abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144689654
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:38 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, dat ze een dag eerder zijn verdwenen. Ik zeg dat het niet onmogelijk is dat er dinsdag 1 april iets heel anders is gebeurd
Jackie zei dat je waarschijnlijk wel kon aannemen dat de foto's waar 1 april bij staat ook echt op 1 april genomen zijn.
Jij reageert met dat je dacht dat er te veel met de (foto?)data is gerommeld, om dat zomaar aan te kunnen nemen.
Daar gaf ik mijn reactie op. :)
pi_144689831
Het is toch wel zeer opmerkelijk dat F. bij alle vondsten betrokken is hetzij zelf gevonden dan wel door een indiaan die hem verteld een rugzak gevonden te hebben. Gaar F. dagelijks naar zijn finca? Of is er iemand die in die finca woont als F. er niet is? Weet iemand dat? Ik las hier ergens dat zijn finca bij de 4e kabelbrug is...dat is dan best wel ver achter de Mirador.
pi_144689887
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:38 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik postte van de week al een stuk over dat de "getuigenverklaringen" niet konden kloppen.
Hier een gedeelte van die post:

"Er wordt de laatste dagen ontzettend veel gepost over afstanden, kaartjes, kabelbruggen waar die zijn enz.
Allemaal dikke prima maar zoals ik al zei vind ik t net zo interessant of misschien wel interessanter wat er is gebeurd op 1 april TOT de 1e quebrada en niet alleen er na

Ik ben geen rechercheur maar ik denk dat die bij het begin zou beginnen en niet halverwege.

En bij het begin is bij het begin. Op de ochtend van 1 april.

Mijn stelling was dat tot nu toe er maar van 1 persoon zeker gezegd kan worden dat hij ze gezien heeft op 1 april en dat is F.
Op de bewuste ochtend van 1 april, de een kijkend naar een kaart en de ander hangend in een hangmat.

Ik stel dat ALLE getuigenverklaringen niet kloppen of in ieder geval niet op dat moment van de dag geweest kunnen zijn en daarom onbetrouwbaar.

Er wordt door Ouder1 gesuggereerd dat de detective die ingehuurd is door zijn vraagstelling deze antwoorden heeft gekregen.

Vind ik ongeloofwaardig.

We hebben over die ochtend gewoon geen goede informatie, dus we weten het niet.
Waarom gooi je alle getuigenverklaringen overboord (overigens geheel met je eens), en zeg je dat die ene van F. zeker wel klopt (volgens 'bronnen' zag hij ze overigens bij taalschool, niet bij hostel)? Ruikt naar tunnelvisie.
Ik vind de mogelijkheid van Ouder1 over suggestieve vraagstelling wel zeer geloofwaardig.
pi_144689999
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:48 schreef ToniB het volgende:
Het is toch wel zeer opmerkelijk dat F. bij alle vondsten betrokken is hetzij zelf gevonden dan wel door een indiaan die hem verteld een rugzak gevonden te hebben. Gaar F. dagelijks naar zijn finca? Of is er iemand die in die finca woont als F. er niet is? Weet iemand dat? Ik las hier ergens dat zijn finca bij de 4e kabelbrug is...dat is dan best wel ver achter de Mirador.
Het is helemaal niet zo vreemd. Het is zijn baan dus logisch dat hij daar veel aanwezig is.
En alles van het gebied weet.
pi_144690023
De pensionhoudster waar Kris en Lisanne verbleven, zat maandagavond 31/3 nog met Lisanne op de bank, daar is een bron van. "Lisanne was ziek" zei ze, "ze hadden voor 1 april volgens Lisanne nog geen plannen".
pi_144690216
F zegt dat hij ze 's ochtends heeft gezien bij hun hostel (tenzij er ook hangmatten hangen bij de taalschool) de een kijkend op een kaart de ander liggend in een hangmat.

Deze getuigenverklaring is de enige verklaring die klopt met de tijdlijn, alle andere niet.

De enige andere getuigenverklaring die zou kunnen kloppen met de tijdlijn is die van Plinio maar hij weet niet zeker of hij ze gezien heeft omdat hij vindt dat alle Europese meisjes er hetzelfde uitzien.
Maar nogmaals in het NOS filmpje zegt hij nergens dat hij ze heeft gezien.

