abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144679919
Laten we de misdaadtheorie eens scherper krijgen.

Stelling: Het enige mogelijke misdaadscenario is die van ontvoering met voorbedachten rade.

Schiet maar gaten.
pi_144680051
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:24 schreef Geruisloos het volgende:
Laten we de misdaadtheorie eens scherper krijgen.

Stelling: Het enige mogelijke misdaadscenario is die van ontvoering met voorbedachten raden.

Schiet maar gaten.
Doe jij dat maar
pi_144680371
Mijn Stephen King horror-scenario bevat geen ontvoering maar wel misdaad. Ik heb 2 versies. Bij de eerste worden ze aangevallen of vluchten ze voor opdringerige creep(s). Bij de andere versie hebben ze de pech op het verkeerde moment op de verkeerde plaats te zijn en hebben daardoor iets gezien wat ze beter niet hadden kunnen zien. Wie ontkomt moet wel verder de jungle in vluchten want de dader(s)/creep(s) versperren de weg terug. De horror zit 'm in de situatie dat ze niet weten of iemand in het bos een redder is of een dader die op ze jaagt.
pi_144680518
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:35 schreef 11en30 het volgende:
Mijn Stephen King horror-scenario bevat geen ontvoering maar wel misdaad. Ik heb 2 versies. Bij de eerste worden ze aangevallen of vluchten ze voor opdringerige creep(s). Bij de andere versie hebben ze de pech op het verkeerde moment op de verkeerde plaats te zijn en hebben daardoor iets gezien wat ze beter niet hadden kunnen zien. Wie ontkomt moet wel verder de jungle in vluchten want de dader(s)/creep(s) versperren de weg terug.
Interessant! En volgens mij is het een mogelijkheid gezien de feiten.

Update stelling:

De enige mogelijk misdaadscenario's zijn:

• Ontvoering met voorbedachte raden (met of zonder ontsnapping).
• Een ontsnapping aan misdadiger(s) vóór of ná een misdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geruisloos op 19-09-2014 00:51:46 ]
pi_144680589
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:40 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

• óf een ontsnapping aan de misdadigers vóór of na een misdaad.
die is dan zonder voorbedachte rade, een gelegenheidsmisdrijf
pi_144680618
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:43 schreef 11en30 het volgende:

[..]

die is dan zonder voorbedachte rade, een gelegenheidsmisdrijf
Precies, die scenario's lijken me inderdaad beide mogelijk, zowel met als zonder bedachte rade.
pi_144680699
Met voorbedachte rade kan met willekeurig slachtoffer of doelgericht. Wij gaan vanavond op de Pianista met wapens een toerist beroven of Wij gaan vanavond K+L naar de trekkershut lokken.
pi_144680817
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:47 schreef 11en30 het volgende:
Met voorbedachte rade kan met willekeurig slachtoffer of doelgericht. Wij gaan vanavond op de Pianista met wapens een toerist beroven of Wij gaan vanavond K+L naar de trekkershut lokken.
Hormonenballetjes die onderweg ergens naar toe of op de terugweg (een finca of paddock achter de Mirador?) twee blanke meiden tegenkomen.. gelegenheid maakt wel vaker de dief of in dit geval de misdadiger.
pi_144680828
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hormonenballetjes die onderweg ergens naar toe of op de terugweg (een finca of paddock achter de Mirador?) twee blanke meiden tegenkomen.. gelegenheid maakt wel vaker de dief of in dit geval de misdadiger.
Of zo'n koeienboer. Die wil ook wel eens wat anders.
pi_144680850
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:52 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Of zo'n koeienboer. Die wil ook wel eens wat anders.
Niet alleen. Dan maakt hij geen schijn van kans tegen die meiden.
pi_144680860
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Niet alleen. Dan maakt hij geen schijn van kans tegen die meiden.
Ze kwamen met 3 tegelijk op de video van Hans Kremers.

En met een machete weet ik niet of hij geen kans maakt.

Ook kan het zijn dat er eentje ontsnapt.
pi_144680883
Een belangrijk detail is daarbij wel, volgens de stelling, dat de meiden dus ontsnapt zijn aan die gelegenheidsmisdadigers.
pi_144680890
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:54 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ze kwamen met 3 tegelijk op de video van Hans Kremers.

En met een machete weet ik niet of hij geen kans maakt.

Ook kan het zijn dat er eentje ontsnapt.
Goed punt.
pi_144680891
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:54 schreef Geruisloos het volgende:
Een belangrijk detail is daarbij wel, volgens de stelling, dat de meiden dus ontsnapt zijn aan die gelegenheidsmisdadigers.
Minimaal 1 ontsnapt.
pi_144680903
Update stelling:

• Ontvoering met voorbedachte raden (met of zonder ontsnapping van één of beiden).
• Een ontsnapping, van één of beiden, aan misdadiger(s) vóór of ná een misdaad.
pi_144680915
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:54 schreef Geruisloos het volgende:
Dat hoeft niet. Als die hebben wat ze wilden kunnen ze de meiden daarna ook hebben achtergelaten.
  vrijdag 19 september 2014 @ 00:57:01 #92
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144680919
Ik heb in juli een misdaadscenario'tje naar voren gebracht, maar niet uitgewerkt. Ik noem het maar Domnivoor-scenario B:
L & K passeren de vierde riviercrossing en zonder het te weten komen ze vlakbij een opslagplaats voor cocaïne. Ze zetten hun rugzak op een rots neer en gaan bij de rivier zitten. De drugskoeriers houden niet van pottenkijkers en slaan 's nachts met geweld toe. Ze zien de rugzak over het hoofd.
pi_144680923
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Als die hebben wat ze wilden kunnen ze de meiden daarna ook hebben achtergelaten.
Ook en goed punt.
pi_144680956
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar dan hadden ze na het oponthoud met de gelegenheidsmisdadiger gewoon terug kunnen lopen.
pi_144680982
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:58 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Maar dan hadden ze na het oponthoud met de gelegenheidsmisdadiger gewoon terug kunnen lopen.
Nee, want daar houden de daders zich op. Ze kunnen dus alleen maar vooruit.
Make my day!
pi_144681003
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:57 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb in juli een misdaadscenario'tje naar voren gebracht, maar niet uitgewerkt. Ik noem het maar Domnivoor-scenario B:
L & K passeren de vierde riviercrossing en zonder het te weten komen ze vlakbij een opslagplaats voor cocaïne. Ze zetten hun rugzak op een rots neer en gaan bij de rivier zitten. De drugskoeriers houden niet van pottenkijkers en slaan 's nachts met geweld toe. Ze zien de rugzak over het hoofd.
Dit verklaart niet hoe de oproeppogingen zijn gedaan in de dagen daarna.
pi_144681048
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 00:59 schreef agter het volgende:

[..]

Nee, want daar houden de daders zich op. Ze kunnen dus alleen maar vooruit.
Eentje moet dan wel tijdens het oponthoud met de misdadiger(s) continu de rugzak om houden zodat die niet kwijtraakt.
pi_144681058

• Ontvoering met voorbedachte raden (met of zonder ontsnapping van één of beiden).
• Een ontsnapping, van één of beiden, aan misdadiger(s) vóór of ná een misdaad.
• Achtergelaten door misdager(s) na misdrijf

Dat laatste is een twijfel wellicht, maar in theorie lijkt het me mogelijk dat ze zo van slag zijn geraakt, of op een onbekende plek zijn achtergelaten, dat ze de weg niet meer terug hebben kunnen vinden en de verkeerde kant op zijn gegaan.

Hmm, bij nader inzien dekt de tweede stelling de derde denk ik.
  vrijdag 19 september 2014 @ 01:04:00 #99
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144681079
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 01:00 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Dit verklaart niet hoe de oproeppogingen zijn gedaan in de dagen daarna.
Dat klopt. Die info had ik begin juli nog niet ;)
Maar stel nu dat ze op 7 april zijn aangevallen.
pi_144681085
Het bloedt dood hier.

Komt enerzijds omdat er geen nieuws meer naar buiten komt.
Anderzijds ook omdat er door de mensen die geloven in verdwalen "neergekeken" wordt op de mensen die dat niet geloven.

Ouder1 en Rica hebben hele goede stukjes geschreven de afgelopen dagen waarom verdwalen heel onwaarschijnlijk lijkt.
Wordt niks mee gedaan.
Ik heb van de tijdlijn van 1 april tot aan de mirador met tijdstippen, locaties etc gehakt gemaakt.
Er wordt niet op gereageerd.
En als ik dan een hele oprechte vraag stel van laten we met zn allen bij het begin beginnen dan wordt er daarna toch doorgeouwehoerd over takjes met zakjes.

Ik ben in Havo 4 gestrand dus mijn engels is niet slecht maar ook zeker niet heel goed.
Anders was ik al lang verkast naar WS.
Ik blijf hier echter hangen omdat ik wil weten wat er is gebeurd met Kris en Lisanne
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')