Voor de tandarts ben ik niet bang. Voor die verbouwing op zich ook niet, maar het is wel duurder dan ik had verwacht. Nu heb ik dat huis ook wel zo goedkoop kunnen krijgen omdat het dus gedateerd was, maar ik dacht met een pot verf en een paar vrienden een heel eind te komen. Dat is dus niet zo.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:27 schreef Franny_G het volgende:
Oh, hier zijn jullie.
De tandarts. Brrr.
Verbouwingen. Brrr.
In die fase zitten we nog niet eens. De offertes moeten nog opgesteld worden! Dus nu wordt het nog zo goedkoop mogelijk voorgesteld, de extra kosten komen nog.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:40 schreef Gellius het volgende:
Dat was bij ons ook zo. Als je iets aanwijst schrijft de aannemer 1000 euro erbij.
Dat viel nog wel mee, minder dan 10 procent. Maar het is mindboggling wat alles kost. Wel leerzaam hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
In die fase zitten we nog niet eens. De offertes moeten nog opgesteld worden! Dus nu wordt het nog zo goedkoop mogelijk voorgesteld, de extra kosten komen nog.
Wat was de status van je huis toen je het kocht? (goed, gedateerd, moet gerenoveerd worden) en hoeveel % van de aankoopprijs was je kwijt aan je verbouwing?
Maar hoe was de toestand van je huis toen je het kocht?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:09 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat viel nog wel mee, minder dan 10 procent. Maar het is mindboggling wat alles kost. Wel leerzaam hoor.
Veel dezelfde zaken als ik heb. Al ga ik wel over die 10% heen denk ik. Ach ja, in een mooi huis wonen mag ook wat kosten, dan maar vakantie in eigen huis.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:16 schreef Gellius het volgende:
Het huis is uit 1958, in goede staat, maar wel wilden wel een nieuwe badkamer, renovatie van twee wc's, de vloer moest volledig afgeschuurd en geolied, een wand en deur laten plaatsen en er moest wat aan de hemelwaterafvoer gedaan worden. Het is overigens een voorrecht om een knoestige aannemer stelselmatig het woord 'regenwater' te horen vervangen voor 'hemelwater'. Verder stuc- en schilderwerk. Het was te doen, maar we gaan voorlopig niet op vliegvakantie.
Dat is dus waar dat programma over gaat. Dat je met slim zijn, creativiteit en innovatief denken voor weinig geld heel veel kunt bereiken. Goed, het ene project had uiteindelijk 14.000 pond gekost, maar daarvoor hadden ze dan wel een compleet nieuwe badkamer en keuken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:09 schreef LXIV het volgende:
Maar voor 10.000 pond (of euro) kun je toch maar heel weinig? Zeker als je zelf niet alles kunt doen of geen tijd hebt.
Goddank niet. Moet ik er over uitweiden? Voor het eerst sinds jaren heb ik ondanks de tandarts een leuke dag gehad. Nou, dat zegt wel wat. Amen.quote:
Het antwoord is nogal voor de hand liggend: doorgaans houd je bij de aankoop van een huis rekening met hoeveel je je kunt veroorloven. Als het aankoopbedrag net op te brengen valt maar de verbouwingskosten niet, dan wil je een huis boven je stand kopen.quote:
Ik voel helemaal met je mee. De ervaring leert dat ik ook prima kan leven in een huis dat bijna uit elkaar valt. Geloof dat ik me daarin meer thuis voel dat in een huis waarin alles spiksplinter nieuw is. Ik woon nu in een behoorlijk nieuw huis en ook al is het heel fijn huis, ik heb er weinig mee. Gelukkig begint mijn vriend ook steeds meer de charme in te zien van oud en verweerd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat geld is nog tot daar aan toe (al heb ik het niet) maar al dat ge-doe. Toen ik in mijn nieuwbouwappartement muren en vloer en keuken moest (laten) installeren heb ik dat maar nipt overleefd.
Nee, er zit niks anders op dan heel rijk te worden (en dan nog, dan moet je mensen aan-stu-ren, alsof dat minder erg is..)
Er is niks te klagen, maar als ik kijk hoeveel uur ik zelf moet werken om een stucadoor één uurtje aan het werk te zetten dan is daar wel een mismatch. En dan beschouw ik het verschil in opleidingsniveau niet eens. Dat is natuurlijk allemaal het gevolg van de hoge lastendruk etc, dat snap ik ook. Maar stel: je verdient E30 bruto per uur. Houd je er E15 van over. Dan neem je een stukadoor aan die 45 euro per uur vraagt (om er zelf wrsch ook 15 over te houden). Dat is dus 3 => 1quote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het antwoord is nogal voor de hand liggend: doorgaans houd je bij de aankoop van een huis rekening met hoeveel je je kunt veroorloven. Als het aankoopbedrag net op te brengen valt maar de verbouwingskosten niet, dan wil je een huis boven je stand kopen.
Het verbaast mij over het algemeen hoezeer mensen klagen over geld. Als je allebei werkt, dan komt er al gauw een aardig bedrag binnen. Dat is misschien niet zoveel dat je er een aardig dijkhuisje in Amsterdam-Noord van zou kunnen betalen, maar het is meer dan genoeg om comfortabel van te leven.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:01 schreef Claudia_x het volgende:
Je betaalt niet alleen zijn arbeidskosten, maar dat weet je zelf neem ik aan ook wel.Die gipsplaten en kranen komen ergens vandaan. Wil je met je verhaal impliceren dat het de grote fabrikanten zijn die zich verrijken ten koste van hardwerkende arbeiders zoals de stukadoor en jijzelf?
Dus het is een pleidooi tegen herverdelingspolitiek? Van mij hoef je geen weerwoord te verwachten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet.
Het punt is dat de totale lastendruk in Nederland (dus bruto-bruto) zó hoog is dat wanneer jij bruto X krijgt, je netto 1/2X overhoudt, daar iemand voor betaalt die 1/8X netto krijgt.
Enige herverdeling vind ik niet eens zo erg.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus het is een pleidooi tegen herverdelingspolitiek? Van mij hoef je geen weerwoord te verwachten.
Voor een beurt?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:50 schreef LelijKnap het volgende:
Iemand nog nagedacht over m'n aanbod?
Een aanbod van niks, hoor.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Of twee. Zolang ik maar dezelfde dag weer thuis ben.
Daar kan ik een jaar voor naar de kapper.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:55 schreef Gellius het volgende:
Vijfhonderd voor een beurt?! Dat is toch absurd duur?
Hij zal wel kwaliteit leveren, anders is zijn zaak zo failliet.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:55 schreef Gellius het volgende:
Vijfhonderd voor een beurt?! Dat is toch absurd duur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |