abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144683648
Waarom is het zo abnormaal om voor een begin 20'er geen vriend te hebben of (tijden) niet te daten? Het lijkt wel alsof er iets met je mis MOET zijn wanneer ik kijk naar de reacties die ik soms krijg van mensen in mijn omgeving. Ik heb sowieso nooit gesnapt waarom random mensen de behoefte hebben om zich zo te bemoeien met de persoonlijke zaken van anderen, maar de laatste tijd begint het echt op mijn zenuwen te werken.

Ik heb - vooral op werk eigenlijk - erg last van bemoeizuchtige mensen die bij ieder gesprek die je met ze voert moeten vragen naar 'je liefdesleven'. En dat is dus iedere week wel een keer. :')

Simpele vragen en antwoorden als 'Hoe was je weekend - Prima, lekker uitgerust' monden uit in 'Ga je niet uit? Zo kom je nooit aan een man he. (hier kijk ik ze meestal raar aan, mompel iets en loop weg, vervolgens loopt die achter me aan:) Maar hoe denk je aan een man te komen dan, via internet?'

Damnnn. Waarom houdt dit ze zo bezig? Bij deze collega's heb ik al de reputatie 'kort lontje' maar ik heb soms echt het gevoel dat ik letterlijk boos moet worden willen ze snappen dat ik deze vragen niet op prijs stel.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bortecinem op 19-09-2014 08:32:23 ]
pi_144683672
Gewoon boos worden, borte. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_144683701
Inderdaad, heb dit ook vaak, rot lekker op, laat mij doen wat ik wil doen ( of laten ) bemoei je met je eigen zaken.

Gewoon eens ff niet al te subtiel mededelen, heeft hier wel geholpen.
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
pi_144683721
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gewoon boos worden, borte. O+
Ja, ik merk dat dit mijn enige optie is. Heb al (letterlijk) aangegeven dat dit soort vragen prive zijn en ik er niet over praat, maar dat willen ze niet snappen. :')

Ik had gewoon 'ja, klopt' moeten zeggen toen een van hen (toen ik er net kwam werken) zei 'heb je een vriend, oh nee, daar doen jullie niet aan, jij wordt uitgehuwelijkt he'. Had me een hoop gezeik gescheeld. ;(
pi_144683796
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:15 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ja, ik merk dat dit mijn enige optie is. Heb al (letterlijk) aangegeven dat dit soort vragen prive zijn en ik er niet over praat, maar dat willen ze niet snappen. :')

Ik had gewoon 'ja, klopt' moeten zeggen toen een van hen (toen ik er net kwam werken) zei 'heb je een vriend, oh nee, daar doen jullie niet aan, jij wordt uitgehuwelijkt he'. Had me een hoop gezeik gescheeld. ;(
Met wat voor mensen werk jij? :+
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 19 september 2014 @ 08:23:17 #6
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_144683815
mensen die jou niet kunnen respecteren zoals je bent (want zo zie ik het als ze keer op keer maar blijven ouwe hoeren over waarom je dat niet doet, waarom je alleen woont, waarom je niet opzoek bent bla bla) gewoon bannen uit je leven. Gewoon niet meer mee omgaan/niks meer tegen zeggen.

het is namelijk bijzonder kleinerend gedrag wat ze tentoon spreiden.
pi_144683827
@DUMAN

Mongolen dus.

Nee, het overgrote deel is wel oke, maar er zijn er een paar..
pi_144683861
quote:
18s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:23 schreef RaymondK het volgende:
mensen die jou niet kunnen respecteren zoals je bent (want zo zie ik het als ze keer op keer maar blijven ouwe hoeren over waar je dat niet doet, waarom je alleen woont, waarom je niet opzoek bent bla bla) gewoon bannen uit je leven. Gewoon niet meer mee omgaan/niks meer tegen zeggen.

het is namelijk bijzonder kleinerend gedrag wat ze tentoon spreiden.
Het zijn mijn collega's, dus helemaal bannen kan niet. Ik doe wel afstandelijker natuurlijk. Kreeg gisteren nog te horen of alles wel goed met mij ging omdat ik wat 'afwezig' ben blijkbaar.
  vrijdag 19 september 2014 @ 08:27:33 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_144683875
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:26 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Het zijn mijn collega's, dus helemaal bannen kan niet. Ik doe wel afstandelijker natuurlijk. Kreeg gisteren nog te horen of alles wel goed met mij ging omdat ik wat 'afwezig' ben blijkbaar.
ja dat is dus precies wat ik bedoel. Het moet over komen als "interesse tonen / behulpzaam zijn" maar van dat soort volk, wat keer op keer opnieuw er over begint is het gewoon een manier om zichzelf beter te voelen.

idd. gewoon niks meer dan nodig tegen zeggen.
pi_144683918
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:26 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dan kun je toch gewoon zeggen dat je een beetje moe bent van al het commentaar op je prive leven.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_144683941
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:31 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dan kun je toch gewoon zeggen dat je een beetje moe bent van al het commentaar op je prive leven.
Misschien wel ja.
  vrijdag 19 september 2014 @ 08:45:39 #12
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_144684143
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:33 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Misschien wel ja.
Volgens mij wel zeker, als ik je verhaal zo lees hebben je collega's zo'n plaat voor de kop dat je bijna letterlijk op een papiertje moet uittekenen waar bij jou de grenzen liggen.
  vrijdag 19 september 2014 @ 08:49:43 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_144684201
Als je zo blij was geweest met je 'keuze' dan had je dat commentaar veel makkelijker van je af kunnen laten glijden 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_144684541
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:49 schreef SicSicSics het volgende:
Als je zo blij was geweest met je 'keuze' dan had je dat commentaar veel makkelijker van je af kunnen laten glijden 8-)
Meh. Nee. Beetje onzinnige comment dit.

En sowieso, mijn keuzes zijn niet het probleem hier. Misschien is er inderdaad wel iets waarmee ik zit waardoor ik deze keuzes maak. Ik bedoel nergens in de OP zeg ik blij te zijn met mijn keuze. Maar ben ik verplicht om iedere detail over mijn leven te delen met mijn collega's? Dus mensen waarmee ik opgescheept zit en niet eens zelf heb uitgekozen om tijd mee door te brengen?

In het begin liet ik dit soort reacties inderdaad makkelijk van mij afglijden. Maar als je langer dan een jaar, bijna iedere week dezelfde vragen en opmerkingen krijgt ligt dat anders. Wanneer mensen ieder ieder gesprek die je met ze voert weten om te buigen naar een verhoor over je prive leven (zie het weekend verhaal in de OP), word je op een gegeven moment wel gek. Ik wel in ieder geval.
pi_144684605
Hahahaha. _O-. Elke maandag ook even de vraag krijgen hoe je weekend was, zodat 'ze' even kunnen vertellen hoe hun weekend was. :').

Overigens, zijn het allochtonen of autochtonen?

En hoe om te gaan? Best makkelijk eigenlijk. Of door te negeren of door belachelijke antwoorden te geven.
pi_144684618
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:45 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Volgens mij wel zeker, als ik je verhaal zo lees hebben je collega's zo'n plaat voor de kop dat je bijna letterlijk op een papiertje moet uittekenen waar bij jou de grenzen liggen.
Een van die mannen (ook degene met de meest groffe opmerkingen), is al redelijk op leeftijd (58?) en niet bepaald snugger. Hij heeft wel vaker de neiging om te veel te graven naar persoonlijke dingen van anderen. Ik vrees dat er geen andere keus is dan er gewoon mee te leren leven. :') ;( Maar bij de anderen moet ik gewoon duidelijker zijn idd.
pi_144684634
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:11 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Een van die mannen (ook degene met de meest groffe opmerkingen), is al redelijk op leeftijd (58?) en niet bepaald snugger. Hij heeft wel vaker de neiging om te veel te graven naar persoonlijke dingen van anderen. Ik vrees dat er geen andere keus is dan er gewoon mee te leren leven. :') ;( Maar bij de anderen moet ik gewoon duidelijker zijn idd.
Draai het gewoon om, en stel - op zijn manier - allemaal rotvragen aan hem. Al kan dat overkomen alsof je interesse hebt, dus niet vragen naar zijn seksleven. ;).

:').
pi_144684651
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:10 schreef zarGon het volgende:
Hahahaha. _O-. Elke maandag ook even de vraag krijgen hoe je weekend was, zodat 'ze' even kunnen vertellen hoe hun weekend was. :').

Overigens, zijn het allochtonen of autochtonen?

En hoe om te gaan? Best makkelijk eigenlijk. Of door te negeren of door belachelijke antwoorden te geven.
Autochtonen.

Ik dacht dat oude Turkse vrouwtjes erg waren maar serieus, Nederlandse mannen kunnen er ook wat van.
  vrijdag 19 september 2014 @ 09:15:32 #19
116015 SicSicSics
pi_144684693
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:07 schreef Bortecinem het volgende:
Meh. Nee. Beetje onzinnige comment dit.
Klopt, beetje vrijdag rellen :@ :D
quote:
En sowieso, mijn keuzes zijn niet het probleem hier. Misschien is er inderdaad wel iets waarmee ik zit waardoor ik deze keuzes maak. Ik bedoel nergens in de OP zeg ik blij te zijn met mijn keuze. Maar ben ik verplicht om iedere detail over mijn leven te delen met mijn collega's? Dus mensen waarmee ik opgescheept zit en niet eens zelf heb uitgekozen om tijd mee door te brengen?
Je keuzes niet, maar hoe je er mee omgaat wel. :)
quote:
In het begin liet ik dit soort reacties inderdaad makkelijk van mij afglijden. Maar als je langer dan een jaar, bijna iedere week dezelfde vragen en opmerkingen krijgt ligt dat anders. Wanneer mensen ieder ieder gesprek die je met ze voert weten om te buigen naar een verhoor over je prive leven (zie het weekend verhaal in de OP), word je op een gegeven moment wel gek. Ik wel in ieder geval.
Geef ze eens 9 van de 10 keer onzinnige antwoorden, draai het om en maak hen ongemakkelijk, etc. Dan houden ze er vanzelf mee op.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_144684730
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:15 schreef SicSicSics het volgende:

Je keuzes niet, maar hoe je er mee omgaat wel. :)

Dus ik ben het probleem hier? :D
  vrijdag 19 september 2014 @ 09:19:36 #21
116015 SicSicSics
pi_144684763
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:17 schreef Bortecinem het volgende:
Dus ik ben het probleem hier? :D
Onderdeel van. Ja hoor! :Y
Fine, fuck you then!
pi_144684782
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:19 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Onderdeel van. Ja hoor! :Y
Oke dan.
pi_144684896
Zulke types ga je de rest van je leven tegenkomen. Leer gewoon ermee omgaan.
  vrijdag 19 september 2014 @ 09:27:37 #24
116015 SicSicSics
pi_144684916
Je bent niet verplicht om ieder detail te delen, waarom voel jij je verplicht dat te doen? :D Waarom laat je het tot 'een verhoor' komen. :) Natuurlijk die mensen zijn zeikerds, maar het is aan jou om ze een beetje op afstand te houden.
Fine, fuck you then!
pi_144684930
Dat soort mensen heb je in elke organisatie :'). Bij jou is het wanneer je een relatie gaat krijgen, bij de andere wanneer die gaat trouwens bij weer een ander wanneer die kinderen gaan maken.

Vaak hun methode om een praatje aan te maken. Je kan kiezen je eraan te storen. Maar veel makkelijker is meeveren. "Komt vanzelf, en rustig doorlopen" of iets lomper "Dunnow, hopelijk voordat jij dood gaat" :@ :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')