Mijn stelling is dus dat tot nu toe de enige persoon die zeker weet Kris en Lisanne heeft gezien (en dus tot nu toe ook als laatste) op de ochtend van 1 april is F.G
pi_144690269
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:55 schreef Poekje01 het volgende:
De pensionhoudster waar Kris en Lisanne verbleven, zat maandagavond 31/3 nog met Lisanne op de bank, daar is een bron van. "Lisanne was ziek" zei ze, "ze hadden voor 1 april volgens Lisanne nog geen plannen".
Juist.
Je linkt me ooit deze pagina:

http://www.panamaamerica.(...)-su-paso-por-boquete

daarin staat, wellicht de juiste vertaling, dat haar dochter (dochter van hostelhouder) Kris en Lisanne nog in de ochtend had gezien met lichte kleding en een kleine tas?
pi_144690289
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Jackie zei dat je waarschijnlijk wel kon aannemen dat de foto's waar 1 april bij staat ook echt op 1 april genomen zijn.
Jij reageert met dat je dacht dat er te veel met de (foto?)data is gerommeld, om dat zomaar aan te kunnen nemen.
Daar gaf ik mijn reactie op. :)
In een interview geloof late night zegt de Fam. Froon dat ze vrijdag nog gecheckt hadden voor de stage en dat alles oké leek te zijn. 's Maandags gingen de meiden op pad naar de stage, weet echter niet hoe laat, en hoorde daar dat de stage niet door zou gaan, waarvan wij de reden nog steeds niet weten! Volgens de familie hebben de meiden die dag steeds contact met hun familie gehad via berichtjes over wat ze die week verder zouden gaan doen. Er werd zelfs gesproken over een eventuele alternatieve stage....De geplande trips 2 of 3? werden via berichten besproken. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de meisjes 's middags nog zelf op avontuur zijn gegaan want waarom heeft de familie daar niets over gehoord of gemeld dan? Er stond ook niets van in het dagboek! Alleen dat Lisanne boos en gefrustreerd was over de stage. Die jongens waarmee ze in Boca's waren hebben di ook nog contact gehad dmv berichtjes.(stond ergens in een interview krant) De ouders van Lisanne sturen nog een berichtje met DUIMEN omhoog.(zou Lisanne dat berichtje hebben ontvangen en was daarom die foto op de Mirador met DUIMEN omhoog? Di. 14.00 uur volgt het laatste bericht van Kris (met foto) aan haar vriend.
Mijn aanname is dan ook dat ze maandag niet de berg zijn gaan verkennen. De tijden van de getuigen kloppen niet maar het zijn er best veel en ik geloof niet dat die zich allemaal een dag vergissen wel een paar uur(tjes).
pi_144690357
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:02 schreef jackie12 het volgende:
F zegt dat hij ze 's ochtends heeft gezien bij hun hostel (tenzij er ook hangmatten hangen bij de taalschool) de een kijkend op een kaart de ander liggend in een hangmat.

Deze getuigenverklaring is de enige verklaring die klopt met de tijdlijn, alle andere niet.

De enige andere getuigenverklaring die zou kunnen kloppen met de tijdlijn is die van Plinio maar hij weet niet zeker of hij ze gezien heeft omdat hij vindt dat alle Europese meisjes er hetzelfde uitzien.
Maar nogmaals in het NOS filmpje zegt hij nergens dat hij ze heeft gezien.

Mijn stelling is dus dat tot nu toe de enige persoon die zeker weet Kris en Lisanne heeft gezien (en dus tot nu toe ook als laatste) op de ochtend van 1 april is F.G
1 april, bij hun hostel, weet je dat zeker?

In alle blogs die je kunt vinden op het www, kun je lezen dat F de goede en nette gewoonte heeft zijn klanten keurig voor die dag op te halen bij hun hotel of hostel. Als F echt bij hun hostel was (wat deed hij daar?) is dat heel wat anders dan op locatie bij Habla Ya (andere klanten?).
pi_144690375
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:06 schreef Poekje01 het volgende:
www.politiedag.nl/telefoon-een-van-de-beste-opspringsmiddelen/

De location update signals trac en driehoeksmetingen van de SIM kaarten / nummers tot begin van het Pianista pad zou een mooi spoor moeten kunnen laten zien, hoe laat de dames daar aankwamen.
Maar of die gegevens uberhaupt zijn achterhaald door de DIJ en de MSN die gegevens krijgen.. denk het niet.

De ouders hebben een afspraak met LE gemaakt om niets over de aangetroffen foto's te zeggen.

Benieuwd welke gegevens / feiten iedereen nog denkt te krijgen. Als er niet meer feiten te voorschijn komen, houdt het crowd sleuthen wel een keer op.
Volgens mij zijn is het niet mogelijk om hun locatie dmv driehoeksmetingen te bepalen. Voor een driehoeksmeting zijn (uiteraard) de gegevens van 3 zendmasten nodig, deze zendmasten moeten vrij dicht bij elkaar staan (zoals hier in bijv. de steden). Aangezien de dames überhaupt amper bereik hadden, lijkt me niet dat ze de luxe van 3 zendmasten hadden.

Er is nog wel een mogelijkheid met de gegevens van 1 zendmast, maar dan weet je alleen dat de telefoon zich in een gebied met een straal van XX m vanaf de zendmast (cirkeltje om de zendmast heen) bevond. Dat is natuurlijk ontzettend onnauwkeurig en daaruit is niet af te leiden welke kant de dames op liepen.
pi_144690390
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:07 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Bij hun hostel, weet je dat zeker?

In alle blogs die je kunt vinden op het www, kun je lezen dat F de goede en nette gewoonte heeft zijn klanten keurig voor die dag op te halen bij hun hotel of hostel. Als F echt bij hun hostel was (wat deed hij daar?) is dat heel wat anders dan op locatie bij Habla Ya (andere klanten?).
Ik las ergens dat het hostel en de taalschool naast elkaar liggen.
Ga dat even opzoeken

Gevonden hij heeft ze inderdaad als laatst gezien bij de taalschool.
pi_144690445
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:08 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik las ergens dat het hostel en de taalschool naast elkaar liggen.
Ga dat even opzoeken
ja dat klopt heb ik ook gelezen.
pi_144690544
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:05 schreef ToniB het volgende:

[..]

In een interview geloof late night zegt de Fam. Froon dat ze vrijdag nog gecheckt hadden voor de stage en dat alles oké leek te zijn. 's Maandags gingen de meiden op pad naar de stage, weet echter niet hoe laat, en hoorde daar dat de stage niet door zou gaan, waarvan wij de reden nog steeds niet weten! Volgens de familie hebben de meiden die dag steeds contact met hun familie gehad via berichtjes over wat ze die week verder zouden gaan doen. Er werd zelfs gesproken over een eventuele alternatieve stage....De geplande trips 2 of 3? werden via berichten besproken. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de meisjes 's middags nog zelf op avontuur zijn gegaan want waarom heeft de familie daar niets over gehoord of gemeld dan? Er stond ook niets van in het dagboek! Alleen dat Lisanne boos en gefrustreerd was over de stage. Die jongens waarmee ze in Boca's waren hebben di ook nog contact gehad dmv berichtjes.(stond ergens in een interview krant) De ouders van Lisanne sturen nog een berichtje met DUIMEN omhoog.(zou Lisanne dat berichtje hebben ontvangen en was daarom die foto op de Mirador met DUIMEN omhoog? Di. 14.00 uur volgt het laatste bericht van Kris (met foto) aan haar vriend.
Mijn aanname is dan ook dat ze maandag niet de berg zijn gaan verkennen. De tijden van de getuigen kloppen niet maar het zijn er best veel en ik geloof niet dat die zich allemaal een dag vergissen wel een paar uur(tjes).
Volgens mij mis ik iets.
Wie beweert dat ze op maandag de berg zijn gaan verkennen? :)
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:13:07 #214
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144690551
Jackie, heb jij het in je geheugen hoe laat die man ze zag zitten aan de kant van de weg? Staat me bij dat dat 16.30 was en dat zou wel kunnen?
pi_144690645
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij zijn is het niet mogelijk om hun locatie dmv driehoeksmetingen te bepalen. Voor een driehoeksmeting zijn (uiteraard) de gegevens van 3 zendmasten nodig, deze zendmasten moeten vrij dicht bij elkaar staan (zoals hier in bijv. de steden). Aangezien de dames überhaupt amper bereik hadden, lijkt me niet dat ze de luxe van 3 zendmasten hadden.

Er is nog wel een mogelijkheid met de gegevens van 1 zendmast, maar dan weet je alleen dat de telefoon zich in een gebied met een straal van XX m vanaf de zendmast (cirkeltje om de zendmast heen) bevond. Dat is natuurlijk ontzettend onnauwkeurig en daaruit is niet af te leiden welke kant de dames op liepen.
mm.. maar je hebt dan wel een timestamp van het mobiele netwerk gekoppeld aan topo, ook al is het onnauwkeurig, plus van boven op de mirador die EXIF data stamp. Trek daar 3 uur af (of geschat ca. 45 minuten hobbelen in een 4x4 naar boven toe) en vgl dat met die mobiele HRL dbase timestamp van 1 zendmast, of anders die tijd van die foto die Kris naar haar vriend stuurde vanaf de mirador aan haar vriend, en waar staan we dan...
pi_144690650
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:13 schreef Marrije het volgende:
Jackie, heb jij het in je geheugen hoe laat die man ze zag zitten aan de kant van de weg? Staat me bij dat dat 16.30 was en dat zou wel kunnen?
Ik denk dat je bedoelt Frank Abidail R. Ook pensionhouder
1430 was dat

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 19-09-2014 14:00:37 ]
pi_144690719
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:07 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Als F echt bij hun hostel was (wat deed hij daar?) is dat heel wat anders dan op locatie bij Habla Ya (andere klanten?).
Ook bij Habla Ya kun je je afvragen wat hij daar op dat moment te zoeken had. Anderen zouden dan moeten kunnen verklaren dat ze een afspraak met hem hadden op de school.
pi_144690855
Persoonlijk vind ik Matador zijn verhaal het meest logisch.
Het ziet er naar uit dat ze op 31 maart alvast een stukje wilden verkennen.
Dan eerst bij de verkeerde trail komen, ze die dan een uurtje bewandelen, terug komen bij casa Pedro,vervolgens bij Leonardo M. instappen enz.
Ook denk ik dat de massage een dag eerder was. Vind t raar om je sochtends als je net wakker bent je dan al laten te masseren.

Het is niet een kwestie van gelijk krijgen of dat F degene die het MOET zijn die ze als laatste heeft gezien. En het kan best dat 1 van de getuigenissen wel klopt maar ik betwijfel dat wel.

Ik lijk wel een papegaai maar het moet toch wel te achterhalen zijn wat nou de goede tijdlijn is van 1 april?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 19-09-2014 14:01:29 ]
pi_144690919
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:16 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk dat je bedoelt Frank Abidail R. Ook pensionhouder
1430 was dat
ik denk dat Marrije bedoeld dat houten hutje onder de mirador, aan de B zijde, toch Marrije?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 19-09-2014 14:00:52 ]
pi_144691014
net vers binnen van de Panamese pers:

http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23806096

uit: Google Translate:

De officier van Justitie die de omstandigheden niet kent waaronder de 2 jonge mensen stierven, overweegt geen strafrechtelijk onderzoek.

Criminoloog Octavio Calderon is het niet eens met de conclusie van Anna Belfon van het OM.
Formeel heeft het Pan. OM geen theorie, ze houden het op een verdwaling, en dat de botresten zijn verspreid door de rivier. Octavia zegt dat er genoeg is om een strafrrechtelijk onderzoek voort te zetten/ te openen. Hij acht de kans dat Kris haar bekkenbot en Lisanne haar linkervoet op een en dezlfde plek op een zandplaat eindigen nihil. En stelt dat verder crimininogisch onderzoek gedaan moet worden.

nou, dat lijkt wel wat op de voortgangssituatie hier in FOK...

[ Bericht 31% gewijzigd door Poekje01 op 19-09-2014 13:53:05 ]
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:42:39 #221
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144691548
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:24 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik denk dat Marrije bedoeld dat houten hutje onder de mirador, aan de B zijde, toch Marrije?
oei, lastig, ik bedoelde de man aan wie ze vroegen hoe ze weer terug konden, toen ze moe aan de kant vd weg gingen zitten.
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:52:37 #222
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144691837
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:27 schreef Poekje01 het volgende:
net vers binnen van de Panamese pers:

http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23806096

uit: Google Translate:

Criminoloog Octavio Calderon is het niet eens met de conclusie van Anna Belfon van het OM.
Formeel heeft het Pan. OM geen theorie, ze houden het op een verdwaling, en dat de botresten zijn verspreid door de rivier. Octavia zegt dat er genoeg is om een strafrrechtelijk onderzoek voort te zetten/ te openen. Hij acht de kans dat Kris haar bekkenbot en Lisanne haar linkervoet op een en dezlfde plek op een zandplaat eindigen nihil. En stelt dat verder crimininogisch onderzoek gedaan moet worden.

nou, dat lijkt wel wat op de voortgangssituatie hier in FOK...
als je denkt dat de rivier de lichaamsdelen heeft meegenomen en op verschollende plekken heeft verspreid... Dan kun je je afvragen hoe groot de kans is dat botten van verschillende personen op 1 plek terecht komen. Op zo'n verzamelplek als waar meerdere botten van dier en mens zijn gevonden is dat blijkbaar aanwezig, maar op een plek waar de rivier het niet direct afzet maar daarna nog verspreid moet zijn is die kans alweer kleiner? En hoe kwamen de meiden in de rivier, overvallen door hoog water on hun slaap? De een een ongeluk en de ander door te willen helpen er dan achteraan? Ivm evenwicht de rugzak wel ff aan de kant gezet?

Omdat ik denk dat panama mbt toerisme liever een verdwaling ziet dan een misdrijf begrijp ik wel dat ze geen misdrijfonderzoek willen opstarten. Maar als ze denken dat er toch niks te vinden is dat daarop duidt zou het wel twijfel weg kunnen nemen door dat wel te onderzoeken.
pi_144692001
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:42 schreef Marrije het volgende:

[..]

oei, lastig, ik bedoelde de man aan wie ze vroegen hoe ze weer terug konden, toen ze moe aan de kant vd weg gingen zitten.
na vele krantenartikelen gelezen te hebben, was dat rond 14:30 uur, zoals Jackie12 hierboven ook zegt
  vrijdag 19 september 2014 @ 14:02:23 #224
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144692154
De ouders van Kris gaan over twee weken naar Panama om de vrijgegeven resten op te halen om die te begraven. Ze wachten nog op de vertaling van het NFI-rapport over de gevonden spullen.

Http://infochiriqui.com/noticias/padres-de-kris-kremers-piden-sus-restos-oseos/

Volgens La Critica waren de ouders van Lisanne vorige week al in Panama, maar dat vind je niet in andere bronnen terug.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144692219
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:02 schreef Domnivoor het volgende:
De ouders van Kris gaan over twee weken naar Panama om de vrijgegeven resten op te halen om die te begraven. Ze wachten nog op de vertaling van het NFI-rapport over de gevonden spullen.

Http://infochiriqui.com/noticias/padres-de-kris-kremers-piden-sus-restos-oseos/

Volgens La Critica waren de ouders van Lisanne vorige week al in Panama, maar dat vind je niet in andere bronnen terug.
Begrijp er echt geen donder van waarom het zo lang duurt dat de NFI resultaten bekend worden gemaakt.
In ieder geval aan de ouders.

De rugzak werd op 11 juni gevonden. Das dik 3 maanden geleden
  vrijdag 19 september 2014 @ 14:05:04 #226
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144692240
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:57 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

na vele krantenartikelen gelezen te hebben, was dat rond 14:30 uur, zoals Jackie12 hierboven ook zegt
ook bedankt
  vrijdag 19 september 2014 @ 14:13:01 #227
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144692472
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:18 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ook bij Habla Ya kun je je afvragen wat hij daar op dat moment te zoeken had. Anderen zouden dan moeten kunnen verklaren dat ze een afspraak met hem hadden op de school.
Ik denk dat dat gewoon de plaats was waar hij ze zou komen ophalen voor de trip. Er wordt inderdaad gezegd dat dat vlak bij hun hostel was. En ook, als ik het goed begrijp, dat hun kamer apart toegankelijk was (vrije opgang, zoals ze in Amsterdam zeggen). Volgens Miriam zouden ze op 31 maart de stad hebben verkend. Lijkt me heel logisch voor de eerste dag. Tegen het avondeten kwamen ze thuis.
De taalschool gebruikt de hele bovenverdieping van het L-vormige gebouw in het nieuwe zakencentrum(pje) Los Establos:

Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144692492
Ik denk niet dat er een verplichting is voor het NFI om de resultaten met de ouders te delen.
Zou ik zelfs een beetje vreemd vinden. Het verzoek om bijstand van het NFI kwam uit Panama. Daar gaan de resultaten heen. Niet naar de ouders.
Make my day!
pi_144692728
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij mis ik iets.
Wie beweert dat ze op maandag de berg zijn gaan verkennen? :)
Jackie12
pi_144692733
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:13 schreef agter het volgende:
Ik denk niet dat er een verplichting is voor het NFI om de resultaten met de ouders te delen.
Zou ik zelfs een beetje vreemd vinden. Het verzoek om bijstand van het NFI kwam uit Panama. Daar gaan de resultaten heen. Niet naar de ouders.
Ik zou als ouder willen weten/eisen wat er op de telefoon van mn dochter zou staan
pi_144692828
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:13 schreef agter het volgende:
idd, het NFI en het OM maken onderdeel uit van het Ministerie van BZ en veiligheid.
Het NFI valt onder het OM, en mag alleen aan het OM rapporteren. Het OM draagt op verzoek ev. gegevens over aan een buitenlands OM. Het NFI rapporteert niet aan familieleden tijdens een lopend onderzoek. Daarna volgens mij ook niet.
pi_144692835
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:19 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik zou als ouder willen weten/eisen wat er op de telefoon van mn dochter zou staan
Dat snapt iedereen wel, denk ik.

Die info moet dan via Panama komen, niet direct van het NFI.
En zeker zolang een misdrijf niet uitgesloten is, hoort die info bij het onderzoek en niet op 'straat'.
Make my day!
  vrijdag 19 september 2014 @ 14:23:29 #233
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144692863
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:13 schreef Gorraay het volgende:
[..]
De taalschool gebruikt de hele bovenverdieping van het L-vormige gebouw in het nieuwe zakencentrum(pje) Los Establos:

[ afbeelding ]
Toegevoegd aan de OP 8-)
pi_144692912
Het krijgen van antwoorden op deze zaak is eigenlijk redelijk eenvoudig.

1. Het water uit het plastic flesje onderzoeken
2. De nachtlocatie identificeren

Beiden zijn denk ik goed haalbaar en zou de grootste focus moeten zijn bij de onderzoekers. Als ik alle middelen zou hebben zou ik deze twee punten direct uitvoeren in ieder geval.
pi_144692921
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:19 schreef ToniB het volgende:

[..]

Jackie12
Er was voordat de foto van Lisanne op de mirador om 13 uur bekend werd gemaakt een "oude tijdlijn"
(staat helaas niet meer in de OP maar vind wel dat die er in thuis hoort)

Iemand kwam toen met de verklaring dat niet zo veel getuigen zich konden vergissen.
Een logische verklaring zou dan zijn dat ze zich niet vergist hadden wat ze hadden gezien maar wel op welke dag.
31 maart ipv 1 april

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 19-09-2014 14:49:54 ]
pi_144692936
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:24 schreef Geruisloos het volgende:
Het krijgen van antwoorden op deze zaak is eigenlijk redelijk eenvoudig.

1. Het water uit het plastic flesje onderzoeken
2. De nachtlocatie identificeren

Beiden zijn denk ik goed haalbaar en zou de grootste focus moeten zijn bij de onderzoekers. Als ik alle middelen zou hebben zou ik deze twee punten direct uitvoeren in ieder geval.
  vrijdag 19 september 2014 @ 14:26:34 #237
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144692976
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:18 schreef 11en30 het volgende:

[..]

O wacht, je bedoelt natuurlijk op de 31ste. Ik denk dat hij daar zoals Poekje al schrijft heel vaak kwam i.v.m. 'klantenwerving'.
  vrijdag 19 september 2014 @ 14:27:50 #238
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144693017
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:25 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Er was voordat de foto van Lisanne op de mirador om 13 uur bekend werd gemaakt een "oude tijdlijn"

Staat er nog wel. Ik heb hem als link onderaan de nieuwe tijdlijn gezet anders wordt de OP te lang ;)
Hier is de link:
NWS / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #46 - persco 18:15
pi_144693069
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:27 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Staat er nog wel. Ik heb hem als link onderaan de nieuwe tijdlijn gezet anders wordt de OP te lang ;)
Hier is de link:
NWS / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #46 - persco 18:15
Oke sorry zag m niet staan
pi_144693132
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:15 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

mm.. maar je hebt dan wel een timestamp van het mobiele netwerk gekoppeld aan topo, ook al is het onnauwkeurig, plus van boven op de mirador die EXIF data stamp. Trek daar 3 uur af (of geschat ca. 45 minuten hobbelen in een 4x4 naar boven toe) en vgl dat met die mobiele HRL dbase timestamp van 1 zendmast, of anders die tijd van die foto die Kris naar haar vriend stuurde vanaf de mirador aan haar vriend, en waar staan we dan...
Ik begrijp niet precies wat je wil zeggen. :)

Je weet alleen het tijdstip van de laatste keer dat de mobiele telefoon naar de zendmast stuurde "Hoooi, ik ben nog steeds bij jou in de buurt!". De locatie van de telefoon is dan (vanwege het lage signaal) in een gebied met een straal van mogelijk tientallen kilometers vanaf de zendmast.

Eigenlijk weet je dus alleen dat ze ergens die dag in de buurt van Boquete waren.
pi_144693136
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:25 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Matador kwam toen met de verklaring dat niet zo veel getuigen zich konden vergissen.
Een logische verklaring zou dan zijn dat ze zich niet vergist hadden wat ze hadden gezien maar wel op welke dag.
31 maart ipv 1 april
die Matador was zo gek nog niet.........
pi_144693204
Wellicht dat er twee zendmasten een van de oproepen gesignaleerd heeft.
Dan wordt de data al beter. :)
Make my day!
pi_144693233
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:31 schreef MMUU het volgende:

[..]

die Matador was zo gek nog niet.........
Ik mis zijn gedachten wel in deze zaak nu.
Make my day!
  vrijdag 19 september 2014 @ 14:36:58 #244
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144693313
Baru op WS: "In some weeks I will be in Boquete and I will make tracking."
Hij gaat ook op de zoek naar de locatie van de nachtfoto's.
pi_144693338
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:26 schreef Gorraay het volgende:

[..]

O wacht, je bedoelt natuurlijk op de 31ste. Ik denk dat hij daar zoals Poekje al schrijft heel vaak kwam i.v.m. 'klantenwerving'.
Bedoel je dan dat je denkt dat hij daar vaak zomaar wat rondhangt in afwachting van potentiële klanten? En als hij er dan 2 ziet dat hij ze dan niet aanspreekt?
  vrijdag 19 september 2014 @ 14:42:12 #246
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144693521
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:37 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Bedoel je dan dat je denkt dat hij daar vaak zomaar wat rondhangt in afwachting van potentiële klanten? En als hij er dan 2 ziet dat hij ze dan niet aanspreekt?
Hij was al besproken voor die dag, dus hij kwam misschien anderen ophalen. Als er een luchtje had gezeten aan die kaart-en-hangmat-waarneming zou hij naderhand toch niet te koop hebben gelopen met zijn aanwezigheid daar?
pi_144693526
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:36 schreef Domnivoor het volgende:
Baru op WS: "In some weeks I will be in Boquete and I will make tracking."
Hij gaat ook op de zoek naar de locatie van de nachtfoto's.
Top! De nachtfoto's houden me zo bezig, ik zou wel mee willen.
pi_144693671
Liever geen users die niet mee kunnen posten bij de discussie betrekken.
pi_144693869
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:46 schreef Lavenderr het volgende:
Liever geen users die niet mee kunnen posten bij de discussie betrekken.
Duidelijk.
pi_144693949
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:42 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Top! De nachtfoto's houden me zo bezig, ik zou wel mee willen.
Ik zou niet durven..
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')