Thanks. Daar had ik nog niet over gedacht maar als je het zo zegt, dan is eigenlijk alleen plaatje 2 logisch. De eettagel komt namelijk bij de achterpui, parallel aan de zichtmuur te staan. Dus dan zou ik de vloerdelen daarmee gelijk moeten hebben.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou plaatje 1 volgen denk ik. De schuine stukken zie je ws toch niet heel goed vanwege toekomstige meubels.
Ons huis is ook aan alle kanten scheef en de vloer is ook scheef gelegd. Als je een stoel of tafel recht wilt zetten lijkt die scheef te staan door het scheve laminaat, heel storend.
Bedankt voor je onderzoek. Dat staat er echter niet! Je moet zo'n 2% meer snijverlies dan normaal rekenen staat er! evenals, 10% meerkosten arbeid. Dus 7-12% snijverlies.quote:Op woensdag 17 september 2014 23:22 schreef DarkE het volgende:
Ik lees op bijvoorbeeld http://www.floorstyle.nl/laminaat-diagonaal-gelegd dat diagonaal leggen een snijverlies van 2% betekent... Maar als je het niet mooi vindt houdt het natuurlijk op :-)
Ja maar, ja maar... de meubelen komen dus parallel aan de zichtmuur te staan daar (bank, kast, eettafel). Aan de overkant zit de hal met 2 deuren en komt de keuken + TV meubel en een sidetable.quote:Op donderdag 18 september 2014 07:53 schreef AnneX het volgende:
In het midden beginnen - het invallend licht met de naad mee ... Later lach je om het zg. snijverlies...meubels "verbergen" de scheefheid tegen de muren.
Wat Lucky zegt, dus ...en jij beaamt in post 3 e.v.
Straks plaats je de keuken paralell aan de naad op de vloer, en los je het scheve op door het verlopen van de diepte van het aanrechtblad.
En heb je al over hoge / lage plinten of plakplinten nagedacht?
Dat gaat helaas niet op. De eettafel wordt dus gelijk georienteerd met de bank, aan de zichtwand.quote:Op donderdag 18 september 2014 10:54 schreef aukemuis het volgende:
Ik had exact ditzelfde probleem en heb gekozen voor optie 1. Liever de bank scheef ( waar bij ons ook nog een vloerkleed ligt) dan een eettafel die "scheef'" staat
Jij doorziet mij volledig. Echt zo zit ik in elkaar.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:27 schreef Barrah het volgende:
Mooi! En als het straks allemaal ligt vraag je je vast af waarover je van te voren zo hebt lopen piekeren.
Helemaal dicht of een deel vrij voor je keukenblok?quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:36 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Jij doorziet mij volledig. Echt zo zit ik in elkaar.
Keuken ligt ook dicht nu.... Zo de hallen!
Warm!
Als het goed is paar cm onder de plint. Moet ff die maat checken. Ligt op 61 vd muur ofzo.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Helemaal dicht of een deel vrij voor je keukenblok?
Ik denk velen van ons hier. Anders steek je niet zoveel tijd in het bijhouden van een forum naast het drukke doehetzelf-bestaan. Wie maar wat aanrommelt heeft wel wat beters te doen dan dat. Maar het resultaat is er vaak wel naar bij een goede voorbereidingquote:Op zaterdag 20 september 2014 11:36 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Jij doorziet mij volledig. Echt zo zit ik in elkaar.
Keuken ligt ook dicht nu.... Zo de hallen!
Warm!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed, wat een gedoe vandaag... maar we zijn verder.
En toen begon het.... door de deuren heen leggen![]()
Nog een paar planken en het ligt erin. Het was stikdonker dus opgeruimd en morgen weer.
Moest nog wat schaven en doen, ondervloertje plakken en vooral gewoon erg veel passen en meten.
Het is dat ik engelengeduld heb want anders...
Laat die handjes wapperen!
quote:Op zondag 21 september 2014 13:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Held.![]()
wat een klus.![]()
Had ook niet anders verwacht van je.
Wie niet sterk is maakt hulpstukken. Gelukkig heb ik nog een grote berg MDF plaatjes staan... dus dan maak je gewoon sjabloontjes.quote:Op zondag 21 september 2014 13:36 schreef Barrah het volgende:
Zo, stukje vakwerk! Halverwege heb je vast een paar keer gedacht: waarom ben ik met een hele plank begonnen... Maar resultaat mag er wezen!
Ik weet precies wat je bedoeldquote:Op zondag 21 september 2014 17:42 schreef Gieliovd het volgende:
Dit soort dingen geniet ik het meest van. Straks de meterkast open trekken en er ligt een mooi eiken vloertje in.
Ach, het lijkt misschien soms veel (heb ik zelf ook) maar aan de andere kant: je vordert wel steedsquote:- Plinten (bestellen)
- Elektra (bestellen)
- Radiatoren (bestellen)
- Keuken (bestellen)
- Deuren (kopen)
- Etc...
Netjes hoor. Na hard werken is het jaren genieten van zo'n vloer.quote:Op zondag 21 september 2014 17:42 schreef Gieliovd het volgende:
Straks de meterkast open trekken en er ligt een mooi eiken vloertje in.
Ik proef dat je het niet mooi vind.quote:Op maandag 22 september 2014 11:23 schreef R2R het volgende:
Oh man die schuine stukken waar een deur dwars doorheen staat...
Ik had de droogloopmat doorgelegd tot in de keuken.quote:Op maandag 22 september 2014 15:51 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Ik proef dat je het niet mooi vind.
Ach, het is het beste van een aantal kwaden.
![]()
Thanks allen!! Mooi he
Ik geloof eerder dat het bedoeld is als petje afquote:Op maandag 22 september 2014 15:51 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
![]()
Thanks allen!! Mooi he
Gluur maar ff door het raam hoor als je langlooptquote:
Jaaaa het is echt heerlijk. Kan niet wachten tot ik de plinten er tegenaan heb en aan de WCD's enzo kan beginnen.quote:Op maandag 22 september 2014 14:35 schreef Candaasje het volgende:
Wauw, heel erg mooi! En op de foto's ziet het er al heel warm uit, dat effect zal in het echt nog wel sterker zijn!
Whaha, heerlijk.quote:Op maandag 22 september 2014 16:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik had de droogloopmat doorgelegd tot in de keuken.Doe alleen rechte hoeken.
Kan ook natuurlijkquote:Op maandag 22 september 2014 16:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik geloof eerder dat het bedoeld is als petje afMeer zo'n oh man van, dat een klus
Meestal is het van te voren al behandeld, en dient de gebruiker na het leggen nog een laatste laag aan te brengen met onderhoudsolie bijvoorbeeld. Indien er sprake is van een gelakte vloer wordt dit compleet achteraf gedaan (dus je koopt onbehandelde vloerdelen).quote:Op maandag 22 september 2014 20:27 schreef JantinaGr het volgende:
Dacht nl. dat het altijd achteraf wordt gelakt / geolied / gewaxt. Maar tijdens het schrijven besef ik dat het best wel idioot is als dat de enige manier zou zijn.
Nee dat was niet wat ik bedoelde, ik doelde op: Man wat een werk...quote:Op maandag 22 september 2014 15:51 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
![]()
Thanks allen!! Mooi he
Afmonteren is ook leuk werk; maar als je achter elkaar 500 data aansluitingen moet afmonteren zoals ik laatst een keer gedaan heb dan zakt je de moed wel een keer in de schoenenquote:Op zaterdag 27 september 2014 21:06 schreef Erasmo het volgende:
Stiekem vind ik dat heerlijk werk, en dan vooral om de aders mooi weg te werken. Niet dat iemand het ziet maar toch
Staat t niet in een van je topics?quote:Op zondag 28 september 2014 15:09 schreef Gieliovd het volgende:
Damn, ik krijg m'n elektra niet aan de praat omdat ik niet meer weet wat ik precies heb gedaan met draden tijdelijk verbinden voor de hal
Prettig zo'n geheugen van 5 seconden.
Je hebt van de wisselschakeling of kruisschakeling dus de zwarte draden door elkaar gegooit ?quote:Op zondag 28 september 2014 15:09 schreef Gieliovd het volgende:
Damn, ik krijg m'n elektra niet aan de praat omdat ik niet meer weet wat ik precies heb gedaan met draden tijdelijk verbinden voor de hal
Prettig zo'n geheugen van 5 seconden.
Maak dan nu ook geen uitzondering. En een proef opstelling kan altijd ondanks die 100 kg. Je zult alleen om hulp moeten vragen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:24 schreef Gieliovd het volgende:
Mijn directie is al een tijdje geleden overgelopen, dus er komt hoogstens nieuw management
Ik laat dat argument normaliter ook nooit toeZelfs IN de wanden is alles spik en span
Smoesjesquote:Op zondag 5 oktober 2014 23:08 schreef Gieliovd het volgende:
Kinders, kinders, er zit een verdieping onder, kan geen VV in
Anders lag het erin!!
Ah, heb ik vrij weinig mee te maken dus, op de vierde verdiepingquote:Op zondag 12 oktober 2014 10:01 schreef Gieliovd het volgende:
Zo is het! Stap voor stap, steeds dichter bij het eindeheb zin om weer aan de plinten te gaan zo!
Een aardpen, of aardelektrode, is de bron van je veiligheidsaarde in huis. De randaarding in je WCD zit in de meterkast aan een gemeenschappelijke rail en vervolgens zit die met een dikke draad gebruikelijk vast aan een metalen pen die bijvoorbeeld 4 of 15 meter de grond in geslagen is.
Als er in huis dan wat mis gaat, vloeit de spanning af naar de aarde en gaat je aardlekschakelaar eruit. Tussen je fase en nul moet namelijk balans zijn. Als er minder terugkomt dan erin ging, bijvoorbeeld dus naar je aardpen afgevloeid, dan gaat de beveiliging in werking.
De pen moet diep de grond in, zodat de weerstand laag is. De spanning zal altijd de weg van de minste weerstand kiezen. Afhankelijk van waar je woont is dat dus diep of ondiep
Ik mag hopen van wel.quote:Op zondag 12 oktober 2014 14:56 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ah, heb ik vrij weinig mee te maken dus, op de vierde verdieping
Daar wordt de aarde vaak aangeleverd door het energiebedrijfquote:Op zondag 12 oktober 2014 14:56 schreef Saisai het volgende:
[..]
ja, of niet. En dan heb je niets. Zoals ik.quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Daar wordt de aarde vaak aangeleverd door het energiebedrijf
De schakelaar weet ik wel te vinden gelukkig, ik heb onze keuken moeten voorzien van electra wat er nog niet was. Had anders wel pijn gedaanquote:Op zondag 12 oktober 2014 19:47 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Juist tijdens het klussen is de aardlekschakelaar je grootste vriend!!!
Niet je eigen pen dan neequote:Op zondag 12 oktober 2014 14:56 schreef Saisai het volgende:
[..]
Hoeveel uur/dagen is een klein beetje en hoeveel Watt trekt de kachel?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:27 schreef Gieliovd het volgende:
Goed... help mij te verklaren?
Vorig jaar energieverbruik (laag, hoog, gas):
500, 650, 540.
Dit jaar:
1200, 1350, 150.
Mijn leefpatroon is NIET gewijzigd, behalve dat ik geen gas verwarming meer heb en een klein beetje heb gestookt met elektrische kachel.
Dus dat zou betekenen dat ik voor 1400 KWh heb zitten stoken, max 2000 watt... dus 700 uur. M'n reet. Prrrrrettig dit
Die 400 m3 gas minder verklaard al 3200 Kwh elektra als je het over verwarmen hebt. Daar is je antwoord dus. Je hebt zelf zuiniger gedaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:27 schreef Gieliovd het volgende:
Goed... help mij te verklaren?
Vorig jaar energieverbruik (laag, hoog, gas):
500, 650, 540.
Dit jaar:
1200, 1350, 150.
Mijn leefpatroon is NIET gewijzigd, behalve dat ik geen gas verwarming meer heb en een klein beetje heb gestookt met elektrische kachel.
Dus dat zou betekenen dat ik voor 1400 KWh heb zitten stoken, max 2000 watt... dus 700 uur. M'n reet. Prrrrrettig dit
Ik weet niet of je je plinten nog gaat aflakken, maar als je dat van plan bent zou ik dat nog even doen voordat alle spullen erin staan. Anders komt het er nooit meer van, is echt een kutklus als je alles opzij moet schuiven.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:05 schreef Gieliovd het volgende:
Hahaaa! De vloer staat lekker in de olie! Flink boenen en staat er prachtig in.
Op de bus staat 30-40 m2 maar na 35 m2 zit er nog ruim 1/3 in en ik ben echt niet erg zuinig geweest. Naja zal wel, mooi nog over voor straks als er wat geleefd is en waar de meeste zon op staat.
V.d. Week mooi spullen naar boven sjouwen en voor het eerst op de bank zitten in de woonkamer...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bestaat dat tegenwoordig ook al? Dat is wel erg gemakkelijkquote:Op zondag 19 oktober 2014 15:10 schreef Gieliovd het volgende:
Nee, ik heb ze bewust gelakt gekocht in ral9010 omdat ik heeeelemaal geen zin had om dat te gaan zitten lakken
Bedankt voor het meedenken
Same here maar helaas zijn mijn plinten een heel stuk witter dan Ral9010quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:10 schreef Gieliovd het volgende:
Nee, ik heb ze bewust gelakt gekocht in ral9010 omdat ik heeeelemaal geen zin had om dat te gaan zitten lakken
Bedankt voor het meedenken
quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:09 schreef Gieliovd het volgende:
De vloer vandaag nog eenmaal geboend en hij staat er super mooi in. Ik ben echt blij! Kan niet wachten dat ik er spullen ik ga zetten donderdag. Stel je voor, voor het eerst op de bank zitten! Woont, woot!
http://www.pand68.nl/schilderij-wereldkaart-175x100cm/quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nice!!!!
Waar komt dat ding aan de wand vandaan? Ik geloof dat ik die ook wil
Wow! Een huis! Gefeliciteerdquote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:05 schreef Gieliovd het volgende:
Het is he-le-maal geweldig en overweldigend....!!!
![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik denk niet dat hij het type is wat ooit stopt met klussen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:41 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
NEEEEEEEEEE!!!
Het grote klussen loopt ten einde!!
Maar wat ontzettend gaaf geworden!!
Het houdt je zo lekker bezig vind je niet !quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 08:45 schreef Gieliovd het volgende:
Stoppen met klussen? Einde van klussen? O nee, mensen, geen illusies. Alleen beneden al nog deuren afhangen, keuken monteren, koof timmeren, gat voor de afzuiging, spots in het plafond boren, lampen hangen, gordijnen etc. ETC.
Souterrain vandaag door met de CV.
Hal, slaapkamers, zolder, overloop, trappen, badkamer.... Overal alles nog afwerken, schuren, schilderen, aftimmeren, vloeren.... Hele installatie in de meterkast nog aansluiten, meterkast timmeren...
Dus mijn topicreeks gaat nog niet dicht hoor
Eerder 1.24 gezien mn streekquote:
quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:57 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
De watervaste stift is een belangrijk stuk gereedschapkalk hier ook elke leiding onder. Ideaal!!! Nooit meer vogelen wat waar vandaan komt.
Nadeel is dat als je het net opgeschreven hebt en je gaat er met je hand/arm langs en het is nog niet droog heb je dus zwarte klauwen.
(deed dit dus eerst met de labelwriter omdat dat sjieker is, alleen 3x raden hoe die werkt qua tekst printen, en wat dat voor effect geeft op radiatorleidingen :,) )
Ik heb een geheugen van een doperwt soms dus dat moet wel... ik had ze net getrokken, alles in m'n hoofd en toen dacht ik oja... fuk hoe zat het ookweer.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
die buizen.Goed dat je ze nummert.
Haha held, thermisch labeltjequote:Op zaterdag 1 november 2014 21:57 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
De watervaste stift is een belangrijk stuk gereedschapkalk hier ook elke leiding onder. Ideaal!!! Nooit meer vogelen wat waar vandaan komt.
Nadeel is dat als je het net opgeschreven hebt en je gaat er met je hand/arm langs en het is nog niet droog heb je dus zwarte klauwen.
(deed dit dus eerst met de labelwriter omdat dat sjieker is, alleen 3x raden hoe die werkt qua tekst printen, en wat dat voor effect geeft op radiatorleidingen :,) )
Ziet er netjes uit! Kun je mij vertellen wat voor koppeling je rechts op de verdeler hebt gebruikt? Buis lijkt me 20mm (Uponor?). Is dat een zelfde soort als op de uitgangen van de verdeler, dus te monteren zonder perstang?quote:afbeelding
Nu is m'n rol bijna op en ik moet nog één radiator aansluiten... ik denk dat het tekort is
Thanks!quote:Op maandag 3 november 2014 21:41 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks!
Rechts is 20x2 alupex inderdaad, geen Uponor want dat is een idioot duur merk, maar precies hetzelfde ja.
Je sluit ze aan op de plek waar je anders 22 mm CV buis zou gebruiken. Diezelfde wartel gebruik je, maar je stopt er een andere klemring in en een messing knelstuk met slangthule voorzien van O-ringen.
Pentec klemset 20x2 heet het.
[ afbeelding ]
kan je gelijk zien waar hij lekt.quote:Op woensdag 5 november 2014 23:06 schreef Gieliovd het volgende:
Als ik hem ga persen, dan wordt dat dus vrijdag of zaterdag, of volgende week.
Anders pers ik hem af met water erin
dat je met een fietspomp 20 bar druk op de leiding zet om te testen of er lekkages zijn en of het systeem bestand is tegen de druk.quote:Op woensdag 5 november 2014 23:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat wordt er nou steeds bedoeld met persen eigenlijk?
quote:
Ja, dat dacht ik ook. Zoiets in ieder geval. Ik lees hier ook wel eens over een perstang. Ik heb het idee dat ik een beetje in het ootje word genomen door Fietsquote:Op donderdag 6 november 2014 20:35 schreef Atmoz het volgende:
[..]![]()
Maareh... ik dacht dat "persen" het koppelen was die leidingen was?![]()
Dus het alternatief voor een schroefkoppeling (met zo'n conische ring erin).
Weer wat geleerd dus
quote:Op donderdag 6 november 2014 20:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, dat dacht ik ook. Zoiets in ieder geval. Ik lees hier ook wel eens over een perstang. Ik heb het idee dat ik een beetje in het ootje word genomen door FietsEen beetje zoals bougievonkjes ofzo. Alleen dan nu met een fietspomp.
quote:Op donderdag 6 november 2014 20:52 schreef Atmoz het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Dat het met een fietspomp kon/moest wist ik ook niet (even overheen gelezen ook).
Maar toch kom ik zojuist dit tegen:
[ afbeelding ]
Hahaha
quote:Op donderdag 6 november 2014 20:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook. Zoiets in ieder geval. Ik lees hier ook wel eens over een perstang. Ik heb het idee dat ik een beetje in het ootje word genomen door FietsEen beetje zoals bougievonkjes ofzo. Alleen dan nu met een fietspomp.
quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:58 schreef Gieliovd het volgende:
Nee dus... Ik heb een knel koppeling gehaald voor ¤8,50 bij de Hornbach
... Beetje jammer gezien ze normaal 3 eu zijn en netjes geperst.
Ach ja, ik kan weer door
Ik heb bij mij zwaluw staart op de houten verdiepingsvloer. De vorige bewoner had gewoon beton met wapening gestort op plastic. Dat heb ik er dus uitgesloopt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 09:57 schreef zikkie het volgende:
hey, ik zag het topic van jou over beton vloer storten op houten vloer in de badkamer. Hoe heb je dit nu aangepakt? Ik zit namelijk met dezelfde vraag. Voor mij maakt de hoogte vloer niet heel veel uit, ik wil gewoon de beste constructie voor het tegelwerk en om lekkages te voorkomen.
Van de ene kant denk ik dat de planken nog extra stevigheid kunnen bieden en van de andere kant scheelt dit wel 2 cm in hoogte. Ik weet het nog niet. Gelukkig heb ik nog even om na te denken, morgen begint de loodgieter en ik heb nog genoeg te doen met de elektra.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:16 schreef koffielepel het volgende:
Ik heb bij mij zwaluw staart op de houten verdiepingsvloer. De vorige bewoner had gewoon beton met wapening gestort op plastic. Dat heb ik er dus uitgesloopt.
Waar is die folie voor dan?quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:36 schreef naaa het volgende:
Officieel worden zwaluwstaart platen over de bestaande houten vloer gelegd,
maar in de loop der jaren is dit 'verwaterd' en word het steeds vaker rechtstreeks op de balken gelegd.[ afbeelding ]
Let er wel op dat je folie legt onder de zwaluwstaartplaten en je vloer(constructie)!
Dat laatste inderdaad. Als je betonstort, breng je een berg vocht de constructie in anders.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:51 schreef Saisai het volgende:
isolatie en het tegenhouden van water denk ik?
Ah ok. Wij hebben dus geen folie. Wel zwaluwstaartplaten op de houten vloerbalken. Vooralsnog geen probleem daar met vocht gelukkig.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:52 schreef naaa het volgende:
[..]
Dat laatste inderdaad. Als je betonstort, breng je een berg vocht de constructie in anders.
Het folie houd dat tegen en bescherm ook tegen evt. lekwater.
Volgens mij raadt Lewis zelf aan de vloerdelen weg te halen om een betere ventilatie van je houten constructie te realiseren.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:36 schreef naaa het volgende:
Officieel worden zwaluwstaart platen over de bestaande houten vloer gelegd,
maar in de loop der jaren is dit 'verwaterd' en word het steeds vaker rechtstreeks op de balken gelegd.[ afbeelding ]
Let er wel op dat je folie legt onder de zwaluwstaartplaten en je vloer(constructie)!
Voor de keuken ?quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:48 schreef Gieliovd het volgende:
Ikeaaaaaa eerste kast elementen zo inladen... Morgen karkassen bouwen
Oja... sorry nog geen reactie gehad. Mijn badkamer vloer:quote:Op vrijdag 28 november 2014 09:57 schreef zikkie het volgende:
hey, ik zag het topic van jou over beton vloer storten op houten vloer in de badkamer. Hoe heb je dit nu aangepakt? Ik zit namelijk met dezelfde vraag. Voor mij maakt de hoogte vloer niet heel veel uit, ik wil gewoon de beste constructie voor het tegelwerk en om lekkages te voorkomen.
De klant bepaald de kwaliteit. Waar de een 5 mm prima vindt, ga niet akkoord met 2 mm.quote:Op maandag 1 december 2014 18:31 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ikea is absoluut geen slechte keuken, alleen is 75% van de kwaliteit te wijten aan degene die hem in elkaar zet. Een duurdere merkkeuken wordt in de fabriek binnen een bepaalde tolerantie in elkaar gezet (bv 0,2mm per kast max). Als je bij een Ikea exact werkt (en daar twijfel ik bij Gieliovd niet zo heel erg aan) dan is het een prima ding.
Heb er ook genoeg gezien waarbij de "bouwer" een tolerantie van 3 tot 5mm per kast ook wel prima vond. En dan is het een puinhoop.
De klant bepaaldquote:Op maandag 1 december 2014 18:33 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
De klant bepaald de kwaliteit. Waar de een 5 mm prima vindt, ga niet akkoord met 2 mm.
Hoe ver ben je inmiddels met je keuken ?quote:Op zondag 30 november 2014 21:11 schreef Gieliovd het volgende:
Goed, goed, ik zit... ff wat tikken.
*knip*
Vonk,m ik trap elke keer in je zondagse rondjequote:Op zondag 7 december 2014 19:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hoe ver ben je inmiddels met je keuken ?
Merk je dat je langzaam steeds minder moeilijk doet over zaken waar je eerder uren mee druk kon zijnquote:Op maandag 8 december 2014 17:54 schreef Gieliovd het volgende:
Wel nee, paniek om niks. Loopt wel los. Wordt warmer daar als ik een close in boiler zou monteren in dat kastje.
Aan gedacht, dat wel. Er zijn meer plekken waar dit voorkomt maar ik krijg het er niet benauwd van.
Je zit even in een dipje zo lijkt het... Erg vervelend, ik kan het weten. Het valt niet mee een heel huis VOL met puin en werktroep. Heb zo ook een paar maanden moeten leven. Was eigenlijk geen leven, maar "overleven" zo voelde het. Echt om ziek van te worden zo erg. Ik kon nergens heen, geen keuken, geen woonkamer, geen badkamer, helemaal niets! (Ja oke, het toilet was in orde!)quote:Op zondag 7 december 2014 21:36 schreef Gieliovd het volgende:
Johjohjoh....![]()
![]()
Ik doe de laatste tijd echt bijna niks. Ik loop m'n benen uit m'n lijf en ben nooit thuis. In m'n hoofd is het zo vol dat ik echt maar één ding tegelijk kan thuis.
[ link | afbeelding ]
Ahja, dat was jij inderdaad in dat topicquote:Op dinsdag 9 december 2014 14:14 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Kan ik wel eens geweest zijn in het "oud huis verbouwen" topic waar die kerel het in 1 jaar af wilde hebben.
Maar begrijp precies waar je nu zit, het lijkt NOOIT af te komen. Ben er zelf momenteel ook een beetje klaar me (ga maand 19 in nu) Ruim de hele bende een keer goed op. Ben ik nu 3 dagen mee bezig. Geeft weer overzicht en zin. Nog ff door. Het komt af
Kan ik wel eens geweest zijn in het "oud huis verbouwen" topic waar die kerel het in 1 jaar af wilde hebben.quote:Op dinsdag 9 december 2014 13:10 schreef Atmoz het volgende:
Sommige mensen zullen wel denken niet aanstellen joh, maar geloof me 't is niet niks zo'n project. Las laatst hier op 't forum nog een reactie van iemand die precies hetzelfde vertelde dat iemand zich niet moest vergissen in de size van zo'n project.
Maar: uiteindelijk komt dus alles goed, en dan is het dubbel zo hard relaxen![]()
![]()
Keep it up
Misschien een idee om de randen rondom het glas met afbijtmiddel te doen, en de rest gewoon te branden? Afbijtmiddel werkt wat minder effectief, maar beter twee of drie keer behandelen met afbijt dan de glasplaat moeten vervangen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:51 schreef Gieliovd het volgende:
Maar ja, ook dat is weer zoiets. Ik weet dat boven alle verf eraf gebrand moet worden (5 lagen ofzo) en dat je heel erg moet uitkijken met je verfstripper. Bij de beglazingskit vandaan blijven en oppassen met hitte op het dubbel glas. Ergo: maar weer zelf doen voordat ik straks allemaal lelijke kit heb en een gesprongen ruit? Wet van Murphy... sta ik straks het buitenschilderwerk ook weer te fixen omdat de ruit eruit moet, glaslatten eruit, ellende.
Goede tip, zijn ook te koop bij de betere bouwmaterialen zaken. En als de spleet tussen de muur en de kastjes vrij groot is kan je er altijd nog een strookje glasband achter plakken, vervolgens netjes afkitten zonder dat je hele tube kit achter de kastjes leegloopt.quote:Op woensdag 10 december 2014 09:19 schreef hans1985 het volgende:
btw als je iets recht wil hangen en de muur is niet recht:
http://www.heering.eu/milli-max/uitvulplaatjes/
ik zou voor de 1 mm en de 3 mm plaatjes gaan. kun je alles mee uitvlakken, ideaal spul.
Met de compressor je leiding leeg spuiten wil ook nog wel eens helpen.quote:Op woensdag 10 december 2014 11:18 schreef raulbouli het volgende:
Keuken plaatsen is leuk werkAlleen je soldeer skills.. Maar dat komt wel goed. Goed schuren, ontvetten, verwarmen soldeer er tegenaan tikken en het vloeit vanzelf.
Goed plan, dat maar eens proberen bij één van die kozijnen, kijken wat het doet. Als het de beglazingskit maar niet opvreet?quote:Op woensdag 10 december 2014 09:12 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Misschien een idee om de randen rondom het glas met afbijtmiddel te doen, en de rest gewoon te branden? Afbijtmiddel werkt wat minder effectief, maar beter twee of drie keer behandelen met afbijt dan de glasplaat moeten vervangen.
Ook hier soortgelijke praktijken. Full time drukke job en nog 20-30 uur klussen.quote:Op woensdag 10 december 2014 09:19 schreef hans1985 het volgende:
Je moet oppassen dat zo'n verbouwing je geen burn-out stress geeft met alle gevolgen van dien.
Ik heb in 1,5 jaar 5 objecten gedaan, complete renovatie van binnen (van soms fundering tot aan al elektra/water/afvoer en muren binnen, alleen buitenmuren waren nog goed).
Werkte 12 (5 a 6 dagen pw) uur per dag, heb er een hernia aan over gehouden/burn-out/stress en relatie naar de knoppen.
Heb er ontzettend spijt van
btw als je iets recht wil hangen en de muur is niet recht:
http://www.heering.eu/milli-max/uitvulplaatjes/
ik zou voor de 1 mm en de 3 mm plaatjes gaan. kun je alles mee uitvlakken, ideaal spul.
Haha, commentaar over m'n skills? Ach, m'n irritatieniveau steeg zo'n beetje boven 't dak uit en had het nooit gedaan. Ik heb de theorie toegepast en dat ging als een tiet.quote:Op woensdag 10 december 2014 11:18 schreef raulbouli het volgende:
Keuken plaatsen is leuk werkAlleen je soldeer skills.. Maar dat komt wel goed. Goed schuren, ontvetten, verwarmen soldeer er tegenaan tikken en het vloeit vanzelf.
Desnoods plak je het even af.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:42 schreef Gieliovd het volgende:
Als het de beglazingskit maar niet opvreet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |