapenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:42 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Hoe gaat het met Nori? En wanneer hebben jullie ook alweer een pret-echo?
Nou, het is wel vakantietijd he. Het kan zijn dat degene die echo's maakt net op vakantie is. Of vrij. Schijnt dat er dierenartsen zijn die parttime werkenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:00 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nog 9 nachtjes slapen![]()
17 oktober dus, dan wil ik de echo laten doen. We hebben nog geen afspraak, ik ga begin volgende week bellen en hopen dat ze dan die vrijdag plek hebben (lijkt me wel, zo druk zal het vast niet zijn).
Over pH en leuko's maak ik mij niet zo veel zorgen over met zo'n stickjes-test. Maar bloed is niet zo fijn. Misschien moet je toch wat meer urine verzamelen en sediment laten onderzoeken (op gruis en bacteriën). Kan je in principe ook in de eigen praktijk laten doen en dan eventueel eerst met Tannetje overleggen.quote:En met Nori lijkt het wel goed te gaan, al bleek uit het urine-teststickje maandag helaas nog geen verbetering. PH was oranje-met-groen (zeg maar 6,5 dus) en het vakje voor bloed was donkergroen (= veel). Leukocyten gaf hij ook aan, maar ze heeft nog steeds afscheiding dus weet niet hoe betrouwbaar het is. Hopelijk krijg ik deze week nog een paar teststickjes binnen en dan kijken of we verandering/verbetering kunnen bespeuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moet idd een flinke plas hebben. En dat opvangen in een schoon bakje. Het beste kan je niet een bakje onder arme Nori schuiven maar een soeplepel met een lange steel gebruiken. Je zakt heel onopgemerkt door de knieën terwijl Nori zit te plassen en schuif die lepel zo onder d'r vulva. Het beste is het eerste plasje van de dag. Vervolgens giet je de urine over in een schoon potje.quote:Misschien moeten we dan ook meten met iets meer urine, want deze keer was het echt maar 2-3 druppels waar ik het stickje echt doorheen geveegd heb om alle testvakjes vochtig te krijgen. Nori was namelijk not amused toen mijn man ineens een bakje onder d'r hoo-hah duwde terwijl ze aan het plassen was, dus vandaar de magere oogstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:35 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nou, het is wel vakantietijd he. Het kan zijn dat degene die echo's maakt net op vakantie is. Of vrij. Schijnt dat er dierenartsen zijn die parttime werken
[..]
Over pH en leuko's maak ik mij niet zo veel zorgen over met zo'n stickjes-test. Maar bloed is niet zo fijn. Misschien moet je toch wat meer urine verzamelen en sediment laten onderzoeken (op gruis en bacteriën). Kan je in principe ook in de eigen praktijk laten doen en dan eventueel eerst met Tannetje overleggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Je moet idd een flinke plas hebben. En dat opvangen in een schoon bakje. Het beste kan je niet een bakje onder arme Nori schuiven maar een soeplepel met een lange steel gebruiken. Je zakt heel onopgemerkt door de knieën terwijl Nori zit te plassen en schuif die lepel zo onder d'r vulva. Het beste is het eerste plasje van de dag. Vervolgens giet je de urine over in een schoon potje.Ik zal mijn man maar eens aan het werk sturen met een soeplepel danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(al hadden we gewoon een laag plastic bakje gebruikt hoor, niet veel groter/hoger dan een soeplepel). Hij is er 's ochtends als eerste bij als Nori naar buiten gaat, dus dat is een mooi klusje voor hem. Bijkomend lastigheidje is dat Nori alleen plast als ze los loopt; ze loopt hier altijd los om huis of soms los met ons op straat, dus aan de riem is ze niet gewend te plassen. Manlief moet dus wel even een sprintje trekken om op tijd te zijn als ze een eindje voor hem uit loopt
Het onderzoek wil ik liever niet bij mijn eigen DA laten doen, het is niet dat ik er geen vertrouwen in heb, maar ik weet niet.... En Nori staat daar momenteel ook niet onder behandeling of zo. Misschien dat ik het door Tannetje kan laten onderzoeken of anders door de kliniek waar ik de echo wil laten doen. Daar is Nori het meest recent nog geweest. En ik vind het alleen maar fijn dat jij je er ook mee bemoeidHoe meer DA's hoe meer vreugd
En misschien dat ik dan komende vrijdag maar even moet bellen vast voor een echo-afspraak, dan hebben ze nog een week om Nori in te plannen in geval van vakantie, ziekte of parttimers
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Spannendquote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:01 schreef Miss_Isis het volgende:
Zo, afspraak staat. Vrijdag 17 oktober om 13.40 uur is Nori aan de beurt voor een echo. En ze gaat met een volle blaas er heen, want als we daar dan toch zijn wordt er meteen gekeken naar haar blaas/urine/etc. Hopelijk twee vliegen in één klap zo, dan hoeven we geen extra (stressvolle) bezoekjes te regelen en is ze in één keer klaar.
Er moet toch een tussenweg zijn tussen holistische geneeskunde en overal antibiotica tegenaan gooien?quote:En mocht blijken dat ze niet drachtig is maar nog wel een ontsteking of gruis (of allebei) heeft dan gooien ze er maar meteen een flinke kuur AB tegenaan als het nog nodig is. Desnoods gaat ze dan maar aan de brokjes voor een x-aantal weken als dat nodig mocht zijn, want ik wil haar weer in topconditie hebben.
Wilde inderdaad voor alle zekerheid meteen een blaasecho laten doen, heb ik ook aangegeven bij de assistentequote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:28 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
SpannendHeb je de pups al allemaal een naam gegeven?
[..]
Er moet toch een tussenweg zijn tussen holistische geneeskunde en overal antibiotica tegenaan gooien?Als Nori telkens blaasontsteking heeft, dan moet het verder onderzocht worden. Je kan nu mooi ook de blaas laten echoen.
Go, Nori
Word het ook gepubliceerd als Labrador babynamen boek?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:49 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Wilde inderdaad voor alle zekerheid meteen een blaasecho laten doen, heb ik ook aangegeven bij de assistente
En ik durf het haast niet toe te gevenmaar heb inderdaad al een lijst met stamboomnamen op de PC staan ja. Genoeg voor ongeveer 4 à 5 nesten aan puppy's
![]()
En de roepnamen voor onze eigen toekomstige pups (een bruine en een blonde) staan ook al een hele tijd vast. Voor een bruine pup zelfs met bijpassende stamboomnaam
Oh je, MI, hoe leg ik dat uitquote:Zeg Dida, kun jij me niet toevallig uitleggen hoe ik Nori's baarmoeder kan voelen? Dan kan ik misschien na het weekend al een poging wagen en hoef ik niet helemaal tot de 17e te wachten
Ik heb een beetje het gevoel dat je me aan het uitlachen bent... Maar dat zal wel aan mij liggen. Het is immers volstrekt normaal om een lijst van zo'n 30 klassieke Engelstalige sesamstraatliedjes / stamboomnamen op je computer te hebben staanquote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Word het ook gepubliceerd als Labrador babynamen boek?
Hey, insinueer je nou dat ik een dikke kont hond heb?!quote:[..]
Oh je, MI, hoe leg ik dat uitHet is sowieso dus soms te voelen na 21 dagen, maar het beste is toch na dag of 25. De hond moet zijn buikspieren niet aanspannen en niet te dik zijn. Een labrador in showconditie is lastig, zeg maar.
Maar ik lees het al, ik wacht wel afquote:Verder moet je het minstens een keer gevoeld hebben om te weten waar je naar moet zoeken. Anders voel je echt geen verschil tussen de darm met de ontlasting of de baarmoeder met pups, denk ik
Op de dag 21 zijn die verdikkingen in de baarmoeder maar 1 cm of zo, dus bij een kleine hond of een kat voel je het wel, maar bij een grote hond is het echt lastig.
Tja, je tast eigenlijk de buik met beide handen af, een links en een rechts. En de handen hou je zoals de verloskundige doet als zij jouw zwangere buik aftastIk kan ook niks vinden op Internet qua duidelijke filmpjes. Deze misschien , vanaf 4:10 buikonderzoek.
Je moet het heel voorzichtig doen, want de vruchten zijn dus nog erg klein en kwetsbaar. Liever gewoon de echo afwachten
Gelukkig maar, ik heb wel behoefte aan duidelijkheid onderhand. Geduldig afwachten is zeg maar niet zo mijn dingquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:49 schreef Valerie. het volgende:
Nou ja, op zich is het nog maar een weekje!
Ohjee... ik lees het al tussen de regels door.... zwangerschapshormonen!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:47 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik heb een beetje het gevoel dat je me aan het uitlachen bent... Maar dat zal wel aan mij liggen. Het is immers volstrekt normaal om een lijst van zo'n 30 klassieke Engelstalige sesamstraatliedjes / stamboomnamen op je computer te hebben staan
[..]
Hey, insinueer je nou dat ik een dikke kont hond heb?!
[..]
Maar ik lees het al, ik wacht wel af
Ik laat het de DA volgende week vrijdag wel voor doen (als er dan wat te voelen valt natuurlijk)
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:47 schreef Miss_Isis het volgende:
Hey, insinueer je nou dat ik een dikke kont hond heb?!
Ik plaag je alleen maarquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:47 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat je me aan het uitlachen bent...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik vond het wel fijn dat ik mijn hond al kon uitkiezen voordat zij gechipt was en dus zelf d'r stamboom naam uitgekozen.![]()
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ohjee... ik lees het al tussen de regels door.... zwangerschapshormonen!
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Afgaand op de foto's heeft Nori gelukkig heel magere showconditie
Maar in het algemeen lopen er genoeg Labradors die wel "goede showconditie" hebben. En als ik er iets van zeg, "heb ik geen verstand van Labradors"
[..]
Ik plaag je alleen maarIk heb ook een lijst hondennamen op mijn PC
Mensen zien de laatste vijftien jaar jammer genoeg alleen maar dikke labs. Veel mensen vinden Charlie ook een scharminkel terwijl hij altijd 29/30 kilo weegt en niet zo'n grote Retriever isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik vond het wel fijn dat ik mijn hond al kon uitkiezen voordat zij gechipt was en dus zelf d'r stamboom naam uitgekozen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
link is 26,6quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:32 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Mensen zien de laatste vijftien jaar jammer genoeg alleen maar dikke labs. Veel mensen vinden Charlie ook een scharminkel terwijl hij altijd 29/30 kilo weegt en niet zo'n grote Retriever is
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ohjee... ik lees het al tussen de regels door.... zwangerschapshormonen!
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:42 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Tja, de hele roedel moet de pups straks grootbrengen, dus mede zwangerschap is handig. Niet gedekte teven worden net voor niets schijndrachtig he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Afgaand op de foto's heeft Nori gelukkig heel magere showconditie
Maar in het algemeen lopen er genoeg Labradors die wel "goede showconditie" hebben. En als ik er iets van zeg, "heb ik geen verstand van Labradors"
[..]
Ik plaag je alleen maarIk heb ook een lijst hondennamen op mijn PC
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik vond het wel fijn dat ik mijn hond al kon uitkiezen voordat zij gechipt was en dus zelf d'r stamboom naam uitgekozen.Ah, zie je wel, ik ben niet de enige namen-gekkie dusquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:00 schreef oh-oh het volgende:
Hoe regel je dat ze met een volle blaas naar de da gaat? Als die van mij een volle blaas hebben dan piesen ze
Ik heb ook een hele lijst hondennamen paraat voor als ik ooit een nieuwe wil, zelfs per ras![]()
Succes met de laatste wachtweek!!
![]()
Ik heb er wel even over gedacht om mensen zelf de stamboomnaam te laten kiezen, maar dat ga ik toch maar niet doen. Sowieso raak ik al mijn toffe sesamstraat-namen dan niet kwijtmaar aangezien ik de pups zelf graag aan de baasjes wil matchen en het chippen vaak al met een week of 5 gebeurt kan ik ook niet van tevoren al voorspellen welke door de baasjes gekozen naam bij welke pup moet gaan horen. Dus ik ga lekker zelf kiezen
(ik zie het al helemaal voor me, over 5 jaar op Crufts, *onzekennelnaam* It's Not Easy Being Green, BOB en *onzekennelnaam* Rubber Duckie winnaar van de NIMROD
)
En wat betreft de volle blaas: mijn plan is nu als volgt; rond 13.05 moeten we hier weg, dus vanaf een uur of 10 hou ik de deur dicht zodat Nori binnen moet blijven (gaat ze niet leuk vinden, maar tja...). Tussendoor extra water aanbieden (krijgt ze sowieso meerdere keren per dag, met een beetje vocht van het natvoer van de katten er door en 2 of 3 verdwaalde brokjes natvoer er in, dan slobbert ze het zo op). En rond 13.05 riem om en naar de auto, en bij de DA er direct uit en naar binnen. En dan heel hard hopen dat ze daar niet op de vloer gaat pissen(en als ze het wel doet meteen met een bakje er onder en hopen dat er nog wat aan te onderzoeken valt
).
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:32 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Mensen zien de laatste vijftien jaar jammer genoeg alleen maar dikke labs. Veel mensen vinden Charlie ook een scharminkel terwijl hij altijd 29/30 kilo weegt en niet zo'n grote Retriever isquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
link is 26,6heeeerlijk slang netzoals charles
Noortje woog de laatste keer bij de DA (toen we progesteron gingen prikken) 29 kilo, en zij is vrij groot/hoog voor een teefje. Met dat gewicht zei onze voerleverancier zelfs dat ze Nori er wat smalletjes uit vond zien. Wat mij betreft is 30 kg ongeveer haar max, al woog ze afgelopen winter op haar zwaarst 32 kg (toen was ze ook echt wel wat te mollig). Maar nu vanwege het dekken is ze dus nog wat slanker dan anders, zodat eventueel leeg blijven in ieder geval niet aan overgewicht kan liggen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Gewicht alleen zegt niks he. Je moet kijken naar de body condition score. Het meest gangbare schaal is 1 tot 9. 5 is dan het ideale gewicht en 9 ernstig overgewicht. Net als BMI bij mensen zeg maar.
Ze heeft trouwens wel altijd een kwabbelbuikje, ondanks haar mooie flanken, al vanaf pup eigenlijk. Als ze op d'r kont zit lubbert haar buikje ook echt een beetje over de grond
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:59 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
[..]
Jullie zien mij zeker straks zo eindigen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
[..]Die mops moet op dieet! Veel te goede showconditie
Vooral te laag blijven mikkenquote:Ah, zie je wel, ik ben niet de enige namen-gekkie dus
Ik heb er wel even over gedacht om mensen zelf de stamboomnaam te laten kiezen, maar dat ga ik toch maar niet doen. Sowieso raak ik al mijn toffe sesamstraat-namen dan niet kwijtmaar aangezien ik de pups zelf graag aan de baasjes wil matchen en het chippen vaak al met een week of 5 gebeurt kan ik ook niet van tevoren al voorspellen welke door de baasjes gekozen naam bij welke pup moet gaan horen. Dus ik ga lekker zelf kiezen
(ik zie het al helemaal voor me, over 5 jaar op Crufts, *onzekennelnaam* It's Not Easy Being Green, BOB en *onzekennelnaam* Rubber Duckie winnaar van de NIMROD
)
Wat? Geen FCI World Dog Show 2018? Lekker dichtbij in Amsterdam, dus prima om mee te beginnen
![]()
NIMROD: minstens 3 x achter elkaar.
Go, Nori pups!
quote:En wat betreft de volle blaas: mijn plan is nu als volgt; rond 13.05 moeten we hier weg, dus vanaf een uur of 10 hou ik de deur dicht zodat Nori binnen moet blijven (gaat ze niet leuk vinden, maar tja...). Tussendoor extra water aanbieden (krijgt ze sowieso meerdere keren per dag, met een beetje vocht van het natvoer van de katten er door en 2 of 3 verdwaalde brokjes natvoer er in, dan slobbert ze het zo op). En rond 13.05 riem om en naar de auto, en bij de DA er direct uit en naar binnen. En dan heel hard hopen dat ze daar niet op de vloer gaat pissen(en als ze het wel doet meteen met een bakje er onder en hopen dat er nog wat aan te onderzoeken valt
).
[..]
[..]
[..]
Noortje woog de laatste keer bij de DA (toen we progesteron gingen prikken) 29 kilo, en zij is vrij groot/hoog voor een teefje. Met dat gewicht zei onze voerleverancier zelfs dat ze Nori er wat smalletjes uit vond zien. Wat mij betreft is 30 kg ongeveer haar max, al woog ze afgelopen winter op haar zwaarst 32 kg (toen was ze ook echt wel wat te mollig). Maar nu vanwege het dekken is ze dus nog wat slanker dan anders, zodat eventueel leeg blijven in ieder geval niet aan overgewicht kan liggen.
Ik zie al een vraag aankomen...quote:Ze heeft trouwens wel altijd een kwabbelbuikje, ondanks haar mooie flanken, al vanaf pup eigenlijk. Als ze op d'r kont zit lubbert haar buikje ook echt een beetje over de grond
Nee, wij doen geen tummy-tucks voor honden of poezen in Nederland!![]()
Nou, ik weet niet hoe dat moet maar Charlie is in topconditiequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Gewicht alleen zegt niks he. Je moet kijken naar de body condition score. Het meest gangbare schaal is 1 tot 9. 5 is dan het ideale gewicht en 9 ernstig overgewicht. Net als BMI bij mensen zeg maar.
Jij hebt gewoon geen verstand van mopsenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:59 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Die mops moet op dieet! Veel te goede showconditie
Nouja, ik wil wel een beetje realistisch blijven natuurlijkquote:[..]
Vooral te laag blijven mikkenWat? Geen FCI World Dog Show 2018? Lekker dichtbij in Amsterdam, dus prima om mee te beginnen
NIMROD: minstens 3 x achter elkaar.
Go, Nori pups!
Neeee... geen mes in mijn hondje hoorquote:[..]
[..]
Ik zie al een vraag aankomen...
Nee, wij doen geen tummy-tucks voor honden of poezen in Nederland!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:11 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet hoe dat moet maar Charlie is in topconditie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zal het zijnquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:28 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon geen verstand van mopsen
quote:[..]
Nouja, ik wil wel een beetje realistisch blijven natuurlijk
[..]
Neeee... geen mes in mijn hondje hoor
En als wij ooit een tummytuck zouden willen laten doen dan is Nori's lievelingspoes Savannah nog eerder aan de beurt. Die heeft een enorme hangflap onder haar buikje, ondanks dat ze al haar hele leven uitgesproken slank (kilo of 3/3,5) is
Trouwens... Nu het er toch niet over gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dat zal het zijn
[..]Zelf noem ik het liever 'warme belangstelling'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Nieuwsgierig' heeft soms zo'n onaangename bijklank
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:48 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Zelf noem ik het liever 'warme belangstelling''Nieuwsgierig' heeft soms zo'n onaangename bijklank
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Body score is op te googlenDit bijv. http://www.wsava.org/site(...)e%20chart%20dogs.pdf
Wat, hoe worden zulke fatso's BOBSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: Volgens het plaatje is Charlie een vijfMooi slank, ribben niet zichtbaar wel voelbaar
Maarvoor
mij
is
hij
een
10
![]()
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoiler partyyyyyyyI liked it. I was good at it. It made me feel alive.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Heuj, gaan we zo(ooooo) beginnen?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:01 schreef Valerie. het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoiler partyyyyyyySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door DigitaleDierenArts op 10-10-2014 18:39:16 ]![]()
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:05 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Heuj, gaan we zo(ooooo) beginnen?!![]()
![]()
![]()
xquote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:08 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik zal mijn man maar eens aan het werk sturen met een soeplepel dan(al hadden we gewoon een laag plastic bakje gebruikt hoor, niet veel groter/hoger dan een soeplepel). Hij is er 's ochtends als eerste bij als Nori naar buiten gaat, dus dat is een mooi klusje voor hem. Bijkomend lastigheidje is dat Nori alleen plast als ze los loopt; ze loopt hier altijd los om huis of soms los met ons op straat, duc aan de riem is ze niet gewend te plassen. Manlief moet dus wel even een sprintje trekken om op tijd te zijn als ze een eindje voor hem uit loopt
Het onderzoek wil ik liever niet bij mijn eigen DA laten doen, het is niet dat ik er geen vertrouwen in heb, maar ik weet niet.... En Nori staat daar momenteel ook niet onder behandeling of zo. Misschien dat ik het door Tannetje kan laten onderzoeken of anders door de kliniek waar ik de echo wil laten doen. Daar is Nori het meest recent nog geweest. En ik vind het alleen maar fijn dat jij je er ook mee bemoeidHoe meer DA's hoe meer vreugd
En misschien dat ik dan komende vrijdag maar even moet bellen vast voor een echo-afspraak, dan hebben ze nog een week om Nori in te plannen in geval van vakantie, ziekte of parttimers
c![]()
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:14 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!![]()
Heb je echt een Sesamstraat-thema?
<Kennelnaam>'s Ienieminie, voor als het een kleintje is. Of
<Kennelnaam>'s Koekiemonster voor de veelvraat van het nest
Iemand die ik kende, had eens voor een nestje kittens de Freggles als thema. Dus naast Jet, Molly, Gobo etc, wilde ze er ook eentje Storthoop noemenUiteindelijk is die naam natuurlijk niet gebruikt
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
Forum Opties Forumhop: Hop naar: