Ja, ik merk dat dit mijn enige optie is. Heb al (letterlijk) aangegeven dat dit soort vragen prive zijn en ik er niet over praat, maar dat willen ze niet snappen.quote:
Met wat voor mensen werk jij?quote:Op vrijdag 19 september 2014 08:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, ik merk dat dit mijn enige optie is. Heb al (letterlijk) aangegeven dat dit soort vragen prive zijn en ik er niet over praat, maar dat willen ze niet snappen.
Ik had gewoon 'ja, klopt' moeten zeggen toen een van hen (toen ik er net kwam werken) zei 'heb je een vriend, oh nee, daar doen jullie niet aan, jij wordt uitgehuwelijkt he'. Had me een hoop gezeik gescheeld.
Het zijn mijn collega's, dus helemaal bannen kan niet. Ik doe wel afstandelijker natuurlijk. Kreeg gisteren nog te horen of alles wel goed met mij ging omdat ik wat 'afwezig' ben blijkbaar.quote:Op vrijdag 19 september 2014 08:23 schreef RaymondK het volgende:
mensen die jou niet kunnen respecteren zoals je bent (want zo zie ik het als ze keer op keer maar blijven ouwe hoeren over waar je dat niet doet, waarom je alleen woont, waarom je niet opzoek bent bla bla) gewoon bannen uit je leven. Gewoon niet meer mee omgaan/niks meer tegen zeggen.
het is namelijk bijzonder kleinerend gedrag wat ze tentoon spreiden.
ja dat is dus precies wat ik bedoel. Het moet over komen als "interesse tonen / behulpzaam zijn" maar van dat soort volk, wat keer op keer opnieuw er over begint is het gewoon een manier om zichzelf beter te voelen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 08:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het zijn mijn collega's, dus helemaal bannen kan niet. Ik doe wel afstandelijker natuurlijk. Kreeg gisteren nog te horen of alles wel goed met mij ging omdat ik wat 'afwezig' ben blijkbaar.
Dan kun je toch gewoon zeggen dat je een beetje moe bent van al het commentaar op je prive leven.quote:Op vrijdag 19 september 2014 08:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het zijn mijn collega's, dus helemaal bannen kan niet. Ik doe wel afstandelijker natuurlijk. Kreeg gisteren nog te horen of alles wel goed met mij ging omdat ik wat 'afwezig' ben blijkbaar.
Misschien wel ja.quote:Op vrijdag 19 september 2014 08:31 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dan kun je toch gewoon zeggen dat je een beetje moe bent van al het commentaar op je prive leven.
Volgens mij wel zeker, als ik je verhaal zo lees hebben je collega's zo'n plaat voor de kop dat je bijna letterlijk op een papiertje moet uittekenen waar bij jou de grenzen liggen.quote:
Meh. Nee. Beetje onzinnige comment dit.quote:Op vrijdag 19 september 2014 08:49 schreef SicSicSics het volgende:
Als je zo blij was geweest met je 'keuze' dan had je dat commentaar veel makkelijker van je af kunnen laten glijden
Een van die mannen (ook degene met de meest groffe opmerkingen), is al redelijk op leeftijd (58?) en niet bepaald snugger. Hij heeft wel vaker de neiging om te veel te graven naar persoonlijke dingen van anderen. Ik vrees dat er geen andere keus is dan er gewoon mee te leren leven.quote:Op vrijdag 19 september 2014 08:45 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Volgens mij wel zeker, als ik je verhaal zo lees hebben je collega's zo'n plaat voor de kop dat je bijna letterlijk op een papiertje moet uittekenen waar bij jou de grenzen liggen.
Draai het gewoon om, en stel - op zijn manier - allemaal rotvragen aan hem. Al kan dat overkomen alsof je interesse hebt, dus niet vragen naar zijn seksleven.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Een van die mannen (ook degene met de meest groffe opmerkingen), is al redelijk op leeftijd (58?) en niet bepaald snugger. Hij heeft wel vaker de neiging om te veel te graven naar persoonlijke dingen van anderen. Ik vrees dat er geen andere keus is dan er gewoon mee te leren leven.![]()
Maar bij de anderen moet ik gewoon duidelijker zijn idd.
Autochtonen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:10 schreef zarGon het volgende:
Hahahaha.. Elke maandag ook even de vraag krijgen hoe je weekend was, zodat 'ze' even kunnen vertellen hoe hun weekend was.
.
Overigens, zijn het allochtonen of autochtonen?
En hoe om te gaan? Best makkelijk eigenlijk. Of door te negeren of door belachelijke antwoorden te geven.
Klopt, beetje vrijdag rellenquote:Op vrijdag 19 september 2014 09:07 schreef Bortecinem het volgende:
Meh. Nee. Beetje onzinnige comment dit.
Je keuzes niet, maar hoe je er mee omgaat wel.quote:En sowieso, mijn keuzes zijn niet het probleem hier. Misschien is er inderdaad wel iets waarmee ik zit waardoor ik deze keuzes maak. Ik bedoel nergens in de OP zeg ik blij te zijn met mijn keuze. Maar ben ik verplicht om iedere detail over mijn leven te delen met mijn collega's? Dus mensen waarmee ik opgescheept zit en niet eens zelf heb uitgekozen om tijd mee door te brengen?
Geef ze eens 9 van de 10 keer onzinnige antwoorden, draai het om en maak hen ongemakkelijk, etc. Dan houden ze er vanzelf mee op.quote:In het begin liet ik dit soort reacties inderdaad makkelijk van mij afglijden. Maar als je langer dan een jaar, bijna iedere week dezelfde vragen en opmerkingen krijgt ligt dat anders. Wanneer mensen ieder ieder gesprek die je met ze voert weten om te buigen naar een verhoor over je prive leven (zie het weekend verhaal in de OP), word je op een gegeven moment wel gek. Ik wel in ieder geval.
Dus ik ben het probleem hier?quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:15 schreef SicSicSics het volgende:
Je keuzes niet, maar hoe je er mee omgaat wel.
Onderdeel van. Ja hoor!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |