De kwaliteit kun je over twisten, maar als je een minister in beeld brengt die niet eens in staat is een journalist af te wimpelen dan is dat erg nuttig, je houd je hart vast als dat soort figuren ons in Europa zouden moeten vertegenwoordigen.quote:Op maandag 29 december 2014 13:16 schreef keste010 het volgende:
[..]
De assumptie die wij testten was dat door nieuwe media en de toegankelijkheid daarvan er een grotere uitwisseling van argumenten zou zijn, hetgeen een verbetering voor de democratie genoemd zou kunnen worden. Nu was het inderdaad zo dat gezien het open karakter van dergelijke media er een grotere verscheidenheid van argumenten was en er überhaupt meer gereageerd werd. Echter, gezien het feit dat men vooral langs elkaar heen praatten en qua opbouw niet eens in de buurt van een argument kwamen bleek dat ijdele hoop te zijn. Net zoals Pownews geen bijdrage aan de journalistiek levert zorgt GS ook niet voor een bijdrage aan een betere discussie. De twee kunnen m.i. enkel entertainment genoemd worden, meer niet.
Daar heb je mediatraining en politieke ervaring voor; daarvoor hoef je niet eerst 3 jaar lomp en ongenuanceerd op GS voor rond te hangen.quote:Op maandag 29 december 2014 13:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
De kwaliteit kun je over twisten, maar als je een minister in beeld brengt die niet eens in staat is een journalist af te wimpelen dan is dat erg nuttig, je houd je hart vast als dat soort figuren ons in Europa zouden moeten vertegenwoordigen.
Het feit dat GS het laat zien vind ik een stuk nuttiger dan een verzonnen artikel over martelende soldaten, niet alleen journalistiek onjuist maar ook levensgevaarlijk voor de aanwezige millitairen.quote:Op maandag 29 december 2014 13:29 schreef keste010 het volgende:
[..]
Daar heb je mediatraining en politieke ervaring voor; daarvoor hoef je niet eerst 3 jaar lomp en ongenuanceerd op GS voor rond te hangen.
GS hitst mensen op tegen minderheden en stelt dat negers genetisch dommer zijn vanwege hun schedelomvang. (wat niet klopt)quote:Op maandag 29 december 2014 13:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het feit dat GS het laat zien vind ik een stuk nuttiger dan een verzonnen artikel over martelende soldaten, niet alleen journalistiek onjuist maar ook levensgevaarlijk voor de aanwezige millitairen.
Dat was niet eens een verzonnen artikel. Er was wel degelijk een elektrisch stroomstootwapen in de verhoorkamer aanwezig.quote:Op maandag 29 december 2014 13:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het feit dat GS het laat zien vind ik een stuk nuttiger dan een verzonnen artikel over martelende soldaten, niet alleen journalistiek onjuist maar ook levensgevaarlijk voor de aanwezige millitairen.
Geen idee waar dit op GS staat, ik vind het erger dat de publieke omroep shows verplicht om er negers op te laten treden omdat ze anders niet aan hun negerquotum komen.quote:Op maandag 29 december 2014 13:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
GS hitst mensen op tegen minderheden en stelt dat negers genetisch dommer zijn vanwege hun schedelomvang. (wat niet klopt)
Verder al jaren dalende bezoekersaantallen. Jij bent een van de laatste fans.
Jij snapt ook wel hoe dit werkt, als je zo een artikel op minder dan een week van de verkiezingen groots in je krant plaatst.quote:Op maandag 29 december 2014 13:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat was niet eens een verzonnen artikel. Er was wel degelijk een elektrisch stroomstootwapen in de verhoorkamer aanwezig.
Ik vind niet dat het de taak van een medium is om door middel van provocatie een politicus te trainen. Ik ben het ook op geen manier met je eens dat GS überhaupt wel eens een primeur heeft gehad die niet onder het kopje 'entertainment' valt.quote:Op maandag 29 december 2014 13:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Net als dat Netwerk verhaal 4 jaar later. Dat werd ook succesvol met valse argumenten door rechtse media ontkracht.quote:Op maandag 29 december 2014 13:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij snapt ook wel hoe dit werkt, als je zo een artikel op minder dan een week van de verkiezingen groots in je krant plaatst.
Ik zeg niet dat het een taak is, ik geef slechts aan dat ze het aantonen, en in die zin leveren ze al een nuttige bijdrage.quote:Op maandag 29 december 2014 13:41 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat het de taak van een medium is om door middel van provocatie een politicus te trainen. Ik ben het ook op geen manier met je eens dat GS überhaupt wel eens een primeur heeft gehad die niet onder het kopje 'entertainment' valt.
Maar goed, mijn punt ging in eerste instantie over de vraag of websites als GS bij kunnen dragen aan een meer democratische uitwisseling van argumenten. Het antwoord daarop is volgens mij een duidelijk nee.
Of het nu linkse of rechtse media zijn boeit me geen zak, daarnaast mensen die GS racistisch noemen zouden het wat vaker moeten bekijken dan zul je zien dat al het tuig word aangepakt, bijvoorbeeld ook extreem rechtse tokkies.quote:Op maandag 29 december 2014 13:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Net als dat Netwerk verhaal 4 jaar later. Dat werd ook succesvol met valse argumenten door rechtse media ontkracht.
Ze leveren je het type nieuws wat jij wilt om je mening te bevestigen hapklaar aan, dat is toch een nuance andersquote:Op maandag 29 december 2014 11:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is inherent aan het internet, het gaat erom of je nieuws wat interessant is naar voren kan brengen, dat zie je Nederlandse kranten bijvoorbeeld niet of nauwelijks doen.
In welke zin is het een nuttige bijdrage dat een politicus zich laat provoceren door een onbeschofte journalist? Voor een medium dat predendeert nieuws te behandelen vind ik dat niet alleen erg mager, maar ook journalistiek onbehoorlijk.quote:Op maandag 29 december 2014 13:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een taak is, ik geef slechts aan dat ze het aantonen, en in die zin leveren ze al een nuttige bijdrage.
Maar goed, om zomaar eens wat dingen uit me hoofd te noemen kwamen ze met de scoop dat de PVDA de miljoenennota heeft laten lekken, en als ik even zal zoeken kan ik nog met tientallen grote zaken komen.
Ik ben een nieuwsfreak en lees vrijwel alle media, qua kranten lees ik ook Parool en regelmatig Trouw, aangezien ik een ban heb op Geenstijl denk ik dat dat al genoeg zegt hoe kritisch ik benquote:Op maandag 29 december 2014 13:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze leveren je het type nieuws wat jij wilt om je mening te bevestigen hapklaar aan, dat is toch een nuance anders.
Het toont aan dat een minister nog niet eens in staat is op een journalist te beantwoorden of hem weg te sturen, dat beloofd wat als zo een persoon echt belangrijke beslissingen moet nemen.quote:Op maandag 29 december 2014 13:48 schreef keste010 het volgende:
[..]
In welke zin is het een nuttige bijdrage dat een politicus zich laat provoceren door een onbeschofte journalist? Voor een medium dat predendeert nieuws te behandelen vind ik dat niet alleen erg mager, maar ook journalistiek onbehoorlijk.
Ik kan me geen situatie in het parlement bedenken waar de ene politicus de ander opdraagt om maar even een paar biertjes voor hem te gaan halen.quote:Op maandag 29 december 2014 13:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het toont aan dat een minister nog niet eens in staat is op een journalist te beantwoorden of hem weg te sturen, dat beloofd wat als zo een persoon echt belangrijke beslissingen moet nemen.
Jij denkt dat beslissingen in het parlement genomen worden? Sterker nog denk je dat beslissingen door de Ministers dan wel politici worden genomen? Dream on.quote:Op maandag 29 december 2014 13:50 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik kan me geen situatie in het parlement bedenken waar de ene politicus de ander opdraagt om maar even een paar biertjes voor hem te gaan halen.
Jij weet heel goed dat ik dat niet denk. Neemt niet weg dat GS met het in beeld brengen van het niet goed omgaan met provocatie in geen enkele zin een vaardigheid test die voor een politicus van belang is.quote:Op maandag 29 december 2014 13:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij denkt dat beslissingen in het parlement genomen worden? Sterker nog denk je dat beslissingen door de Ministers dan wel politici worden genomen? Dream on.
Dat ben ik met je eens maar het grote publiek helaas niet. Zij stemmen niet op inhoud. Dat valideert voor die mensen het bestaan van bijvoorbeeld GS.quote:Op maandag 29 december 2014 13:54 schreef keste010 het volgende:
[..]
Jij weet heel goed dat ik dat niet ken. Neemt niet weg dat GS met het in beeld brengen van het niet goed omgaan met provocatie in geen enkele zin een vaardigheid test die voor een politicus van belang is.
Dus jij vind dat communiceren geen skill van een politicus is?quote:Op maandag 29 december 2014 13:54 schreef keste010 het volgende:
[..]
Jij weet heel goed dat ik dat niet ken. Neemt niet weg dat GS met het in beeld brengen van het niet goed omgaan met provocatie in geen enkele zin een vaardigheid test die voor een politicus van belang is.
AD, al jaren aan aflopende zaak. Als er een omvalt is die het.quote:Op maandag 29 december 2014 11:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zal ook wel met salaris te maken hebben, overigens vraag ik me af wat de komende grote krant zal zijn die gaat vallen.
Stemmen op inhoud? Welke inhoud doel je op? Als Rutte schreeuwt koop die auto toch, of beweert dat iedereen 1000 euro krijgt? Hoe verwacht je dan dat het "volk" wel een overwogen keuze maakt?quote:Op maandag 29 december 2014 13:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens maar het grote publiek helaas niet. Zij stemmen niet op inhoud. Dat valideert voor die mensen het bestaan van bijvoorbeeld GS.
Zal me niet verbazen, in verleden las ik hem wel vaak, maar dat kwam met name omdat het sportkatern wel aardig was, maar de laatste tijd is dat ook mainstream geworden.quote:Op maandag 29 december 2014 13:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
AD, al jaren aan aflopende zaak. Als er een omvalt is die het.
Op zich een terechte klacht maar je moet je wel bedenken dat mensen ook echt stemmen op dat soort holle kreten. Dus roepen politici het. Dat heeft voornamelijk Wilders goed door.quote:Op maandag 29 december 2014 13:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Stemmen op inhoud? Welke inhoud doel je op? Als Rutte schreeuwt koop die auto toch, of beweert dat iedereen 1000 euro krijgt? Hoe verwacht je dan dat het "volk" wel een overwogen keuze maakt?
Je snapt mijn punt heus wel. Communiceren is essentiëel voor een politicus. De 'vaardigheden' die een Rutger Castricum bij Job Cohen test hebben daar echter niets mee te maken.quote:Op maandag 29 december 2014 13:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dus jij vind dat communiceren geen skill van een politicus is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |